Operativ ledare till Øresundsbron
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Försäljnings- och marknadschefer

Øresundsbron söker en engagerad och lösningsorienterad operativ ledare till avdelningen Betalstation. Här kombinerar du ledarskap, kundfokus och tekniskt ansvar för att säkerställa en snabb och smidig passage över bron – dygnet runt, året om. Øresundsbron Konsortiet är ett svenskt-danskt företag som ägs av den svenska och danska staten och driver Øresundsbron mellan Danmark och Sverige. Företaget har 150 medarbetare och strävar efter att skapa en sammanhängande region med enkel, säker, snabb och klimatsmart trafik över Öresund. Fokus ligger på att skapa socialt, kulturellt, ekonomiskt och miljömässigt värde genom en pålitlig väg- och tågförbindelse. Organisationen präglas av proaktivitet, flexibilitet och gott samarbete. Som operativ ledare har du det dagliga ansvaret för den operativa driften i betalstationen, där du leder ett team av upp till 14 kundassistenter per pass. Du skapar förutsättningar för enastående kundmöten – både fysiskt och digitalt – och ett positivt arbetsklimat med stort engagemang och delaktighet. Exempel på arbetsuppgifter: · Säkerställa att arbetssätt och bemötande uppfyller Øresundsbrons mål · Arbetsleda kundassistenter under och mellan arbetspass · Följa upp dagligt arbete och hantera avvikelser · Ansvara för informationsflöde internt och externt kring passage och tillgänglighet · Arbeta nära teknikteamet för att hantera och förbättra det tekniska betalsystemet · Delta aktivt i förbättringsarbete inom Leveransenheten · Samordna den dagliga driften i betalstationen Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att vi på StudentConsulting hanterar hela rekryteringsprocessen, men du blir direkt anställd hos Øresundsbron. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Tjänsten innebär treskift (dag, kväll, natt) tillsammans med sju andra operativa ledare. Ni täcker upp varandra och samarbetar nära för att säkerställa en välfungerande drift dygnet runt. Placeringsort är Lernacken, Malmö. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som: · Har förmåga att sätta dig in i kundens situation och skapa goda upplevelser · Är trygg i att leda målstyrt, fatta beslut och hantera avvikelser · Har erfarenhet av personalledning och/eller operativ drift · Trivs med ett högt tempo och har förmåga att prioritera och organisera · Har ett intresse för teknik och är lösningsorienterad i tekniska felhanteringar · Kommunicerar obehindrat på svenska eller danska samt engelska, både i tal och skrift · Har god datorvana och ett strukturerat arbetssätt Det är meriterande om du tidigare har arbetat med kundservice, trafikledning, teknisk support eller liknande roller i dygnet runt-verksamhet. Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt! Urval och intervjuer sker löpande. Det här erbjuder Øresundsbron Øresundsbron erbjuder en spännande roll i en visionär och dynamisk organisation. Det är en dansk svensk arbetsplats som spelar en viktig roll i utvecklingen av vår pulserande region. Här råder en informell och humanistisk företagskultur med stort fokus på trivsel, utveckling och ett gott medarbetarskap. Som medarbetare får du goda anställningsvillkor, inklusive tjänstepension, försäkringsförmåner, företagshälsovård och friskvårdsbidrag. Gemenskapen är viktig, och det anordnas regelbundet aktiviteter där kollegor möts och har trevligt tillsammans. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

4 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Sektionschef till sektionen stödteam
Malmö kommun
Övriga chefer inom samhällsservice

Ref: 20251745 Arbetsuppgifter Grundskoleförvaltningen befinner sig i en spännande fas där vi växlar upp vårt arbete med att ge skolorna ett sammanhållet, kvalitativt och behovsanpassat stöd. Nu söker vi en sektionschef till en sektion som spelar en nyckelroll i detta utvecklingsarbete. Sektionen är en del av en avdelning inom förvaltningen där uppdraget är att stödja skolors ledarskap, organisation och elevhälsoarbete. Här finns spetskompetens inom både skolutveckling och samverkan med elevhälsans funktioner. Sektionen arbetar nära skolledning, stabsfunktioner och professioner inom elevhälsa. Som sektionschef ansvarar du för att leda, organisera och vidareutveckla sektionens arbete med målet att skapa bästa möjliga förutsättningar för skolornas utveckling och elevers lärande. Det innebär att både leda i det dagliga och att forma långsiktiga strukturer och processer för hållbart kvalitetsarbete. Du får ansvar för ett engagerat team medarbetare som arbetar med stöd till skolor, strategiskt kvalitetsarbete och större utvecklingsprocesser. Om uppdraget I rollen som sektionschef har du ett övergripande ansvar för sektionens: • Mål och resultat – du leder och styr i enlighet med lagar, mål, styrdokument och riktlinjer • Ekonomi – du ansvarar för budget, uppföljning och resursfördelning • Personal – du arbetsleder, utvecklar och följer upp medarbetarnas arbete och arbetsmiljö • Kvalitet – du säkerställer att sektionens processer håller hög kvalitet, bland annat genom systematiskt kvalitetsarbete • Samverkan – du företräder sektionen internt och externt, samordnar med andra enheter och bidrar till helheten i förvaltningens arbete Du blir en del av en ledningsgrupp tillsammans med enhetschef och andra sektionschefer där ni tillsammans arbetar för att skapa "Varje elevs bästa skola". Kvalifikationer Krav: • Akademisk utbildning, minst motsvarande filosofie kandidatexamen (180 hp) • Minst tre års erfarenhet av ledarskap med personalansvar • Erfarenhet av att arbeta mot eller i samverkan med elevhälsans funktioner • Erfarenhet av att leda större processer eller projekt • Erfarenhet av att bygga och utveckla organisatoriska strukturer • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med systematiskt kvalitetsarbete • God kommunikativ förmåga i både tal och skrift Meriterande: • Erfarenhet av att leda arbete inom elevhälsa • Kunskap om och erfarenhet av ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete enligt socialtjänstlagen Om arbetsplatsen Sektionen Stödteam arbetar med att stödja skolor med direkta och generella insatser kopplat till skolor och elever. Teamen är mestadels i verksamhet och är huvudmannens stöd på området. Skolsociala team och närvaroteam organiseras exempelvis här. Sektionen organiserar också utbildningar och stöd till skolor inom sektionens och enhetens ansvarsområden.  Grundskoleförvaltningen – stadens största förvaltning med ca 80 skolor, 6500 medarbetare och 36000 elever erbjuder en arbetsplats för alla. Här vill vi växa, utvecklas och utmanas i vårt lärande tillsammans – varje dag. Vi ser till att alla får en god arbetsmiljö och satsar på ledarskap. Tillsammans arbetar vi alla för varje elevs bästa skola! Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överrenskommelse    Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Enligt skollagen krävs uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister vid anställning inom förskola, skola och skolbarnomsorg. Blankett för att beställa utdraget finns på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta kontaktpersonerna i annonsen. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Vi söker Säkerhetsrådgivare / Säljare i Malmö!

Är du ambitiös, social och nyfiken på att utvecklas inom försäljning? Svenska Trygghetslösningar AB erbjuder innovativa och kostnadseffektiva säkerhetslösningar med världsledande larmprodukter kända för sin pålitlighet och säkerhet. Vi söker nu drivna personer till vårt säljteam i Malmö. Om tjänsten: Heltid: Måndag till fredag, vilket ger dig helgerna lediga och möjlighet att ha sovmorgon på vardagar. Arbetsuppgifter: Sälj våra eftertraktade säkerhetslösningar till potentiella kunder och bidra till deras trygghet. Lön: Prestationsbaserad med hög provision - inget lönetak. Vi erbjuder: Betald försäljningsutbildning: Vi ger dig alla verktyg du behöver för att lyckas. Hög provision: Tjäna bra med pengar baserat på dina prestationer, utan lönetak. Utvecklingsmöjligheter: Väx och utvecklas inom ett dynamiskt företag i en ständigt växande bransch. Trivsam arbetsmiljö: Bli en del av ett engagerat team med öppen dialog och stark gemenskap. Belöningsprogram: Delta i säljtävlingar och få chansen att vinna fantastiska priser. Förmånsbil: En sprillans ny BMW som du kan köra både privat och i tjänst. Vi söker dig som: Är öppen, positiv och nyfiken på försäljning och/eller vill utvecklas inom området. Behärskar svenska språket flytande. Är minst 18 år. Är fri från anmärkningar i polisens belastningsregister. Har en stark drivkraft och gillar att arbeta mot uppsatta mål. Har god social kompetens och trivs med kundkontakt. Skicka in din ansökan enkelt och smidigt på vår webbplats! Det tar bara några minuter att svara på några snabba frågor, och vi kommer att kontakta dig inom kort för ett första samtal. Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor om jobbet eller arbetsplatsen. Mejla oss på [email protected] och märk den "Säljare Malmö". Vi ser fram emot att höra från dig!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Merchandise & Commercial Planning Specialist
