Tandsköterska till Folktandvården Skåne, Specialisttandvården Malmö

Att jobba i Folktandvården Skåne är att vara med och utveckla framtidens munhälsa. Vi är en plats för dig som tror på att bra munhälsa är viktigt för ett friskare liv och som tycker att det är roligare att jobba i lag än att vara ensam. Framför allt är vi en plats för dig som ser och bryr dig om varje människa du möter. Nu söker vi dig som är tandsköterska till specialisttandvården i Malmö. Är du en nyfiken och engagerad tandsköterska som satsa på karriärutveckling med möjlighet att bli vidareutbilda dig till specialisttandsköterska? Då kanske du vill bli del av oss på specialisttandvården i Malmö. Nu söker vi två tandsköterskor till specialisttandvården till prorotetikavdelningen. Hos oss är du en del av ett team som aktivt arbetar för att förbättra och utveckla verksamheten. Här finns goda chanser för dig att vidareutvecklas både professionellt och personligt, och du har möjlighet att engagera dig i frågor som verkligen betyder något för dig. På specialisttandvården i Malmö erbjuder vi en bred tandvårdskompetens. Här arbetar ett team på cirka 42 medarbetare som erbjuder tandvård inom område parodontologi, endodonti, protetik, ortodonti och pedodonti. , käkirurgi och bettfysiologi. Vi bedriver även ST-utbildning för tandläkare. Kliniken ligger vid Södervärns busstation och har därmed goda pendlingsmöjligheter. ARBETSUPPGIFTER Som tandsköterska på Folktandvården Skåne har du en viktig roll i vårt arbete med att erbjuda hälsofrämjande och förebyggande tandvård för alla åldrar. Du assisterar någon av våra duktiga tandläkare genom undersöknings- och röntgenassistans, delegerad patientbehandling och administrativt arbete som kostnadsförslag och remisshantering. Även visst arbete i receptionen kan förekomma. Folktandvården Skåne arbetar med teamtandvård, vilket innebär att du både arbetar självständigt och tillsammans med dina kollegor. Med teamtandvård får du möjlighet att arbeta på toppen av din kompetens med större omväxling, kunskapsutbyte och ökad delaktighet. Vi värdesätter god service. Därför är gott bemötande en viktig del av ditt arbete med att skapa trygghet och delaktighet. Din professionalism är viktig för att värna om patientsäkerhet och kvalitet, som är centralt i vårt arbete. Sammantaget erbjuder vi ett omväxlande arbete som ger dig kunskapsutbyte med erfarna kollegor. Tillsammans arbetar vi kontinuerligt för att förbättra verksamheten och du har goda möjligheter att vidareutvecklas och engagera dig i frågor som är viktiga för dig. Som nyanställd får du delta i vårt introduktionsprogram, som inkluderar nätverksträffar och utbildningar för att du ska känna dig väl förberedd och trygg i din roll. Dessutom inför vi nu en specialiseringstjänstgöring för tandsköterskor som är intresserade av att bli specialisttandsköterskor. Detta är en unik möjlighet för dig som vill ta nästa steg i din karriär och få fördjupad kunskap inom ditt område. Genom vår specialiseringstjänstgöring får du den kompetens och de verktyg du behöver för att bli en nyckelperson i specialisttandvården som specialisttandsköterska. Detta är en fantastisk chans för dig som vill utmana dig själv, ta på dig mer ansvar och skapa en långsiktig och meningsfull karriär inom tandvården. KVALIFIKATIONER Du har tandsköterskeexamen och kunskaper i svenska som motsvarar svenskt gymnasium eller svenska C1 enligt Europarådets nivåskala. Vidare har du grundläggande datorkunskap och gärna erfarenhet av att arbeta med system som förekommer inom tandvården. Vi erbjuder utbildning i journalsystemet Alfa eCare Clinics. Vi förutsätter att du är trygg i din yrkesroll och trivs med varierande ansvar och arbetsuppgifter. Som person är du engagerad och har lätt för att samarbeta. För att trivas hos oss är det viktigt att du känner igen dig i våra kärnvärden: Nyskapande, Öppna och Tillsammans. Vill du vara med och utveckla framtidens munhälsa? Vi ser fram emot din ansökan! ÖVRIGT Folktandvården Skåne är ett av Sveriges tio största hälsoföretag. Vi har kraft att satsa på ny teknik, forskning och nya arbetssätt. Med Folktandvården Skåne Academy erbjuder vi alla medarbetare kompetensutveckling under hela karriären. Vi finns på 44 orter runt om i Skåne där våra drygt 1500 medarbetare ser till att varje skåning har tillgång till jämlik munhälsa och tandvård i världsklass. På våra ca 70 kliniker träffar vi varje år runt en miljon skåningar för allt från förebyggande insatser till allmän- och specialisttandvård.

