Har du god erfarenhet av service och drivs av att arbeta efter mål? Är du dessutom tekniskt intresserad? Hos FDT System får du möjligheten! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos FDT System. Om företaget FDT är en helhetsleverantör av affärs- och butiksdatasystem till företag, butikskedjor och fristående butiker. De utvecklar programvaran själv och har idag ca 1500 kunder i Sverige, Norge och Finland. Sedan april 2019 är FDT en oberoende affärsenhet inom TSS, Total Specific Solutions, med huvudkontor i Nederländerna. De finns i Luleå och Kalmar och har idag 33 anställda. Deras kunder är allt från enskilda butiker till större kedjor med hundratals anslutna butiker. Arbetsuppgifter Som supportmedarbetare har du en central roll i att ge programsupport för företagets produkter samt att felsöka programvara och kringutrustning. Du hanterar inkommande samtal från företagskunder, besvarar deras frågor och guidar dem till rätt lösningar. Genom att lyssna på kundens behov och informera om företagets tjänster strävar du efter att erbjuda den bästa möjliga supporten. Utöver supportarbetet har du även vissa uppgifter inom företagsekonomi. Ditt fokus ligger alltid på att leverera hög service och uppnå god kundnöjdhet. Du arbetar målinriktat och har en kontinuerlig dialog med din chef för att få det stöd och de utmaningar som hjälper dig att utvecklas. För att du ska känna dig trygg i din roll inleds anställningen med en omfattande introduktionsutbildning, där både praktiska och teoretiska moment ger dig en stabil grund och möjligheten att successivt ta mer ansvar. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår: • Hjälpa kunder och uppnå hög kundnöjdhet • Lösa tekniska problem kopplat till FDT systems produkter Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning, gärna inom IT, teknik eller ekonomi • God erfarenhet av serviceyrket, gärna från butik och användning av kassasystem • Goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska • Goda ledaregenskaper • Erfarenhet av företagssupport är meriterande För att trivas i den här rollen bör du ha en fallenhet för service och uppskatta att få hjälpa människor. Vidare tror vi att du har en positiv inställning och kan bemöta kunderna empatiskt och lösningsorienterad. Du är lugn och pedagogisk för att systematiskt kunna lösa ett problem och uppnå god kundnöjdhet. Vidare trivs du i en roll där du får ta ansvar och arbeta självständigt. Du gillar utmaningen i att arbeta i en föränderlig miljö och uppskattar att samarbeta med dina kollegor. Övrig information Start: Omgående Plats: Luleå Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-02-21. #Nextgen
Vill du arbeta på ett kommunikationsföretag i framkant där du erbjuds goda möjligheter till utveckling? Har du en stark känsla för service? Nu har du chansen att växa i en professionell miljö tillsammans med engagerade kollegor! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Om företaget Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid. Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser! Arbetsuppgifter I rollen som Service Desk Analyst är du den första kontakten för Telias största företagskunder inklusive stora internationella företag, kommuner, regioner och myndigheter. Du ansvarar för att lösa ärendet och återkoppla, så att kunden får ett tydligt omhändertagande och kan följa ärendets progression från start till slut. Dina arbetsuppgifter innebär att analysera, kategorisera och prioritera inkommande ärenden. Kunden tar kontakt via telefon, mail eller via kundportal. Utöver att registrera ärendena från kund ansvarar du för att svara på frågor och lösa ärendena i den mån som det är möjligt. Du erbjuds en gedigen introduktion och har kontinuerlig dialog med din närmaste chef för att utvecklas. Initialt utbildas du inom ett tekniskt område och med tiden bygger du på din kunskap med fler kompetenser. Du ingår i en grupp med kollegor i samma roll och tillsammans arbetar ni för att nå era mål och för att säkerställa nöjda kunder. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning • Erfarenhet inom kundservice • Mycket god datorvana • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • Erfarenhet från telekombranschen och/eller företagssupport är mycket meriterande I rollen som Service Desk Analyst tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och strukturerar ditt dagliga arbete för att driva processerna framåt. Du har förmågan att fatta beslut, samtidigt som du söker hjälp när det behövs. Vidare är du noggrann och lägger stor vikt vid att följa kvalitetsstandard. För att trivas i rollen är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt kundbemötande. Du har både intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra, och du anstränger dig för att leverera lösningar. Då kommunikation huvudsakligen sker i skrift ser vi att du har förmågan att uttrycka dig tydligt och informativt både skriftligt och muntligt. Övrig information Start: Omgående Plats: Luleå Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-03-10. #Nextgen
Nu bygger vi tillsammans med dig den vassaste kandidatbanken som branschen skådat. Typiskt också. Northern Skill är en proaktiv rekryterings -och bemanningsbyrå där vi löpande har kontakt med lokala företag och dig som kandidat. Vi är måna om att etablera riktiga relationer och det gör att vi snabbare kan koppla ihop dig med våra samarbetspartners när de söker din kompetens! Det är helt enkelt inte krångligare än att du trycker på ansök, svarar på frågorna och sen är du med! Söker ert företag kompetens i Luleå? Då är det bara att slå en signal. Men vi varnar för att det kan bli klockrent.
Är du en ansvarstagande person som letar efter en ny utmaning inom ett av Sveriges största bolag inom q-handel? foodora market är foodoras egna matvarubutiker med leverans inom 30 minuter. På foodora market erbjuder vi ett brett sortiment av produkter man kan hitta i en vanlig livsmedelsbutik. Nu letar vi efter en Butikschef till Luleå som kommer ansvara för såväl daglig drift, personal och resultat. Är du hungrig för att utvecklas inom ledarskap? Skicka in din ansökan redan idag! Vad du kommer att göra: Ansvara för daglig verksamhet vilket inkluderar att lägga beställningar, ta emot leveranser, plocka ordrar och följa upp lagerhållning. Leda och planera det löpande arbetet med personal, bemanning, schemaläggning samt coacha teamet att trivas och prestera så bra som möjligt! Effektivisera arbetssätt och rutiner, se till att regler efterföljs så att butiken hålls i gott skick! Ansvara för det systematiska arbetsmiljöarbetet, leda personalmöten samt hålla i medarbetar- och lönesamtal. Vi letar efter dig som tycker om att ta ägandeskap för din butik och ditt team med stöttning från din närmaste chef. Du är prestigelös och arbetsuppgifterna kan variera, både högt och lågt precis som när du fyller på butikshyllorna! Du har en god samarbetsförmåga - laget före jaget! En ledares ansvar är att skapa de bästa förutsättningarna för sitt team, vilket vi tror att du drivs av! Sist men inte minst så är du flexibel - vi är ett snabbrörligt företag, så vi hoppas att du trivs i en (extremt) snabbt föränderlig miljö! Vår urvalsprocess är löpande och annonsen kan plockas ner innan rekryteringsprocessen är klar, om vi har gått vidare till screening- eller intervjufasen. Vår rekryteringsprocess kommer innehålla följande: Psykometriska tester via Alva Labs - Vi använder vetenskapsbaserad metod. Digital HR-intervju - Låt oss lära känna varandra lite bättre! Case-intervju - Gör din magi och träffa oss ansikte mot ansikte. Referenskontroll - Nästan där! Bakgrundskontroll - Sista steget innan vi blir kollegor. Startdatum: Omgående
