Skolläkare Timanställning till Centrala elevhälsan

Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi driver egna specialskolor på olika orter i Sverige. Vi erbjuder också stöd till förskolor och skolor i hela landet för att tillsammans skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Dessutom fördelar vi statsbidrag och utvecklar läromedel. Tillsammans röjer vi hindren! Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden är några saker som just nu finns på vår agenda. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb Alla elever har rätt till en skola som ger dem möjlighet att utvecklas utifrån egna förutsättningar. SPSM driver skolor på uppdrag av staten. Vi erbjuder eleverna en lärmiljö som ger dem möjlighet till delaktighet, lärande och utveckling. Vi erbjuder ett meningsfullt, stimulerande och viktigt pedagogiskt arbete på våra skolor. ARBETSUPPGIFTER Ditt arbete som skolläkare i Lund och Vänersborg innebär att du ger medicinsk rådgivning till skolsköterska. Vid behov ha skolläkarmottagning. Exempel på arbetsuppgifter: • Skolläkarmottagning • Medicinska bedömningar • Uppföljningsbesök efter hälsosamtal som skolsköterskan har haft • Ordination av vaccinationer KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • är legitimerad läkare med specialistutbildning inom antingen barn- och ungdomsmedicin, barn- och ungdomspsykiatri, allmänmedicin eller skolläkare. • har erfarenhet av förebyggande hälso- och sjukvårdsarbete • har erfarenhet av samverkan med olika yrkeskategorier • har kunskap om hälso- och sjukvårdslagen • har dokumentationsvana • har kännedom om Specialskolorna i myndigheten Det är meriterande om du har: • erfarenhet av arbete med elevhälsa • erfarenhet av arbete som skolläkare • erfarenhet av arbete med barn med funktionsnedsättning Vi ser gärna att du: • har ett positivt och professionellt förhållningssätt • är lyhörd och har lätt för att samarbeta samt skapa goda relationer, både med kollegor och i tvärprofessionella team • har förmåga att arbeta självständigt • är strukturerad, ansvarstagande och har god förmåga att planera • är flexibel och kan anpassa dig till förändrade behov och situationer Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning. I händelse av samhällskris kan du komma att arbetsledas mellan myndighetens verksamhetsområden utifrån din placeringsort. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

19 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Personlig assistent till man i Malmö (Hyllie)
Monument Assistans AB
Personliga assistenter

Om dig   För vår kunds räkning i Malmö (Hyllie), söker vi en mogen personlig assistent som är lyhörd för vår kunds behov och önskemål.    Vi söker nu personliga assistenter till en man bosatt i Malmö, Hyllie.    För oss är det viktigt att du klickar med kunden som du ska jobba hos och att du är lyhörd för kundens behov och önskemål. Du ska vara empatisk och respektera kundens integritet. Du har nära till skratt och är beredd att ta egna beslut. Du är ansvarstagande och har lätt för att samarbeta. Du har förmågan att ta ett steg tillbaka när det behövs. Du är duktig på att entusiasmera och tycker det är roligt med utmaningar i arbetet. Du är rökfri.     Du kan jobba dag som kväll och helger. Personlig assistans utförs under dygnets alla timmar.  Meriterande om du har erfarenhet av personlig assistans. Du blir en del av ett team som jobbar tillsammans med och för kunden. Tillträde till tjänsten är i Augusti.  Monument Assistans begär alltid utdrag ur belastningsregistret : "Kontroll av egna uppgifter".  Dina arbetsuppgifter   För yrket förekommande uppgifter. Det kan vara allt från individanpassad omvårdnad till hushållssysslor. Assistansen bedrivs främst i kundens hem men innebär också att följa med på aktiviteter utanför hemmet.  Du arbetar stödjande och motiverande. Utbildning får du på plats och via Monument Assistans. Om företaget Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete. Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare är både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare. Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Vi tar gärna fram individuella fortbildningslösningar beroende på i vilken typ av uppdrag du arbetar i. Hos oss får du möjligheten att växa!