Inter IKEA Systems Service AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Our Merchandise & Commercial Planning Team is part of Retail Concept and we are on the lookout for four commercial planning specialists. We are looking for people who excel with complex topics, possess a solid understanding of retail and specifically, have solid experience in how IKEA works with merchandise and commercial planning (and their digital tools) in our units and global functions. About the Role: As a Merchandise & Commercial Planning specialist, you’ll be pivotal in helping shape IKEA’s future merchandise and commercial planning landscape. This role empowers you to contribute to intricate topics across the value chain, harmonizing creativity and efficiency to support IKEA retailers in planning and maintaining compelling commercial spaces. Your scope and responsibility will focus on enabling the optimisation of retail operations in the planning processes (everyday operations and establishment), enhancing co-worker experiences and providing strategic guidance and direction to the team through indirect leadership. What You'll Do: You will be an integral part of the team, supporting the Merchandise & Commercial Planning team with specialist knowledge bridging both Sales and Present the Offer expertise. You will be a key support to our retail co-workers, digital development teams and other stakeholders across the value chain. Amongst other things: Support the conceptual development of merchandise and commercial planning methods and tools and in some cases, lead related activities. Collaborate in assignments to other IKEA organisations (ex. Common Retail Solutions, franchisee’s, Central Planning Hub etc.). Collaborate closely with peers across IKEA to strengthen and contribute to a strong and relevant commercial planning and merchandise planning offer. Communicate, plan and distribute relevant information to all relevant stakeholders. Support business success through competence and learning development for retailers (and other stakeholders) in this area – specifically, contribute (and sometimes lead) learnings, trainings, facilitations, educations and similar. Lead by example and create clarity and direction within the Merchandise & Commercial Planning team. Be a team player and directly support (and sometimes lead) topic movements, supporting resource allocation and creating/enabling transparency on deliverables. Support the development and testing of a variety of digital products used by our co-workers including: Revit, Kinship, Merchandise Administration Application (MAA), Merchandise Planning Suite (MPS) and several others. Support portfolio planning, budget, prioritisation, financial assessments and follow-up and overall development plans for the area Who You Are: You’re a team player. Someone who can bring their senior commercial planning experience from retail to the global (franchisor) arena. You have a very strong understanding of how IKEA works with Merchandise Planning and Commercial Planning and the digital products that are currently used for supporting these activities. You celebrate diversity and can easily work with a diverse team, working together towards a common vision and goal. You know retail at IKEA and you likely (but not necessarily, mandatory) have solid experience from one (or perhaps all) of the areas below: Commercial functions on unit level with assignment as Revit or MAA/MPS superuser and/or 3+ years working with these processes and tools (all or some) Country Expansion teams Common Retail Solutions Central Planning Hub (Formerly, Common store planning) Your knack for working with complex topics through collaboration enables you to drive results and navigate the “unknown”. Your Skills & Savvy: In-depth knowledge of Retail and retail operations Deep knowledge of the IKEA Concept, the IKEA Vision and business idea, IKEA culture and values Extensive experience and knowledge of IKEA retail operating model from direct IKEA work experience from Com&In/HFR&D/Sales from a retail unit or global function Expertise in customer-centric design, processes, methods, and IKEA’s digital products within the merchandise and commercial planning domain. Strong capability to lead across organisations, influencing outcomes and fostering collaboration. Awareness of digital trends and global shifts that enrich customer experiences. Healthy competitive spirit with a forward-looking, pragmatic and creative mindset. Inspired by the challenges of the unknown, committed to enhancing coworker and customer experiences Why You’ll Love Being Here: By contributing to strategic topics, you'll push boundaries, inspire innovation, and redefine commercial success. Embrace this opportunity to contribute and sometimes lead impactful initiatives that elevate our co-worker and ultimately, our customer’s experience. Your pivotal contributions will help transform how every physical customer meeting point connects with customers, ensuring a glorious future. At IKEA, your journey is more than a career – it’s about being part of something bigger, crafting positive change in everyday life for the many people. Additional Information Ready to redefine IKEA’s commercial planning experience? Be sure to include a motivation letter along with your CV (in English) elaborating on why you think this role is a great fit for YOU and IKEA. For