Har du kunskap inom skärande bearbetning och trivs i en rådgivande roll ute hos kund? Då kan det här vara nästa steg för dig! Hos oss får du en varierad roll där du kombinerar teknisk support med försäljning av högkvalitativa produkter inom skärande bearbetning. Du arbetar självständigt och kundnära, med stöd av ett erfaret team och ett världsledande produktutbud. Om tjänsten Som teknisk säljare hos oss får du en varierad roll där du kombinerar försäljning med teknisk rådgivning. Du arbetar nära kunden, som kan vara allt från små verkstäder till större industriföretag, och en stor del av arbetstiden tillbringas ute i fält. Genom att lyssna in varje kunds behov och föreslå lösningar anpassade för deras processer bidrar du till att de kan arbeta både effektivare och mer kostnadseffektivt. Vår produktportfölj består av många världsledande produkter inom områdena skärande bearbetning samt metallbearbetnings- och processvätskor. Vi samarbetar endast med tillverkare som lever upp till våra höga krav på effektivitet, kvalitet och precision. Du kan läsa mer om oss och våra leverantörer här. Samtidigt som du förvaltar befintliga relationer förväntar vi oss att du arbetar aktivt med att bearbeta nya kunder. Till din hjälp finns ett team av säljkollegor utspridda över landet samt ett kontor i Smålandsstenar med övriga stödfunktioner. För att ge dig bästa möjliga start erbjuder vi en gedigen introduktion med både interna utbildningar och fördjupade insatser hos våra leverantörer. Du utgår från hemmakontor. Vi är flexibla avseende placeringsort men ser gärna att du bor någonstans i södra Sverige (norra Vättern och söderut). Vi kommer att utforma ditt säljdistrikt utifrån vart du bor i kombination med vart våra kunder finns. Om dig Du har flerårig erfarenhet från branschen, gärna med ett stort kontaktnät och goda kunskaper inom skärande bearbetning. Du kan läsa ritningar och navigera i tekniska kataloger. Har du dessutom erfarenhet av försäljning ser vi det som meriterande. Relevant eftergymnasial utbildning ser vi som ett plus. B-körkort är ett krav för tjänsten, vi erbjuder tjänstebil. Vi har ett stort och brett sortiment så det är viktigt att du är nyfiken och har lätt för att ta till dig ny teknisk information. Som person är du driven, social och trivs med att vara ute och träffa kunder. Du är affärsmässig, flexibel och har förmåga att hitta lösningar som skapar värde för kunderna. Övrigt 📍 Du utgår från hemmakontor och reser inom ditt distrikt. Tjänsten är på heltid, tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se och vid frågor om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med rekryteringskonsulter Lina Haglund på 070-777 23 73 eller via mail [email protected] alternativt Anna Nord på 073-981 64 14 eller via mail [email protected]. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan! Om arbetsgivaren - SMV Verktyg SMV Verktyg AB är ett teknikhandelsföretag med fokus på verktyg och tillbehör för skärande bearbetning. Sedan starten 2009 har vi levererat produkter och lösningar som krävs för att få ut maximal prestanda i och kring bearbetningsmaskiner. SMV Verktyg är ett dotterbolag till SMV Industrier och tillsammans erbjuder vi ett komplett utbud – från maskin till verktyg och teknisk support. Vår styrka ligger i kombinationen av högkvalitativa produkter, teknisk kunskap och en nära dialog med våra kunder. Genom att representera marknadsledande varumärken och leverantörer kan vi erbjuda rätt lösning för varje bearbetningsprocess – med fokus på precision, effektivitet och driftsäkerhet. Vi arbetar långsiktigt, både med våra kunder och vår organisation. Kvalitet, tillgänglighet och ansvar genomsyrar hela verksamheten – och vårt mål är att vara den självklara partnern för svensk tillverkningsindustri.
