Mariestads kommun söker en brotts- och drogförebyggare

Mariestad kommun söker dig som vill jobba med lokalt brotts- och drogförebyggande arbete. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en medarbetare till säkerhetsenheten för att driva och vidareutveckla kommunens brotts- och drogförebyggande arbete. Tjänsten är tydligt kopplad till lagen om kommuners ansvar för brottsförebyggande arbete som grundar sig på kunskap om brottsproblemets omfattning, struktur och utveckling. I rollen som brotts- och drogförebyggare verkat för att brottsligheten ska minska och tryggheten i kommunen öka. Säkerhetsenheten ansvarar för att på kommunövergripande nivå leda och samordna lokalt trygghets- och brottsförebyggande arbetet tillsammans kommunens olika förvaltningar och bolag samt många externa aktörer. Uppdraget omfattar också handgripligt arbete med analys, utbildning och lokal lägesbild. Det kräver kunskap och intresse av både brott och drogförebyggande arbete. Du rapporterar till säkerhetschefen och har en nära samverkan med kommunpolis. Exempel på arbetsuppgifter: - Ansvara för samordning av det brottsförebyggande arbetet och arbetar utefter samverkans-modellen EST (effektiv samordning för trygghet). Samverkansområdet är mycket brett och omfattar såväl offentliga som privata aktörer. -Upprätthåller lokal lägesbild som omfattar kartläggning, orsaksanalyser och information om förutsättningar att förebygga brottsligheten. Utifrån lägesbilden föreslår du och jobbar du utifrån en politiskt beslutad åtgärdsplan för att minska brottslighet och otrygghet. - Utifrån ditt drogförebyggande uppdrag samverka med socialtjänst, skola, folkhälsostrateg och kommunens fältfritidsledare. Även föreningar och frivilligsamhället ingår i ditt uppdrag. - Ansvara för och delta i planering och genomförande av projekt och utbildningar som faller under ansvarsområdet. - Omvärldsbevaka inom området brotts och drogförebyggande. -På enheten bedrivs även arbete inom säkerhetsskydd, krisberedskap, civilt försvar och informationssäkerhet. Som medarbetare på enheten ingår du i kommunens krisledningsorganisation i den funktion som säkerhetsenheten ansvarar för att bemanna. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en för uppdraget relevant akademisk utbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Att kunna skapa och vidmakthålla förtroendefulla relationer på stor bredd och att leda överenskommen samverkan är grundläggande för att lyckas i uppdraget. Som person har du också en god förmåga att planera och strukturera. Rollen kräver att du har en god förmåga att se helheter och sätta in uppgifter i rätt sammanhang. Arbetet bygger i hög utsträckning på att du som person är självgående och kan driva och leda processer och ta erforderliga initiativ gentemot kommunens olika verksamheter. Du har god förmåga att uttrycka dig i det svenska språket både i tal och i skrift. Erfarenheter och kompetens inom följande områden är meriterande: - att leda och samordna utan att vara chef - trygghetsfrämjande arbete - brotts- och drogförebyggande arbete Inför anställningen kommer bakgrundkontroll och säkerhetssamtal att genomföras, vilket är en förutsättning för anställningen. Stor vikt läggs på din personliga lämplighet. ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar endast ansökningar digitalt. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att hanteras. Under rekryteringsprocessen kommer referenser att tas och vid ett anställningserbjudande ber vi dig att visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