any questions regarding the recruitment process, including any specific accessibility considerations, please contact our recruiter Chris Ellis at [email protected] For any questions about the role itself, please contact the hiring manager: Chad Randver-Baker at [email protected] This position is a full-time, permanent position located in Malmö, Sweden. International mobility support may be provided and will be determined on a case-by-case basis. Note: as this position is based in Sweden and we do LOVE our summer vacation time …and this job ad is being posted right before everyone goes on vacation…please allow and excuse what will likely be a longer-than-usual recruitment process. The closing date for this role is July 11th, 2025. Interviews are likely to commence Mid-August for these positions.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025
Speciallärare inr. Matematik till Annebergsskolan
Malmö kommun
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Ref: 20251742 Arbetsuppgifter Nu söker vi dig som är speciallärare med inriktning matematik i åk F-6 och som är intresserad av ett nytt uppdrag hos oss på Annebergsskolan! Till hösten kommer vi starta upp ett stort utvecklingsarbete genom att implementera Singapore matematik. Vill du vara en del av denna resa tillsammans med oss så är detta tjänsten för dig! Som speciallärare arbetar du huvudsakligen med att planera och genomföra undervisning på grupp- och individnivå. Utöver att undervisa jobbar du också med ett löpande, förebyggande arbete i syfte att identifiera och undanröja hinder i olika lärmiljöer. Du ansvarar även för kartläggning av elevernas färdigheter tillsammans med specialpedagogkollega och lärararbetslagen. Du arbetar med att höja måluppfyllelsen i matematik och utveckla matematikundervisningen på skolan. Du blir en del av vårt specialpedagogiska team som i dagsläget består av två specialpedagoger och tre speciallärare. Vi strävar efter att vara en lärande organisation, där var och en tar ansvar för sitt uppdrag, där vi stödjer och utmanar varandra och uppnår våra mål tillsammans.   Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad grundskollärare och har en speciallärarexamen med inriktning matematik för årskurs F-6. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som speciallärare ser vi det som meriterande. Du har god insikt i och kunskap om skolans styrdokument och kan tillämpa dem i ditt dagliga arbete. Vidare har du god didaktisk och pedagogisk förmåga och kan därför leda och organisera ditt arbete för att skapa studiero och en god lärandemiljö åt våra elever under hela deras skoldag. Utifrån evidensbaserad forskning kan du utveckla ditt arbete och med en god kännedom och vana arbetar du effektivt med relevanta digitala verktyg. Självklart har du ett professionellt förhållningssätt och arbetar för goda relationer med våra elever, deras vårdnadshavare och alla dina kollegor på skolan. Du är handlingskraftig och flexibel och arbetar strukturerat på egen hand och tillsammans med andra. Vi ser fram emot din ansökan! Om arbetsplatsen Annebergsskolan är en nybyggd treparallellig F-6 skola i Stadionområdet i centrala Malmö. Vi har i dagsläget ca.540 elever och många av dem går också på fritidshemmet. Annebergsskolan speglar Malmös mångfald vilket vi ser som en tillgång och styrka. Hos oss på Annebergsskolan möter vi eleverna där de befinner sig i sitt lärande. Vi har höga förväntningar på våra elever, på oss själva och på varandra. På Annebergsskolan har vi tillsammans arbetat fram gemensamma strukturer och rutiner som gäller för hela skolan. Med dessa på plats fokuserar vi nu på elevernas lärande och undervisningens kvalitet. Du kommer till ett prestigelöst och öppet arbetsklimat där vi arbetar tillsammans för att möta upp våra elevers utmaningar och styrkor. Grundskoleförvaltningen – stadens största förvaltning med ca 80 skolor, 6300 medarbetare och 36000 elever erbjuder en arbetsplats för alla. Här vill vi växa, utvecklas och utmanas i vårt lärande tillsammans – varje dag. Vi ser till att alla får en god arbetsmiljö och satsar på ledarskap. Tillsammans arbetar vi alla för varje elevs bästa skola! Grundskoleförvaltningens elevhälsa är HBTQI-certifierad vilket förstärker det strategiska arbetet med syfte att skapa en god arbetsmiljö och ett HBTQI-kompetent och inkluderande bemötande i våra skolor. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: 2025-08-07 Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Enligt skollagen krävs uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister vid anställning inom förskola, skola och skolbarnomsorg. Blankett för att beställa utdraget finns på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta kontaktpersonerna i annonsen. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Fritidsledare till Katrinelundsskolan
Malmö kommun
Fritidsledare m.fl.

Ref: 20251741 Arbetsuppgifter Nu söker vi på Katrinelundsskolan en fritidsledare till vår verksamhet. Som fritidsledare bidrar du till det pedagogiska arbetet under skoldagen inom skolans korttidstillsyn med syfte att stimulera och utmana elevernas utveckling och lärande. I tjänsten ingår det att arbeta utifrån elevernas behov och förutsättningar och utforma aktiviteter inom verksamhetens mål. Du bidrar till att erbjuda eleverna en meningsfull fritid och främjar allsidiga kontakter, social gemenskap samt stärker grupprelationer. Samtidigt arbetar du aktivt för verksamhetens värdegrund och likabehandling. Under skoltid samverkar fritidsledaren med skola och kan där bidra till elevernas trygghet. Du kommer att vara placerad på högstadiet där du följer en klass i årskurs 9 under skoldagen och stöttar de elever som har korttidstillsyn under LSS-verksamheten efter skoldagens slut. Kvalifikationer Du som söker har en fritidsledarutbildning eller annan utbildning med pedagogisk inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant. Har du erfarenhet av att arbeta som fritidsledare, särskilt inom skola, är det meriterande. Det är även meriterande med erfarenheter av arbete inom LSS-verksamhet samt med erfarenhet av arbete med elever i behov av omfattande särskilt stöd. Välkommen med din ansökan! Om arbetsplatsen Välkommen till Katrinelundsskolan, Sveriges största resursskola – en unik möjlighet att vara med och skapa tillgänglighet på riktigt! I Malmö Stad satsar vi på att skapa en inkluderande och tillgänglig lärmiljö för alla elever, och nu har du chansen att bli en del av den nya resursskolorganisationen som startar i augusti 2025. Vi startar fem nya resursskolor för elever med omfattande behov av specialiserat och varaktigt särskilt stöd – och den största av dem, Katrinelundsskolan, söker nu nya medarbetare. Katrinelundsskolan kommer att byggas upp genom sammanslagning av Kommunikationsskolan, Rönnens Resursskola och de centrala kommungemensamma undervisningsgrupperna. Här får du möjligheten att vara med och skapa en helt ny organisation tillsammans med erfarna och kompetenta kollegor. Det är en spännande resa där vi tillsammans skapar en tillgänglig lärmiljö som står på en solid grund av kvalitet, kunskap och förtroende. Vi söker engagerade och kompetenta medarbetare som delar vår vision om att skapa en lärmiljö där varje elev har möjlighet att växa och utvecklas. Här ställs höga krav på att arbeta aktivt för att säkerställa en tillgänglig och anpassad undervisning för alla elever. Om du brinner för att göra skillnad och har förmågan att anpassa ditt bemötande efter elevernas individuella behov, då har du det som krävs. Vår värdegrund är tydlig och bygger på förtroende, kvalitet och kunskap – värderingar som vi alla står bakom och som genomsyrar vårt arbete varje dag. Vill du vara med och skapa något stort? Bli en del av vår skola och var med och utveckla Sveriges största resursskola från grunden! Grundskoleförvaltningen – stadens största förvaltning med ca 80 skolor, 6500 medarbetare och 36000 elever erbjuder en arbetsplats för alla. Här vill vi växa, utvecklas och utmanas i vårt lärande tillsammans – varje dag. Vi ser till att alla får en god arbetsmiljö och satsar på ledarskap. Tillsammans arbetar vi alla för varje elevs bästa skola! Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Snarast/Enligt överenskommelse Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Enligt skollagen krävs uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister vid anställning inom förskola, skola och skolbarnomsorg. Blankett för att beställa utdraget finns på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta kontaktpersonerna i annonsen. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Driftchef till Axcell Fastighetspartner i Malmö/Södra skåne!
