Med över 30 år i branschen är vi en av Södra Sveriges mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö. Maskiningenjör till framgångsrikt industriföretag i Landskrona Gillar du hybridroller där du både sitter vid skrivbordet och är ute bland maskinerna? Är du en teknisk problemlösare som har konstruktion och projektledning med dig och samtidigt gillar att arbeta direkt i produktionen? Då ska du se hit! Vi söker nu en Maskiningenjör / Teknisk Projektledare till ett intressant industriföretag i Landskrona. Bolaget ingår i en framgångsrik större svensk koncern med global närvaro. I den här rollen får du möjlighet att kombinera din tekniska bakgrund med ditt praktiska intresse för att arbeta och förbättra ”där det händer” – ute i produktionen. Du kommer att vara en central del i att säkerställa att produktionen fungerar optimalt och att den förbättras och utvecklas. Du har många kontaktytor och du utnyttjar din ingenjörskompetens på plats för att förbättra och utveckla processer och maskiner. Du erbjuds en spännande och omväxlande roll i en framgångsrik större industrikoncern. Låter detta som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vi söker dig som har: En teknisk bakgrund inom konstruktion, maskinteknik, produktionsteknik eller motsvarande. Ett genuint intresse för att arbeta nära maskiner och mekaniska system. Förmåga att identifiera och lösa problem i produktionen och se förbättringspotential En hands-on attityd och vilja att bidra till kontinuerlig förbättring i produktionen. God samarbetsförmåga och en vilja att arbeta i team. Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Start enligt överenskommelse. Placering i Landskrona. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund, Standby Workteam på 0709-605372. Varmt välkommen med din ansökan!
Tjänstebeskrivning & erbjudande Vill du ha ett omväxlande och självständigt arbete där du får möjlighet att driva spännande byggtekniska projekt? Vill du dessutom arbeta i en organisation som gör verklig skillnad för miljön och samhället? Då kan det här vara rollen för dig! Då en medarbetare valt att sluta söker vi en ny kollega. Som fastighetstekniker hos oss erbjuds du ett varierande och självständigt arbete där du får möjlighet att driva spännande byggtekniska projekt. Du blir en del av vår fastighetsenhet, som består av nio medarbetare och tillsammans ansvarar för underhåll, förvaltning och utveckling av våra olika anläggningar samt facility management. I denna roll kommer du främst att arbeta med avfallskraftvärmeverket, men även med kontors- och förrådslokaler. Sysav bidrar till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Vi omhändertar avfall, avgiftar, förädlar och för tillbaka resurser till samhället. Vi skapar också insikt kring hållbar konsumtion och visar vägen för branschen genom innovativa lösningar. Sysav är stolt över att bidra till att skapa världens mest hållbara region - tillsammans med kunder, samarbetspartners och våra 14 ägarkommuner. Arbetsuppgifter Dina främsta arbetsuppgifter blir att hantera olika underhållsprojekt inom teknik och bygg. Projekten varierar stort, både när det gäller innehåll och storlek. Som fastighetstekniker samordnar du, planerar och projektleder entreprenader av olika storlek och omfattning. Du kommer också att hantera löpande och akut underhåll för de olika anläggningarna samt vissa administrativa arbetsuppgifter. Det är en självständig roll där du får stor möjlighet att påverka ditt arbete och fatta egna beslut men också tillhöra ett team och samarbeta med andra tekniker. Du är ansiktet utåt mot kund i den dagliga verksamheten och skapar och upprätthåller goda relationer med såväl medarbetare som entreprenörer. På Sysav bidrar du till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Hos oss får du en arbetsplats där ett tillitsfullt och lyhört ledarskap och medarbetarskap premieras. En hybrid arbetsplats, när det är möjligt, samt balans mellan arbete och fritid, är viktigt för många av våra medarbetare och därför även för oss. Förutom friskvårdsbidrag, erbjuder vi en förmånlig sjukvårdsförsäkring och tillgång till vår Förmånsportal samt gratis pensionsrådgivning. Personprofil Vi söker en erfaren och kompetent fastighetstekniker med särskild expertis inom fastighetsautomation, projektledning och samordning av komplexa projekt. För att lyckas i rollen behöver du vara en driven, ansvarsfull och strukturerad person med ett proaktivt arbetssätt och en stark problemlösningsförmåga. För att trivas är det viktigt att du: • Har god samarbetsförmåga och är serviceinriktad • Är prestigelös och öppen inför olika arbetsuppgifter • Lockas av en roll där du får vara ute i verksamheten och träffa olika människor • Har stort intresse för fastigheter och personlig service • Är utåtriktad med god kommunikativ förmåga • Tekniskt intresserad Krav: • Flera års erfarenhet av liknande arbete inom fastighetsteknik • Relevant eftergymnasial utbildning inom ventilation-, automation- eller installationsteknik eller liknande • Kunskap inom styr- och reglerteknik • B-körkort (både automat och manuell) Övrigt Start: Omgående/enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Plats: Malmö Arbetstid: 07-15:45 med flex För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar Sysav med PerformIQ. Vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Filip Lundström på [email protected] vid eventuella frågor gällande rekryteringsprocessen. Välkommen med din ansökan!
