Elkonstruktör Tecnau
Purple Rekrytering & Interim AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Vi på Tecnau är en ledande aktör inom teknik och innovation och letar nu efter en erfaren Elkonstruktör med passion för teknik och utveckling. Vill du arbeta i en dynamisk miljö där du får möjlighet att påverka och vara en central del i utvecklingen av nya produkter? Då kan detta vara tjänsten för dig! Om tjänsten Som Elkonstruktör hos oss på Tecnau kommer du att spela en nyckelroll i både utvecklingen av nya produkter och vidareutvecklingen av befintliga lösningar inom din tilldelade produktgrupp. Du arbetar med elkonstruktion och framtagning av tillverkningsunderlag enligt gällande rutiner och policys. I din roll säkerställer du att produkterna uppfyller relevanta säkerhetskrav och godkännanden. Du kommer att ingå i utvecklingsteamet och ha ett brett kontaktnät både internt och externt, där du samarbetar med olika avdelningar, kunder, distributörer, säljbolag och leverantörer. Utveckling av nya produkter är en central del av tjänsten, och du kommer att vara delaktig i hela processen – från idé och koncept till färdig produkt. Du kommer att arbeta med tekniska lösningar som möter marknadens behov, genomföra förstudier, ta fram prototyper och säkerställa att utvecklingsarbetet sker i linje med företagets strategi. Vid behov deltar du i utvecklingsprojekt och agerar delprojektledare. En viktig del av tjänsten är även att säkerställa att produkter uppfyller aktuella godkännanden och säkerhetskrav samt hantera uppläggning av köpkomponenter och tillverkningsartiklar i affärssystemet NAV. Tekniska kompetenser och kvalifikationer Vi söker dig som har en teknisk utbildning på eftergymnasial nivå, gärna med inriktning mot elkonstruktion. Du har flerårig erfarenhet av elkonstruktion och utvecklingsarbete, samt erfarenhet av projektarbete och produktutveckling. Goda kunskaper i CAD och mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift, är ett krav. Du har även kännedom om relevanta säkerhetskrav och godkännanden. Som person är du analytisk, målinriktad och har en stark administrativ förmåga. Du trivs med att samarbeta och har lätt för att kommunicera med olika intressenter. Du har ett affärsmässigt tänk och förstår hur utvecklingsarbetet påverkar företagets övergripande verksamhet. För att trivas i rollen är det viktigt att du är flexibel och har förmågan att anpassa dig till förändringar. Du ser möjligheter i utveckling och har ett öppet förhållningssätt till nya arbetssätt och tekniska lösningar. Förmåner och utvecklingsmöjligheter På Tecnau AB får du möjlighet att arbeta i en innovativ och framåtblickande miljö där teknik och utveckling står i fokus. Vi erbjuder en trygg och stabil arbetsplats med goda möjligheter till kompetensutveckling och karriärutveckling inom företaget. Hos oss får du chansen att arbeta i en internationell miljö med spännande projekt och samarbeten över hela världen. Vi värdesätter våra medarbetares välmående och erbjuder attraktiva personalförmåner såsom flexibla arbetstider, friskvårdsbidrag och möjligheten att arbeta i en stimulerande och inkluderande arbetskultur. Vi uppmuntrar till kontinuerligt lärande och ser till att du får de resurser och den support du behöver för att utvecklas i din roll. Om Tecnau Tecnau AB utvecklar och tillverkar maskiner och lösningar för pappershantering inom den digitala tryckeriindustrin. Vi har över 80 patent globalt och våra lösningar är installerade i en rad olika branscher världen över för att effektivisera verksamheten inom printindustrin och den grafiska marknaden. Våra kunder består av banker, försäkringsbolag, utbildningsväsen, myndigheter, grafisk bokproduktion, fotobokstillverkare och telekombolag. I koncernen är vi ca totalt cirka 450 medarbetare placerade i Europa, Asien och USA. I Ljungby är vi cirka 55 medarbetare. Lär känna oss ännu mer på https://www.tecnau.com/ Vill du veta mer? I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Purple Rekrytering & Interim, där Anela Drndo är vår ansvariga rekryterare. Anela står till ditt förfogande för eventuella frågor och ytterligare information. Du kan nå henne personligen på telefonnummer 0737–019453. Ansökningar behandlas löpande, skicka in din ansökan snarast möjligt. Varmt välkommen till vårt team!