I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans mot 35 000 invånare. Vi som jobbar här är öppna, vi är framåt och vi vill. Genom engagemang och samverkan skapar vi en kommun där människor och företag kan växa och utvecklas. Varje medarbetare hos oss gör skillnad för dem som bor och verkar här. Vill du vara med? Vi är en kommun som sätter trygghet och välmående i fokus. Genom satsningen "En kommun fri från våld" arbetar vi aktivt för att förebygga och motverka våld i samhället – för en tryggare framtid för alla. Samtidigt prioriterar vi ett gott företagsklimat och ser service och bemötande som avgörande faktorer för en hållbar utveckling. Vår senaste medarbetarenkät visar att 95 % av våra anställda upplever sitt jobb som meningsfullt, 82 % känner att de utvecklas och 83 % skulle rekommendera oss som arbetsgivare. Dessutom anser 96 % att deras chef har tillit till deras arbete. Tillitsbaserad styrning och ledning är grunden i vår organisation – och en nyckel till att vi lyckas tillsammans. Läs mer om oss som arbetsgivare på www.ljungby.se/jobb. Åbyskolan i Lagan ligger i Ljungby kommun och tar emot elever från förskoleklass till årskurs 9. Skolan har en naturskön omgivning och nära till naturen. Stor idrottshall och konstgräsplan i direkt anslutning till skolan som ger goda förutsättningar för undervisningen i idrott och hälsa. På Åbyskolan vill vi att alla känner trygghet, positiv framtidstro och inhämtar och utvecklar kunskaper för livet. På Åbyskolan har vi utbildad kompetent personal och vi vill tillsammans skapa en miljö där alla känner arbetsglädje, motivation och engagemang. Skolan är anpassad till de olika åldersgrupperna med en cafeteria för högstadiet med tillhörande uppehållsrum för umgänge och aktiviteter som bordtennis och brädspel. Åbyskolan har välfungerande arbetslag och är en skola med god ordning och struktur. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en behörig klasslärare till lågstadiet, åk 2. Vi vill att du har höga ambitioner och en lust att skapa bästa förutsättningar för elevers utveckling och lärande. Du som lärare ansvarar för att planera, leda, utveckla och bedriva den pedagogiska verksamheten och skapa förutsättningar för att arbeta mot målen i styrdokumenten. KVALIFIKATIONER Vi vill att du som söker är legitimerad lärare med en godkänd lärarexamen för undervisning på grundskolans årskurs 1-3 eller har annan pedagogisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Meriterande är om du sedan tidigare har erfarenhet av att leda kollegor i utvecklingsarbete. Vi ser att du har förmågan till ett gott samarbete med ett lösningsfokuserat förhållningssätt i ett arbetslag där höga förväntningar och kollegialt lärande står i fokus. Du ska kunna ta ansvar för dina arbetsuppgifter, se möjligheter i förändringar, lyssna och kommunicera på ett konstruktivt sätt, värdesätta olikheter och lägga stor vikt att arbeta mot skolans uppdrag och mål. Det innebär att du tillsammans med övriga pedagoger leder, organiserar och strukturer arbetet så att en trygg lärandemiljö skapas. Vi lägger även stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer sker löpande under rekryteringsprocessen. Barn- och utbildningsnämnden vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning, etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. ÖVRIGT Du söker tjänsten via Offentliga Jobb. Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju. Hos oss är balans i livet viktigt! Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete med familj och fritid, därför tillämpar vi flextid i de verksamheter där det tillåter. Vi har möjlighet till semesterväxling, subventionerat årskort med Länstrafiken, friskvårdsbidrag och mycket annat. Som medarbetare har du gratis medlemskap i personalklubben, vilket ger möjlighet till gratis träning och bad vid närliggande träningsanläggning och äventyrsbad, samt möjlighet att delta i andra aktiviteter. Ljungby kommun erbjuder In- och medflyttarservice. Det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att byta livsmiljö och flytta till vår kommun. Maila [email protected] om du vill veta mer om vad vi kan hjälpa dig med i samband med en flytt till Ljungby kommun. I Ljungby kommun tillämpar vi rökfri arbetstid. Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.
