Här får du jobba nära tekniken, människorna och besluten som formar nästa generations flygsystem. Om du söker en miljö där du får bidra på riktigt, med analys, idéer och ingenjörskonst - då vill vi gärna lära känna dig. Din roll På området Flygteknik ansvarar vi för utveckling av styrsystem, aerodynamik, flygmekanik och prestanda. Här utvecklar vi flygmekaniska och aerodynamiska modeller, beräknar prestanda samt utvecklar och integrerar mjuk- och hårdvara för såväl Gripen C/D, E/F, Saabs civila produkter 340/2000 och nästa generations flygplanssystem. Vi har många spännande projekt framför oss och behöver växa inom flera områden. Hos oss kan du arbeta som ingenjör, teknisk ledare och/eller projektledare inom flera tekniska områden. Totalt arbetar cirka 120 personer inom området, uppdelade på sju sektioner. Vi har ett brett utbud av roller i våra uppdrag, som spänner från konceptutveckling till testning, implementation och support i redan levererad produkt. Några exempel på tekniska fokusområden: * Styrsystemsdatorer, programmering och reglerteknik * Flygmekaniska och aerodynamiska modeller * Sensorer, styrlagar och styrspak * Systemsäkerhet, prestandaberäkningar * Verifiering och validering via simulering och riggprovning Just nu söker vi till flera tjänster inom vårt område. Vi erbjuder stimulerande och utmanande arbetsuppgifter i teknikens framkant, och har möjlighet att anpassa tjänsten utifrån dina styrkor och intresseområden. Din profil Vi tror att ett team fungerar som bäst när det består av olika personligheter, erfarenheter och kompetenser. Därför är vi intresserade av just dina styrkor för att se var du passar in hos oss. Oavsett om du är i början av din karriär eller har lång erfarenhet tror vi att du har något unikt att bidra med - och vi vill gärna lära känna dig. Vi ser gärna att du: * Har ett stort intresse för flyg och/eller teknik * Har en teknisk utbildning som civilingenjör eller högskoleingenjör * Har en inriktning som exempelvis teknisk fysik, maskinteknik med fokus på fluida och mekatroniska system, flyg- och rymdteknik, datavetenskap, elektronik eller liknande * Är nyfiken på både dina arbetsuppgifter och dina kollegor, och trivs i en hjälpkultur där man samarbetar och delar med sig av sin kunskap * Bidrar till en positiv arbetsmiljö genom att vara öppen för nya perspektiv, vilja skapa trygga relationer och främja god sammanhållning * För tilltänka roller som projektledare ser vi att du har kompletterande erfarenhet av att arbeta med projektledning inom industri. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av * På Saab har du stora möjligheter att utvecklas via ett tekniskt spår eller ett ledarskapsspår. Vi erbjuder även ett stort kursutbud för personlig kompetensutveckling och du har en individuell utvecklingsplan. * Beroende på projekt kan det finnas möjligheter att arbeta kortare eller längre tider utomlands. * En sund inställning som värdesätter balansen mellan arbete och fritid. * Förmåner så som arbetstidsförkortning och flextid, vilket möjliggör flexibla arbetstider. * Andra löneförmåner, till exempel friskvårdskonto och möjlighet till privatleasing av bil eller Saab aktiesparprogram. Vi erbjuder även gratis träning, på ett gym precis utanför grindarna, för den som tycker om att träna. * Om du är mer intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här. Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Om tjänsten Vi söker en ny medarbetare som Fälttekniker till FMTIS genomförandeavdelning (GA) i Linköping. Om enheten Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband (FMTIS) har ett samlat ansvar för drift, underhåll och förvaltning av ledningsstödsystem i Försvarsmakten. FMTIS verkar kontinuerligt i fred, kris och krig och vi finns på fler än 30 orter över hela Sverige. Du kommer att tillhöra Genomförandeenhet Syd (GE Syd) med placering Linköping vid Linköpings Garnison, och verka inom genomförandeavdelning Linköping. Genomförandeavdelningen har i dagsläget ca 30 medarbetare och är uppdelade i verksamhetsområdena IT, Tele och Teknisk bevakning. Då Försvarsmakten växer och vi får fler och mer komplexa uppgifter behöver vi utöka vår avdelning med ytterligare tekniker inom tele området. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som Fälttekniker ingår du i Telesektionen inom Genomförandeavdelningen Linköping och är direkt underställd sektionschefen. Arbetet innebär bla. • Utföra tillsyner, reparationer, avhjälpande- och förebyggande underhåll av Försvarsmaktens olika radiosystem och sambandssystem som tex RA180, RA 1520, komnod, IGR-system mf. • Utföra arbeten enligt tekniska ordrar. • På sikt utvecklas inom andra teknikområden. • Delta i utbildningar och samverkansmöten. • Delta i Försvarsmaktens och FMTIS övningsverksamhet. Kvalifikationer • Arbetslivserfarenhet och utbildning inom aktuellt teknikområde eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer likvärdiga. • God fysik • Goda kunskaper i svenska och engelska både i skrift och i tal • B-körkort manuell växling. Meriterande • Militära förarbevis / rangeringsbevis • Tidigare erfarenhet inom närliggande arbetsområde. • Genomförd militär grundutbildning med inriktning signalmekaniker eller motsvarande Personliga egenskaper Vi söker en driven, teknisk intresserad person med god samarbetsförmåga som är van att ta stort ansvar. Du är serviceinriktad, stresstålig och har förmågan att kunna sätta dig in i olika tekniska system. Du kan samarbeta och även arbeta självständigt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Vi erbjuder dig En omväxlande och dynamisk verksamhet där du kan göra skillnad för Sveriges säkerhet En expanderande arbetsplats med stora krav på säkerhet vilket innebär goda utvecklingsmöjligheter och öppnar för intern karriärrörlighet En arbetsplats som värnar om vår värdegrund, Öppenhet, Resultat och Ansvar. Vi slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter. Våra anställda har flera förmåner, bland annat: • Fysisk träning på arbetstid, fria träningskläder och skor samt tillgång till flera träningslokaler och möjlighet att deltaga i tävlingar • Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärönskemål • Bra balans mellan arbete och fritid • Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB samt möjlighet att växla semesterdagar mot pensionsavsättning • Upp till 35 semesterdagar beroende på ålder Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 mån provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Linköping Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Upplysningar För upplysningar om befattningen är du välkommen att kontakta Anders Lewander Sektionschef Genomförandeavdelning Linköping För upplysningar angående anställningsvillkor kontakta Rebecca Thörnberg Samtliga nås via vx 08-788 75 00. Fackliga företrädare: OFR/S Martin Sparr OFRO Heikki Videll SACO Agnetha Landquist SEKO Matz Felix Samtliga nås via Försvarsmaktens växel, 08-788 75 00 Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-07-20. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi söker kontinuerligt efter kompetenta och drivna individer som vill arbeta inom omsorg. Passa därmed på att söka till oss för en chans till arbete med start nu alternativt till hösten. I Linköping med omnejd har vi kunder som letar efter personliga assistenter. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är t. ex. att hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider. Din arbetsplats är i kundens hem men du följer också med kunden vid diverse utflykter samt olika ärenden, exempelvis läkarbesök och inköp av livsmedel. Du hjälper kunden att leva ett så fullvärdigt liv som möjligt utifrån dennes förutsättningar. Lyft vid förflyttningar kan även förekomma, beroende av respektive kunds behov (oftast finns även hjälpmedel på plats). En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära att du får chansen att testa på arbete under olika tider på dygnet, såsom dag, kväll eller natt under vardag samt helg. Om dig Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd och flexibel samt ansvarstagande. Meriterande är om du har: Erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans Körkort och tillgång till egen bil Flexibel att arbeta varierande arbetstider Omfattning: Varierande sysselsättningsgrad utifrån respektive uppdrags behov. Tillträde: Enligt överenskommelse vid eventuell vakans hos våra kunder. Start kan förekomma omgående såväl som under hösten. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. För att komma till anställning behöver du ha ett Bank-ID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Vid frågor kontakta oss via mejl Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, godman eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. För dig med Anställningsstöd: Olivia är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia: Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.
