Lagermedarbetare sökes till välkänt företag i Malmö
Scania Bemanning AB
Lager- och terminalpersonal

Vår vision är simpel. Med starka samarbetspartners och en gedigen erfarenhet i branschen arbetar vi på Scania Bemanning mot att bli den mest självklara lokala aktören inom bemanning, rekrytering och konsultation. Arbetsuppgifter Du kommer främst att arbeta med plock, pack och truckkörning. Utöver detta kan  sedvanliga lageruppgifter förekomma som t.ex. in- och utleveranser samt inventering. Krav • Tidigare erfarenhet av plock/pack • Truckkort A+B • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Meriterande • B-körkort  Villkor Start: 28 juli Ort: Malmö Arbetstider: 07:00-16:00 Omfattning: Heltid Din profil Som person är du noggrann, strukturerad och lättlärd. Du arbetar effektivt utan att tumma på kvalité, samt har ett gott förhållningssätt till nya arbetsuppgifter och kollegor.  Ansökan Vi träffar kandidater löpande, sök därför tjänsten redan idag med ditt CV och personliga brev. Varmt välkommen med din ansökan! Observera att vi ej tar emot ansökningar via epost eller telefon. Detta för att samtliga ansökningar ska behandlas lika.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Studieadministratör, vikariat
Malmö Universitet
Övriga handläggare

Malmö universitet är ett nyskapande, urbant och internationellt lärosäte som tack vare engagerade och erfarna medarbetare bidrar till samhällsutveckling. Hos oss arbetar lärare, forskare och andra medarbetare med olika kompetenser tillsammans för att bedriva utbildning och forskning av hög kvalitet. Alla yrkeskategorier och roller är viktiga. Du är välkommen att söka jobb hos oss!  Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på Malmö universitet: Jobba hos oss    Vi söker     Vikarierande studieadministratör, 100% Innehåll och arbetsuppgifter     I arbetsuppgifterna ingår all typ av utbildningsadministration, så som registreringar, uppföljning, uppdatering av utbildningsinformation, kurshemsidor i lärplattformen Canvas, VFU-administration, kontakt med lärare, studievägledare och studenter. Andra studieadministrativa arbetsuppgifter kan också förekomma. Kvalifikationer     För denna anställning krävs specifikt:  Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning. Du har erfarenhet av studieadministrativt arbete inom utbildningsadministration från universitets - och högskolesektorn. Erfarenhet av att arbeta med lärplattformar inom utbildning och andra administrativa system är meriterande då mycket kommunikation med studenterna sker genom dessa. Arbetet som studieadministratör innebär många sociala kontakter, varför det är viktigt att ha en mycket väl utvecklad servicekänsla och förmåga att kommunicera på ett lyhört och smidigt sätt. Har du dessutom en förmåga att se innovativa lösningar på olika frågeställningar samt genomföra dessa i samarbete med lärare och kursledare är du rätt person för oss. Som anställd vid Malmö universitet arbetar du i en internationell miljö varför goda kunskaper i engelska är ett krav. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper som samarbetsförmåga, initiativförmåga, ordningssinne, systematisk förmåga och flexibilitet. Arbetsplats   Anställningen är organisatoriskt placerad vid gemensamt verksamhetsstöd, LS kansli. Som studieadministratör ingår du i den studieadministrativa enheten, som tillsammans med andra funktioner på kansliet ger administrativt stöd till fakulteten och dess institutioner. Upplysningar     För frågor om anställningens innehåll kontakta enhetschef Petra Palm, [email protected]  För allmänna frågor kontakta HR-specialist Niklas Tholin, [email protected]  Inför rekryteringsarbetet har Malmö universitet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.      Ansökan     Du söker anställningen via Malmö universitets rekryteringssystem genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med instruktioner nedan och att den är universitetet tillhanda senast 2025-07-27. Din ansökan ska skrivas på svenska, engelska eller något av de skandinaviska språken. Du som sökande ansvarar för att din ansökan och dess bilagor översätts.  Ansökan skall innehålla:  • Meritförteckning  • Relevanta betyg och intyg  • Kortfattad redogörelse på max 1 sida där du beskriver din erfarenhet, bakgrund och kompetens relaterad till den sökta anställningen och hur detta gör dig till den mest lämpliga kandidaten  Övrigt     Anställningen är ett vikariat på 100% t o m 260228. Intervjuer kommer att hållas under v 32. Malmö universitet är en arbetsplats och ett lärosäte som strävar efter att ha ett öppet och inkluderande synsätt, där jämställdhet och lika villkor tillför mervärde i vår verksamhet.      Malmö universitet tillämpar individuell lönesättning.      Tillträde     2025-09-01 eller enligt överenskommelse.      Fackliga företrädare     OFR [email protected] SACO [email protected] SEKO [email protected] Välkommen med din ansökan!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Senior Elektromekanisk Montör – Malmö
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Montörer, elektrisk och elektronisk utrustning

Är du en erfaren elmontör med passion för kvalitet och struktur? Vill du vara en del av ett engagerat team där din kompetens verkligen gör skillnad? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! Om rollen Vi söker nu en Senior Elektromekanisk Montör till vår kunds produktionsenhet i Malmö. Du kommer att arbeta med tillverkning och montering av ställverk, automationsskåp och centraler för elanläggningar. Rollen innebär både ett tekniskt ansvar och ett mentorskap där du bidrar till att utveckla såväl produktionen som dina kollegor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Som senior montör förväntas du ta ansvar för att: • Utföra montage enligt ritning och arbetsorder • Säkerställa och dokumentera eventuella ritningsändringar i samråd med projektledning/konstruktör • Genomföra och dokumentera egen- och kvalitetskontroller • Bidra aktivt till förbättringar av processer och arbetsflöden • Introducera och utbilda nya medarbetare inom montageteamet Detta är en heltidstjänst med placering hos vår kund i Malmö. Arbetstiderna är måndag till fredag 07.00-16.00. StudentConsulting hanterar rekryteringsprocessen, men du blir anställd direkt av kundföretaget. DETTA SÖKER VI Vi söker dig med: • Flerårig erfarenhet av elektromekaniskt montage, främst ställverk, automatikskåp och styrskåp • God vana vid ritningsläsning (både elektriskt och mekaniskt) • Praktisk erfarenhet av kopparbearbetning (bockning, kapning, stansning) • Meriterande är kännedom om fabrikat som Cubic, Tabula eller motsvarande Personliga egenskaper vi värdesätter • Samarbete – Du är en lagspelare som stöttar och lyfter andra • Förändringsbenägenhet – Du är flexibel och anpassar dig snabbt till nya förutsättningar • Lärande & utveckling – Du är nyfiken, initiativtagande och vill växa i din yrkesroll • Struktur & noggrannhet – Du arbetar metodiskt och med hög kvalitet i fokus • Engagemang – Du är självgående, driven och tar ansvar för ditt arbete Vår kund erbjuder En trygg anställning i ett stabilt och framtidsfokuserat företag, där du får möjlighet att påverka och växa. Du blir en nyckelperson i ett kunnigt team med stort engagemang och högt i tak. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Är du noggrann och gillar att jobba med händerna? Se hit!
