Privatrådgivare

Dalslands Sparbank växer och är i behov av att anställa medarbetare för att säkerställa kompetens och kontinuitet långsiktigt i banken så att vi kan fortsätta växa med bibehållen hög kundnöjdhet. Om tjänsten Som privatrådgivare kommer du huvudsakligen att arbeta med en egen kundstock genom både bokade och spontana kundmöten inom bolån, sparande, försäkringar och övriga vardagstjänster. I rollen agerar du som ett bollplank och ger goda råd till privatkunder där målet är att leverera en service i toppklass. Du engagerar nya och befintliga kunder genom att hjälpa kunden med hela sin ekonomi. Kompetenser Du har en god förståelse för varje unik kunds individuella behov och kan därmed anpassa varje kundsituation så att bästa kvalité ges i mötet. Vi söker dig som har en relevant utbildning eller likvärdig erfarenhet. Vidare har du goda IT-kunskaper som du vill fördjupa och vidareutveckla med bankens kontinuerliga digitalisering och krav på förnyad kunskap. Meriterande är om du har erfarenhet inom bank och försäkring samt har SwedSeclicens och Bolånelicens. Egenskaper Vi söker dig som tycker om att ge en hög service till kunderna, trivs i mötet med andra människor och har en ambition att överträffa kundens förväntningar. Du är utåtriktad och skapar förtroende i kundmötet. Du är en lagspelare som har lätt för att samarbeta med dina kollegor och som trivs i bankmiljön och har ett genuint intresse för den. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Varför arbeta i Dalslands Sparbank På Dalslands Sparbank arbetar vi för stark kundnöjdhet, att utveckla Dalsland och för en bra arbetsmiljö där våra medarbetare trivs och utvecklas. Vi har väldigt starka betyg för alla dessa delar och ser fram emot att välkomna en ny kollega som bidrar till fortsatt utveckling av kundnöjdhet, samhällsengagemang och arbetsmiljö. Om Dalslands Sparbank Dalslands Sparbank är en fristående Sparbank med stabil lönsamhet, hög kundnöjdhet och en affärsvolym på ca 19 miljarder kronor. Vi har 4 kontor i Dalsland (Mellerud, Bengtsfors, Ed och Färgelanda) med sammanlagt 62 medarbetare och vi kommer att öppna ett kontor i Åmål under hösten. Ett levande och hållbart samhälle är en förutsättning för vår banks utveckling. Därför samarbetar vi med föreningar, företag och personer som utvecklar landskapet. Det gör oss till en unik bank, den enda vars främsta drivkraft är att gynna bygden och alla som bor här.

25 mars 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
Direktförsäljare av lättsålda tjänster!

Direktförsäljare av lättsålda tjänster! Kaminvärme AB hjälper privatpersoner att spara pengar samtidigt som kunderna ökar värdet på sin fastighet med hjälp av energibesparande produkter med fokus på kaminer. Vårt utbud består av kvalitetsprodukter som alla inkluderar installation. Nu söker vi fler fältsäljare som bearbetar distrikt och bokar in sina egna besök genom att vara ute och kontakta kunderna genom dörrförsäljning.Vår framgång bygger på direktförsäljning med tydliga strukturer och bra tekniska verktyg. Tjänsten kräver inga tekniska förkunskaper om kaminer eller installationer utan det som är avgörande för att lyckas i rollen är att du har rätt inställning, tålamod och gillar frihet under ansvar. På Kaminvärme värdesätter vi dina personliga egenskaper framför ett välfyllt CV. Vi erbjuder - Grundutbildning och löpande vidareutbildning/coachning - Generöst lönesystem - Goda möjligheter att växa inom bolaget - Tävlingar om fantastiska priser som utlandsresor, datorer, extra provision! Vi söker dig som - Har B-körkort - Är flexibel och kan arbeta eftermiddagar och kvällar - Trivs med att jobba självständigt - Är arbetsvillig och har en hög ambitionsnivå - Är positiv och ser lösningar hellre än problem - Alltid strävar efter att prestera och nå dina mål - Behärskar svenska flytande i tal och skrift Sök enkelt utan CV, redan idag. Vi hanterar inkommande ansökningar löpande.

