Vi söker en ny kollega och välkomnar dig att söka till ett nytt spännande uppdrag där möjlighet finns att forma dietistuppdraget i framtiden. I denna tjänst kommer du att utföra arbete gentemot vårdcentralerna. Vårdcentralen Nygatan (Linköping), Vårdcentralen Åtvidaberg, Vårdcentralen Kisa och Vårdcentralen Österbymo. Placeringsort blir Linköping. Primärvårdscentrum Östergötland består av 33 regiondrivna vårdcentraler, Vårdcentrum Finspång, Barnhälsovårdsenheten, 1177- och jourcentraler kväll och helg och Allmänmedicinskt utbildningscentrum. Vi bedriver en bred primärvårdsverksamhet där vi erbjuder vård till alla genom hela livet; nyfödda, barn, ungdomar, vuxna, äldre och patienter i livets slutskede. Vårt erbjudande Vi söker en engagerad dietist för en tillsvidaretjänst med ett nytt upplägg. Är du självständig, ansvarstagande och har god förmåga att kommunicera? Då är du rätt person för uppdraget. Vi värdesätter också flexibilitet, helhetssyn och ett genuint intresse för att göra skillnad för våra patienter. Denna tjänst ska tillgodose behov av dietist på fyra stycken vårdcentraler vilket innebär en del resor men också arbete med digitala hjälpmedel. Tjänstebil kommer att finnas. Läs gärna om dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning Vi erbjuder ett varierat och stimulerande arbete som dietist. Uppdraget innebär nutritionsbedömningar, individuellt utformade nutritionsbehandlingar, förskrivning av nutritionsprodukter, patientinformation i grupp och du utgör ett internt stöd för kollegor i nutritionsfrågor. Du kommer också arbeta med egen mottagning där bland annat prediabetes utgör en patientgrupp. Vi välkomnar nya idéer så att vi tillsammans kan utforma uppdraget på ett optimalt sätt. Arbetsgrupp Du kommer utgå från Vårdcentralen Nygatan som ligger i centrala Linköping med närhet till allt som stadskärnan har att erbjuda. Vårdcentralen har cirka 11 500 listade patienter i en spridd åldersfördelning. På vårdcentralen finns läkarmottagning och barnavårdscentral, en rad specialistsköterskemottagningar, samtalsmottagning med olika kompetenser och rehabkoordinator. Vi har generellt en god bemanning och ett gott arbetsklimat och är idag cirka 43 anställda. Vi jobbar tillsammans för ett professionellt omhändertagande av våra patienter inom primärvårdsuppdraget. I september 2026 kommer Vårdcentralen Nygatan flytta till helt nya lokaler. När du arbetar med Vårdcentralen Åtvidaberg och Vårdcentralerna Kisa/Österbymo ska relationer byggas för hur det samarbetet ska gå till. Det innebär att vissa fysiska besök behöver ske samt att rutiner ska utarbetas för hur digitala- och telefonkontakter kan ske på distans Om dig Du är legitimerad dietist, gärna med erfarenhet av arbete i primärvård. Du behärskar svenska språket i tal och skrift, motsvarande C1-nivå. B-körkort är ett krav då resor i tjänsten kommer att förekomma. För att trivas och passa in hos oss är dina personliga egenskaper viktiga. Till den här tjänsten söker vi dig som är självgående, strukturerad och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har en god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete. Du har även en god pedagogisk och empatisk förmåga och har även lätt för att samarbeta. Du bidrar till ett gott arbetsklimat samt har ett positivt och professionellt arbetssätt. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Ansökan och anställning Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Want to influence the bigger picture? At Saab, you can realise amazing innovations that keep people and societies safe. Together, we can truly make an impact - and your part matters. Your role Saab Dynamics AB is looking for a business lawyer to support the procurement department. As a Contract Analyst, you will have many interfaces, both internally and externally. You will work close together with the three Business units (Missile, Underwater & Ground Combat). In close cooperation with our current Contract Analysts and different group functions such as Group Legal Affairs, you will support our purchasers in their work with contract drafting and negotiations towards our supplier base. You will also be responsible for developing our agreements, tools and processes in close collaboration with the concerned business units and Group Legal Affairs. Main tasks: * Ensure that customer requirements are secured and included in our supplier agreements when requested * Review and advice on our different agreements, such as purchase agreements, NDA's etc * Actively support and participate in contract negotiations * Provide guidance and advice for contract related matters to the procurement organization * Evaluate, assess and prevent risks during the different phases of the procurement process * Together with Group Legal Affairs, as well as the purchasers, work preventively with improvements in our contract documents, working methods and methodology. * In collaboration with Group Legal Affairs inform and educate the