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Montörer, metall-, gummi- och plastprodukter

Har du sinne för detaljer och älskar noggrant, pyssligt arbete där precision är A och O? Oavsett om du fixar perfekta fransar eller bygger med lego millimeterprecision – då kan det vara dig vi söker! Vi söker dig som gillar att arbeta med små, viktiga detaljer i ett strukturerat arbetsflöde. Hos vår kund i Malmö får du vara en del av ett team som producerar högkvalitativa produkter i en ren, trygg och organiserad miljö. Arbetsuppgifterna handlar om att montera små delar enligt instruktioner – ett arbete som kräver tålamod, koncentration och noggrannhet. Det påminner mer om att bygga naglar, pyssla med elektronik eller sy kläder än vad man kanske tror! Det här får du hos oss: • En trygg heltidsanställning via StudentConsulting, med stor möjlighet till övertag av kundföretaget. • Tvåskift (mån-fre: 06.00–14.20 / 14.20–22.40), där du varierar arbetstider varje vecka. Samt ett ständigt nattskift. • En gedigen introduktionsutbildning där du får lära dig allt du behöver från grunden. • Ett välordnat, renligt och fokuserat arbetsklimat med trevliga kollegor. • En seriös och växande arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter DETTA SÖKER VI Vi tror att du passar om du t.ex.: • Gillar att bygga lego, miniatyrer, naglar, måla detaljerat eller liknande. • Har erfarenhet från skönhetsindustrin, elektronik, maskiner, sömnad eller annat pilligt och precist jobb. • Är lugn men gillar att få saker gjorda. • Tycker om rutiner, tydliga instruktioner och att arbeta med händerna. Du behöver: • Ha god förståelse för svenska språket (både tal och skrift). • Klara ett enklare monteringstest, bakgrundskontroll och hälsokontroll. • Vara redo att satsa på en långsiktig tjänst. Låter det som du? Skicka in din ansökan redan idag! Vi intervjuar och rekryterar löpande och tillsättning av tjänsten kommer ske efter sommaren. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Bilvårdare – Zivi
WINOVATIONS AB
Bilrekonditionerare, fönsterputsare m.fl.

Zivi revolutionerar biltvättsbranschen på ett hållbart sätt med vår innovativa on-demand billvårdstjänst. Vi sparar upp till 200 liter vatten per tvätt och hjälper både privatpersoner och företag att spara tid. Bland våra nöjda företagskunder finns kända varumärken som Porsche, Mercedes, AVIS och Skoda. Som bilvårdare hos oss får du en flexibel och utvecklande roll, där du erbjuds utmärkta möjligheter att växa inom företaget. Arbetsuppgifter: Tvätta bilar, både in- och utvändigt. Har du erfarenhet inom rekond är det ett stort plus. Erbjuda förstklassig service och ge våra kunder en "wow"-upplevelse. Kontroll och underhåll av utrustning för bilvård Rapportera eventuella skador eller felaktigheter på bilar Samarbeta med kollegor för att säkerställa högsta kundnöjdhet Få en gedigen utbildning inom alla relevanta områden från start, så att du snabbt kan komma in i arbetet. Färdigheter: Intresse och kunskap om fordon och fordonsvård, eller en stark vilja att lära dig. B-körkort. Goda kunskaper i svenska eller engelska. Trivs med att arbeta både självständigt och i team. Ledaregenskaper eller ledarskapserfarenhet är meriterande. Allmän information: Denna tjänst innebär arbete både dagtid, kvällar och helger. Det kan även vara ett steg mot större ansvar och vidare karriärmöjligheter inom företaget. Rekrytering sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten tillsätts omgående. Vid anställning kan bakgrundskontroll komma att genomföras, vilket gäller för samtliga tjänster på Zivi. Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid nyanställningar. Välkommen med din ansökan och bli en del av vårt engagerade team!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
19 december 2025
HR & Rekrytering | Praktik | Malmö
Jovi Konsult AB
Personal- och HR-specialister

