Hej! Vi är glada över ditt intresse för att bli en del av Luleå kommun. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö, där vi strävar efter att ge dig en bra medarbetarupplevelse. Du blir en del av en engagerad, kompetent och ansvarstagande organisation som värdesätter dig och din kompetens. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll. Läs mer om våra anställningsförmåner och vad vi kan erbjuda dig - www.lulea.se/anstallning Tunaskolan ligger i området Notviken/Mjölkudden cirka 2 km från Luleås centrum. Här går elever från förskoleklass till årskurs 9 samt anpassad skola. Kännetecknande för vår skola är mångfald. Vill du bli en del av måltidsteamet på Tunaskolan? ARBETSUPPGIFTER I uppdraget som kock hos oss får du vara med att laga mat till samhällets viktigaste matgäster. I dagsläget tillagar och serverar teamet på Tunaskolan ca 750 portioner till lunch men serverar även frukost och mellanmål för eleverna som går på fritids. Som kock ska man kunna vara delaktig i alla uppgifter som kan förekomma i ett storkök. Vår verksamhet är inne i en spännande resa där vi utvecklar den hållbara måltiden i samarbete med eleverna. Vi ska tillhandahålla god, näringsriktig, hållbar och säker mat som hamnar i magen. Vi arbetar hållbart och tar aktivt vara på råvarorna på bästa sätt för att minska matsvinnet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som engageras av att utveckla hållbara, näringsriktiga, säkra och goda måltider för matgästen som alltid ska stå i fokus. Du är utbildad kock och har eller har annan utbildning/kurser inom storhushåll/restaurang alternativt yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser att du har ett genuint intresse för mat och smaker och att du har ett öga för de små detaljerna som förhöjer måltidsupplevelsen. Du ska även kunna samarbeta med eleverna och ha ett intresse av att lyssna och utveckla måltiderna. Du har goda kunskaper i hygien i köket och du använder ditt engagemang till att alltid leverera måltider av hög kvalitet. Du ser möjligheter snarare än hinder i arbetet, och även om du inte är ensam i köket är samverkan med pedagoger och elever en central del, varför egenskaper som samarbets-, initiativ- och organisationsförmåga är betydelsefullt att ha. Du behöver behärska det svenska språket tillräckligt för att kunna ta emot instruktioner i både tal och skrift. Du behöver även ha datakunskap för uppdraget. Arbetet kräver att du kan planera, ha många bollar i luften samtidigt och ha en god struktur. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet. Om du blir aktuell för tjänsten ska du kunna uppvisa ett godkänt utdrag ur belastningsregistret. Tillträde: Enligt överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med en stark framtidstro. Vi arbetar för att skapa en växande och livskraftig kommun med plats för 100 000 invånare. Vårt mål är ett hållbart samhälle med livskvalitet för både dagens och framtidens Luleåbor. Här spelar vi alla en viktig roll - varje dag, året om, för Luleå. Vi strävar efter jämställdhet och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrunder och arbetar för en tillgänglig arbetsmiljö för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Att bo i Luleå innebär en balans mellan arbete och fritid. Här kan du njuta av norrländska vintrar, ljusa somrar och en trygg, familjevänlig miljö. I Luleå finns ett rikt kulturliv, friluftsliv och en stark gemenskap med fokus på innovation och hållbarhet. Tips! Vill du flytta till Luleå? www.flyttatilllulea.se Nyfiken på andra spännande jobb? www.lulea.se/ledigajobb Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn
På hotellet Vistet i Sunderbyn arbetar kompetenta medarbetar med att ge patienter förstklassig vård och behandling dygnet runt. Vi arbetar ständigt med medicinsk trygghet och service eftersom patienten är vårt största fokus. Här träffar du besökare, gäster, patienter och personal från sjukhusets alla avdelningar, vilket ställer höga krav på din servicemedvetenhet. På hotellet Vistet arbetar vi tillsammans för att främja en trygg vård i en hälsofrämjande miljö. Är du en person som vill ingå i ett starkt team med ett lösningsorienterat arbetssätt? Vill du bli en del av Region Norrbottens händelserikaste enhet? Då har vi tjänsten för dig när vi söker en sjuksköterska till patienthotellet Vistet! Vi sökerVi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och har goda språkliga kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi ser gärna att du har minst ett års arbetslivserfarenhet som sjuksköterska, och det är meriterande om du har erfarenhet av arbete på patienthotell. Kunskap om olika vårdsystem, såsom VAS och Cosmic, är också en fördel. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är flexibel, har god samarbetsförmåga och anpassar din kommunikation efter olika situationer. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och planerar dem effektivt, samtidigt som du är kreativ och öppen för nytänkande. Det här får du arbeta med Som nattarbetande sjuksköterska på patienthotellet kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter, där du möter patienter från sjukhusets alla verksamheter inför olika slutenvårdsinsatser, före- och efter operationer, behandlingar och undersökningar. Vidare kommer du att arbeta med att bemanna receptionen och ansvara för högklassig service till medarbetare, besökare och gäster på hotellet. Du kommer att arbeta med personcentrerad vård och ett förhållningssätt som skapar trygghet och tillit hos patienterna, för att på bästa sätt möta deras individuella behov. På vår avdelning arbetar vi aktivt med en hälsosam arbetsmiljö, hantering av arbetsbelastning, kompetensutveckling och arbetsglädje för att alla ska trivas. För oss är det viktigt att alla medarbetare är delaktiga och engagerade för att nå verksamhetens mål och förväntningar. Det här erbjuder vi dig- En spännande arbetsplats med specialist- eller utvecklingsområde som leder till bred kunskap och utmanande utveckling - Möjlighet att tillsammans med andra påverka och forma ditt arbete samt ta egna initiativ och förverkliga idéer - Handledning och stöttning till att lära dig arbetet innan du förväntas att kunna driva och utföra arbetet på egen hand - Den här verksamheten omfattas av Region Norrbottens extrasatsning på sjuksköterskor, vilket innefattar ersättnig för dygnet runt arbete, läs mer på https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ - Dubblerad ersättning för arbete under obekväm arbetstid. En satsning Region Norrbotten gör för medarbetare i dygnet runt verksamhet, något som gör oss unika bland regioner i Sverige - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder en tillsvidareanställning på deltid där arbetstiden är förlagd till natt. Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Inom Skanska Väg och Anläggning Norr bedrivs olika mark- och anläggningsprojekt åt näringsliv, stat och kommun. Vi har som ambition att vara en förebild inom branschen vad gäller säkerhet och hållbart byggande och vi ser en stor marknad i den gröna omställningen i Norr. Rollen som projektingenjör Som projektingenjör (entreprenadingenjör) har du en central roll i projektteamet där du med stöd av produktionschef och arbetsledare ser till att projektet går framåt och styr mot uppsatta mål. Tillsammans med övriga medarbetare skapar ni förutsättningar med fokus på säkerhet, produktivitet, kvalitet och lönsamhet. I rollen kommer du ha mycket kontakter med projektgruppen, interna supportfunktioner, externa kunder och leverantörer samt underentreprenörer och myndigheter. Bland dina arbetsuppgifter ingår till exempel: - Ekonomistyrning - KMA arbete - Följa upp avtal och kontraktsfrågor - Löpande stämma av arbetet mot produktionskalkyl - Inköpsarbete - Planering Är du den vi söker? Vi söker dig som är nyfiken och gillar utmaningar. Samarbete är en grundläggande viktig värdering för dig och att vara lyhörd för kunden. För att trivas i rollen tror vi att du som person är strukturerad och gillar att jobba i team. Projekten finns inom Luleå, Boden, Kalix Piteå, du behöver vara flexibel att jobba i den geografin. För den här rollen behöver du: - 2-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i mark- och anläggningsprojekt - Kunskap om branschens allmänna bestämmelser, AMA, MER, AB04/ABT06 - Erfarenhet av förhandling och reglering - Goda kunskaper i entreprenadjuridik - Goda kunskaper i svenska - B-Körkort - Det är meriterande om du också har erfarenhet av andra roller inom mark och anläggningsprojekt eller KMA arbete Ansökningar tas emot under sommaren! Vill du ha tid att skriva på ditt CV? Inga problem, vi tar emot ansökningar under sommarveckorna och sista ansökningsdag är den 10 aug. Genomgång av ansökningar och kontakt med kandidater tar vi först framåt mitten av augusti. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Stefan Olsson from 11 augusti på: [email protected] Glad sommar! Våra medarbetare är vår främsta styrka och det är viktigt att du känner dig trygg hos oss. Vi vill att du ska trivas på jobbet och ha kul med dina kollegor. Vi lovar dig som medarbetare en ständig kompetensutveckling och tillhandahåller en rad internutbildningar, befattningsspecifika program och internationella utvecklingsmöjligheter. För oss är hälsa och säkerhet extra viktigt och det ligger även som grund för våra förmåner till dig som anställd på Skanska. Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.
Inom Skanska Väg och Anläggning Norr bedrivs olika mark- och anläggningsprojekt åt näringsliv, stat och kommun. Vi har som ambition att vara en förebild inom branschen vad gäller säkerhet och hållbart byggande och vi ser en stor marknad i den gröna omställningen i Norr. Vi söker nu både produktionschef och arbetsledare som vill leda vårt team, leverera högkvalitativt arbete och skapa framgångsrika projekt. Om du har ledarskapserfarenhet, en passion för att utveckla nya projekt och en vilja att ta dig an nya utmaningar, så är det här din chans att vara med på en spännande resa. Du kommer ha stora möjligheter att vara med och påverka projekten samt utveckla relationer med kunder i Luleå och kranskommuner. Om rollerna hos oss Som produktionschef på Skanska leder du mark- och anläggningsprojekt med fokus på hållbarhet, säkerhet och lönsamhet. Du ansvarar för planering, produktion och ekonomistyrning samt ser till att arbetsmiljö- och säkerhetsrutiner följs. Rollen innebär också att utveckla effektiva arbetssätt och säkerställa god kommunikation inom projektet. Ledarskap är en central del i rollen. Som arbetsledare på Skanska ansvarar du för den dagliga driften på våra projekt. Du ser till att arbetet utförs enligt plan, håller tidsramar och upprätthåller säkerhetsstandarder. Du arbetar nära teamet, löser problem på plats och bidrar till en effektiv och trygg arbetsmiljö. Den vi söker För att vara framgångsrik i rollen som produktionschef och arbetsledare bör du ha hög kompetens inom mark och anläggning. Du är nyfiken, relationsskapande och lösningsfokuserad i din yrkesroll och har ett entreprenörstänk kring ekonomi. Du har ett nära ledarskap och står stadig när vinden blåser, både i med- och motvind. Kvalifikationer: - Utbildning inom bygg och anläggning, alternativt motsvarande kunskap genom arbetslivserfarenhet - Minst 3 års erfarenhet som produktions-/platschef eller arbetsledare för mark och anläggningsprojekt - Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift - God IT-vana och erfarenhet av att jobba med digitala hjälpmedel i projekt - AMA / MER anläggning - B-körkort - Meriterande med Betong klass 1 el 2, samt om du arbetat i samverkansprojekt Ansökningar tas emot under sommaren! Vill du ha tid att skriva på ditt CV? Inga problem, vi tar emot ansökningar under sommarveckorna och sista ansökningsdag är den 10 aug. Genomgång av ansökningar och kontakt med kandidater tar vi först framåt mitten av augusti. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Stefan Olsson from 11 augusti på: [email protected] Glad sommar! Våra medarbetare är vår främsta styrka och det är viktigt att du känner dig trygg hos oss. Vi vill att du ska trivas på jobbet och ha kul med dina kollegor. Vi lovar dig som medarbetare en ständig kompetensutveckling och tillhandahåller en rad internutbildningar, befattningsspecifika program och internationella utvecklingsmöjligheter. För oss är hälsa och säkerhet extra viktigt och det ligger även som grund för våra förmåner till dig som anställd på Skanska. Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.
Vill du arbeta med ett konkret projekt där du ansvarar för att bygga upp ett nytt partnernätverk i Finland? Vi söker en finsktalande student som vill arbeta uppsökande och driva rekryteringsprocessen av installationspartners åt Inselo i Finland. Inselo är ett nordiskt tjänsteföretag som erbjuder logistik- och installationstjänster i nära samarbete med välkända varumärken inom detaljhandel och e-handel. Vi skapar effektiva och kundanpassade servicelösningar som förenklar vardagen för både slutkund och återförsäljare. Med moderna digitala plattformar och engagerade partners driver vi installationer, distribution och service över hela Norden. Vår affärsmodell bygger på ett starkt partnerskap med lokala företag, där vi tillsammans levererar hög kvalitet, god kundupplevelse och effektiva flöden. Till höstens lanserar vi installationstjänster av luftvärmepumpar för välkänd retailkedja i Finland och behöver rekrytera 10 installationsfirmor som kan utföra installationerna. Din uppgift blir att kontakta och rekrytera dessa företag samt ansvara för att få dem att signera samarbetsavtal och genomgå vår onboardingprocess. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Kontakta prospekt från färdig lista via telefon och e-post Presentera Inselo-modellen och vårt erbjudande Skicka över underlag via e-post till de företag som är intresserade, boka uppföljningssamtal Uppföljningssamtal för kompletterande frågor från företaget samt beslut om de vill gå vidare Skicka över avtal till företaget Företaget skickar över information till inselo (försäkringsbevis, f-skatt, certnr mm) Följ upp så att företaget signerar avtalet Boka upp ett onboardingmöte Genomför onboardingmöte tillsammans med ansvarig hos Inselo Tjänsten är på deltid och du förväntas kunna jobba ca 10 timmar i veckan. Arbetet kan utföras på distans. Du blir anställd av StudentConsulting och arbetar på uppdrag hos Inselo.. Arbetet som konsult hos StudentConsulting ger dig ett brett kontaktnät och goda karriärmöjligheter. DETTA SÖKER VI För att vara aktuell för denna tjänst krävs det att du studerar 50% alternativt har ett annat jobb på minst 50% som kan styrkas med intyg. Talar och skriver flytande finska och svenska. Är bekväm med telefonkontakt och har god kommunikativ förmåga. Är strukturerad, resultatinriktad och har god administrativ förmåga Trivs med eget ansvar och att driva projekt framåt Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag! Urval sker löpande. Vid frågor gällande tjänsten kontakta Henrik Kask på henrik.kaskstudentconsulting.com OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Om jobbet OM LULEÅ Luleå är Norrbottens residensstad med nästan 80 000 invånare. Här förenas storstadens utbud med småstadens närhet. En hållbar kuststad i ständig utveckling med nytänkande näringsliv, universitet med forskning i världsklass, positivt samarbetsklimat och en naturnära livsmiljö som ger det bästa av alla årstider. Just nu pågår många spännande projekt som gör att vår stad växer och byggandet av fler bostäder är i full gång för att ta emot ännu fler nya Luleåbor. OM LLT Luleå Lokaltrafik AB (LLT) ansvarar för stadstrafiken i Luleå. Vi har 75 bussar, 240 anställda och omsätter 180 MSEK. I årliga kundundersökningar rankas vi som ett av landets bästa bussbolag i stadstrafik. Helhetsuppdraget att planera och bedriva trafik samt ansvara för marknadsföringen gör oss unika i Sverige. Det ger oss också möjlighet att fortsätta utveckla stadstrafiken och bli en viktig aktör i samhällsbyggandet. BUSSFÖRARE INOM LLT Luleå Lokaltrafik är en bra arbetsgivare, det kan vi stå för! Ett bevis på det är att många som en gång börjar hos oss trivs och väljer att stanna kvar. Vi har ett stort fokus på arbetsmiljöfrågor och trivsel. Friskvård är viktigt och med eget gym kan våra anställda klara av sin träning i samband med jobbet. Som bussförare inom LLT kan du helhjärtat ägna dig åt att köra buss. Du sätter dig alltid i en ren, städad och körklar buss eftersom dina kollegor i servicehall och verkstad har förberett allt inför ditt pass. När passet är slut parkerar du bara bussen och dina kollegor tar hand om den, för att förbereda till nästa förare. Efter vår introduktionsutbildning på två veckor kommer du att starta din karriär hos oss med en tillsvidareanställning på 100%, alternativt timanställning. Kort om introduktions delen Uppstart planeras in den 22 september och är på heltid med lön via Luleå Lokaltrafik och ger dig kännedom om våra turer och busslinjer samt övriga kunskaper som du behöver för att kunna jobba hos oss. Du kommer att få möta samtliga avdelningar för att få en inblick i vad varje avdelning jobbar med. Vem är du? Du är utbildad bussförare med giltigt YKB, trivs med variationen och de omväxlande arbetstiderna i jobbet, sätter alltid säkerheten först och känner dig bekväm med daglig kundkontakt. Som person kan du hålla dig lugn och fokuserad även vid oförutsedda händelser och stressiga situationer. Det är viktigt att du behärskar det svenska språket både i tal och i skrift, samt håller dig uppdaterad gällande såväl interna regler som riktlinjer och lagkrav.
Är du redo för en ny utmaning i din servicekarriär? Nu söker vi ytterligare två drivna teamledare till SSP på Luleå Airport. I rollen leder du det dagliga arbetet i driften och fungerar som en inspirerande förebild för dina kollegor. På en flygplats möter du dagligen många olika människor, det är en miljö i ständig rörelse där du aldrig har tråkigt. Välkommen att bli en del av vår resa! ✨✈️ Om tjänsten Du arbetar i den dagliga driften på våra olika avdelningar, Cornelius Coffee, Craft n’ Draft, Kiosk, Catering och produktion, och kommer vara den som leder och fördelar arbetsuppgifterna under skiftet. Du ser till att arbetet utförs enligt överenskomna avtal och standarder. I arbetsuppgifterna ingår även viss bemanning, introduktion av nyanställda, kortsiktiga schemaändringar, beställning av varor, eventuella personalfrågor och andra vanligt förekommande arbetsuppgifter inom restaurang. Hos oss arbetar du i ett engagerat team och tillsammans levererar vi god mat i en välkomnande och familjär atmosfär. Som teamleader förväntas du att under ditt skift motivera och peppa dina medarbetare att nå våra mål för service, försäljning och kvalitet. Kvalifikationer ➣ Du har minst 1 års dokumenterad arbetslivserfarenhet i en ledarroll ➣ Du talar och läser svenska obehindrat ➣ Du är minst 20 år då vi serverar alkohol och du kan komma att stå som serveringsansvarig (enligt Alkohollag 2010:1622 8 kap. Servering av alkoholdrycker och alkoholdrycksliknande preparat 18 § Personal) Din profil Vi söker dig med ett glatt humör, som är noggrann och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Som teamleader ska du vara mycket flexibel och vara ett föredöme för det team du leder. Du tycker om att leda och motivera andra och du är en förebild för både kollegor och chefer och du tar ledarrollen när det behövs. Du trivs med att arbeta i restaurang och med att ge service till våra gäster. För att lyckas i den här rollen är du van att arbeta i ett omväxlande tempo och du har fokus på service och försäljning. Ordning och reda är en självklarhet för dig och du är en person som tar egna initiativ och ett personligt ansvar för dina arbetsuppgifter. Du trivs i en social roll och med att kommunicera med både gäster, kollegor och chefer. Arbetet är fysiskt krävande och du är inte rädd för att hugga i. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, framför allt ditt ledarskap och hur du kommunicerar. Vi erbjuder ✔️ Trygga anställningsvillkor med tjänstepension och försäkringar genom våra kollektivavtal med HRF ✔️ 40 % personalrabatt och subventionerad lunch ✔️ Friskvårdsbidrag via Epassi ✔️ Utmanande säljtävlingar med fina priser ✔️ Aktiesparprogram och mycket goda karriärmöjligheter Annat viktigt att veta För att få arbeta på flygplatsen krävs en godkänd säkerhetsprövning och registerkontroll, vilket bl.a. innebär att du kan styrka din sysselsättning under de fem senaste åren. Detta ska styrkas i form av intyg eller betyg, säkerställ att du kan få fram detta och förbered den dokumentationen så gott du kan inför en eventuell intervju. 🚗 Du arbetar skift med arbetsrotation. Det är en fördel om du har tillgång till bil då det ibland kan vara svårt att ta sig till arbetsplatsen med kollektiva färdmedel. 🕒 Våra öppettider följer försäljningsenheternas behov vilket innebär varierande arbetstider med tidig morgon, kväll och helger (Öppettider ca 05:00-22:30). Vid frågor kontaktar du Sara Sandqvist, [email protected] Med anledning av semestertider har vi lång ansökningstid men urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. 🚀 Bli en del av vårt team! Om arbetsgivaren - SSP SSP driver sedan 60 år tillbaka restauranger och butiker på platser där människor är i rörelse såsom flygplatser, tågstationer och arenor. Vi driver både franchise- såväl som egna koncept såsom WHSmith, Upper Crust, Starbucks, Café Ritazza, Burger King, M&S Simply Food och O´Learys. SSP har verksamhet i 35 länder och vi har mer än 550 brands i vår portfölj. Du kan hitta mer information på: http://www.foodtravelexperts.com/international/
Ofelia Vård AB är tillsammans med Skandinavisk Hälsovård, Svensk Närsjukvård, Doc Care, HLR Landslaget och Linguacom, en del av Skandinavisk Hälsovård Group. Ofelia Vård är ett auktoriserat bemanningsföretag med medlemskap i Kompetensföretagen. Med detta följer en garanti på att vi följer arbetsmarknadens lagar och regler. Vi har kollektivavtal med Vårdförbundet , Läkarförbundet och Unionen - det är en självklarhet för oss! Med en VD och ägare som har lång erfarenhet som anestesisjuksköterska och erfarna konsultchefer med vårderfarenhet så vet vi vad som är viktigt för dig som konsult ute på uppdrag. Vi är upphandlade i hela Sverige och finns tillgängliga för dig dygnet runt. Ofelia Vård finns här för dig som vill arbeta för de villkor som du förtjänar, den arbetsmiljö som du vill ha och den flexibilitet som livet ibland kräver. Vi är ett rikstäckande bolag med stort engagemang för våra konsulter. Vår målsättning är att du ska trivas, känna dig trygg och ha det stöd du behöver i ditt arbete. Din närmaste konsultchef finns alltid till hands för att lyssna, vägleda och hjälpa till med eventuella utmaningar. Vi strävar efter ett långsiktigt samarbete och värdesätter en varm och inkluderande arbetskultur där du står i fokus. Uppdraget gäller från 18 jul 2025 till 17 aug 2025Relevant kompetens: Allmänsjuksköterska (krav) Legitimerad sjuksköterska (krav) Leg sjuksköterska (krav)  
Ofelia Vård AB är tillsammans med Skandinavisk Hälsovård, Svensk Närsjukvård, Doc Care, HLR Landslaget och Linguacom, en del av Skandinavisk Hälsovård Group. Ofelia Vård är ett auktoriserat bemanningsföretag med medlemskap i Kompetensföretagen. Med detta följer en garanti på att vi följer arbetsmarknadens lagar och regler. Vi har kollektivavtal med Vårdförbundet , Läkarförbundet och Unionen - det är en självklarhet för oss! Med en VD och ägare som har lång erfarenhet som anestesisjuksköterska och erfarna konsultchefer med vårderfarenhet så vet vi vad som är viktigt för dig som konsult ute på uppdrag. Vi är upphandlade i hela Sverige och finns tillgängliga för dig dygnet runt. Ofelia Vård finns här för dig som vill arbeta för de villkor som du förtjänar, den arbetsmiljö som du vill ha och den flexibilitet som livet ibland kräver. Vi är ett rikstäckande bolag med stort engagemang för våra konsulter. Vår målsättning är att du ska trivas, känna dig trygg och ha det stöd du behöver i ditt arbete. Din närmaste konsultchef finns alltid till hands för att lyssna, vägleda och hjälpa till med eventuella utmaningar. Vi strävar efter ett långsiktigt samarbete och värdesätter en varm och inkluderande arbetskultur där du står i fokus. Uppdraget gäller från 27 jun 2025 till 10 aug 2025Relevant kompetens: Intensivvård (krav)  
Är du redo att ta nästa steg i karriären och påverka vår organisation genom data och analys? Vill du vara med och skapa hållbara ekonomiska lösningar för en av samhällets viktigaste sektorer? Vi söker nu en driven och nyfiken controller till vår Controllerenhet. Vi sökerEn analytisk och lösningsorienterad controller som vill bidra till en effektiv och hållbar användning av resurser inom hälso- och sjukvården och dess stödfunktioner. Du har ett stort intresse för verksamhetsdata och ekonomisk analys, och du drivs av att utveckla processer och skapa värde genom insiktsfulla beslutsunderlag. Du är lyhörd och kommunikativ, vilket gör att du skapar goda samarbeten och starka relationer med kollegor från olika delar av organisationen. För att trivas i rollen ser vi att du har en ekonomisk utbildning på högskole-/universitetsnivå eller flera års erfarenhet av självständigt arbete inom ekonomistyrning och datahantering i en större organisation. Du har goda digitala kompetenser och erfarenhet av att arbeta med analysverktyg (t.ex. Excel och Business Intelligence-verktyg). Du har även förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift samt har intresse för vårdverksamhetens flöden och verksamhetsdata. Det här får du arbeta medSom controller hos oss kommer du att spela en central roll i att analysera och följa upp ekonomi och produktivitet. Du kommer att arbeta nära verksamhetens chefer och ledningsgrupper för att stödja budget- och planeringsarbete, prognoser och kostnadsanalyser samt bistå med kvalificerade verksamhetsanalyser och beslutsunderlag. I din roll får du även möjlighet att bidra till utvecklingen av regionens ekonomiska processer och vår roll som strategisk stödfunktion. Organisatoriskt är du placerad på Controllerenheten, där du blir en del av ett team med 25 kompetenta och engagerade controllers och verksamhetscontrollers. I ditt dagliga arbete samarbetar du tätt med vårdverksamhetens ledning där du får vara med och skapa ekonomiska förutsättningar för en modern och hållbar vård. Det här erbjuder vi dig- Erfarna och engagerade kollegor med stort hjärta och bred kunskap och kompetens - Individanpassad introduktion där vi omhändertar och utvecklar just dina kunskaper och erfarenheter - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenTjänsten är tillsvidareanställning på heltid, måndag-fredag. Möjlighet till distansarbete finns i viss utsträckning. Resor kan förekomma i arbetet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta controllerchef Jonna Ekblom 070-239 12 54. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer