Systemadministratör Windows Server
NDP IT AB
Systemadministratörer

Vi söker nu en systemadministratör inom Windows Server för ett långsiktigt konsultuppdrag på plats hos vår kund i Linköping. Här får du arbeta med avancerad infrastruktur i en säkerhetskritisk miljö där hög tillgänglighet och driftsäkerhet är centralt. Om uppdraget Som systemadministratör ansvarar du för drift, underhåll och utveckling av Windows Server-miljöer med fokus på stabilitet och säkerhet. Du arbetar med Microsofts standardprodukter såsom Active Directory och DNS, samt använder PowerShell och MDT för automatisering och konfigurationshantering. Rollen inkluderar även hantering av övervakningsverktyg som SCCM och SCOM. Du blir en viktig del av ett tekniskt kvalificerat team som verkar i en säkerhetsklassad miljö med höga krav på struktur och tillförlitlighet. Din profil Erfarenhet av systemadministration inom Windows Server-miljöer Erfarenhet av MDT (Microsoft Deployment Toolkit) Goda kunskaper i PowerShell och liknande scriptspråk Erfarenhet av Microsofts standardprodukter, exempelvis Active Directory och DNS Kunskaper i SCCM, SCOM och andra övervakningssystem Erfarenhet av automatiserad konfigurationsstyrning Övrigt Hög säkerhetsmedvetenhet Flytande svenska och engelska i tal och skrift Svenskt medborgarskap Godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll nivå 2 (krav före uppdragsstart)

23 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025
Service & underhållstekniker - Industrielektronik & automation
Pressgrannar AB
Industrielektriker

Pressgrannar AB i Linköping söker en självständig och driven service & underhållstekniker med inriktning mot industrielektronik och automation men även kunna bistå vid mekaniska arbeten. Om oss: På Pressgrannar är vi en liten men dynamisk service & underhållsavdelning med fyra heltidsanställda och två deltidsanställda. Vi arbetar tillsammans för att säkerställa att vår produktionsutrustning fungerar optimalt och levererar högsta kvalitet på rätt tid till våra kunder. I din roll som service & underhållstekniker blir du en nyckelspelare i vårt team. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:Arbeta med inspektion, förebyggande och avhjälpande underhåll.Felsökning och reparation av utrustning.Delta i viss PLC-programmering och hantera mjukvaror och parametrar. Du kommer att ha kontakter med leverantörer, ansvara för inköp och lagerhållning av reservdelar. Vi erbjuder digEn kreativ och stimulerande arbetsmiljö.Dagliga kontakter med produktionspersonal och kollegor.Arbetstid dagskift måndag till fredag med beredskap var fjärde vecka. Vi söker dig som Relevant utbildning, lägst gymnasieexamen inom beskrivet område.Har minst 5 års erfarenhet inom liknande arbete.Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.Kan arbeta både självständigt och i grupp.Arbetar logisk och systematisk även under tidspress.Har B-körkort.El-kompetens motsvarande begränsad auktorisation B är meriterande. Vårt löfteVi är en värderingsstyrd koncern som eftersträvar jämställdhet och mångfald och värdesätter därför sökande med olika bakgrund och erfarenheter. För att säkerställa en trygg och säker arbetsplats genomför vi som en del av vår rekryteringsprocess bakgrundsanalyser på utvalda kandidater. Ansökan:Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.För frågor vänligen kontakta rekryterande chef Ulf Asknert ([email protected]) För fackliga frågor vänligen kontakta *Arild Ljungberg (GS), [email protected] Pressgrannar är ett av Nordens främsta tryckerier inom coldset med produktionsanläggning i Linköping. Vi trycker en mängd olika produkter, men med grunduppdraget i NTM-koncernens morgontidningar. Vi är en del av NTM som är en av Sveriges största koncerner för lokal media, en stiftelseägd koncern med hjärtat i den lokala journalistiken. Vi har höga ambitioner i vårt dagliga arbete och som arbetsgivare. Vi arbetar aktivt med vår arbetsmiljö, kompetens och ledarskap för att skapa en välmående verksamhet. Vi värdesätter mångfald och utvecklas genom att ta vara på våra medarbetares skilda erfarenheter och perspektiv, men vi samlas under en gemensam värdegrund: Vi är lyhörda, målinriktade och nyfikna och därför snabba till förändring. Vi har en positiv anda och vi är förlåtande, toleranta och inkluderande.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Seniorstöd till Veterankraft i Linköping
Veterankraft AB
Vårdare, boendestödjare