Region Östergötland söker nu HR-chefer till två av våra viktiga produktionsenheter: Centrum för kirurgi, ortopedi och cancervård samt Primärvårdscentrum. Vill du vara med och utveckla framtidens hälso- och sjukvård? Vill du fortsätta utvecklas inom HR och bidra med din erfarenhet i en kunskaps-intensiv organisation med utvecklingsinriktade kollegor? Vi söker dig med driv, ambitioner och mod att våga anta utmaningen så att vi arbetar än mer som ett HR och ger våra chefer ett likvärdigt och professionellt stöd. Vårt erbjudande Region Östergötland (RÖ) ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och regional utveckling i Östergötland. RÖ är en politiskt styrd organisation och länets största arbetsgivare. RÖ bedriver sjukvård av hög kvalitet med spetskompetens inom flera områden. Vi har ett nära samarbete med Linköpings universitet inom medicinsk forskning och utbildning samt en omfattande internationell samverkan. Utvecklings- och förändringstakten inom hälso- och sjukvården är snabb. Stora utmaningar är bland annat den ökande psykiska ohälsan och behoven hos den åldrande befolkningen. Utvecklingen inom IT ger oss nya möjligheter att möta patienternas behov på andra sätt än tidigare. Digitaliseringen har utvecklat patienternas möjlighet att ha kontakt med vården och blir därmed en viktig del av strategin att bygga Nära vård. HR-chef till Centrum för kirurgi, ortopedi och cancervård Centrum för kirurgi, ortopedi och cancervård (CKOC), består av 13 kliniker och ansvarar för en stor andel av cancerprocesserna, akut samt elektiv vård inom kirurgi och ortopedi, internmedicinsk vård inom lungmedicin samt gastroenterologi, endoskopiska undersökningar i mag-tarm kanalen samt regionens två dagkirurgiska operationsarenor. Inom verksamheterna finns cirka 1/3 av regionens somatiska vårdplatser. CKOC bedriver båda läns- och högspecialiserad vård. På produktionsenhetens fem universitetssjukvårdsenheter och två akademiska enheter bedrivs omfattande forskning. Inom CKOC arbetar cirka 1 400 medarbetare. HR-chef till Primärvårdcentrum Primärvårdscentrum (PVC) erbjuder vård till alla genom hela livet; nyfödda, barn och ungdomar, vuxna, äldre och patienter i livets slutskede. I PVC ingår 33 regiondrivna vårdcentraler, fyra jourcentraler, barnhälsovårdsenheten, allmänmedicinskt utbildningscentrum, 1177 Vårdguiden på telefon och Vårdcentrum Finspång. I Vårdcentrum Finspång ingår en vårdcentral, rehab-organisation samt närvårdskliniken som innefattar LAH, närvårdsavdelning, nattorganisation samt rehabiliteringsavdelning. Inom PVC arbetar cirka 1 550 medarbetare. Arbetsbeskrivning Som HR-chef kommer du att verka i en miljö och i en verksamhet som befinner sig i stark utveckling där din erfarenhet och kunskap om förändringsarbete är central. Du kommer att ha tonvikt på de strategiska frågorna och ingå i produktionsenhetens ledningsgrupp, där dina kunskaper och erfarenheter inom kvalificerat HR-arbete, men också ditt intresse för verksamheten och din vilja att bidra till utveckling av verksamheten kommer att värdesättas högt. Vidare kommer du att vara ett nära lednings- och chefsstöd, både i dagliga frågor och frågor som rör förändringsledning, ledarskap, organisationsutveckling och kompetensförsörjning. En viktig del i uppdraget kommer vara att i nära samverkan med HR-direktör, verksamhetschef Verksamhetsnära HR och HR-kollegor arbeta med att vidareutveckla organisationen generellt och HR-frågorna specifikt. Du arbetar nära HR-konsulter inom din produktionsenhet för vilka du också har ett samordnaransvar. Om dig Vi söker dig som har HR-utbildning på högskolenivå eller motsvarande. Du har mångårig erfarenhet av kvalificerat HR-arbete samt bred kompetens och erfarenhet från hela HR-området. Du har arbetat i ledande position inom HR-området och har erfarenhet av förändringsledning samt god kunskap om utveckling av individ, grupp och organisation. Ledarutbildning och ledarerfarenhet är meriterande. Vi lever i en föränderlig värld och verksamhetens behov styr vilka frågor som hamnar på ditt bord. Därför är det av stor vikt att du är förändringsbenägen och har förmågan att självständigt organisera och prioritera i ditt arbete och slutför ditt arbete med god kvalitet. Du har ett lyhört och smidigt bemötande, är trygg i dig själv och bekväm med att utmana åsikter och arbetssätt i syfte att utveckla verksamheten. Du är en driven initiativtagare med ett strategiskt angreppssätt och ett tydligt framtidsfokus. Vill du ha ett spännande och meningsfullt uppdrag i en samhällsbärande verksamhet där du får arbeta i en organisation med hög professionell kompetens och där ditt arbete bidrar till att utveckla vården för invånarna i Östergötland? Vill du bli en del av ett engagerad HR-verksamhet med en arbetsmiljö där öppenhet, respekt och tillit är självklara värden och en stor vilja att tillsammans fortsätta utveckla HR och verksamheten? I så fall är detta ett uppdrag för dig. Välkommen att bli en del av Region Östergötlands HR-organisation. Ansökan och anställning Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort Linköping. Intervjuer beräknas ske den 19 augusti förmiddag och eftermiddag, 20 augusti förmiddag och eftermiddag och 21 augusti förmiddag. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Peab Asfalt AB är ett dotterbolag inom Peabkoncernen och är ett av Sveriges största företag inom tillverkning och utläggning av varm, halvvarm och kall asfalt. Vi har starkt innovationsfokus för mer miljövänlig asfalt och tog täten i branschen för att minska koldioxidutsläppet vid lanseringen av ECO-Asfalt. Vi söker nu beläggningsarbetare till Östergötland Om tjänsten Vi söker dig som vill arbeta som Beläggningsarbetare hos oss på Peab Asfalt med start säsongen 2025 till Östergötland. I rollen som Beläggningsarbetare hos oss kommer du att ingå i ett engagerat arbetslag som drivs av att se ett projekt växa fram. Du arbetar ute på fältet tillsammans med dina kollegor med varierande uppdrag inom ditt arbetsområde. Att arbeta som beläggningsarbetare innebär att både arbetsställe och arbetstider varierar, vilket kräver viss flexibilitet. Arbetsuppgifter är bland annat: Beläggningsarbete med maskin/manuellt Vältning Klistring Asfaltssäsongen är som mest intensiv från april till och med december då du kommer att arbeta längre arbetsdagar. Det kompenseras med ledighet med bibehållen lön från jul tom mitten på mars, året därpå. Vem är du? Vi söker dig som har minst 2-3 års erfarenhet av beläggningsarbete Tjänsten som beläggningsarbetare ställer krav på att du som person är praktiskt lagd och har lätt för att samarbeta. Vi söker dig som är ansvarsfull, drivs av att göra ett bra jobb och är noga med arbetstider. Du har god förmåga att planera ditt arbete och att lösa de problem som uppstår. Du kommer att arbeta tillsammans med andra i ett arbetslag och ni är beroende av varandra för att lyckas. Du finner det naturligt att se ditt arbete som en laginsats där du är mån om att lämna över ett snyggt utförligt arbete tillsammans med dina kollegor. Du ska ha en god fysik då det förekommer tungt arbete och du ska trivas med att jobba utomhus under större delen av året. Krav B-körkort 2-3 års erfarenhet beläggningsarbete Meriterande C-körkort BE-körkort Ansökan I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Välkommen med din ansökan redan idag! Kontakt Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Arbetschef Niclas Bergqvist 073-337 41 17 Denna rekrytering sker helt genom Peab Asfalts försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. Vi kan komma att genomföra bakgrundskontroller på våra slutkandidater som en del av vår rekryteringsprocess. Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 13 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.
Hos vår kund får du en stimulerande och dynamisk arbetsmiljö där du ges möjlighet att utveckla branschledande teknologier. Företaget investerar i sina medarbetare genom att erbjuda stöd, resurser och utvecklingsmöjligheter inom organisationen globalt. Här får du varierade arbetsuppgifter och en chans att påverka framtidens mobilitetslösningar. Om företaget Företaget är en ledande leverantör till den globala fordonsindustrin med full kapacitet inom design, utveckling, testning och tillverkning av komplexa elektroniska system. Med fokus på innovation, kvalitet, miljömedvetenhet och säkerhet skapar de produkter som är smartare, renare, säkrare och lättare. Här drivs man av visionen att omvandla mobilitet – och att skapa framtidens teknik redan idag. Dina arbetsuppgifter Som Indirect Purchaser ansvarar du för hela den kommersiella relationen inom tilldelade indirekta kategorier såsom IT, logistik, lokaler, teknisk