Tycker du att teknik är lite av det roligaste som finns? Är du redo för ett nytt steg i karriären och vill fördjupa dina kunskaper inom styrsystem och automation? Tecnau i Ljungby planerar inför en pensionsavgång och söker nu dig som med engagemang och nyfikenhet vill ta dig an rollen som automationsingenjör. Om Tecnau – det här är vi Tecnau AB utvecklar och tillverkar maskiner och lösningar för pappershantering inom den digitala tryckeriindustrin. Vi utvecklar och marknadsför en komplett produktportfölj med maskiner för pappershantering, kameramonitorering och efterbearbetning inom digital print. Vi har över 80 patent globalt och våra lösningar är installerade i en rad olika branscher världen över för att effektivisera verksamheten inom printindustrin och den grafiska marknaden. Våra kunder består av banker, försäkringsbolag, utbildningsväsen, myndigheter, grafisk bokproduktion, fotobokstillverkare och telekombolag. Vi är totalt cirka 220 medarbetare placerade i Europa, Asien och USA. I Ljungby är vi cirka 60 glada medarbetare som väntar på dig! Om tjänsten Tecnau är ett internationellt och teknikdrivet bolag med en stark familjär atmosfär. Vi har ett tydligt fokus på utveckling och många av oss jobbar på just utvecklingsavdelningen. Som automationsingenjör blir du en viktig del av teamet på utveckling. Vi vågar lova dig en intressant och utmanande vardag, i nära samarbete med kollegor på avdelningen och med andra funktioner på företaget, där du får möjlighet att vara med och påverka. I rollen arbetar du självständigt och maskinnära med att programmera och utveckla styrsystem för våra produkter. Du testar, provar och supporterar dina lösningar i labbmiljö, både hos våra kunder och partners. Du är också en viktig kugge i en spännande utveckling av våra nya plattformar för styrsystem och användargränssnitt. Vi använder oss av både egenutvecklade och kommersiella styrsystem. Då vi är en internationell organisation förekommer resor och samarbete med våra kollegor och partners globalt. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Ljungby. Tillträde sker enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. För att behålla trivsel och vår goda sammanhållning uppskattas att arbetet utförs på plats, men självklart erbjuder vi möjlighet att till viss del arbeta på distans. Vem är du som vi letar efter? Vi söker dig med bred teknisk kompetens. Du har ett stort intresse för teknik och en god teknisk förståelse. Vi tror att du har någon form av teknisk utbildningsbakgrund, gärna med inriktning mot datateknik/elektronik. Alternativt har du förvärvat motsvarade kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Du har god erfarenhet av utveckling och programmering av styrsystem. Om du dessutom har erfarenhet av projektledning och godkännanden ser vi det som klart meriterande. Då vi är en internationell organisation kommunicerar du obehindrat på såväl svenska som engelska, både vad gäller tal och skrift. Personliga egenskaper Som person är du nyfiken, engagerad och kreativ. Du har ett positivt och lösningsorienterat förhållningssätt och tycker det är kul att vara med och driva fram både stora som små projekt. Du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga och tror på idén att åstadkomma saker tillsammans med andra. Du trivs också med att arbeta i en miljö där du får ta stort eget ansvar och där utveckling och förbättring står i centrum. Det här erbjuder vi dig Vi erbjuder en gedigen och långsiktig introduktion där du får möjlighet att gå bredvid nuvarande medarbetare. Du ges möjlighet att utveckla dina tekniska färdigheter och vara en del av ett engagerat och kunnigt team. Gemenskapen är viktig hos oss på Tecnau och här kommer du jobba i en inkluderade miljö med en närvarande chef och konkurrenskraftiga förmåner. Vi är en platt organisation, har nära till beslut och gillar att ha kul på jobbet. Dessutom bjuder vi våra medarbetare på frukost varje morgon. Frågor & ansökan Tecnau har valt att samarbeta med Head Consulting Group i denna rekrytering och det är till dem du skickar din ansökan. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ewa-Marie Åström på telefonnummer 0738-01 04 46 eller maila till [email protected] Under semesterperioden v 27 - v 32 kommer vi inte att kunna besvara några frågor dessvärre. Tack för din förståelse och för att du respekterar vår ledighet! Intervjuer kommer att påbörjas i mitten på augusti.