procurement department in the field of business law, legal risks and contract management * When needed, represent Saab Dynamics in Saab's agreement development team * Report legal and compliance matters to Group Legal Affairs The role is a full-time position part of the procurement organization of Saab Dynamics AB. The role can be located in either Karlskoga, Solna or Linköping depending on preference, and handles a wide field of technology for ground combat and missiles. Your profile To be successful in this role, you are a business-oriented person with good communication skills. You can easily create new relationships and a good climate of cooperation as this role involves many interfaces with both internal and external partners. Furthermore, you are solution oriented, think and act strategically, and have a broad perspective on challenges in your work. You have a good ability to work independently as well as in teams, and work towards set goals and schedules. Required skills: * You have an academic education in law * Minimum 2-3 years of experience of legal practice, preferably within business and/or contract law * You have experience in establishing and interpreting commercial agreements * You are structured and have an analytical mindset * You are a business-oriented team player with good social skills * Excellent communication skills in Swedish and English, verbal and written Desired skills: * Experience and competence in contract management and contract negotiation is highly meritorious * Experience working with contract law and business law * Project management experience * Experience from the defense industry or industrial companies What you will be part of Behind our innovations stand the people who make them possible. Brave pioneers and curious minds. Everyday heroes and inventive troubleshooters. Those who share deep knowledge and those who explore sky-high. And everyone in between. Joining us means making an impact together, contributing in our own unique ways. From crafting complex code and building impressive defence and security solutions to simply sharing a coffee with a colleague, every action counts. We encourage you to take on challenges, to create smart inventions and grow in our friendly and tech-savvy workspace. We have a solid mission to keep people and society safe. Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 25,500 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer and more sustainable world. Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations. Read more about us here Considering the upcoming holiday season, you can expect feedback on your application after the summer. If you find the position interesting, you are warmly encouraged to submit your application today!
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Vill du arbeta med produktutveckling genom hela kedjan - från produktidé till tillverkad produkt? Vår sektion supportar avdelning Ground Support Equipment med design- och konstruktionsuppdrag inom alla domäner och vi har ansvaret att leverera de mest kostnadseffektiva och underhållsmässiga produkterna utifrån givna kravbilder. Då efterfrågan på våra tjänster kontinuerligt ökar söker vi en ny engagerad, kreativ och strukturerad kollega. Arbetsuppgifterna varierar både i komplexitet och i område, något som kräver att du har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och inte är rädd för utmaningar. Arbetsuppgifterna innebär vidare att utifrån en given kravbild förädla våra kunders önskemål, ta fram konceptlösningar i form av 3D-modeller och förfina dessa till tillverkningsunderlag för prototyp- och serietillverkning. Du verifierar att dina konstruktioner uppfyller aktuella krav som hållfasthetskrav och funktionskrav med kollegor som ansvarar för dessa områden. Arbetet kan innebära en del resor till våra sektioner på annan ort sam till våra kunder. Din profil Vi söker dig som är teknikintresserad och vill vara med där det händer! Som person har du lätt för att samarbeta med andra, är flexibel och kan arbeta med flera uppdrag samtidigt. Du har ett välutvecklat sinne för tydlighet, struktur, ordning och får samtidigt saker att hända. Du har en innovativ ådra där du bidrar med nya kreativa idéer och lösningar i våra uppdrag och för våra produkter. Hos oss är det viktigt att du förstår kundvärde och uppskattar hög kvalitét. Vi tror att du är högskoleingenjör eller motsvarande samt har några års arbetslivserfarenhet av att designa och utveckla nya och befintliga produkter. Du hanterar svenska och engelska väl i tal- och skrift samt innehar körkort med minst behörighet B. Har du erfarenhet av flygbunden underhållsutrustning eller annan typ av flygmateriel ser vi det som mycket meriterande. Arbetet utförs primärt i CAD-verktyget Autodesk Inventor samt PDM systemet Vault, varför erfarenhet av de systemen också är meriterande. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 23 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.
Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll Som NC-programmerare på vår avdelning kommer du tillhöra ett tätt samverkande och kompetent team. I dagsläget består avdelningen av 24 andra NC-programmerare. I din roll kommer du huvudsakligen att arbeta med framtagning av produktionsunderlag för vår NC-styrda tillverkningsutrustning inom svarvning och fräsning. Du kommer, förutom NC-programmering, även att arbeta med bearbetningsmetoder och fixtureringsmetoder. I din roll kan även Kalkylarbete kan även förekomma. Din profil Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av produktionsteknik eller verkstadserfarenhet med avseende på maskinbearbetning. Du har en teknisk utbildning i botten och en god produktionsteknisk kompetens. Arbetet som NC-programmerare innebär att du måste samverka med konstruktionsavdelning, verkstad samt övriga avdelningar inom Saab. Du bör därför vara utåtriktad, drivande och van att ta egna initiativ. Goda språkkunskaper i engelska samt god datorvana är ett krav. Övriga önskvärda kvalifikationer: * Bred verkstadsutbildning eller verkstadserfarenhet gärna från NC-styrd tillverkning. * Verkstadsutbildning/erfarenhet inom andra verkstadsavsnitt är meriterande. * Erfarenhet från konstruktion * God produktkännedom * Kunskaper inom Catia V5, Siemens NX och Mazatrol eller liknande CAD/CAM system är meriterande * Erfarenhet från NC-programmering Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25 500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Jönköping, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer. Vi söker en erfaren Lead Auditor till ett konsultuppdrag där du får arbeta självständigt med leverantörsrevisioner i en tekniskt avancerad industrimiljö. Här får du använda din specialistkompetens inom kvalitet och revision – i nära samarbete med både leverantörer och interna kvalitetsfunktioner. Uppdraget utgår från Solna, Linköping eller Karlskoga och innebär regelbundna resor, främst inom Sverige och Europa. Din framtida utmaning Som Lead Auditor får du en central roll i att säkra att leverantörer håller måttet – både på pappret och i praktiken. Du planerar, genomför och rapporterar leverantörsaudits med fokus på produkter och produktionsprocesser. Det är alltså inte bara system du granskar – utan också verkligheten bakom. Du kommer arbeta främst mot kvalitetsstandarder som ISO 9001, men också mot ISO 14001, AQAP 2110 och EN 9100. Ibland kan andra standarder bli aktuella, så bredd är en fördel. Din vardag innebär tätt samarbete med kvalitetsfunktioner inom organisationen och mycket kontakt med leverantörer. Därför är din kommunikativa förmåga och förståelse för verksamheter och processer lika viktiga som din tekniska kompetens. Vill du göra skillnad i en organisation där kvalitet är en grundpelare? Då vill vi gärna höra från dig. Vem vi tror att du är Du är den som ser vad andra missar – detaljfokuserad, noggrann och med en naturlig fallenhet för att hitta förbättringspotential i komplexa processer. Du har gedigen erfarenhet eller utbildning inom kvalitet och revision, och en trygghet i rollen som granskare och rådgivare. För att lyckas i uppdraget ser vi att du har: - Certifiering som Lead Auditor. - Erfarenhet av att arbeta med produkt-, process- och kvalitetssystemsrevision. - God kunskap om kvalitetsstandarder som ISO 9001, ISO 14001, AQAP 2110 och EN 9100. Meriterande erfarenhet av kvalitetssäkring och verktyg som 6σ, 8D, RCA, DMAIC, MSA och FMEA. Du är strukturerad, analytisk och trivs med att ta initiativ. Samtidigt är du lyhörd, kommunikativ och har lätt för att skapa förtroende i dina möten – oavsett om det handlar om tekniker, leverantörer eller kollegor. Både svenska och engelska behärskar du obehindrat, i såväl tal som skrift. Om konsultuppdraget Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting men arbetar på uppdrag ute hos våra kunder. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du ska trivas erbjuder vi dig kollektivavtalade anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre. Information och ansökan Detta är en annons för konsultuppdrag via AxÖ Consulting. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultansvarig: - Angelica Mäenpää: [email protected] Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
Om tjänsten Vi på Olivia Personlig Assistans söker dig som vill arbeta som personlig assistent på ca 20% och extra vid behov hos vår kund i Harvestad i Linköping. Du erbjuds jobba tre av fyra söndagar i månaden kl. 09.00-21.30. Vid behov varierar tiderna mellan dag och kväll under vardagar och helger. Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående. Om kunden Kunden är en tjej i 11-årsåldern med intresse för musik, läsa böcker och promenader. Vår kund behöver din hjälp som assistent i sin vardag då hon har en allvarlig hjärnskada, epilepsi och är blind. På vardagarna är hennes assistent inte med henne i skolan, men börjar sitt pass där för att sedan åka skoltaxin hem tillsammmans med henne. Arbetsuppgifterna är enligt följande: Hjälpa henne i all daglig omvårdnad Sondmatning, förflyttningar (taklyft, rullstol, duschstol, ståskal) Är du den kunden söker? Vi söker dig som är trygg, erfaren och har en vilja och driv att lära dig. Du är lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Kunden ser gärna att du delar hennes intresse i musik och tycker om att sjunga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. KRAV: Ej ha starka dofter på arbetet Rökfri och fri från rökdoft under arbetstid Meriter: Gärna pedagogisk erfarenhet eller utbildning Erfarenhet av arbete som personlig assistent Annan vårderfarenhet För att komma till anställning behöver du ha ett BankID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Sysselsättningsgrad: ca 20% + extra vid behov. Tillträde: Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, godman eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. För dig med Anställningsstöd: Olivia är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia : Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.
Hej! Ur kunders ögon innehar vi förstaplatsen i branschen när det kommer till mest kunnig och mest flexibel personal. Vi är dessutom den affärskedja som bedöms ge snabbast service enligt kunders tycke - detta tror vi helt och hållet beror på våra säljares förmåga att lösa kundens problem på bästa vis! Vad erbjuder vi dig? Inom retail och inte minst på Kjell & Company går utvecklingen i rask takt och vi utvecklar ständigt nya vägar för att möta våra kunders nya behov, alltid med Service i världsklass som given målsättning. Just nu är vi i full transformation från butiker till Service Points. I en Service Point möter du som säljare främst våra kunder i fysisk form, men kundmötena sker även digitalt genom olika kanaler - alltid med kundens behov i fokus. Vi är stolta och säkra att du erbjuds en kultur där du kan vara dig själv, känna dig trygg och börja bygga många underbara minnen. Detta innebär med andra ord att du i säljarrollen på Kjell & Company kommer att vara med om en fantastisk resa där du ges möjlighet att bredda din kompetens och utvecklas inom flera spännande områden framåt. Oavsett kan vi lova dig att du har en oerhört spännande resa framför dig! Vill du veta mer om hur är det att jobba som säljare hos oss? Låt vår grymma säljare Emil berätta mer! Vad söker vi? Vi söker dig som vill arbeta ungefär 8 timmar i veckan i våra butiker i Linköping och Tornby. Den här tjänsten passar perfekt för dig som studerar men är flexibel i både på vardagar och helger. Möjlighet till fler timmar finns och vi ser gärna att du har möjlighet att ta dig till våra kompisbutiker i Norrköping och Motala vid behov. En tjänst i denna storlek kan också vara ett steg mot en större tjänst och kanske även en karriär vidare i företaget. Vad är viktigt för att passa och trivas i rollen? Teknikintresserad! Du är nyfiken och intresserad av att lära dig mer inom teknikområdet. Mer än så behöver du inte - med fantastiska kollegor vid din sida och verktyg i form utav både introduktionsdagar och utbildningsportal med onlinekurser lär du dig mer och mer för var dag som går. Relationsbyggande! Du är genuint intresserad av försäljning, service och förstår kraften av att bygga långsiktiga relationer. Du ser det som en spännande utmaning att överträffa varje kunds förväntningar och känner stolthet i både ditt personliga varumärke så väl som företagets. Målinriktad! För oss är inte tidigare erfarenhet nödvändig - vi lägger stor vikt vid din utveckling och att du växer i rollen som säljare med dina personliga egenskaper som grund. I linje med vår strategi ”grow with Kjell”, med det menar vi oavsett om din ambition är att arbeta hos oss vid sidan om dina studier eller om du på sikt vill växa internt erbjuder vi på Kjell den möjligheten. Idag internrekryteras 70% utav alla våra ledare, vi erbjuder ett ledarskapsprogram som vi kallar Butikschef – trainee för dig som är på sugen på att utvecklas vidare och ta steget till en Butikschefs-roll. På Kjell vill vi att du ska kunna växa och ta personliga kliv framåt, både i den roll du har och i nya roller. Allmän information Arbetet är förlagt till både vardagar och helger. Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten kommer att tillsättas omgående. Vi kan komma att göra en bakgrundskontroll vid en eventuell anställning, detta gäller alla tjänster på Kjell & Co. Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid anställning. Utöver Handels kollektivavtal erbjuder vi även bonussystem, friskvårdsbidrag, attraktiv personalrabatt och vassa internutbildningar (exempelvis Butikschef – trainee). Jag ser fram emot att läsa din ansökan! Bästa hälsningar Kjell & Company
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Vi söker nu en positiv och driven medarbetare till vårt inköpsteam inom Aerospace Systems. I din roll som operativ inköpare kommer du att arbeta i tvärfunktionella team där du ansvarar för bland annat orderhantering, prognoser och uppföljning av leverantörsprestanda. Vi lägger stort fokus på grundorsaksanalyser, problemlösning och proaktiva aktiviteter för att säkra det framtida produktionsbehovet. Vi deltar också i projekt där vår roll är central för arbetet med planering och materialflöden. Vi verkar i en internationell miljö, i många gränssnitt både internt och externt och då stor del av vår leverantörsbas finns utomlands förekommer tjänsteresor. Vi tror på ett öppet klimat där olikheter uppskattas, en omgivning som främjar gemenskap, trivsel och personlig utveckling och där förbättringsarbete är en naturlig del av vår vardag. Din placering blir i Linköping, inom verksamhetsområdet Operations, där du bland annat kommer samarbeta med funktioner inom produktion, planering och hela organisationen för Sourcing & Supply. Din profil Vi tror att du som söker har 1-2 års erfarenhet av inköp samt en relevant högskoleutbildning, exempelvis som civil- eller högskoleingenjör med inriktning mot logistik eller inköp, ekonomi eller liknande. Alternativt har du likvärdig erfarenhet av inköpsarbete inom producerande verksamhet. För att du ska lyckas och trivas hos oss behöver du vara en prestigelös lagspelare med god kommunikationsförmåga och ett affärsmässigt tänk. Du har en analytisk förmåga för att på ett strukturerat sätt kunna hantera en större mängd data och att på sikt kunna bidra med idéer till att utveckla dig själv, teamet och arbetssättet är också viktiga egenskaper för oss. Vidare tror vi att du är en driven och ansvarstagande person som tar egna initiativ och arbetar proaktivt. Du sprider positiv energi som motiverar dina kollegor och skapar en trivsam och inspirerande arbetsmiljö. Med din lösningsorienterade inställning ser du möjligheter där andra ser hinder och tar dig an utmaningar med engagemang och fokus. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: * Kunskap och förståelse inom områden som lagerstyrning, logistikflöden, transport, produktionsplanering, totalkostnad * Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift * God kunskap i MS Office-programmen, särskilt Excel * Erfarenhet av att arbeta i eller med affärssystem (gärna IFS) * Erfarenhet från tillverkande verksamhet med lean-inriktning Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Med tanke på den stundande semesterperioden kommer vi att påbörja urvalsprocessen efter ledigheterna. Men om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag! Vi kan komma att kontakta dig innan sista ansökningsdatum och kommer återkoppla dig på din ansökan senast i slutet av sommaren.
ALTEN i Linköping söker fler erfarna ILS-ingenjörer till kundprojekt i regionen! Vi letar efter dig som har ett stort teknikintresse och vill arbeta med tekniska utredningar. Inom ILS (Integrated Logistics Support) arbetar du med utveckling av tillgänglighet, systemsäkerhet och användbarhet av tekniska produkter. Som person är du strukturerad och trivs i att jobba i team. Du är självgående, analytisk, och vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet. För att lyckas i rollen ser vi att du har följande erfarenhet: Minst kandidatexamen inom exempelvis maskinteknik, design och produktutveckling eller liknande utbildningar. Arbetslivserfarenhet inom ILS, systemarbete, underhållsteknik eller liknande områden. Svenskt medborgarskap och godkänd registerkontroll enligt FMVs riktlinjer är ett krav för tjänsten. Vad vi erbjuder: Utvecklande projekt: Du får möjlighet att arbeta med tekniskt utmanande uppdrag hos ledande företag i Linköpingsområdet. Inspirerande arbetsmiljö: Ett härligt och engagerande team som stöttar varandra i både stora och små utmaningar. Coachande ledarskap: Vi satsar på din utveckling med vägledning och stöd från erfarna ledare. Branschbredd: Möjlighet att arbeta inom flera olika branscher, beroende på dina intressen och mål. Personlig utveckling: En utbildningsbudget för att stärka dina kunskaper genom interna eller externa kurser Om ALTEN ALTEN är ett av Europas största teknik- och IT-konsultföretag med över 57 000 anställda cirka 30 länder. Våra ingenjörer utför komplexa och mycket tekniska projekt genom hela produktutvecklingskedjan hos de främsta företagen inom flera olika branscher såsom Fordon, Försvar & Säkerhet, Energi, Industriell utrustning, Public service samt Life sciences. I Sverige är vi cirka 1300 engagerade medarbetare med 9 kontor i 9 städer - från Lund i söder till Skellefteå i norr. ALTEN har för femte året i rad utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen, en utmärkelse för arbetsgivare som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Hos ALTEN får du chansen att växa, anta nya utmaningar och bidra till en hållbar framtid. Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Vi ser fram emot att höra från dig!
Jobbar du med IT, men känner att du brinner lite mer för det mjuka – människorna? Eller kanske har du redan en ledarroll idag, till exempel som Scrum Master? Då kan rollen i detta uppdrag hos vår kund i Linköping vara helt rätt för dig. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som agil ledare kommer du att coacha och stötta två team med cirka 6–10 tekniker som arbetar med Access Management – exempelvis AD, ADFS, PAM och EntraID. Ditt uppdrag blir att skapa goda förutsättningar för teamen att utveckla och förvalta säkra IT-miljöer, i linje med de säkerhetskrav som ställs inom försvarssektorn. Du samarbetar tätt med sektionschef och tjänsteledare, och tillsammans driver ni teamets utveckling genom coachning, styrning och support. Arbetet bedrivs enligt agila principer. Exempel på arbetsuppgifter: - Prioritera, initiera och följa upp aktiviteter enligt agila arbetssätt - Driva förbättringsarbete och mindre uppdrag - Sammanställa material och ta fram underlag - Leda workshops och möten, t.ex. dailys, retros och planering - Utveckla teamets arbetssätt ("Way of Working") Din profil och kvalifikationer Vi söker dig som har ett naturligt driv att få människor och team att växa. Du är strukturerad, kommunikativ och analytisk – och inte rädd för att utmana invanda mönster. Du har också lätt för att samarbeta med olika personligheter och trivs med att skapa ordning och riktning i vardagen. Vi ser gärna att du har: - Erfarenhet från en ledande roll, eller ett starkt intresse för att utvecklas inom ledarskap - God IT-förståelse – gärna inom IAM, men det är inget krav - Erfarenhet av agila arbetssätt inom drift och förvaltning - Vana av att arbeta med DevOps och ITIL - Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift Det är meriterande om du har arbetat i ServiceNow Placeringsort är flexibel, men resor till Linköping förekommer regelbundet. Observera: Tjänsten omfattas av säkerhetsskyddsavtal, vilket innebär att du behöver bli godkänd enligt gällande säkerhetsprövning. För vissa roller kan det även krävas särskilt medborgarskap. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Christian Gidlöv +46 734159383 [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer