Finance Business Intelligence Manager – Shape the Future of Data-Driven Finance at Arjo Are you enthusiastic about using data to drive business impact? Do you thrive in complex, global environments where you can transform how Finance uses Business Intelligence? Arjo is on a journey to elevate its BI capabilities, and we’re looking for a Finance BI Manager to take the lead. Your Mission As Finance Business Intelligence Manager, you will be the central BI expert within Group Finance. You will ensure high-quality, user-friendly BI solutions across our global markets. You will also bridge Finance, IT, and local market teams, driving alignment, standardization, and innovation. This is a role where you will: Optimize Finance BI solutions across HQ and markets. Drive cross-market collaboration, ensuring coordination between Finance, IT, and local teams. Lead the newly established Business Intelligence Competence Center, shaping Arjo’s BI future. Improve data quality and usability, ensuring our teams have access to actionable insights. Act as a thought leader, educating stakeholders on the best ways to leverage BI tools. Identify improvement opportunities and serve as a strategic partner to IT and Finance. Oversee and lead BI projects rather than hands-on Power BI development – while you won’t be building or coding in Power BI yourself, you’ll need a strong understanding of the tool to manage projects and communicate requirements to developers effectively. Bring 5+ years of relevant experience in BI and analytics Who you are We are looking for a self-driven, analytical, and communicative BI expert who can navigate between technical complexity and business needs. You bring a proactive mindset, a strong sense of ownership, and the ability to influence and educate stakeholders at all levels. Your background Solid experience in BI & analytics, either from an IT/technical or Finance/business perspective. Deep knowledge of Microsoft Power BI or equivalent tools. Experience in data visualization, reporting, and driving data-driven decision-making. Strong stakeholder management skills – you can align business needs with technical solutions. Proven ability to work independently while engaging cross-functional teams. Fluency in English. Location: Malmö HQ Reports to: VP Group Business Control Ready to drive next-level BI transformation at a global scale? Join us at Arjo! About Arjo: At Arjo, we believe that empowering movement within healthcare environments is essential to quality care. Our products and solutions are designed to promote a safe and dignified experience through patient handling, medical beds, personal hygiene, disinfection, diagnostics, and the prevention of pressure injuries and venous thromboembolism. With over 6500 people worldwide and 60 years caring for patients and healthcare professionals, we are committed to driving healthier outcomes for people facing mobility challenges. For more information about Arjo visit www.arjo.com
Vi söker dig som är motiverad, engagerad, driven och som vill jobba med försäljning. Bli en del av vårt härliga team. Hos oss får du utbildning och möjligheten att ta nästa steg i din karriär Vi söker dig som: Kan jobba heltid, Måndag - Fredag Talar och skriver flytande svenska Har starka kommunikationsförmågor Är målmedveten och drivs av positiva resultat Vill utvecklas inom försäljning och service Vad vi erbjuder: En konkurrenskraftig lön plus hög provisionsmodell. Utbildningar och daglig coachning Möjligheten att klättra inom företaget Jobba i centrala Malmö Anställningsvillkor: Tillsvidareanställning med inledande provanställning 6 Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan direkt då vi rekryterar löpande. Om Swedish Brands Swedish Brands är ett dynamisk och framåtblickande företag som hjälper Sveriges främsta varumärken. Med vår kärnkompetens inom försäljning och marknadsföring, fokuserar vi på att skapa värde för våra kunder.
Vi söker dig som är motiverad, engagerad, driven och som vill jobba med försäljning. Bli en del av vårt härliga team. Hos oss får du utbildning och möjligheten att ta nästa steg i din karriär Vi söker dig som: Kan jobba heltid, Måndag - Fredag Talar och skriver flytande svenska Har starka kommunikationsförmågor Är målmedveten och drivs av positiva resultat Vill utvecklas inom försäljning och service Vad vi erbjuder: En konkurrenskraftig lön plus hög provisionsmodell. Utbildningar och daglig coachning Möjligheten att klättra inom företaget Jobba i centrala Malmö Anställningsvillkor: Tillsvidareanställning med inledande provanställning 6 Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan direkt då vi rekryterar löpande. Om Swedish Brands Swedish Brands är ett dynamisk och framåtblickande företag som hjälper Sveriges främsta varumärken. Med vår kärnkompetens inom försäljning och marknadsföring, fokuserar vi på att skapa värde för våra kunder.