🔧 Är du en tekniskt skicklig maskinkonstruktör med naturligt ledarskap? Scanditronix Magnet AB söker nu en konstruktionsledare med erfarenhet av maskinkonstruktion inom tillverkningsindustrin. I denna nyckelroll kombinerar du ditt tekniska kunnande med förmågan att leda, engagera och utveckla ett kompetent konstruktörsteam. 🛠️ Om rollen som Konstruktionsledare / Maskinkonstruktör Du får ansvar för att leda och vidareutveckla vår konstruktionsavdelning, samtidigt som du själv är operativ i konstruktionsarbetet. Rollen innebär:Planering, styrning och uppföljning av konstruktionsavdelningens arbete Personalansvar för 5 erfarna maskinkonstruktörer Eget konstruktionsansvar i pågående och nya projekt Teknisk support till kollegor och andra avdelningar Kontinuerlig utveckling av processer och arbetsmetoder Nära samarbete med produktion, inköp och ledning 👤 Vem är du? Vi söker dig som har:Teknisk utbildning inom maskinteknik eller motsvarande Flera års erfarenhet av maskinkonstruktion i 3D (SolidEdge, SolidWorks) Erfarenhet av PDM-system och affärssystem Tidigare ledaransvar är meriterande Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift B-körkort Du är en kommunikativ, strukturerad och lösningsorienterad person med starkt eget driv. Du har lätt för att samarbeta och skapa engagemang i teamet. Du trivs i en roll där du får kombinera tekniskt arbete med ledarskap. 💡 Därför ska du välja oss En ny och utvecklande roll med stor påverkan Arbete nära teknik i framkant och ledande kunder inom medicinteknik och forskning Ett stabilt företag i tillväxtfas Nybyggda och moderna lokaler i Vislanda Ett engagerat team där trivsel och personlig utveckling står i fokus 📍 Placering & Ansökan Tjänsten är placerad i Vislanda och är på heltid. Tillträde sker enligt överenskommelse.👉 Ansök redan idag – urval sker löpande! Om oss Jobcenter Rekrytering hjälper företag, organisationer och privatpersoner med rekrytering. På så sätt skapar vi både karriärmöjligheter för människor och kostnadseffektivitet för företag. Vi tror på långsiktiga relationer och arbetar därför engagerat med lokal och personlig närhet till våra kunder. Scanditronix Magnet AB konstruerar och tillverkar spolar och magneter för användning inom Forskning, MedTech och Industri. Våra kunder är internationella forskningslaboratorier och företag verksamma bl.a. inom cancerbehandling.Vi är idag drygt 50 anställda och har en exportandel på ca. 70%. Vi finns i Vislanda Småland, där vi har vår tillverkning, montering, test, konstruktion/utveckling, inköp, företagsledning, etc.Mer information om företaget hittar du på www.scanditronix-magnet.se
Vill du göra skillnad på riktigt? På Invacare utvecklar vi hjälpmedel som förändrar människors vardag. Nu söker vi dig som är vass på flöden, brinner för förbättringar och trivs när du får kombinera analys med praktiskt arbete i produktionen. Gillar du dessutom att jobba i det lilla bolaget med internationell miljö och trevliga kollegor som förespråkar engagemang samt delaktighet är detta jobb för dig! Maxkompetens söker nu för rekrytering till Invacare Rea AB en Processtekniker med placering i Diö. Här erbjuds du en varierad roll i ett väletablerat företag som varje dag gör verklig skillnad för människors liv. Dina arbetsuppgifter Som processtekniker på Invacare Rea är du navet i våra utvecklingsprojekt och i våra kommande satsningar. Tjänsten innebär att leda och delta tekniska förbättringar inom produktion och distribution, vilket uppnås genom projektledning och samarbete med övriga kollegor inom organisationen både lokalt i Diö och inom Europa, beroende på projektkrav. I din roll kommer du att: Identifiera och driva förbättringar, stora som små, i våra flöden inom produktion/ distribution med stöd av olika LEAN-verktyg. Jobba med tekniska uppsättningar, analys, layout och flöden inom produktion/ distribution. Utföra beräkningar för montering, förändringar med mera. Ansvara för arbetsinstruktioner, flödesberäkningar och optimering Se till att produktionen lever upp till våra kvalitetskrav enligt MDR 2017/745, ISO 13485 samt företagets kvalitetsledningssystem. Du kommer inte kastas in på egen hand - tvärtom. Du kommer arbeta tätt ihop med vår Project & Operational Excellence Leader - en erfaren kollega som kan produktionen och organisationen utan och innan. Tillsammans med kvalitetsavdelningen kommer ni vara motorn i vårt förbättringsarbete. Din profil Du har troligtvis en eftergymnasial utbildning inom produktionsteknik men det viktigaste är att du: Har erfarenhet av produktionsteknik, flödesoptimering och tekniska förändringar. Kan driva projekt och förbättringsarbete i LEAN-anda. Är bekväm med system som AutoCAD, ERP och Excel. Har god analytisk förmåga - men