Om jobbet Norr Clean och fastighetsservice är ett ny etablerat företag i Länet , vi är representerat i Luleå och Boden. Vi växer och har behöv av extra Personal i Boden Är du: Ansvarfull, pålitlig och är intresserat att jobba med Städning kontor, hotell städning, hem städning mm. Vi kommer att ge dig allt för att du ska trivas med jobbet . vi har utbildnings personalen som kommer att ge dig stöd och göra att du kan städa på ett lätt men effektiv sätt det är meriterande om du har erfarenhet och körkort B Klas vad väntar du på Maila eller ring Oss direkt Hälsningar Norr Clean och fastighetsservice
Nu söker vi en engagerad och affärsdriven ledare som vill ta helhetsansvaret för Delvators nya verkstadsanläggning i Luleå. Det här är en spännande möjlighet för dig som drivs av att bygga upp något från grunden – både i form av team, arbetssätt och en stark kultur. I den här rollen kliver du in i en nyckelposition som verkstadschef och du får stort mandat att påverka, utveckla och skapa långsiktiga resultat. Du blir en viktig del av Delvators tillväxtresa och får vara med och forma verksamheten från dag ett. Urval sker löpande – skicka in din ansökan redan idag! Information om företaget Delvator AB är generalagent för Hitachis entreprenadmaskiner i Sverige. De säljer bandgrävare, hjulgrävare, minigrävare, giganter, tipptruckar, hjullastare, materialhanterare och andra specialmaskiner – alla av märket Hitachi. Delvator är också auktoriserad återförsäljare av Bell midjestyrda dumpers och har flera olika modeller. Devators huvudkontor ligger i Eslöv och har filialer i Härnösand och Stockholm. Deras rikstäckande nät av sälj- och servicebolag finns över hela Sverige. Information om tjänsten Professionals Nord söker för Delvators räkning en Verkstadschef. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Delvator. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Delvators önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]. Du erbjuds En unik möjlighet att starta upp och forma en ny verkstadsanläggning i en självständig och ansvarstagande roll. En familjär arbetsmiljö med drivna kollegor Möjlighet till personlig och professionell utveckling Arbetsuppgifter I rollen som verkstadschef hos Delvator kommer du att ha en varierad vardag där ingen dag är den andra lik! Du har ett övergripande ansvar för att starta och driva en helt ny anläggning i Luleå – med fokus på verkstad, reservdelar och eftermarknad. Du kommer att ha det ekonomiska ansvaret för verksamheten, arbeta aktivt med budget och se till att anläggningen går med vinst. I uppdraget ingår även personalansvar för verkstadspersonalen. Rollen är självständig och bred med frihet under ansvar, och du förväntas vara den som skapar struktur, driver utveckling och bygger relationer både internt och externt. Arbetsuppgifterna innebär: Starta och driva en ny verkstadsanläggning i Luleå Ekonomiskt ansvar: budget, resultat och lönsamhet Personalansvar för mekanikerna Operativt stöd i den dagliga driften Ansvar för reservdelar och eftermarknad Samarbete med säljteam och kundkontakt Relationsbyggande och affärsutveckling i regionen Du arbetar bekväma arbetstider, måndag-fredag 07-16. Vi söker dig som: Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Delvator. Du är en person som kombinerar driv och ansvarstagande med ödmjukhet och god samarbetsförmåga. Du är självgående och trygg i att fatta egna beslut, samtidigt som du har lätt för att lyssna in andra, bygga relationer och skapa engagemang i teamet.Du har en naturlig känsla för affärer och ser möjligheter att utveckla verksamheten, både operativt och strategiskt. Rollen kräver också att du är prestigelös och inte rädd för att kavla upp ärmarna när det behövs. Vi ser att du kommer från en tidigare ledande roll inom verkstad, eftermarknad eller liknande teknisk miljö. Du har vana av att ta ekonomiskt ansvar, driva projekt framåt, ha personalansvar och skapa struktur i ett uppstartsskede. Det är meriterande om du har en bakgrund som mekaniker eller servicetekniker. Krav för tjänsten: - B-körkort- Flytande svenska i tal och skrift START: Enligt överenskommelsdeOMFATTNING: Heltid,STAD: LuleåURVAL: Sker löpandeKONTAKT: [email protected] Sök tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] #delvator #professionals-nord #verkstadschef #nyetablering #luleå
Vill du spela en viktig roll i Norrbottens samhällsomvandling och är intresserad av att arbeta med samhällsplaneringsfrågor? Du kan det här vara jobbet som du letar efter! Vårt geografiska läge med gränser mot andra länder ger specifika förutsättningar. Stora områden rika på natur- och mineraltillgångar, näringslivets ständiga utveckling och fjorton intressanta kommuner utgör en stimulerande bas för det arbete som länsstyrelsen bedriver i samhällsplaneringens processer i regionen. Som medarbetare hos oss är du en del av ett större sammanhang där du får möjlighet att bidra till en hållbar samhällsutveckling både i Norrbotten, nationellt och internationellt. Du kommer att tillhöra enheten för Samhällsplanering och kulturmiljö. Vi är i dagsläget 23 medarbetare som tillsammans ansvarar för att samverka med länets kommuner och samordna och implementera statliga intressen enligt plan- och bygglagen. Vi företräder även kulturmiljöintresset i samhällsplaneringen i länet. Vidare arbetar vi med bostadsmarknadsfrågor och handlägger infrastrukturärenden kopplat till den fysiska planeringen av väg- och järnvägar. Om jobbet Vi söker nu en till två nya kollegor för tidsbegränsade anställningar. Du kommer att få en bred insyn i länets samhällsplaneringsfrågor då du kommer att arbeta i nära dialog med länets kommuner, framförallt med rådgivning, granskning och tillsyn i samband med kommunernas planering enligt plan- och bygglagen och även miljöbalken. Länsstyrelsens redovisning av underlag inför kommuners beslut om planeringstrategier kommer att vara en aktuell arbetsuppgift. Det tvärsektoriella perspektivet kommer att vara viktigt i ditt arbete och du kommer att samverka med olika sakområden inom Länsstyrelsen och andra statliga myndigheter för att handlägga kommuners detalj- och översiktsplaner. Du kommer att leda dialog om, göra sammanvägda bedömningar och bereda beslut gällande olika statliga intressen. Vidare deltar du även med din sakkunskap i andra enheters ärenden om till exempel gruv- och vindkraftsprövningar, el-koncessioner och markupplåtelser. Exempel på andra arbetsuppgifter som kan bli aktuella för dig är delta i handläggning av strandskydds- och fastighetsbildningsärenden. I en miljö som är inspirerande, med stundtals högt tempo, får du självständigt ansvara för ärenden i samråd med dina kollegor. Arbetet är i ständig utveckling och utifrån vårt uppdrag kan arbetsuppgifterna komma att förändras över tid. Du behöver därför kunna hantera förändringar. Det ger dig samtidigt möjligheter att utvecklas och både bredda och fördjupa din kompetens hos oss. Om dig Vi söker dig som har: - akademisk utbildning med inriktning på samhällsplanering, fysisk planering, arkitekt eller landskapsarkitekt, eller annan för tjänsten relevant utbildning och- eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. - goda kunskaper i plan- och bygglagstiftningen samt miljölagstiftningen god kännedom och förståelse för planprocessen och dess funktion i samhällsbyggnadsdialogen. - erfarenhet av att göra muntliga presentationer för både mindre och större grupper. Eftersom arbetet dagligen innebär mycket kontakter både internt och externt är det viktigt att du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift. Du har ett professionellt förhållningssätt och har en god förmåga att bygga och underhålla relationer. Du är trygg och stabil, du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kan utföra dem på ett självständigt och strukturerat sätt samtidigt som du ha en god samarbetsförmåga. Vidare är du driven och analytisk och har förmågan att se till helheten för att kunna göra kloka avvägningar i komplexa situationer. Vi ser det som meriterande om du har: - relevant erfarenhet av handläggning av ärenden inom samhällsplanering vid länsstyrelsen, annan myndighet eller kommun. - några års arbetslivserfarenhet inom arbetsområdet, ex. med samhällsplaneringsfrågor. - erfarenheter från arbetet med plan- och bygglagen. - arbetat med framtagande av miljökonsekvensbeskrivningar. För oss är personliga egenskaper viktiga och vi ser det som en självklarhet att du bidrar positivt till vår arbetsmiljö och arbetsglädje samt agerar utifrån den statliga värdegrunden. Bra att veta Anställningarna är tidsbegränsade i sex månader, med möjlighet till förlängning. Kallas du till intervju kan du komma att få göra ett arbetsprov. Eftersom vissa arbeten hos oss ställer krav på säkerhetsprövning kan du innan en anställning komma att få göra en säkerhetsprövning. Den innehåller ett säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll. För vissa arbeten krävs svenskt medborgarskap. Om Länsstyrelsen och vårt erbjudande till dig Länsstyrelsen arbetar för att Norrbotten ska utvecklas. Det gör vi på uppdrag av regeringen och vårt ansvarsområde är brett. Våra uppdrag spänner över hela samhället och hos oss finns allt ifrån biologer och ingenjörer till ekonomer och samhällsvetare. Vi jobbar tillsammans för att skapa samhällsnytta var dag och säkerställer att nationella mål och beslut för genomslag i länet. Vi tror på var och ens förmåga att självständigt driva sitt dagliga arbete, där du som medarbetare får rätt förutsättningar till arbetslivsbalans. Vi erbjuder dig: • Goda utvecklingsmöjligheter • Individanpassade anställningsvillkor • Hälsofrämjande aktiviteter och en hållbar arbetsmiljö • Flexibla arbetstider, extra semesterdagar och möjlighet till distansarbete Vi tror på kraften i att arbeta för något större, vikten av att ha plats för livet och att alla våra medarbetare ska känna sig delaktiga i vår kunskapsrymd. Övrigt Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges minoritetsspråk och sätter därför värde på kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. I rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonseringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.
NTI Gymnasiet har skolor över hela Sverige, med fokus på teknologi, vetenskap och innovation. Samhällets digitalisering skapar både nya möjligheter och utmaningar inom alla branscher. Vårt uppdrag är att ge våra elever, oavsett program, digital spetskompetens och kunskaper i ny teknik redan på gymnasiet. Vi skapar miljöer, metoder, forum och samarbeten som utvecklar förståelsen för den föränderliga värld vi lever i. Läs mer om våra skolor på www.ntigymnasiet.se. Vi söker lärare till Estetiska programmet på NTI Gymnasiet Luleå Estetiska programmet är ett viktigt program som syftar till att väcka den kreativa lusten inom en människa och att få den att hålla genom tre viktiga år i ungdomarnas liv. Att vara lärare på estetiska programmet är att balansera känsla och förnuft, kreativitet och stabilitet, introvert och extrovert - allt samtidigt. Det kräver en lärare som kan gå på slak lina. Vi söker dig som: • Älskar ditt ämne och håller dina ämneskunskaper levande och uppdaterade. • Har ett tydligt och tryggt ledarskap i klassrummet och fungerar som en vuxen förebild för eleverna. Vi söker dig som är utbildad/ kunnig i: • Animation • Digitalt skapande • Illustration • Medieproduktion (grundläggande ljud, film, foto) Ett extra plus är om du har intresse av: • Webbutveckling • Java, C#, C++ och/eller andra aktuella programmeringsspråk Kurser: 4 kurser på en halvtid. Inget mentorskap. Små klasser. Aktuella kurser: Animation 1-2, Digitalt skapande 1-2 Utbildning och kompetens Vi söker främst dig som är utbildad lärare, behörig att undervisa i estetiska ämnen på gymnasienivå samt har erfarenhet av undervisning på gymnasiet. Är du behörig i programmering och kunnig i webbutveckling har vi jackpot då kan vi eventuellt erbjuda dig en större tjänst på sikt! Har du motsvarande kunskaper från ett liv i mediebranschen så är du också välkommen att söka tjänsten. Du har en god pedagogisk förmåga och kan inspirera och engagera elever till lärande utifrån deras olika behov och kan variera din undervisning. Du är ordningsam och har goda strukturer. Vidare har du lätt att skapa förtroende med elever och är van att ha föräldrakontakter. Vi vill skapa ett starkare band mellan Estetiska programmet och Teknikprogrammet, därför vill vi att du gillar att driva projekt tillsammans med andra under paraplyet TECH & DESIGN. Självklart är du lyhörd för andras kunskaper och vill tillsammans med oss arbeta för att skapa den bästa skolan för både lärare och elever. Det här erbjuder vi dig Du har stor möjlighet att påverka och utveckla din egen undervisning och genom kollegialt lärande och arbete i lärteam bidra till hela skolans utveckling. Som medarbetare hos oss blir du en del av en väl fungerande personalgrupp som kännetecknas av arbetsglädje, kreativitet och professionalitet. Vi erbjuder våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. Hos oss får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning, personalrabatter samt möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Tillträdesdag: Enligt överenskommelse. VT2026 Tjänstens omfattning: 50-60% detta läsår beroende på ämneskombination. Placeringsort: Luleå Anställningsform: Tillsvidare – Ferietjänst. Vi tillämpar provanställning och individuell lönesättning Ansökan och kontakt Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna Rektor Charlotte Pittja,[email protected] Bitr rektor Britta Hermansson, [email protected] Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Nu finns chansen att arbeta hos ett av Sveriges främsta företag inom återvinning och miljö. Så om ditt hjärta klappar lite extra för miljö och service kan detta vara helt rätt för dig. Ansök redan idag då vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN Som kundservicemedarbetare kommer du bli en del av ett sammansvetsat team på Ragn-Sells Recycling AB i Luleå eller Umeå. Du välkomnas in i ett stort företag med familjär stämning och hjälpsamma kollegor. Till en start kommer du erbjudas en utbildning för att lära dig grunderna i arbetet och vad företaget erbjuder sina kunder. Du kommer också gå bredvid andra mer erfarna kollegor, för att sedan successivt ta dig an egna ärenden som ökar i svårighetsgrad. Förutom andra kundservicemedarbetare arbetar du nära transportplanerarna, produktionsadminstratörer, säljare och affärsadministratörer. Denna tjänst är ett mycket långsiktigt uppdrag med goda möjligheter för rätt person att bli direktanställd. Du erbjuds * En långsiktig anställning * Att arbeta på ett miljöinriktat bolag med härlig stämning Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Du kommer framför allt hantera ärenden från företagskunder och kollegor, men kan även ha kontakt med privatpersoner. * Ansvarar för att ta emot och hantera ärenden via mail och telefon. Kundservicen får in ärenden från hela norrlandskusten. * Utifrån ärendet skapar du en order med förteckning över avfallsmaterial och hur det ska hanteras. VI SÖKER DIG SOM - Har arbetslivserfarenhet av kundservice eller annan roll vi bedömer som likvärdig - Har mycket god telefon och IT-vana då du behöver hantera flertalet system - Uttrycker dig obehindrat på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift, och är trygg i att kommunicera med olika intressenter Det är meriterande om du har - Tidigare erfarenhet av att arbeta med uppsökande försäljning eller komplex ärendehantering över telefon - Intresse av miljöfrågor - Lokal kännedom om Västerbotten och Norrbotten För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Social - Ansvarstagande Övrigt: - Start: 4 augusti eller enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid, 7-16 - Placering: På plats hos Ragn-Sells kontor i Luleå eller Umeå Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Vi söker dig som brinner för teknik, problemlösning och vill växa tillsammans med engagerade kollegor och spännande uppdrag. Vi är specialister inom systemutveckling med djup teknisk kompetens och ett starkt fokus på problemlösning. Vår kultur präglas av samarbete, öppenhet och en ständig vilja att utvecklas – både som individer och som team. Hos oss är det viktigt att ha kul på vägen samtidigt som vi levererar lösningar i teknisk framkant. Våra uppdrag är varierade och utmanande – från stora myndigheter till ledande industriföretag. Vi arbetar nära våra kunder och bygger långsiktiga relationer där kvalitet, förtroende och innovation är nyckeln. Som konsult hos oss får du möjlighet att arbeta i tekniktunga projekt där din expertis gör skillnad. Du kommer att jobba med systemutveckling, integrationer och moderna tekniker i team som stöttar och inspirerar varandra. Vi värdesätter din utveckling och erbjuder stöd både på individnivå och i teamet. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som har ett stort intresse för systemutveckling och som vill arbeta i tekniskt utmanande miljöer. Du har en eftergymnasial utbildning inom systemutveckling, datavetenskap eller en annan likvärdig inriktning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av utveckling i Java och/eller .NET, och att du är van vid att utveckla API:er. Du har god kännedom om middleware-lösningar, exempelvis köhantering och arbete med relationsdatabaser. Det är även meriterande om du har erfarenhet av versionshantering med verktyg som GIT, samt en förståelse för containerhantering, till exempel med Docker. För att trivas i rollen behöver du kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Vill du bli en del av ett företag där teknik och kultur går hand i hand? Skicka in din ansökan redan idag! Detta är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen hanteras av StudentConsulting, men du blir anställd direkt av vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på StudentConsulting, Henna Vaalto. Du når Henna via mail på [email protected]. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Tullverkets IT avdelning i Luleå är norra Sveriges största arbetsgivare inom it, med cirka 320 anställda. Hos oss får du arbeta med den senaste tekniken och delta i utvecklingen inom flera spännande verksamhetsområden. Tillsammans med kollegor som kompletterar varandra löser du nya uppgifter varje dag och bidrar till Tullverkets samhällsviktiga uppdrag. Vill du ha ett omväxlande och meningsfullt arbete med spännande arbetsuppgifter där du har möjlighet att bidra till att skapa ett tryggt och säkert samhälle? Vår IT-avdelning i Luleå söker ansvarstagande Systemexpert IT Infrastruktur – ansök och bli en av våra nya medarbetare! Om tjänsten Som Systemexpert IT Infrastruktur kommer du att arbeta inom driftkoordineringsfunktion vid Tullverkets IT-drift och ingå i ett kvalificerat team som har som uppgift att säkerställa att Tullverket har en kostnadseffektiv och säker infrastruktur som är förvaltningsbar under hela sin livslängd. Arbetet som Systemexpert IT Infrastruktur innebär bland annat • arbete med den arkitekturella helheten för IT infrastruktur, • dagliga drifthändelser inom både mjuk- och hårdvara, • koordinering av det löpande arbetet på en övergripande nivå inom IT-driftenheten, • ett självständigt arbete med ständiga förbättringar, • att tillsammans med övriga funktioner inom IT-avdelningen planera och koordinera uppsättning av nya miljöer. • ledning av IT-infrastrukturnära uppdrag/projekt kan förekomma i mindre omfattning • hantering av beställningar av IT-infrastruktur/-tjänster Du arbetar tätt tillsammans med hela IT-driftenheten men samarbetar även med andra delar inom IT-avdelningen som t ex IT-utveckling och IT-säkerhet, i deras val av IT-lösning. Tullverket har en modern infrastruktur och har som mål att ligga i framkant. IT-driftenheten står inför stora utmaningar och förändringar för att möta de omfattande utvecklingsprojekt som pågår inom EU och Tullverket. Du kommer att arbeta övergripande inom IT-drifts alla områden, dvs server, lagring, backup, datahallar, kommunikation och middleware. Är du den vi söker? Du skall ha en bred erfarenhet inom drift av IT infrastruktur, vilket innebär att du skall ha bred erfarenhet av beroenden mellan datormiljöer/infrastruktur och applikationer, system och tjänster, förvärvad i arbetslivet de senaste tre åren. Att uttrycka sig väl i tal och skrift på både svenska och engelska är något som känns naturligt för dig. Tjänsten kräver svenskt medborgarskap. Det är också meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom IT eller erfarenhet av drift av något av följande • Nätverk och nätsäkerhet. • Server OS (Linux, Windows). • Lagring och/eller backup. • Virtualisering. • Databaser. • Köhantering. • Applikationsserver. • IT-säkerhet. • Säkerhetsskydd. • Agila arbetsprocesser och verktyg • DevOps. Personliga egenskaper Vi söker dig, en naturlig ledare, med gedigen erfarenhet av projekt-, uppdrags- eller teamledning. Du är systematisk och noggrann i ditt arbetssätt med förmåga att ta initiativ, se möjligheter och nå resultat. Du har god förmåga att engagera och leda andra människor och kommunicerar på ett klart och tydligt sätt. Som person är du en ambitiös, ödmjuk och kommunikativ lagspelare som trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du har ett systematiskt arbetssätt med förmåga att ta initiativ och nå resultat. Du arbetar proaktivt, är van sätta upp mål, följa upp, prioritera och slutföra. För dig är Tullverkets värdegrund; Helhetssyn, Nytänkande, Ansvarstagande, något helt naturligt. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig Tullverket är en erkänt vänlig arbetsplats där vi värderar trivsel och kultur väldigt högt – att ha kul på jobbet är en framgångsfaktor. Tullverket har att viktigt uppdrag i samhället och vi erbjuder ett spännande och stimulerande jobb med goda utvecklingsmöjligheter. Genom att jobba på Tullverket är du med och bidrar till ett tryggt och säkert samhälle. På Tullverket kommer du att vara delaktig i arbete med ny teknik och nya tekniska lösningar. På Tullverkets IT-avdelning i Luleå har vi allt från drift, utveckling, förvaltning och support för hela Tullverket under samma tak. Eftersom vi är en stor och omfångsrik organisation som jobbar med det mesta finns det alltid möjlighet att prova andra arbetsuppgifter. Här kan du utvecklas efter ditt eget intresse. Vi tycker det är viktigt med balans i livet och våra förmåner omfattar bland annat flexibel arbetsplats som innebär att du arbetar på kontoret och/eller hemifrån med stor flexibilitet för att passa dig, dina kollegor och ditt arbete. En annan förmån är friskvårdsbidrag samt goda semester- och pensionsvillkor. Övrigt Referensnummer: TV 2025-15874. Placeringsort: Luleå. Anställningsform: Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med 6 månaders provanställning. Individuell lönesättning tillämpas. Tillträdesdag: enligt överenskommelse. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning kommer du att få genomgå drogtest och bakgrundskontroll. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Tullverkets är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kommer du att krigsplaceras i Tullverket. Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald. För mer information och ansökan Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Kerstin Vennberg, 0920-25 97 84. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, tel. 060-67 25 85. Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Anders Nilsson tel. 0920-25 96 31 och för Saco-S Eva Rutberg, tel. 0920-25 96 39. Din ansökan, med ett medföljande personligt brev samt CV/Meritförteckning på svenska, ska ha inkommit till Tullverket senast den 18 augusti. Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor över Sveriges gränser. Med visionen att bara godkända varor ska passera gränsen hindrar vi olagliga varor från att komma in i landet och bidrar till ett tryggare samhälle. Vi förenklar handeln med andra länder och lägger grunden till ökad tillväxt och konkurrens på lika villkor. Tullverket, som grundades 1636, har i dag cirka 2 600 anställda och leds av generaltulldirektör Johan Norrman.
Akutmottagningen på Sunderby sjukhus är länets största akutmottagningen och här tar vi emot patienter i alla åldrar och från alla kliniker. Vi jobbar i team och nu vill vi gärna att just du blir en del av vårt härliga gäng! Här kan du se mer av oss: https://www.youtube.com/watch?v=f821VcosiZk Vi sökerVi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och har en vilja att lära dig nya saker då man på akutmottagningen dagligen möter nya utmaningar. Det är meriterande om du sen tidigare har erfarenhet av arbete med akut sjuka patienter, men det är inget krav. Samt om du tidigare arbetat på till exempel hälsocentral eller vårdavdelning. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du flexibel och anpassar dig efter förändrade omständigheter. Du har en vilja att utvecklas och god samarbetsförmåga där du ser nyttan av att samarbeta med andra. Det här får du arbeta med Som sjuksköterska på akutmottagningen kommer du succesivt att läras upp i de olika funktionerna som finns här och samtidigt kommer du då att bredda din kompetens och ge dig variation i arbetet. Du kommer att få möta allt från mindre åkommor till det mest akuta. Träffa nyfödda såväl som 100-åringen. Du kommer att ingå i ett glatt team med trygga kollegor som är villiga att dela med sig av sina kunskaper. På akutmottagningen värdesätter vi verkligen idéer till förändring och arbetar ständigt för att förbättra, både för patienten och för verksamheten. Vi är stolta över vår arbetsplats samt har ett positivt och respektfullt bemötande till både personal och patienter. Det här erbjuder vi dig -Vi erbjuder dig med vidareutbildning och erfarenhet från annan verksamhet att bibehålla din kompetens genom att, årligen återkommande, erbjudas möjlighet till placering inom det verksamhetsområdet-- - -- Lång, strukturerad inskolning på minst 4 veckor, beroende på tidigare erfarenhet, där vi under inskolningen följer upp hur det går och om det finns behov av ytterligare tid för introduktion - Efter inskolningen kommer du att erbjudas en mentor för att ytterligare trygga din första tid här på din nya arbetsplats - Interna utbildningar varje vecka, anpassade efter personalens önskemål och behov - Schemamodell med förkortad veckoarbetstid och heltidslön. Schemat fokuserar på återhämtning och ger dig därmed stora möjligheter att förena arbete med fritid - Dubblerad ersättning för arbete under obekväm arbetstid. En satsning Region Norrbotten gör för medarbetare i dygnet runt verksamhet, något som gör oss unika bland regioner i Sverige - Den här verksamheten omfattas av Region Norrbottens extrasatsning på sjuksköterskor, https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ - Kliniskt basår för dig som ny sjuksköterska för att arbetet ska bli stimulerande, utvecklande och tryggt, läs mer här https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid. Arbetstiden är förlagd dag/kväll samt natt. Tillträde enligt överenskommelse. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Tullverkets IT avdelning i Luleå är norra Sveriges största arbetsgivare inom it, med cirka 320 anställda. Hos oss får du arbeta med den senaste tekniken och delta i utvecklingen inom flera spännande verksamhetsområden. Tillsammans med kollegor som kompletterar varandra löser du nya uppgifter varje dag och bidrar till Tullverkets samhällsviktiga uppdrag. Vill du ha ett omväxlande och meningsfullt arbete med spännande arbetsuppgifter där du har möjlighet att bidra till att skapa ett tryggt och säkert samhälle? Vår IT-avdelning i Luleå söker en driven och ansvarstagande systemtekniker – ansök och bli en av våra nya medarbetare! Om tjänsten Som systemtekniker inom nätverk kommer du att arbeta inom Kommunikationsteamet på Tullverkets IT-drift och ingå i ett kvalificerat team som producerar tjänster med hög kvalitet inom bland annat nätverk och datakommunikation, där ingår även datacenter och brandväggsadministration. Du arbetar tätt tillsammans med hela IT-driftenheten i din leverans samt växlar mellan dagliga drifthändelser inom både mjuk- och hårdvara samt ett självständigt arbete med ständiga förbättringar. Tillsammans med dina närmaste arbetskollegor säkerställer du att Tullverket har en stabil och driftssäker infrastruktur. Tullverket har en modern infrastruktur och har som mål att ligga i framkant. IT-driftenheten står inför stora utmaningar och förändringar för att möta de omfattande utvecklingsprojekt som pågår inom EU och Tullverket. Automation, containerteknik och Software-Defined Networking (SDN) är exempel på fokusområden de kommande åren. I rollen ingår givetvis omvärldsbevakning, vilket kräver ett stort intresse för ny teknik och nyheter inom branschen. Du kommer att arbeta inom området brandväggar och säkerhet. Är du den vi söker? Du har flera års erfarenhet inom områdena nätverk, datakommunikation och Linux, förvärvad i arbetslivet de senaste fem åren. Att uttrycka sig väl i tal och skrift på både svenska och engelska är något som känns naturligt för dig. Tjänsten kräver svenskt medborgarskap. Det är också meriterande om du har erfarenhet av drift av något av följande • Brandväggsadministration och nätverkssäkerhet. • Nätverk i större miljöer (routing och switching). • Automatisering och virtualisering. • Scripting i större miljöer. • Eftergymnasial utbildning inom IT • Agila arbetsprocesser och verktyg • DevOps. Personliga egenskaper Som person är du en ambitiös, ödmjuk och kommunikativ lagspelare som trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du har ett systematiskt arbetssätt med förmåga att ta initiativ och nå resultat. Du arbetar proaktivt, är van sätta upp mål, följa upp, prioritera och slutföra. För dig är Tullverkets värdegrund; Helhetssyn, Nytänkande, Ansvarstagande, något helt naturligt. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig Tullverket är en erkänt vänlig arbetsplats där vi värderar trivsel och kultur väldigt högt – att ha kul på jobbet är en framgångsfaktor. Tullverket har att viktigt uppdrag i samhället och vi erbjuder ett spännande och stimulerande jobb med goda utvecklingsmöjligheter. Genom att jobba på Tullverket är du med och bidrar till ett tryggt och säkert samhälle. På Tullverket kommer du att vara delaktig i arbete med ny teknik och nya tekniska lösningar. På Tullverkets IT-avdelning i Luleå har vi allt från drift, utveckling, förvaltning och support för hela Tullverket under samma tak. Eftersom vi är en stor och omfångsrik organisation som jobbar med det mesta finns det alltid möjlighet att prova andra arbetsuppgifter. Här kan du utvecklas efter ditt eget intresse. Vi tycker det är viktigt med balans i livet och våra förmåner omfattar bland annat flexibel arbetsplats som innebär att du arbetar på kontoret och/eller hemifrån med stor flexibilitet för att passa dig, dina kollegor och ditt arbete. En annan förmån är friskvårdsbidrag samt goda semester- och pensionsvillkor. Övrigt Referensnummer: TV 2025-15872 Placeringsort: Luleå Anställningsform: Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med 6 månaders provanställning. I tjänsten ingår beredskapstjänstgöring. Individuell lönesättning tillämpas. Tillträdesdag: enligt överenskommelse. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning kommer du att få genomgå drogtest och bakgrundskontroll. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Tullverket är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kan du komma att krigsplaceras i Tullverket. Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald. För mer information och ansökan Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Kerstin Vennberg, 0920-25 97 84. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, tel. 060-67 25 85. Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Anders Nilsson tel. 0920-25 96 31 och för Saco-S Eva Rutberg, tel. 0920-25 96 39. Din ansökan, med ett medföljande personligt brev samt CV/Meritförteckning på svenska, ska ha inkommit till Tullverket senast den 18 augusti. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan. Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster. Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor över Sveriges gränser. Med visionen att bara godkända varor ska passera gränsen hindrar vi olagliga varor från att komma in i landet och bidrar till ett tryggare samhälle. Vi förenklar handeln med andra länder och lägger grunden till ökad tillväxt och konkurrens på lika villkor. Tullverket, som grundades 1636, har i dag cirka 2 600 anställda och leds av generaltulldirektör Johan Norrman.
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Planning and Design region Nord består av cirka 300 medarbetare som brinner för att skapa framtidens hållbara infrastruktur. Tillsammans har vi byggt en framgångsrik verksamhet som präglas av sammanhållning, arbetsglädje och framåtanda. Som en del av AFRY får du möjlighet att delta i några av de mest spännande byggprojekten i landet. Vi söker nu en erfaren konsult med expertis inom omgivningspåverkan. Dina arbetsuppgifter skulle bland annat bestå i att ta fram riskanalyser för markvibration inför markarbeten samt utföra vibrationsmätningar, skadeutredningar och besiktningar. Våra projekt är allt från mindre byggnationer till stora infrastrukturprojekt och projekt kopplade till den gröna omställningen. Vi söker dig som vill vara med och utveckla vår verksamhet inom omgivningspåverkan på något av våra kontor i Luleå, Umeå, Sundsvall, Östersund eller Gävle. I arbetet kommer du ha mycket kontakt med såväl kollegor som kunder och fastighetsägare, det ställer krav på dig att kunna jobba både självständigt och tillsammans med andra. Kvalifikationer Du bör ha en universitet- eller högskoleexamen med inriktning mot bygg eller annan relevant utbildning. Du ska ha tidigare erfarenhet inom omgivningspåverkan, inklusive besiktning, vibrationsmätning och riskanalys för markvibrationer. Erfarenhet inom sprängteknik är meriterande. Du ser dig själv som en lagspelare och trivs med att dela din kunskap. Du har en mycket god kommunikativ förmåga och behärskar svenska språket utmärkt i tal och skrift. B-körkort är ett krav. På AFRY lever vi efter våra värdeord: ”Brave – Devoted – Team players”, vilket även säger mycket om den vi söker. Ytterligare information Hos oss på AFRY får du tillgång till cirka 19 000 kollegor som är experter inom sina specialistområden. Vår förhoppning är att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer lära oss av dig. Vi vet att medarbetare som mår bra, både fysiskt och psykiskt, är den viktigaste framgångsfaktorn. Därför är vi måna om en god arbetsmiljö och balans mellan arbete och fritid. Vi vill vara din ideala arbetsgivare, oavsett fas i livet, och vi förstår vikten av en fungerande helhet. För alla våra medarbetare erbjuder vi en modern arbetsplats i ett globalt sammanhang med både framåtanda och trygghet. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 2025-08-31 Vi ber om överseende med att återkoppling kan komma att dröja på grund av semester. Kontaktperson för frågor: Lars Torstensson, Sektionschef Berg- och Sprängteknik [email protected] 010 505 85 27 På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Välj ett jobb för att visa detaljer