Till vårt team i Malmö och Växjö söker vi nu dig med erfarenhet av elkonstruktion som är sugen på nästa utmaning. Som elektronikkonstruktör hos oss får du jobba i spännande uppdrag inom försvarsindustrin, men även andra branscher. Utöver en intressant roll erbjuder vi anställningstrygghet med försvars och säkerhetskoncernen Saab som ägare. Din roll som elektronikkonstruktör På Combitech har du möjlighet att arbeta i kvalificerade uppdrag hos våra kunder i regionen men även på distans mot kunder i övriga delar av landet. I det dagliga arbetet bidrar du till ett trevligt arbetsklimat och en god teamkänsla. Respekt, samarbete och passion är våra ledord - och därmed något du bör ta med dig i ditt arbete i uppdrag ute hos kund eller i något av våra in-houseprojekt Exempel på arbetsuppgifter * Elkonstruktion/CAD * Systemarbete * Schema och PCB layout * Kravhantering * Test och verifiering * Programmerbar logik, både elektronik och programmering Hos oss arbetar vi med ambitionen av att vårt arbete ska göra skillnad och bidra till ett säkrare samhälle. För att trivas hos oss ser vi att du delar samma ambition. Vem är du? Vi ser gärna att du har: * Högskoleingenjör eller civilingenjör inom elektroteknik, elkraft, eller liknande utbildningsprofil * Minst 3 års erfarenhet av elkonstruktion och produktutveckling Det är även meriterande om du har tidigare kunskap inom: * Kraftelektronik * Navigationsutrustning * AutoCAD Electrical * EMC * Programmering * EL-mekanik Som person bör du vara kommunikativ och kunna ta egna initiativ. Nyfikenhet, flexibilitet och en stark förmåga att förstå kundens behov och utmaningar är några av nycklarna för att lyckas i konsultrollen. Du är även van vid att arbeta i projektform och har lätt för att skapa goda relationer med personer i din omgivning. Urval sker i augusti pga semester. Välkommen med din ansökan. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Kom och gör skillnad Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor! Kontaktperson/rekryterande chef: [email protected]
Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Klipboard. Om företaget Klipboard är ett företag som revolutionerat däckbranschen med sina smarta och effektiva digitala lösningar. Företaget utvecklar och levererar DäckData – det marknadsledande affärssystemet för däckverkstäder i Norden. Genom innovativa och användarvänliga verktyg hjälper Klipboard däckföretag att optimera sin verksamhet och förenkla allt från bokningar och lagerhantering till fakturering och kunddialog. DäckData erbjuder en helhetslösning som gör kundernas arbete både enklare och mer kostnadseffektivt. För bilhandlare utan verkstad erbjuds även Standalone Däckhotell – en specialanpassad lösning för att hantera däcksäsonger på ett effektivt sätt. Klipboard strävar efter att vara mer än bara en leverantör – ambitionen är att vara en långsiktig partner som skapar värde. Genom nära samarbete med kunderna anpassas lösningen efter verksamhetens behov. Det erfarna teamet av säljare och tekniska experter erbjuder stöd i hela processen – från installation och konfiguration till utbildning och support. Som en del av den globala Klipboard-koncernen med över 1500 anställda, finns stora utvecklingsmöjligheter för medarbetare som vill växa inom bolaget. Arbetsuppgifter Som Supportmedarbetare arbetar du med att ge teknisk support och vägledning till Klipboards kunder som använder deras affärssystem DäckData. Du är en viktig del av supportteamet och hanterar inkommande ärenden via supportportal, e-post och telefon. Rollen passar dig som är lösningsorienterad, serviceinriktad och trivs i en dynamisk miljö där varje kundkontakt är en chans att göra skillnad. Besvara kundärenden via chatt, e-post och telefon med hög servicenivå Skicka ut tillbehör och utrustning till kunder Arbeta proaktivt med att följa upp och lösa ärenden Säkerställa att ärenden hanteras enligt företagets SLA Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av kundbemötande Goda datorkunskaper Flytande i svenska och engelska, i tal och skrift Meriterande med erfarenhet av innesälj Meriterande med erfarenhet från branschen För att trivas i rollen är du