Igår
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Erfaren Broprojektör till SYSTRA i Malmö eller Helsingborg
SYSTRA AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Vill du vara med och bygga framtidens hållbara samhällen? Delar du vår passion för innovativa, smarta och hållbara lösningar? Vi söker nu dig som vill ta nästa steg i din karriär i rollen som erfaren broprojektör och utvecklas tillsammans med engagerade kollegor i en positiv och inspirerande arbetsmiljö! Som broprojektör hos oss kommer du arbeta med alla projektfaser- från tidiga utredningar av möjliga broåtgärder till framtagning av bygghandlingar, bärighetsberäkningar samt förstärkningsprojektering av befintliga broar. Våra uppdrag varierar från småskaliga lokala lösningar till omfattande nationella infrastrukturprojekt. Här får du möjlighet att utvecklas, dela med dig av din kunskap och samarbeta med kunniga kollegor både nationellt och internationellt.  Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att: Leda och samordna broprojekt i olika faser. Ansvara för modellering och ritningsframställning, inklusive att skapa tekniska lösningar i både 2D och 3D samt ta fram måttritningar, armeringsritningar och andra tekniska underlag. Vara tekniskt ansvarig och kvalitetssäkra leveranser. Samverka tätt med kunder, partners och myndigheter. Handleda och stötta kollegor samt bidra till kompetensöverföring. Om dig Vi söker dig som tar initiativ och är självgående i ditt arbete, med förmåga att ta ansvar för hela processen från start till leverans. Du är strukturerad och organiserad, sätter realistiska deadlines och säkerställer att arbetet levereras med hög kvalitet. Din samarbets- och kommunikationsförmåga gör att du skapar goda relationer som bidrar till problemlösning, en positiv arbetsmiljö och effektiva leveranser. Med din affärsförståelse ser du det större perspektivet och kan bidra till både långsiktig hållbarhet och lönsamhet i våra uppdrag. Kvalifikationer Godkänd ingenjörsexamen (master- eller kandidatnivå), exempelvis: Högskoleingenjör inom byggteknik. Väg- och vattenbyggnad eller motsvarande. Minst fem års erfarenhet av bro- och anläggningsprojekt, antingen som beställare, konsult eller entreprenör. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Goda kunskaper i AutoCAD. Goda kunskaper i Trafikverkets regelverk gällande bro och broliknande konstruktioner. Meriterande Entreprenaderfarenhet. Erfarenhet av Tekla Structures. Vad kan vi erbjuda dig? SYSTRA utvecklar innovativa lösningar för ett hållbart resande. Du blir en del av en organisation som tar vi ansvar för miljön, projekten och medarbetarna. Vi erbjuder tjänster inom transport, samhällsbyggnad och infrastruktur. SYSTRA är en växande organisation med drygt 700 medarbetare i Sverige. Vårt arbetsklimat präglas av framåtanda, kompetens och samarbete. Hos oss arbetar både erfarna och juniora medarbetare och vi månar om en hög grad av kunskaps- och erfarenhetsutbyte såväl inom som mellan teknikområdena. Vi strävar efter att vara en arbetsplats där alla medarbetare trivs och mår bra – där du kan hålla en bra balans mellan jobb och fritid. Läs gärna mer om oss på vår webbsida, som finns länkad i annonsen. Placeringsort och övrig information Vi erbjuder en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Du kommer ha din bas på något av våra kontor i Malmö eller Helsingborg. Kontaktuppgifter Gruppchef Bro, Civil Design, Niklas Le Veau [email protected]   Rekryteringspartner SYSTRA, Johanna Ekman [email protected] Ansökan Urval kan komma att ske löpande, men på grund av semestertider kommer vi att börja behandla kvalificerade ansökningar från och med vecka 34. Observera att du endast kan bifoga ett dokument (ditt CV) när du ansöker till tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan! Om SYSTRA Group Med 11’000 medarbetare globalt är SYSTRA en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro. SYSTRA har bland annat designat cirka hälften av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar och automatiserade tunnelbanor.  