Lediga jobb i Luleå

Utforska vårt urval av lediga jobb i Luleå inom olika branscher. Sök nu för en spännande karriär i norra Sveriges blomstrande stad. Hitta ditt drömjobb i Luleå idag!

Har du bil är flexibel och vill jobba extra som intervjuare i Juli?
Norstat Sverige AB
Marknadsundersökare och intervjuare

Jobba extra som intervjuare i sommar. Norstat Sverige AB är Sveriges ledande företag inom marknadsundersökningar. Varje år genomför vi ett mycket stort antal marknadsundersökningar för alla typer av nationella och internationella kunder, alltifrån statliga verk och kommuner till svenska och internationella företag, politiska organisationer och världsledande varumärken. Vi söker nya, motiverade intervjuare till våran personalpool. Att vara intervjuare innebär att man jobbar med att utföra kortare eller längre personliga intervjuer i butiker, gallerior, mässor eller på stan. Rekrytering av e-postadresser/telefonnummer för nöjd-kundundersökningar eller rekryteringar av personer till fokusgrupper är även vanligt förekommande arbetsuppgifter som intervjuare. I tjänsten får du möjligheten att träffa många människor och ta del av spännande projekt. Vi söker personer i alla åldrar! Du som söker denna tjänst ska ha stor social kompetens, vara utåtriktad och inte vara rädd att ta kontakt med andra människor. Vi ser att du har goda kunskaper i det svenska språket samt på ett vardagligt sätt kunna hantera en surfplatta, då intervjuerna oftast utförs via en länk i en surfplatta. Vi söker även egenskaper som noggrannhet, punktlighet och hög serviceanda. Tidigare erfarenhet inom marknadsundersökningar eller kundservice är meriterande men inte nödvändigt, vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Att du är flexibel och kan ta dig kommunalt eller med egen bil till närliggande orter är också ett plus, då det kan förekomma lite restid ibland. Vi erbjuder en flexibel arbetsplats där du själv bestämmer vilka dagar som passar just dig att arbeta. Arbetstiderna är flexibla och förekommer främst under vardagar dagtid men även kvällstid och helger kan förekomma. Detta är en behovsanställning. Skicka din ansökan till: [email protected]

Idag
Sista ansökan:
29 juni 2025
Vikarierande verksamhetsledare hbtqi+ verksamhet
Rfsl Luleå och Norra Norrbottens län
Chefstjänstemän i intresseorganisationer

RFSL Luleå och norra Norrbottens län söker: Vikarierande verksamhetsledare Vikariat: 1 september 2025 – 31 augusti 2026 med chans till förlängning! Vill du leda ett team som arbetar för hbtqi+ personers rättigheter, trygghet och delaktighet i norra Sverige? Är du en lyhörd ledare med koll på både människor och struktur? RFSL Luleå och norra Norrbottens län söker en vikarierande verksamhetsledare som under ett år vill vara med och driva vårt viktiga arbete framåt. Vi välkomnar alla sökande och uppmuntrar särskilt hbtqi+ personer att söka tjänsten. Om uppdraget Som verksamhetsledare ansvarar du för att föreningens planerade verksamhet genomförs och utvecklas enligt uppsatta mål. Du är närmaste chef för ett engagerat team av fem anställda och delar ansvar för volontärer med projektledare och samordnare. Du fungerar som länken mellan styrelse och kansli, och verkar för god kommunikation och ett hållbart arbetsklimat. Rollen innebär också att du håller i ekonomisk uppföljning, samordnar projekt och säkerställer en hög kvalitet i medlemsaktiviteter, utbildningar och externa samarbeten. Du är föreningens kontaktperson mot redovisningsbyrå, samverkanspartners och ibland media. En ordentlig överlämning med nuvarande verksamhetsledare kommer att ske. Startdatum sker enligt överenskommelse. Intervjuer sker kontinuerligt och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Ditt ansvar omfattar: Leda och samordna föreningens operativa arbete Personalansvar för fem anställda, inklusive arbetsmiljöansvar Budgetansvar tillsammans med kassör samt ekonomisk uppföljning Kontakt med redovisningsbyrå och fakturahantering Söka finansiering, skriva projektansökningar och slutrapporter Koordinera projekt och medlemsaktiviteter Delta i och företräda föreningen i externa sammanhang Rapportera löpande till styrelsen Vi söker dig som: Är en självgående ledare med god samarbetsförmåga Har vana av att driva projekt och koordinera verksamheter Är trygg i administrativa uppgifter och har ekonomisk förståelse Har förståelse för hbtqi+ frågor och ett intersektionellt perspektiv Trivs i en dynamisk arbetsmiljö med ideell och idéburen karaktär Kvalifikationer Krav: Erfarenhet av arbetsledning, verksamhetsledning eller projektledning Dokumenterad kunskap om hbtqi+ frågor Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Administrativ förmåga och vana vid digitala verktyg B-körkort Meriterande: Erfarenhet från civilsamhället eller medlemsstyrd organisation Ledarskapsutbildning eller motsvarande erfarenhet Erfarenhet av arbete med volontärer Erfarenhet av finansiering och redovisning av projekt Vi erbjuder: Ett meningsfullt arbete med möjlighet att påverka En inkluderande arbetsmiljö där du blir en viktig del av en liten men stark organisation Förtroendearbetstid med viss möjlighet till distansarbete Lön och villkor enligt kollektivavtal för Ideella och Idéburna Organisationer Arbetsverktyg (dator, mobil) samt möjlighet till kompetensutveckling Arbetsplats i Luleå – men arbete kvällar, helger och resor inom länet förekommer Ansökan Skicka CV och personligt brev till: [email protected] Berätta varför du vill arbeta med oss och hur du kan bidra till vår verksamhet. Sista ansökningsdag: 31 juli 2025 Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – skicka din ansökan så snart som möjligt! Vi ser fram emot att höra från dig!