Veterankraft söker dig som är 55+ och vill jobba inom social omsorg och seniorstöd i Linköping. Hos oss på Veterankraft får du möjlighet att arbeta med varierande uppdrag där omsorg och trygghet står i fokus. Du kommer att ge stöd till seniorer och personer som har behov av hjälp med vardagliga sysslor, vilket kan innebära allt från praktisk hjälp som inköp och matlagning till sällskap och promenader. Oavsett uppdragets storlek är du alltid en viktig del i att skapa en trygg och värdefull vardag för våra kunder. Vi söker dig som med trygghet, omtanke och ansvar gärna vill bidra till att andra människor mår bra i sin vardag. Tillsammans med dina kollegor får du vara med och skapa en varm och välkomnande miljö, där varje person känner sig sedd, lyssnad på och uppskattad. Om oss Veterankraft är ett av Sveriges största bemanningsföretag och den ledande leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Vi finns på cirka 40 orter från Luleå i norr till Trelleborg i söder och erbjuder skräddarsydda tjänster som gör livet enklare och tryggare för våra kunder. Våra engagerade och kompetenta medarbetare gör varje dag skillnad genom sitt arbete och sina insatser, och vi söker nu nya medarbetare som vill vara en del av detta viktiga arbete. Din roll Som personal inom social omsorg och seniorstöd hos oss kommer du att arbeta med att ge stöd och omsorg åt seniorer och andra personer i behov av hjälp i vardagen. Dina arbetsuppgifter kan variera, men vanligtvis innebär det att ge praktisk hjälp med bland annat inköp, städning, matlagning och ledsagning till olika aktiviteter eller läkarbesök. Ditt arbete kommer att bidra till att våra kunder känner sig trygga och värdefulla, och du blir en viktig del i att skapa en positiv och stödjande miljö. Du kommer både att arbeta självständigt och i samarbete med dina kollegor för att säkerställa att våra kunders behov möts på bästa sätt. Tjänsten är en timanställning där du själv bestämmer hur mycket du vill jobba. Din profil Du är 55 år eller äldre Du tycker om att hjälpa andra och har en genuin vilja att göra skillnad Du är bra på att möta människor, tar ansvar och tycker om att ge omsorg och stöd Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med tidigare erfarenhet inom vården, som undersköterska eller sjuksköterska Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!

23 dagar sedan
Sista ansökan:
6 november 2025
Systemadministratör – Windows Server

Placeringsort: Linköping | 100 % på plats | Långsiktigt uppdrag Beskrivning Vi söker nu en erfaren systemadministratör med gedigen kompetens inom Windows Server för ett långsiktigt uppdrag på plats i Linköping. Du kommer att arbeta i en säkerhetsklassad miljö där tillgänglighet, driftsäkerhet och struktur är centrala delar i det dagliga arbetet. Detta är en möjlighet för dig som vill arbeta med avancerad infrastruktur i en verksamhet där säkerhet är av högsta prioritet. Arbetsuppgifter I rollen som systemadministratör ansvarar du för drift, underhåll och utveckling av Windows Server-miljöer. Du arbetar med Microsofts standardprodukter såsom Active Directory och DNS samt använder PowerShell och MDT för att effektivisera och automatisera processer. Du kommer även att arbeta med övervakning och konfigurationsstyrning med hjälp av verktyg som SCCM och SCOM. Arbetet sker i ett tekniskt kvalificerat team och i en miljö som kräver noggrannhet, integritet och hög säkerhetsmedvetenhet. Kvalifikationer Krav: Minst 4 års erfarenhet av systemadministration inom Windows Server-miljöer Erfarenhet av MDT (Microsoft Deployment Toolkit) Goda kunskaper i PowerShell eller liknande scriptspråk Erfarenhet av Microsofts standardprodukter såsom Active Directory och DNS Kunskap i SCCM, SCOM och andra övervakningsverktyg Erfarenhet av automatiserad konfigurationsstyrning Hög säkerhetsmedvetenhet Flytande svenska och engelska i tal och skrift Svenskt medborgarskap Godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll nivå 2 (måste vara klar före uppdragsstart) Meriterande: Tidigare arbete i säkerhetsklassad miljö Erfarenhet av att arbeta i större IT-infrastrukturprojekt Villkor Arbetet sker 100 % på plats i Linköping. Uppdraget är 2025-09-08 till 2026-09-07 med mycket god möjlighet till förlängning. Bifoga CV i Wordformat. CV:t är en viktig del i utvärderingen för denna roll. Det ska tydligt visa att du har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella arbetet.  Om du är redo att ta dig an en roll som systemadministratör inom en säkerhetsklassad verksamhet och vill bidra till att skapa en trygg och stabil IT-miljö, tveka inte att skicka in din ansökan. Vi rekryterar löpande! Lycka till – vi ser fram emot din ansökan! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Elkonstruktör till Domino Printing Sciences
Tech Talents Consulting i Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Om Domino Printing Sciences Domino Printing Sciences är en global ledare inom industrimärknings- och kodningslösningar, kända för vår innovation och teknik inom bläckstråleskrivare, lasermärkning och etiketteringssystem. Vi arbetar med kunder från en mängd olika branscher och är ständigt i framkant med våra produkter och lösningar. Vårt kontor i Linköping består av cirka 40 personer, och vi är i en expansiv fas där vi siktar på att växa med 20% per år. Hos oss får du en unik kombination av en familjär arbetsmiljö där du har nära till dina kollegor, samtidigt som du är en del av en stor, internationell koncern med global räckvidd. Domino Special Solutions utvecklar kompletta och skräddarsydda märksystem för industrins specifika behov där standardlösningar inte räcker till. Vi ansvarar för hela processen, från behovsanalys och konstruktion till testning, installation och dokumentation. Våra lösningar är ofta unika, och vi arbetar nära våra kunder för att tillsammans skapa de bästa tekniska lösningarna. På vår avdelning, som består av 7 engagerade medarbetare, blir du en viktig del av teamet och kommer att bidra till att skapa innovativa och skräddarsydda lösningar. Vi är en liten, nära grupp där varje individ har en stor påverkan på både arbetsprocessen och de resultat vi levererar. Tillsammans jobbar vi för att erbjuda de bästa lösningarna och ständigt förbättra vårt arbete. Vi är en engagerad och familjär arbetsplats med stöd från en global koncern, vilket ger oss en stark grund att stå på. Hos oss får du möjlighet att växa och utvecklas i en innovativ och teknikdriven arbetsmiljö. Om rollen Som Elkonstruktör hos oss kommer du att ansvara för konstruktion och design av elektronik i specialanpassade märkningslösningar. Du arbetar med elritningar i CAD-program och säkerställer att de följer gällande standarder och kvalitetskrav. Utöver det hanterar du inköp av elkomponenter och samarbetar nära våra montörer för att säkerställa en smidig installation och testning av systemen. I rollen ingår även att delta vid kundinstallationer samt att stötta supportavdelningen som second-line support vid tekniska frågor. Detta är en bred och varierande roll där du får vara med i hela kedjan – från idé till färdig produkt. Ingen maskin är den andra lik, vilket ger en kreativ och utmanande arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och ta ansvar. Oavsett om du är i början av din karriär eller har några års erfarenhet, erbjuder vi en dynamisk miljö där du kan växa och anta nya utmaningar. Vem är du? Vi söker dig som är tekniskt intresserad och gillar att ta ansvar. Du trivs i en roll där du får arbeta självständigt, samtidigt som du är en lagspelare som bidrar till teamets framgång. Vi ser gärna att du har: Erfarenhet av att rita el-scheman i CAD (meriterande med SolidWorks Electrical). Eftergymnasial utbildning inom el/elektronik eller motsvarande erfarenhet. Tidigare erfarenhet av elinstallation och praktiskt montage. B-körkort. Kvalitetskänsla och en förståelse för vikten av elsäkra installationer. En prestigelös inställning och vilja att hugga i där det behövs. Vi lägger stor vikt vid personlighet och att du har rätt inställning för att lära dig och utvecklas i rollen. Varför Domino Special Solutions? Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation där teknik och innovation står i centrum. Vi erbjuder en roll med mycket ansvar, spännande utmaningar och möjligheter att växa inom företaget. Du blir en del av ett engagerat team där vi värdesätter samarbete, nytänkande och kvalitet i allt vi gör. Samtidigt får du tryggheten och resurserna från en global koncern, vilket ger dig en stabil grund för din karriär. Här får du också vara med och arbeta med unika och varierande projekt där varje lösning är skräddarsydd, samtidigt som du får möjlighet att växa i din roll och arbeta i en tekniknära och innovativ arbetsmiljö. Övrig information Urval och intervjuer kommer att ske löpande men tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med din ansökan. Domino Printing Sciences har i denna rekrytering valt att samarbeta med Tech Talents. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av ansvarig rekryterare Matilda Fransson [email protected]

