Vad kul att du är intresserad av oss! Melleruds kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats genom att värna om en god arbetsmiljö med hög delaktighet. Vår organisation bygger på öppenhet, ärlighet och integritet. För oss är trygg välfärd för alla generationer och omtanke för varandra två viktiga grundpelare. Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna, våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare verkligen kan göra skillnad med ditt engagemang. Om arbetsplatsen och organisationen Mellerud och Bengtsfors samverkar inom sociala området för att lösa framtidens kompetensförsörjning och säkra socialtjänstens utvecklingsarbete! Kommunerna har en gemensam styrning och ledning av det sociala området. Sociala området för Mellerud och Bengtsfors leds av socialchef och delas in i fem verksamhetsområden; individ och familjeomsorg, vård och omsorg boende, vård och omsorg, stöd och service (LSS och socialpsykiatri) samt stab och administration. Genom samarbetet skapas möjligheter att dela både chefstjänster och specialistkompetenser på ett sätt som blir fördelaktigt för båda kommunerna. Det finns en stor nytta med samarbetet då många frågor kopplade till kvalitetsutveckling och kvalitetsledningssystem är likartade i kommunerna, särskilt på en övergripande nivå. Vi arbetar enligt devisen ”Vi är i framkant och har en unik samverkan där individen alltid är i centrum”. Varmt välkommen att bli en del av vårt lag! Vi söker nu en handläggare som utreder felaktiga utbetalningar för båda våra kommuner med anställning i Melleruds kommun. De två kommunerna arbetar varje dag för att invånarna ska få en bättre vardag. Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser. Det brottsförebyggande arbetet i kommunerna sorterar under kommunstyrelsen och sker i samverkan med alla verksamheter inom kommunkoncernen. Arbete och integrationsenheten ansvarar för socialtjänstens ekonomiska bistånd, samordnar samtliga arbetsmarknadspolitiska insatser/aktiviteter som kommunen erbjuder och medverkar inom samt samordnar kommunens integrationsarbete och etableringsuppdrag. Tydligt mål för enheten är arbetslinje så fler kommuninvånare som är bereonde av ekonomiskt bistånd kommer ut till egenförsörjning. Det är totalt 15 medarbetare på enheten i Melleruds kommun. Arbetsuppgifter Rollen som FUT utredare är bred och komplex där du arbetar med olika uppgifter både enskilt och i team. I den här tjänsten jobbar du med att utreda ärenden med misstankar om felaktiga utbetalningar av ekonomiskt bistånd. Du gör djupgående analyser av fenomen på en systemövergripande nivå och skriver rapporter med förslag på lösningar som du lämnar vidare till verksamheten. Informationen kan komma från verksamhet eller allmänheten. Du är med och driver kvalitetsarbete, internkontroll och utredningsarbete inom vårt uppdrag ekonomiskt bistånd. Du granskar processer, utför löpande stickprov och genomför fördjupade analyser. Du har en nyckelroll för att säkerställa att kommunens ekonomiska bistånd inte utsätts för välfärdsbrottslighet. Du samverkar med funktioner såsom socialsekreterare, kollegor och chefer i det dagliga arbetet. Du genomför oftast hela utredningsarbetet själv, med handledning av 1:e socialsekreterare. Du representerar Arbete och integrationsenheten i nätverk; interna, lokala och regionala som handlar om att motverka välfärdsbrottslighet. Du är med ledningen och infomerar våra politiska ledamöter som sakkunnig inom området välfärdsbrottslighet ekonomiskt bistånd. Du kommer också att bygga nödvändiga kontaktnät med övriga myndigheter som till exempel Polismyndigheten, Skatteverket (SKV), Kronofogdsmyndigheten (KFM) och Försäkringskassan (FK). Förekommande arbetsuppgifter: Granskar processer och identifierar risker Utför löpande stickprov Utreder, anmäler och säkerställer återkrav i dessa ärenden Upptäcker fenomen på systemövergripande nivå Håller i samverkan med myndigheter såsom SKV, KFM, FK Vem söker vi? Du trivs med självständiga uppdrag, är uthållig och innehar en analytisk förmåga Du har lätt att förstå verksamhetsprocesser och kvalitetssäkring Du har bred kunskap om myndigheter och offentlig verksamhet Du är nyfiken och resultatinriktad och vill vara med i en verksamhet som har högt uppsatta mål där alla är med och bidrar Stor vikt läggs vid personliga egenskaper Kvalifikationer Unversitets-/högskoleexamen, socionom eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig Erfarenhet från myndighetsutövning, utredningsarbete inom ekonomiskt bistånd B-körkort Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Melleruds kommun tillämpar rökfri arbetstid. Urval och intervjuarbete kan komma att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. Vid behov kan provanställning komma att tillämpas. I Melleruds kommun tillämpas individuell lönesättning, ange därav löneanspråk i din ansökan. För oss är det viktigt att ta vara på mångfalden och bemöta människor med respekt oavsett ålder, kön, religion eller etnisk bakgrund. Som arbetsgivare är vi alltid öppna för att tillvarata nya kompetenser. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi behöver en ny kraft i vårt team! Arbetsuppgifter Som Fastighetsskötare erbjuds du ett varierande, fritt och rörligt arbete med syfte att tillhandahålla funktionella och trivsamma hem och lokaler till våra hyresgäster. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att självständigt hantera löpande skötsel och underhåll genom att åtgärda felanmälan och utföra reparationsarbeten i våra fastigheter (ca 50%). Vid sidan av fastighetsskötseln utför du alla former av underhålls- och reparations arbeten i vattenlednings-, avlopps-, uppvärmnings- och ventilationssystem. Alternativt. Vid sidan av fastighetsskötseln utför du mattläggning i våra lägenheter och lokaler såväl i allmänna utrymmen som i våtrum. Kakel och klinkersättning kan bli aktuellt. Du träffar våra hyresgäster dagligen och är en del av företagets ansikte utåt, vilket ställer krav på professionellt kundbemötande och servicehantering. Du kommer ha beredskap var sjätte vecka. Din bakgrund Vi söker en lagspelare som är lösningsorienterad och som på ett serviceinriktat sätt driver och planerar arbetet framåt tillsammans med övriga kollegor där nytänkande uppmuntras. Eftersom arbetet till hög grad är händelsestyrt krävs det att du är flexibel och en god planerare. För att vara aktuell för tjänsten som fastighetsskötare med inriktning VVS har du relevant arbetslivserfarenhet och grundläggande kompetens inom el, energi och bygg. Fördjupad kunskap/certifikat inom VVS alt. fördjupad kompetens och erfarenhet gällande mattläggning (inkl. våtrum). Eftersom du dagligen transporterar dig med servicebil mellan våra fastigheter är B-körkort ett krav. Du behöver kunna svenska flytande i såväl tal som skrift. Ytterligare språk kan vara meriterande. Du bör ha god datorvana och kunna hantera vanligt förekommande programvaror, kunskap om specifika program för fastighetsbranschen är meriterande. Vi använder oss bl.a. av Vitec Förvaltning. Observera att intervjuer och ev. tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdag.
Är du en strukturerad och kommunikativ person med erfarenhet av produktionsplanering och ett gott öga för detaljer? Vill du arbeta i en innovativ organisation där du kan göra skillnad? Då är du den vi söker! Om tjänsten Som produktionsplanerare ansvarar du för att skapa effektiva kapacitets-, order- och leveransplaner. Du arbetar med prognoshantering, distributionsplanering samt lageranalys och inkurans/kassation. I rollen ingår även att delta vid inventeringar i fabriken och att driva olika projekt för att förbättra våra processer. En viktig del av arbetet är att förmedla budskap och information tydligt i organisationen, så att alla är på samma sida.Vi använder ERP-systemet Monitor för att stötta våra processer, och du kommer att ha en central roll i att utveckla och optimera användningen av detta system. Din profil Högskoleutbildning inom inköp, logistik eller motsvarande. Erfarenhet av produktionsplanering, gärna inom tillverkande industri. God kunskap i engelska, både i tal och skrift. Stark datorvana, inklusive erfarenhet av ERP-system, gärna Monitor. Förmåga att förmedla budskap tydligt och effektivt i organisationen. Personliga egenskaper Utmärkt kommunikativ förmåga och prestigelös. Ansvarsfull, noggrann och strukturerad. En lagspelare med hög serviceförmåga. Självständig med initiativförmåga. Flexibel och förmåga att hantera flera projekt samtidigt. Problemlösare med affärsmässighet och social kompetens. Vad vi erbjuder Heltidsanställning. En innovativ arbetsplats med engagerade kollegor. Möjlighet att utveckla och förbättra vårt ERP-system Monitor. En arbetsmiljö där dina idéer och initiativ värdesätts.