SYSTRA- confidence moves the world Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Igår
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Hyres- och arrendenämnden i Malmö söker en administratör
Sveriges Domstolar
Chefssekreterare och VD-assistenter m.fl.

Hyres- och arrendenämnden i Malmö  Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led.  Så fungerar domstolarna och nämnderna Vill du arbeta i en samhällsviktig och händelserik verksamhet, tillsammans med kunniga och engagerade kollegor? Då kan detta vara ett jobb för dig! Arbetet innebär Din huvudsakliga roll är att arbeta som administratör och detta innebär att du under Myndighetschefen har ett ansvar för administrationen innefattande ekonomi och personalfrågor, arbetsmiljö och övrig service. Det innefattar bland annat att du tillsammans med Myndighetschefen ansvarar för verksamhetsplanering, budget-, prognos- och uppföljningsarbete samt administrativa rutiner och planer. Du har även det övergripande ansvaret för lokal- och inköpsfrågor, diarium, sociala medier samt samordning av vissa arbetsuppgifter m.m. i ett nära samarbete med andra medarbetare på nämnden.  I rollen ingår även att arbeta som handläggare, vilket innebär att du arbetar med våra ärenden från det att de kommer in till att de avslutas, bland annat kontakter med parter och ombud samt protokollföring vid sammanträden. Arbetet bedrivs i nära samarbete med nämndens hyresråd och övriga handläggare. Tjänsteresor kan förekomma. Vi söker dig som • har universitets- eller högskoleexamen, • har flera år erfarenhet från administrativt arbete som arbetsgivaren bedömer relevant, • har god datorvana och lätt för att lära dig olika IT-system, • har mycket goda svenska kunskaper i både tal och skrift. Det är meriterande om du tidigare har erfarenhet inom arbetsledning, ekonomi- eller personaladministration, och vi ser gärna att du har arbetat med internkontroll och projektledning. Tidigare erfarenhet av administration eller handläggning inom Sveriges Domstolar eller annan offentlig verksamhet kan vara meriterande.  Som person har du en utpräglad servicekänsla och är prestigelös. Du har lätt för att kommunicera med andra människor, är lyhörd och kan snabbt ställa om fokus - du behöver kunna hantera olika uppgifter, människor och situationer. Du har gott omdöme, är ansvarskännande och har förmåga att arbeta noggrant och självständigt men kan också samarbeta med andra för att nå verksamhetens mål. Vid hög belastning behöver du kunna prioritera och planera ditt arbete väl.  Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en omväxlande och inspirerande anställning där du arbetar både operativt och strategiskt med verksamheten och med våra ärenden. Som anställd inom Sveriges domstolar erbjuds du fördelaktiga villkor (https://www.domstol.se/jobba-hos-oss/att-jobba-i-sveriges-domstolar/varfor-jobba-hos-oss/formaner-och-villkor/) och har även möjlighet till kompetensutveckling genom bland annat att deltaga på olika nätverksträffar. Vi har flexibla arbetstider, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme. Vilka är vi Hyres- och arrendenämnderna är statliga myndigheter med domstolsliknande uppgifter inom Sveriges Domstolar. Hyres- och arrendenämnderna prövar vissa hyres- och bostadsrättstvister mellan hyresgäster och hyresvärdar respektive mellan bostadsrättsinnehavare och bostadsrättsföreningar samt medlar i övriga sådana tvister. Arrendenämnderna har motsvarande arbetsuppgifter i arrendetvister.   