23 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Systemförvaltare med inriktning laboratorieinformationssystem Prosang
REGION ÖSTERGÖTLAND
Systemförvaltare m.fl.

Har du ett intresse för hur IT kan bidra till ökad verksamhetsnytta? Då kan denna möjlighet vara något för dej! Just nu söker vi en systemförvaltare till enheten IT-systemförvaltning på laboratoriemedicin. Som person är du bra på att samarbeta, arbeta med utvecklingsfrågor och tycker att det är spännande med problemlösning och support. Vårt erbjudande För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det handlar om att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt. Läs gärna om dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning Som systemförvaltare kommer du ansvara för förvaltningen av ett laboratorieinformationssystem (LIS). Detta innebär att du kommer leda, planera och samordna de resurser som är involverade i att driva förvaltningen framåt. Du kommer arbeta i ett team med problemlösning, utveckling och stöd till verksamheten. Detta kan innebära att ta emot och hantera felärenden, samordna test och validering av ny/ändrad funktionalitet, driva och leda utvecklingsfrågor samt informera och utbilda användare om förändringar i systemen. Stöd till verksamheten kan även omfatta debitering, statistikuttag och bevakning. Uppdraget kräver att du efter upplärning innehar djupare kunskap om systemens uppbyggnad, kan konfigurera systemet efter verksamhetens behov och kan stötta användarna i hur man ska använda funktionerna på bästa sätt. Din arbetsplats kommer vara verksamhetsnära på Klinisk Immunologi och Transfusionsmedicin (KITM), där du kommer arbeta sida vid sida med våra systemförvaltare, tekniker och verksamhetens objektspecialister. Uppdraget kommer vara inriktat mot IT-systemet Prosang, som används för bland annat givarrutin och kallelser, komponentrutin, patientrutin och reservation/utlämning av blod, immunologi, debiteringsrutin och statistik. Systemet används också för spårbarhet av bendonationer och stamceller. Uppdraget kan även komma att innefatta förvaltning av andra LIS inom Laboratoriemedicin. Du kommer även ingå i vår supportfunktion som bemannas dagligen på kontorstider med rullande schema. Om dig Viktigast är din kunskap och ditt intresse inom området och vi värdesätter därför tidigare yrkeserfarenhet inom systemförvaltning, laboratoriearbete, samt projekt-/uppdragsledning. Du har en relevant högskoleutbildning inom området eller arbetslivserfarenhet som bedöms som likvärdig. Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift är en förutsättning. Följande arbetslivserfarenhet är därför meriterande: laborativt arbete inom laboratoriemedicin (med fördel inom KITM) erfarenhet av support och förvaltning av IT-system projekt-/uppdragsledning Vi söker dig som tar ansvar för dina uppgifter och arbetar bra med andra människor. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du arbetar även bra med komplexa frågor och är inte rädd för att ta hjälp av andra. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper vid rekryteringen. Ansökan och anställning Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

24 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Personlig assistent på 75% sökes till kvinna i eget boende i Linköping!

