Sales Development Representative – Ta första steget in i en spännande säljkarriär! Älskar du att knyta nya kontakter och vill kickstarta din karriär inom sälj? Som SDR på Cloudo blir du vår röst utåt och den som tar första steget mot nya affärer. Om Cloudo Cloudo är en komplett, oberoende leverantör av produkter och tjänster inom IT och kommunikation. Vi erbjuder högkvalitativa lösningar som är skräddarsydda efter våra kunders behov, med ett starkt fokus på säkerhet, effektivisering och kommunikation. Genom att analysera verksamheter och utveckla smarta strategier hjälper vi företag att optimera sina processer och förbättra kommunikationen med både kunder och anställda. Bli en del av Cloudo Vill du vara en del av ett snabbväxande företag där du får utvecklas inom försäljning och affärsutveckling? På Cloudo söker vi nu en driven SDR som brinner för att skapa nya kontakter och öppna dörrar för affärer. Som SDR hos oss är du den viktiga första länken i vår säljprocess. Din roll handlar om att: Identifiera nya affärsmöjligheter – Hitta rätt företag och personer att kontakta. Vara vår första kontakt utåt – Skapa intresse för våra tjänster genom proaktiv kommunikation. Boka in möten – Säkerställa att våra säljare får möta rätt kunder och fatta affärsbeslut. Bygga relationer – Skapa långsiktigt förtroende från första samtalet. Samarbeta tätt med säljteamet – Optimera strategier och resultat tillsammans med våra säljare. Vem vi söker Vi letar efter dig som är driven, social och resultatinriktad. Du trivs i en roll där du får skapa kontakter och gillar att jobba mot mål. Krav: Erfarenhet av försäljning, kundkontakt eller en relevant utbildning Flytande svenska i tal och skrift, samt grundläggande engelska Ett starkt driv och viljan att utvecklas inom försäljning Förmåga att skapa förtroende och anpassa din kommunikation efter olika kunder Meriterande: Erfarenhet av mötesbokning, telemarketing eller B2B-försäljning Tidigare jobb inom butik, kundtjänst eller service där du aktivt jobbat med kunder Erfarenhet av att jobba mot mål och uppsatta KPI:er Vad vi erbjuder En spännande roll i ett växande bolag Fast lön med provision Interna utbildningar och coachning för att du ska lyckas En företagskultur där vi firar framgångar tillsammans En härlig teamkänsla och roliga aktiviteter Det praktiska Placering: Lund, på vårt huvudkontor Start: Så snart som möjligt Omfattning: Heltid Ansök idag! Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan redan idag! Vi går igenom ansökningar löpande, så vänta inte för länge – vi ser fram emot att höra från dig!
Gillar du att byta miljö och jobba på mer än ett ställe under året eller helt enkelt bara vill jobba på ett ställe? Vi tror att du har jobbat något eller några år och är öppen för att flytta på dig för att se andra ställen. Du gillar att laga mat där fokus är på nordiska matlagning. Vårt mål är alltid att du ska vara en del av den arbetsplatsen du jobbar på. Därför jobbar vi med kortare uppdrag på några månader upp till ett år. Vi jobbar över hela Sverige och skräddarsyr lösningar ut efter behov och hållbarhet. ROLLEN Som kock ser du till att det är rent och snyggt på din station, att preppen är gjord, ser till att maten som levereras är av högsta kvalitet. Du är öppen och anpassningsbar på arbetsplatsen. Du är trygg i dig själv, ser lösningar och potentiella vägar framåt för gäst och medarbetarresan. Du är strukturerad, ordningsam och håller den höga nivå som idag eftersträvas. Du kommer att arbeta aktivt med hållbarhet. Den cirkulära hållbarhetsresan avspeglar vårt fotavtryck både socialt, ekonomiskt och miljömässigt. Nöjda och motiverade medarbetare driver engagemang. Du är med andra ord en ambassadör för Progressio. DET HÄR ÄR DU BRA PÅ - Laga god mat - Har en god struktur - Öppensinnad DET HÄR FÅR DU - Bra lön - OB - Resan betald T/R - Boende ingår vid behov - Tjänstepension & försäkringar via Fora ROLLEN Heltid, deltid, säsongsanställning Tjänsten tillsätts omgående VID FRÅGOR Magnus Olsson [email protected] OM OSS Progressio är ett rekryteringsföretag som hjälper våra samarbetspartners att lyckas framåt. I de flesta syften handlar det om att någon som slutar och någon ska börja, när man har som mest att göra. Då hjälper vi till att göra det enkelt i syftet att hitta ett nytt gött jobb. Antigen på ett eller flera ställen under ett år. Självklart ser vi anställningen som att den ska bli permanent, om du vill det.
