Sjuksköterska för nattarbete till Akutkirurgi, Sunderby Sjukhus
REGION NORRBOTTEN
Grundutbildade sjuksköterskor

Vi är en del av kirurgkliniken på Sunderby sjukhus. En dynamisk enhet med tre vårdavdelningar, två mottagningar och dagverksamhet. Hos oss på Avdelning 53 pågår just nu en spännande utvecklingsresa där vi satsar på tillväxt och framtid. För att möta regionens behov stärker vi teamet med fler engagerade medarbetare. Tillsammans tar vi ansvar, visar engagemang och driver verksamheten framåt, alltid med patienten i fokus. Vi sökerVi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och som vill arbeta natt.  Erfarenhet av kirurgisk omvårdnad eller akutsjukvård är meriterande, och även om vi gärna ser att du har några års erfarenhet, uppmuntrar vi även dig som är ny i yrkesrollen att söka. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du är självgående och initiativtagande, samtidigt som du behåller lugnet och är stabil i stressade situationer. Din problemlösningsförmåga hjälper dig att hantera utmaningar på ett konstruktivt sätt.   Det här får du arbeta med Som sjuksköterska hos oss ansvarar du för omvårdnadsarbetet kring patienterna. Du kommer att möta och handlägga akut sjuka patienter samt utföra medicinska och omvårdnadsrelaterade insatser. Arbetet innebär även att hantera och övervaka avancerad medicinteknisk utrustning. Du kommer ingå i en stabil arbetsgrupp med rutinerad nattpersonal och arbetar i ett tvärprofessionellt team där samarbete med läkare, undersköterskor, fysioterapeuter och andra yrkeskategorier är en central del av arbetet.  Tillsammans skapar vi en trygg, personcentrerad och evidensbaserad vård. I din roll får du möjlighet att utvecklas i en stimulerande miljö där variationen i patientflödet gör att ingen dag är den andra lik.  Vi prioriterar vårt arbetsmiljöarbete och som en del i detta har vi beslutat att införa schemalagd kompetensutveckling med ett program för varje schemaperiod.    Det här erbjuder vi dig - Stöd och handledning av en erfaren sjuksköterska i rollen som utvecklingsledare - Introduktion anpassad efter erfarenhet och behov för att säkerställa en trygghet för dig - Dubblerad ersättning för arbete under obekväm arbetstid. Detta är en satsning Region Norrbotten gör för medarbetare i dygnet runt verksamhet, något som gör oss unika bland regioner Sverige - Kliniskt basår för dig som ny sjuksköterska för att arbetet ska bli simulerande, utvecklande och tryggt - Den här verksamheten omfattas av Region Norrbottens extrasatsningar på sjuksköterskor - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/   Information om tjänstenVi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiden är förlagd till natt och helgtjänstgöring ingår.  Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!

9 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Junior arkeolog
Länsstyrelsen i Norrbottens län
Arkeologer och specialister inom humaniora m.m.