också modet att ta egna initiativ. Pratar och skriver flytande engelska. Vi tror att du är en person som gillar att förstå helheten, vill göra verklig skillnad och kan kommunicera lösningar på ett enkelt och engagerande sätt - oavsett om du står i produktionshallen eller presenterar inför chefer. Vi erbjuder dig En plats där teknik och mänsklig nytta möts - och där varje förbättring du gör faktiskt spelar roll En inkluderande arbetsplats med hög trivsel och stark sammanhållning En vardag där du jobbar nära kollegor med lång erfarenhet - och tillsammans driver ni arbetet framåt Möjlighet att jobba i en internationell miljö - men med vardagsnära kontakt i Diö Vi jobbar hårt, men vi har också kul! Vi tror på balans i livet - här ska du orka både på jobbet och hemma. Övrig information Placeringsort: Diö (mitt emot tågstationen - 5 min från Älmhult, 30 min från Växjö/Hässleholm) Arbetstid: Heltid, dagtid (mån-fre) Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställning Förmåner: Friskvårdsbidrag, företagets gym, flextid, möjlighet till hemarbete vissa dagar Invacare Rea AB har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Nathalie Stjärned på 0733 20 56 35 eller [email protected] Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag - så vänta inte. Sök redan idag via Maxkompetens hemsida! Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post p.g.a. GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden Invacare är en global ledare inom medicintekniska hjälpmedel - produkter som underlättar, möjliggör och ger livskvalitet i vardagen. Vi är stolta över att erbjuda hjälpmedel som stimulerar den fysiska förmågan och ger människor möjlighet att leva ett aktivt liv. Vårt motto "Yes, you can" är något vi lever efter - varje dag. I Diö är vi ett 70-tal kollegor som arbetar med montering och distribution av produkter som vårdsängar, rollatorer, scootrar, rullstolar och hygienhjälpmedel - främst för den nordiska marknaden. Vår fabrik ligger naturskönt belägen, med fina promenadstråk för lunchpausen - och för dig som pendlar finns tågstationen precis utanför fönstret. Det gör det både enkelt, miljövänligt och smart att ta sig hit - oavsett om du bor i Älmhult (5 min), Växjö eller Hässleholm (ca 30 min). Läs mer om oss på invacare.se
I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans mot 35 000 invånare. Vi som jobbar här är öppna, vi är framåt och vi vill. Genom engagemang och samverkan skapar vi en kommun där människor och företag kan växa och utvecklas. Varje medarbetare hos oss gör skillnad för dem som bor och verkar här. Vill du vara med? Vi är en kommun som sätter trygghet och välmående i fokus. Genom satsningen "En kommun fri från våld" arbetar vi aktivt för att förebygga och motverka våld i samhället – för en tryggare framtid för alla. Samtidigt prioriterar vi ett gott företagsklimat och ser service och bemötande som avgörande faktorer för en hållbar utveckling. Vår senaste medarbetarenkät visar att 95 % av våra anställda upplever sitt jobb som meningsfullt, 82 % känner att de utvecklas och 83 % skulle rekommendera oss som arbetsgivare. Dessutom anser 96 % att deras chef har tillit till deras arbete. Tillitsbaserad styrning och ledning är grunden i vår organisation – och en nyckel till att vi lyckas tillsammans. Läs mer om oss som arbetsgivare på www.ljungby.se/jobb. Nu söker vi handledare till vår dagverksamhet Karlssons. Här är du en vägledare och förebild för våra deltagare. Vill du ha ett arbete där du gör skillnad på riktigt? Välkommen att ansöka redan i dag! Dagverksamhet med ett beslut enligt Socialtjänstlagen (SoL) är en form av stöd som erbjuds till personer med fysiska eller psykiska funktionsnedsättningar, eller andra svårigheter som gör det svårt att delta i samhällslivet. Syftet med denna verksamhet är att bryta isolering, tillgodose behov av social samvaro och skapa en meningsfull vardag. ARBETSUPPGIFTER Som handledare är du både vägledare och förebild för våra deltagare. Du ansvarar för att handleda i olika delar av verksamheten, vilket kräver att du trivs med variation och kan anpassa dig efter nya förutsättningar. I dina arbetsuppgifter ingår att planerar för struktur och mål för deltagarna men även att du får kavla upp ärmarna och lösa praktiska uppgifter. Du arbetar främst på enheten för montering och packning samt på loppisen men det kan även vara aktuellt att handleda deltagare på Myrebo och Återbruket vid behov. Nedan ser du en beskrivning över vad de olika delarna inom verksamheten innebär: Montering och packning (legojobb) - Här ansvarar du som handledare för enklare industriella uppdrag där deltagarna utför packning och sortering. I din roll ingår det även att ha kontakt med olika företag kring arbetet som utförs. Loppisen - Här handleder du deltagarna inför loppisdagen samt är delaktig i kassa-arbete. Arbetet sker enligt ett rullande schema. Myrebo - Här ingår arbete med våra djur där du handleder deltagarnas i deras arbetsuppgifter. Återbruket - Här tar vi emot saker som allmänheten skänker samt prismärker och sorterar detta. KVALIFIKATIONER Du som söker är en person som tycker om att vara aktiv och har lätt för att ta människor som de är. Du är trygg i dig själv, har tålamod, humor och har ett äkta intresse för människor. Du är strukturerad när det behövs, men vet också när det är bäst att släppa på kontrollen och följa med i stunden. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser att du som söker är utbildad undersköterska, skötare eller har annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig. För att trivas hos oss behöver du vara: Pedagogisk och ha god social förmåga Flexibel och klara av att växla mellan olika arbetsuppgifter Vid god fysisk hälsa eftersom vissa moment innebär tunga lyft Strukturerad i dokumentation och kontaktmannaskap Du som söker behöver tycka om att arbeta både praktiskt och relationsbyggande. Du behärskar svenska språket mycket väl i både tal och skrift. Körkort för manuell bil är ett krav. Vi tror att personlighet och inställning väger minst lika tungt som formell kompetens så tveka inte att söka, även om du inte har erfarenhet av precis allt. Vad erbjuder vi? Hos oss får du en meningsfull vardag där du både får växa som yrkesperson och bidra till att andra människor får möjlighet att utvecklas. Du blir del av ett engagerat team som värdesätter öppenhet, värme och samarbete. ÖVRIGT Du söker tjänsten via Offentliga Jobb. Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju. Hos oss är balans i livet viktigt! Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete med familj och fritid, därför tillämpar vi flextid i de verksamheter där det tillåter. Vi har möjlighet till semesterväxling, subventionerat årskort med Länstrafiken, friskvårdsbidrag och mycket annat. Som medarbetare har du gratis medlemskap i personalklubben, vilket ger möjlighet till gratis träning och bad vid närliggande träningsanläggning och äventyrsbad, samt möjlighet att delta i andra aktiviteter. Ljungby kommun erbjuder In- och medflyttarservice. Det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att byta livsmiljö och flytta till vår kommun. Maila [email protected] om du vill veta mer om vad vi kan hjälpa dig med i samband med en flytt till Ljungby kommun. I Ljungby kommun tillämpar vi rökfri arbetstid. Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.
Farmaceut till Apotek Hjärtat, ICA Maxi Ljungby Är du legitimerad farmaceut och är redo för din nästa utmaning? Vill du vara en del av en organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team och stora möjligheter att utvecklas i olika roller? Välkommen till Apotek Hjärtat! Om jobbet som farmaceut på Hjärtat Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång. På Hjärtat kan din karriär som farmaceut ta många spännande vägar. Du kan leda andra och specialisera dig inom till exempel farmaci, kvalitet eller kundmöte. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här. Därför ska du jobba hos oss - apotekschefen berättar Vi söker en farmaceut på heltid från 1 maj 2025. Vårt apotek ligger strategiskt och trivsamt placerat inne på Ica Maxi Ljungby. Här möts vi dagligen av ett härligt kundflöde, både från våra trogna stamkunder och de som upptäcker oss under sina matinköp. Vi är ett team bestående av tre fasta farmaceuter, flera timanställda farmaceuter och två apotekstekniker. Vår styrka ligger i samarbete och vår gemensamma ambition att ge bästa möjliga service till våra kunder – det är därför så många återkommer till just oss! Vad erbjuder vi? • En dynamisk arbetsmiljö med möjlighet att utvecklas. • Stöd från ett erfaret och vänligt team. • En chans att jobba i ett omtyckt apotek med ett starkt kundfokus. Vi har öppet 08-20 på vardagar och helger. Är du den vi söker? Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller erfaren farmaceut och känner igen dig i beskrivningen: Du visar intresse och engagemang i mötet med kunder och samarbetar väl med kollegor på ditt apotek och i hela regionen/ hela Apotek Hjärtat Du tar ansvar för att hantera de krav som ställs på dig som farmaceut och tar hjälp av ditt team vid behov Du bidrar med en god attityd och söker enkla lösningar i vardagen Nyfiken på mer? Lyssna på vårt podcastavsnitt om Apotek Hjärtat. Du hittar det här. På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Sista ansökningsdag: 31-08-2025 Kontaktperson: Hanna Homman, [email protected] Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!