Vi söker nu en personlig assistent till vår goa kund i 60-års åldern, bosatt i Mellerud! Kunden lever med MS och är rullstolsburen, vilket innebär ett omfattande behov av stöd i vardagen. Vi söker dig som vill vara med och skapa trygghet, delaktighet och livskvalitet genom ett meningsfullt och givande arbete. Tjänsten innebär att du stöttar kunden i samtliga moment i det dagliga livet så som personlig hygien, hushållssysslor, måltider, inköp och aktiviteter bland annat. Som assistent behöver du vara inkännande, uppmärksam och närvarande i ditt arbete. I hemmet finns en katt, så det är viktigt att du inte är allergisk och känner dig bekväm med djur. Kunden har assistans dygnet runt med viss dubbelassistans. Passen är vanligtvis förlagda mellan 08.00–20.00 samt 19.00–08.00 (med fyra timmars väntetid under natten). Vi söker just nu en timvikarie med goda möjligheter till en vidare anställning vid ömsesidigt intresse. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt - Urval sker löpande. Vi ser fram emot att höra från dig och att tillsammans skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund! OBS! Ansökningar med videoinspelning kommer att prioriteras. Ledorden för God Assistans är omtanke, enkelhet, öppenhet och inflytande. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens inom assistansyrket. Vidare betraktas engagemang och glädje som värdefullt, och att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan för verksamheten. Vi strävar efter att uppnå bästa möjliga personliga bemötande, en hög tillgänglighet och snabb service. För närmre information, läs gärna mer på God Assistans hemsida, www.godassistans.se. Vi har kollektivavtal och erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag upp till 4000 kr/år samt kontinuerlig utbildning. Enligt lagen om registerkontroll och God Assistans policy ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett belastningsregister (utdrag för arbete med barn och funktionsnedsättning). Du beställer utdraget på följande länk: Blanketter - barn med funktionsnedsättning | Polismyndigheten (polisen.se). Vi kommer också att begära ett personbevis. Du beställer det här, Beställ personbevis | Skatteverket (anställning).
Lollos Städ och Lokalvård söker en noggrann och ansvarsfull städare/lokalvårdare för fasta uppdrag samt extra städjobb vid behov. Tjänsten innefattar schemalagda tider på specifika arbetsplatser samt möjlighet till fler uppdrag inom hemstäd, flyttstäd och storstädning. Anställningsinformation: Anställningsform: Behovsanställning Arbetstid: Fasta tider varje vecka + extra arbete vid behov Kvalifikationer: Körkort och tillgång till egen bil (krav) Erfarenhet från arbete inom städbranschen är meriterande Noggrann, effektiv och serviceinriktad Arbetsbeskrivning: Vi söker dedikerade individer som kan ansluta till vårt team omgående. Du bör vara en noggrann och ansvarsfull person som trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. En stark servicekänsla och ha en förmåga att skapa goda relationer både inom teamet och med våra kunder. Punktlig närvaro är en prioritet. Arbetet består huvudsakligen av lokalvård i Melleruds kommun med fasta arbetstider varje vecka, samt möjlighet till extra uppdrag inom flyttstädning, storstädning och hemstädning. Uppdrag kan även förekomma i närliggande regioner. Ansökningsprocess: Skicka in ditt CV, ett personligt brev, samt relevanta referenser till [email protected] ______ Mer om företaget: Lollos Städ och Lokalvård är ett dynamiskt växande företag inom städbranschen, välkänt för sin höga kvalitet och personliga service. Genom vår jordnära inställning, skapar vi en arbetsmiljö där varje medarbetare värderas och känner sig uppskattad. Vi sätter stort värde på att bygga starka relationer, både internt i teamet och med våra kunder. Vårt team är hjärtat av vår verksamhet, bestående av dedikerade och erfarna individer som delar en gemensam passion för service. Vi tror starkt på betydelsen av att stötta varandra och vara flexibla, vilket är centrala delar av vår arbetskultur. Vid Lollos Städ och Lokalvård lägger vi stor vikt vid samarbete, ömsesidig hjälp och anpassningsförmåga för att möta nya utmaningar. Genom att arbeta tillsammans i en anda av öppenhet och ärlighet, bidrar vi till en positiv och produktiv atmosfär för alla.