Som Serviceassistent inom flyttstäd och fönsterputs har du en viktig roll. Du arbetar självständigt ute hos kunderna med städtjänster som dammsugning, damning, moppning och fönsterputsning. Du jobbar både hos företag och i privata hem, alltid med samma omsorg om detaljer och det lilla extra, som visar att du är ett proffs med engagemang och yrkesstolthet. Som serviceassistent jobbar du i privata hem och hos företag med att: Dammsuga och damma Moppa golv och rengöra ytor Flyttstäda Fönsterputs Piffa och ge kunden det där lilla extra … med mera, som du får lära dig här hos oss. Vi söker dig … som har en stark känsla för kvalitet och ett driv att göra kunden nöjd och glad. Att vara punktlig och noggrann är självklart för dig. Du är engagerad och positiv, och precis som vi anser du att städning är ett hantverk som blir bäst när det sköts av oss proffs. Du tycker om att arbeta självständigt, men är också en lagspelare då du ibland arbetar tillsammans med andra i teamet. Kollektivavtal och schyssta villkor — självklart HomeMaid är en drivande kraft som har lyft och byggt upp städtjänster till en professionell bransch med schyssta villkor, rimliga löner och kollektivavtal. Vi har alltid vetat att vår yrkeskår är viktig, och vi slutar inte städa upp i branschen förrän det är rent i varje hörn. Krav för anställning: Du förstår och pratar grundläggande svenska eller engelska Har körkort och tillgång till egen bil Kan arbeta flexibla arbetstider mellan klockan 7 och 17 Vi blir extra glada om du: Tidigare har arbetat inom fönsterputs eller liknande tjänster. Placering:Lund med omnejd Anställning:50-85% med 6 månader provanställning Tillträde:Intervjuer sker löpande Lön:Enligt kollektivavtal Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.
Vi söker personal till hemstäd Just nu söker vi nya kollegor till vårt team i Lund. Vi kallar oss Serviceassistenter, eftersom vårt uppdrag går ut på att hjälpa våra kunder att göra rent och fint hemma, så att de kan få tid över till att göra annat istället. Som Serviceassistent har du en viktig roll, både i vårt team och för våra kunder. Du arbetar självständigt ute hos kunderna med städtjänster som dammsugning, damning och moppning. Du jobbar både hos företag och i privata hem, alltid med samma omsorg om detaljer och det lilla extra, som visar att du är ett proffs med engagemang och yrkesstolthet. Som serviceassistent jobbar du i privata hem och hos företag med att: Dammsuga och damma Moppa golv och rengöra ytor Flyttstäda Piffa och ge kunden det där lilla extra … med mera, som du får lära dig här hos oss. Vi söker dig … som har en stark känsla för kvalitet och ett driv att göra kunden nöjd och glad. Att vara punktlig och noggrann är självklart för dig. Du är engagerad och positiv, och precis som vi anser du att städning är ett hantverk som blir bäst när det sköts av oss proffs. Du tycker om att arbeta självständigt, men är också en lagspelare då du ibland arbetar tillsammans med andra i teamet. Kollektivavtal och schyssta villkor — självklart HomeMaid är en drivande kraft som har lyft och byggt upp städtjänster till en professionell bransch med schyssta villkor, rimliga löner och kollektivavtal. Vi jobbar med en intern skola, HomeMaid Academy, för att alla våra medarbetare ska få utvecklas i sin yrkesroll och vi har flera olika karriärmöjligheter inom företaget. Många av våra kollegor har varit anställda hos oss länge och startade som Serviceassistenter för att därifrån gå vidare till roller som Teamledare, Områdesansvariga och Distriktschefer. Vi tror att vi är som bäst när vi jobbar tillsammans och bygger vår arbetsplats med visionen – bättre tillsammans. För att passa in i den här rollen hos oss vill vi att Du… Förstår och pratar grundläggande svenska eller engelska Har körkort och tillgång till egen bil Kan arbeta flexibla arbetstider mellan klockan 7 och 17 Vi blir extra glada om du: Tidigare har arbetat inom hemstädning eller liknande tjänster. Placering:Lund (Lomma, Bjärre) Anställning:50-85% med 6 månader provanställning Tillträde:Intervjuer sker löpande Lön:Enligt kollektivavtal Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.
