Nu bygger vi tillsammans med dig den vassaste kandidatbanken som branschen skådat. Typiskt också. Northern Skill är en proaktiv rekryterings -och bemanningsbyrå där vi löpande har kontakt med lokala företag och dig som kandidat. Vi är måna om att etablera riktiga relationer och det gör att vi snabbare kan koppla ihop dig med våra samarbetspartners när de söker din kompetens! Det är helt enkelt inte krångligare än att du trycker på ansök, svarar på frågorna och sen är du med! Söker ert företag kompetens i Luleå? Då är det bara att slå en signal. Men vi varnar för att det kan bli klockrent.
På Softhouse befinner vi oss i en viktig fas på vår tillväxtresa och nu är vi på jakt efter en lösningsarkitekt som vill ansluta till vårt kontor i Luleå. Genom vår kompetens bidrar vi till ett hållbart digitaliserat Sverige - tillsammans kodar vi framtiden. Om Softhouse Inom Softhouse är vi 300+ medarbetare fördelade på våra 10 kontor och tillsammans levererar vi tjänster och mjukvara i världsklass. I Luleå är vi idag drygt 20 personer och du hittar oss i centrala lokaler på Kyrkogatan med fin utsikt över Södra Hamn. Här möts du av trevliga kollegor som arbetar som enskilda specialister eller i sammansvetsade team för att erbjuda våra kunder bästa möjliga IT-kompetens. I Luleå finns även vårt team Neava Design Studio som ligger i framkant inom 3D-visualisering och Augmented Reality. Passar du i rollen? Vi söker dig som har flera års erfarenhet av en liknande roll - där du drivit och väglett tekniska och arkitekturella val, samt designat system i enlighet med kundens behov. Du är kommunikativ, lyhörd och driven med en förståelse för affärs- och kundnytta. Utöver det ser vi också att du: Har flera års erfarenhet av utveckling och en vilja att delvis arbeta hands-on med utveckling. Är analytisk med en god problemlösningsförmåga och en fallenhet att agera brygga mellan teknik och affärsbehov. Är en förtroendeingivande och kommunikativ relationsskapare som har en lyhördhet för kunders behov. Har en bred teknisk förståelse, och behärska ett brett spektrum av tekniker och kunskapsområden. Exempelvis molnplattformar, containerisering, IaC, Integrationstekniker, DevOps etc. Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också: Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling till förvaltning och vidareutveckling. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter. Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion. Låter det intressant? Vårt utval sker löpande, skicka in din ansökan!
På Softhouse befinner vi oss i en viktig fas på vår tillväxtresa och nu är vi på jakt efter fler utvecklare som vill ansluta till vårt kontor i Luleå. Vi brinner för ny teknik och gillar att utveckla, och utvecklas, tillsammans. Om Softhouse Inom Softhouse är vi ca. 300 medarbetare fördelade på våra 10 kontor och tillsammans levererar vi tjänster och mjukvara i världsklass. I Luleå är vi idag drygt 20 personer och du hittar oss i centrala lokaler på Kyrkogatan, med fin utsikt över Södra Hamn. Här möts du av trevliga kollegor som arbetar som enskilda specialister eller i sammansvetsade team för att erbjuda våra kunder bästa möjliga IT-kompetens. I Luleå finns även vårt team Neava Design Studio som ligger i framkant inom 3D-visualisering och Augmented Reality. Passar du i rollen? Vi söker dig som är en erfaren utvecklare med ett intresse för de senaste trenderna inom mjukvaruutveckling. Vi ser gärna att du har bra koll på backend och Java-utveckling, men det är också ett plus om du trivs med att arbeta över hela stacken. För att lyckas i rollen tror vi att du: Har flera års professionell erfarenhet av mjukvaruutveckling, gärna i en konsultroll. Har god kunskap inom system- och mjukvaruutveckling. Du behärskar Java men har också vana att navigera inom flertalet olika teknikstackar. Är en förtroendeingivande relationsskapare som har en lyhördhet för kunders behov och en vilja att erbjuda bästa möjliga mjukvarulösning. Drivs av att utvecklas och att dela dina kunskaper med kollegor. Kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska. Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också: Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling till förvaltning och vidareutveckling. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter. Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion. Låter det intressant? Vårt urval sker löpande, skicka in din ansökan!
Vill du arbeta på ett kommunikationsföretag i framkant där du erbjuds goda möjligheter till utveckling? Har du en stark känsla för service? Nu har du chansen att växa i en professionell miljö tillsammans med engagerade kollegor! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Om företaget Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid. Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser! Arbetsuppgifter I rollen som Service Desk Analyst är du den första kontakten för Telias största företagskunder inklusive stora internationella företag, kommuner, regioner och myndigheter. Du ansvarar för att lösa ärendet och återkoppla, så att kunden får ett tydligt omhändertagande och kan följa ärendets progression från start till slut. Dina arbetsuppgifter innebär att analysera, kategorisera och prioritera inkommande ärenden. Kunden tar kontakt via telefon, mail eller via kundportal. Utöver att registrera ärendena från kund ansvarar du för att svara på frågor och lösa ärendena i den mån som det är möjligt. Du erbjuds en gedigen introduktion och har kontinuerlig dialog med din närmaste chef för att utvecklas. Initialt utbildas du inom ett tekniskt område och med tiden bygger du på din kunskap med fler kompetenser. Du ingår i en grupp med kollegor i samma roll och tillsammans arbetar ni för att nå era mål och för att säkerställa nöjda kunder. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning • Erfarenhet inom kundservice • Mycket god datorvana • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • Erfarenhet från telekombranschen och/eller företagssupport är mycket meriterande I rollen som Service Desk Analyst tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och strukturerar ditt dagliga arbete för att driva processerna framåt. Du har förmågan att fatta beslut, samtidigt som du söker hjälp när det behövs. Vidare är du noggrann och lägger stor vikt vid att följa kvalitetsstandard. För att trivas i rollen är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt kundbemötande. Du har både intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra, och du anstränger dig för att leverera lösningar. Då kommunikation huvudsakligen sker i skrift ser vi att du har förmågan att uttrycka dig tydligt och informativt både skriftligt och muntligt. Övrig information Start: Omgående Plats: Luleå Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-03-10.
Vi på Northern Skill söker nu flertalet Däckmontörer/skiftare, för uppdrag på plats ute hos våra kunder i Örnsköldsvik! Planerad start för uppdraget är runt mitten på mars och förväntas pågå 4-6 veckor Som Däckmontör kommer du att ha följande ansvarsområden: Däckmontage: Du kommer att ansvara för att demontera och montera däck på kundernas bilar ( Du kör in bilen i verkstaden ) Däckservice: Det kan förekomma däckreparationer Kundservice: Ge våra kunder en högklassig service genom att svara på deras frågor och ta väl hand om dom Säkerhet: Utföra ditt jobb efter arbetsplatsens säkerhetsrutiner För att vara framgångsrik i rollen som Däckmontör är följande meriterande men inte ett krav: Erfarenhet av däckmontage och service. Kunskap om däcktyper, däckdimensioner och däckmönster. Förmåga att använda däckmaskiner och balanseringsutrustning. Ha ett vaket säkerhetstänk. Utmärkt kundserviceförmåga. Fysiskt stark och kapabel att lyfta och hantera däck och utrustning. Ansvarstagande och noggrann i arbetsutförandet. B-körkort är ett krav ( Manuell växel ) Arbetstider 07-16, Måndag till Fredag Ta chansen och sök för ett jobb med mycket fart där du samtidigt får jobba fysiskt! Har du inget flashigt CV så funkar det ändå men skriv då gärna lite kort om vem du är och vad du kan.
Heda Security AB förstärker sin serviceorganisation. Det här är rollen för dig som gillar att lösa problem, möta nya människor och leverera bästa tänkbara service. Kunderna finns inom bygg och anläggningsindustrin, offentliga myndigheter samt privata företag. Dina arbetsuppgifter Du kommer i samråd med serviceledaren planera det dagliga arbetet och har kontakt med både kunder och leverantörer. Nedan följer exempel på arbetsuppgifter som du kommer att arbeta med; Service, reparation och underhåll av grindar, bommar, pollare, speedgates, slussar och larmstaket Driftsättning av nya enheter Aktivt skapa nöjda kunder genom god service och problemlösning Arbetet sker till stor del utomhus året runt. Vem är du? Du har några års erfarenhet ifrån att arbeta som elektriker eller larminstallatör samt erfarenhet av ovan nämnda arbetsuppgifter. Du har genomförd gymnasieutbildning/el-utbildning och goda kunskaper i svenska och engelska. B-körkort är en förutsättning för tjänsten och har du någon av följande kompetenser är det meriterande: Felsökning på stark och svagströms installationer, motorstyrningar reläfunktioner, med mera. Erfarenhet inom områdessäkerhet och stängsel Alternativt utbildning inom nedan: Lift & fallskyddsutbildning Heta arbeten Säkra lyft Som person är du serviceinriktad, ordningsam, kommunikativ, har en hög ansvarskänsla och vilja att utvecklas i ditt arbete. Det är också viktigt att du är lyhörd för kundernas och kollegornas önskemål eftersom det är servicenivån och engagemanget till våra kunder och kollegor som gör Heda framgångsrik. Eftersom vi arbetar inom säkerhetsbranschen kommer vi att göra ett utdrag ur belastningsregistret som en del av rekryteringsprocessen. Ansökan och kontaktuppgifter Tillträde kan ske omgående eller enligt överenskommelse. Vi arbetar med löpande urval och ser därför din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Johan Hellback på följande telefonnummer: 070-6001556.