2 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Mobil IT-servicetekniker

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Vill du vara med och bidra till ett tryggare samhälle? Vår IT-avdelning genomför en stor satsning med fokus på en digital Kriminalvård. Tillsammans jobbar vi för att skapa förutsättningar och lösningar som gör skillnad i vår verksamhet. Under 2024 växer avdelningen med 60-talet nya medarbetare inom flertalet roller inom systemutveckling; IT-infrastruktur, supportfunktioner samt projektledning och IT-säkerhet. Hos oss får du goda möjligheter att växa och kompetensutvecklas efter dina förutsättningar och intresseområden. Vi söker dig som har ett stort IT-intresse, kunskaper som kan berika vår digitaliseringsresa och som vill vara med och göra skillnad i samhället inom just din profession. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill vara med och bidra till att öka IT-avdelningens lokala stöd ute i kärnverksamheten och som brinner för att hjälpa och utbilda andra människor med digitala hjälpmedel. Vi ser gärna att du är i början av din IT-karriär och har ett stort intresse av att förstå medarbetarnas behov och krav. Din serviceroll kommer att utgöra ett viktigt gränssnitt mellan IT-avdelningen och kärnverksamheten. Du kommer vara med om en satsning för Kriminalvården som innebär att forma en ny typ av lokalt IT-stöd för kärnverksamheten. Du kommer att vara placerad på IT-avdelningen under sektionen för IT-Servicecenter och spendera mycket tid ute i kärnverksamheten i klientnära arbete. I ditt geografiska upptagningsområde kommer du att utföra IT-Serviceärenden i vår kärnverksamhet, anstalt, häkte och frivård. Vår verksamhet bedrivs på olika platser i landet, vilket innebär resor inom ditt regionala område i stor utsträckning, även övernattning förekommer i mindre utsträckning. Kriminalvården tillhandahåller poolbilar för dessa tjänster som används under arbetstid. I din serviceroll kommer du att • På ett kreativt sätt bidra till ökad digital mognad i verksamheten genom att t.ex. agera rådgivande, guida och stötta personal gällande IT-avdelningens tjänster och bidra till att utveckla det lokala IT-säkerhetsarbetet. • Stödja verksamheten med IT-serviceärenden • Stötta IT-supporten med problemlösning • Medverka till tjänsteutveckling genom att löpande inhämta förbättringsförslag och synpunkter på IT:s tjänster och applikationer. • Hjälpa IT-avdelningen med specifika uppdrag, t.ex. implementeringar och livscykelhantering av hårdvara. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som tar ansvar för din uppgift och som på egen hand kan strukturera, prioritera och driva dina processer utifrån givna tidsramar. Vidare ser vi att du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du arbetar bra med andra människor, har god förståelse för hur andra människor tar till sig kunskap samt anpassar och relaterar till dessa på ett lyhört och smidigt sätt. Avslutningsvis handlar du i enlighet med fattade beslut och tar upp kritik endast i de korrekta sammanhangen eller direkt med berörda parter. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Fullständig gymnasiekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen • Erfarenhet av arbete inom service med inriktning mot IT eller teknik • Erfarenhet av support till slutanvändare • Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska • B-körkort Det är meriterande om du har: • Utbildning med inriktning mot IT eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant • Erfarenhet av Kriminalvårdens kärnverksamhet • Erfarenhet av arbete som onsite tekniker eller liknande • Kunskap och förståelse av tjänstehantering och dess support • Kunskap om hårdvara gällande PC, tunna terminaler, bärbara datorer, skrivare, videoutrustning • Förståelse för komplexiteten med att arbeta i större organisationer ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

1 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Vacant Sverige söker sjuksköterskor till sommaruppdrag 2024!

Om jobbet Vill du jobba som konsult hos våra kunder under sommaren 2024? Vacant Vårdbemanning expanderar kraftigt i Sverige och söker fler flexibla och kompetenta sjuksköterskor för uppdrag hos våra kunder i hela landet. Vi söker erfarna sjuksköterskor till uppdrag på sjukhus, vårdcentral och/eller inom äldreomsorgen. Du blir anställd av oss i vårt svenska bolag, Vacant Vårdbemanning AB, och sedan uthyrd till våra kunder. Är du legitimerad sjuksköterska med specialistkompetens? Välkommen med din ansökan, vi matchar din kompetens med uppdrag efter dina önskemål! Möjligheter att arbeta i hela Skandinavien finns. Kvalifikationer Vi söker dig som: - är legitimerad sjuksköterska med minst 1 års erfarenhet - är van vid självständigt arbete - är flexibel - har god kommunikativ förmåga, ett gott bemötande, en positiv grundinställning samt god samarbetsförmåga Företagsbeskrivning Vacant Vårdbemanning AB är ett svenskt bemanningsföretag med huvudkontor i Stockholm. Vi levererar vårdpersonal till sjukhus, kommuner, regioner och privata vårdgivare i hela Sverige. Vi etablerades i Sverige 2019 och ingår i den norska koncernen Vacant Holdings AS som funnits i branschen i Norge sedan 2008. Företagets ledning har arbetat med bemanningslösningar till vårdbranschen sedan år 2000. Om företaget - Vi erbjuder dig spännande uppdrag över hela Sverige och vårt fokus ligger alltid på att matcha uppdrag med din kompetens. - Du har alltid en fast kontaktperson före, under och efter ditt uppdrag. Din kontaktperson har lång erfarenhet från bemanningsbranschen inom vård och omsorg och är själv vårdutbildad. - Vi är behjälpliga med boende och resor om du arbetar på annan ort. - Vi erbjuder dig en marknadsmässig ersättning för din insats. - För oss är hälsan viktig – generös friskvårdsersättning. Max 3000:-/år. - Vill du arbeta några enstaka pass, del- eller heltid? Du bestämmer!