Trivs du med att samverka med andra och har kunskaper om fornlämningar och arkeologi? Då kan det vara dig vi söker som vår nya kollega!    Som medarbetare hos oss är du en del av ett större sammanhang där du får möjlighet att bidra till en hållbar samhällsutveckling både i Norrbotten, nationellt och internationellt. Du kommer att tillhöra enheten för samhällsplanering och kulturmiljö. Vi ansvarar tillsammans för för samordningen av statliga intressen, riksintressen och allmänna intressen enligt miljöbalken samt plan och bygglagen, tillsyn inom plan- och byggområdet, samråd och prövning av beslut om kommunala översikts- och detaljplaner samt statliga stöd inom bostads- och energisektorn. I uppgifterna ingår också att arbeta för att vårt kulturarv och våra kulturmiljöer vårdas, bevaras och utvecklas. Om jobbet Rollen som junior arkeolog passar dig som är relativt nyutexaminerad och/eller ny i arbetslivet och behöver bygga upp dina erfarenheter. Du kommer att arbeta tillsammans med våra tre arkeologer som kommer att ha en stödjande funktion i ditt arbete. Exempel på arbetsuppgifter är handläggning av enklare ärenden, digitalisering samt göra sammanställningar. Uppgifterna kan anpassas efter din bakgrund och kompetens. Arbetet är i ständig utveckling och utifrån vårt uppdrag kan arbetsuppgifterna komma att förändras över tid. Du behöver därför kunna hantera förändringar. Det ger dig samtidigt möjligheter att utvecklas och både bredda och fördjupa din kompetens hos oss. Om dig Vi söker dig som har: - en universitets-/högskoleutbildning inom kulturmiljöområdet med inriktning på nordisk arkeologi eller annan utbildning samt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. - grundläggande förståelse och kunskap om kulturmiljövård och kulturmiljölagens andra kapitel om fornlämningar. - Körkort för personbil. Som person är du ansvarstagande, strukturerad och flexibel. Du har förmåga att prioritera, hålla dig till satta tidsramar och komma till avslut med det du har påbörjat. Du är bra på att samarbeta och kommunicera med andra och kan även arbeta under eget ansvar med tilldelade uppgifter. Vi ser det som meriterande om du har: - erfarenhet av handläggning inom offentlig verksamhet t.ex. länsstyrelse eller museum. - erfarenhet av arkeologiska inventeringar och/eller undersökningar. - Utbildning i och/eller erfarenhet av att arbeta med GIS. För oss är personliga egenskaper viktiga och vi ser det som en självklarhet att du bidrar positivt till vår arbetsmiljö och arbetsglädje samt agerar utifrån den statliga värdegrunden. Bra att veta  Anställningen är tidsbegränsad till fyra månader. Tillträde den 1 september 2025 eller enligt överenskommelse. Kallas du till intervju kan du komma att få göra ett arbetsprov. Eftersom vissa arbeten hos oss ställer krav på säkerhetsprövning kan du innan en anställning komma att få göra en säkerhetsprövning. Den innehåller ett säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll. För vissa arbeten krävs svenskt medborgarskap.   Om Länsstyrelsen och vårt erbjudande till dig Länsstyrelsen arbetar för att Norrbotten ska utvecklas. Det gör vi på uppdrag av regeringen och vårt ansvarsområde är brett. Våra uppdrag spänner över hela samhället och hos oss finns allt ifrån biologer och ingenjörer till ekonomer och samhällsvetare. Vi jobbar tillsammans för att skapa samhällsnytta var dag och säkerställer att nationella mål och beslut för genomslag i länet. Vi tror på var och ens förmåga att självständigt driva sitt dagliga arbete, där du som medarbetare får rätt förutsättningar till arbetslivsbalans. Vi erbjuder dig: • Goda utvecklingsmöjligheter • Individanpassade anställningsvillkor • Hälsofrämjande aktiviteter och en hållbar arbetsmiljö • Flexibla arbetstider, extra semesterdagar och möjlighet till distansarbete Vi tror på kraften i att arbeta för något större, vikten av att ha plats för livet och att alla våra medarbetare ska känna sig delaktiga i vår kunskapsrymd. Övrigt Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges minoritetsspråk och sätter därför värde på kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. I rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonseringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Supportmedarbetare till E-handelskontoret, Boden
REGION NORRBOTTEN
Systemförvaltare m.fl.

Facility Management är ett verksamhetsområde inom Division Regionstöd där denna tjänst ligger. På vår arbetsplats arbetar kompetenta och engagerade kollegor. Vi stöttar varandra och löser våra uppgifter tillsammans, som är ett av våra ledord. Vi har också ett nära samarbete tillsammans med andra verksamheter inom Region Norrbotten. Kompetensutveckling för all vår personal är något vi värderar högt.  Vi sökerVi söker dig som har relevant gymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer likvärdiga. Du har god datorvana, framförallt i Word och Excel, samt erfarenhet av att arbeta i komplexa IT-system. Du uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet. Vidare har du B-körkort och erfarenhet av administrativt arbete, du har även erfarenhet av att arbeta med att koordinera och genomföra utbildningsinsatser. Meriterande är erfarenhet av arbete i e-handelsflöden med inköps- och beställningsarbete samt fakturahantering.  Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi ser att du är flexibel och anpassar dig lätt till förändringar i arbetsuppgifter och situationer. Du är kommunikativ och uttrycker dig tydligt, samtidigt som du är serviceinriktad och alltid strävar efter att möta både kollegors och kunders behov på bästa sätt. Med din problemlösande förmåga tar du initiativ och hittar effektiva lösningar när utmaningar uppstår.  Det här får du arbeta med Som supportmedarbetare ansvarar du för att ge support till beställningsportalens användare via telefon och ärendeportalen, vilket innebär att ta emot, utreda, lösa och återkoppla i frågor rörande handhavande, fakturor samt fel och problem. I ditt arbete ingår även att sköta behörighetsadministration i beställningsportalen och att ta fram utbildnings- och informationsmaterial, inklusive e-learning, för e-handel. Du sprider information om beställningsportalen till användare och andra intressenter och sköter systemadministrativa uppgifter, såsom administration av avtal och prislistor. Du har även dialog med externa leverantörer för att implementera nya avtal inom e-handel och fungerar som verksamhetens länk till IT-förvaltningen avseende funktionella krav. Det här erbjuder vi dig - En spännande arbetsplats med många specialistområden som leder till bred kunskap och utmanande utveckling - Möjlighet att tillsammans med andra påverka och forma ditt arbete samt ta egna initiativ och förverkliga idéer - Flextid  - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder en tidsbegränsad anställning på heltid under perioden 2025-10-01 till och med 2026-10-30. Arbetstiden är förlagd under dagtid med tillträde 2025-10-01 eller enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.  Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!