Axcell Fastighetspartner AB
Fastighets- och förvaltningschefer

PropTech Energy är en koncern med fem innovativa och expansiva bolag Ömangruppen, Axcell Fastighetspartner, P2 Energi, Alova och Inflo Ventilationsservice. Bolagen erbjuder helhetslösningar för fastigheter, med specialkompetens inom alla olika områden. Vi tar ansvar för helheten, eller hjälper till men enskild punktinsatser, helt utifrån kundens behov. Vi finns på drygt 30-tal platser i landet och har totalt cirka 500 medarbetare. Är du en engagerad och strukturerad ledare som brinner för att motivera och utveckla team? Då kan du vara den vi söker! Axcell Fastighetspartner söker en driftchef till vårt team i Malmö. Du blir en del av ett sammansvetsat gäng med fem driftchefer i Skåne som tillsammans leder och fördelar arbetet för driftledare, fastighetstekniker och fastighetsskötare. Tjänsten utgår från Malmö och har fokus på den södra delen av Skåne, där du får en viktig roll i att utveckla både medarbetare, kundrelationer och vår affär. Vi söker dig med ett tydligt och närvarande ledarskap, en stark ansvarskänsla och förmåga att bygga goda relationer. Välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att höra från dig! "Mitt namn är Fredrik Svensson och jag arbetar som Verksamhetschef på Axcell Fastighetspartner i Skåne. Jag är en tydlig, närvarande och kommunikativ chef. Jag deltar i den dagliga driften på både hög och låg nivå utan att detaljstyra. I vår grupp tar vi många gemensamma beslut där vi utgår från både gruppens och individens behov och önskemål samtidigt som vi strävar mot för avdelningen uppsatta mål." - Fredrik Svensson, Verksamhetschef Axcell Fastighetspartner erbjuder allt från enskilda punktinsatser till heltäckande förvaltningslösningar. I företaget finns en gedigen erfarenhet av fastighetsskötsel, fastighetsteknik, administrativ förvaltning och fastighetsutveckling. Våra medarbetare är vår främsta tillgång. Vår ambition är att både företaget och våra medarbetare ska växa och utvecklas. Axcell har stort fokus på hållbarhet. Tillväxt måste vara hållbart på alla sätt. Därför arbetar vi med tre olika fokusområden - en attraktiv arbetsplats, en planet i balans och styrning mot hållbara val - där kan vi göra verklig skillnad och minimera de fotspår vi lämnar efter oss. Som medarbetare på Axcell är det viktigt att du vill vara med och göra skillnad för framtidens klimat. Hela koncernen är miljödiplomerad och vi arbetar enligt miljöledningsstandarden Svensk Miljöbas. Arbetsuppgifter Som driftchef på Axcell ansvarar du för avtalsstyrd fastighetsdrift med fokus på teknik, klimat, projekt, upphandling och uppföljning. Du leder ett team av fastighetstekniker och skötare och ansvarar för operativ arbetsledning, inklusive tidrapportering, medarbetarsamtal, lönesättning och arbetsmiljö. Rollen innebär varierade arbetsdagar med både fältarbete och planering, där du är en nyckelperson mellan kund, team och administration. Du arbetar affärsmässigt med att utveckla kundrelationer, hantera avtal och driva merförsäljning. Vi söker dig med några års erfarenhet av ledarskap inom fastighetsdrift och ett starkt engagemang för både människor och teknik. Inom din arbetsgrupp ansvarar du bland annat för: • Planering av verksamhetens projekt, underhållsplaner, fasta serviceåtagande (samarbetsavtal) och löpande uppdrag. Inom detta ingår även att lämna anbud och offerter. • Ledning och styrning av medarbetare inom serviceavdelningen. • Ansvar för beläggningsrapporter för arbetsgruppen. • Det övergripande ekonomiska ansvaret för arbetsgruppen. • Försäljning av fastprisprojekt och löpandeprojekt mot avtalskunder • Ansvarig för resurstillgång t.ex. rekryteringar inom din serviceavdelning. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Gymnasial utbildning • Arbetslivserfarenhet inom fastighetsbranschen • Arbetslivserfarenhet inom ledarskap • God systemvana • Goda kunskaper i Office • B-körkort • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift • Meriterande med erfarenhet av fastighetsteknik Du är en driven och ambitiös ledare som motiverar ditt team att arbeta mot gemensamma mål. Med din förmåga att se helheten planerar och organiserar du arbetet effektivt. Du skapar långsiktiga relationer med kunder och bidrar till en positiv arbetsmiljö internt. Med ett kreativt tänk och ett starkt intresse för utveckling och förbättring driver du verksamheten framåt. Social hållbarhet Det är lätt att likställa hållbarhet med klimat- och miljöfrågan, men för oss handlar hållbarhet också om det sociala. Som arbetsgivare har vi ett stort ansvar och en möjlighet att kunna påverka våra medarbetares vardag. Vi värnar om din utveckling och satsar på både interna och externa utbildningar för våra medarbetare. Vi vet att växer du, växer vi! Det sociala klimatet hos oss präglas av prestigelöshet och gemenskap, där vi tillsammans hjälps åt att leverera högkvalitativ service hos våra kunder. Vi har korta beslutsvägar och du har möjlighet att kunna påverka din vardag. Du kan räkna med tryggheter som kollektivavtal, utvecklingsmöjligheter, friskvård och företagshälsovård – en välmående personalstyrka är lika med ett välmående bolag. Människor avgör! Vi gör det vi säger och håller vad vi lovar! Läs mer om hur det är att jobba hos oss HÄR. Övrig information • Start: Enligt överenskommelse • Lön: Enligt överenskommelse • Plats: Malmö / Södra Skåne • Omfattning: Heltid • Arbetstider: Vardagar, 07.00 - 16.00 Ansökan Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Svensson, [email protected] Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag 2025-08-18 Alla former av telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t. ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbeds.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Customer Service / Account Manager
Swedish Nutra AB
Kundtjänstpersonal

About Us: Swedish Nutra is a Malmö-based family company and a leading provider of premium liquid vitamins and nutritional supplements. We are a growing company with distribution all over the world. We offer a warm and pleasant work environment and care that each individual thrives. Swedish Nutra offers an enterprising environment with good opportunities to develop and grow in the work role. Position Overview: As part of our exciting expansion, we’re on the lookout for a energetic and organized colleague to join our team. In this role, you will be the a contact for our customers, helping them with inquiries, resolving issues, and promoting our range of products. A large part of this role is Sales. You will actively drive sales and upsales i your day to day business. You will play a critical role in enhancing customer satisfaction and driving sales! Key Responsibilities: Deliver outstanding customer service that delights our clients. Efficiently handle customer inquiries and resolve any complaints. Process orders and manage customer accounts. Maintain a deep understanding of our product line to effectively assist customers. Drive inhouse sales Requirements: Communication and interpersonal skills. Ability to build and maintain positive customer relationships. Basic knowledge within logistics (aka you don´t have to be an expert) Problem-solving skills and attention to detail. Strong work ethic and the ability to work independently. Fluent in English How to Apply: Please send your resume and a cover letter highlighting your relevant experience to: [email protected]

4 dagar sedan
Sista ansökan:
30 september 2025
myNanny barnvakt Limhamn, nanny / barnpassning 1-2 gånger/veckan
YCLA AB
Övrig hemservicepersonal m.fl.

Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjen Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta: Antal barn: 2 Ålder: 3 & 10 år Dagar i veckan de önskar hjälp: 1-2 gånger i veckan Tider: Oftast hämtning från förskola och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningen Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag Följa och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen Introduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny Viktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.se Barnvakt hos https://barnvakt.se Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg

4 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Flexibelt extrajobb online!
Grand Stella AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

TJÄNA EXTRA PENGAR – FLEXIBELT OCH ENKELT JOBB ONLINE Vill du ha en extra inkomst som du enkelt kan kombinera med arbete eller studier? Nu har du chansen att delta i onlineundersökningar och få betalt för din tid – snabbt och enkelt! Så fungerar det: Delta i betalda undersökningar via din mobil eller dator, när det passar dig. Du får upp till 30 kr per undersökning. Inbjudningar skickas direkt till din e-post – välj själv om du vill delta. Genom att delta hjälper du företag och organisationer att förbättra sina produkter och tjänster samtidigt som du tjänar pengar. Ett perfekt extraarbete för dig som vill ha flexibilitet! Vad vi erbjuder: Flexibelt upplägg – arbeta var och när du vill. Inga förkunskaper krävs. Ett enkelt sätt att få din röst hörd och påverka framtidens varor och tjänster. Vad vi söker: Du som har grundläggande kunskaper i svenska. Tillgång till en smartphone eller dator med internetuppkoppling. Kom igång redan idag! Det tar bara 1 min att registrera sig: Gå med här ➡️ https://bit.ly/JoinPanelSweden Varmt välkommen till vår panel – där din åsikt gör skillnad!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025