Dina arbetsuppgifter Nu söker vi dig som vill praktisera vid sidan av dina studier för att få en bred inblick inom HR-området. Som praktikant hos oss på Jovi får du möjlighet att vara delaktig i många delar av HR-arbetet och framför allt stötta i rekryteringsprocesser, exempelvis med utformning av annonser, urval och intervjuer. Vidare får du också vara med och assistera i personaladministrativa uppgifter som avtalshantering, intyg och uppdatering av personalregister. Du kommer att vara en naturlig del av vårt rekryteringsteam och bjudas in till möten där du har möjlighet att bidra med idéer och förbättringsförslag. Din bakgrund Du som söker denna praktikplats studerar på högskola, universitet eller yrkeshögskola inom HR, personal- och/eller beteendevetenskap. Du har ett genuint intresse för människor och kommunikation samt är du nyfiken och strukturerad med en stark vilja till att utvecklas. Du får möjlighet att vara hos oss 1-3 dagar i veckan och testa dina kunskaper i verklig miljö för att bli en fena inom området. Om företaget På Jovi bryr vi faktiskt oss - på riktigt!  Med en öppen kultur och ett verkligt engagemang bygger vi våra relationer med både medarbetare och kunder. Hos oss är det viktigt att skapa en trygg, inkluderande och utvecklande arbetsmiljö - och nu vill vi ge en nyfiken och driven praktikant möjlighet att beröra frågor inom HR och rekryteringar för att samtidigt växa tillsammans med oss. Vi har vårt säte i centrala Malmö och erbjuder en flexibel, meningsfull och lärorik praktikplats där du får vara en del av ett engagerat team och bidra på riktigt. Urval Vi använder oss av löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista dag för ansökan. Skicka därför in din ansökan redan idag!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Bus mechanic at Bergkvara in Malmö
Lernia Bemanning AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Bergkvara is one of Sweden's leading players in public transport. With operations in approximately 40 locations and over 2,500 dedicated employees, we operate bus and rail traffic in procured public transport, as well as school traffic and commercial scheduled and chartered bus traffic. Our business also includes all types of service and maintenance of heavy commercial vehicles. We simplify everyday life for travelers all over Sweden. Whether it's getting to work, school, a match or a party, you travel with care and security. We don't just care about our customers – we also care about our colleagues. For us, the most important thing is that everyone on the journey, both passengers and employees, feels good and safe. ABOUT THE ROLE As a bus mechanic at our service facility in Malmö you'll be working with everything from service and maintenance to advanced troubleshooting, diagnostics, and repairs on buses and some trucks. The work is carried out both independently and in teams, where you plan your tasks together with the workshop manager or team leader. ABOUT YOU For this role you should have a relevant vocational education within mechanics and/or several years of professional experience as a truck or bus mechanic working with european brands of trucks or buses. You have a good knowledge of mechanics, hydraulics and electronics for buses, can understand technical manuals and drawings while being able to use a computer and digital diagnostic tools in your daily work. We think that you have good communication skills and can work well both indipendently and with a team. High level of knowledge in English (reading, writing and speaking) is required. ABOUT BERGKVARA GROUP AB You can find more information about Bergkvara Group AB on our website www.bergkvara.se DETAILS ABOUT THE EMPLOYMENT This role is a recruitment and you will be directly empoloyed by Bergkvara Group AB Location: Malmö Working hours: Day/night shifts according to schedule Start of employemnt: According to mutual agreement Type of employment: Full-time 100% Probation period: 6 months APPLICATION In your application you need to include your resume/CV and a cover letter that includes your relevant experience for this role. In this recruitmentprocess we do not accept applications that are sent by e-mail or through regular mail. If you have any questions about this role - contact Relocation Consultant Malin Isaksson by e-mail [email protected] For technical or application issues - contact [email protected] Last date of applicaiton - 13th of July 2025 ABOUT LERNIA Lernia develops the future workforce in Sweden. Through our contributions within education, job matching, staffing and recruitment we support companies in securing their competence needs and assists tens of thousands of people to their next job. This has been our task for over 100 years. In 2022 Lernia had a revenue of 3,3 billion SEK and we have offices in all of Sweden. We educated and coached 19 900 people and supplied 11 500 staffing conslutants. 