25 mars 2024
Sista ansökan:
7 april 2024
Fältsäljare för Kaminvärme

Säljare med driv till Kaminvärme Sverige AB! Vill du hjälpa kunder till lönsamma investeringar och samtidigt kunna tjäna riktigt bra med pengar? Är du en driven och målinriktad vinnarskalle som älskar kundmöten? Ja, då har vi en plats för dig! Vi erbjuder våra kunder ved- och pelletskaminer av högsta kvalitet. Produkterna har en stor efterfrågan och ligger helt rätt i tiden. Vi hjälper kunden genom hela processen, från första möte med någon av våra duktiga säljare, till färdig installation. Vi utbildar alla våra säljare och har lång samlad erfarenhet av direktförsäljning så det enda du behöver ha är ett starkt driv och riktig vilja att lyckas i rollen. Våra säljare säljer i sitt närområde och ansvarar själva för att söka upp sina kunder genom att besöka privatpersoner i deras hem. Vi erbjuder - Grundutbildning och vidareutbildningar samt löpande coachning - Garantilön + provision - Möjlighet till ren provisionslön - Heltid med möjlighet att förlägga arbetstiden efter dina förutsättningar - Att få utvecklas inom företaget Dina kvalifikationer - Körkort är ett krav - Du trivs i ett högt tempo - Gillar att arbeta självständigt - Social och utåtriktad - Lösningsorienterad - Behärskar svenska flytande i tal och skrift - Grundläggande datorkunskaper (Email, Internet, appar) Välkommen in i värmen och häng med på en spännande och rolig resa tillsammans med oss på Kaminvärme Sverige AB.

25 mars 2024
Sista ansökan:
7 april 2024
Butiksmedarbetare till Mellerud

I rollen som butiksmedarbetare ingår butiksarbete, försäljning och kundservice i världsklass. I arbetsuppgifterna ingår uppackning, exponering, påfyllning av produkter, öppning och stängning av butiken samt att se till att våra kunder har den bästa möjliga upplevelsen i våra butiker. I samråd med butikschef blir du tilldelad avdelningsansvar. På så sätt äger du driften av din egen avdelning och ansvarar för att den presterar på bästa möjliga sätt – varje dag. Det innefattar bland annat att beställa upp produkter så att avdelningen alltid är välfylld och inbjudande. I kassan tar du hand om våra kunder som uppskattar en snabb hantering och ett trevligt bemötande. Det är till fördel om du har kassavana och tidigare erfarenhet av försäljning och service. Övrig information Tillträde: Enl överenskommelse Anställningsgrad: Vikariat Deltid 10/h Plats: Dollarstore Kornsjögatan 1, Mellerud Lön: Timlön enligt kollektivavtal Intervjuer sker löpande. Det innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperioden har löpt ut. Som en del i Dollarstores rekryteringsprocess genomför företaget bakgrundsanalyser tillsammans med Svensk Bakgrundsanalys vilket är ett auktoriserat företag inom bakgrundskontroller. Välkommen med din ansökan. Dollarstore är en av Sveriges största lågprisaktörer och vi fortsätter växa. Idag har vi över 130 butiker i både Sverige och Danmark där vi erbjuder våra kunder glädje, gemenskap och fantastiska priser. Sedan augusti 2023 ingår Dollarstore i finska Tokmanni Group och tillsammans med dem är vi en av de ledande lågprisaktörerna i Norden och är listade på finska börsen. Tillsammans med våra 2000 medarbetare brinner vi för försäljning och mötet med kunden. Välkommen till Dollarstore! DollarStores DNA - Vi är närvarande mot kunder och kollegor och tror på att alla människor har rätt till glädje, gemenskap och fantastiska priser - Vi har de mest upplevelsefyllda butikerna och produkter som hela tiden överraskar. - Vi är alltid ärliga och vi är på riktigt. No monkey business – helt enkelt. - Vi har de lägsta priserna och skapar mest värde till våra konsumenter. Detta görs genom att vi alltid har kostnaderna i fokus.

20 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Entreprenadingenjör/projektingenjör

Vad kul att du är intresserad av oss! Melleruds kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats genom att värna om en god arbetsmiljö med hög delaktighet. Vår organisation bygger på öppenhet, ärlighet och integritet. För oss är trygg välfärd för alla generationer och omtanke för varandra två viktiga grundpelare. Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna, våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare verkligen kan göra skillnad med ditt engagemang. Om verksamheten Gata och Park-enheten ansvarar för bland annat för underhåll och anläggning av gator, gatubelysning, Gc-vägar torg samt grönområden i Melleruds kommun. Vi sköter badplatser, motionsspår samt vandringsleder för att få en trivsam miljö för våra invånare. Enheten består av 15 personer, som jobbar både för enheten samt alla enheter inom Samhällsbyggnad. Du som inte är bosatt i Mellerud kan behagligt pendla till oss från både Göteborg, Trollhättan och Karlstad. Om arbetet hos oss innebär pendling för dig så ser vi med nutida digital teknik till att erbjuda dig möjligheter till en god balans mellan arbete och fritid genom att du under viss tid kan ges möjlighet att arbeta på distans. Arbetsuppgifter Som entrepenadingenjör/projektingenjör i Melleruds kommun kommer du att planera och samordna bygg-och anläggningsprojekt från start till mål. Du kommer att jobba i byggproduktioner av olika slag, i nära samarbete med projektdeltagare, driftledare samt enhetschefer. Du kommer att ansvara för planering, samordning och utförande inom bygg- och anläggningsprojekt, göra kalkyler inför planerade projekt och leda möten om bygg- och ekonomifrågor. Projekten du kommer att involveras i är inom Samhällsbyggnads alla verksamhetsområden, men i huvudsak inom Gata, Park och VA verksamheten. Exempel på dina framtida utmaningar är ekonomi, förhandling, upphandling, inköp, kontrakts administration, kostnadsanalyser, planering, prognoser, kalkyler samt planeringsunderlag. Du kommer att vara länken i projektering samt produktion och är med i alla skeden i byggprocessen. Det kommer att vara ett omväxlande uppdrag med olika utmanande ansvarsområden. Vidare kommer du att ha en stödjande roll där du hjälper enhetschefer och administration med tidsplaner, projektplanering, dokumentation, ekonomisk uppföljning samt vara ett bollplank inom sakfrågor. Kvalifikationer Du skall ha en högskoleutbildning som entreprenadingenjör eller motsvarande relevant utbildning. Alternativt livserfarenhet av en liknande roll/arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med BAS P/U, projektledning och anläggningsarbeten. Som person är du strukturerad och gillar ordning och reda.  Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga, är självständigt och drivande i arbetet. Du har goda kunskaper inom AMA anläggning, entrepenadjuredik samt Office 365. Vi ser det som en fördel om du har kunskaper inom systemet Auto Cad samt mätteknik. Du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift i svenska språket, det är meriterande om du kan kommunicera på engelska i tal och skrift.  B-körkort manuell växellåda är ett krav.  Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Melleruds kommun tillämpar rökfri arbetstid. Urval och intervjuarbete kan komma att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. Vid behov kan provanställning komma att tillämpas. I Melleruds kommun tillämpas individuell lönesättning, ange därav löneanspråk i din ansökan. För oss är det viktigt att ta vara på mångfalden och bemöta människor med respekt oavsett ålder, kön, religion eller etnisk bakgrund. Som arbetsgivare är vi alltid öppna för att tillvarata nya kompetenser. Varmt välkommen med din ansökan!