Beskrivning Till Aximas verkstad i Erikstad vill vi nu förstärka vår organisation med en administratör. Arbetsuppgifter Rollen kommer att bland annat innefatta : - Fakturering - Budget/rapport uppföljning - Garantier, Försäkringar, Policy ansökningar. - Felrapporteringar mm mot leverantörer i deras system ( mestadels engelska ) - Uppdateringar/kampanjer, administrativa arbetet innan och efter arbetet - Administrera leverantörsportaler - Personal - Stötta verkstadsansvarig med bl.a. beställning av Kläder, Verktyg, kursbokningar mm. - Semester/Jour planeringar ihop med verkstadsansvarig - Övrig verkstadsadministration Du kommer att sköta kontakten med leverantörer och försäkringsbolag, även mycket kontakt intern med olika centrala funktioner ex garantiavdelning och ekonomiavdelning. Du kommer att jobba sida vid sida ihop med verkstadsansvarig/kundmottagare för att ha en god överblick och förståelse över hur jobben har utförts. Utbildning Utbildning kommer att ske löpande både intern och externt och därav förekommer resor i tjänsten. Kvalifikationer Du bör ha god datorkunskap och förmåga att arbeta strukturerat. Du ska kunna arbeta självständigt, målinriktat och vara stresstålig i vissa situationer. Vi tror att du tidigare jobbat med liknande arbetsuppgifter samt att du är van att klara dagens krav på tillgänglighet och snabb service. Flytande svenska i både tal och skrift och god kunskap i engelska. Teknisk förståelse är meriterande. B-Körkort är krav Villkor Heltid, Tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Ansökan Rekrytering sker löpande, ansök genom att fylla i formuläret. Upplysningar Andreas Broberg, platschef, 0530-40445 Vi tror på våra ledord som är Engagemang - Tillgänglighet - Trygghet Välkommen till www.axima.se OM AXIMAKONCERNEN Aximakoncernen är ett maskinhandelsföretag verksamt på 21 platser i följande län; Västra Götaland, Värmland, norra Halland, Jönköping, Östergötland, Södermanland, Örebro och Kalmar län. Aximas affärsidé är att förse lantbrukare och entreprenörer med rationella maskinlösningar samt tillhandahålla professionell service. Genom engagemang, kunskap och service skapar vi konkurrenskraftiga mervärden för våra kunder. Vi är ca 275 medarbetare och omsätter ca 1400 Mkr. Vi representerar i huvudsak världsledande varumärken som Case IH, New Holland, JCB, Pöttinger, Toro, Bergmann, Husqvarna, Polaris, Suzuki, Isuzu pickup, Fiat transportbilar med flera.
JOAB är ledande inom påbyggnadsbranschen för lastbilar i Norden. Vi utvecklar, tillverkar och säljer liftdumpers, lastväxlare, fastflak med kran, marknadens smartaste skiftessystem Cameleont™ samt sopbilar. Beskrivning Vi söker nu en driven och erfaren lagermedarbetare för att stärka vårt team i godsmottagningen och lagret. Du kommer att spela en nyckelroll i att säkerställa att våra logistikflöden fungerar smidigt och effektivt. Om tjänsten - Arbetsuppgifterna kommer i huvudsak bestå av att hantera vårt produktionslager - Hantera ankommande och avgående gods - Hantera affärssystemet med inleveranser - Rapportera kvalitetsavvikelser från leverantörer - Förbättringsarbete inom logistikflöde och lagerhantering - Godshantering samt övrig lagerhantering - Inventering - Truckkörning Kvalifikationer - Erfarenhet av arbete inom godsmottagning och lager - Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift - Goda datorkunskaper samt kunskaper i MS Officepaketet - Truckkort, A2-B1-B3 (meriterande) Erbjudande Vi erbjuder ett omväxlande arbete där din kompetens tas tillvara. Kollektivavtal - Teknikavtalet IF Metall Förmåner såsom friskvårdsbidrag, företagshälsovård. mm Välkommen med din ansökan, vi anställer och intervjuar löpande så skicka din ansökan redan idag. JOAB är kvalitets- och miljöcertifierad enligt ISO 9001 och ISO 14001 och erbjuder högkvalitativa produkter, teknisk kompetens och service för bästa långsiktiga lösning och investering för våra kunder. Vi arbetar aktivt för att minska vår miljöpåverkan.