98 dagar sedan
Sista ansökan:
6 september 2025
Teknisk montör till vår kund i Ljungby.
Personaluthyrning, Logistik & Service Anderstorp
Montörer, metall-, gummi- och plastprodukter

Vill du bli en del av vårt vinnande team? Vi söker engagerade, drivna och tekniskt intresserade montörer för uppdrag hos vårt kundföretag i Ljungby. I rollen kommer du att arbeta med montering av högkvalitativa produkter i en spännande arbetsmiljö. Därför letar vi efter dig som har teknisk förståelse, är händig, fysiskt stark och har en god förmåga att hantera problemlösning. Arbetsuppgifter Montering av produkter med fokus på kvalitet och effektivitet. Planering och samordning av order tillsammans med teamet. Aktivt bidra till att förbättra och effektivisera monteringsprocesser. Utföra fysiskt arbete som kräver god uthållighet och styrka. Hantera och lösa tekniska problem som kan uppstå under montering. Vem är du? Du har ett genuint intresse för teknik och montering samt en naturlig fallenhet för att lösa problem. Med din noggrannhet och förmåga att arbeta självständigt tar du dig an arbetsuppgifter med stort engagemang. Att arbeta i en fysiskt krävande miljö ser du som en positiv utmaning, och om du dessutom har erfarenhet av montering eller liknande arbete är det en extra fördel. Körkort och tillgång till bil är meriterande eftersom skiftarbete kan förekomma. Vi erbjuder: Ett spännande och varierande arbete hos ett stabilt och väletablerat företag. En trygg anställning med kollektivavtal och goda villkor. En arbetsplats där din utveckling och trivsel står i fokus. Vi erbjuder en trygg anställning hos oss på Puls Bemanning, och du får arbeta i en professionell miljö där det finns goda möjligheter att utvecklas. Välkommen med din ansökan redan idag!   Kontakt För mer information eller frågor om tjänsterna, vänligen kontakta Josef Tot på 070-994 47 70 eller [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team! PULS skapar mångfald, möten möjligheter för just DIG!  Puls är ett företag som värdesätter både personal och kunder, och vi strävar efter att matcha rätt arbetsplats för både arbetssökande och företag. Vi erbjuder konsulter flexibilitet och trygghet i deras arbete och hjälper dig att komma ut på arbetsmarknaden. Vår drivkraft, tillgänglighet, snabbhet och kompetens ger både kunder och personal en känsla av att vara "rätt från start". Vi betjänar kunder i hela GGVV-regionen från våra kontor i Anderstorp, Värnamo och Ljungby. När du blir en av oss  Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på Puls Bemanning Rekrytering och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!    Vad händer när du har sökt tjänsten? I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team!

101 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Smålänningen söker sport- och allmänreportrar till sommarvikariat
Bonnier News AB
Journalister m.fl.