Om oss: Cloudo är en innovativ leverantör av moln-, IT- och telefonitjänster inom B2B. Vi befinner oss mitt i en otrolig tillväxtresa och söker nu en passionerad Cloud Specialist. Hos oss får du möjlighet att vara med och forma framtiden i ett företag som värdesätter engagemang och ambition. Om rollen: Som Cloud Specialist hos oss kommer du att spela en nyckelroll i våra kunders resa mot molnet. Du kommer att ansvara för licenser och CSP, samt Microsoft 365 och Azure. Du kommer att ta fram lösningar, onboarda och utveckla kunder kring dessa tjänster. Dessutom kommer du att agera expert under säljmöten med kund och säljare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för licenser och CSP Implementera och optimera Microsoft 365-tjänster Utveckla och förvalta lösningar i Azure Onboarda och utveckla kunder kring våra tjänster Agera expert under säljmöten med kund och säljare Säkerställa hög tillgänglighet, prestanda och säkerhet i våra molnlösningar Automatisera processer och implementera DevOps-principer Samarbeta med utvecklingsteam för att integrera molntjänster i våra applikationer Kvalifikationer: Gedigen erfarenhet av att arbeta med Microsoft Azure och Microsoft 365 Djup kunskap om molnarkitektur och säkerhet Erfarenhet av att arbeta med Azure Certifieringar inom Microsoft Azure (t.ex. Azure Solutions Architect, Azure Administrator) är meriterande God förmåga att kommunicera tekniska lösningar till både teknisk och icke-teknisk personal Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift Vad vi erbjuder: Tillsvidareanställning med fast månadslön Utvecklingsplan och kompetensutveckling Hälsoförsäkring och pension Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare. Plats: Lund eller Stockholm City Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag
Om rollen Som IT-tekniker hos oss på Cloudo får du en nyckelroll i vår teknikavdelning. Du blir en viktig del av vårt team och får arbeta med en variation av uppgifter där ingen dag är den andra lik. Du kommer att hantera flera ärenden samtidigt och stödja både kunder och kollegor med tekniska lösningar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Ge support och service inom IT och telefoni Hjälpa till med skrivare, konferenssystem och andra tekniska lösningar Prioritera och hantera ärenden med en strukturerad och lösningsorienterad approach Installation, felsökning och underhåll av IT-miljöer Vem vi söker Vi letar efter en tekniskt kunnig och serviceinriktad person som gillar att lösa problem och hjälpa andra. För att trivas i rollen ser vi gärna att du har: Erfarenhet av IT-support och en vilja att utvecklas inom området Kunskap inom Microsoft OS, AD och 365 Erfarenhet av nätverksteknik och kundbemötande Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift B-körkort Varför välja Cloudo? Hos oss blir du en del av ett sammansvetsat team där vi hjälper och lyfter varandra. Du får stöd av erfarna kollegor och ledare som coachar dig i din utveckling. Vi värderar trivsel och personlig tillväxt högt och erbjuder en arbetsplats där du både kan prestera och ha roligt. På Cloudo är våra medarbetare kärnan i vår framgång – vi ser till att du får möjligheten att växa och utvecklas tillsammans med oss! Är du redo att ta nästa steg i din IT-karriär? Skicka in din ansökan idag och bli en del av Cloudo-familjen!