9 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Verksamhetsutvecklare inriktning räddningstjänst under höjd beredskap
Luleå kommun
Lednings- och organisationsutvecklare

Vi är glada över ditt intresse för att bli en del av Luleå kommun. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö, där vi strävar efter att ge dig en bra medarbetarupplevelse. Du blir en del av en engagerad, kompetent och ansvarstagande organisation som värdesätter dig och din kompetens. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll. Läs mer om våra anställningsförmåner och vad vi kan erbjuda dig - www.lulea.se/anstallning Räddningstjänsten i Luleå arbetar för att människor som bor och vistas i Luleå ska vara trygga och säkra. Det gör vi genom att både förebygga och hantera olyckor och samhällsstörningar. Nu söker Räddningstjänsten två verksamhetsutvecklare med inriktning som specialist på räddningstjänst under höjd beredskap, säkerhetsskydd, kontinuitetshantering och informationssäkerhet mm. Vill du vara med och utveckla en räddningstjänst i framkant i en mycket expansiv stad? Då kan det vara dig vi söker! ARBETSUPPGIFTER Som verksamhetsutvecklare inom räddningstjänst under höjd beredskap (RUHB) kommer du att fortsätta vårt arbete med övergripande planering av krigsorganisation, planering av krigsförmåga och att utbilda inom organisationen och länet, men också ta ansvar för risk och sårbarhetsanalyser, rutiner och övriga formalia som krävs inom säkerhetsskydd, informationssäkerhetsarbetet eller kontinuitetshanteringsarbetet. Du arbetar vid förvaltningsledningen tillsammans med en annan kollega inom beredskapsområdet och bidrar till att Luleå är en räddningstjänst i framkant. I tjänsten ingår att samverka med andra kommunala räddningstjänster, länsstyrelsen, försvarsmakten, andra offentliga organisationer eller frivilliga och privat näringsliv. Räddningstjänsten ambition är att vara en flexibel organisation vilket innebär att arbetsuppgifter som vanligtvis åligger annan sektion eller enhet kan komma att ingå i uppdraget. Fördelningen av arbetsuppgifterna mellan sektion/enhet sker utifrån verksamhetens behov och rätt kompetens för uppdraget. Som exempel; om du är ett högre räddningsbefäl som vi kan använda som insatsledare, regional insatsledare eller annan högre ledningsfunktion och då kan sådana arbetsuppgifter tillkomma. Arbetstiden är heltid, huvudsakligen dagtid 40 timmar per vecka, men arbetstiden kan förläggas i andra scheman vid behov. Vid operativ tjänstgöring kan jour och/eller beredskap bli aktuellt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • akademisk examen med för tjänsten relevant inriktning så som till exempel samhällsvetenskap, statsvetenskap, riskhantering, krisberedskap, samhällssäkerhet eller brandingenjörsutbildning. Alternativt så har du annan utbildning i kombination med för tjänsten relevant arbetslivserfarenhet • några års för tjänsten relevant arbetslivserfarenhet från kommunal räddningstjänst, Länsstyrelse, Försvarsmakten eller annan relevant totalförsvarsmyndighet • goda kunskaper om samhällets krisberedskap inom området civil beredskap och totalförsvar samt säkerhetsskydd • goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift • goda IT-kunskaper på grundläggande nivå • giltigt B-körkort • svenskt medborgarskap Det är meriterande om du har: • gått högre ledningskurser från MSB • erfarenhet från arbete som räddningsbefäl i kommunal räddningstjänst För att lyckas i rollen krävs det att du självständigt kan se vad som behöver göras och är duktig på att organisera, strukturera och samordna processer. Du kommer att samverka såväl internt som externt, vilket innebär att ditt sätt att samarbeta och kommunicera med andra är betydelsefullt. Viktigt är också att du är lösningsfokuserad och har förmåga att analysera och förstå komplexa och ibland otydliga sammanhang och utifrån det hitta smarta helhetslösningar. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Urvalsarbetet kommer att påbörjas efter sista ansökningsdag. Anställningsintervjuer är preliminärt planerade att genomföras under vecka 36. Anställningen kan eventuellt komma att inledas med en provanställning. Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med en stark framtidstro. Vi arbetar för att skapa en växande och livskraftig kommun med plats för 100 000 invånare. Vårt mål är ett hållbart samhälle med livskvalitet för både dagens och framtidens Luleåbor. Här spelar vi alla en viktig roll - varje dag, året om, för Luleå. Vi strävar efter jämställdhet och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrunder och arbetar för en tillgänglig arbetsmiljö för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Att bo i Luleå innebär en balans mellan arbete och fritid. Här kan du njuta av norrländska vintrar, ljusa somrar och en trygg, familjevänlig miljö. I Luleå finns ett rikt kulturliv, friluftsliv och en stark gemenskap med fokus på innovation och hållbarhet. Tips! Vill du flytta till Luleå? www.flyttatilllulea.se Nyfiken på andra spännande jobb? www.lulea.se/ledigajobb Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn

9 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Tullverket söker HR-generalist
TULLVERKET
Personal- och HR-specialister

Plötsligt händer det! Ett HR-jobb på Tullverket. I Luleå! Är du skicklig på att ge chefer ett verksamhetsnära och varierat HR-stöd med ett tydligt arbetsgivarperspektiv? Skulle du dessutom trivas i ett statligt sammanhang präglat av samhällsnytta, säkerhet och strävan efter digital utveckling? Vi erbjuder en självständig och omväxlande roll som HR-generalist i ett prestigelöst samarbete med kompetenta kollegor och verksamhetschefer som efterfrågar och värdesätter sitt HR-stöd. Du tillhör organisatoriskt HR-avdelningen och är en av myndighetens åtta HR-generalister. Även om gruppen är spridd geografiskt kommer du uppleva den som nära eftersom det finns en ständigt pågående dialog och regelbundna digitala möten. Arbetsklimatet i gruppen är tillitsfullt, ansvarstagande och hjälpsamt. Du samarbetar också mycket med våra andra HR-kollegor, exempelvis specialister och supportfunktionen. Du kommer sitta med vår IT-avdelning i Luleå och vara chefsstöd bland annat till cheferna där. Du är den enda HR-medarbetaren i Luleå. Din närmsta chef sitter i Stockholm liksom Tullverkets HR-chef. Om tjänsten Som HR-generalist på Tullverket ger du ett verksamhetsnära stöd till chefer och bidrar till att stärka dem i rollen som tydliga arbetsgivare. I din roll använder du en bred generell kompetens inom hela HR-området och ger konsultativt stöd i rekrytering, arbetsrätt, arbetsmiljö, rehabilitering, kompetensplanering, lönebildning, grupputveckling, omställning, misskötsamhetsärenden mm. Du behöver gilla att jobba med ”högt som lågt”, vara operativ och samtidigt driva eller delta i mer strategiska aktiviteter. Vi söker dig som har: • högskoleutbildning inom HR-området eller motsvarande utbildning eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig • goda kunskaper i svenska i tal och skrift • flerårig erfarenhet i närtid av verksamhetsnära och brett HR-stöd till chefer • erfarenhet av att ha stöttat chefer i rekrytering Det är meriterande om du har: • erfarenhet av att ge HR-stöd till chefer i statlig verksamhet eller offentlig förvaltning • erfarenhet av att arbeta med grupper och arbetsklimat • erfarenhet av att arbeta med datadriven HR, exempelvis med hjälp av AI och BI Som person är du: • Ansvarsfull: du driver självständigt och effektivt ditt arbete framåt. Du kommer förberedd och behöver sällan bli påmind om sådant som ligger på ditt bord. • Initiativtagande: du ser vad som behöver göras i det löpande arbetet och ser till att det händer. Du identifierar också förbättringsmöjligheter och initierar konkreta och smarta insatser. • Problemlösande: du drivs av och får energi av att hitta lösningar och se resultat. Du fastnar sällan i problem utan hittar vägar framåt utifrån ditt prestigelösa förhållningssätt. • Flexibel: du har förhållandevis lätt för att hantera ändrade eller oklara förutsättningar. Du trivs när det finns lite tolkningsutrymme så du får använda ditt eget omdöme. • Bra på att samarbeta: andra tycker att du är lätt att ha att göra med eftersom du lyssnar lyhört, kommunicerar effektivt och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är öppen, generös och bygger broar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet! Vi erbjuder dig Genom att jobba på Tullverket har du ett viktigt jobb där du bidrar till ett tryggt och säkert samhälle. Vi värderar trivsel och lärande av varandra högt och vi strävar efter att du som anställd hos oss ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor och våra förmåner omfattar bland annat friskvårdsbidrag, subventionerade läkemedel och goda semester- och pensionsvillkor. Möjlighet till flexibel arbetsplats finns (två dagar i veckan på distans). Övrigt Referensnummer: TV-2025-15378 Placeringsort: Luleå Anställningsform: Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med 6 månaders provanställning och individuell lönesättning tillämpas. Tillträdesdag: Enligt överenskommelse, men förhoppningsvis så snart som möjligt efter sommaren. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning kommer du att få genomgå drogtest och bakgrundskontroll. Tullverket är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kan du komma att krigsplaceras i Tullverket. Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald. För mer information och ansökan Upplysningar om tjänsten kan lämnas av, Gabrielle Wahlström, tel. 08-40 500 93. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support tel. 060-67 25 85. Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Ulf G Persson, tel. 040-661 33 21 och för Saco-S, Tappen Kuusela tel. 08-405 01 44. Välkommen med din ansökan senast den 9 juli. Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna i rekryteringssystemet i samband med att ansökan skickas in. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor över Sveriges gränser. Med visionen att bara godkända varor ska passera gränsen hindrar vi olagliga varor från att komma in i landet och bidrar till ett tryggare samhälle. Vi förenklar handeln med andra länder och lägger grunden till ökad tillväxt och konkurrens på lika villkor. Tullverket, som grundades 1636, har i dag cirka 2 600 anställda och leds av generaltulldirektör Johan Norrman.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Nätverkstekniker till IT/MT-avdelningen, Luleå
REGION NORRBOTTEN
Nätverks- och systemtekniker m.fl.

På Region Norrbottens IT/MT-avdelning arbetar vi långsiktigt med digitala lösningar och ny teknik. Vi har ett nära samarbete med andra avdelningar runt om i organisationen där vi tillsammans arbetar mot vårt gemensamma uppdrag – att möjliggöra utvecklingen till att skapa framtidens bästa hälsa och vård. Vi sökerVi söker dig som har universitets- eller högskoleexamen inom nätverksteknik alternativt motsvarande utbildning/kunskap som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du kommer direkt från studierna eller har några års arbetslivserfarenhet. Rollen kräver en bred förståelse för nätverksteknologier, protokoll och säkerhetsprinciper samt djup kunskap om hur det fungerar i olika nätverksmiljöer. Du har kunskaper om routingprotokoll (OSPF, BGP) och switchningstekniker (VLAN, STP, LACP) och förmåga att skapa nätverksdiagram, skriva dokumentation och arbeta enligt ITIL-processer. Goda språkliga kunskaper i svenska och engelska i både i tal och skrift är nödvändiga. Du bör ha erfarenhet av att analysera och lösa nätverksproblem med hjälp av verktyg som Wireshark, tcpdump samt traceroute. Du har också använt olika verktyg för att övervaka nätverksprestanda och har en god problemlösningsförmåga tillsammans med ett strukturerat arbetssätt för att hantera tekniska utmaningar.   Det är meriterande om du har certifieringar inom området, såsom CCNA eller CCNP, och har erfarenhet av att arbeta i stora, komplexa och verksamhetskritiska IT-miljöer. Erfarenhet av nätverksutrustning från Cisco, HPE eller likvärdiga leverantörer är också en fördel. Du bör även ha kunskap om moderna nätverkslösningar och integration med molntjänster samt erfarenhet av SDA/SDN. Grundläggande kunskaper i Python, Ansible eller Bash för nätverksautomation är också meriterande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du en lösningsorienterad lagspelare som är genuint intresserad av teknik och gillar att lösa problem. Du är engagerad då du driver ditt eget arbete och utveckling framåt. Vidare ser vi att du arbetar strukturerat, är kvalitetsmedveten och kan se helheten i utförande av dina arbetsuppgifter. Vi uppmanar till kreativitet och nytänkande på IT/MT-avdelningen där du tillsammans med andra har möjlighet att påverka ditt arbete. Du är meriterande om du har arbetat med verktyg och plattformar som Cisco ISE (för identitetsbaserad nätverksåtkomst), LibreNMS (för övervakning och visualisering av nätverksstatus) samt Cisco Catalyst Center (för central styrning, dokumentation och automatisering av nätverksmiljöer). Det är en fördel om du har god förståelse för hur dessa verktyg samverkar i en modern infrastruktur. Det här får du arbeta med Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som nätverkstekniker kommer att bestå av förvaltning och utveckling av regionens nätverk som i huvudsak består av komponenter från Cisco, upphandlingar och drift av olika tekniska system. Du kommer att självständigt och i team planera och driva den löpande driften, tekniska IT-uppdrag, skriva tekniska kravspecifikationer och dokumentation. I arbetet har du kontinuerligt kontakt med kollegor, regionens verksamheter och externa leverantörer. Vi tillämpar tillitsbaserat ledarskap. Det här erbjuder vi dig - Region Norrbotten erbjuder en arbetsplats med stor variation och goda utvecklingsmöjligheter - Möjlighet till distansarbete utifrån vad verksamheten tillåter - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/   Information om tjänstenVi erbjuder tillsvidareanställning på heltid, dagtid. Tillträde snarast, enligt överenskommelse. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!

9 dagar sedan
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Omtänksam växer i Luleå – vi söker juniora Försäkringsförmedlare!
Säkra AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Säkra är sedan 1990 en av Sveriges ledande försäkringsförmedlare. Vår ambition är att skapa trygghet för våra kunder genom att erbjuda skräddarsydda försäkringslösningar, tjänstepensionsupplägg och rådgivningstjänster. Att ha en stark lokal förankring och närhet till våra kunder har alltid varit viktiga framgångsfaktorer inom Säkra. Idag finns vi representerade med drygt 550 medarbetare på ett 60-tal orter runt om i Sverige. Vi tror på det personliga mötet och vi vet att det gör skillnad. Vårt grundläggande mål är att alltid tillvarata våra kundens intressen genom att bidra med hög kompetens, kvalitet och god service. Bland våra kunder finns små och medelstora företag, organisationer och privatpersoner som alla värdesätter långsiktiga relationer och god lokal service. Vi fortsätter att expandera och söker dig som vill vara med på en spännande tillväxtresa och utvecklas inom försäkringsbranschen i en roll där du får både utbildning, stöd och tydliga karriärvägar. Om tjänsten Som junior försäkringsförmedlare blir du en del av ett engagerat team på vårt kontor i Luleå. I rollen arbetar du med rådgivning och försäljning, där du presenterar våra förupphandlade försäkringslösningar för både nya och befintliga företagskunder. Rollen är telefonbaserad och innebär att du ger kvalitativ rådgivning via telefon. Vi ser gärna att du inom ett par år vill utvecklas vidare och ta steget mot att bli licensierad försäkringsförmedlare. Dina arbetsuppgifter innefattar att: • Kontakta och etablera relationer med nya företagskunder via telefon • Genomföra behovsanpassad rådgivning till företagskunder • Ge service och stöd vid hantering av försäkringsskador • Utföra administrativa uppgifter kopplade till kunddialog och försäkringsavtal • På sikt ansvara för och utveckla en egen kundstock Vem är du? Du har ett intresse för försäljning och rådgivning och trivs i en miljö där det händer mycket. Du tycker det är roligt med förändring och utveckling, och du har ett starkt driv och engagemang. Du har troligen erfarenhet av telefonförsäljning, gärna inom försäkring, och kanske är du redo att ta steget från privatmarknad till företagskunder. Du är nyexaminerad inom försäkring eller har 6–12 månaders erfarenhet av liknande arbete. Utöver din erfarenhet värdesätter vi personlig lämplighet högt, vi tror att rätt personlighet är lika viktig som rätt kunskap. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Vad vi erbjuder Hos oss får du en gedigen internutbildning i våra produkter och arbetssätt. Du blir en del av ett team med stark försäljningskultur där alla gillar att jobba med affärer. Vi erbjuder en tydlig onboarding, kontinuerlig kompetensutveckling och en långsiktig karriärväg. Här får du möjlighet att växa i en miljö som präglas av framåtanda, samarbete och högt engagemang. Om Omtänksam Omtänksam AB startade 2017 och arbetar med kvalitativ rådgivning inom sakförsäkring till små och större bolag. Vi har vuxit sedan start och är idag tio medarbetare på kontoren i Luleå, Stockholm och Umeå som arbetar med kunder som finns över hela landet. Sedan uppstarten av kontoret i Luleå känner vi att vi vil satsa vidare. Vi är experter på försäkringar inom åkeri- och entreprenadverksamhet. Vi strävar alltid efter att lära känna våra kunder och deras behov för att kunna erbjuda den bästa, skräddarsydda, försäkringslösningen. Ansökan Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Skicka CV och personligt brev via länken. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Rebecka på [email protected]. Omfattning: Heltid Placeringsort: Luleå Startdatum: Snarast möjligt Välkommen med din ansökan! På grund av semestertider kan handläggningstiden för ansökningar och svarstiden från oss vara något längre än vanligt. Vi tackar för ditt tålamod och ser fram emot att höra från dig!

9 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Specialpedagog till Resurscentrum
Luleå kommun
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Hej! Vi är glada över ditt intresse för att bli en del av Luleå kommun. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö, där vi strävar efter att ge dig en bra medarbetarupplevelse. Du blir en del av en engagerad, kompetent och ansvarstagande organisation som värdesätter dig och din kompetens. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll. Läs mer om våra anställningsförmåner och vad vi kan erbjuda dig - www.lulea.se/anstallning Visst låter det intressant att arbeta med utveckling av barns och elevers hälsa och lärande i ett starkt team med hög och unik kompetens? Resurscentrums Barn- och elevhälsa är en enhet med olika spetskompetenser som stöttar alla förskole- och grundskoleenheter inom Arbetsmarknads- och utbildningsförvaltningen. Vi har fokus på hälsofrämjande och förebyggande insatser men är även ett stöd i det komplicerade och utmanande arbete som skolor kan befinna sig i. Allt vårt arbete sker i ett tillsammansskap med enheterna där utgångspunkten är skolornas behov och förutsättningar. Resurscentrums Barn- och elevhälsa har en grundsyn att barn och elever som mår bra lär sig lättare och barn och elever som lär sig mår bättre, vilket är ledstjärnan som vi utgår från i vårt vardagliga arbete. Den lokala elevhälsan på skolenheten är hjärtat i elevhälsoarbetet. De centrala specialpedagogerna vid Resurscentrum stödjer och förstärker det lokala elevhälsoarbetet genom ett nära samarbete. Tillsammans med engagerade kollegor kommer du att stödja Luleås vision: Med hjärtat hos varje elev utvecklar vi tron på framtiden. Tillsammans gör vi skillnad! ARBETSUPPGIFTER Vi söker en specialpedagog mot grundskolans verksamhet som i sitt uppdrag har fokus på tillgängliga och inkluderande lärmiljöer och som tar sin utgångspunkt i aktuell forskning och beprövad erfarenhet. En del i uppdraget är att omhänderta mottagande av nyanlända elever i grundskolan. Som specialpedagog vid Resurscentrum Barn- och elevhälsa har du ett självständigt och varierat arbete. Du ingår i en kompetent och driven personalgrupp där du inom Resurscentrum Barn- och elevhälsa samarbetar med specialpedagoger, skollogoped samt skolpsykologer. Inom grundskolan samarbetar du tillsammans med övriga elevhälsoprofessioner, pedagoger samt rektorerna på enheterna för elevernas hälsa, lärande och utveckling. Du kommer stötta skolorna i det komplicerade och utmanande arbetet de befinner sig i samtidigt som du kommer driva utvecklingsarbete ur ett hälsofrämjande och förebyggande perspektiv på individ-, grupp- och organisationsnivå. Arbete mot andra skolformer kan vara aktuellt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Grundlärarexamen med inriktning mot svenska för årskurs 1-6 • Specialpedagogexamen • Körkort och tillgång till egen bil i tjänsten Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av: • Utvecklingsuppdrag inom skola där perspektivet i huvudsak har varit hälsofrämjande och förebyggande • Utvecklat tillgängliga lärmiljöer inom skola • Handledning och konsultation till rektor och pedagogisk personal • Mottagande och kartläggning av nyanlända elever • Flerspråkighet, svenska som andraspråk och nyanlända elever Arbetet ställer krav på att du är självständig och strukturerad. Då rollen innebär mycket samverkan både inom Resurscentrum samt med personal på skolorna så är en nyckel till att lyckas i rollen att du har god samarbetsförmåga. Du behöver vara en trygg och stabil person som har god förmåga att hantera och möta människor. Det är också viktigt att du är flexibel och lösningsinriktad då vi i vår roll ständigt behöver anpassa oss och tänka nytt utifrån verksamhetens behov och förutsättningar. Du har ett salutogent synsätt. Anställningsform: Semestertjänst Tillträde: 1 oktober 2025 eller enligt överenskommelse Om du blir aktuell för tjänsten kommer du att behöva visa upp ett godkänt utdrag ur belastningsregistret. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med en stark framtidstro. Vi arbetar för att skapa en växande och livskraftig kommun med plats för 100 000 invånare. Vårt mål är ett hållbart samhälle med livskvalitet för både dagens och framtidens Luleåbor. Här spelar vi alla en viktig roll - varje dag, året om, för Luleå. Vi strävar efter jämställdhet och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrunder och arbetar för en tillgänglig arbetsmiljö för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Att bo i Luleå innebär en balans mellan arbete och fritid. Här kan du njuta av norrländska vintrar, ljusa somrar och en trygg, familjevänlig miljö. I Luleå finns ett rikt kulturliv, friluftsliv och en stark gemenskap med fokus på innovation och hållbarhet. Tips! Vill du flytta till Luleå? www.flyttatilllulea.se Nyfiken på andra spännande jobb? www.lulea.se/ledigajobb Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn

9 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Markarbetare till Luleå!
Professionals Nord Luleå AB
Anläggningsarbetare

Har du tidigare erfarenhet som markarbetare och söker uppdrag inför säsongen? Då är det här möjligheten för dig! Vi söker för vår kunds räkning medarbetare till Luleå. Här blir du en uppskattad del av ett sammansvetsat team, där du som medarbetare är vår främsta styrka. Skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande! Information om tjänsten Vi på Professionals Nord söker för vår kunds räkning markarbetare. Det aktuella uppdraget är en del av vår personaluthyrning. I denna roll kommer du att vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos företaget under högsäsongen, med varierande längd från april till november.Rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord, och eventuella frågor om tjänsten kan riktas till [email protected]. Arbetsuppgifter Som markarbetare kommer du utföra mark- och anläggningsarbeten så som ytskiktsarbeten, rörläggning, schakt- och fyllningsarbeten. Andra arbetsuppgifter som kan förekomma är platt- och stensättning och anläggning av grönytor m.m.  Kvalifikationer Vi söker dig som⦁    Har erfarenhet av mark- och anläggningsbranschen (exempelvis VA, plattläggning eller stensättning)⦁    Kan kommunicera på svenska i tal och skrift⦁    B-körkortMeriterande om du innehar Safe Construction, SSG och Heta arbeten.Eftersom arbetet är ett utomhusarbete söker vi dig som tycker om att vara utomhus i alla väder, att du gillar att arbeta med kroppen och inte är rädd att ta i. Då projekten varierar i storlek, innebär detta att arbetet utförs såväl självständigt som i mindre eller större arbetslag. Självklart är det ett lagarbete – alla i projektet jobbar mot samma mål; att utföra projektet på bästa sätt. START: Omgående OMFATTNING: Heltid STAD: Luleå URVAL: Sker löpande KONTAKT: [email protected] Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected].

9 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Nu söker vi en personbilssäljare till BEGAGNAT Luleå!
Norrlands Bil Sverige AB
Butikssäljare, fackhandel

Bli en del av Norrlands Bil – och representera vårt växande affärsområde BEGAGNAT! Är du en driven och relationsskapande säljare som brinner för affärer och kundkontakt? Då kan du vara den vi söker! Till vårt engagerade team i Luleå söker vi nu en personbilssäljare med särskilt fokus på försäljning av begagnade bilar – en viktig och växande del av vår verksamhet. Du kommer att arbeta i vår moderna bilhall på Banvägen tillsammans med ett sammansvetsat gäng som stöttar varandra och har kul på jobbet. Hos oss får du inte bara en trygg anställning – du får även möjlighet att utvecklas, påverka och vara en del av en framtidsinriktad organisation med stora ambitioner. Att arbeta med begagnade bilar innebär variation, affärsutrymme och möjlighet att möta kundens verkliga behov – utan att vara bunden till ett specifikt märke. Du kommer att gilla jobbet extra mycket om du: - Gillar variation – du jobbar med flera märken, modeller och kundtyper - Tycker om affärer med frihet – du får större möjlighet att förhandla och påverka marginaler - Vill jobba med kunden i fokus – du säljer lösningar, inte bara produkter - Gillar utmaning och tempo – inbyten, prissättning och värdering ingår ofta i affären - Vill utvecklas snabbt – du får bred produktkännedom och affärskompetens som gynnar din karriär Norrlands Bil är en värderingsdriven organisation där vår värdegrund med Kunden i fokus, Laganda, Ärlighet och Personligt Engagemang står för mer än bara ord. Ledorden ligger till grund för vad vi gör, hur vi beteer oss och driver verksamheten. Vi ser dessa ord som en viktig kompass för hur vi ska vara och på vilket sätt vi når uppsatta mål. Om tjänsten I rollen som säljare för begagnat ansvarar du för hela affären – från första kundkontakt till avslutad affär och leverans. Du arbetar med ett varierat och attraktivt utbud av begagnade personbilar från flera olika märken och prisklasser, vilket ger dig friheten att matcha rätt bil till rätt kund. Arbetet innebär att: - Hantera inkommande förfrågningar och skapa nya affärsmöjligheter - Värdera, byta in och sälja begagnade bilar - Hjälpa kunden med rådgivning, provkörning, finansieringslösningar och tillval - Bidra till att skapa långsiktiga kundrelationer och hög kundnöjdhet Vem är du? För att passa i rollen och på arbetsplatsen söker vi en resultatinriktad lagspelare. Du vill komma till avslut i allt du företar dig men värnar om kollegorna och att lyckas tillsammans. Det är viktigt för dig att vilja bidra till en god stämning och gemenskap med dina kollegor på arbetsplatsen. Du är trygg i dig själv, kreativ och självgående. Du har förmågan att kunna kommunicera och bygga långsiktiga relationer med såväl kunder som kollegor och ser service som en naturlig del av ditt arbete. Du är noggrann och kan självständigt strukturera och organisera det dagliga arbetet. Du har ett stort bilintresse och trivs med att hitta rätt lösning för varje kund, oavsett om det handlar om en familjebil, första bilen eller en prisvärd tjänstebil. Har du tidigare arbetat med begagnat är det starkt meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Kvalifikationer - B-körkort - Goda digitala kunskaper - God administrativ förmåga - Erfarenhet av försäljning - Det är meriterande om du har branscherfarenhet samt arbetat med uppsökande försäljning Frågor och ansökan Har du frågor kring tjänsten kontakta försäljningschef Daniel Johansson 070-6654850 [email protected] Sista ansökningsdag är 10:e augusti. Intervjuer sker löpande så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen in med din ansökan! Om Norrlands Bil Norrlands Bil koncernen har ca 380 medarbetare fördelade på sju norrländska orter. Från Skellefteå som sydligaste ort till Kiruna i norr. Koncernen består av fyra bolag med verksamhet inom personbil, tunga fordon, fastighet/administration samt finans. Läs mer om oss här: www.norrlandsbil.se Tre föregångare som slagit ihop sina styrkor. Norrlands Bil är summan av tre parallella framgångshistorier. Skellefteå Bil startade i Skellefteå 1944, Müllers i Luleå 1946 och Bil-City i Kiruna 1961. I vår gemensamma berättelse hittar vi några av milstolparna i utvecklingen av personbilen. I samma takt som Volkswagengruppen utvecklades till ett flertal världsledande bilmärken, växte de båda familjeföretagen till föregångare i Västerbotten och Norrbotten. Idag är vi totalt ca 380 medarbetare i de tre bolagen Norrlands Bil Sverige AB (personbilar), Norrlands Bil Tunga Fordon AB (lastbilar) samt Service AB (fastighet & ekonomi). Vi finns fördelade på sju orter i från Skellefteå i söder till Kiruna i norr och har en omsättning på ca 1,5 miljard. Då bilbranschen utvecklas i rask takt innebär det att vi också måste utveckla människorna bakom tekniken, och vara mån om den viktigaste resurs vi har- våra medarbetare! Att arbeta på Norrlands Bil ska kännetecknas av arbetsglädje och goda möjligheter till vidareutbildning, dels inom de olika bilmärkena och Scania men även för övriga tjänster internt. Våra generalagenter från Scania-och Volkswagenkoncernen erbjuder och samordnar utbildningar så vi säkerställer att vi följer med i utvecklingen. Vill du vara med på resan?

9 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025