30 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Handläggare

Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner, näringsliv och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,7 miljoner invånare. Länsstyrelsen har en bred verksamhet och en mycket viktig roll inom flera samhällsområden. Det gäller inte minst de högaktuella utmaningarna med regional tillväxt och att genomföra den gröna omställningen, utveckla det civila försvaret och vårda demokratin. Länsstyrelsen är en regional statlig myndighet med cirka 1 000 trevliga och kompetenta medarbetare. Vi har verksamhet på flera orter i Västra Götaland men även i övriga Sverige i och med att vi ansvarar för IT-verksamheten till alla länsstyrelser. Om tjänsten Vi söker en noggrann och utvecklingsinriktad handläggare med kunskap om offentlig förvaltning, erfarenhet eller intresse av handläggning av miljösanktionsavgifter, e-cigaretter, transporttillstånd samt kännedom om hantering av allmän handling. I rollen kommer du att handlägga ärenden inom nämnda områden samt utveckla och underhålla vår process för miljösanktionsavgifter. I arbetet kan det även förekomma hantering av inkommande post och utlämnande av handling. Arbetet innebär samarbete i team med erfarna och stöttande kollegor likväl som samarbete med externa intressenter.  Du kommer att arbeta på enheten för Avfall och tillsynsvägledning, Miljöskyddsavdelningen.  Kvalifikationer Krav •    Naturvetenskaplig utbildning från universitet/högskola. •    God förmåga att formulera dig på svenska i både tal och skrift. Meriterande •    Erfarenhet av handläggning av miljösanktionsavgifter, e-cigaretter, transporttillstånd. •    Kännedom om hantering av allmän handling. •    Vana av administrativt arbete. •    Vana av diarium och ärendehanteringssystem. •    Kunskap om offentlig förvaltning. Personliga egenskaper  För oss är det viktigt att:   •    Du är utvecklingsinriktad och nyfiken med en vilja och drivkraft att omsätta ny kunskap i praktisk användning. •    Du är noggrann och bra på att strukturera ditt arbete och kunna omprioritera snabbt vid behov. •    God samarbetsförmåga och kan planera, lösa uppgifter och utveckla arbetssätt tillsammans med dina kollegor. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Du kan välja att vara stationerad på något av våra kontor i Göteborg, Vänersborg eller Mariestad. Det finns goda möjligheter att delvis arbeta på distans. Resor ingår i tjänsten. Vi försöker att i så stor utsträckning som möjligt använda oss av buss och tåg.  Du ansöker till jobbet via denna länk: https://lansstyrelsen.varbi.com/se/what:job/jobID:724405/ Övrigt Anställningen kan komma att inledas med 6 månaders provanställning.  Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.  Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post [email protected]

30 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Tillsynshandläggare med inriktning gränsöverskridande avfallstransporter

Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner, näringsliv och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,7 miljoner invånare. Länsstyrelsen har en bred verksamhet och en mycket viktig roll inom flera samhällsområden. Det gäller inte minst de högaktuella utmaningarna med regional tillväxt och att genomföra den gröna omställningen, utveckla det civila försvaret och vårda demokratin. Länsstyrelsen är en regional statlig myndighet med cirka 1 000 trevliga och kompetenta medarbetare. Vi har verksamhet på flera orter i Västra Götaland men även i övriga Sverige i och med att vi ansvarar för IT-verksamheten till alla länsstyrelser. Miljöskyddsavdelningens huvudsakliga uppdrag är att verka för att nå miljömålen genom tillsyn av miljöfarlig verksamhet, tillsynsvägledning, arbete med förorenade områden samt energieffektivisering. Avdelningen ansvarar även för tillståndsprövning av miljöfarliga verksamheter samt att samordna Länsstyrelsens arbete med miljö- och klimatmål. Som vår medarbetare och kollega blir du en viktig kugge i länets arbete med att uppnå miljömålen. Just nu är aktiviteten i länet hög, inte minst kopplat till den gröna omställningen inom industrin. Arbetsuppgifter Vi är fem länsstyrelser som arbetar med gränsöverskridande avfallstransporter i Sverige och har tillsammans detta ansvar i alla aktuella län. I dagsläget är vi tre personer som är anställda på Länsstyrelsen i Västra Götaland och vi ansvarar för tillsynen i Värmlands län, Hallands län, Jönköping län och Västra Götalands län. Vi samarbetar mycket med andra myndigheter såsom Polisen, Tullverket och Kustbevakningen. Det är inte ovanligt att vi har kontakt med verksamhetsutövare och myndigheter i andra länder. Vi ingår även i nätverk avseende avfall och avfallstransporter inom EU. Arbetet med gränsöverskridande avfallstransporter innebär delvis tillsyn på plats men även arbete från kontoret. I delar av arbetet kräver lagstiftningen korta handläggningstider, vilket innebär att vi måste fatta snabba beslut. Andra ärenden har en mer utdragen karaktär och man behöver vara uthållig i sin utredning. Det är av stor vikt att upprätthålla samsyn med såväl kollegorna i länet som med kollegorna i de andra länen.  Tjänsten är placerade vid enheten för avfall och tillsynsvägledning med medarbetare i Göteborg, Vänersborg och Mariestad. Vi ser gärna att du arbetar från vårt kontor i Vänersborg eller Mariestad men det finns även möjlighet att utgå från Göteborgskontoret.  Resor ingår i tjänsten. Vi försöker att i så stor utsträckning som möjligt använda oss av buss och tåg men den här tjänsten förutsätter även resor med bil. Vi erbjuder goda möjligheter till distansarbete under en del av arbetstiden.  Kvalifikationer Krav • Naturvetenskaplig universitets/högskoleutbildning eller utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. • God förmåga att formulera dig i både tal och skrift. • B-körkort. Meriterande • Erfarenhet av myndighetsarbete kopplat till avfallssektorn.  • Erfarenhet av tillsyn och/eller prövning av miljöfarlig verksamhet. • Erfarenhet av myndighetsarbete med koppling till osund konkurrens. Personliga egenskaper Som person behöver du vara självständig och initiativtagande. Du är också pedagogisk, relationskapande och har en god samarbetsförmåga. Vi arbetar i team vilket även kräver en god kommunikativ förmåga. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till vårt goda arbetsklimat.  Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning på Länsstyrelsen som speglar länets befolkning. Vi ser fram emot din ansökan och hoppas på att din bakgrund och din kompetens kan bidra till att öka vår mångfald. Du ansöker till jobbet via denna länk: https://lansstyrelsen.varbi.com/se/what:job/jobID:724365/ Övrigt Anställningen kan komma att inledas med 6 månaders provanställning. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post [email protected]

30 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Gymnasielärare Idrott och hälsa i Mariestad

Till vår skolenhet i Mariestad söker vi nu en gymnasielärare för att undervisa i Idrott och hälsa. Om oss I centrala Mariestad, med utsikt över Vänern, ligger Vänergymnasiet Olins Mariestad. Doften av nybakat bröd möter här ett svagt muller från verkstaden. Vi erbjuder yrkesförberedande program inom fordon och restaurang. Vänergymnasiet blev en del av Olinsgymnasiet sommaren 2022 och heter därför numera Vänergymnasiet Olins Mariestad. Olinsgymnasiet är ett modernt och inspirerande komplement till de större skolorna. Våra skolors storlek ger oss rätt förutsättningar att se, och förstå varje elevs individuella behov. Hos oss får drömmar ta plats och vi lägger stort fokus på att våra elever ska ha möjlighet att kombinera studierna med sina intressen. Olinsgymnasiet har sedan 2016 erbjudit både högskole- och yrkesförberedande utbildningar i toppklass. Det som började som en skola i Skara har nu växt till att bli fem skolor på lika många orter. Idag finns vi i Götene, Mariestad, Skara, Sparresäter och Tibro. Vill du vara med och göra gymnasietiden till en glädjefylld och lärorik tid för våra elever? Då tycker vi att du ska ta chansen att vara med på vår spännande resa där vi tillsammans formar framtiden för Olinsgymnasiet. Vi kommer alltid att vara den lilla skolan – att vara liten är en stor egenskap. Hos oss blir du en nyckelperson som spelar en viktig roll i ett lag som gör skillnad varje dag. Tjänsten Den aktuella tjänsten innebär att du kommer planera och undervisa i idrott och hälsa, delta i skolans utvecklingsarbete samt ha mentorsuppdrag. Du kommer jobba i nära samarbete med övriga kollegor på skolan. Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid med tillträde enligt överenskommelse. Din erfarenhet Vi söker dig som är legitimerad gymnasielärare för att undervisa i Idrott och hälsa. Du har goda ämneskunskaper och har tidigare erfarenhet av undervisning. För att lyckas i rollen som lärare behöver du ha en god pedagogisk förmåga, vilket innebär att kunna undervisa och lära ut till elever med olika förutsättningar och förkunskaper på ett individanpassat, flexibelt och lösningsfokuserat sätt. Som medarbetare är du engagerad, tar ansvar i det kollegiala arbetet och vill utvecklas i din roll som lärare och bidra till skolans fortsatta utveckling. Kontakt Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta bitr rektor Fredrika Persson på 076-005 45 42 eller [email protected]. Inför en eventuell anställning behöver du kunna uppvisa ett registerutdrag. Du beställer utdraget från polisens webbplats. Beställ gärna utdraget i förväg då viss handläggningstid kan förekomma. Så här söker du Du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem Onecruiter. Urval kan komma att ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte för länge med att söka. En anställning kan ske före annonsens sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är 2024-05-22.

30 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Vill du arbeta med energiproduktion i ett växande Mariestad?

Katrinefors Kraftvärme är en miljövänlig energiproducent beläget i centrala Mariestad. Företaget producerar fjärrvärme till Vänerenergi AB som är Mariestads fjärrvärmeleverantör, samt ånga till Metsä Tissue AB´s pappersproduktion. Bolaget står inför flera spännande utmaningar i takt med att Mariestad växer. Etableringen av Volvos batterifabrik och Metsä Tissues miljardinvesteringar ökar efterfrågan på fjärrvärme och ånga.  För att möta den ökade efterfrågan av fjärrvärme och ånga från ett växande Mariestad stärker Katrinefors Kraftvärme driftorganisationen till att omfatta 2 personer per skiftlag mot tidigare 1 person. I samband med det söker vi nu en ansvarstagande samt lösningsfokuserad person som lockas av att arbeta med energiproduktion och således bli en del av en samhällsviktig verksamhet som nu går in i en mycket spännande utvecklingsfas. Vi tror att det kan vara du!  Läs mer på www.katrineforskraft.se Dina arbetsuppgifter I rollen som drifttekniker kommer du tillsammans med dina kollegor inom driftgruppen att ansvara för driften av anläggningen. Detta innefattar bland annat driften av två fastbränslepannor och två ångturbiner samt flera slampressar som hanterar slam från pappersbruket. Det är en varierad tjänst med mycket tillsyn, övervakning, underhåll samt förebyggande och avhjälpande service. Man arbetar i skift större delen av året vilket innebär att arbete på kvällar, nätter och helger förekommer. På vinterhalvårets kvällar, nätter och helger arbetar man två och två.  Din profil Vi söker dig som är ansvarstagande, nyfiken och ordningsam med ett tekniskt intresse. Du är lyhörd, prestigelös och är öppen för förändring och utveckling där du både känner en stark delaktighet för verksamheten och förståelse för vad som krävs för att uppnå företagets mål. Vidare har du ett eget driv kombinerat med ett lösningsorienterat förhållningssätt. Du trivs av att arbeta såväl självständigt som i tätt samarbete med kollegor.  Vi tror att en industriteknisk gymnasieutbildning eller liknande är en förutsättning för att lyckas i rollen. Har du dessutom erfarenhet/utbildning inom energiproduktion, processindustri och/eller el är det meriterande. Arbetet är på heltid med start enligt överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan! Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Professionals Nord. Vid frågor eller mer information vänligen kontakta Staffan Arkelöv på [email protected] eller 070-377 77 12. Vi tillämpar ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, därför är du varmt välkommen med din ansökan redan idag! Då vi inte tar emot ansökan via mail hänvisar vi dig till att söka via annonsen.

30 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Butikssäljare/Bageri/Kallskänka - Coop Mariestad

Är du en glad och positiv person som brinner för mötet med kunden? Då kan du vara den säljare som vi söker. Vi söker dig som är serviceinriktad med ett brinnande intresse för försäljning och vill vara med att göra våra manuella diskar och bageri till succéer. Vi vill att du som söker har en servicekänsla utöver det vanliga samt älskar att sälja och göra det lilla extra för kunden. Du kommer att gå en spännande framtid till mötes och vi ser gärna att du är nytänkande och kreativ i ditt sätt att arbeta, har drivkraften att skapa säljtryck och inspirera kunden till köpglädje. Vi vill att du som söker är driven och har en positiv energi som smittar av sig, ser kundens behov och med stolthet och glädje levererar det bästa kundbemötandet. Som person är du noggrann, initiativtagande och ansvarstagande. Tillsammans med dina kollegor erbjuder du en avdelning i absoluta toppklass som varje dag överträffar våra kunders förväntningar. Du kommer att ha varierande arbetsuppgifter i vår kallskänk och bageri samt du kommer även arbeta i vårt butikskök där vi arbetar med catering samt butikstillverkad mat. Du kommer dagligen möta kunder där du ska inspirera och sprida matglädje. Vi värdesätter att du, liksom vi, är flexibel och serviceinriktad med stort engagemang i arbetet. Vi ser att du brinner för mat, service och försäljning och att ditt genuina intresse för dessa områden smittar av sig till både kunder och kollegor. Du trivs med att arbeta i grupp och bidrar till att skapa ett bra arbetsklimat. Vidare besitter du hög problemlösningsförmåga även under situationer med högt tempo. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och tidigare erfarenheter från arbete med bageri, catering och mat i olika former ser vi som mycket meriterande. Tjänsten är två tillsvidareanställningar på 20 h/vecka med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Arbetstider är fördelat både på dag- och kvällstid samt helger. Rekrytering sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vill du veta mer om tjänsten kontakta Säljledare/biträdande butikschef Martin Johansson på tfn: 010-741 90 51 alt mail: [email protected] Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten Välkommen med din ansökan tillsammans med personligt brev och CV snarast. Ansök via Coop.se - Tidigare erfarenheter från arbete inom detalj- eller dagligvaruhandeln är meriterande - Tidigare erfarenheter från arbete i bageri är mycket meriterande - Tidigare erfarenheter från arbete som kallskänka är mycket meriterande - 18 år fyllda är ett krav då åldersreglerad användning av maskiner förekommer - Goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift, är ett krav - Genomförd gymnasieutbildning är ett krav Coop är en av Sveriges största arbetsgivare med många utmanande jobb. Vi är inne i en spännande förändringsresa för att kunna möta framtidens matkunder lika bra och lika naturligt i våra fysiska butiker som på Coop.se. Förändringen som pågår innebär extra många utmaningar, men även möjligheter. Och du är aldrig ensam. Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden. Det nya Coop ska stå för attraktiva butiksupplevelser med prisvärd mat, starka egna varumärken, ett unikt medlemsprogram och ett tydligt ledarskap inom ekologi, hälsa och hållbarhet. Kort sagt: Vi vill vara den goda kraften i svensk dagligvaruhandel. Med cirka 650 butiker i Sverige och 3,4 miljoner medlemmar är Coop Sveriges enda medlemsägda matkedja. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

29 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Sommarjobb - Lokalvård

Lokalvården MTG utför lokalvård åt kommunala verksamheter i Mariestad/Töreboda/Gullspång och är ca 90 medarbetare. Vi som arbetar med lokalvården utför ett viktigt serviceyrke varje dag och bidrar därmed till en god och hygienisk arbetsmiljö - både för andra yrkesgrupper och för kommuners invånare, gamla såväl som unga. I vår yrkesroll möter vi en mängd olika människor varje dag och stor vikt läggs vid att ge god service och ett gott bemötande till alla. Är du positiv, noggrann och effektiv? Har du tidigare erfarenhet från lokalvård? Då kan du vara en av våra sommarvikarier vi letar efter! ARBETSUPPGIFTER Vi söker sommarvikarier som ska se till att hålla fint på våra boenden inom vård och omsorg, kontor, idrottsanläggningar, förskolor, fritids, servicehus för ställplatser med mera i Mariestad, Töreboda och Gullspång. Du tillhör Tekniska förvaltningen och har Mariestads kommun som arbetsgivare. Arbetstiderna är mellan kl. 06-15 och du utgår från Mariestad. Sommarjobbsperioden är mellan vecka 25-33. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har erfarenhet av lokalvård och har utbildning inom området. Då det ofta är lokalvård inom verksamheter som har många människor som arbetar i och besöker oss är det ett krav att du är serviceinriktad, lyhörd, har god problemlösningsförmåga och ett gott bemötande. Att kunna uttrycka sig och förstå svenska och/eller engelska i tal och skrift är en förutsättning. Detta då rollen ställer krav på samarbete med planerare och verksamhet. Dokumentation sker via dator och telefon som arbetsredskap. Krav är att du ska du behärska dessa delar. Krav är även att du fyllt 18 år ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar endast ansökningar digitalt. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att hanteras. Under rekryteringsprocessen kommer referenser att tas och vid ett anställningserbjudande ber vi dig att visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

29 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Field Supervisor (51749)

Do you want to work in a role where your leadership can further evolve and thrive? Do you have technical experience and an optimistic attitude? Then this position is for you! Region NCE > Service Sweden > Norra Götaland Vestas Northern and Central Europe is a business unit responsible for sales, projects, installation, and service for wind farms in these regions. Vestas Northern and Central Europe aspires to be the highest performing business unit within Vestas, regarding modern energy and customer satisfaction as well as being the most attractive workplace. With these standards, Vestas Service Field Supervisor is responsible for carrying out the company strategy in once area. Preparing for the future as well as ensuring performance and a professional mindset in the team today are required to succeed as a leader in this role. The Vestas values and leadership behaviours Simplicity, Collaboration, Accountability and Passion are something you want to be part of promoting through leading by example. We are now looking for a Field Supervisor for the region Norra Götaland, that comes with being the immediate manager for a group of 22-25 Service technicians located at warehouses in Skara, Mariestad, Tanumshede, Trollhättan, Årjäng and Ulricehamn. Responsibilities The Field Supervisor has the operational responsibility for their area which include performance and budget targets. Activities affecting the operational part of the business is the responsibility of the Field Supervisor with the goal to develop the business becoming more efficient in close cooperation with the Dispatcher. The Field Supervisor has the people management responsibility of their employees. One is also part of a group of Field Supervisors who are sharing the work of improving cross-functional collaboration and improvements in our field work. A Field Supervisor is occasionally delegated tasks or projects by the Area manager. Field Supervisor position is one of the organisational leadership pipelines into Area manager position in Sweden, but also prepares for leadership work elsewhere in the organisation as well Coordinate the most efficient execution of the plan that was made. Setting operational expectations and creating effective routines for technicians, following up performance by assuring safety, quality and timeliness of work and reporting conducted by technicians and constantly looking for ways to optimize and improve on safety, quality and cost Be responsible for hiring of and performance discussions with technicians Proactively cooperate and communicate with other stakeholders in Service Sweden/Nordic and externally as well as other internal departments, such as other Field Supervisors, planning, lean, admin, projects, PFO, technical support, Special Task and QSE functions Qualifications To be an excellent people leader and motivator and to lead by delegating appropriate responsibility Be loyal to decisions taken by the Company, to follow processes that are adequate for the service business and take part in developing a learning organization Minimum of 2 years' experience leading teams of at least 10 people Educational or work background that has provided readiness for working with numbers and complex problem solving Comfortable with achieving and knowing how to get results through others as well as skilled in taking the tough discussions to achieve what you expect from your team Have a good business sense and good economical understanding in order to ensure results and proven history with having had own economical responsibility, such as a budget, an income target, a utilization factor etc. Minimum basic Swedish communication skills Competencies Openness to being questioned on your thinking and receiving constructive criticism and feedback Structured and able to keep yourself accountable Ability to effectively communicate in written and spoken English Open mindset to change, regarding workload as well as working hours Good physical condition, since the workload will include you being able to handle heavy lifts and work on heights High level of safety awareness What we offer We offer an exciting job with great opportunities for professional and personal development in an inspiring, hard-working, and international work environment in the renewable energy sector. We highly value initiative, responsibility and the right balance between creativity and quality in all solutions. You will have good opportunities to build your career in Vestas, when demonstrating aspiration, capacity, and potential. Additional information Your primary work location will be either Trollhättan, Skara or Mariestad, Sweden. You should expect some travel activity within the area of Västergötland and connecting areas, approximately 100 days per year. If the above match your skills and qualifications, please apply no later than 25.05.2024. Please note: We do amend or withdraw our jobs and reserve the right to do so at any time, including prior to the advertised closing date. For additional information about the position, please contact: Recruiter Rebecka Thorell at [email protected]

26 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024