Vill du vara en del av en redaktion som gör skillnad? Nu söker Smålänningen sommarvikarier – skicka in din ansökan redan idag. Vi avslöjar, granskar, fördjupar och förklarar, men vi berättar också om det vardagliga, det som ligger läsarna nära. Med vår lokaljournalistik gör vi skillnad – varje dag. Låter det spännande? Det här söker vi - Allmänreportrar till våra redaktioner i Ljungby, Markaryd och Älmhult. - Sportreporter till vår Ljungbyredaktion. Du blir en del av vårt gäng på tio reportrar som dagligen bevakar allt som händer i vårt närområde - för sajten smalanningen.se och för papperstidningen Smålänningen tre dagar i veckan. Om rollen Som nyhetsreporter på vår redaktion bevakar du, tillsammans med ett tiotal kollegor, vad som händer i Smålänningens utgivningsområde. Med hjälp av text, ljud, bild och video förmedlar du snabbt och korrekt information till våra läsare och tittare. Du brinner för snabba nyheter men har också ett starkt intresse för att granska makthavare och ta dig an större frågor. Med ett skarpt öga för nyheter och en känsla för vad som engagerar publiken identifierar du de hetaste samtalsämnena, både på våra orter och i sociala medier. Du arbetar både självständigt med egna idéer och tillsammans med resten av redaktionen. Dina främsta arbetsuppgifter - Du hittar lokala nyheter och uppslag och presenterar det digitalt på ett läsarvänligt och lockande sätt. Källkritik och god publicistiskt omdöme är ett signum för dig. - Du är väl insatt i hur en kommun fungerar, hur du hittar nyheter och granskar. - Du är bekväm med att direktrapportera och live-sända när det behövs. - Du levererar material (artiklar, reportage, bild, video och ljud) till samtliga kanaler. Kvalifikationer: - Journalistisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande. - Mycket god språkbehandling och noggrannhet. - God erfarenhet av att presentera nyheter i text, bild, ljud, rörligt och i direktrapportering. - Erfarenhet av arbete i redaktionella system. - Kunskap om och förståelse för grundläggande yrkesetik och de grundlagsfästa begreppen på medieområdet. - Förmåga att arbeta under tidspress och med deadlines. - Körkort Övrigt om tjänstenPlaceringsort: Ljungby, Markaryd eller Älmhult Anställningsform: Tjänsten är ett sommarvikariat under perioden 16 juni till 17 augusti Vi träffar kandidater löpande, så vänta inte med din ansökan. Frågor om tjänsten:Anders Sjölin, ansvarig utgivare för Smålänningen – [email protected], 0733-177013 Facklig kontakt:Martina Quinn - [email protected], 070-4286704 Som Nordens största medieföretag, med verksamhet i 13 länder, hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Alla vi som jobbar här, från journalisten i norr till techutvecklaren i söder, bidrar med olika perspektiv för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag och föra det fria ordet framåt. Tillsammans. Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Locals många titlar har vi även ett stort lokalt engagemang över hela landet - från Sydsvenskan i Skåne till Östersunds-Posten i Jämtland. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat. Vi har också en betydande logistik och distributionsverksamhet som vi samlar inom ramen för Bonway. Under 2024 kommer vi att nå närmare en tredjedel av alla hushåll i Sverige. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre – som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen. Vi strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!

109 dagar sedan
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Administratör - Transport & Logistik
Jobbusters AB
Backofficepersonal m.fl.

ArbetsuppgifterVi söker en serviceinriktad och noggrann Administratör inom Transport & Logistik för ett spännande uppdrag hos vår kund i Ryssby, Ljungby kommun. I denna roll kommer du att ansvara för att koordinera och administrera transportlösningar både lokalt och internationellt. Du arbetar i ett mindre team och bidrar till effektiva logistikflöden. Arbetsuppgifter inkluderar: - Bokning av transporter (lastbil, båt och flyg) för lokala och internationella leveranser - Inhämta och hantera transportoffert - Säkerställa smidig och kostnadseffektiv frakt - Övriga arbetsuppgifter inom transport och logistik Kvalifikationer Du har några års erfarenhet av administration inom transport och logistik Du har goda kunskap i SAP Du är flytande i svenska och engelska, i tal och skrift Personliga egenskaper För att trivas i uppdraget som Administratör inom Transport & Logistik ser vi gärna att du är noggrann, strukturerad och har en god kommunikativ förmåga. Du trivs i en dynamisk miljö där du får ta ansvar och bidra till effektiva transportlösningar. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-09-02 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Ryssby, Ljungby kommun. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

118 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Säljare till Preem Ljungby
Drivmedelsstation Preem AB
Bensinstationspersonal

Vill du följa med på en bättre resa tillsammans med dina kollegor? Om så är fallet så kan vi erbjuda dig en plats på väg mot en bättre resa. På våra cirka 100 bemannade stationer så är ingen dag den andra lik och du kommer att ha ett otroligt varierande arbete, likväl som lika stor variation i människor som besöker nån av våra stationer. Lite kort om Preem Preem är Sveriges största drivmedelssbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Preems två raffinaderier som är belägna i Göteborg och Lysekil räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Läs allt om detta på preem.se Vi har också ett rikstäckande servicenät med flera hundra drivmedelsstationer för privat- och yrkestrafik. Det är till ett av dessa drivmedelsstationer som vi nu söker Säljare! Om rollen som Säljare Rollen som Säljare innebär primärt kassatjänst vilket innefattar servering av freshfood, uthyrning av släp, försäljning av biltvätt och andra varor. Det förekommer också många sekundära arbetsuppgifter som tillhör en bensin/servicestation såsom städning, uppfyllning i butik m.m. Din viktigaste roll blir dock att ge varje kund ett bemötande i världsklass, vi söker därför dig som är utstrålar glädje, är utåtriktad och tycker om att ge bra service. Förutom att du kan ta hjälp av medarbetare på Preem finns det även ett etablerat nätverk av medarbetare utöver de som finns på din station. Du blir en viktig del av Preems varumärke För oss är det viktigt att du delar våra värderingar, ansvarstagande, nyskapande och inkluderande eftersom de ligger till grund för allt vi gör. Som Säljare har du en av Preems viktigaste roller är Preems ansikte utåt och du kommer att vara en viktig ambassadör för Preems varumärke. Vad ser vi att du behöver för att lyckas? Vi tror mycket på engagemang och viljan att lyckas. Det viktigaste är att du brinner för och tycker det är roligt att ge våra kunder en upplevelse i världsklass. Vi ser även att du gillar att arbeta i team och ser vikten i att knyta goda relationer. Det är dock meriterande om du arbetat med service kanske på bensinstation, restaurang eller inom liknande verksamheter. En drivmedelsstation för alla På Preem är mångfald och inkludering en av våra viktigaste frågor. Varje person bidrar genom sin unika bakgrund, kompetens, personlighet och erfarenhet till att vi ständigt ska kunna bli bättre. Vi på Preem ser mångfalden som en förutsättning för att vi hela tiden ska utveckla det vi gör och vara en ledande aktör i omställningen till ett hållbart samhälle. Vi lägger ett stort värde i våra olikheter där vi som bolag kan spegla samhället och våra besökare på station. Anställningsvillkor Lön: Enligt kollektivavtal Startdatum: Enligt överenskommelse Anställningsform: Behovsanställning med inledande 6 månaders provanställning. Stationens öppettider: 05:00-21:00 (Helg 08:00-21:00) Arbetstider: Vardagar, kvällar och helger Ta reda på mer! Om du är nyfiken på Preem som bolag så kan läsa mer på Preem.se. Om du har ytterligare funderingar om rollen så kan du nå ut till Stationschef Elin Bondesson här nedan; Mail: [email protected] Urval och Intervjuer kommer att ske löpande så dröj inte med din ansökan. Vi ser fram emot din ansökan!

120 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Teknisk montör till vår kund i Ljungby.
Personaluthyrning, Logistik & Service Anderstorp
Montörer, metall-, gummi- och plastprodukter