19 mars 2024
Sista ansökan:
7 april 2024
Stödassistent till barn och ungdomsboende

Melleruds kommun söker stödassistent Vi söker stödassistenter till ett nystartat boende för barn och unga. Du kommer att ingå i verksamheternas ordinarie bemanning och du arbetar brukarnära. Verksamheterna bygger på ett pedagogiskt arbetssätt och lärande med utgångspunkt från varje barns/ungdoms individuella behov och intresse. Barnen/ungdomen som bor hos oss ska tillförsäkras goda levnadsvillkor och delaktighet i samhället samt få möjlighet att leva som andra. Som personal stöttar vi barnen/ungdomarna i deras liv. Verksamheten har tillgång till en verksamhetspedagog som ansvarar för den pedagogiska utvecklingen tillsammans med arbetsgruppen. Verksamheten är organiserad under Stöd och Service och leds av enhetschef.   Stödassistenten ansvarar för att ge: • Stöd och service i nära arbete med brukaren och tydliggöra vardagen för brukaren • Vara förtrogen med riktlinjer och verksamhetsmål och kunna tydliggöra dem för brukare, närstående och samverkanspartner • Utveckla och reflektera över det dagliga arbetet • Vara kontaktpersonal enligt gällande rutiner • Söka ny kunskap inom funktionshinderområdet • Upprätta genomförandeplaner • Föra social- och HSL-dokumentation enligt gällande rutiner   Arbetsuppgifter Som stödassistent arbetar du med personer som har fysiska, psykiska och/eller intellektuella funktionsnedsättningar. Du ger pedagogiskt stöd och omsorg för att främja personens förmågor och självständighet. I arbetet ingår också att dokumentera individens utveckling och behov för att kunna följa upp att personen får rätt stöd och hjälp. Stödassistenten ska ha ett förhållningssätt och bemötande som ger individuellt anpassat stöd i den dagliga livsföringen vilket innebär att insatser ska tillgodose den enskildes psykiska, fysiska och sociala behov. Utifrån vårt pedagogiska förhållningssätt utför du stödinsatser och aktiviteter efter behov och önskemål från barnen/ungdomar. Du för dokumentation utifrån genomförandeplaner samt avvikande händelser. Du har koll på att arbetet utförs i enlighet med gällande lagstiftning samt antagna rutiner och styrdokument. Du är en viktig del i kvalitetssäkringen och vidareutvecklingen av det pedagogiska arbetet inom verksamheterna. Tjänsten kan komma att föregås med provanställning. Du kommer att arbeta utifrån schemalagd årsarbetstid med arbetstider på dag, kväll och helg. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad på vård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet, stödassistentutbildning via vuxengymnasium eller har motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser det som ett önskemål att du tidigare har arbetat med liknande målgrupp. Vi söker dig som är flexibel, är beredd att ta ansvar och att du kan arbeta självständigt. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Körkort är ett krav. Intervjuer kommer att ges löpande under ansökningstiden. För oss är det viktigt att ta vara på mångfalden och bemöta människor med respekt oavsett ålder, kön, religion eller etnisk bakgrund. Som arbetsgivare är vi alltid öppna för att tillvarata nya kompetenser. Varmt välkommen med din ansökan!

19 mars 2024
Sista ansökan:
19 april 2024
Djurskötare till grisuppfödning

Om jobbet Hilmér lantbruk AB och Hilmerdal AB bedrivs av familjen Hilmér. Tillsammans med 22 medarbetare jobbar vi ständigt med att utvecklas och göra förbättringar inom alla områden. Våra verksamheter är grisuppfödning, växtodling, entreprenad och energiproduktion. Vi har vårt säte utanför Mellerud på Dalboslätten. Just nu söker vi en till djurskötare Tjänsten innefattar de dagliga rutinerna i stallarna. Stor del av tiden fokuseras runt djuren. Du kommer även göra förebyggande åtgärder och lättare underhållsarbeten. Du behöver ingen tidigare erfarenhet av grisskötsel. Intresse och vilja är viktigare. Detta är ett fritt och mycket roligt arbete där du jobbar i lag med dina kollegor men också självständigt. Vi är intresserade av både heltid och deltid. Vi söker dig som vill vara med på våran gemensamma resa att utveckla verksamheten för att nå toppresultat! Tveka inte att höra av dig om du har några frågor eller funderingar Ring Oscar Hilmér på: 073 501 53 83 Hoppas vi hörs! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