På nämnden i Malmö finns fyra enheter som handlägger alla typer av ärenden men med viss geografisk fördelning sinsemellan. Hyres- och arrendenämnden i Malmö har f.n. 13 anställda och finns i moderna och nya lokaler i Domstolarnas hus, centralt beläget i Malmö nära stationen.  Nämndens verksamhetsområde omfattar Skåne och Blekinge län, mer information om oss finns här. Allmän information om nämndverksamheten finns på den här (https://www.domstol.se/amnen/hyra-bostadsratt-och-arrende/) sidan. Övrig information Anställningen är en tillsvidareanställning med inledande provanställning, med start enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 3 augusti 2025. Är du intresserad? Sök redan idag! För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Igår
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Studerande rekryteringsassistent till KFX HR-partner i Malmö
KFX HR-partner Skandinavien AB
Personal- och HR-specialister

Om tjänsten Har du minst ett år kvar av dina studier och vill arbeta inom rekrytering? Trivs du på en arbetsplats där fokus läggs på kvalitet och att dagligen ha roligt tillsammans med dina kollegor? Då tror vi att KFX HR-partner kan vara arbetsplatsen för dig! Detta är en behovsanställning och vi söker därför dig som studerar och därmed har en annan huvudsaklig sysselsättning. Om företaget KFX HR-partners fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer med våra kunder och vår personal. Vi lyssnar på våra kunder, våra anställda och på varandra. Stolthet, omtanke och engagemang är våra värdeord. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare. Vi är i dag drygt 300 medarbetare och har regionala kontor runt om i landet. Nu utökar vi med en ny kollega till vårt Malmökontor. Med över 35 års erfarenhet erbjuder vi våra kunder och anställda trygghet och kvalitet. Arbetsuppgifter Som rekryteringsassistent stöttar du Malmökontorets verksamhet i det dagliga rekryteringsarbetet samt vid behov arbeta hos våra kunder. Som rekryteringsassistent hos KFX blir du på delaktig i samtliga delar av rekryteringsprocessen och är därför en väldigt utvecklande, produktiv och ansvarsfylld tjänst för dig som student. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär: • Publicera annonser • CV-granskning och ett första urval • Telefonintervjuer med kandidater och boka in dem på intervjuer • Referenssamtal • Skriva kandidatpresentationer • Skriva annonser • Testadministration • Övrig personaladministration Kvalifikationer Vi söker dig som är studerande och har minst ett år kvar av dina studier. Vi ser gärna att du studerar till personalvetare, beteendevetare eller läser motsvarande kurser. För att vara aktuell för tjänsten ska du kunna arbeta minst 2 dagar i veckan, flexibelt med dagar och tider. Som rekryteringsassistent har du mycket kontakt med kandidater och kunder. Krav för tjänsten är därför att du uttrycker dig korrekt och professionellt i tal och skrift. Du har även flytande kunskaper i det svenska och engelska språket. Vårt arbetsklimat präglas av teamkänsla, ödmjukhet och god stämning, varför