Idag
Sista ansökan:
31 juli 2025
Lärare id/SO/en åk 4–6 till Ängskolan
Luleå kommun
Grundskollärare

Hej! Vi är glada över ditt intresse för att bli en del av Luleå kommun. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö, där vi strävar efter att ge dig en bra medarbetarupplevelse. Du blir en del av en engagerad, kompetent och ansvarstagande organisation som värdesätter dig och din kompetens. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll. Läs mer om våra anställningsförmåner och vad vi kan erbjuda dig - www.lulea.se/anstallning Ängskolan ligger på Hertsön som är Luleås största bostadsområde med ca 6 000 invånare. Hertsön är känt för sitt rika fritids- och föreningsliv och närheten till naturen. Här finns bibliotek, modern idrottsanläggning och ett naturreservat inom gångavstånd. Ängskolan har 190 elever i åk F -6. Vår verksamhet bildar en helhet där vår målsättning är att både barn och vuxna ska känna sig välkomna. Vi tror att lärande sker i samspel med varandra, därför vill vi att klimatet på skolan ska präglas av öppenhet, så att alla vågar och vill vara delaktiga. Vi är stolta över våra fritidhemssavdelningar som erbjuder en lustfylld verksamhet där innehållet är anpassat efter barnens ålder. Vi är en aktiv skola med mycket utevistelse och rörelse och hälsa är några av våra ledord. ARBETSUPPGIFTER Då en av vår eminenta lärare i åk 6 kommer att gå på barnledighet från oktober fram till sommaren 2026 hos oss, söker vi nu en lärare i idrott åk 4 & 6 samt SO/eng åk 6. Vill du vara en del av ett kollegium som trivs tillsammans och utvecklas tillsammans? Vi vet att det finns ingenting mer inkluderande än en bra undervisning och goda relationer. Därför är DU viktig. Genom att göra eleverna delaktiga i undervisningen vill vi att du skapar och väcker intresse som du sedan tar tillvara och gör undervisningen inspirerande. Du baserar din undervisning på vetenskaplig grund, du har ett formativt arbetssätt, du analyserar undervisningsstrategier samt utvecklar och anpassar undervisningen utifrån elevernas lärande, klassens behov och mot en ökad måluppfyllelse. I mötet med eleverna utvecklar du ständigt dig själv och din roll som lärare. I ditt klassrum får alla elever möjligheten att lyckas och visa sina kunskaper på många olika sätt. Vi gör det genom att ta del av varandras och andras erfarenheter, genom att lyfta fram goda exempel, att sätta ord på det vi gör och att därigenom få ett än mer gemensamt språk, tänkande och teoribas. Vi arbetar med tvålärar-system i klasserna på Ängskolan. Om du besvarat ovanstående frågor med ett rungande "Ja!" är du hjärtligt välkommen att söka tjänsten hos oss och kanske bli en del av Ängskolans skolas sköna samling medarbetare och arbetskamrater. KVALIFIKATIONER Du som söker tjänsten har lärarbehörighet att undervisa i idrott samt SO/eng åk 4-6. All övrig behörighet är meriterande. Du är väl förtrogen med skolans styrdokument och har en god förmåga att individualisera och variera undervisningen för att skapa lust till lärande. Personliga egenskaper: • ett stort engagemang för ditt yrke och viljan att dela med dig av din kompetens till elever och kollegor. • väl förtrogen med skapandet av inkluderande och tillgängliga lärmiljöer. • en god förmåga att omsätta läroplan och övriga styrdokument i arbetet. • förmåga att ta egna initiativ för att utveckla verksamheten så att det gagnar elevernas kunskapsutveckling och på så sätt bidra aktivt till skolans systematiska kvalitetsarbete. • social och tycker om att arbeta i team. • relationsskapande och förstår vikten av att skapa goda relationer. Om du har ovanstående kompetens men saknar lärarlegitimation är du ändå välkommen med din ansökan då det i vissa fall finns möjlighet till tidsbegränsad anställning enligt skollagen. Anställningsform: Vikariat från 1 oktober till 20 juni 2026 med ev förlängning under hösten 2026 Omfattning: Heltid Tillträde: 1 oktober 2025 eller enligt överenskommelse Löpande intervjuer kommer att göras och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut. Om du erhåller befattningen ska du lämna in ett godkänt utdrag ur belastningsregistret. ÖVRIGT Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med en stark framtidstro. Vi arbetar för att skapa en växande och livskraftig kommun med plats för 100 000 invånare. Vårt mål är ett hållbart samhälle med livskvalitet för både dagens och framtidens Luleåbor. Här spelar vi alla en viktig roll - varje dag, året om, för Luleå. Vi strävar efter jämställdhet och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrunder och arbetar för en tillgänglig arbetsmiljö för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Att bo i Luleå innebär en balans mellan arbete och fritid. Här kan du njuta av norrländska vintrar, ljusa somrar och en trygg, familjevänlig miljö. I Luleå finns ett rikt kulturliv, friluftsliv och en stark gemenskap med fokus på innovation och hållbarhet. Tips! Vill du flytta till Luleå? www.flyttatilllulea.se Nyfiken på andra spännande jobb? www.lulea.se/ledigajobb Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn

Idag
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Informationssäkerhetssamordnare - Luleå eller Boden
Fortifikationsverket
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Fortifikationsverket söker en informationssäkerhetssamordnare till Enheten för säkerhetsskydd. Denna roll företräder myndigheten inom säkerhetsskydd med inriktning informationssäkerhet till Luleå/Boden. Har du hög säkerhetsmedvetenhet, hög integritet och gott omdöme, och vill stärka Sveriges försvarsförmåga, ansök redan idag! Vi är en av Sveriges största fastighetsägare och experter inom fortifikation, det vill säga skydds- och anläggningsteknik. Vårt huvuduppdrag är att bidra till ökad försvarsförmåga för ett tryggt och fritt Sverige. Din vardag – stärka säkerheten i totalförsvaret Enheten för säkerhetsskydd arbetar under säkerhetsskyddschefen med inriktande, stödjande och uppföljande säkerhetsskyddsarbete på myndigheten. Gruppen för informationssäkerhet är en vital del av enheten, där denna roll är placerad. Som informationssäkerhetssamordnare förväntas du delta i det systematiska informationssäkerhetsarbetet vid myndigheten och vara med och utveckla skyddet av Sveriges säkerhet. Du kommer arbeta med att utveckla och implementera det systematiska informationssäkerhetsarbetet. Tjänsten har en nationell verksamhetsutvecklande roll men stödjer också verksamheten genom operativt arbete framförallt mot ny projektering. Tjänsten kommer också att utveckla myndighetens arbete med informationssäkerhetsanalyser, kontroll, uppföljning och implementering av säkerhetsåtgärder kopplat till informationsklassificering. Tjänsten kommer även hantera och samordna större incidenter. Du kommer att delta i ackreditering av informationssystem. I rollen ansvarar du för att driva egna projekt, samt att identifiera utvecklingsbehov tillsammans med gruppen och bereda samt föredra underlag inför beslut. Tjänsten innebär många kontaktytor och samarbeten. Du förväntas sprida din kunskap internt och externt genom att informera, utbilda, arrangera föreläsningar/utbildningar samt genomföra workshops inom informationssäkerhet. I rollen ingår ansvar för att skapa nya utbildningar på fördjupningsnivå, bidra med omvärldsbevakning inom området samt delta i remissarbete. Resor förekommer i tjänsten och går att planera. Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant utbildning på högskolenivå, yrkeshögskola eller motsvarande kompetens inom informationssäkerhet som bedöms likvärdig. Du har kännedom om Försvarsmaktens eller Säpos regelverk avseende säkerhetsskydd samt erfarenhet av arbete med säkerhetsskyddsklassificerad information och arbete i säkerhetskänslig verksamhet. Du har förståelse för systematiskt informationssäkerhetsarbete och god kunskap om gällande lagstiftning och regelverk inom informationssäkerhet. Du har även erfarenhet av säkerhetsarbete, kännedom om ISO 27000 serien m.fl. samt kunskaper i offentlighets- och sekretesslagstiftningen. Du har god administrativ förmåga, god datavana som användare av stödsystem samt goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Körkort klass B är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av fortifikatoriska anläggningar eller arbete inom annan säkerhetskänslig verksamhet. Det är även meriterande om du har arbetat med ackreditering av informationssystem eller har god förståelse för it-säkerhetstekniska krav. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet och ditt engagemang. Vi behöver dig som är relationsskapande och har lätt för att samarbeta med olika yrkeskategorier. Du har erfarenhet av att bygga nätverk och arbeta över organisatoriska gränser med olika kompetenser. Du kan på ett tydligt och otvunget sätt förmedla ditt budskap på såväl ledningsnivå som i den operativa verksamheten eller i ett tekniskt utvecklingsprojekt. Du har högt säkerhetsmedvetande med hög integritet och gott omdöme. Du är strukturerad, positiv, självgående och du växlar med lätthet perspektiv mellan operativ, taktisk och strategisk nivå. För att lyckas i rollen krävs att du är uthållig och engagerad i att driva ditt eget arbete framåt. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med drygt 1200 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi bygger, förvaltar, driftar och utvecklar avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar enligt den statliga värdegrunden och dess principer och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och ta del av bra förmåner. Vi jobbar också för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. Placering i Luleå eller Boden. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter, har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 28 juli 2025. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta informationssäkerhetschef Susanne Lyckfjäll, tel 010-44 45 133, eller rekryteringsspecialist Emma Bergvall, 010-44 44 557 Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Idag
Sista ansökan:
28 juli 2025
Kommunikatör till Campus Totalförsvar
Luleå Tekniska Universitet
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Vill du bidra till att stärka Sveriges totalförsvar och samtidigt jobba med strategisk kommunikation i en nationell satsning? Vi söker nu en drivande kommunikatör som tillsammans med utbildningssamordnare och andra nyckelpersoner vid universitetet utvecklar och synliggör utbildningsinsatser inom ramen för Campus Totalförsvar. Om uppdraget Campus Totalförsvar är en nationell plattform som samlar över 35 lärosäten i syfte att synliggöra och stärka utbildning och forskning inom totalförsvarsområdet. Luleå tekniska universitet är ett av två lärosäten med samordnande ansvar inom denna satsning, som leds av Försvarshögskolan. I rollen som kommunikatör blir du en nyckelperson i att säkerställa tydlig, målgruppsanpassad och samordnad kommunikation – såväl internt vid LTU som externt mot andra lärosäten, myndigheter och intressenter. Dina arbetsuppgifter • Hantera och utveckla innehåll kopplat till utbildningar på campustotalforsvar.se • Skapa och publicera nyheter, uppdatera struktur och förbättra sökbarhet på webbplatsen • Ta fram kommunikationsmaterial i dialog med Försvarshögskolans kommunikationsteam • Delta i planering och kommunikation kring seminarier, utbildningar och konferenser • Hantera inkommande ärenden via e-post och webbformulär • Stämma av extern kommunikation med media och säkerställa enhetlig strategi. Vi söker dig som • Har relevant utbildning inom kommunikation eller marknadsföring • Är van att arbeta i projektform, gärna i akademisk eller offentlig kontext • Har mycket god stilistisk förmåga på svenska och engelska • Är självgående, strukturerad och bra på att samverka med olika aktörer Meriterande är erfarenhet av arbete med samhällsberedskap, totalförsvar eller högskolesektorn. Vi erbjuder • Ett meningsfullt uppdrag i ett nationellt sammanhang • Möjlighet att bidra till samhällsnytta inom ett prioriterat område • Samarbete med engagerade kollegor vid flera universitet • Flexibilitet, ansvar och möjlighet att påverka innehållet i rollen  Du kommer att tillhöra Luleå tekniska universitets enhet Kommunikation och varumärke som består av cirka 20 medarbetare med bred kompetens inom bland annat strategisk kommunikation, press, grafisk design, rörlig media och foto. Hos oss finns goda möjligheter att bolla idéer med varandra och ge varandra stöd i arbetet. Vi är en flexibel arbetsplats med moderna lokaler och möjlighet till hybridarbete. Omfattning och ort Vi söker en kommunikatör för tidsbegränsad anställning, augusti-december år 2025 på 50% med placering i Luleå. Ytterligare information Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta chef för Kommunikation och varumärke, Sara Blix, 0920-49 2806, [email protected]. Intervjuer genomförs under vecka 28. Fackliga företrädare: SACO-S Diana Chroneer, 0920-49 2037 [email protected] och OFR-S Marika Vesterberg, 0920-49 1721 [email protected]. Ansökan Vi ser helst att du söker befattningen via ansökningsknappen nedan där du bifogar personligt brev samt CV/meritförteckning och examensbevis. Var vänlig och märk din ansökan med referensnumret nedan. Ansökan samt examensbevis måste vara skrivna på svenska eller engelska. Sista ansökningsdag: 6 juli 2025 Referensnummer: 2924-2025

Idag
Sista ansökan:
6 juli 2025
Personlig assistent sökes på fast tjänst till man i 25års åldern!
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker dig som vill arbeta som personlig assistent på 50-65% hos vår kund i Luleå och vi hoppas att du kan introduceras så snart som möjligt. På vardagarna är arbetspassen förlagda som "delade turer", samt en helgtjänstgöring/månad. Arbetstiderna är följande: Vardagar Kl 06:30-09:30 & 13:00-19:00 Helg Kl 11:00-20:00 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Du kommer att arbeta med en 24-årig man som lever med ryggmärgsbråck. Han är en social, utåtriktad och aktiv person med ett stort intresse för träning. Som personlig assistent blir du en viktig del i hans vardag och bidrar till att skapa trygghet, struktur och frihet i hans liv. Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöttning vid viss förflyttning och handräckning Stöttning/hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning Hjälp med vardagliga hushållssysslor Stöttning med planering och struktur av dagen ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som är strukturerad, ansvarsfull och har en naturlig social förmåga. Du är lyhörd, flexibel inför kundens behov, initiativtagande och har en god förmåga att läsa av och möta andra människors behov. Vi tror att du uppskattar att vara del av en annan människas vardags och värdesätter att skapa trygghet och kontinuitet. Kunden är öppen för både manliga och kvinnliga assistenter, vi ser gärna att du som söker är mellan 20-45 år.  Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV B-körkort Goda kunskaper i svenska språket MERITER Tillgång till egen bil för att lättare ta sig till arbetet (då arbetstiden innebär delade turer) Sysselsättningsgrad: 50-65%. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

Idag
Sista ansökan:
9 juli 2025
Amanuens cybersäkerhet
Luleå Tekniska Universitet
Forskarassistenter m.fl.