13 700 people where given new job opportunites through our services. You can read more about us at Lernia on our website www.lernia.se

3 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Upphandlare till upphandlingsenheten Malmö stad
Malmö kommun
Inköpare och upphandlare

Ref: 20251702 Arbetsuppgifter Vill du bidra till att Malmöborna får bästa möjliga skola, omsorg och annan service för sina skattemedel? Gillar du att tänka nytt och utvecklas tillsammans med andra? Då har vi ett spännande jobb att erbjuda! Hos oss utlovar vi ett stimulerande, utvecklande och roligt arbete där du får möjlighet till personlig utveckling. Upphandlarrollen hos oss på Upphandlingsenheten innebär att du arbetar som självständig projektledare och bistår organisationen i upphandlingar genom hela processen. Detta innefattar i regel behovsanalys, marknadsanalys, upphandlingsstrategi och upphandlingsarbete. Arbetet innefattar också en aktiv och kontinuerlig avtalsuppföljning samt rådgivning i inköpsfrågor till stadens olika verksamheter. De aktuella upphandlartjänsterna finns hos sektionen varor respektive sektion tjänster. Kvalifikationer Vi söker dig som har akademisk examen/utbildning motsvarande kandidatnivå (180 hp), inom exempelvis ekonomi, logistik/inköp, juridik eller teknik alternativt annan utbildning med inriktning strategiskt inköp och upphandling som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har erfarenhet från offentlig sektor eller privata bolag, från inköps-/upphandlingssidan eller leverantörssidan. Du är självklart intresserad av att göra goda affärer. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta kategoristyrt samt om du har erfarenhet av att göra affärer med ett hållbarhetsfokus samt cirkulära affärer. Arbetet kräver att du är bra på att planera och organisera ditt arbete och att du känner dig bekväm med att driva dina projekt framåt på ett tydligt och resultatorienterat sätt. Det är meriterande om du dessutom har utbildning i projektledning. I rollen ser vi gärna en person med en god problemlösande förmåga. Du bör vara noggrann, strukturerad och analytisk med förmåga att omsätta analyser och mål i strategiska affärsupplägg vilket möjliggör utveckling, effektivisering och besparingar i stadens upphandlingar och avtal. Du kommer i din roll som upphandlare att ha många kontakter både internt mot stadens olika verksamhetsområden samt externt med olika leverantörer det krävs därmed att du har god kommunikativ förmåga och att du kan anpassa ditt budskap till olika målgrupper och individer både i skriftlig och muntlig form. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera affärsmässiga lösningar. Du har förmåga att skapa goda professionella relationer, är lyhörd och lätt att samarbeta med. Det pågår ett kontinuerligt förbättringsarbete av processer vad gäller stadens inköp och du förväntas vara med och bidra till att föra utvecklingen framåt. Vi söker därför dig med stort engagemang och intresse för utvecklingsarbete särskilt inom området hållbarhet och cirkulära affärer. Upphandlingsenheten består av personer med olika erfarenheter och kompetensprofiler. Vi eftersträvar prestigelöshet där vi delar med oss av erfarenheter och utvecklas tillsammans. Om arbetsplatsen Upphandlingsenheten, som är en enhet inom Ekonomiavdelningen på Stadskontoret, har ett övergripande ansvar att vägleda all upphandlingsverksamhet i Malmö stad och dess bolag. Upphandlingsenheten är indelad i fyra sektioner varav tre av dessa arbetar med upphandlingsarbete och den fjärde sektionen med hållbarhetsfrågor och analys. Enheten ansvarar för genomförandet av stadsövergripande upphandlingar men arbetar även med förvaltningsspecifika upphandlingsärenden. Upphandlingsenheten består i dagsläget av totalt ca 35 personer varav de flesta är upphandlare med självständigt ansvar för specifika avtalsområden. Upphandlingsenheten består av engagerade, drivna och kompetenta medarbetare och du ges möjlighet till inspirerande kollegial arbetsmiljö med löpande kompetensutveckling inom relevanta områden. Vi erbjuder dig ett arbete i en positiv och trivsam miljö. Vi sitter i centrala Malmö med bara fem minuters promenad till tåg- och busstationer vid Triangeln. Här finns både affärer och lunchrestauranger alldeles runt hörnet. Stadskontoret riktar, utmanar och förstärker utvecklingskraften i organisationen, i staden och i regionen. Vi är kommunstyrelsens förvaltning och arbetar med ett helhetsperspektiv nära stadens ledning.  Stadskontoret består av sex olika avdelningar och har sammanlagt ca 300 personer anställda. Våra avdelningar arbetar inom ett brett spektrum av områden och förvaltningen har många medarbetare med en hög specialistkompetens.    Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Antal tjänster: 2-3 tjänster Tillträde: Enligt överenskommelse Övrigt Malmö stad har tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta ovan nämnda kontaktpersoner.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Produktionsledare till Sever Pharma Solutions
Careerguide Media Group AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Vi söker för kunds räkning. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/produktionsledare-till-sever-pharma-solutions. Vi ser fram emot din ansökan! Gillar du att arbeta operativt nära? Är ledarskap och utveckling ditt kall? Har du erfarenhet av att arbeta i en regulatoriskt styrd produktionsmiljö? Vi söker nu ett par Produktionsledare. Om företaget Sever Pharma Solutions är en kontraktsutvecklare och tillverkare specialiserad på högpotenta läkemedel. Huvudkontoret i Malmö har utvecklat och tillverkat läkemedel sedan närmare 50 år enligt de höga krav som ställs på läkemedelsföretag. Våra kunder är allt från stora globala till mindre läkemedelsföretag och vi har drygt 340 anställda i Malmö och USA. För mer information om företaget se vår hemsida www.severpharmasolutions.com. Bakgrund Sever Pharma Solution har vuxit och expanderat kraftigt. För 10 år sedan var vi ca 150 anställda, idag är vi nästan 300 i Malmö. Vi har anställt mycket ny personal och investerat kraftigt i anläggning samt i ny utrustning. Kraftig tillväxt innebär alltid en organisatorisk utmaning. Det finns fortfarande mycket i våra rutiner och processer som vi kan utveckla och förbättra. Vi söker dig med kunskap, erfarenhet, ledarskapet och viljan att hantera nuläge såväl som att leda oss mot önskat läge. Vi söker just nu efter 2-3 Produktionsledare. Det handlar både om ersättningsrekryteringar och att vi på flera linjer ökar produktionen för att möta den ökade efterfrågan. Skiftgången varierar mellan avdelningarna/rollerna, mellan 2-skift och 3-skift. Väldigt grovt kan man säga att du får det fulla ansvaret för Team/Skiftledare samt ca 20 operatörer. Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Produktionsledare har du det direkta personalansvaret för din avdelning. Du ansvarar för att planera, leda och fördela arbetet inom gruppen, i och mellan skiften. Du har arbetsmiljöansvar, utreder och hanterar händelser inom produktionen, granskar och skriver relevanta produktionsdokument samt ansvarar för att förbereda och deltaga i myndighets- och kundinspektioner. Du rapporterar till Produktionschef. I rollen ingår även att: • Säkra att personalen har rätt utbildning/kompetens och förutsättningar för att möta ställda och ökande krav • Skriva instruktioner (SOPar) och ändringsärende samt utbilda operatörer • Ansvara för att GMP upprätthålls och att arbetet inom det egna området följer cGMP • Jobba aktivt med förbättringsarbete (OpEx) • Rekrytera, introducera och instruera avdelningens personal • Ansvar för arbetsmiljö, göra riskbedömningar och genomföra skyddsronder • Rapportera tillverkningsdata och KPI:er • Upprätthålla förebyggande underhålls- och kalibreringsprogram i samarbete med våra tekniker • Inköp, i samråd med underhålls- och inköpsavdelningen, av maskiner, reservdelar, förbrukningsmaterial och övrigt som behövs för produktionen. Kort och gott kan man säga att du ansvarar för personal, säkerhet, leverans, ekonomi och kvalitet på din avdelning. Vem är du? Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet av ledarskap i farmaceutisk eller motsvarande GMP styrd produktion. Eftergymnasial utbildning krävs, gärna inom kemi/biomedicin eller motsvarande. Vi ser det som en merit om du har erfarenhet av produktion i projektfas, Tech Transfers, arbete i renrumsmiljö/aseptisk produktion och/eller arbetat med polymerer. Vi ser att du har god erfarenhet av LEAN och ständiga förbättringar. Det är viktigt att du är operativt nära och trivs ute i verksamheten med en god förmåga att växla perspektiv mellan detalj och helhet. Du arbetar effektivt, organiserat och strukturerat. Du är trygg i ditt beslutsfattande och har en god förmåga att prioritera. Du är naturligt motiverad och har förmågan att entusiasmera och motivera din omgivning mot gemensamt uppsatta mål. Du har en positiv och framåtlutad can-do attityd. Vi ser att du har en god förmåga att interagera och samarbeta med andra avdelningar samt ett brinnande tekniskt intresse. Du kommunicerar flytande på såväl svenska som engelska i tal och skrift. Vi förutsätter att du har en god IT-mognad samt är en van systemanvändare. Varför välja Sever Pharma Solutions? Här får du möjligheten att vara en del av en stark tillväxtresa, där omfattande investeringar görs i både produktionsutrustning och anläggningar. Detta är en unik chans att utveckla ett starkt team och arbeta med strategiska produkter som bidrar till positiv påverkan på människors hälsa. Du kommer att samarbeta med några av de mest välkända läkemedelsföretagen i världen. Låter det intressant? Ta kontakt eller sök direkt! I denna rekrytering har Sever Pharma Solutions tagit hjälp av Macavoy AB och du ansöker med ett uppdaterat CV på www.macavoy.se. Vi arbetar med löpande urval. Därför uppmuntrar vi dig att inte vänta för länge med att skicka in din ansökan. Om du har frågor avseende tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Markus Holmgren på Macavoy, 0735-195481. Vi ser fram emot din ansökan! Vem är Macavoy? Macavoy AB är den lilla rekryteringsbyrån med de stora kompetenserna. Macavoy är specialiserad på rekrytering av chefer, projektledare och specialister med...

3 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
HR-specialist arbetsvillkor och lön till Regionservice i Malmö
REGION SKÅNE
Personal- och HR-specialister

Gör skillnad. Varje dag. Vill du få möjlighet att jobba strategiskt med HR-frågor samt vara med och forma HR-funktionen inom Regionservice? Då kan detta vara rätt tjänst för dig! Enheten för HR är en del av förvaltningen Regionservice som omfattar verksamheter som återfinns på flera orter i Skåne. Vårt uppdrag är att konsultativt stödja våra chefer i HR-frågor. Vi har ett viktigt uppdrag och arbetar målinriktat för att skapa en trygg organisation, med hög leveransförmåga, som kännetecknas av effektiva arbetssätt och enhetliga leveranser. Vårt HR-team består av nio medarbetare; HR-partners, HR-chef, HR-specialister och förändringsstrateg. Placering är i fina lokaler vid Dockplatsen i Malmö med möjlighet till visst distansarbete. Resor till olika verksamheter inom Skåne förekommer. Vi värnar om god kommunikation, gott samarbete och tillsammans har vi gedigen erfarenhet kring HR-frågor. Hos oss får du möjlighet att vara med och utveckla din HR-process inom Regionservice och övergripande inom hela Region Skåne, där du bidra med kompetens för att vidareutveckla regiongemensamma arbetssätt. Regionservice arbetar aktivt med interna karriärvägar och då en HR-specialist nu går vidare till nytt uppdrag inom Region Skåne har vi en vakans. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu efter vår nästa HR-specialist inom arbetsvillkor och lön. Rollen är en nyckelroll inom vårt verksamhetsområde för att stödja, coacha och guida våra chefer och HR-partners, vilket gör dig till en central person inom vår HR-avdelning. I denna roll får du en varierande arbetsdag med strategiskt och operativt ansvar kring utveckling och förvaltning av HR-processerna arbetsvillkor och lön. Ditt ansvarsområde är inom arbetsvillkor, vilket inkluderar arbetsrätt och lönebildning. Exempel på arbetsuppgifter är: - Vägleda/delta HR-partners och chef inom förhandling och överläggning - Delta i Region Skånes lönekartläggning och löneöversyn som representant för Regionservice - Delta i Region Skånes arbete med löneanalys genom att planera, genomföra och följa upp löneanalys inom Regionservice i samarbete med HR-parters, chefer och ledningsgruppen - HRs expertresurs avseende tolkning av lagar, kollektivavtal, samverkansavtal och andra arbetsrättsliga frågor såsom verksamhetsövergångar, omorganisationer, uppsägning, avsked, utredning avseende personalärende etc. - Genomföra utbildningar för chefer inom processen arbetsvillkor Utöver det så ser vi att du har vilja och förmåga att driva och vidareutveckla HR processen arbetsvillkor (arbetsrätt och lönebildning) för att bidra till våra uppsatta mål. Ytterligare delar som ingår i uppdraget är aktivt medverka vid olika regionala nätverk inom arbetsvillkor och lön, representera förvaltningen och bidra med din kunskap för utveckling av Region Skånes arbetssätt. I vårt arbetslag har vi ett tätt samarbete för att erbjuda en så hög kvalité som möjligt i vårt stöd till verksamheterna. Som stöd i ditt uppdrag har du andra HR-partners med verksamhetskunskap, HR-specialister med processuppdrag, förändringsstrateg samt regionala nätverk. Vidare bidrar du till den strategiska utvecklingen av HR-avdelningen med syfte att utveckla Regionservice arbetssätt. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som har högskole- eller universitetsutbildning inom personal- och arbetslivsfrågor, alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser det som mycket positivt om du har erfarenhet gällande arbetsvillkor och lön sedan tidigare. Vidare är det även meriterande för tjänsten om du har något av följande: • Erfarenhet av att ha drivit, utvecklat och förankrat HR-processer kopplade till lön och arbetsvillkor • Tidigare arbetat strategiskt med olika typer av HR frågor • Erfarenhet av att ha arbetslett grupper • Arbetslivserfarenhet från offentlig sektor • Haft liknande roll tidigare För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du är analytisk, strategisk och lösningsfokuserad med en förståelse för helheten. Du har ett konsultativt och coachande förhållningssätt med förmåga att både skapa och upprätthålla förtroendefulla relationer. Som person är du modig, driven, lyhörd och trygg i din roll samt kommunicerar på ett sätt som tydliggör, motiverar och engagerar. Vidare ser vi gärna att du är självgående, strukturerad och har hög integritet. Vi värdesätter gott samarbete och önskar att du bidrar till vårt team genom att efterleva Region Skånes värderingar: välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Vidare är det viktigt för oss att ha roligt på jobbet och att vi alla bidrar till gruppens välmående och sammanhållning. Arbetet förutsätter goda kunskaper i Office-paketet samt att du är van användare av IT-stöd. För att lyckas i rollen krävs även mycket goda kunskaper i svenska språket i både och tal och skrift. Vid tillsättning av tjänsten kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Regionservice är Region Skånes serviceförvaltning med ansvar för måltider, lokalvård, inrednings- och textiltjänster samt administrativa tjänster inom ekonomi- och HR. Vi utför även patienttransporter inom sjukhusområdet samt transporterar av olika sorters gods i hela Skåne. Att arbeta med servicelösningar för sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Vi är 2 400 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka 2,4 miljarder kronor årligen. Vårt viktigaste uppdrag är att ge den skånska hälso- och sjukvården de bästa förutsättningarna för att patienterna ska få en god och säker vård. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
22 juli 2025