utrustning och MRO. Du arbetar med leverantörskvalificering, avtalsförhandling, kostnadsbesparingar och relationsbyggande – både med leverantörer och interna intressenter. Exempel på arbetsuppgifter: Förhandla avtal och analysera offerter samt villkor. Stötta intressenter i leverantörsval och identifiera besparingsmöjligheter. Utveckla leverantörsrelationer och utvärdera deras prestation. Driva och följa upp KPI:er samt strategiska mål för avdelningen. Samarbeta med Legal-avdelningen vid avtalshantering. #LI-DNI Din profil Vi söker dig som är initiativtagande, strukturerad och kommunikativ. Du trivs i en internationell miljö med högt tempo och många kontaktytor. Du är affärsmässig och har förmåga att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Vi tror att du har: Erfarenhet av inköp, gärna inom indirekta kategorier. Goda förhandlings- och analysförmågor. Kunskap inom avtalsrätt, sourcingstrategier och leverantörshantering. Relevant universitetsutbildning inom t.ex. inköp, ekonomi eller logistik. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet från global eller matrisorganisation är meriterande. Placering: Vårgårda eller Linköping Resor: Kan förekomma både nationellt och internationellt. Ansökningsförfarande Tjänsten inleds som ett konsultuppdrag via oss. För rätt person finns goda möjligheter till anställning direkt hos kund efter konsultperioden. Om du känner att tjänsten är rätt för dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Urvalet kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan. Vid eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Ben Saeang, på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!
När du jobbar på länsstyrelsen får du använda din kunskap på landets bredaste myndighet. Länsstyrelsen är statens företrädare i länet och ser till att nationella mål får genomslag. Med hänsyn till regionala förutsättningar gör vi avvägningar mellan olika samhällsintressen. Detta genom samarbete mellan experter inom en rad olika områden och i samverkan med myndigheter, kommuner och organisationer. På länsstyrelsen skapar vi samhällsnytta och påverkar samhällsutvecklingen, varje dag. Det är ett viktigt uppdrag, ett stort ansvar och en inspirerande möjlighet. Låt din kunskap bli en kraft för Östergötland. Vill du jobba med Tillsyn och tillsynsvägledning enligt miljöbalken inom: förorenade områden, avfallsanläggningar, masshantering, hälsoskydd? Anställningen Vi söker personer till två eller fler tjänster. Det är tillsvidareanställningar på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Vilka arbetsuppgifter som ingår i de olika tjänsterna beror till viss del på sökandes erfarenhet, kunskap och önskemål. En av tjänsterna innehåller huvudsakligen arbete med förorenade områden. Tillträde enligt överenskommelse. Du kommer att tillhöra Enheten för miljöskydd som tillhör avdelningen miljö och natur. Enheten handlägger ärenden kopplade till förorenade områden och miljöfarliga verksamheter. Enheten har också samverkansuppdrag med andra regionala aktörer inom miljöskydd, tillsynsvägledning till kommunernas inspektörer samt arbetar med statsfinansierade projekt inom förorenade områden. Dina arbetsuppgifter Att arbeta med tillsyn enligt miljöbalken av förorenade områden vid pågående och nedlagda verksamheter och/eller tillsyn av miljöfarliga verksamheter främst avfallsanläggningar och anläggningar kopplade till masshantering. Tillsyn av förorenade områden innebär till exempel att ta fram ansvarsutredningar, besluta och förelägga om utredningar och åtgärder samt att granska rapporter. Tillsyn av miljöfarliga verksamheter innebär att planera, genomföra och följa upp tillsynsbesök vid verksamheter. Att arbeta med tillsynsvägledning till kommunernas inspektörer inom förorenade områden och/eller avfall, masshantering, hälsoskydd. Tillsynsvägledning innebär dels att svara på frågor och lämna yttrande i kommunens ärende om miljöfarliga verksamheter, dels att arrangera handläggarträffar och skicka ut information till kommunerna. Alla arbetsuppgifter innebär att du samverkar med andra enheter på länsstyrelsen och andra myndigheter. Dina intressen, tidigare erfarenheter och verksamhetens uppdrag kommer att kunna påverka dina arbetsuppgifter. Ska-krav för tjänsterna: - Du har naturvetenskaplig/teknisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande som vi bedömer likvärdig. - Du har minst