At IO Interactive we are currently looking for a Software Developer in Test (SDET) to become an integral member of our dynamic Backbone team. We are hiring a hybrid Developer/QA who will build tools to reach the desired level of functionality, stability, and usability of our proprietary Glacier game engine. This is a great opportunity to contribute to thrilling AAA games, including Hitman and a new James Bond game. As a Software Development Engineer in Test on the Tech QA Team, you will collaborate with QAs and developers working on our cutting-edge Glacier engine. You will play an active role in enhancing the quality of automated tests and ensuring that tools and processes are in place to continually improve quality across the team. The ideal candidate will be an experienced software development engineer who is naturally inquisitive and has an interest in best practices and QA. You should be comfortable implementing tests and building ad-hoc tools in C# and C++. This is a permanent position based in one of our studios, with the option to work from home up to two days per week. What you will do: Collaborate with developers and QA teams to deliver high-quality software. Champion continuous improvement and DevOps practices. Help choose or develop tools and test frameworks to improve the quality of our code. Work closely with developers to provide early feedback about new features and functionality. Who you are: A minimum of 3 years of experience as a dedicated SDET on large, complex software projects. Proficient in professional development with C++ and C#. Passionate about both testing and software development. An excellent communicator with strong verbal and written skills in English. Bonus points: A bachelor's degree in computer science or equivalent. Experience in game development. Expertise in designing and developing test frameworks. Who we are: IO Interactive is an independent videogame development and publishing company with studios in Copenhagen, Malmö, Barcelona, Istanbul and Brighton. As the creative force behind some of the most talked-about multiplatform video games in the last decade, we are committed to creating unforgettable characters and experiences – all powered by our award-winning, proprietary Glacier technology. We know that to achieve those goals, we need courage, talented people and a great working environment – and we do our utmost to have all of that. Across our multiple studios, we’re working on several projects. Crucially though, we’re all one team. We value the work and impact that each person brings to the table and we actively encourage new ideas, whilst listening to your insights along the way. We have a dedicated team of People Managers, who look after you as an individual and as an employee. With more than 40 nationalities, we know that everyone is different and we are proud to have a reputation for being a friendly workplace with highly-talent people. Learn more about our Glacier engine. #LI-GK1
Är du vår nästa toppsäljare? 0735 sitter i ljusa fräscha lokaler mitt på gågatan i centrala Malmö på Södra Förstadsgatan bara ett stenkast från Triangeln. Vi är en oberoende återförsäljare inom mobil telekommunikation som arbetar med direktförsäljning mot konsumenter på svenska marknaden. Service, Trygghet & Engagemang är våra tre ledord och något som genomlyser hela vårt bolag. Vi är en del av en koncern med flera olika bolag i och vi jobbar i marknadens absolut bästa sälj/CRM-system "Retailer". Systemet ägs av vårt systerbolag Businesspartner och är egenutvecklat och unikt för oss. Vi söker dig som: Är nyfiken och engagerad som person Tävlingsinriktad Brinner för försäljning Har en enastående hög arbetsmoral Har god kommunikativ förmåga och är van att göra affärer via telefon Kan hantera olika typer av människor och förstår vikten av ett gott bemötande Vi erbjuder: En heltidstjänst på en stabil och rolig arbetsplats Moderna lokaler på gågatan i centrala Malmö Generös lönemodell utan lönetak (våra mest erfarna säljare har en snittlön på ca 45.000-55.000kr). Möjlighet att utvecklas både personligen och i din yrkesroll Vi tror att du som säljare trivs allra bäst när du kan skapa ditt eget resultat, är fri från administrativt jobb samt har möjlighet att påverka din egen lön. Därför har du som säljare tillgång till 8st duktiga agenter som jobbar heltid med att supportera dig med all administration som kan uppstå. Vi bistår även med en gedigen sälj och produktutbildning.
Är du vår nästa toppsäljare? 0735 sitter i ljusa fräscha lokaler mitt på gågatan i centrala Malmö på Södra Förstadsgatan bara ett stenkast från Triangeln. Vi är en oberoende återförsäljare inom mobil telekommunikation som arbetar med direktförsäljning mot konsumenter på svenska marknaden. Service, Trygghet & Engagemang är våra tre ledord och något som genomlyser hela vårt bolag. Vi är en del av en koncern med flera olika bolag i och vi jobbar i marknadens absolut bästa sälj/CRM-system "Retailer". Systemet ägs av vårt systerbolag Businesspartner och är egenutvecklat och unikt för oss. Vi söker dig som: Är nyfiken och engagerad som person Tävlingsinriktad Brinner för försäljning Har en enastående hög arbetsmoral Har god kommunikativ förmåga Kan hantera olika typer av människor och förstår vikten av ett gott bemötande Vi erbjuder: En heltidstjänst på en stabil och rolig arbetsplats Moderna lokaler på gågatan i centrala Malmö Generös lönemodell med garanti utan lönetak Möjlighet att utvecklas både personligen och i din yrkesroll Vi tror att du som säljare trivs allra bäst när du kan skapa ditt eget resultat, är fri från administrativt jobb samt har möjlighet att påverka din egen lön. Därför har du som säljare tillgång till 8st duktiga agenter som jobbar heltid med att supportera dig med all administration som kan uppstå. Vi bistår även med en gedigen sälj och produktutbildning.
