SSAB - Underhållsstrateg

Vill du vara en del i den gröna omställningen och har du en vilja att vara med i SSAB Luleås resa att tillverka fossilfritt stål? Då har du nu möjlighet att söka en spännande och utmanade roll där du kommer bidra till hur vi ska bedriva vårt underhåll i vår nya produktionsanläggning. Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och omkring 2030 kommer vi att vara i stort sett fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. Om tjänsten SSAB Luleå står inför en spännande framtid där vi kommer ställa om hela vår befintliga verksamhet, vi kommer bygga en helt ny produktionsanläggning med stålverk, varmvalsning och kallvalsning och fortsätta SSAB:s resa mot fossilfri ståltillverkning. I vår nya anläggning kommer det läggas stor vikt på hur vi bedriver vårt förebyggande- och avhjälpande underhåll, hur vi säkrar hög tillgänglighet och jobbar med ständiga förbättringar. Vi söker därför dig som brinner för underhåll. I den här tjänsten får du utreda, planera, strukturera och i ett nära samarbete med nuvarande produktion ta fram en strategi för hur underhåll i världsklass bäst utförs i vår framtida stålproduktion. Dina huvudsakliga ansvarsområden Arbeta fram en underhållsstrategi tillsammans med befintlig underhållsutveckling. Ta fram en struktur och ett arbetssätt för underhåll för att optimera tillgängligheten. Benchmark mot övriga verksamheter inom SSAB. Framtagande av vilka roller inom underhåll som kommer krävas i vår framtida fossilfria ståltillverkning. Om dig Vi söker dig som är handlingskraftig, en duktig organisatör, ansvarstagande och ser kunskapsutbyte som en självklarhet. Du har eftergymnasial utbildning inom underhåll och/eller dokumenterad arbetslivserfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter. Du är van att utrycka dig på engelska i såväl tal som skrift Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2. Intervju 3. Referenstagning 4. Hälsoundersökning 5. Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta gärna rekryterande chef Jonas Lövgren via mail, [email protected]. Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0920-920 00. Några ord från din blivande chef "Jag som kommer att bli din chef heter Jonas Lövgren och är chef för avdelningen produktionsomställning. Med siktet inställt på vår framtida fossilfria stålproduktion kommer du vara med på en kompetensresa från dagens produktion in i framtidens organisation och produktion. Brinner du för underhållsfrågor och att få vara med och påverka hur vi ska bedriva framtidens underhåll? Då ska du ta tillfället i akt och söka den här tjänsten. Varmt välkommen med din ansökan". SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X och YouTube.

7 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Personlig assistent till 25-årig kille.

Jag är en kille på 25 år boende i Luleå som söker två nya assistenter till min härliga arbetsgrupp. Jag lever ett aktivt liv, du som söker bör gilla uteaktiviteter och inte ha något emot att vara ute sommar som vinter. Vintertid håller jag på med längdskidor, hockey, bandy samt att jag åker långfärdsskridskor, ett annat stort intresse är vinterfiske. Sommartid gillar jag att hålla på med tennis, golf, bergsklättring, boule, fiske men det jag brinner mest för är discgolf. Har du som ny assistent ett eget intresse utöver mina, som även jag gillar så finns det inget hinder mot att vi börjar även med detta. Ibland behöver jag ta det lugnt och varva ner och då brukar vi åka till min lägenhet och spela sällskapsspel eller tv spel. På somrarna är jag och min familj ofta i någon av våra sommarstugor, givetvis följer du med och där blir det mycket bad och fiske. Vi startar alltid dagarna hemma hos mina föräldrar för att planera hur min dag ska se ut, sedan åker vi till min lägenhet och utgår därifrån till alla dagens planerade aktiviteter. Jag har en bil som vi använder oss av för att transportera oss mellan alla aktiviteter. Jag behöver även hjälp med matlagning, städning av lägenhet och bil mm Det är bra om du som söker delar mina intressen, du bör även vara ansvarstagande, strukturerad och lyhörd för mina behov. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter/utbildning kan vara en fördel men det viktigaste och avgörande är den personliga kemin Jag söker nu dig som vill bli min förlängda arm i min vardag. Hur ansöker du? Är du intresserad av tjänsten är du välkommen att besöka vår gemensamma hemsida dfarm.se för att lämna in din ansökningshandling. Du kan också klicka på länken längre ned på denna sida. Märk ansökningen med JH1 Tjänsten tillsätts snarast möjligt och rekryteringen kommer avslutas direkt när lämplig kandidat är hittad. Om oss Din Förlängda Arm AB är ett norrbottniskt företag med kunder över hela Sverige. Företaget startades 2003 och har efter det växt och är nu en av de största privata assistanssamordnarna i Norrbotten. Ledorden i vår verksamhet är trygghet, kunskap, inflytande, närhet och glädje. Din anställning kommer att vara Assistans med Hjärtat i Norr AB, ett systerföretag till Din Förlängda Arm AB. Det innebär att det är Assistans med Hjärtat i Norr AB som kommer att vara personuppgiftsansvarig. Assistans med Hjärtat i Norr AB har kollektivavtal tecknat med Kommunal.

7 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
SSAB - Produktionsstrateg

Vill du vara en del i den gröna omställningen och har du en vilja att vara med i SSAB Luleås resa att tillverka fossilfritt stål? Då har du nu möjlighet att söka en spännande och utmanade roll där du kommer arbete med att förändra dagens produktionsapparat för att möjliggöra framtidens fossilfria stålproduktion. Placeringsort Luleå. Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och omkring 2030 kommer vi att vara i stort sett fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. Om tjänsten SSAB Luleå står inför en spännande framtid där vi kommer ställa om hela vår befintliga verksamhet, vi kommer bygga en helt ny produktionsanläggning med stålverk, varmvalsning och kallvalsning och fortsätta SSAB:s resa mot fossilfri ståltillverkning. Att arbete i vår nya anläggning skiljer sig ifrån dagens produktion, kompetensfrågan kommer därför vara av yttersta vikt, där vi ska utbilda vår nuvarande personal till att kunna producera fossilfritt stål. Vi behöver därför just dig som besitter kunskap i valsning av stål och ser kunskapsutbyte som en självklarhet. I den här tjänsten arbetar du i ett nära samarbete med dagens produktion och SSAB Academy för att planera och strukturera genomförandet av kompetensresan mot den nya produktionsanläggningen. Dina huvudsakliga ansvarsområden Genomlysning över hur utbildningsinsatserna skall genomföras i Luleå. Arbetar inom SSAB Academy för att ta fram utbildningsmaterial samt utbilda inom området valsning. Ta fram möjliga arbetssätt för ett utökat utbyte mellan SSABs olika siter. Stöttar avdelningen i kunskapsöverföringen från dagens produktion i Luleå till vår nya produktionsanläggning. Genomför utredningar, undersökningar och ”benchmarkar” mellan SSAB:s olika siter. Om dig Vi söker dig som är kommunikativ, bra på att organisera, tar ansvar för uppgifter och gärna utbyter erfarenhet med andra. Du är självgående, men trivs med att arbete såväl självständigt som i grupp. Har du en bakgrund inom valsning av stål ses det som särskilt meriterande. Du är van att utrycka dig på engelska i såväl tal som skrift. Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2. Intervju 3. Referenstagning 4. Hälsoundersökning 5. Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta gärna rekryterande chef Jonas Lövgren via mail, [email protected] Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0920-920 00. Några ord från din blivande chef "Jag som kommer att bli din chef heter Jonas Lövgren och är chef för avdelningen produktionsomställning. Med siktet inställt på vår framtida fossilfria stålproduktion kommer du arbeta med kompetensresan för all vår personal för att möjliggöra produktion i vår nya anläggning. Vill du vara en del av lagbygget inför vår gröna omställning? Då ska du ta tillfället i akt och söka den här tjänsten. Varmt välkommen med din ansökan". SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X och YouTube.

7 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Resbar projektledare till norra Sverige

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning AFRY växer i takt med våra kunder och söker just nu en ambitiös ledare med erfarenhet och intresse av investeringsprojekt inom industrin. I strävan efter att skapa en säkrare och mer hållbar värld pågår just nu många stora investeringar i fabriker och produkter. Vill du arbeta hos ett företag där du ges chansen att bidra och vara med och leda dessa? Du kommer tillhöra en grupp som ständigt och aktivt arbetar med att bli bättre och ha roligare tillsammans. Ta chansen att bli en del av AFRY! Project, Control & management består idag av projektledare med 0 till 25 års erfarenhet från ledande roller inom industrin och de flesta av oss är certifierade enligt PMI eller PRINCE2. Vi är alla är ingenjörer med genuint teknikintresse i grunden, men vår gemensamma drivkraft är viljan att utvecklas inom ledarskap och projektledning. I din roll som konsult och Projektledare kommer du bli en del av en organisation som är specialiserade inom tekniska lösningar till industrin. Vi som stöttar rekryteringen är affärsområdet Project, Control & Management, som är specialiserade inom projektledning och arbetar med olika roller inom projektledning, projekt- och programstyrning samt projektkoordinering. Vår kompetens ligger främst inom produktion- och produktutveckling. I huvudsak sker uppdragen hos våra kunder alternativt i våra egna lokaler. Vi ser just nu behov hos vår nära kund som levererar avancerade, tekniska lösningar inom försvar, flyg och säkerhet med fokus på utveckling, tillverkning och support för världsmarknaden. Varför jobba med mig? – Rekryterande chef Linnéa: ”Jag är en ledare som tycker om struktur, ambition och gemenskap. Jag drivs av utvecklande och spännande uppgifter med tydliga mål. Jag anser att teamwork utnyttjar individers olika styrkor och färdigheter, vilket leder till mer innovativa idéer och kreativa problemlösningar. Jag tror på att varje enskild individ har obegränsad potential så länge drivkraften finns. Att vara ett bra team som stöttar och hjälper varandra gör att arbetsplatsen känns roligare och mer trivsam”. Kravspecifikation Vi söker dig med minst 3-5 års arbetslivserfarenhet av projektledning inom industri, gärna från produktion eller produktutveckling. Du är ingenjör och det är meriterande om du har erfarenhet av projekt inom olika branscher, t.ex. fordon, försvar, papper & massa, energi eller liknande. Som person är du noggrann och driven med stort tekniskt intresse. Du vill skapa framgångsrika team, drivs av att lösa utmaningar tillsammans med andra och du bidrar alltid med det där lilla extra. Din förmåga att kommunicera med många olika intressenter på ett professionellt och effektivt sätt är viktigt. Du som söker skall ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift. För vissa av våra kunder är det obligatoriskt med säkerhetskontroll och drogtest, vilket du måste vara bekväm med. Till den här rollen söker vi dig som är resbar och kan tänka dig konsultuppdrag som innehåller veckopendling. Ytterligare information Vi är ett stort globalt företag som erbjuder framtida intern karriärutveckling, som givetvis supporteras. Den individuella utvecklingen är central, och du kommer växa som person. Våra kunder ligger i framkant när det gäller både teknisk utveckling och hållbarhet, så projekten du kommer bli en del av karaktäriseras av just de områdena. AFRY som företag har som målsättning att vara ledande inom hållbarhet och som projektledare hos oss kommer du vara starkt bidragande till en mer hållbar framtid. Något av det vi erbjuder dig: Fast lön och kollektivtal – Trygga komponenter som är en självklarhet för oss Utfyllnad av lön vid föräldraledighet Vidareutveckling i form av utbildningar och våra uppdrag samt genom att nätverka med våra duktiga konsulter Club AFRY – Vår personalklubb med möjlighet till kultur och sportevenemang, bokklubb, stuguthyrning, skidresor m.m. För frågor gällande tjänsten, kontakta Group Manager Linnéa Björkman [email protected] För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta Rekryteringspartner Fanny Sjödell, [email protected] Vi tar ej emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan, senast den 3 juni! Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

7 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Modersmålslärare till Resurscentrum

LULEÅ + VÄRLDENS FRAMTID + GRÖN INDUSTRI + KARRIÄR + UNIVERSITETSSTAD + DRÖMARBETE + TRYGGHET + MIDNATTSLJUS + SKÄRGÅRD + NÄRHET + LIVSPUSSEL + SPELA ROLL + DU Vill du också spela roll? Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare och är en stad med stor framtidstro. Alla våra yrken har något gemensamt; vi har stor betydelse, vi gör skillnad, vi skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle och livskvalitet för dagens och morgondagens Luleåbor. Visst låter det intressant att arbeta med utveckling av barns och elevers lärande tillsammans med ett starkt team med hög och unik kompetens? Resurscentrum inom Barn- och utbildningsförvaltningen är en stödfunktion till skolan i Luleå kommun och omfattar modersmål, flerspråkighet, elevhälsa, Kulturskola och måltidsservice. Resurscentrum leds av verksamhetschef. De olika enheterna leds av enhetschefer. Detta är en av Luleås mest spännande och mångkulturella arbetsplatser. Resurscentrum bevakar särskilt nationella minoriteters rättigheter inom Barn- och utbildningsförvaltningen. Luleå kommun är förvaltningsområde för meänkieli, samiska och finska. Resurscentrum berikar och stärker arbetet med barns och elevers utbildning. Vi arbetar med främjande och förebyggande insatser med lärande och utveckling genom: • Hälsa och välmående • Trygghet och hållbarhet • Språk och identitet • Kultur och estetik Vid Resurscentrum/Modersmål tillhandahåller vi modersmålsundervisning och studiehandledning på modersmål i cirka 20 språk i grund- och gymnasieskola, samt modersmålsstöd i nationella minoritetsspråk i förskola och förskoleklass. Sök detta spännande jobb hos oss och bidra till ett Luleå med en förskola och skola för alla. Med hjärtat hos varje elev utvecklar vi tron på framtiden. Tillsammans gör vi skillnad! ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu modersmålslärare i följande språk: • Meänkieli • Persiska • Tyska Du kommer att arbeta som modersmålslärare i grundskolan och vid behov även i gymnasieskolan. Tjänstgöring som studiehandledare i modersmål kan förekomma i grund- och gymnasieskola. Tjänstgöring som modersmålsstödjare i förskola och förskoleklass kan förekomma. Din arbetsplats kommer att vara de olika skolenheterna och de olika skolformerna där barn och elever finns. Din undervisning kommer att ske i form av central undervisning, fjärrundervisning och närundervisning. Vid anställning genomgår du en introduktionsutbildning gällande dina arbetsuppgifter. Du får löpande stöd i din yrkesroll genom olika stödfunktioner på arbetsplatsen. Du ingår i ett arbetslag med kollegor i olika språk och ni möts för bland annat kollegial samverkan och kollegialt lärande. Som vår medarbetare förväntar vi oss att du följer Luleå kommuns värdegrund, arbetar medvetet med kvalitetsarbete, kollegialt lärande och professionell utveckling. För att erbjudas tjänst som modersmålslärare i Luleå kommun behöver du vara på plats i Luleå där undervisningen i huvudsak sker på de olika skolenheterna. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har svenskt lärarlegitimation med behörighet för modersmålsundervisning. Du har mycket goda kunskaper i svenska motsvarande svenska 3/svenska som andraspråk 3 eller svenska B/svenska som andraspråk B. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Det språk som ansökan avser, ska vara ditt modersmål och du ska ha mycket goda kunskaper i språket i tal och skrift. Med modersmål avses här det språk du har som ditt dagliga umgängesspråk samt att du bott och verkat i kulturer och samhällen där modersmålet talas. I tjänsten kan det ingå ett uppdrag att ha studiehandledning på modersmålet. Du har därför goda språk- och ämneskunskaper på modersmålet och svenska i samhällsorienterade ämnen, naturorienterande ämnen och matematik. Du har arbetslivserfarenhet från det svenska skolsystemet och är förtrogen med skollagen och läroplanerna för de olika skolformerna. Du kan anpassa och variera din undervisning. Du är motiverad av att arbeta språk-, kultur- och identitetsutvecklande. Du är en god ledare i klassrummet och kan skapa förtroendefulla relationer med elever, kollegor och ledning. Du är flexibel, har lätt för att samarbeta och är självständig. Du är positiv till nya tankar och arbetssätt och vill ständigt utveckla din undervisning med lärande i fokus. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet. Dina kvaliteter kan du styrka med goda referenser. Om du saknar lärarlegitimation men har ovanstående kompetens och annan akademisk utbildning, är du ändå välkommen med din ansökan då det i vissa fall finns möjlighet till tidsbegränsad anställning enligt skollagen. Vi kommer vid anställning utgå från bästa möjlighet till kontinuitet, stabilitet och långsiktighet i verksamheten. Anställningsform: Visstidsanställning Tillsvidareanställning Omfattning: Deltid - heltid. • Meänkieli 75 %: Tillsvidare. • Persiska 100 %: Vikariat höstterminen 2025. • Tyska: 60 %: Tillsvidare. Tillträde 2025-08-13 Tjänsterna tillsätts under förutsättning att behov kvarstår. Ange i ansökan vilket språk ansökan avser. ÖVRIGT Tillsammans spelar vi en viktig roll. Varje dag, året om, för Luleå. Vi vill skapa goda förutsättningar för dig och ett hållbart arbetsliv. Hos oss är det viktigt att du utvecklas, trivs, mår bra och känner arbetsglädje. Vi har många förmåner som bland annat friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra boende i Riksgränsen och Stockholm. Tillsammans jobbar vi för Framtidens Luleå med plats för minst 100 000 Luleåbor. Just nu pågår en omställning och nyetablering av industrin här i norr. Industrierna ställer om till fossilfri produktion och förutsättningarna finns här hos oss. Det innebär stora möjligheter för vår kommun att skapa mer Luleå för fler Luleåbor och öka takten i samhällsutvecklingen. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli eftersom dessa nationella minoritetsspråk är vanligt i våra verksamheter. Tips! Nyfiken på Luleå? www.flyttatilllulea.se Nyfiken på jobb? www.lulea.se/ledigajobb Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn

7 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Personlig assistent söker till man i Luleå

Skandinavien Assistans AB är ett väl etablerat assistansbolag runtom i Sverige. Vi är ett bolag med över 20 års erfarenhet av att samordna personlig assistans för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, vet vi vad som krävs för att skapa riktigt goda förutsättningar för en välfungerande assistans. Skandinavien Assistans AB arbetar för assistansberättigade barn, ungdomar och vuxna i hela landet. Vi söker en personlig assistent för en för en man bosatt ca 5 km utanför stadskärnan. I rollen som personlig assistent kommer du vara kundens förlängda arm och hjälpa kunden med de flesta moment i hans vardag. Kunden kan förflytta sig själv och är gående och aktiv. Kunden har autism och utvecklingsstörning och vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med personer som haft antingen autism eller utvecklingsstörning. Du bör vara positiv, lyhörd, flexibel samt kunna jobba motiverande. Viktigt är att kunden du ska jobba hos känner och upplever att hans livskvalitet uppnås. Vi värdesätter personkemin i detta arbete. Arbetstider Vi söker en personlig assistent för arbetstider förlagda mellan 10.00-21.00. Ibland är passen både kortare och längre. Tidigare erfarenhet av yrket som personlig assistent är meriterande men det viktigaste är personkemin och att man finner yrket meningsfullt. Vi ser gärna att man tänker långsiktigt kring tjänsten. Svenska språket är ett krav, både i tal och i skrift. __________________________________________________________________________________ Skandinavien Assistans AB söker personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser ute. På grund av det stora intresset för våra utannonserade tjänster har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon.

7 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Undersköterska sommarvikariat till Akutmottagningen, Sunderby Sjukhus

Vill du jobba på Norrbottens modernaste akutmottagning där vi arbetar i team och sätter patienten i fokus? Gillar du när ingen dag är den andra lik, drivs du av att utveckla både dig själv och verksamheten? Då har du nu chansen att bli en av våra engagerade och framåtblickande medarbetare! Se mer om vad det innebär att arbeta hos oss: https://youtu.be/f821VcosiZk?si=6XJeo1fH0bKSXvRo Vi söker Nu söker vi dig som är utbildad undersköterska med inriktning akutsjukvård och tidigare erfarenhet från akutsjukvård, till exempel akutmottagning, intensivvård eller ambulanssjukvård. Det är meriterande om du har vidareutbildningar som till exempel gipsteknik, akutsjukvård eller annan utbildning relevant för arbetsplatsen samt kunskaper i Aweria, vas, Cosmic.  Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. För att trivas i denna roll är du flexibel och van att arbeta strukturerat. Du kan planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Som person är du stabil har en god sammarbetsförmåga och kan hantera komplexa frågor. Analyserar och löser komplicerade problem. Det här får du arbeta med Som undersköterska på akutmottagningen kommer du succesivt att läras upp i de olika funktionerna som finns här och samtidigt kommer du då att bredda din kompetens och ge dig variation på arbetet. Du kommer att få möta allt från mindre åkommor till det mest akuta, träffa nyfödda såväl som 100-åringen. Du kommer att ingå i ett glatt team med trygga kollegor som är villiga att dela med sig av sina kunskaper. På akutmottagningen värdesätter vi verkligen idéer till förändring och arbetar ständigt för att förbättra, både för patienten och för verksamheten. Vi är stolta över vår arbetsplats samt har ett positivt och respektfullt bemötande till både personal och patienter.   Det här erbjuder vi dig - Strukturerad inskolning på minst beroende på tidigare erfarenhet, där vi under inskolningen följer upp hur det går och om det finns behov av ytterligare tid för introduktion - Interna utbildningar varje vecka, anpassade efter personalens önskemål och behov - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ - Dubblerad ersättning för arbete under obekväm arbetstid. En satsning Region Norrbotten gör för medarbetare i dygnet runt verksamhet, något som gör oss unika bland regioner i Sverige Information om tjänsten Anställningen är sommarvikariat på heltid. Arbetstiden är förlagd dag/kväll. Tillträde snarast. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista anökningsdag.  Välkommen med din ansökan!

7 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Extrahjälp Volt Luleå Storg. City

Hos oss på Volt får du möjligheten att bli en del av branschens mest trendmedvetna kedja. Vi erbjuder flera kända varumärken som bl.a Filippa K, Tiger of Sweden, These Glory Days, Oscar Jacobson, Eton och Samsoe Samsoe. På Volt arbetar vi tillsammans för att ge våra kunder förstklassig service och för att uppnå vår vision om att vara ett naturligt förstahandsval inom herrmode. För att lyckas i jobbet kommer din motivation, passion och kunskap att vara helt avgörande. Dina egenskaper och drivkraft: - Du är alltid närvarande för kunden och brinner för försäljning och kundbemötande - precis som oss! - Du är utåtriktad, samarbetsvillig och älskar att arbeta med människor - Du är effektiv, strukturerad och konkurrenskraftig - Du är flexibel och kan ställa upp vid behov - Du har ett stort intresse för mode, det tar vi som en självklarhet! Vad vi kan erbjuda: - En varierande och rolig arbetsdag tillsammans med härliga kollegor - Värdefull erfarenhet av kundbemötande, försäljning och teamarbete som du kan dra nytta av under hela din karriär - Bonusordning - Förmånlig personalrabatt i Varners butiker På Volt är vi ett team - vi arbetar tillsammans, vinner tillsammans och firar tillsammans. Om du vill vara en del av detta hoppas vi att du skickar din ansökan till oss idag. Vi ser fram emot att höra ifrån dig! Med drömmen om att skapa Nordens bästa multibrand koncept för män, startades Volt med 8 butiker i Oslo, våren 2006. Planen var enkel; Att presentera världens bästa brands i en inspirerande miljö med passionerade och kunskapsrika medarbetare. Idag har Volt över 90 butiker i Norge, Sverige och Finland. Vi jobbar kontinuerligt med att förbättra, utveckla och förnya vårt universum av premium brands. ​ De senaste åren har vi lanserat vårt utvidgade universum på voltfashion.com – Här finner du samma premium märkesvaror, i tillägg till en mängd web-exklusiva brands. Vi skapar Nordens bästa multibrand koncept – vill du vara med? ​ Volt är en del av modekoncernen Varner som består av flera profilerade kedjor; Dressmann, Cubus, Carlings, Bik Bok, Junkyard och Levi’s Store. Verksamheten omfattar för närvarande 6 nätbutiker och över 1200 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland och Island.​

7 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
SSAB - Processingenjör Vatten och avlopp

Har du erfarenhet inom drift, underhåll och förvaltning av vatten- och avloppsystem? Vill du ha möjlighet till utveckling inom ett företag med en spännande framtid? Nu finns möjlighet att söka denna spännande tjänst som processingenjör vatten och avlopp hos oss på SSAB. Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och omkring 2030 kommer vi att vara i stort sett fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. Om tjänsten Denna tjänst innebär anläggnings- och budgetansvar för SSABs omfattande Industrivattennät samt dagvattennät och avloppssystem. Industrivattennätet består av pumpstationer och rör som sträcker sig över hela industriområdet och förser verksamheten med industrivatten. I Industrivattennätet ingår också reningssystem i form av sedimentationsbassänger och reningsverk. Dina huvudsakliga ansvarsområden Skapa kort- och långsiktiga underhålls- och investeringsplaner och följa upp anläggningarnas funktion. Upprättande och uppföljning av budget för drift och underhåll av anläggningarna. Utveckla arbetssätt och metoder för det avhjälpande och det förebyggande underhållet samt förbättrande underhåll, vilket innebär att systematiskt vidta åtgärder med syfte att förbättra driftsäkerheten på anläggningarna och utrustningen inom området. Arbeta nära andra interna funktioner för att säkerställa en effektiv kommunikation och samverkan mellan avsnitten. Planera och projektleda underhålls-, investerings- och utvecklingsprojekt. Eftersom säkerheten är högsta prioritet inom SSAB så kommer du vara en nyckelperson när det gäller att utveckla säkerheten inom ditt ansvarsområde. Om dig Du som söker är en person som är öppen, positiv och en lyhörd lagspelare med god förmåga att i nära dialog samarbeta med andra människor. Tidigare erfarenheter som chef och ledare är meriterande. Du vill arbeta med att utveckla anläggningar och arbetssätt. Som person ser vi att du är trygg, tydlig och strukturerad. Du har en högskoleutbildning inom relevant område eller motsvarande dokumenterad kunskap. Du är tekniskt kunnig och intresserad av produktion, underhåll och processer. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med projekt, underhåll eller produktion. Har du kunskaper om hur underhållsprocessen fungerar inom SSAB så är detta också meriterande. Då vi arbetar i en internationell miljö behöver du kunna tala och skriva både engelska och svenska. Körkort B är ett krav. Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2. Intervju 3. Kom och träffa oss 4. Hälsoundersökning 5. Referenstagning 6. Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta gärna rekryterande chef Daniel Nordmark via mail, [email protected] Kontakta Daniel via mail - [email protected] Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0920-920 00. Några ord från din blivande chef "Som processingenjör VA kommer du få en varierande och utvecklande miljö med många olika kontaktytor. Gillar du nya utmaningar och vill bidra till att förbättra verksamhetens system för vattenförsörjning, rening och avlopp – välkommen med din ansökan till oss!” SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X och YouTube.

7 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
AnnSam söker Sjuksköterskor! ☀️ Uppdrag v24-33 i Luleå

AnnSam AB, som bemannat vården med sjuksköterskor sedan 1999, söker nu Allmänsjuksköterskor för uppdrag i Luleå!   Perioden: 2024.06.10 - 2024.08.18 Arbetstid: Dag, kväll, natt samt helg. Erfarenhet: 2 år som  Allmänsjuksköterska och trygg i din yrkesroll. HLR-S Vuxen och barn. Journalsystem: VAS Ev. övrigt: Hör av dig så berättar vi mer. Ref.nr: AKU240507-8 , 240507 Att arbeta som Bemanningssjuksköterska hos AnnSam: Vi på AnnSam är måna om att tillsätta rätt Sjuksköterska  till rätt uppdrag, detta för att ha nöjd personal och nöjda kunder. Hos oss kan du få uppdrag på heltid, deltid eller extra pass när du vill tjäna lite extra. Du kan även hyras ut som underkonsult om du ha ett eget bolag. Rollen som bemanningssköterska innebär att du ansvarar för bedömning och uppföljning av patienternas vårdbehov. Deltar i ronder, medicinsk planering och utförande. Du samarbetar på ett positivt och handledande sätt med omvårdnadspersonal samt ansvarar för att erbjuda kvalitativ vård.   AnnSam erbjuder sina konsulter: - Tydlig och ärlig information. - Personlig kontakt och service. - Konkurrenskraftiga löner. - Timlön utbetalas månadsvis alt. var 14:e dag. - Tjänstepensions lösning. - Möjlighet till löneväxling. - Semesterersättning. - Sjuklön. - Reseersättning vid arbete på annan ort. - Försäkring under ditt arbete. - Inskolning så att du kan känna dig trygg. - Boende i samband med uppdraget. - Arbeta som underkonsult via eget bolag. För att bli anställd hos oss så behöver du:   - Godkänd svensk Sjuksköterskeleg. - Erfarenhet som leg. sjuksköterska, minst 1 år.   - Kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.   - Vana av att arbeta med databaserade journalsystem. - B-Körkort kan vara ett krav på vissa uppdrag. - Meriterande är ett Varmt hjärta och ett Glatt leende!   Om AnnSam AB:   AnnSam AB är ett personligt bemanningsföretag vars ägare och VD har en lång erfarenhet som Sjuksköterska och av att bedriva vårdbemanning.   För att hålla hög kvalitet fokuserar vi på uthyrning av Allmän Sjuksköterskor, Specialist Sjuksköterskor, Arbetsterapeuter och Fysioterapeuter.   Vårt mål är att alltid ha en nära och personlig kontakt med både kunder och personal, vi erbjuder dig god service och ett nära samarbete.     AnnSam har avtal och bemanningsuppdrag i stora delar av Sverige, hos både offentliga och privata aktörer. Berätta gärna för oss var du önskar uppdrag så söker vi i vår kundbas! Välkommen till AnnSam, vi  har bemannat vården med Sjuksköterskor sedan 1999. Hos oss kan du känna dig trygg!   Se samtliga vår uppdrag på vår hemsida, vi ser fram emot din ansökan!   www.annsam.se   [email protected] Tel: 016-55 12  450

7 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024