Luleå tekniska universitet är i stark tillväxt med världsledande kompetens inom flera forskningsområden. Vi formar framtiden genom nydanande utbildningar och banbrytande forskningsresultat, och med utgångspunkt i den arktiska regionen skapar vi global samhällsnytta. Vår vetenskapliga som konstnärliga forskning och utbildning bedrivs i nära samarbete med internationella, nationella och regionala företag, offentliga aktörer och ledande universitet. Luleå tekniska universitet omsätter totalt närmare 2,1 miljarder kronor per år. Vi är idag 1 900 anställda och har 18 700 studenter. De kommande åren investeras mångmiljardbelopp i Norrbotten och Västerbotten i stora projekt som syftar till ett mer hållbart samhälle nationellt så väl som globalt. Luleå tekniska universitet är involverat i flera av dessa högaktuella forskningsprojekt och den samhällsomvandling som följer. Vi har ett brett utbud av utbildningar för att matcha den kompetens som efterfrågas. Vi hoppas att du vill hjälpa oss att bygga framtidens hållbara företag och samhällen. Cybersäkerhetsämnet vid Institutionen för system- och rymdteknik, Luleå tekniska universitet söker nu en amanuens på deltid för att bidra i ett forskningsprojekt med inriktning på utveckling av verktyg för kreativt distansarbete. Datahantering som exempelvis tillgångskontroll och spårbarhet av immateriella rättigheter kommer in som en särskild utmaning för designen av ett verktyg. Du kommer att samarbeta med forskare i ett tvärvetenskapligt projekt, för att bidra till att mikro och små företag kan verka internationellt med regionen som bas. Projektet har fokus på smart avancerad teknologi och att utveckla småskalig och effektiv datahantering för samskapande på distans för att stödja aktörer inom kulturella och kreativa näringar. Vi söker en motiverad och driven amanuens med kompetenser inom tillämpad AI, maskininlärning, programmering, datateknik och design. Arbetsuppgifter Arbetet består av både teoretiskt och praktiskt arbete. I dina arbetsuppgifter ingår att bistå projektet med behovsanalys, design av interaktiv prototyp, användartester och vidareutveckling av det framtagna konceptet. Presentationer och samverkan med projektets medarbetare och målgrupp ingår också. Kompetens och erfarenhet För amanuens krävs inte examen, men vi ser gärna att du har klarat av projektkurser inom datateknik, tillämpad AI, maskininlärning och databasteknik. Vi efterfrågar personliga egenskaper som exempelvis förmåga att självständigt planera och genomföra begränsade projekt, samt att i samverkan med övriga forskare sammanställa och sprida resultaten. Vi sätter stort värde på din förmåga att kommunicera ditt arbete och resultat anpassat till projektets målgrupp. Intresse för kreativt arbete och goda kunskaper i svenska både i tal och skrift är därför meriterande. Villkor Anställning som amanuens regleras i Högskoleförordningen 5 kap. Bara den som är antagen till utbildning på grundnivå eller avancerad nivå får anställas som amanuens (HF 5 kap §10). Timlön/ersättning För alla uppdrag får du timlön samt värdefull arbetslivserfarenhet för ditt CV. Timlön beroende på arbetsuppgiftens svårighetsgrad: Nivå 1: 156 kr/timme (motsvarar ca 25 700 kr/månad vid heltidsarbete).  Nivå 2: 171 kr/timme (motsvarar ca 28 200 kr/månad vid heltidsarbete).  Nivå 3: Beslut för annan lön tas i samråd med chef enligt arbets- och beslutsordningen.       Information Anställning som amanuens är tidsbegränsad från 2025-09-01 till och med 2025-12-31. Deltidsanställning om 50%. Placeringsort Luleå med möjlighet till distansarbete. Arbetsbelastningen kan komma att variera över tid och enligt överenskommelse men målsättningen är att den fördelas på ett sätt som gör det förenligt med studier vid universitetet. För ytterligare information är du välkommen att kontakta Professor Åsa Ericson, 0920–492061, [email protected]  Fackliga företrädare: SACO-S Diana Chroneer, 0920-49 2037 [email protected] OFR-S Marika Vesterberg, 0920-49 1721 [email protected] Ansökan Vi ser helst att du söker befattningen via ansökningsknappen nedan där du bifogar personligt brev samt CV/meritförteckning, utdrag ur Ladok på avklarade kurser. Var vänlig och märk din ansökan med referensnumret nedan. Ansökan ska vara skriven på svenska. Sista ansökningsdag: 8 augusti 2025 Referensnummer:2891–2025

Idag
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Vi söker Väktare! (Luleå)
Safetly AB
Väktare och ordningsvakter

Safetly är ett auktoriserat bevakningsföretag hos Länsstyrelsen med ett modernt upplägg. Vi har byggt en marknadsplats där företag (kunder) eller vi på Safetly kan lägga upp uppdrag från vår digitala plattform. När uppdrag läggs upp når de omedelbart ut till alla aktiva arbetstagare genom Safetly-appen. Därefter genomför vi en utvärdering och väljer ut den mest lämpade kandidaten baserat på alla ansökningar. Safetly har idag över 120 företag som kunder och 8000 användare som arbetstagare. Men ca 2-3% av våra användare arbetar aktivt då vi väljer ut de absolut bästa. Vi utvärderar alla Safetly-professionals baserat på olika kriterier, detta innefattar bland annat kvalitet, tillgänglighet och pålitlighet. För oss spelar det ingen roll var du kommer ifrån, vilka arbetsgivare du har arbetat för eller i vilken bransch du befinner dig. Besitter du de egenskaper vi söker och bidrar till en tryggare närvaro i samhället, är du varmt välkommen till Safetly! För att framgångsrikt utföra rollen som ordningsvakt krävs följande egenskaper: Pålitlighet: Du måste vara någon som andra kan lita på att du alltid är där och gör ditt jobb effektivt. Samarbetsförmåga: Förmågan att arbeta väl tillsammans med andra, både i team och med besökare, är avgörande. Stresstålig: Du bör kunna hantera högtryckssituationer med lugn och behärskning. Ansvarstagande: Att ta ansvar för dina handlingar och de uppgifter som tilldelats dig är nödvändigt. Etik och integritet: Stark moral och att alltid agera med integritet är fundamentalt i denna roll. Förmågan att verbalt hantera konflikter: Du bör kunna lösa konflikter i första hand på ett konstruktivt och verbal sätt. Engagemang: Ett genuint engagemang för ditt arbete och att förbättra upplevelsen för alla besökare. Välklädd och korrekt uniform: Som en del av vårt team kommer du inte bara att representera Safetly, våra värderingar och våra kunder, utan du är också en del av Sveriges trygghets- och säkerhetssektor. Därför är det viktigt för oss att du uppskattar värdet av att vara välklädd, vilket speglar både professionalism och respekt i alla situationer. Detta inkluderar allt från korrekt uniform till välskött personlig hygien. Du måste vara godkänd av Länsstyrelsen för att arbeta i ett auktoriserat bevakningsföretag Vi erbjuder: Arbeta så mycket eller så lite du vill. Du kan själv boka de dagar eller pass du önskar arbeta genom Safetly-appen. Observera dock att vissa tjänster kräver att du arbetar heltid eller deltid. Transparent sätt att arbeta, du ser datum/tider/objekt/lön innan du tackar ja till ett jobb. Skapa ett konto & använd appen gratis. Ta uppdrag i flertal län i Sverige Både dag och natt jobb förekommer. Hur man kommer igång med sin ansökan Ladda ner Safetly-appen i App Store eller Google Play. Skapa din profil under en minut. Logga in via Bank-id. Svara på alla sidor Bli verifierad. Ansök & se tillgängliga uppdrag direkt i mobilen. Varmt välkommen med din ansökan!

Idag
Sista ansökan:
25 juli 2025
Servicerådgivare Mercedes Lastbilar
Veho Bil Sverige AB
Övriga förmedlare

SERVICERÅDGIVARE LASTBIL LULEÅ Veho Trucks satsar vidare och bygger för framtiden och söker därför en servicerådgivare till vår Lastbilsverkstad i Luleå.  Du kommer att arbeta med   På vår lastbilsanläggning får du arbeta med Mercedes-Benz fantastiska produkter som ständigt utvecklas med den modernaste tekniken.   I din roll som servicesäljare har du ansvar för att våra kunder som besöker oss får ett professionellt och förstklassigt bemötande. Dina arbetsuppgifter innefattar att ta emot kunder, planera in, boka, prissättning och övriga verkstadsadministrativa arbetsuppgifter.  Vem du är   Vi önskar att du som söker denna tjänst har dokumenterad erfarenhet inom bilbranschen gärna som servicesäljare, men detta är inget krav. Kunskap i KOBRA, tunga fordon och erfarenhet av Mercedes-Benz är meriterande.   Då vi har stort fokus på nöjda kunder är det viktigt att du är serviceinriktad, social och positiv. Dessa egenskaper visar du också självklart gentemot dina kollegor på jobbet då du bidrar med god stämning och prestigelöshet som genererar den speciella teamkänslan och yrkesstoltheten som finns hos oss inom Veho Tucks.  Vi erbjuder dig Ett omväxlande och stimulerande arbete i ett flexibelt, ödmjukt team som kännetecknas av familjär stämning där vi alla hjälper varandra, accepterar varandras olikheter och har nära till skratt. Vi har ett stort engagemang och mycket arbetsglädje och din kompetens kommer att göra skillnad. Om du är en person med ansvarstagande och egen drivkraft finns stora möjligheter till utveckling. Vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss Vi har ett stort engagemang och mycket arbetsglädje och med din kompetens är vi övertygade om att vi tillsammans kommer att göra skillnad och lyckas.  Förutom kompetensutveckling, friskvårdsbidrag. Din ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning heltid som inleds med sex månaders provanställning. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!  Vi kommer att behandla ansökningarna löpande och vill ha Din ansökan senast 2025-08-03

Idag
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Orefields Group söker en mekaniker!
Professionals Nord Luleå AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Vill du arbeta med tunga fordon i en varierad och lösningsfokuserad roll där ingen dag är den andra lik? Vi söker nu en driven mekaniker som vill skruva i allt från lastbilar till entreprenadmaskiner och personbilar. Här blir du en del av ett sammansvetsat team med stark teamkänsla och stor frihet under ansvar. Information om tjänsten Professionals Nord söker för Orefields Groups räkning en mekaniker. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Orefields Group under 6 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Orefields Groups önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Du erbjuds Stabil arbetsgivare med långsiktiga uppdrag. Varierande arbete där ingen dag är den andra lik. Ett sammansvetsat och familjärt team Arbetsuppgifter Som mekaniker hos Orefields Group kommer du att arbeta med felsökning, reparation och underhåll av allt från tunga lastbilar och entreprenadmaskiner till personbilar. Arbetet utgår främst från verkstaden men kan även innebära uppdrag ute i fält i närområdet. Du kommer att jobba tätt tillsammans med ett erfaret och engagerat team där ni hjälps åt att lösa problem och se till att maskiner och fordon snabbt kommer i drift igen. Exempel på arbetsuppgifter: Felsökning och reparation av lastbilar, entreprenadmaskiner och personbilar Förebyggande underhåll och service Arbete i verkstad samt viss fältservice Hantering av hydraulik och tunga fordon Samarbete med övriga mekaniker och verkmästare i teamet Arbetstiderna följer ett 7–7-schema, måndag till måndag, där skiftgången sker på annan ort.  Vi söker dig som Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Orefields Group. Vi söker dig som är en driven och lösningsorienterad mekaniker med ett stort engagemang för ditt arbete. Du trivs med att arbeta självständigt men uppskattar också att vara en del av ett sammansvetsat team där ni hjälps åt att nå gemensamma mål. För att lyckas i rollen behöver du vara flexibel och kunna anpassa dig efter varierande arbetsuppgifter och arbetsmiljöer. Det är viktigt att du har en praktisk inställning, en vilja att lära dig nya saker och en förmåga att tänka utanför boxen för att hitta smarta lösningar. C-körkort är meriterande. Krav för tjänsten: En teknisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet är ett krav för tjänsten. B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift START: OmgåendeOMFATTNING: HeltidSTAD: LuleåURVAL: Sker löpandeKONTAKT: Alma Jonsson / [email protected]ök tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]#orefields-group #professionals-nord #mekaniker #hydraulik #pneumatik

Idag
Sista ansökan:
9 juli 2025