serviceinriktad, initiativtagande och kommunikativ. Du har ett genuint intresse för teknik och kundnöjdhet och arbetar strukturerat även när tempot är högt. Du är också nyfiken på att utvecklas och förbättra processer, både på egen hand och tillsammans med teamet. Övrig information Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Plats: Malmö (hybrid, 3 dagar på kontoret och möjlighet till 2 dagar hemma) Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support: [email protected] 010-171 47 10 Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Gör skillnad. Varje dag. Utmanas du av avancerad sjukvård, skarpa lägen och akuta situationer? Drivs du av att förbättra verksamheten tillsammans med dina kollegor? Då kan du vara just den vi söker! Hos oss får du både fatta snabba beslut i hanteringen av plötsliga, oförutsägbara händelser och arbeta metodiskt med avancerade ingrepp unika för vår verksamhet. Du får en djup kunskap, en bred erfarenhet och en chans att vara med och utveckla verksamheten. Vi har mycket spännande på gång då vi kommer flytta in i Malmös nya sjukhus under hösten 2025. Operation kirurgi (OK) är en spännande operationsavdelning under ständig utveckling. Vi ger anestesi- och operationsservice åt elektiv nedre gastrokirurgi, endovaskulär-/kärlkirurgi, urologi, transplantationskirurgi, akutkirurgi samt anestesi vid röntgenundersökningar. Enheten ansvarar för akuta larm inom sjukhuset. Till enheten hör också en pre- och postoperativ avdelning (PPE). Verksamhetsområde (VO) intensiv- och perioperativ vård (IPV) ansvarar för anestesi- och operationssjukvård på Skånes universitetssjukhus (Sus) i Malmö. IPV omfattas av OK, Operation Kvinno Kirurgi (OKK), Operation Ortopedi (OO), Operation Rekonstruktiv Kirurgi (ORK) samt anestesiservice vid handkirurgiska ingrepp. VO IPV kommer under 2025 starta upp kompetens- och tjänstemodellen (KTM) för undersköterskor. Målet med KTM är att skapa förvaltningsgemensamma strukturer för professionell utveckling och kontinuerligt lärande inom Sus. Syftet är att öka förutsättningarna för en god och säker vård och bidra till att göra Sus till en attraktiv arbetsplats. Satsningen är en del av arbetet med magnetmodellen som IPV arbetat aktivt med sedan 2022. ARBETSUPPGIFTER Är du utbildad undersköterska och tycker om att driva och ser möjligheter för förändrings- och förbättringsarbete? Då är vår operationsavdelning rätt plats för dig! Vi söker dig som är intresserad av att arbeta inom en spännande och starkt utvecklande avdelning. I arbetsuppgifterna ingår ett stort eget ansvar i det vårdnära arbetet såväl inom operation- som anestesiområdet med bland annat assistering till anestesier, hantering av sterilt material och dokumentation i datasystem. Verksamheten är högspecialiserad och ligger i framkant när det gäller teknisk apparatur och vi ser gärna att du är praktiskt lagd. På avdelningen arbetar vi med USK 1 och USK 2, där USK 1 är riktad emot operation och USK 2 riktad emot anestesi. Alla undersköterskor på avdelningen kan vara både USK 1 och 2. Patientens autonomi och individuella behov står alltid i centrum hos oss. Arbetet på operationssalen bygger på samverkan mellan de olika professionerna i teamet. Du arbetar integrerat i team tillsammans med andra yrkeskategorier för att erbjuda patienten bästa möjliga vård. Vi arbetar i team med möjlighet till fördjupning inom våra specialiteter. Som nyanställd hos oss erbjuds du ett individuellt introduktionsprogram anpassat efter dina tidigare erfarenheter. Du får handledning av andra undersköterskor som har en lång och bred erfarenhet. Då vi värdesätter utveckling arbetar vi kontinuerligt med kompetensutveckling för vår personal. Stora möjligheter ges till att vara med och vidareutveckla enhetens arbete. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska och uppfyller Socialstyrelsens krav om skyddad yrkestitel oavsett om du läst enligt tidigare eller nuvarande programstruktur. Om du läst den tidigare programstrukturen ser vi gärna att de är med inriktning akutsjukvård/sjukvård. God kunskap i svenska i såväl tal som skrift är ett krav. Det är viktigt att du är bekväm med att använda datorn som arbetsredskap. Om du har tidigare arbetslivserfarenhet ser vi gärna att det är från operationsverksamhet eller akutsjukvård. Specialistutbildning inom anestesi, operation och intensivvård är meriterande. Personliga egenskaper som värdesätts är att du lyhörd, flexibel, ansvarstagande och serviceinriktad. Vidare ska du ha god samarbets- och kommunikationsförmåga då teamarbete är vårt ledord. Du ska kunna arbeta självständigt och planera ditt arbete. Precis som vi, värdesätter du ett arbete som präglas av det egna ansvaret, delaktighet, engagemang och samarbete mellan yrkeskategorier och närmsta chef. Utdrag ur misstanke- och belastningsregistret kommer att ske innan eventuell anställning. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Observera att du behöver bifoga intyg/betyg (ej enbart diplom) från din undersköterskeutbildning för att din ansökan ska ses som komplett. Har du fått ditt bevis om skyddad yrkestitel ska även detta bifogas i ansökan. Du behöver visa upp ett bevis om skyddad yrkestitel från Socialstyrelsen eller ett intyg att du var tillsvidareanställd den 1 juli 2023. Har du inte detta bevis anställs du som omvårdnadsassistent och anställningen är visstid, i väntan på beviset. På Socialstyrelsens hemsida kan du läsa mer om skyddad yrkestitel för undersköterskor och vilka övergångsregler som gäller https://legitimation.socialstyrelsen.se/skyddad-yrkestitel-for-underskoterska/ Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör. Skånes universitetssjukhus (Sus) finns i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Sus är ett kunskapsnav för hälso- och sjukvård i livets alla skeden på regional, nationell och internationell nivå. Våra 12 000 medarbetare är med och driver utvecklingen inom universitetssjukhusets tre uppdragsområden: vård, forskning och utbildning. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation som utvecklar hälso- och sjukvården tillsammans med patienter och deras närstående. Välkommen! På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Schakt och transport är en del av Region Special inom Skanska Väg och anläggning. Vi är specialister på entreprenadmaskintjänster, masshantering och massförflyttning. I Malmö står vi redo att ta nästa steg mot en ännu mer affärsmässig, hållbar och effektiv verksamhet. Nu söker vi dig som vill vara med på resan – och bli en del av ett starkt team med stor laganda och gemensamma mål! Är du en engagerad ledare som vill bidra till Skanskas fortsatta framgång? Som produktionschef inom masshantering har du ett övergripande ansvar för att samordna och leda verksamheten. Du arbetar nära våra kunder, främst inom Skanska Väg och anläggning, och har en nyckelroll i att skapa effektiva, hållbara och lönsamma projekt. Rollen innebär ett brett ansvar där du både leder produktionen och driver utveckling, samtidigt som du säkerställer att verksamheten bedrivs enligt gällande lagar och interna riktlinjer. Dina främsta ansvarsområden: - Planera, leda och följa upp produktionen mot uppsatta mål - Organisera och bemanna produktionen utifrån projektens behov - Säkerställa efterlevnad av lagar, regler och krav inom arbetsmiljö, kvalitet och miljö - Ansvara för verksamhetens ekonomi – budget, prognos och uppföljning - Skapa och vårda relationer med beställare, leverantörer och kunder Utöver detta är du en aktiv del i verksamhetens utvecklingsarbete och leder enligt Skanskas värderingar, uppförandekod och etablerade arbetssätt. Du är en nyckelspelare som driver arbetet framåt och ser till att teamet når målen på ett ansvarsfullt sätt. Har du intresse för hållbara lösningar inom masshantering och återbruk? Vi söker dig som är en erfaren produktionschef som vill fortsätta utvecklas i din roll, eller en driven arbetsledare som är redo att ta nästa kliv i karriären. Du har minst fem års erfarenhet inom bygg- och anläggningsbranschen eller motsvarande för tjänsten relevant arbetslivserfarenhet. Du har även minst tre års erfarenhet i en arbetsledande roll och ett intresse av att förädla och återanvända massor. Det är meriterande om du tidigare har erfarenhet av masshantering. För att trivas hos oss är det viktigt att du får energi av att lösa kundens utmaningar med hjälp av din lokalkännedom och ditt affärsdriv. Du har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt och värdesätter hög leveranssäkerhet. Om du dessutom har ett intresse för återbruk och vill arbeta i en verksamhet där teknik, affär och miljö möts – då har du hittat rätt. Det är krav på flytande kunskaper i svenska i tal och skrift samt B-körkort. Tjänsten utgår från vårt kontor i Malmö och resor inom regionen förekommer. Är det dig vi söker? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via länken senast 10 augusti. Vi kommer att gå igenom samtliga ansökningar efter sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta distriktschef Johan Dahlberg på telefon 010-448 83 07. I samband med denna rekrytering kommer det att genomföras alkohol- och drogtester. Vi ser fram emot din ansökan! Våra medarbetare är vår främsta styrka och det är viktigt att du känner dig trygg hos oss. Vi vill att du ska trivas på jobbet och ha kul med dina kollegor. Vi lovar dig som medarbetare en ständig kompetensutveckling och tillhandahåller en rad internutbildningar, befattningsspecifika program och internationella utvecklingsmöjligheter. För oss är hälsa och säkerhet extra viktigt och det ligger även som grund för våra förmåner till dig som anställd på Skanska. Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.
Region Special är en av Skanska Sveriges regioner inom området Väg och anläggning. Regionen är specialister inom områdena grundläggning, schakt och transport, losshållning samt masshantering. Verksamheten kännetecknas av komplexa projekt, avancerad problemlösning samt stora maskiner. Nu söker vi en engagerad projektchef med placering i Malmö, Växjö eller Göteborg till vår verksamhet med fokus på stora schaktentreprenader. Hållbarhetsdriven projektchef inom masshantering och återbruk Som projektchef har du en central roll i att leda och samordna projekt som rör markarbeten, schaktning och hantering av jord- och bergmassor i våra olika geografier. Du kommer att leda våra projekt från idé till färdig leverans och ha ett helhetsansvar för projektens genomförande – från planering och ekonomi till ledarskap och kundrelationer. Du är en nyckelperson som skapar struktur, bygger starka team och säkerställer att vi levererar med kvalitet och lönsamhet. Som en del av distriktets ledningsgrupp bidrar du också till strategiska beslut och utvecklingen av vår verksamhet. Hos oss möts du av en kultur som präglas av samarbete, engagemang och arbetsglädje. Som projektchef ansvarar du bland annat för att: - Tillsammans med produktionschef ta fram arbetsmetoder och schaktplaner för att säkerställa hög produktivitet och kostnadseffektivitet. - Leda projektet genom hela processen – från anbud och kalkyl till färdigställande och överlämning till kund, inklusive ansvar under garantitiden. - Upprätta och följa upp projektets budget, tidplan och övergripande projektplan. - Styra projektet mot uppsatta mål vad gäller ekonomi, kvalitet, tid och kundnöjdhet. - Aktivt bidra till en inkluderande arbetsmiljö och driva hållbarhetsfrågor kopplade till klimat, säkerhet och samhällsansvar. Erfaren ledare med en inkluderande ledarstil Vi söker dig som har ett starkt intresse för omfattande infrastrukturprojekt med fokus på massförflyttningar och tunga maskiner. Du har minst fem års erfarenhet i en ledande roll inom infrastruktur, mark- och anläggningsarbete. Du har även en byggteknisk högskoleexamen eller har på annat sätt tillägnat dig motsvarande kunskaper genom yrkeserfarenhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i samverkansprojekt och har etablerat ett starkt nätverk inom mark- och anläggningsbranschen. Har du dessutom varit involverad i större infrastrukturprojekt, där du arbetat med omfattande jordförflyttningar, avancerad geoteknik och komplexa schakter, ser vi det som en stor tillgång. Även grundläggande kunskaper inom kalkyl- och anbudsarbete är fördelaktigt. Som person har du ett genuint intresse för att motivera och utveckla medarbetare, och din inkluderande och kommunikativa ledarstil gör att du får med dig teamet mot gemensamma mål. Du är ansvarstagande, driven och strukturerad i ditt arbetssätt, och har lätt för att skapa och underhålla kontakter både inom och utanför organisationen. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, samt en god IT-vana. Tjänsten kräver även B-körkort då resor förekommer. Välkommen med din ansökan Skicka in din ansökan med CV senast den 10 augusti. Vi går igenom samtliga ansökningar efter sista ansökningsdatum. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Johan Dahlberg på telefon 010-4488307. I samband med denna rekrytering kommer det att genomföras alkohol- och drogtester. Vi ser fram emot din ansökan! Våra medarbetare är vår främsta styrka och det är viktigt att du känner dig trygg hos oss. Vi vill att du ska trivas på jobbet och ha kul med dina kollegor. Vi lovar dig som medarbetare en ständig kompetensutveckling och tillhandahåller en rad internutbildningar, befattningsspecifika program och internationella utvecklingsmöjligheter. För oss är hälsa och säkerhet extra viktigt och det ligger även som grund för våra förmåner till dig som anställd på Skanska. Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.
Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Om jobbet Tjänsten avser: Tillsvidareanställning på 32 timmar i veckan, provanställning tillämpas Tillträde: 2025-08-11 eller enligt överenskommelse Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger Krav: Gymnasial utbildning, goda kunskaper i svenska (tal och skrift). Vi välkomnar sökande i alla åldrar, men med anledning av Arbetsmiljölagen ska du ha fyllt 18 år Vi söker dig som vill bli en del av vårt härliga gäng på Willys Hemma Malmö Lugnet! Tjänsten innebär kort och gott att du, tillsammans med dina kollegor, bidrar till att erbjuda våra kunder bra och hållbar mat till riktigt bra priser. Du är en viktig del av butiksteamet som ser till att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen. Här kommer lite mer om tjänsten: Tillsammans med dina kollegor sköter du den dagliga driften i butiken. Du packar upp varor och ser till att våra hyllor är välfyllda, ser fina ut och att det är rent och snyggt i butiken. Du ser till att våra kunder kan avsluta sina köp på ett bra och smidigt sätt i kassalinjen med hjälp av våra utcheckningsalternativ. Du hjälper våra kunder till rätta och möter dem med kunskap, fingertoppskänsla och ett stort leende. Du tar aktivt del i beställningar och säljplanering och bidrar till att butiken når sina försäljnings- och lönsamhetsmål. Om oss Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv. Lite mer om oss kommer här: Vi är ansluta till Handelsanställdas kollektivavtal där schyssta villkor som pension, försäkringar och bra OB-ersättning ingår. Du får friskvårdsbidrag, personalrabatt och personalerbjudanden efter en tids anställning. Hållbarhet är viktigt för oss och vi arbetar till exempel alltid med att minska matsvinn i och utanför våra butiker. Vi ger dig bra möjligheter att växa genom olika ansvarsområden och utbildningar. Många som börjat sin resa som butiksmedarbetare på Willys Hemma är idag teamchefer, butikschefer eller har en specialistroll på vårt kontor. Du får erfarenheter – om t ex försäljning, service och om att driva butik – som du kommer att ha nytta av oavsett vad du väljer att göra längre fram. Läs mer om hur det är att jobba hos oss här. Om dig Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter. Du vill lära dig nya saker och utvecklas. Du har positiv inställning och vill ha roligt på jobbet. Du ser när något behöver göras, kavlar upp ärmarna och får det gjort. Det är en fördel om du har jobbat i butik eller med service, men det är inte ett krav. Du har lätt för att samarbeta med andra – hos oss jobbar vi tillsammans som ett lag! Du pratar, skriver och förstår svenska. Många av våra kunder talar fler språk än det, så om du gör detsamma är det toppen! Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Victor Kempe, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2025-07-15. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna rekryteringsprocess kommer be dig logga in med ditt Bank-id eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].