det är viktigt att du delar samma positiva och glada inställning som oss! Du drivs av att arbeta i ett högt tempo, är flexibel, prestigelös och orädd inför nya situationer. Vi tror att du är en ambitiös, lojal och social person. Du tycker om att ta ansvar och tar egna initiativ. Vidare är du van vid att arbeta med telefon och dator som främsta redskap. Vi arbetar i systemen Onecruiter och Intelliplan och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av dessa system. Övrigt Tjänsten är internt på vårt Malmökontor i centrala Malmö och du kommer att erbjudas en behovsanställning, det därför nödvändigt att du har en annan huvudsaklig sysselsättning, exempelvis studier. Tillträde sker enligt överenskommelse, önskvärt under augusti månad. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, skicka därför in din ansökan direkt! Har du några frågor eller funderingar? Kontakta ansvarig rekryterare, Edwin Ek, [email protected]

Igår
Sista ansökan:
5 september 2025
Butiksansvarig/Franchisetagare
Partnerverket Sverige AB
Chefer inom handel

Elcykelpunkten och vår bransch befinner sig just nu i en stark tillväxtfas och intresset för elcyklar ökar kraftigt. Hos oss ges du möjligheten att öppna en egen butik under vårt varumärke genom franchising. Vi erbjuder dig som gillar affärer, goda förutsättningar för ett lönsamt och fantastiskt roligt företagande! Vi hjälper dig från det att du startar upp ditt företag, tills att du ska gör utdelning på din vinst. Vi är helt enkelt måna om dig och vill att just du skall lyckas. Du får ta del av ett beprövat koncept med ett nyckelfärdigt företag, låga inköpspriser och support av oss. Vi har en engagerad organisation som består av allt ifrån inbitna cyklister som vunnit svenska mästerskapen till ett vasst försäljningsteam som hjälper dig att sälja mer. Vi stöttar dig med marknadsföring och kommer att säkerställa att du att får många besökare in till just din butik. Våra erfarna ekonomer kommer också att ge tid, råd och tips för att se till att du lyckas och driver en butik i världsklass! Vi söker dig som har ett intresse för affärer och lönsamhet. Du förstår att det krävs 100 % satsning på ditt egna företag för att lyckas. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av sällanköpsförsäljning och kundrelationer. Som person är du utåtriktad, driven och fokuserad på ditt långsiktiga mål att lyckas och att möte dina kunder på bästa sätt. Samarbete är a och o inom franchise, dels med oss men även med din personal som du är ledare för. Privat har du en stabil livssituation och ekonomi för att satsa på dig själv och eget företag. Elcykelpunkten startade år 2017 med syftet att förbättra folkhälsan genom att få fler att använda elcykel istället för att åka kommunalt eller ta bilen. Vår vision är att det ska finnas en elcykel i varje folkhem och att Elcykelpunkten ska vara förstahandsvalet vid nyköp. Idag har vi butiker etablerad i flera av Sveriges största städer och vi ska bli fler – Gärna tillsammans med dig! Vi har blivit uppmärksammade vilket är roligt. I maj blev vi utsedda av Svenska Franchiseföreningen till framtidens franchise. Vill du veta mer om franchise och om oss! Tveka inte att anmäla ditt intresse redan idag. Vi kommer sedan att kontakta dig för ett helt förutsättningslöst möte, där vi vill veta mer om dig och samtidigt berätta mer om vårt koncept och vad det innebär att franchisetagare inom Elcykelpunkten. Vi hörs!

Igår
Sista ansökan:
2 augusti 2025
VS Entreprenadmontörer till Halmstad
Assemblin VS AB
VVS-montörer m.fl.

Entreprenadmontörer till Halmstad VS-montörer till Assemblin – bli en del av vårt team!   Är du en erfaren VS-montör som trivs med att arbeta i större entreprenadprojekt? Vill du ha ett stabilt jobb i ett sammansvetsat team där du får möjlighet att utvecklas? Då kan detta vara rätt tjänst för dig!   Om rollen Vi söker nu flera engagerade VS-montörer till vår entreprenadverksamhet i Halmstad. Du kommer att arbeta i varierande projekt – allt från nyproduktion till ombyggnationer – där du tillsammans med kollegor utför VS-installationer enligt ritningar och instruktioner. Du blir en viktig del av vårt montageteam och bidrar till att arbetet flyter på enligt plan, med fokus på kvalitet, säkerhet och samarbete.   Exempel på arbetsuppgifter: Utföra VS-installationer i entreprenadprojekt Säkerställa god kvalitet och följa gällande branschregler Samarbeta med kollegor, arbetsledning och andra yrkesgrupper på plats Bidra till en trygg och säker arbetsmiljö Din profil Certifierad VS-montör med några års erfarenhet Van att arbeta självständigt och i team Ansvarstagande, noggrann och lösningsorienterad God samarbetsförmåga B-körkort är ett krav   Varför Assemblin? Assemblin är ett av Sveriges ledande installationsföretag med verksamhet på över 40 orter. Vi erbjuder dig en trygg anställning, bra förmåner och utvecklingsmöjligheter inom företaget. Hos oss är sammanhållning och yrkesstolthet viktiga ledord – här jobbar vi tillsammans och stöttar varandra.   Ansökan Låter det intressant? Skicka in din ansökan med CV via vår hemsida senast 2025-09-30. Urval sker löpande – vänta inte med att söka! För frågor om tjänsten, kontakta Ronny Emanuelsson på 073 910 66 14 eller Fredrik Wremstad på 070 854 43 67. Vi undanber oss samtal från rekryterings- och karriärsajter. ”

Igår
Sista ansökan:
30 september 2025
Systemingenjör till försvarsindustrin - Södra Småland/Norra Skåne
Essiq AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Vi söker systemingenjör till uppdrag hos våra kunder inom försvarsindustrin!  Våra kunder är globala leverantörer av ledande produkter, tjänster och lösningar inom militärt försvar och civil säkerhet.  I denna roll får du det bästa av två världar - en trygg anställning hos ESSIQ samtidigt som du har möjligheten att växa och utvecklas genom olika projekt och kunduppdrag. Genom ett lyhört ledarskap och en öppen företagskultur vill vi ge varje medarbetare möjligheten att forma sin karriär och sin vardag. Orterna som är aktuella ligger i södra Småland/norra Skåne. ROLLBESKRIVNING  Som systemingenjör i utvecklingsprojekt hos vår kund kommer du ansvara över att säkerställa leveranser, se till att ni har nödvändiga förutsättningarna genom planering, arbetsuppgiftsfördelning och projektleverans, samtidigt som ni agerar i enlighet med grundläggande värderingar och syften. För att blomstra i denna centrala roll är förmågan att bygga starka relationer av stor vikt, både inom din avdelning och gentemot andra delar i verksamheten och såklart en teknikbakgrund från utvecklingsprojekt. I din roll som systemingenjör kan du komma att bland annat ansvara för: Ta fram och analysera systemkrav. Definiera systemarkitektur och design. Samverka i systemsäkerhetsarbetet. Planera och leda systemintegrationen. Definiera verifierings- och valideringsstrategi på systemnivå och delsystem. Planera och leda verifierings- samt valideringsaktiviteter på systemnivå. Koordinera verifieringsaktiviteter mellan olika discipliner. Följa upp kravtäckning och testresultat. Stödja alla discipliner inom systemintegration, såsom human factor, systemsäkerhet, funktionalitet, tillförlitlighet, underhållsbarhet och logistik OM DIG  Vi tror att du är en trygg och självgående individ som tillsammans med dina kollegor aktivt strävar efter att driva organisationen framåt. Du har förmågan att enkelt identifiera områden för utveckling inom projekt samt uppskattar kontinuerligt lärande. Du kommunicerar tydligt, är lyhörd och inkluderande. Det är också viktigt att ha ett flexibelt tankesätt som gör att du kan anpassa dig till förändrade omständigheter inom projektet och olika konsultuppdrag. För att passa denna roll SKA du ha: Civilingenjörsexamen eller motsvarande utbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Erfarenhet av att arbeta med system- eller produktutveckling. Erfarenhet/förståelse för HW/SW-Test. Svenskt medborgarskap (ej dubbelt medborgarskap) God förståelse för kravställande och kravställning. Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. För att passa denna roll BÖR du ha: Erfarenhet av arbete med Systemspecifikation och/eller verifiering. Tidigare erfarenhet av att utveckla, skriva och/eller granska tekniska dokument. Kunskap från nära arbete med Mjukvaruutveckling och/eller Hårdvaruutveckling. Erfarenhet av att jobba med/mot leverantörer. Skicklig i planering med förmågan att organisera och prioritera ditt arbete effektivt för att arbeta mot fastställda deadlines. Erfarenhet från försvarsindustrin. OM TJÄNSTEN Anställningsform: tillsvidareanställning på heltid. 6 månaders provanställning tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Lön och förmåner: Konkurrenskraftig fast eller rörlig lön. Goda utvecklingsmöjligheter och generösa förmåner. Tjänstepension, omfattande försäkringar.  OM ESSIQ ESSIQ är teknikkonsultföretaget där allt börjar med dig. Med fokus på individen, flexibla lösningar och en modern lönepolicy attraherar vi de skarpaste, mest professionella och engagerade personerna i branschen. Med denna vision grundades ESSIQ år 2005, sedan dess har vi utvecklats till ett framgångsrikt företag med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi består idag av över 200 medarbetare med olika bakgrund, personlighet och nationalitet, med en god fördelning av kvinnor och män. Vi har över 80 aktiva kunder i spännande branscher – allt från de stora aktörerna till de små innovationsföretagen. ESSIQ:s medarbetare arbetar med användarcentrerad tjänste- och produktutveckling inom följande tjänsteområden: UX & Service Design, Connected & Embedded Systems, IT & Cloud Services, Green Technology & Electromobility, Test & Quality Engineering, Agile Management, Mechanical Engineering samt Simulation & Visualization. Kompetensen levererar vi på plats hos uppdragsgivaren, inhouse och i satellit. Våra medarbetares intressen och ambitioner leder vägen – vårt mål är att göra den perfekta matchningen av individ och uppdrag. ESSIQ är ett familjärt och socialt företag med visionen att vara Sveriges bästa arbetsgivare för alla medarbetare, oavsett roll i organisationen. Vi lägger stor vikt vid gemenskap och har ett uppskattat utbud av professionella och sociala aktiviteter. Vår kommunikationsplattform genomsyras av öppenhet, och främjar nätverkande och kompetensutbyte såväl som fritidsaktiviteter och relationsbyggande. ANSÖKAN Ansökningar kommer hanteras i augusti 2025. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl med hänsyn till GDPR. Vi använder oss av rekryteringsverktyget Teamtailor. Urval och intervjuer sker med start i mitten av augusti men skicka gärna in din ansökan redan idag. Befattningen kräver att du genomgår och uppfyller gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Bakgrundskontroller kommer att göras. Kan även innebära krav på säkerhetsklassinplacering, samt i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. KONTAKT Frågor om tjänsten? Kontakta: Mikael Häll via [email protected] Vill du veta mer om ESSIQ? Besök http://essiq.se och följ oss på våra sociala medier!

Igår
Sista ansökan:
18 december 2025
Maskiningenjör till framgångsrikt industriföretag i Landskrona
Standby Workteam AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Med över 30 år i branschen är vi en av Södra Sveriges mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö. Maskiningenjör till framgångsrikt industriföretag i Landskrona Gillar du hybridroller där du både sitter vid skrivbordet och är ute bland maskinerna? Är du en teknisk problemlösare som har konstruktion och projektledning med dig och samtidigt gillar att arbeta direkt i produktionen? Då ska du se hit! Vi söker nu en Maskiningenjör / Teknisk Projektledare till ett intressant industriföretag i Landskrona. Bolaget ingår i en framgångsrik större svensk koncern med global närvaro. I den här rollen får du möjlighet att kombinera din tekniska bakgrund med ditt praktiska intresse för att arbeta och förbättra ”där det händer” – ute i produktionen. Du kommer att vara en central del i att säkerställa att produktionen fungerar optimalt och att den förbättras och utvecklas. Du har många kontaktytor och du utnyttjar din ingenjörskompetens på plats för att förbättra och utveckla processer och maskiner. Du erbjuds en spännande och omväxlande roll i en framgångsrik större industrikoncern. Låter detta som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vi söker dig som har: En teknisk bakgrund inom konstruktion, maskinteknik, produktionsteknik eller motsvarande. Ett genuint intresse för att arbeta nära maskiner och mekaniska system. Förmåga att identifiera och lösa problem i produktionen och se förbättringspotential En hands-on attityd och vilja att bidra till kontinuerlig förbättring i produktionen. God samarbetsförmåga och en vilja att arbeta i team. Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Start enligt överenskommelse. Placering i Landskrona. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund, Standby Workteam på 0709-605372. Varmt välkommen med din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Allakando läxhjälp Bunkeflostrand, privatlärare, Matematik
Allakando AB
Grundskollärare

Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid! Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid Mycket utvecklande och en merit som imponerar Gör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan Extrajobbet passar perfekt för dig som: Går på exempelvis gymnasiet eller universitet Vill göra skillnad för andra människor Är positiv och engagerande Har goda ämneskunskaper i dina ämnen Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper: Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa Jobba på de dagar och tider som passar dig Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig! Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till jobbet på 3-4 minuter Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando! Läs mer om oss här: https://www.allakando.se En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/ Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/ Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Personlig nanny: https://nannypoppins.se/ Privat barnvakt: https://barnvakt.se/ Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/ Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/ Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/ Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/

Igår
Sista ansökan:
17 juli 2025
Farmaceut till Kronans Apotek Mobilia Malmö

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Farmaceut till Kronans Apotek Mobilia Malmö – en arbetsplats med puls och hjärta Vill du vara med och skapa kundupplevelser i världsklass tillsammans med ett engagerat team? Vi söker nu en driven och serviceinriktad farmaceut till vårt moderna och trivsamma apotek i hjärtat av Mobilia köpcentrum, Malmö. Om oss Kronans Apotek Mobilia Malmö är strategiskt beläget i ett livfullt köpcentrum med över 100 butiker, vårdenheter, statliga myndigheter och bostäder. Här möter vi en bred kundkrets – från barnfamiljer och äldre till egenvårds- och receptkunder. Vårt team består av 6 farmaceuter och 3 apotekstekniker som tillsammans skapar en positiv arbetsmiljö där vi stöttar varandra, har roligt och levererar bästa möjliga service. Din roll Som farmaceut hos oss får du en varierad arbetsdag där du arbetar med: - Rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter - Receptexpedition och patientsäker rådgivning - Lagerhållning, kvalitetsarbete och kampanjer - Aktivt deltagande i apotekets utveckling och dagliga drift Vi söker dig som: - Är legitimerad farmaceut med ett genuint intresse för kundservice - Trivs med att arbeta i team och bidra till en god gruppdynamik - Är ansvarstagande, noggrann och lösningsorienterad - Har viljan att växa i din roll och bidra till att förbättra vårt apotek ytterligare Vi erbjuder: - En inkluderande arbetsplats med stark teamkänsla - Möjligheter till kompetensutveckling - En central och attraktiv arbetsplats i ett av Malmös mest besökta centrum Välkommen att bli en del av vårt engagerade team! Apoteket är öppet 08:00-20:00 på vardagar, 10:00-18:00 på lördagar och söndagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid eller deltid, med start enligt överenskommelse. Du blir en del av Elahe Sharmas team, där engagemang, samarbete och arbetsglädje står i fokus Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Apotekschef [namn] på tel. 072-XXXXXXXX Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila [email protected] alternativt Verdi Sawma, maila [email protected] samt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀

Igår
Sista ansökan:
4 augusti 2025