Vi söker nu dig som är utbildad massör och intresserad av en tillsvidareanställning 75% på vår ekologiska salong i Luleå Centrum. Jobbet innefattar kundmottagning (behandlingar) på vår salong på stationsgatan 42 och innebär jobb även kvällar/helg. Har du erfarenhet av klassisk massage, idrottsmassage eller liknande är det meriterande. Du behöver vara självgående och kunna ta eget ansvar. Vi ser gärna att du som ansöker har minst 1 års erfarenhet från yrket som massör samt innehar en diplomering. Vi tar emot ansökningar löpande under våren via mejl.
På Softhouse befinner vi oss i en viktig fas på vår tillväxtresa och nu är vi på jakt efter fler utvecklare som vill ansluta till vårt kontor i Luleå. Vi brinner för ny teknik och gillar att utveckla, och utvecklas, tillsammans. Om Softhouse Inom Softhouse är vi ca. 300 medarbetare fördelade på våra 10 kontor och tillsammans levererar vi tjänster och mjukvara i världsklass. I Luleå är vi idag drygt 20 personer och du hittar oss i centrala lokaler på Kyrkogatan, med fin utsikt över Södra Hamn. Här möts du av trevliga kollegor som arbetar som enskilda specialister eller i sammansvetsade team för att erbjuda våra kunder bästa möjliga IT-kompetens. I Luleå finns även vårt team Neava Design Studio som ligger i framkant inom 3D-visualisering och Augmented Reality. Passar du i rollen? Vi söker dig som är en erfaren utvecklare med ett intresse för de senaste trenderna inom mjukvaruutveckling. Vi ser gärna att du har bra koll på backend och Java-utveckling, men det är också ett plus om du trivs med att arbeta över hela stacken. För att lyckas i rollen tror vi att du: Har flera års professionell erfarenhet av mjukvaruutveckling, gärna i en konsultroll. Har god kunskap inom system- och mjukvaruutveckling. Du behärskar Java men har också vana att navigera inom flertalet olika teknikstackar. Är en förtroendeingivande relationsskapare som har en lyhördhet för kunders behov och en vilja att erbjuda bästa möjliga mjukvarulösning. Drivs av att utvecklas och att dela dina kunskaper med kollegor. Kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska. Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också: Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling till förvaltning och vidareutveckling. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter. Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion. Låter det intressant? Vårt urval sker löpande, skicka in din ansökan!
Vi söker en kvalificerad och engagerad Billackerare till vår fina verkstad i Luleå. I denna roll kommer du att ingå i ett professionellt team där fokus ligger på kvalitet och kundnöjdhet genom hela arbetsprocessen. Du kommer att arbeta med: Ett team av flera duktiga billackerare som återställer bilarna till sitt ursprungsskick. Det är viktigt för oss att du blir en i gänget, att du har stor social kompetens och god samarbetsförmåga. Du samarbetar med övriga medarbetare för att skapa goda resultat, glada kunder och uppfylla fastställda mål. Du ska kunna utföra samtliga steg i lackprocessen såsom maskering, slipning, grundning och målning i lackbox. Din profil: Utbildad billackerare med dokumenterad erfarenhet från skadebranschen Kvalitetsmedveten och effektiv Det är viktigt att du tycker om att utvecklas då våra modellprogram ständigt utvecklas. B-körkort Vi erbjuder dig Werksta erbjuder dig ett spännande jobb som utmanar allt du kan och bjuder på en utvecklingsresa. Vi har viljan och resurserna att ligga först med ny kunskap och teknik. Du får bli del i en organisation med mycket engagerade medarbetare. Läs mer om vad vi kan erbjuda på vår karriärsida. Har du frågor om tjänsten? Kontakta gärna platschef, Victor Vikström , på telefonnummer 0920-140 55 . Koncernen Werksta Werksta Luleå är en del av Sveriges ledande fristående skadeverkstadskedja. Sedan starten i juni 2015 har Werksta vuxit snabbt i Sverige och räknar idag till totalt 39 verkstäder med ca 750 anställda. Med starka positioner i de större städerna repareras årligen över 50 000 bilar. Vi vill med hög tillgänglighet och god service leverera branschens högsta kundnöjdhet och vara såväl försäkringsbolagens som slutkundernas förstahandsval vid skada. I Werksta ingår även Autoklinikka, Finlands ledande skadeverkstadskedja med ca 60 verkstäder samt 16 verkstäder i Norge. Werkstas huvudägare är investeringsfonden Procuritas.
Indiska är ett svenskt företag som har funnits i 120 år. Indiskas produkter säljs i 45 egna butiker i Sverige och Finland samt via den internationella hemsidan www.indiska.com. Indiska erbjuder heminredning, kläder och accessoarer i modern nordisk design med influenser från världens alla hörn - ett brett sortiment med allt från bekväma basplagg, exklusiva möbler och det där lilla extra som sätter guldkant på vardagen. Indiska strävar efter hållbarhet på alla nivåer och efter att kunna erbjuda kunderna produkter som är enkla att använda, enkla att älska och till överkomliga priser. Indiska är mitt uppe i en intensiv förändringsresa där vi ska ta vårt kunderbjudande och varumärke till nästa nivå. Som medarbetare ställer det höga krav på flexibilitet, entreprenörskap och stort driv. Är du mode- och inredningsintresserad och brinner för att göra skillnad kommer du att passa in hos oss. Vi hoppas att du vill vara med på resan! Ansvar och arbetsuppgifter Som Butikschef hos oss erbjuder vi dig en spännande utmaning där du driver en butik så att försäljningsmålen nås. Du jobbar aktivt med att leda försäljning, alltifrån kassa till golv, merförsäljning samt supporterar det kommersiella uttrycket i butiken tillsammans med ditt team. Du har resultat-, budget- och personalansvar och leder och coachar dina medarbetare mot butikens mål, samtidigt som du är en nyckelperson i den dagliga driften och ett stort föredöme i mötet med våra kunder. Ansvara och driva butiken mot uppsatta måltal och KPIer såsom resultat, försäljning, personalkostnad, kundnöjdhet, snittkvitto och medarbetarnöjdhet Identifiera och agera på försäljningsmöjligheter och säkra att butikens mål är tydliga för alla medarbetare Säkra rätt kompetens i butiken genom rekrytering, upplärning och utveckling av personal Genom ett coachande arbetssätt motivera och inspirera medarbetarna Arbetsmiljö: arbeta proaktivt med arbetet kring hälsa och säkerhet i butiken … självklart med kunden i fokus! Vi söker dig som är: En naturlig säljledare för ditt team med stor passion för sälj och service med siktet inställt på resultat Tävlingsinriktad med mycket energi och drivs av utmaningen att göra det omöjliga möjligt En tydlig kommunikatör som arbetar aktivt med feedback och coaching av ditt team Motiverad av att arbeta i högt tempo och leda i förändring – skapa engagemang och delaktighet samt snabbt kunna ändra prioriteringar och arbetssätt Handlingskraftig, prestigelös och inte rädd för att ”hugga i” där det behövs Ledande i utveckling och förändring mot nya utmaningar, genom att vara det goda exemplet och motivera ditt team i det dagliga arbetet Vi söker dig som har: Tidigare erfarenhet av en ledande roll inom detaljhandeln – gärna inom mode t.ex. som visual merchandiser eller liknande Eftergymnasial utbildning inom handel, ekonomi eller ledarskap är meriterande. Goda kunskaper om såväl visuell säljdrift som det personliga kundbemötandet Förmåga att bygga en varm atmosfär och stark kundrelation Hög social kompetens med förmåga att skapa förtroende med olika typer av människor Låter det här som en utmaning för dig? Ditt personliga brev ska besvara frågorna: Varför Indiska? Varför söker du rollen? Vad kan du bidra med? Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde så snart som möjligt. Möt några av våra kollegor och få ytterligare information om företaget och vårt ansvarstagande inom miljö, etik och sociala frågor, på vår hemsida www.indiska.com.
Välj ett jobb för att visa detaljer