Vi söker Sjuksköterskor till Mellerud. Pga lagar och regler behöver vi vara restriktiva med mer information här. Intresserad av att veta mer? Läs mer och gör en intresseanmälan via knappen "Ansök här" och en konsultchef kontaktar dig inom en arbetsdag. Tillsammans kommer ni sedan fram till vilket uppdrag som passar dig. Efter sedvanlig referenstagning bokas du ut på uppdrag. Slutligen skickar du in din signerade tidrapport och vi betalar ut din ersättning.
Hilmér Lantbruk AB bedrivs av familjen Hilmér. Våra verksamheter är grisproduktion, växtodling, entreprenad och energiproduktion. Vi drivs av att ständigt utvecklas och göra förbättringar inom alla områden. Grisproduktionen består av 1600 suggor. Vi har två smågrissatelliter. En med 95 suggor som grisar varannan vecka och en med 42 suggor varannan vecka. Båda enheterna ligger i Melleruds kommun. Vi söker dig som kan vara tänka dig jobba under sommaren då vår ordinarie personal har semester. Det finns även möjlighet till senare helgjobb och enstaka jobbdagar under året. Arbetet kommer bestå av daglig skötsel av grisarna i smågrisproduktionen. Tidigare erfarenhet av grisar är inget krav. Intresse väger tyngre! Tveka inte att höra av dig vid ev frågor eller funderingar Ring Oscar på : 073 501 53 83 Hoppas vi hörs!
Skållegården riktar sig till barn och ungdomar mellan 12-16 år. Målgruppen är flickor och pojkar som bland annat kan befinna sig i olämpliga miljöer och som har ett normbrytande beteende, ofta i kombination med en NPF-diagnos, vilket kan ta sig i uttryck genom låg impulskontroll, utmanande beteenden, isolering, brister i sociala färdigheter, relationsproblematik eller en hög skolfrånvaro. Skållegården är beläget i ett lugnt område på landet med stor trädgård för utelek. Verksamheten är uppbyggd så att varje barn och ungdom har sitt eget individuella anpassade schema. Vi strävar efter att vara en verksamhet som ger det lilla extra, som är närvarande med stor omtanke och där vi skapar förutsägbarhet och trygghet i barnen/den unges vardag. Målet med behandlingen på Skållegården är att skapa förutsättningar för en positiv utveckling i det psykiska och fysiska måendet. Verksamhetens mål är att skapa en helhetssituation i balans för barnet/den unge där delar i livet som skola, fritid och sociala relationer ingår. Metoder och förhållningssätt i verksamheten: Verksamheten har sin grund i KBT (kognitiv beteendeterapi) och tydliggörande pedagogik. Andra metoder och förhållningssätt i verksamheten är: MI (motiverande intervju och motiverande samtal vid förändring), Bemötande vid kris och trauman, AKK (alternativ kompletterande kommunikation), LAB (lågaffektivt bemötande). Din kunskap och erfarenhet: Vi ser gärna att du har en avslutad eller att du har en pågående 2-årig eftergymnasial utbildning såsom behandlingspedagog, socialpedagog, beteendevetenskap eller annan likvärdig utbildning inom socialt arbete. Det är meriterande om du har kunskap inom NPF, LAB samt tydliggörande pedagogik eller har arbetat med barn i åldern 12-16 år. Du har god kunskap i svenska språket både i tal och och skrift då dokumentation och journalanteckningar och månadsrapporter är en viktig del i arbetet. Som person är du trygg i dig själv och kan förmedla detta till din omgivning. Det krävs att du har stort tålamod och orkar stå kvar även när barnen/de unge testar gränser. Du är strukturerad, ansvarstagande och flexibel, du ser möjligheter i stället för hinder. Vi ser även att du har lätt att samarbeta med andra och att du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt och ska tycka att aktiviteter är kul, då vi lägger stor vikt på att träna det sociala samspelet utanför verksamheten. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Arbetsuppgifterna består i att vara delaktig och samverka med barnet/den unges intressenter såsom skola, socialtjänst, närstående och sjukvård. Tillsammans med barnet/den unge upprättar och utvärderar du genomförandeplanen som bygger på den vårdplan som vi erhållit från socialtjänsten. Du är med och driver behandlingsprocessen framåt tillsammans med dina kollegor, genomför skattningar tillsammans med barnet/den unge. Du bidrar till barnets/den unges behandlingsrapport som vi skickar till socialtjänsten varje månad. I övrigt har du god datavana. B-körkort samt utdrag från Polisens misstanke- och belastningsregister erfordras.
Välj ett jobb för att visa detaljer