Zivi revolutionerar bilvårdsbranschen genom en hållbar och flexibel on-demand-tjänst. Vi sparar cirka 200 liter vatten per tvätt och värdefull tid, för både privatpersoner och företag. Bland våra företagskunder finns välkända varumärken som Porsche, Mercedes, AVIS och Skoda. Som Teamleader hos oss får du en ledande och utvecklande roll där du ansvarar för att motivera och stötta våra team av bilvårdare i både Malmö och Köpenhamn, och säkerställa att våra höga kvalitets- och servicekrav uppfylls. Arbetsuppgifter: Leda och coacha team i Malmö och Köpenhamn för att säkerställa hög produktivitet och kundnöjdhet. Ansvara för att teamet levererar en förstklassig service som ger kunderna en "wow"-upplevelse. Vara en förebild och stödja teammedlemmarnas utveckling inom företaget. Delta i det operativa arbetet med att tvätta bilar, både invändigt och utvändigt. Samarbeta med Operations Manager för att optimera arbetsprocesser och nå uppsatta mål. Kvalifikationer: Erfarenhet eller ett stort intresse av ledarskap och att driva team. Trivs i en dynamisk och snabbföränderlig arbetsmiljö. B-körkort. Flytande svenska eller engelska i tal och skrift. Övrig information: Rollen innebär arbete på varierande tider – främst under vardagar, men även vissa kvällar och helger vid behov. Vi tillämpar 6 månaders provanställning vid nyanställning. Vid en eventuell anställning kan bakgrundskontroll komma att genomföras. Rekrytering sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Välkommen med din ansökan och bli en del av vårt engagerade team!
Sales Representative – Permanent Employment with Fixed Salary and Commission Are you a driven and energetic individual looking for the opportunity to influence your own salary and develop your career in sales? At Uniq Dialog, we are now looking for motivated team members to join our successful team, where you will work with customers in the French market! About the Role: As a telephone sales representative, you will play a crucial role in re-establishing relationships with former customers in France who previously subscribed to meal boxes from the brand we represent. Your task will be to reignite their interest and offer them our latest campaigns. Your main responsibilities will include: Reaching out to former French customers who have canceled their subscriptions. Presenting attractive offers and reigniting customers’ interest in meal boxes. Highlighting the company’s high quality and service while actively listening to customer feedback to address any concerns or questions. You will play a key role in strengthening the relationship between customers and the brand, with a strong focus on quality and customer service for the French market. Working hours: Monday to Friday, 08:00–16:55 (full-time) Salary: Fixed hourly rate plus commission Employment type: Permanent position with a 6-month probation period About Uniq Dialog: Founded in 2007, Uniq Dialog has become one of Malmö's most attractive workplaces, particularly for young people entering the job market. We were named "Rising Job Star of the Year" by Malmö City and ranked as one of Sweden's top 442 companies by Veckans Affärer. Additionally, we have received the Gasell Award for three consecutive years. We are members of the industry association Kontakta and actively work to develop serious and high-quality distance sales practices. At Uniq Dialog, we provide the best conditions for your success – offering continuous coaching and training, while you become part of a fast-paced and dynamic team. What we’re looking for: You are fluent in French. You enjoy challenges and are motivated by the opportunity to influence your own salary. You are energetic, driven, and have strong communication skills. You are goal-oriented and competitive. You have the willingness and patience needed to grow and develop in your role. What we offer: Comprehensive product and sales training. Daily coaching and support. A fast-paced and positive work environment. Opportunities to grow and advance within the company. Exciting competitions and rewards. Collective agreements and secure employment. Free parking right outside the office. A team of engaged colleagues and an employer who cares about your development. Ready to take the next step? Don’t hesitate – apply today and become part of our winning team! We look forward to meeting you and helping you reach your full potential in the French market.
Välj ett jobb för att visa detaljer