19 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Vikarierande ekonomiassistent till Södra skånska regementet P 7
Försvarsmakten
Ekonomiassistenter m.fl.

Vill du vara en del av något större och bidra med dina kunskaper till Sveriges försvarsförmåga? Vi söker dig som har minst 1 års erfarenhet från arbete inom reskontra och/eller redovisning alternativt dig som nyligen avslutat en ekonomiutbildning på minst YH-nivå. Som ekonomiassistent hos oss får du en viktig roll i att säkerställa effektiva ekonomiflöden. Du arbetar självständigt i en miljö som präglas av samarbete, noggrannhet och tempo, med möjlighet att utvecklas professionellt i en organisation som värnar balansen mellan arbete och fritid. Ekonomiavdelningen på P 7 söker en vikarie då en av våra ekonomer tjänstgör på annan ort inom myndigheten under våren 2026. Ekonomiavdelningen består av två ekonomer, en controller och en ekonomichef och ansvarar bl.a. för att leda förbandets ekonomistyrning, budgetering, återrapportering, resultatvärdering, intern styrning och kontroll, försäljning och uthyrning och ekonomiadministration. Avdelningen utgör en nyckelroll för regementets ledningsprocess.  Huvudsakliga arbetsuppgifter  I rollen ingår varierande arbetsuppgifter inom ekonomi och administration med tyngdpunkt på:  • Fakturahantering (leverantörs- och kundreskontra)  • Upprättande av bokföringsunderlag  • Ansvar för betalkortshantering  • Ansvar för Rekvisitionsblockshantering Kvalifikationer  • Godkänd gymnasieutbildning  • Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom ekonomiadministration alternativt högskoleutbildning kandidatnivå/YH-utbildning inom ekonomi  • Mycket god administrativ förmåga  • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska  • Goda kunskaper i Excel Meriterande kvalifikationer  • God kännedom om Försvarsmaktens verksamhet och organisation  • Erfarenhet av ekonomistyrning  • Erfarenhet av ekonomifunktion inom statlig myndighet  • Erfarenhet av SAP och BusinessObjects Personliga egenskaper Vi söker dig som är noggrann och strukturerad och trivs med att ta ansvar för ditt arbete. Du har förmåga att se både detaljer och helheten. Eftersom rollen innebär många kontaktytor är du lyhörd och duktig på att samarbeta och bygga relationer. Du trivs i en miljö där du kan anpassa dig till nya förutsättningar och snabbt hitta lösningar på de utmaningar som uppstår. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Övrigt  • Tidsbegränsad civil anställning från september 2025-september 2026 • Individuell lönesättning tillämpas  • Arbetsort Revingehed  För frågor om tjänsten Emma Johansson, Ekonomichef: [email protected]  För frågor om rekryteringsprocessen  Anna Hansén, Rekryteringskoordinator: [email protected]  Fackliga representanter OF [email protected]  OFR/S [email protected]  SACO [email protected]  SEKO [email protected]  Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Södra skånska regementet kallas också för P 7. P står för pansar eftersom regementet främst använder sig av pansarfordon. Vi genomför en militär grundutbildning för värnpliktiga i markstrid, mekaniserad och motoriserad strid med stöd av våra huvudfordon som är: stridsvagn 122, stridsfordon 9040C och pansarterrängbil 360. P 7 har heltid- och deltidsanställd personal som tjänstgör i sina olika befattningar nationellt och internationellt. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

19 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Undersköterska sökes till Kry Vårdcentral Tuna/Brunnshög i Lund
Kry Primärvård AB
Undersköterskor, vård- och specialavdelning och mottagning

Om verksamheten Kry vårdcentral Tuna var den första av Krys digifysiska vårdcentraler som öppnade år 2018 i Lund. Eftersom digifysiskt arbetssätt är ett nytt sätt att arbeta med primärvård, så blir du en viktig del i metodens utveckling. Vårdcentralen är en positiv och inspirerande arbetsplats med tydligt patientfokus. På vårdcentralen har vi fokus på gott bemötande, god tillgänglighet och att arbeta hälsofrämjande. I vårdteamet arbetar vi med täta dialoger mellan professionerna i syfte att skapa den bästa vården för patienten. I maj 2025 öppnade vi även en filial till Kry Tuna, som ligger i den nya stadsdelen Brunnshög i nordöstra Lund Om rollen Som undersköterska arbetar du i en assisterande roll till läkare och sjuksköterskor inför och vid olika typer av undersökningar. Du förbereder EKG, utför medicinska provtagningar/mätningar samt assisterar vid injektioner. Därutöver är du tillsammans med dina kollegor ansvarig för laboratoriet och alla provtagningar som utförs där. Vi erbjuder dig en positiv och engagerad arbetsplats med tydligt patientfokus. Vi söker efter en undersköterska som även tycker om att arbeta med service, då det i denna roll även ingår att arbeta delar av tjänsten i receptionen på vårdcentralen. Kvalifikationer & egenskaper Utbildad undersköterska. Erfarenhet inom svensk primärvård. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du har god samarbetsförmåga och ett flexibelt förhållningssätt. Du trivs i en roll där du uppmuntras ta initiativ. Du är lyhörd och har god serviceförmåga, såväl mot dina kollegor som mot patienter Vi erbjuder dig Möjlighet att jobba utifrån vår unika Kry-modell bland annat skapad för att öka tillgängligheten för våra patienter. En vårdcentral med stort fokus på service, som sätter kvalitet och patientsäkerhet som högsta prioritet. Förmånligt erbjudande för besök i Kry-appen. Involvering i det medicinska planeringsarbetet för vårdcentralen inom nya verktyg, processer samt rutiner och riktlinjer. En möjlighet att bidra till kontinuerlig utveckling av Krys digitala och fysiska vård. Kollegor över hela landet som samarbetar och utbyter erfarenheter kring metoder och medicinska fall. Introduktionsdagar, digitala utbildningsveckor med varierande föreläsningar kopplat till vården samt till specifika lanseringar. Kollektivavtal, friskvårdsbidrag och förmånliga försäkringar. Praktisk information Start: 1/9 2025 Omfattning: 80-100%  Anställning: Vikariat 12 månader Arbetstider: måndag-fredag 07.45-16.15 Plats: Kry Vårdcentral Tuna i Lund Kontakt Låter tjänsten intressant? Skicka in din ansökan redan idag då vi rekryterar löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta verksamhetschefen Anna Rosborg på mail [email protected]. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-post. För mer information om Kry besök gärna vår hemsida.

19 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Lackerare - Vikariat
LSI Projects AB
Manuella ytbehandlare, trä

LSI Projects AB söker lackerare Vikariat cirka 4 månader med start omkring 1:a september 2025 Om oss LSI Projects är en helhetsleverantör av skräddarsydda interiörer. Vi förverkligar inredningsarkitekters visioner genom egen produktion i Lund samt med kontor i både Stockholm och Göteborg. Vi bemästrar unika inredningar i allt från trä och metall till sten, textil och stoppmöbler och strävar alltid efter att levererar högsta kvalitet med personlig service, hantverksstolthet och glädje. Arbetsbeskrivning Som lackerare hos LSI kommer du att: Arbeta främst med lackering av snickerier i vår sprutbox men även andra material kan förekomma. Hantera olika färgsystem vilka inkluderar t.ex syrehärdade tvåkomponentssystem och vattenbaserade färger. Utföra kompletterande ytbehandlingar såsom bets och hårdvaxolja. Säkerställa hög finish och följa arbetsrutiner för ytbehandling samt upprätthålla ordning och säkerhet i lackeringsverkstaden. Kvalifikationer & krav Dokumenterad erfarenhet av arbete i sprutbox God kunskap om olika färgsystem Godkänt härdplastintyg Erfarenhet av ytbehandling med olja och hårdvaxolja är meriterande. Noggrannhet, öga för detaljer och förmåga att leverera konsekvent kvalitet. Förmåga att arbeta både självständigt och som en del av ett team. Grundläggande svenskkunskaper i tal och skrift. Anställningsform & villkor Vikariat om cirka 4 månader, med start omkring 1 september 2025. Viss flexibilitet finns. Tjänstgöringsplats: Lund Kollektivavtal finns Ansökan Skicka ditt CV och ett kort personligt brev där du beskriver din erfarenhet av sprutboxslackering, färgsystem och ytbehandling. Märk din ansökan med “Lackerare vikariat” och skicka till [email protected] Sista ansökningsdag: Urval sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Tim Hartler på telefon 0708-214441 För mer information om LSI Projects se www.lsigroup.se