🔨 VasaKök söker: Säljande Regionsansvarig person med entreprenörsanda Om oss VasaKök är ett ungt och växande företag med stora ambitioner. Vi verkar på en traditionell marknad – kök och köksrenoveringar – men med ett tydligt mål: att förnya och utveckla branschen. Vi arbetar med allt från mindre uppdrag till kompletta köksrenoveringar, alltid med kundens behov i fokus. Nu söker vi dig som vill vara med på resan och etablera VasaKök i din region. Vem är du? Vi tror att du: Är självgående, initiativrik och orädd. Har livserfarenhet och förmågan att strukturera din vardag. Gillar att bygga relationer och är duktig på att möta människor. Har ett affärstänk och ett genuint intresse för försäljning – tidigare säljerfarenhet är meriterande men inte ett krav. Har körkort och tillgång till bil (ett plus). Dina arbetsuppgifter Driva försäljningen och etableringen av VasaKök i din region. Hitta nya kunder, boka och genomföra kundmöten. Planera och leda små som stora köksprojekt från start till mål. Ansvara för kundrelationer och representera varumärket på ett professionellt sätt. Arbeta med frihet under ansvar – du får stort förtroende från huvudkontoret. Vi erbjuder Möjligheten att bli en nyckelperson i ett växande företag. Frihet att styra dina dagar och bygga något eget inom ramarna för VasaKök. Stöd från huvudkontoret, men utrymme att påverka din roll och ditt arbete. En kreativ och framåtlutad arbetsmiljö med högt i tak.
I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans mot 35 000 invånare. Vi som jobbar här är öppna, vi är framåt och vi vill. Genom engagemang och samverkan skapar vi en kommun där människor och företag kan växa och utvecklas. Varje medarbetare hos oss gör skillnad för dem som bor och verkar här. Vill du vara med? Vi är en kommun som sätter trygghet och välmående i fokus. Genom satsningen "En kommun fri från våld" arbetar vi aktivt för att förebygga och motverka våld i samhället – för en tryggare framtid för alla. Samtidigt prioriterar vi ett gott företagsklimat och ser service och bemötande som avgörande faktorer för en hållbar utveckling. Vår senaste medarbetarenkät visar att 95 % av våra anställda upplever sitt jobb som meningsfullt, 82 % känner att de utvecklas och 83 % skulle rekommendera oss som arbetsgivare. Dessutom anser 96 % att deras chef har tillit till deras arbete. Tillitsbaserad styrning och ledning är grunden i vår organisation – och en nyckel till att vi lyckas tillsammans. Läs mer om oss som arbetsgivare på www.ljungby.se/jobb. Letar du efter att utvecklas i din yrkesroll och få en mer varierande vardag? Då kan du vara den vi söker! Vi söker nu tre engagerade medarbetare till vårt härliga bemanningsteam inom äldreomsorg och omsorgen om personer med funktionsnedsättning. ARBETSUPPGIFTER I ditt arbete i bemanningen kommer du att vara en viktig länk i att stötta och vårda våra medborgare inom kommunens vård och omsorg. Inom bemanningen arbetar du på flera olika arbetsplatser inom kommunen och du kan med kort varsel få information om vilken arbetsplats du blir bokad på. Vi erbjuder dig ett flexibelt schema och ger dig möjlighet att lägga fram egna förslag för schemaläggning. Vi arbetar årets alla dagar och där verksamheterna inom förvaltningen har behov av oss. Här finns det möjlighet att arbeta både inom omsorgen för funktionsnedsatta och inom äldreomsorg. Hos oss är du alltid garanterad din tid, det innebär kortfattat att du aldrig ska gå back på din arbetstid oavsett hur bokningarna ser ut, det gör att du kan känna dig trygg med att inte behöva jaga timmar. För din flexibilitet har du en något kortad arbetstid, vi erbjuder 36 timmars veckoarbetstid i bemanningen och vi schemalägger i dagsläget var 3e helg. Arbetstiderna är förlagda dag och kväll. Eftersom du behöver kunna ta dig till arbetsplatser i hela kommunen finns också möjlighet till att få kilometerersättning. KVALIFIKATIONER För att arbeta hos oss behöver du antingen vara utbildad undersköterska och ha erfarenhet inom yrket eller ha en utbildning som vårdare, vårdbiträde, personlig assistent, stödassistent/pedagog, elevassistent eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi värdesätter personliga egenskaper som flexibilitet, ansvarstagande samt en serviceinriktad och problemlösande inställning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det kan bli aktuellt med en 6 månaders provanställning för att ge både dig och oss möjligheten att se om vi är en bra matchning. Vi ställer krav på att du har körkortsbehörighet B och tillgång till egen bil. Är du redo att ta steget in i en stimulerande och variationsrik arbetsvardag? Ansök idag och bli en del av vårt fantastiska team! ÖVRIGT Du söker tjänsten via Offentliga Jobb. Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju. Hos oss är balans i livet viktigt! Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete med familj och fritid, därför tillämpar vi flextid i de verksamheter där det tillåter. Vi har möjlighet till semesterväxling, subventionerat årskort med Länstrafiken, friskvårdsbidrag och mycket annat. Som medarbetare har du gratis medlemskap i personalklubben, vilket ger möjlighet till gratis träning och bad vid närliggande träningsanläggning och äventyrsbad, samt möjlighet att delta i andra aktiviteter. Ljungby kommun erbjuder In- och medflyttarservice. Det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att byta livsmiljö och flytta till vår kommun. Maila [email protected] om du vill veta mer om vad vi kan hjälpa dig med i samband med en flytt till Ljungby kommun. I Ljungby kommun tillämpar vi rökfri arbetstid. Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.
Familjens Jurist är Sveriges största och ledande familjejuridiska byrå. Vi tänker juridik på ett nytt, enklare och mer tillgängligt sätt och skapar trygghet i viktiga faser av människors liv. Hos oss får du arbeta med en tydlig värdegrund och meningsfulla arbetsuppgifter, vi kräver både hög professionalism och ett starkt engagemang från våra medarbetare. Franchisedriften inom Familjens Jurist har idag drygt 150 medarbetare runt om i landet och vi hoppas att du vill vara med på resan mot att befästa vår ledande ställning inom familjejuridik i Sverige. Till vårt Franchisekontor i Ljungby, med verksamhetsområde Ljungby, Älmhult, Värnamo, söker vi nu en boutredare. Hos oss får du arbeta i en öppen och varm miljö som drivs av affärsmässighet, utveckling och kundens fokus. Här möter du dagligen nya och varierade utmaningar. I mötet med våra kunder gör du det svåra enklare och kommunicerar som en medmänniska. Du finns med hela vägen och skapar trygghet och förtroende. Särskilt viktigt är att du ser människan bakom ärendet och kan möta och förstå alla kunder och deras olika livssituationer. När du tar dig an ett uppdrag har du som mål att överträffa kundens förväntningar. Tjänsten är tillsvidare på heltid med sex månaders provanställning. Lön sätts individuellt. Vad du har med dig Tidigare erfarenhet av administration B-körkort är ett krav, då tjänsten innefattar resor inom vårt verksamhetsområde Erfarenhet av liknande arbete på bank, begravnings-, jurist- eller advokatbyrå är meriterande Vi ser gärna att du även har arbetat med bouppteckningar tidigare Det här erbjuder vi dig På Familjens Jurist är det självklart att dela kunskap och erfarenhet. Du får möjlighet att arbeta i en spännande miljö med engagerade, professionella och prestigelösa kollegor. Vi erbjuder våra medarbetare kollektivavtal, vilket vi i princip är ensamma om i branschen. Är du intresserad? Varmt välkommen med din ansökan senast den 4 augusti 2025. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller om Familjens Jurist? Välkommen att kontakta: Nikolina Vidovic på telefon 036-440 95 66 eller [email protected] Välkommen med din ansökan! Vi visar vägen genom livet Familjens Jurist är Sveriges största och ledande familjejuridiska byrå med ca 400 fantastiska medarbetare. I vårt arbete vill vi göra skillnad för så många människor som möjligt genom livets alla möjligheter och utmaningar. Vi tror på varje människas rätt till juridisk hjälp och vill göra vår rådgivning synlig och lättillgänglig för alla. Vi tar plats och utmanar samhällsdebatten samt ligger i framkant med digitala lösningar och teknik för att säkerställa kvalitet. Genom vår juridiska expertis, empati och medmänsklighet gör vi det möjligt för alla i samhället att ta del av juridiken. Som experter inom juridik finns vi här för att ta hand om alla rättsliga frågor som rör privat och familjeliv, företagande och boendefrågor. Vi ingår också i ett större sammanhang – Fonus ekonomisk förening, som sedan starten 1945 har utvecklats med långsiktighet inom två huvudområden; begravning och juridik. Inom Fonus ekonomisk förening finns, förutom Fonus och Familjens Jurist, även Momentobyråerna, Farväl och Fondkistan. Läs mer om oss på vår karriärsida!
Välj ett jobb för att visa detaljer