Vill du bli en del av vårt vinnande team? Vi söker engagerade, drivna och tekniskt intresserade montörer för uppdrag hos vårt kundföretag i Ljungby. I rollen kommer du att arbeta med montering av högkvalitativa produkter i en spännande arbetsmiljö. Därför letar vi efter dig som har teknisk förståelse, är händig, fysiskt stark och har en god förmåga att hantera problemlösning. Arbetsuppgifter Montering av produkter med fokus på kvalitet och effektivitet. Planering och samordning av order tillsammans med teamet. Aktivt bidra till att förbättra och effektivisera monteringsprocesser. Utföra fysiskt arbete som kräver god uthållighet och styrka. Hantera och lösa tekniska problem som kan uppstå under montering. Vem är du? Du har ett genuint intresse för teknik och montering samt en naturlig fallenhet för att lösa problem. Med din noggrannhet och förmåga att arbeta självständigt tar du dig an arbetsuppgifter med stort engagemang. Att arbeta i en fysiskt krävande miljö ser du som en positiv utmaning, och om du dessutom har erfarenhet av montering eller liknande arbete är det en extra fördel. Körkort och tillgång till bil är meriterande eftersom skiftarbete kan förekomma. Vi erbjuder: Ett spännande och varierande arbete hos ett stabilt och väletablerat företag. En trygg anställning med kollektivavtal och goda villkor. En arbetsplats där din utveckling och trivsel står i fokus. Vi erbjuder en trygg anställning hos oss på Puls Bemanning, och du får arbeta i en professionell miljö där det finns goda möjligheter att utvecklas. Välkommen med din ansökan redan idag!   Kontakt För mer information eller frågor om tjänsterna, vänligen kontakta Josef Tot på 070-994 47 70 eller [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team! PULS skapar mångfald, möten möjligheter för just DIG!  Puls är ett företag som värdesätter både personal och kunder, och vi strävar efter att matcha rätt arbetsplats för både arbetssökande och företag. Vi erbjuder konsulter flexibilitet och trygghet i deras arbete och hjälper dig att komma ut på arbetsmarknaden. Vår drivkraft, tillgänglighet, snabbhet och kompetens ger både kunder och personal en känsla av att vara "rätt från start". Vi betjänar kunder i hela GGVV-regionen från våra kontor i Anderstorp, Värnamo och Ljungby. När du blir en av oss  Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på Puls Bemanning Rekrytering och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!    Vad händer när du har sökt tjänsten? I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team!

121 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Linné Hemvård Ljungby söker USK 100% (2 jobb)
Linné Omsorg AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Är du redo att göra skillnad varje dag? Vi söker dig som vill sprida glädje, utvecklas och arbeta tillsammans med fantastiska kollegor! Hos Linné Hemvård har vi möjligheterna – du har viljan och kompetensen. Vi söker nu nya undersköterskestjärnor till vår verksamhet i Ljungby. Om Linné Hemvård Hos oss gör våra medarbetare skillnad – varje dag. Tack vare vårt fantastiska team har vi fått utmärkelsen Omsorg i Toppklass flera år i rad! Vi är Kronobergs största privata hemtjänstleverantör, och med över 100 engagerade medarbetare strävar vi efter att skapa en arbetsplats där alla känner sig uppskattade och delaktiga. Vi sätter alltid våra omsorgstagares behov först och bygger vår verksamhet på tre kärnvärden: Enkel kommunikation Samhörighet På individens villkor Hos oss får du vara en del av ett team som inte bara erbjuder tjänster – vi skapar långvarig livskvalitet för våra omsorgstagare. Om tjänsten Som undersköterska hos Linné Hemvård är du en viktig del av vårt team och utför medicinska insatser, service och omsorg för våra omsorgstagare. Du hjälper till med dagliga sysslor, personlig omvårdnad och dokumentation. Vi värdesätter teamarbete och gemenskap och ser till att du får stöd från samordnare, sjuksköterskor och andra stödfunktioner. Du kommer också att ha närhet till ledningen – du är aldrig ensam i ditt viktiga arbete. Arbetstider: Varierande (Vardagar 7-16, 13-21) samt helger. Tjänstgöringsgrad: 80-100% med 6 månaders provanställning. Vi söker dig som: Vill vara med och skapa trygghet och livskvalitet för våra omsorgstagare. Har gymnasieutbildning inom hälso- och sjukvård. Har B-körkort (och kan cykla! ). Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Är social, självständig och ser lösningar i utmaningar. Har erfarenhet från hemtjänst (meriterande). Krav: Utdrag ur belastningsregistret. Vad du får hos oss: Lön enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag & personalaktiviteter. Möjlighet att utvecklas inom branschen. Utbildning & personlig utveckling. Ett meningsfullt jobb där du gör skillnad varje dag! Låter detta som din nästa utmaning? Då vill vi höra från dig! Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen sker i samarbete med WorkForce, och anställningen sker direkt hos Linné Hemvård. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team i Ljungby!

134 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Volkswagensäljare till Atteviks Ljungby
Atteviks Bil AB
Företagssäljare

Vill du jobba i ett vinnande team? Ja då är du välkommen med att söka tjänsten som säljare för Volkswagen personbilar & transportbilar i Ljungby. Arbetsuppgifterna: Ditt huvudansvar blir att bearbeta och utveckla såväl nya som befintliga kundkontakter. Du arbetar långsiktigt och sätter kunden i centrum. Du kommer att driva försäljningsprocessen framåt till ett avslut, leda säljaktiviteter, demonstrera bilar, lämna produktinformation, provkörning och avtalsskrivning. Tjänsten innebär försäljning av både nya och begagnade bilar, offerera, leverera och följa upp affären. Du kommer att ansvara för hantering av inbyten och prissättning som sker i samråd med märkeschef. Du kommer även ha ett budgetansvar. Kvalifikationer: Som person är du engagerad och har en stark känsla för affärsförståelse samt förmåga att kommunicera och bygga kundrelationer. Du har ett eget driv och trivs i en roll med högt tempo samt är van att arbeta mot uppsatta mål med ett lönsamhetsansvar. Du har goda kunskaper i svenska och engelska både vad det gäller tal och skrift. Du är resultatorienterad och sätter kunden i centrum. Du har minst några års dokumenterad erfarenhet av försäljning och relationsskapande försäljningsarbete. Körkort B är ett krav. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Ljungby. Ansökan och frågor: Vill du veta mer om tjänsten kontakta vår försäljningschef, Stefan Håkansson på [email protected] eller telefon 0476-51106. Välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 30/3. Vi genomför löpande urval och intervjuer så tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.

135 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Extraarbete som Ledsagare, Avlösare, Kontaktperson eller Stödfamilj
Ljungby kommun
Personliga assistenter

I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans och vi siktar på att bli 35 000 invånare år 2035. Vi som jobbar här är öppna, vi är framåt och vi vill. Varje medarbetare hos oss är med och gör skillnad för alla som bor och lever i vår kommun. Vill du vara med? Nu söker vi dig som är intresserad av ett extraarbete som Ledsagare, Avlösare, Kontaktperson eller Stödfamilj. Vår senaste medarbetarenkät visar att 95% tycker att jobbet på Ljungby kommun känns meningsfullt, 82% anser att de lär och utvecklas i sitt dagliga arbete och 83% tycker att de har en bra arbetsgivare som de kan rekommendera till sina vänner. Undersökningen visar också att 96% av våra medarbetare upplever att deras chef har tillit till att de utför sitt arbete på ett bra vis. Tillitsbaserad styrning och ledning är Ljungby kommuns ledningsfilosofi och något vi vill ska genomsyra vår organisation. Läs mer om oss som arbetsgivare på www.ljungby.se/jobb. ARBETSUPPGIFTER Ledsagare Som ledsagare hjälper och stöttar du en ungdom eller vuxen person med funktionsvariation att delta i samhällslivet utanför det egna hemmet samt underlättar i kontakten med andra människor. Det kan till exempel handla om att följa med på promenader, biobesök, sportarrangemang eller gå på stan. Som ledsagare har du en timanställning och blir därmed ersatt per timme efter behov. Vill du veta mer om uppdraget som Ledsagare är du välkommen att ringa ansvarig för dessa uppdrag på telefonnummer 0372-789669. Avlösare I vår avlösarservice jobbar du hemma hos barn eller ungdom med funktionsvariation för att dennes föräldrar ska kunna komma hemifrån. Avlösaren ger omvårdnad, social samvaro, stöd med mathållning samt aktivering i hemmet eller dess omgivning. Som Avlösare har du en timanställning och blir därmed ersatt per timme efter behov. Vill du veta mer om uppdraget som Avlösare är du välkommen att ringa ansvarig för dessa uppdrag på telefonnummer 0372-789661. Kontaktperson Kontaktperson är en medmänniska och vän som har tid, tålamod och intresse av att ge stöd åt en person som behöver bryta sin isolering. Syftet med uppdraget är att vara en medmänniska och en kompis som ska främja sociala kontakter och delaktighet i samhällets fritidsutbud. Att vara kontaktperson är ett förtroendeuppdrag och inte ett arbete. Du får ersättning i form av arvode och omkostnadsersättning. Vill du veta mer om uppdraget som Kontaktperson är du välkommen att ringa ansvarig för dessa uppdrag på telefonnummer 0372-789783. Stödfamilj Stödfamilj är ett sätt för föräldrar till barn med funktionsvariation att få avlastning. Det är också en möjlighet för dessa barn att få miljöombyte och ett kontaktnät utanför familjen. Att vara stödfamilj är ett uppdrag och innebär inte en anställning. Det utgår en skattepliktig ersättning i form av arvode och omkostnadsersättning. Vill du veta mer om uppdraget som Stödfamilj är du välkommen att ringa ansvarig för dessa uppdrag på telefonnummer 0372-789735. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en positiv människosyn, är ansvarsfull och är medmänsklig. Du har förmåga att förhålla dig professionellt utifrån ditt uppdrag och arbeta med fokus på den enskildes behov och intressen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Du ska ha fyllt 18 år för att få utföra något av de olika uppdragen. Vi kommer att begära ett utdrag från polisens belastningsregister och socialregistret för dig som söker. Vi välkomnar alla ansökningar till våra extrauppdrag. Vi är säkra på att just du kan bidra till en annan människas livskvalité. När du ansöker vänligen precisera vilket eller vilka uppdrag du söker. ÖVRIGT Du söker tjänsten via Offentliga Jobb. Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju. Hos oss är balans i livet viktigt! Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete med familj och fritid, därför tillämpar vi flextid i de verksamheter där det tillåter. Vi har möjlighet till semesterväxling, subventionerat årskort med Länstrafiken, friskvårdsbidrag och mycket annat. Som medarbetare har du gratis medlemskap i personalklubben, vilket ger möjlighet till gratis träning och bad vid närliggande träningsanläggning och äventyrsbad, samt möjlighet att delta i andra aktiviteter. Ljungby kommun erbjuder In- och medflyttarservice. Det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att byta livsmiljö och flytta till vår kommun. Maila [email protected] om du vill veta mer om vad vi kan hjälpa dig med i samband med en flytt till Ljungby kommun. I Ljungby kommun tillämpar vi rökfri arbetstid. Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.

135 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Sommarjobba som personlig assistent i Ljungby
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team i sommar och som vill jobba som personlig assistent i Ljungby med omnejd! Vad innebär jobbet som personlig assistent? Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet, personlig hygien och att delta i fritidsaktiviteter. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera. Vi har kunder i olika åldrar och med olika funktionsvariationer.Din arbetsplats är där kunden befinner sig och jobbet är både varierande och händelserikt. Att varje dag bidra till att en person kan leva sitt liv som den vill tycker vi är världens viktigaste jobb. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker. Vi ser gärna att du: har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll och helg. Vissa av våra tjänster förutsätter även att du kan arbeta natt. har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Sommarvikariat Omfattning: Heltid, deltid eller timanställning Arbetstider: Dagtid eller dygn Tillträde: Enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag: 2025-05-31 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: 010 130 46 10 [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

142 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025