19 dagar sedan
Sista ansökan:
23 augusti 2025
Newhouse söker butikschef till Lund
Newhouse Design AB
Chefer inom handel

Brinner du för försäljning och älskar kundmöten? Har du erfarenhet som butikschef och drivs av att leda en butik mot framgång? Då kan du vara den vi söker! Om rollen Som butikschef på Newhouse ansvarar du för att skapa en inspirerande butiksmiljö där kunderna får en förstklassig upplevelse. Du leder och motiverar ditt team, driver försäljning och säkerställer att butiken når sina mål. Vi söker dig som: ✔ Har erfarenhet av att leda en butik och ett team. ✔ Är en passionerad säljare som alltid strävar efter att överträffa kundens förväntningar. ✔ Har en stark kommersiell känsla och älskar mode. ✔ Är en strukturerad ledare med god administrativ och analytisk förmåga. ✔ Är en positiv och engagerad person som lätt skapar relationer och bygger förtroende. Om tjänsten Placering: Lund Omfattning: Heltid Krav: · Avslutad gymnasieutbildning · Flytande svenska och engelska (fler språk är meriterande) Om Newhouse Newhouse är ett svenskt premiumvarumärke inom dammode, grundat 1986, som erbjuder klassiska och tidlösa plagg av högsta kvalitet. Med egna butiker, e-handel och återförsäljare i Norden fokuserar vi på att erbjuda stilfulla och välgjorda plagg som håller över tid. Ansökan Sista ansökningsdag: 30 juni 2025 (urval sker löpande) Ansök genom att skicka CV och personligt brev till: [email protected] Vi ser fram emot din ansökan! Vänliga hälsningar, Elisabeth & teamet på Newhouse

19 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Redovisningskonsult till expansiva Revizion i Lund
Framtiden i Sverige AB
Redovisningsekonomer

Är du en engagerad Redovisningkonsult som trivs i en dynamisk miljö där ditt arbete gör verklig skillnad? Vill du vara en viktig del av Revizions fortsatta tillväxtresa? Hos Revizion får du möjligheten att ta dig an spännande uppdrag och bygga starka kundrelationer med ett engagerat team. Om Revizion Revizion är en helhetspartner inom redovisning, lön och företagstjänster. De erbjuder skräddarsydda lösningar för små och medelstora företag med målet att optimera kundernas ekonomi. Revizion består idag av 11 engagerade medarbetare och har nyligen expanderat med ett nyöppnat kontor i Höör. Här möts du av en prestigelös kultur med goda utvecklingsmöjligheter, generösa förmåner som pensionsavsättning, friskvårdsbidrag och sociala aktiviteter såsom AW och årliga kickoff-resor. Dina arbetsuppgifter Som Redovisningskonsult kommer du att ha ett helhetsansvar för dina egna kunduppdrag, där du arbetar med allt från löpande bokföring till bokslut, årsredovisningar och löneadministration. Arbetet innebär att du bygger förtroendefulla relationer med dina kunder och fungerar som deras ekonomiska rådgivare. Du anpassar arbetet efter varje kunds behov och säkerställer att deras redovisning är korrekt, aktuell och följer gällande regelverk. I din roll ingår även att hantera moms- och skattedeklarationer, genomföra avstämningar samt kvalitetssäkra rapporteringen inför årsavslut. Du samarbetar nära kollegor i ett prestigelöst och hjälpsamt team, men har samtidigt stor frihet att själv planera och driva ditt arbete framåt. Här får du en vardag med omväxling, ansvar och möjlighet att påverka – både kundernas utveckling och din egen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: •Årsredovisningar – Planera, upprätta och kvalitetssäkra årsredovisningar enligt aktuella regelverk. •Bokföring och bokslut – Sköta löpande redovisning och upprätta månads- och årsbokslut. •Kundkontakt och rådgivning – Bygga långsiktiga relationer, erbjuda vägledning och anpassade lösningar. •Löneadministration – Hantera löner för kundföretag, inklusive rapportering, utbetalningar och kontroll av underlag. Din profil För att lyckas och trivas i rollen som Redovisningskonsult är du flexibel och lösningsorienterad. Du är en relationsbyggare som trivs lika bra med självständigt arbete som att samarbeta med andra. Du har ett strukturerat arbetssätt och drivs av att leverera kvalitet och skapa mervärde för dina kunder. Skallkrav: •Redovisningskonsult – Erfarenhet som redovisningskonsult och av årsredovisning •Språk – Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift •Körkort B Om oss Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du att bli direktanställd hos Revizion. Villkor Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse Placeringsort: Lund Arbetstider: 08:00 - 17.00 Omfattning: Heltid

19 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Skolläkare Timanställning till Centrala elevhälsan

Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi driver egna specialskolor på olika orter i Sverige. Vi erbjuder också stöd till förskolor och skolor i hela landet för att tillsammans skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Dessutom fördelar vi statsbidrag och utvecklar läromedel. Tillsammans röjer vi hindren! Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden är några saker som just nu finns på vår agenda. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb Alla elever har rätt till en skola som ger dem möjlighet att utvecklas utifrån egna förutsättningar. SPSM driver skolor på uppdrag av staten. Vi erbjuder eleverna en lärmiljö som ger dem möjlighet till delaktighet, lärande och utveckling. Vi erbjuder ett meningsfullt, stimulerande och viktigt pedagogiskt arbete på våra skolor. ARBETSUPPGIFTER Ditt arbete som skolläkare i Lund och Vänersborg innebär att du ger medicinsk rådgivning till skolsköterska. Vid behov ha skolläkarmottagning. Exempel på arbetsuppgifter: • Skolläkarmottagning • Medicinska bedömningar • Uppföljningsbesök efter hälsosamtal som skolsköterskan har haft • Ordination av vaccinationer KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • är legitimerad läkare med specialistutbildning inom antingen barn- och ungdomsmedicin, barn- och ungdomspsykiatri, allmänmedicin eller skolläkare. • har erfarenhet av förebyggande hälso- och sjukvårdsarbete • har erfarenhet av samverkan med olika yrkeskategorier • har kunskap om hälso- och sjukvårdslagen • har dokumentationsvana • har kännedom om Specialskolorna i myndigheten Det är meriterande om du har: • erfarenhet av arbete med elevhälsa • erfarenhet av arbete som skolläkare • erfarenhet av arbete med barn med funktionsnedsättning Vi ser gärna att du: • har ett positivt och professionellt förhållningssätt • är lyhörd och har lätt för att samarbeta samt skapa goda relationer, både med kollegor och i tvärprofessionella team • har förmåga att arbeta självständigt • är strukturerad, ansvarstagande och har god förmåga att planera • är flexibel och kan anpassa dig till förändrade behov och situationer Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning. I händelse av samhällskris kan du komma att arbetsledas mellan myndighetens verksamhetsområden utifrån din placeringsort. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

20 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Sjuksköterska till Kirurgiavdelning i Lund
REGION SKÅNE
Grundutbildade sjuksköterskor

Gör skillnad. Varje dag. Vill du vara delaktig i utvecklingen av din arbetsplats? Är du strukturerad och vill optimera vårdförloppet för våra patienter? Önskar du en stor gemenskap och glädje på arbetsplatsen? Då kan du vara vår nya kollega på Kirurgiavdelning 14! Vi är en kirurgisk avdelning med nio vårdplatser som bedriver kirurgisk verksamhet med tre tvärprofessionella team, Övre gastrointestinala (GI), Endokrin Sarkom (ES) och Akutkirurgi. Våra mål för framtiden är att vi ska bli en ledande enhet för övre GI-kirurgi. För att nå dessa mål har vi en vision att alltid sätta patienten i fokus och ge möjlighet för personalen till att erbjuda vård på rätt plats med rätt kompetens. Vi ser en stor fördel med kontinuitet genom hela vårdprocessen. Vidare arbetar vi med ett utvecklande ledarskap där tillit, transparens och eget ansvar är viktiga komponenter. I vårt dagliga arbete arbetar vi efter Region Skånes värderingar: välkomnande, omtanke, drivande och respekt. Kirurgiavdelning 14 bedriver högspecialiserad sjukvård med hela södra Sverige som upptagningsområde. Vi har standardiserade vårdförlopp enligt modellen Enhanced Recovery Pathway (ERP) för bästa möjliga återhämtning. Vi ingår i ett nära samarbete mellan avdelningarna inom den kirurgiska verksamheten i Lund. ARBETSUPPGIFTER I rollen som sjuksköterska vårdar du patienter som är i behov av högspecialiserad vård och mindre avancerade kirurgiska ingrepp. I ditt dagliga arbete hanterar du centrala infarter, övervakningssystem, drän och annan medicinsk utrustning. För oss är det viktigt att kunna ge en trygg start i din nya yrkesroll eller på din nya arbetsplats. Därför har vi ett väl utarbetat introduktionsprogram som erbjuder teoretisk och praktisk introduktion med hjälp av våra omvårdnadsledare. Vi arbetar evidensbaserat med ambitionen att ha personcentrerad vård i fokus. Samtliga medarbetare har möjlighet att vara med och påverka och utveckla verksamheten i form av utvecklingsgrupper och ansvarsområden. Arbetsmiljön på avdelningen är god och präglas av framåtanda, engagemang och respekt. Kompetensutveckling är en av de viktigaste faktorerna för att bibehålla och öka kvaliteten i vården samt ge stimulans i yrkeslivet. Vi ser gärna att man efter några år på avdelningen går specialistutbildning inom kirurgisk vård eller annan för verksamheten värdefull utbildning. På avdelningen hålls även fortlöpande utvecklingsdagar, interna utbildningar samt daglig kompetensutveckling inom teamet. I schemat ges det utrymme för egen utveckling så som utbildning, hospitering med mera. Vi har också omvårdnadsledare på avdelningen, en undersköterska och en sjuksköterska, som jobbar aktivt med utveckling och utbildning. Kliniskt Basår erbjuds alla sjuksköterskor med mindre än två års erfarenhet. Hos oss har vi ett verksamhetsanpassat kvotschema som tar hänsyn till din hälsa med utrymme för återhämtning och utveckling. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Språkkunskap i svenska lägst motsvarande nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av yrket, helst inom kirurgisk omvårdnad. Som person är du trygg i din yrkesroll och har ett stort engagemang och förmåga att ta ansvar. Du har lätt för att arbeta självständigt samtidigt som du är en del av teamet. Då vi är en värderingsstyrd organisation ser vi att du delar våra värderingar. Drivs du av nya utmaningar och vill vara med och utveckla vår verksamhet tror vi att du kommer att trivas hos oss. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör. Skånes universitetssjukhus (Sus) finns i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Sus är ett kunskapsnav för hälso- och sjukvård i livets alla skeden på regional, nationell och internationell nivå. Våra 12 000 medarbetare är med och driver utvecklingen inom universitetssjukhusets tre uppdragsområden: vård, forskning och utbildning. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation som utvecklar hälso- och sjukvården tillsammans med patienter och deras närstående. Välkommen! På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

20 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Barnansvarig skyddat boende
Milles Fastigheter AB
Socialsekreterare

Barnansvarig till ett mindre men väletablerat företag med cirka 10 anställda. Vi håller verksamhetens namn skyddat för att inte avslöja vilka orter vi verkar på. Arbetet utgår från ort i mellanskåne med placering på vårt kollektivboende. Tjänsten innebär en del resor med en av våra tjänstebilar till våra lägenheter på olika orter i mellan och sydvästra Skåne. ARBETSUPPGIFTER Rollen är viktig och du kommer ingå i ledningsgruppen. Ditt ansvarsområde innebär ett huvudansvar för barnperspektivet i vår verksamhet. Du ska säkerställa att barnet får en trygg och utvecklande miljö och att barnet får sina rättigheter tillgodosedda. Du ska upprätta rutiner och arbetssätt samt handleda behandlingspedagoger och kontaktpersoner i deras praktiska arbete med barnen. På kollektivboendet håller behandlingspedagoger i barngrupper för att avlasta mammorna och ditt ansvar kommer att vara att stötta behandlingspedagoger att planera dessa insatser. Du har ett ansvar för att boendet ska vara en trygg och säker plats för barnen, både fysiskt och emotionellt. Det ska finnas leksaker och sysselsättning för barn i olika åldrar. Boendet ska vara anpassat för barn och det ska finnas utrymme för lek och läxläsning. Barnansvarig ska ha kunskap i våldsutsatta barns behov och kunna visa empati och förståelse för trauma. Barnet har rätt till att bli lyssnad på och därför skall barnansvarig erbjuda samtal en gång i veckan om barnet har tillräcklig mognad för det. Som barnansvarig ska du handleda kontaktpersonerna i deras praktiska arbete mot barnen och deras föräldrar. Barnansvarig ska stötta kontaktperson att efter uppdragsgivarens vårdplan och tillsammans med barn och vårdnadshavare upprätta en genomförande plan för placerade barn. Genomförandeplan skall skrivas så snart uppdraget har kommit till den ansvarige. Barnansvarig ska ha kontinuerlig kontakt med barnhandläggarna på hemorten och tillsammans ska den stötta familjen till ett liv utan våld och hot. Du kommer arbeta nära föreståndaren på kollektivet, säkerhetsansvarig och verksamhetschef. KVALIFIKATIONER För tjänsten krävs att du har en socionomexamen samt erfarenhet av att arbeta med barn. Du har goda språkkunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och ett serviceinriktat förhållningssätt. Du har vana av att arbeta självständigt och har en god förmåga att organisera och prioritera dina arbetsuppgifter. Som person är du kommunikativ och professionell i ditt bemötande och ser värdet av att bygga relationer som skapar förtroende. Vi söker dig som trivs i din yrkesroll, är positiv och bidrar till ett gott arbetsklimat. Vi värdesätter att du som medarbetare är intresserad och bidrar till verksamhetsutveckling samt tar ansvar för din egen utveckling. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Det är meriterande om du är utbildad i samtal enligt trappan-modellen och föräldrautbildning så som COPE eller project support. Språkkompetens inom arabiska, persiska eller dari är meriterande. Vi kommer göra en sammanställning av ansökningar efter att ansökningstiden gått ut och kalla till intervjuer under vecka 30. Tjänsten tillsätts enligt överenskommelse med dig.

20 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juli 2025