två års arbetslivserfarenhet av arbete med förorenade områden eller minst tre års arbetslivserfarenhet av tillsyn på miljöfarliga verksamheter enligt miljöbalken. - Du har goda kunskaper om miljölagstiftningen. - Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift (svenska). - Du har B-körkort, då tillsyn sker på verksamheter runt om i länet. Meriterande: - Om du har erfarenhet av riskbedömning, åtgärdsutredningar eller ansvarsutredningar av förorenade områden. - Om du har utbildning inom förorenade områden. - Om du har erfarenhet av arbete enligt miljöbalken 10 kap. - Om du har arbetslivserfarenhet av tillsyn inom hälsoskydd. - Om du har arbetslivserfarenhet av tillsyn inom avfall och/eller masshantering. Som person: - Har du hög samarbetsförmåga genom att du arbetar bra med andra människor. Du relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. - Är du duktig på muntliga kommunikation, genom att du talar välformulerat och engagerat i enskilda möten och i små och stora grupper. Du lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar dig till situationen. - Är du självgående genom att du tar ansvar för din uppgift. Du strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. - Är du mål och resultatorienterad, detta genom att du arbetar mot mål och fokuserar på resultat. Vill du veta mer kontakta: Enhetschef, Kristina Nyhlén , telefon: 010-223 54 27. Fackliga företrädare: - SACO, Magnus Roback, telefon: 010-223 54. Andrea Ståhl vecka 26-28, telefon: 010-223 55 82. Ingegerd Wallin vecka 29-30, telefon: 010-223 56 14. - ST, Nina Stenmark, telefon: 010-223 53 04. Välkommen med din ansökan Som du skickar via www.varbi.com. Din ansökan ska ha inkommit senast 2025-07-18, ange ref nr: 10909. Läs mer om att jobba hos oss, vår värdegrund och våra förmåner: https://www.lansstyrelsen.se/ostergotland/om-oss/jobba-hos-oss.html Inom staten rekryterar vi efter principen om förtjänst och skicklighet. Det innebär att vi gör en helhetsbedömning och arbetar efter kompetensbaserad rekrytering som en kvalitetssäkring för objektivitet och icke-diskriminering. Följ oss i sociala medier: https://www.lansstyrelsen.se/ostergotland/om-oss/sociala-medier.html Läs mer om Länsstyrelsen i Östergötland: https://www.lansstyrelsen.se/ostergotland/om-oss/om-lansstyrelsen-i-ostergotlands-lan.html Länsstyrelsen har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därmed ingår samtliga anställda i kris- och krigsorganisationen. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras innan anställning. Så hanterar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/ostergotland/om-oss/om-webbplatsen/sa-hanterar-vi-dina-personuppgifter.html
Gillar du teknik och vill arbeta praktiskt i ett projekt där din insats verkligen gör skillnad? Här får du arbeta hands-on med installationer ute på plats, följa tydliga processer och samarbeta med både tekniker, projektledare och kund. Ett perfekt uppdrag för dig som är noggrann, serviceinriktad och van att ta ansvar. OM TJÄNSTEN Som nätverkstekniker på uppdrag hos vår kund i Linköping kommer du att arbeta med varierande uppgifter inom nätverksinstallation. Ditt huvudansvar blir att byta ut och installera nätverksenheter, där du följer fastställda rutiner för att scanna, verifiera och byta ut accesspunkter. I rollen ingår också att planera och koordinera installationer i nära samarbete med nätverksteam, projektledare och kundkontakt. Du arbetar i ett högt tempo med stora volymer, där struktur, tydlighet och service är avgörande. Uppdraget börjar 18 augusti och sträcker sig fram till december. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Installation och utbyte av nätverksaccesspunkter * Scanning och verifiering av enheter * Planering och koordinering av installationer * Hantera avvikelser och frågor * Säkerställa att processer och instruktioner följs VI SÖKER DIG SOM - Har erfarenhet av nätverksinstallation eller installation av enheter - Har kunskap om Windows och Office365 - Har B-körkort och tillgång till bil - Talar och skriver flytande svenska Det är meriterande om du har - Erfarenhet av field service-uppdrag eller arbete inom nätverk För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Vår klient söker en driven tekniker inom nätverk.
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Som sammanhållande Systemingenjör med focus på ILS (Integrated Logistics Support) inom Gripen AoGS (Airframe and General Systems) spelar du en nyckelroll i att säkerställa att våra tekniska system inte bara är effektiva - utan också hållbara, tillgängliga och kostnadseffektiva över hela livscykeln. I rollen så kommer du arbeta tätt ihop med såväl projektledare som andra ingenjörer och ansvarar, som en del i framtagningen av det tekniska systemet, för att ta fram en underhållslösning och ett tillhörande underhållssystem. Här ingår bland annat att genomföra kravarbete, ta fram specifikationer, granska leverantörers arbete och leveranser, genomföra underhållsanalyser och skapa informationsprodukter specifika för Gripen systemet. Du kommer att vara sammanhållande mellan avdelningens olika discipliner främst mot grundflygplanssystem, du kommer även att vara avdelningens representant mot andra avdelningar och framför allt hålla kontakten med underhållsprestanda. Dom huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer att bestå av: * Samordna insatser inom underhållsanalys, reservdelshantering, dokumentation * Planera och leda ILS-arbetet på en övergripande nivå för AoGS * Driva metodikarbetet gällande ILS-frågor * Fungera som kontaktyta gentemot både interna team och externa kunder Resor kan förekomma i tjänsten. Du kommer att tillhöra SEIT (System Engineering and Integration Team) på AoGS. SEIT består av erfarna ingenjörer som leder, följer upp och styr det systemtekniska arbetet inom utvecklingen av skrov och grundflygplanssystem. Vi arbetar nära olika intressenter och discipliner för att hjälpa, stötta och synkronisera arbetet i hela utvecklingskedjan. Genom vår samordnande roll säkerställer vi att lösningarna blir både tekniskt robusta och väl integrerade i flygplanet. Din profil Vi ser gärna att du har: * Några års erfarenhet av ILS eller angränsande teknikområde * Civil- eller högskoleingenjörsexamen, gärna inom systemteknik, maskinteknik eller angränsande områden * Erfarenhet från Gripensystemet är meriterande * God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll En av säkerhetsavdelningens viktigaste uppgifter är att utgöra ett stöd till företagets verksamheter så att de når sina mål och leveranser. För att ha möjlighet att göra det, söker vi nu en engagerad Security Manager för affärsenheten Underwater Systems som vill arbeta med säkerhetsskyddsrelaterade frågor. Som Security Manager har du en operativ roll samtidigt som du bär ett strategiskt ansvar för att bygga och stärka en övergripande säkerhetskultur inom affärsenheten. Du ansvarar också för att utveckla säkerhetsarbetet med utgångspunkt i både externa och interna säkerhetsskyddskrav. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att omfatta: * Samordna säkerhetsarbetet på affärsenhetsnivå och vara verksamhetens kontaktperson i samtliga säkerhetsfrågor. * Leda säkerhetskyddsplanering efter affärsenhetens tagna kontrakt som ställer krav på säkerhetsskydd. * Säkerställ regelefterlevnad genom att kontinuerligt granska och utvärdera aktuella lagar, förordningar, krav och avtal som rör säkerhetsskydd inom affärsenheten, samt vid behov föreslå justeringar av interna regelverk. * Utgöra bryggan mellan affärsenheten och myndigheter i säkerhetsrelaterade frågor. * Utbilda och informera personal inom området säkerhetsskydd. Det ingår även att ha flertalet kontaktytor inom hela Saabs affärsområde. Att behärska engelska språket är därför ett krav och resor i tjänsten kommer att förekomma. Din profil Du är strukturerad, serviceinriktad och kommunikativ samt har hög integritet. Du hanterar både komplexa och enklare uppgifter med noggrannhet och arbetar prestigelöst för att utveckla avdelningen och företagets säkerhetsarbete. Du kan arbeta självständigt men trivs också i team där du samarbetar med personer med olika bakgrund och professioner, vilket gör att du bygger ett värdefullt nätverk internt och externt. Du har lätt för att snabbt lära dig administrativa verktyg. Vi ser gärna att du har följande: * Dokumenterat flerårig erfarenhet av arbete med säkerhetsskydd * Erfarenhet av säkerhetsskyddsanalyser. * Erfarenhet av säkerhetsskyddsplanering. * God kommunikativ förmåga i tal och skrift. * Intresse för nationellt samt internationellt säkerhetsskydd. Rollen ger goda möjligheter att vidareutveckla dina ansvarsområden och arbetsuppgifter utifrån ditt eget driv och intresse. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Välj ett jobb för att visa detaljer