18 mars 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Extrapersonal sökes till kvinna i Mellerud

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor. Humana assistans söker två personliga assistenter till en kvinna, boendes i Mellerud. Vi söker dig som vill arbeta som timvikarie och gärna arbetar mer under semesterperioden. Arbetstiderna är varierande fördelat på hela dygnet. Under natten arbetar du väntetid med 6 timmar per natt. Du behöver således kunna arbeta både dagtid och nattid. Kvinnan behöver hjälp och stöttning i alla delar av sin vardag. I dina arbetsuppgifter ingår hjälp med den dagliga livsföringen, så som hygien, matlagning, inköp och planering, städning och tvätt mm. Vi söker dig som är lugn och stabil. Det är viktigt att du är ansvarsfull, positiv och skicklig på såväl praktiska sysslor som att avläsa och förstå andra människor. Du är noggrann, men samtidigt flexibel och ödmjuk inför din egen roll som assistent. Det är meriterande om du har utbildning inom vård och omsorg eller tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent.

18 mars 2024
Sista ansökan:
23 april 2024
Mellerud: Produktionspersonal till Hellbergs

Vi söker 3 medarbetare till vår produktion! Hellbergs tillverkar ett brett sortiment av klassade ståldörrar och portar till den skandinaviska byggmarknaden. Dörrtillverkningen sker på dagtid och i stegen stansning, bockning, svetsning, målning, montering och emballering. Har du tidigare erfarenheter från liknande sysslor eller annat verkstadsarbete är det en fördel. Som person är du positiv och ser möjligheter snarare än problem. Du är engagerad, driftig och självgående.

17 mars 2024
Sista ansökan:
19 april 2024
Betongarbetare till Örs Cementgjuteri i Mellerud

Om tjänsten Ikett söker nu flera betongarbetare till Örs Cementgjuteri för omgående start. Arbetet innebär tillverkning av betongelement. Du kommer i huvudsak att vara delaktig i formning, armering och gjutning. Arbetstiden är dagtid. Du måste kunna förstå svenska i både tal och skrift. Uppdraget är en inhyrning via Ikett under 6 månader och därefter finns det goda förutsättningar för en anställning hos kund. Krav: • Erfarenhet av praktiskt arbete • Traverskort • Fysiskt stark • B-körkort och bil • Erfarenhet av prefabtillverkning • Van vid att läsa och förstå ritningar Om företaget Örs Cementgjuteri tillverkar och säljer prefabricerade betongelement, primärt väggar, balkongplattor och stödmurar. Produktionen är i stort sett helt kundanpassad och skräddarsys för varje enskilt projekt. Örs cementgjuteri har i dag omkring 40 anställda och en nettoomsättning på cirka 50 MSEK. Företaget, som startades 1927, Har ett långsiktigt fokus på utveckling och tillväxt. Läs mer om oss på www.orscementgjuteri.se. Örs Cementgjuteri ägs sedan 2023 av CRH och drivs som ett separat dotterbolag till Ulricehamns Betong. I koncernen ingår även dotterbolaget Dala Cement. Totalt omsätter koncernen 750 MSEK och har ca 350 medarbetare. Störst är UBAB med cirka 250 medarbetare. CRH är en börsnoterad koncern med huvudkontor i Dublin Irland. CRH är en av de största aktörerna i Europa av hållbara prefabricerade byggnadslösningar. Med CRH får vi får tillgång till en bred kunskap och finansiell styrka hos en koncern med 73 000 medarbetare i 29 länder. Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med bemanning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

13 mars 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024