ICA Kvantum Malmborgs på Limhamn ägs och drivs av familjen Malmborg. Hos ICA Kvantum Malmborgs möts smaker, dofter och människor som i gamla tiders butiker. De står för en stark lokal färskvaruprofilering med maten, människan och miljön i fokus. Butiken är en mötesplats för matälskare! Vill du vara med och skapa en inspirerande och fräsch shoppingupplevelse för våra kunder? Vi söker en engagerad och ansvarsfull frukt- och gröntmedarbetare till vårt team på ICA Kvantum Malmborgs Limhamn. Om rollen: Som medarbetare på frukt- och gröntavdelningen ansvarar du för att hålla avdelningen fräsch och attraktiv för våra kunder. Du ser till att vi alltid har ett brett och kvalitativt utbud av frukt och grönsaker och att avdelningen är välfylld, prydlig och organiserad. Du kommer också att hjälpa kunder med frågor, ge råd och inspiration om frukt- och grönsaksprodukter. Inspiration och produktkunskap är väldigt viktigt, samt ett bra kundbemötande. Tjänsten i sig: Vi söker dig som har ett brinnande intresse för frukt & grönt och älskar att ge god service till dina kunder! Dina främsta arbetsuppgifter blir att på ett proffsigt sätt erbjuda upplevelser över kundens förväntan igenom försäljning av en inspirerande avdelning. Du ser till att avdelningen alltid är välfylld och fräsch. Du medverkar till en trivsam, effektiv och säljande arbetsmiljö. För dig är ordning och högt tempo en förutsättning för bra resultat. Du är positiv och engagerad och har viljan att utveckla avdelningen dagligen. Du ser till att avdelningen alltid är ren, ordnad och säljande. Du har stort intresse av att följa säsonger och drivs av att sälja så mycket som möjligt med bra kvalitet till kund. Du har fullt ansvar för beställningar, prissättning, kampanjplanering, skyltar & etiketter, datumkoll, ombygg, svinn & priskommunikation, inventering och städ. Ta emot och hantera varuleveranser. Dina egenskaper: Du har ett stort intresse för frukt och grönt. Vi ser att du har ett bra och positivt kundbemötande. Du drivs av sälj och kundnöjdhet. Du är fysiskt stark och klarar tunga lyft. Du är snabb, organiserad och självgående. Som person är du noggrann, ansvarstagande. Du har tidigare erfarenhet från dagligvaruhandeln. Du har tidigare kunskaper inom AOB, Min butik eller liknande. Vi erbjuder: Ett omväxlande och stimulerande arbete i en dynamisk och väletablerad butik. Möjlighet att arbeta med fräsch och högkvalitativ frukt och grönt. En arbetsplats med trevliga kollegor och god stämning. Tjänsten är ett vikariat på ca 35 timmar/v, dagtid, varannan helg. Det finns chans till fortsatt anställning. Start omgående, minst 1 år framåt. Kunskaper inom AOB, Min butik eller liknande. Vårt urval sker löpande, skicka gärna in din ansökan snarast. Rekrytering: Tjänsten avser en anställning direkt hos vår kund där Rosénssons Bemanning & Rekrytering AB ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Rosénssons är det lokala företaget som bemannar och rekryterar utan att tumma på kvaliteten. Vi gör våra kunders vardag lite enklare! EJ ansökningar via mail eller samtal, endast via länken. Vid frågor kontakta [email protected] Vi ser framemot din ansökan!
Har du tidigare erfarenhet av lager och har en god känsla för service? Har du även tidigare erfarenhet av möbelmontering? Då kan det vara dig vi söker till vår kund i Malmö! Vill du bli del av ett välkomnande bolag och är tillgänglig på heltid för arbete är du varmt välkommen med din ansökan nedan. Om tjänsten Vi på Boxflow har fått förtroende att hitta vår kunds nästa stjärna till deras lager i Malmö. Kunden arbetar med att montera och reparera begagnade möbler. I rollen som lagerarbetare arbetar du både inne på lagret men även med utkörning av kundens produkter. Arbetet är förlagt dagtid 07:00-16:00 och uppdraget är på heltid. Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är arbete inne på lagret med mottagning av inkommande gods, sortering samt möbelmontering. I dina arbetsuppgifter ingår det även utleverans av möbler till de privatpersoner och företag som har beställt. Godsmottagning Utleverans av möbler Montering Truckkörning Sortering av gods Profil & bakgrund Vi söker dig med tidigare erfarenhet av lager och logistik men som gärna även har erfarenhet av service. För att lyckas i rollen behöver du vara en serviceinriktad person som har lätt för att ta egna initiativ i ditt arbete. Vid utleverans av möbler arbetar du ofta nära med dina kollegor och samarbete är en viktig del av rollen. Krav B-körkort & god körvana Erfarenhet av lagerarbete sedan tidigare Truckkort A1-A4, B1-B4 Svenska i tal & skrift Meriterande Erfarenhet av montering Erfarenhet av arbete inom service Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Skicka därför gärna in din ansökan så fort du får möjlighet. Vi ser fram emot att höra från dig! Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller via telefon. Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö, Kristianstad och Perstorp. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 500 miljoner 2025 med fler än 1100 anställda.
Har du erfarenhet från arbete inom produktion? Är du dessutom en ansvarstagande och noggrann person? Har du intresse för kvalitet och är tillgänglig omgeånde? Ansök redan idag! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar fram till och med årsskiftet 2025/2026. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Om företaget Företaget är verksamt inom läkemedelsindustrin med många års erfarenhet av produktion och utveckling av läkemedel. De finns representerade på flera orter i Sverige. Nu söker vi en engagerad och ansvarstagande packare / operatör till företagets site i Malmö. Mer information ges vid eventuell intervju. Arbetsuppgifter I rollen som packande operatör jobbar du främst med att paketera läkemedel som du även emballerar och skickar vidare på din arbetslinje. Du dokumenterar och antecknar ditt arbete för att säkerställa att riktlinjer och bestämmelser uppfylls. • Paketera & ompaketera läkemedel • Dokumentation av arbete • Emballering av läkemedel Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning • Erfarenhet av produktionsarbete • Svenska och engelska i tal och skrift Som packande operatör arbetar du både självständigt och i team, varför du är en lagspelare som har lätt för att samarbeta med andra. Då arbetet bland annat kräver dokumentation och att följa instruktioner är du också ansvarstagande och noggrann. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrig information Start: Omgående Plats: Malmö Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Do you want to be part of a leading Nordic scale-up and contribute to the global corporate sustainability transition? Position Green is in an exciting growth phase, and we’re now looking for a Lead Product Analyst to join our Product team. About Position Green At Position Green, we bring together leading experts in ESG strategy, communication, and software to help businesses accelerate their sustainability agenda. Our integrated offering spans environmental, social, and governance domains, encompassing strategy advisory, data management, reporting, e-learning, and executive training. With more than 700 clients and close to 400 employees located across 10 offices in Norway, Sweden, Denmark, the US, Benelux, and the UK, Position Green is at the forefront of corporate sustainability. About the Role As Lead Product Analyst, you will drive a data-first culture, ensuring the product organization has access to insights that support strategic decision-making. You will work closely with senior product managers and their teams, leveraging vast amounts of data to enhance product innovation and business growth. Additionally, you will have managerial responsibility for one direct report. Your role involves making data actionable, providing insights that support decision-making across Position Green. You will also contribute to integrations between different tools and collaborate with operational teams. Strong stakeholder management is essential as you deliver valuable insights through data-driven analysis. Key Responsibilities Define and implement Position Green’s product data and analytics strategy Provide actionable insights to product teams and senior leadership Enhance and oversee scalable data platforms and infrastructure Promote data accessibility and literacy across the organization Identify trends and translate them into data-driven business strategies Engage in stakeholder management to ensure insights drive business value What We’re Looking For We’re looking for an experienced data leader with strong analytical skills, a strategic mindset, and the ability to turn complex data into actionable insights. You should be adaptable, results-oriented, and thrive in a fast-paced environment. Strong communication and leadership skills are essential, as you will drive collaboration across teams and influence decision-making at all levels. Desired Qualifications Master’s degree in Statistics, Mathematics, Computer Science, or similar field 3–5 years of relevant experience, for instance as a Data Scientist or Data Analyst Experience leading data teams in tech or high-growth environments Strong skills in advanced analytics, predictive modeling Proficiency in DBT and experience with analytics platforms (e.g., Metabase, PostHog) Expertise in designing data-driven experiments Strong leadership and communication skills Location We believe you’re based in Malmö or Stockholm and can work from the office at least three days a week, with flexibility to work remotely when it suits you. What’s Next? We review applications on a continuous basis, and personal suitability will be key in our decision-making process. We hope to have our new colleague starting as soon as possible.
Välj ett jobb för att visa detaljer