Vi söker en stationschef till Carspect Gastelyckan i Lund. Som stationschef har du ägandeskap för din station och personalansvar för de anställda. Du arbetar mestadels med besiktningsarbete. Arbetsuppgifter Förutom att besiktiga fordon har du följande arbetsuppgifter: - Ansvara för kvalitetsarbetet - Coacha, utveckla och stödja medarbetare - Utföra utvecklingssamtal inklusive lönesättning - Följa myndigheters regler och rutiner gällande arbetsmiljö - Ansvara för försäljning till privat- och företagskunder - Ansvara för stationens drift Vem är du Vi söker dig som är certifierad besiktningstekniker. Du har några års erfarenhet av att vara chef. Du är en utmärkt Carspectambassadör, både internt och externt. Du sprider god stämning på din station, är en naturlig ledare och dina kollegor känner stort förtroende för dig. Du gillar försäljning och du säljer genom att skapa kontakter och har ett intresse för våra produkter och tjänster. Givetvis brinner du för att kunderna ska trivas på din station. Du har också ordning och reda samt arbetar strukturerat. Vi erbjuder - En betydelsefull roll där din insats gör skillnad för kollegor och kunder. - Ett utåtriktat arbete med många kundkontakter. - Ett arbete i en humanistisk arbetsmiljö där mjuka värden uppskattas. Vi har kollektivavtal som bland inkluderar pensionsavsättning, grupplivförsäkring, arbetsskadeförsäkring och extra lön vid föräldraledighet. Vi har dessutom arbetstidsförkortning om 58 timmar/år och friskvårdsbidrag. Välkommen med din ansökan! Carspect öppnade sin första besiktningsstation 1 juli 2010, samma datum som den svenska besiktningsmarknaden öppnade för konkurrens. Vi utför omkring en miljon besiktningar per år på våra drygt 118 besiktningsstationer runt om i landet. Utöver kontroll -och registreringsbesiktningar av lätta fordon erbjuder vi frivilliga tester. Vi mäter kontinuerligt kundnöjdhet och våra kunder är mycket nöjda med oss. Carspect har omkring 330 anställda som representerar en stor etnisk och kulturell mångfald samt ett brett åldersspann. Vi främjar en jämn könsfördelning. Våra anställda får kontinuerlig fortutbildning, exempelvis utbildning i nya föreskrifter som påverkar företaget och teknisk fortbildning. Välkommen att växa med Carspect!
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker en personlig assistent inför sommaren till en av våra kunder i Löddeköpinge. Han är en ung kille som sitter i rullstol och behöver stöd i vardagen. Tjänsten är på 80% där både dag och kvällspass förekommer. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att assistera honom i allt från dagliga rutiner som förflyttningar med lift, matning via sond och följa med på aktiviteter och träning. Arbetstiderna varierar på vardagar och helger enligt följande: 06:35-14:30 09:00-17:00 13:30 - 20:00 Om kunden Han är en aktiv kille på 17 år som har ett intresse för fotboll, hockey och åka på skidskola. Han tycker om när det händer saker och åker gärna iväg på aktiviteter. Han har en hjärnskada som gör att han inte är talbar men kommunicerar med miner och kroppspråk. Han bor varannan vecka hos sin mamma och pappa därav är körkort och tillgång till egen bil ett krav för att enkelt kunna ta sig mellan hemmen. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, ansvarstagande, har god kommunikations förmåga samt en pedagogisk sida då det är viktigt att man kan förbereda kunden på vad som ska ske framåt. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du har körkort och tillgång till egen bil Det är meriterande om du har erfarenhet inom personlig assistans eller vårdutbildning Omfattning: 80% Antal tjänster: 1 Tillträde: Arbete mellan v. 25-33 där introduktion kommer att ske omgående så att du kommer in i arbetet. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Vi söker en assistent med humor, skärpa samt ett öga för detaljer! Är du en person som skrattar högt, ofta och gärna? Vi letar efter dig som är både glad och social men också gillar att ha ordning och reda. Vi är ett aktivt gäng med mycket skratt, högt i tak och en god sammanhållning. Vi letar efter någon som kan matcha vårt tempo och vår positiva energi. Vår kund älskar action så du behöver vara initiativrik, aktiv och inte rädd för att prova något nytt. Samtidigt behöver du vara trygg, lyhörd och kunna hjälpa till med både fysisk assistans och kognitivt stöd i vardagen. Vi är ute och kör rullstol dagligen, och kunden behöver stöd att hålla struktur, förstå instruktioner och planera samt navigera genom dagen.Vår kund har ett öppet sinne och trivs bäst med någon som också har det. Du behöver vara: 100 % flytande i svenska och ha god kommunikationsförmåga (då kunden har kommunikationssvårigheter) Engagerad och nyfiken Någon som gillar att vara en del av ett sammanhang, och har lätt för att föra ett samtal Noggrann och strukturerad En person med mycket nära till skratt men också kunna ta stort ansvar Någon som vill bli en del av arbetsgruppen, gillar att bjuda på sig själv och bidrar till gruppens dynamik. Glad och positiv med ett kreativt sinne Någon som med lätthet tar till dig instruktioner och tycker att det är roligt att lära dig nya saker. Bekväm med att följa med och simma vissa måndagar 12.00-13.30 Utan allergi mot pälsdjur (katt finns i hemmet) Om dig: Vi ser helst att du är kvinna mellan 20-40 år, men det absolut viktigaste för oss är att personkemin med kunden stämmer, så känner du igen dig i beskrivningen så spelar resten ingen roll. Om du tror att du är rätt person för rollen ser vi verkligen fram emot att höra från dig! Skicka gärna med en kort beskrivning i din ansökan om varför just du passar för jobbet. Tror du inte att detta är rätt för dig? Då är det helt okej att avstå – vi letar efter rätt matchning, både för vår och din skull. Vi är måna om att hitta rätt person, och är hellre tålmodiga än kompromissar. Det här jobbet passar dig som har rätt personlighet och inställning – och som gärna ser detta som ett långsiktigt uppdrag. Viktigt med belastningsregister Sysselsättningsgrad: Extra vid behov Tillträde: Enligt överenskommelse Arbetstider med reservation till att ändring kan ske: 08.00 - 15.00 / 16.00 - 21.00 fördelade mellan måndag-söndag, helgarbete förekommer. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi driver egna specialskolor på olika orter i Sverige. Vi erbjuder också stöd till förskolor och skolor i hela landet för att tillsammans skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Dessutom fördelar vi statsbidrag och utvecklar läromedel. Tillsammans röjer vi hindren! Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden är några saker som just nu finns på vår agenda. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb Alla elever har rätt till en skola som ger dem möjlighet att utvecklas utifrån egna förutsättningar. SPSM driver skolor på uppdrag av staten. Vi erbjuder eleverna en lärmiljö som ger dem möjlighet till delaktighet, lärande och utveckling. Vi erbjuder ett meningsfullt, stimulerande och viktigt pedagogiskt arbete på våra skolor.Östervångsskolan i Lund har tvåspråkig undervisning i en teckenspråkig miljö för elever från förskoleklass till och med årskurs 10. Våra elever får undervisning både på svenskt teckenspråk och skriven svenska. Vi erbjuder boende för de elever som inte kan pendla varje dag till skolan. ARBETSUPPGIFTER I dagsläget har skolan 1 fast vikarie som samordnar frånvaroanmälningar och tillsättning av vikariat samt ser till att det finns undervisningsunderlag från den personal som är frånvarande. Samordnaren vikarierar också i verksamheten efter behov. Som timvikarie ska du vara beredd på att gå in i undervisning som lärare, som elevassistent eller som boendehandledare. Du har en direkt kontakt med vikariesamordnaren som strukturerar upp ditt uppdrag. Du anpassar och utformar undervisningen i överensstämmelse med de underlag som ordinarie personal delgivit. Du ansvarar för att en trygg lärandemiljö skapas. Du dokumenterar den undervisning som du har ansvarat för under dagen och återkopplar till ordinarie lärare/ assistent. Du samverkar med kollegor när det finns behov av stöd. Du genomför dina arbetsuppgifter på svenskt teckenspråk. I uppdraget som timvikarie kan arbetsuppgifterna variera. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som uppfyller följande krav: Du har minst ett års dokumenterad erfarenhet av arbete med barn eller ungdomar. Du har förmåga att kommunicera på svenskt teckenspråk. Dina kunskaper i svenskt teckenspråk ska vara dokumenterade och du ska beskriva dina teckenspråkskunskaper i din ansökan. Det är meriterande om: Du har erfarenhet från elever med funktionsnedsättning. Du har goda kunskaper i hur man undervisar i en teckenspråkig miljö. Du har en god skriftlig förmåga i svenska. Du har god kännedom om skolans styrdokument. Du har goda kunskaper i att tillgängliggöra undervisningen för varje elev. Du har kunskap om och erfarenhet av att arbeta med ett språkutvecklande arbete. Du har kunskap om konsekvenserna av att vara döv/hörselskadad i vardagen. ÖVRIGT Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Välj ett jobb för att visa detaljer