Hej!   Vi är ett team på fem assistenter, som söker nya kollegor som är intresserade av människor och att vilja jobba som personlig assistent till en kvinna med Rett syndrom.   Arbetet är varierande och styrs utifrån kundens behov, det kan vara t.ex personlig omvårdnad, sjukgymnastik, hushållssysslor, andra aktiviteter inom och utom hemmet.   Vi söker Dig som har en positiv livssyn, är empatisk, lyhörd och ansvarsfull, kan samarbeta men även arbeta självständigt. Du ska ha förmågan att ta egna initiativ och kunna anpassa Dig efter dagens situation. Vi vill att Du är rökfri, eftersom arbetet sker nära kunden. God kunskap i svenska språket i tal och skrift är viktig för kommunikation och dokumentation. Du behöver ha en god grundfysik eftersom arbetet ibland kan vara fysiskt ansträngande.   Till denna tjänst önskas på kundens begäran endast kvinnliga sökanden.   Kunden har assistans dygnet runt och det är därför viktigt att Du kan jobba alla dygnets och veckans tider. På natten är det jour mellan kl: 22 och 07. Du behöver kunna vara flexibel med arbetstider eftersom teamet täcker upp för varandra vid frånvaro.   Ser gärna att du även kan jobba under sommaren. Erfarenhet av vård och omsorg är en merit, men vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet och intresse.     Arbetstider: Dag, kväll, helg, natt (jour) Anställningsvilkor: Tillsvidare Tillträde: Snarast eller efter överenskommelse   Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.   För oss på Kompis Assistans är det viktigt att kunna ha en god kommunikation med våra kandidater samt kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och vi ber därför vänligen att skicka in ansökan via länken digitalt och inte genom e-post.   Det här erbjuder vi dig som anställd hos oss!   * Längre uppsägningstider än vad kollektivavtalet regler * Marknadsmässiga löner * Kompetens- och utvecklingsmöjligheter * Friskvårdsbidrag * Handikappanpassade semesterhus i Sälen och Spanien att semestra i * Profilkläder från vår egen webbshop * Assistentträffar runt om i landet Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Vi tillämpar individuell lönesättning, semester och OB enligt kollektivavtal med Vårdföretagarna. Om Kompis Assistans Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare.   Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden.   Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning i hela Sverige. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor är placerad i Borlänge och har även kontor i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm. Kompis Assistans är en av de 25 största assistansanordnarna i Sverige med cirka 650 medarbetare.   Personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete. Det innebär att du behöver vara trygg i dig själv och lyhörd för andras behov. Självbestämmande, valfrihet, integritet och delaktighet är Kompis Assistans värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån. Belastningsregistret För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - utdrag (442.3). Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas vid en eventuell intervju.

24 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Ledningsassistent
Jobbusters AB
Chefssekreterare och VD-assistenter m.fl.

Din nya roll  Vill du ha en central roll i en dynamisk och framåtlutad techmiljö där du får kombinera administration, verksamhetsstöd och intern kommunikation? Vi söker nu en erfaren och självgående ledningsassistent till ett varierat och viktigt uppdrag hos vår kund inom mjukvaruutveckling i Linköping. Här blir du en nyckelperson som bidrar till en positiv företagskultur, effektiva processer och en välfungerande kontorsmiljö. Som ledningsassistent får du en central funktion där du stöttar Site Lead och ledningsgrupp i det dagliga arbetet och bidrar med operativt stöd inom områden som HR, ekonomi, inköp, säkerhet och kontorsservice. Du fungerar som en naturlig kontaktpunkt mellan olika interna funktioner och säkerställer att både människor och processer fungerar smidigt och effektivt. Det här är en roll för dig som trivs med varierande uppgifter, högt tempo och att arbeta lösningsorienterat i en organisation där initiativ uppskattas. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Administration och ekonomi: Hantera inköp och inköpsordrar Mottaga och kontera fakturor samt ha kontakt med leverantörsreskontra HR och personalstöd: Assistera vid onboarding och offboarding av medarbetare Stötta Site Lead i generella administrativa frågor Säkerhet och kontorsservice: Vara kontaktperson för Global Security, inkl. hantering av ID-brickor, besökshantering och säkerhetsrutiner Koordinera felanmälningar, lokalvård och säkerhetsrundor Möten och event: Planera och koordinera interna möten, aktiviteter och events på kontoret Sköta reseadministration, bokningar och mötesservice System och förbättringsarbete: Ansvara för löpande uppdateringar i interna system enligt företagets policyer Medverka i det lokala EOT-teamet och bidra till utveckling av administrativa processer För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Minst 3–7 års erfarenhet av administrativt arbete i liknande roll Dokumenterad erfarenhet av att stötta ledare eller chefer i en servicefunktion Hög kompetens i MS Office (Outlook, Word, Excel, PowerPoint) samt MS Teams Mycket god kommunikativ förmåga i både svenska och engelska, i tal och skrift Vem är du? För att lyckas i rollen krävs en god förmåga att arbeta självständigt och driva dina ansvarsområden framåt, samt en mycket god samarbetsförmåga och en prestigelös attityd i ett mindre team. Du har ett öga för förbättringsmöjligheter och en lösningsorienterad inställning. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som konsult via JobBusters. Start: 2025-07-01 Slut: 2025-12-31, med möjlighet till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer. Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.

24 dagar sedan
Sista ansökan:
29 november 2025
Personlig assistent på 50% sökes till kvinna i eget boende i Linköping!

Hej!   Vi är ett team på fem assistenter, som söker nya kollegor som är intresserade av människor och att vilja jobba som personlig assistent till en kvinna med Rett syndrom.   Arbetet är varierande och styrs utifrån kundens behov, det kan vara t.ex personlig omvårdnad, sjukgymnastik, hushållssysslor, andra aktiviteter inom och utom hemmet.   Vi söker Dig som har en positiv livssyn, är empatisk, lyhörd och ansvarsfull, kan samarbeta men även arbeta självständigt. Du ska ha förmågan att ta egna initiativ och kunna anpassa Dig efter dagens situation. Vi vill att Du är rökfri, eftersom arbetet sker nära kunden. God kunskap i svenska språket i tal och skrift är viktig för kommunikation och dokumentation. Du behöver ha en god grundfysik eftersom arbetet ibland kan vara fysiskt ansträngande.   Till denna tjänst önskas på kundens begäran endast kvinnliga sökanden.   Kunden har assistans dygnet runt och det är därför viktigt att Du kan jobba alla dygnets och veckans tider. På natten är det jour mellan kl: 22 och 07. Du behöver kunna vara flexibel med arbetstider eftersom teamet täcker upp för varandra vid frånvaro.   Ser gärna att du även kan jobba under sommaren. Erfarenhet av vård och omsorg är en merit, men vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet och intresse.   Anställningsvillkor: Tillsvidare Arbetstider: Dag, kväll, helg, natt (jour) Tillträde: Snarast eller efter överenskommelse   Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.     Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Vi tillämpar individuell lönesättning, semester och OB enligt kollektivavtal med Vårdföretagarna. Om Kompis Assistans Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare.   Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden.   Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning i hela Sverige. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor är placerad i Borlänge och har även kontor i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm. Kompis Assistans är en av de 25 största assistansanordnarna i Sverige med cirka 650 medarbetare.   Personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete. Det innebär att du behöver vara trygg i dig själv och lyhörd för andras behov. Självbestämmande, valfrihet, integritet och delaktighet är Kompis Assistans värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån. Belastningsregistret För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - utdrag (442.3). Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas vid en eventuell intervju.

24 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Produktionsberedare
NDP IT AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Vi söker en självgående produktionsberedare till ett konsultuppdrag hos vår kund inom tillverkningsindustrin. Rollen är en viktig del av ett litet utvecklingsteam och innebär stort ansvar och möjlighet att påverka. Uppdraget är på heltid och utförs på plats i Linköping. Om uppdraget Som produktionsberedare blir du en nyckelperson i produktutvecklingen, där du ansvarar för beredningsfunktionen på plats i Linköping. Du arbetar nära kollegor inom produktutveckling och verktygskonstruktion, och förväntas kunna driva arbetet framåt självständigt utifrån uppsatta mål. Eftersom teamet är litet förekommer överlappning mellan olika kompetensområden, och du bidrar även vid behov inom närliggande arbetsuppgifter. I rollen ingår bland annat: Produktionsberedning och planering av artiklar och produkter Kalkylering av produktionskostnader i samarbete med säljorganisationen Granskning och godkännande av konstruktionsunderlag Medverkan i utveckling av interna metoder, processer och verktyg Stöd till produktionen i samband med mätanalyser Framtagning av ritningsunderlag vid behov Din Profil Ingenjörsexamen inom relevant område, eller motsvarande arbetslivserfarenhet Relevant erfarenhet av liknande arbetsuppgifter Goda kunskaper inom Form & Läge samt MSA Erfarenhet av mät- och analysverktyg samt beräkningsverktyg Kunskap om mekaniska och industriella standarder Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift Meriterande (men ej krav) med erfarenhet av följande verktyg: CAD: Autodesk Inventor PLM: Autodesk Fusion Manage PDM: Autodesk Vault ERP: M3 Planeringsverktyg: Asana Övrigt: Windows-miljö och Office 365

24 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025