Vill du ha mer flexibilitet, högre lön och en arbetsgivare som verkligen bryr sig? Som sjuksköterska hos VårdIX får du möjligheten att själv styra din arbetssituation och ta del av branschens bästa villkor. Vi erbjuder bemanningsuppdrag inom slutenvård, där du får trygga anställningsvillkor och ett engagerat team som stöttar dig genom hela uppdraget. Därför ska du välja VårdIX: Konkurrenskraftig lön – individuell lönesättning baserad på erfarenhet och uppdrag Trygga anställningsvillkor – vi erbjuder tjänstepension, sjuklön och försäkringar Frihet och flexibilitet – arbeta när och var det passar dig bäst Resor och boende – vi löser det praktiska så att du kan fokusera på jobbet Utbildningar och utveckling – håll dig uppdaterad med relevanta kurser Personlig kontakt – en engagerad konsultchef som alltid finns där för dig Bli en del av VårdIX – bemanningsföretaget som sätter vårdpersonalen i första rummet! Hör av dig till oss redan idag. Ring oss på 030 444 999 eller ansök direkt via länken: https://vardixse.recman.page/sign-up Välkommen till VårdIX – där din kompetens och trivsel står i fokus! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Cybersäkerhetskonsulter sökes – Spännande uppdrag hos ledande företag Vi söker erfarna och drivna cybersäkerhetskonsulter för spännande uppdrag hos stora företag och organisationer. Som konsult hos oss får du arbeta i en dynamisk och utvecklande miljö där du hjälper våra kunder att identifiera, förebygga och hantera säkerhetshot. Vi erbjuder möjligheten att arbeta flexibelt, antingen på plats hos kunden eller i en hybridlösning. Arbetsuppgifter: Analysera och hantera säkerhetshot, risker och sårbarheter i kundernas IT-miljöer. Implementera och optimera säkerhetslösningar, inklusive brandväggar, IDS/IPS, endpoint security och SIEM-plattformar. Utföra penetrationstester och sårbarhetsanalyser. Övervaka och hantera säkerhetsincidenter samt genomföra forensiska analyser vid intrång. Utveckla och implementera säkerhetsstrategier och policyer i linje med branschstandarder och regelverk (t.ex. ISO 27001, NIST, GDPR). Ge rådgivning och utbildning till kunder om bästa praxis inom cybersäkerhet. Kvalifikationer: Gedigen erfarenhet inom cybersäkerhet, nätverkssäkerhet eller IT-säkerhetsarkitektur. Kunskap om hotaktörer, attackmetoder och försvarsmekanismer. Erfarenhet av att arbeta med säkerhetsverktyg som SIEM (Splunk, QRadar, Sentinel), EDR/XDR (CrowdStrike, Microsoft Defender, Palo Alto Cortex), och IDS/IPS. Förståelse för molnsäkerhet inom AWS, Azure och Google Cloud. Erfarenhet av säker kodgranskning och DevSecOps är meriterande. God förståelse för gällande lagar och regelverk inom informationssäkerhet. Flytande svenska och engelska i både tal och skrift. Meriterande certifieringar: CISSP, CISM, CISA, OSCP, CEH, GSEC eller liknande. Microsoft Security-certifieringar, AWS Security Specialty, eller liknande molnsäkerhetscertifikat. Vi erbjuder: Möjlighet att arbeta med ledande företag inom finans, industri, myndigheter och tech. Utmanande och utvecklande uppdrag där du får använda din expertis. Flexibla arbetsvillkor, inklusive hybrid- eller distansarbete beroende på uppdrag. Kontinuerlig kompetensutveckling genom utbildningar, certifieringar och kunskapsutbyte. Konkurrenskraftig ersättning och förmånliga villkor. Är du en erfaren cybersäkerhetsexpert som söker nya utmaningar? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt nätverk av konsulter!
Har du god erfarenhet av service och drivs av att arbeta efter mål? Är du dessutom tekniskt intresserad? Hos FDT System får du möjligheten! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos FDT System. Om företaget FDT är en helhetsleverantör av affärs- och butiksdatasystem till företag, butikskedjor och fristående butiker. De utvecklar programvaran själv och har idag ca 1500 kunder i Sverige, Norge och Finland. Sedan april 2019 är FDT en oberoende affärsenhet inom TSS, Total Specific Solutions, med huvudkontor i Nederländerna. De finns i Luleå och Kalmar och har idag 33 anställda. Deras kunder är allt från enskilda butiker till större kedjor med hundratals anslutna butiker. Arbetsuppgifter Som supportmedarbetare har du en central roll i att ge programsupport för företagets produkter samt att felsöka programvara och kringutrustning. Du hanterar inkommande samtal från företagskunder, besvarar deras frågor och guidar dem till rätt lösningar. Genom att lyssna på kundens behov och informera om företagets tjänster strävar du efter att erbjuda den bästa möjliga supporten. Utöver supportarbetet har du även vissa uppgifter inom företagsekonomi. Ditt fokus ligger alltid på att leverera hög service och uppnå god kundnöjdhet. Du arbetar målinriktat och har en kontinuerlig dialog med din chef för att få det stöd och de utmaningar som hjälper dig att utvecklas. För att du ska känna dig trygg i din roll inleds anställningen med en omfattande introduktionsutbildning, där både praktiska och teoretiska moment ger dig en stabil grund och möjligheten att successivt ta mer ansvar. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår: • Hjälpa kunder och uppnå hög kundnöjdhet • Lösa tekniska problem kopplat till FDT systems produkter Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning, gärna inom IT, teknik eller ekonomi • God erfarenhet av serviceyrket, gärna från butik och användning av kassasystem • Goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska • Goda ledaregenskaper • Erfarenhet av företagssupport är meriterande För att trivas i den här rollen bör du ha en fallenhet för service och uppskatta att få hjälpa människor. Vidare tror vi att du har en positiv inställning och kan bemöta kunderna empatiskt och lösningsorienterad. Du är lugn och pedagogisk för att systematiskt kunna lösa ett problem och uppnå god kundnöjdhet. Vidare trivs du i en roll där du får ta ansvar och arbeta självständigt. Du gillar utmaningen i att arbeta i en föränderlig miljö och uppskattar att samarbeta med dina kollegor. Övrig information Start: Omgående Plats: Luleå Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-02-21. #Nextgen
Vill du arbeta på ett kommunikationsföretag i framkant där du erbjuds goda möjligheter till utveckling? Har du en stark känsla för service? Nu har du chansen att växa i en professionell miljö tillsammans med engagerade kollegor! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Om företaget Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid. Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser! Arbetsuppgifter I rollen som Service Desk Analyst är du den första kontakten för Telias största företagskunder inklusive stora internationella företag, kommuner, regioner och myndigheter. Du ansvarar för att lösa ärendet och återkoppla, så att kunden får ett tydligt omhändertagande och kan följa ärendets progression från start till slut. Dina arbetsuppgifter innebär att analysera, kategorisera och prioritera inkommande ärenden. Kunden tar kontakt via telefon, mail eller via kundportal. Utöver att registrera ärendena från kund ansvarar du för att svara på frågor och lösa ärendena i den mån som det är möjligt. Du erbjuds en gedigen introduktion och har kontinuerlig dialog med din närmaste chef för att utvecklas. Initialt utbildas du inom ett tekniskt område och med tiden bygger du på din kunskap med fler kompetenser. Du ingår i en grupp med kollegor i samma roll och tillsammans arbetar ni för att nå era mål och för att säkerställa nöjda kunder. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning • Erfarenhet inom kundservice • Mycket god datorvana • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • Erfarenhet från telekombranschen och/eller företagssupport är mycket meriterande I rollen som Service Desk Analyst tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och strukturerar ditt dagliga arbete för att driva processerna framåt. Du har förmågan att fatta beslut, samtidigt som du söker hjälp när det behövs. Vidare är du noggrann och lägger stor vikt vid att följa kvalitetsstandard. För att trivas i rollen är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt kundbemötande. Du har både intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra, och du anstränger dig för att leverera lösningar. Då kommunikation huvudsakligen sker i skrift ser vi att du har förmågan att uttrycka dig tydligt och informativt både skriftligt och muntligt. Övrig information Start: Omgående Plats: Luleå Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-03-10. #Nextgen
Luleå Hamn söker en underhållsingenjör som vill bidra i en växande verksamhet. Underhåll har en nyckelroll i den gröna omställningen och hos oss får du huvudansvaret för att öka livslängden och minska energiförbrukningen på våra anläggningar. Om Luleå HamnLuleå Hamn är Luleås och Norrbottens hållbara länk till världen. Vi är en stolt samhällsbyggare och en viktig möjliggörare för industrin, näringslivet och livet i norr. Vår arbetsplats sträcker sig från hamn, kontor och kajer till skärgården och havet. Just nu formar vi framtidens hamn och på den resan vill vi vara en trygg arbetsplats där vi stöttar varandra, på land och till sjöss. Om rollen som underhållsingenjörSom underhållsingenjör tillhör du Luleå Hamns Teknikavdelning, som ansvarar för investeringsprojekt och underhåll. Teknikavdelningen består av fyra personer som jobbar i nära samarbete med varandra. Du har huvudansvaret för att utveckla och följa upp underhåll på våra anläggningar som exempelvis byggnader, kajer och produktledningar. Underhållsåtgärderna utförs både av hamnens egen personal och av entreprenörer. Delar av tjänsten kan också innefatta att driva investeringsprojekt i hamnen. Huvudsakliga arbetsuppgifter Kontinuerligt utveckla och förbättra våra underhållsprocesser och rutiner för att optimera prestanda och minimera driftstopp och störningar. Ansvara för att underhåll utförs i rätt tid genom att driva, prioritera och följa upp aktuella underhålls- och felrapporter i hamnens underhållssystem. Ansvara för drift- och underhåll av hamnens fastigheter. Ansvara för att genomföra upphandling av varor och tjänster inom ramen för gällande attesträtt. Projektledning inom teknik- och investeringsprojekt. Inneha rollen som Tjänsteman i Beredskap (TiB). Kvalifikationer Ingenjörsexamen på högskolenivå inom relevant ämnesområde eller för tjänsten relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av arbete inom underhålls- eller driftverksamhet, företrädesvis inom industrin eller hamnsektorn. Tekniska kunskaper och förmåga att analysera och lösa tekniska problem. God kommunikations- och samarbetsförmåga. B-körkort. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande Dokumenterad erfarenhet av byggarbetssamordning i samband med entreprenader, BAS-P/U. Erfarenhet av projektledning inom teknikområdet. Kunskap inom upphandling och avtalsförhandlingar. Personliga egenskaper Som person är du kommunikativ och bra på att bygga starka relationer eftersom rollen kräver en nära samverkan både internt och externt. Du har förmågan att organisera och planera på ett effektivt och noggrant sätt. Vi ser att du har god samarbetsförmåga och samspelar genom att bidra till att främja och utveckla andras idéer. I övrigt så sätter vi en stor vikt vid din personlighet och vilja att bidra till avdelningens och hamnens fortsatta utveckling. Vi verkar i en miljö med höga säkerhetskrav och en omvärld där säkerhetskraven ständigt ökar. Du är därmed en viktig spelare i vårt gemensamma uppdrag att tillmötesgå de behoven. VillkorAnställningsform: Tillsvidare, vi tillämpar provanställning 6 månader. Arbetstid: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Placering: Luleå Sista ansökningsdag: 19 mars. Urval och intervjuer kan göras löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi genomför bakgrundskontroller samt beroende på tjänst inplacering i säkerhetsklass. KontaktFör mer information om tjänsten kontakta John Sundvall, Teknisk chef via telefon 070-2704486, eller e-post [email protected]. Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi på Rekab söker en arbetschef till vår verksamhet i Luleå. Här ges du en unik möjlighet att få leda och fortsätta utveckla en väl fungerande organisation med gedigen erfarenhet av byggproduktion, i ett bolag som är både etablerat och välkänt på marknaden med gott renommé. Trivs du i en entreprenörsdriven miljö där du får möjlighet att med frihet under ansvar styra, påverka och utveckla verksamheten och dess medarbetare? Ta då chansen och bli en av oss! Vilka är vi? Rekab Entreprenad, en del av börsnoterade Wästbygg Gruppen, bygger och utvecklar samhällsviktiga fastigheter så som exempelvis skolor och sjukhus samt även kommersiella byggnader och bostäder längs hela den norrländska kusten. I över 20 år har vi varit en trygg och flexibel partner för våra kunder - främst kommuner, stat och regioner samt större fastighetsbolag på och omkring våra verksamhetsorter; Luleå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik och Sundsvall. Vår styrka som arbetsgivare är korta beslutsvägar där medarbetaren har möjlighet att bidra, påverka och göra sin röst hörd. Hos oss får du chansen att utvecklas i ett av norra Sveriges största och mest drivna entreprenad- och projektutvecklingsföretag som sätter produktionen i fokus. Rollen som arbetschef hos Rekab Som arbetschef har du personal-, kund- och resultatansvar för marknadsområdet Luleå. Du leder din verksamhet och organisation mot uppsatta budget-, omsättning- och resultatmål samt bidrar till att hela bolaget når sina långsiktiga mål. Vidare har du ett helhetsansvar för projekten inom marknadsområdet från anbudsfas till projektets slutskede, samt säkerställer att våra projekt levereras enligt Rekabs och kundens krav. I rollen ingår också ett affärsansvar där du beslutar vilka projekt som ska lämnas anbud på, utvecklar kundrelationer och säkerställer att affärsplanens mål för verksamheten uppfylls. Du leder ett team bestående av platschefer, arbetsledare, entreprenadingenjörer, kalkylingenjörer, personalansvarig samt yrkesarbetare. Totalt sysselsätter vi ca 25 medarbetare inom marknadsområdet. Vi erbjuder dig: en nyckelroll i företaget där du kan göra viktig skillnad och chans till stor personlig utveckling. en entreprenörsdriven anda som ger dig goda möjligheter att med frihet under ansvar styra, påverka och utveckla din verksamhet. en trygg och pålitlig arbetsgivare med korta beslutsvägar, enkla rutiner och effektiva arbetssätt. att vara en del av en familjär arbetskultur där lagkänsla och samarbete värderas högt. Vi söker dig som: har mångårig erfarenhet från byggproduktion, mycket god byggteknisk förståelse och gärna några års erfarenhet som arbetschef eller liknande roll. är en trygg och engagerad ledare med erfarenhet av att utveckla och coacha team. drivs av utmaningar, trivs med stort ansvar och har förmågan att visualisera och engagera människor att nå gemensamma mål. är analytiskt lagd, strukturerad, affärsmässig och kommunikativ. har en relevant högskoleutbildning inom byggsektorn eller motsvarande erfarenhet. Om Wästbygg Gruppen Wästbygg Gruppen är ett börsnoterat entreprenad- och projektutvecklingsbolag som bygger och utvecklar bostäder, kommersiella byggnader, samhällsfastigheter samt logistik- och industrianläggningar. I koncernen ingår Rekab Entreprenad AB, Wästbygg AB och Logistic Contractor AB. Verksamheten bedrivs på de mest expansiva marknaderna i Sverige samt inom Logistic Contractor även i de nordiska grannländerna. 2024 omsatte koncernen 4,3 miljarder och hade ca 500 anställda. Övrig information Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tillträdesdag: enligt överenskommelse. Vi tillämpar referenstagning och bakgrundskontroll i slutfasen av rekryteringsprocessen. Rekab Entreprenad omfattas utav kollektivavtal mellan Byggföretagen och Ledarna, Sveriges Ingenjörer och Unionen (Tjänstemannaavtalet) samt med Byggnads (Byggavtalet). Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer