Nagelterapeuter bygger upp, förstärker, förlänger och lagar naglar med olika metoder, material och hjälpmedel. Du får arbeta med material som akryl och gelé som alla innebär olika tekniker. Du kan också arbeta med lösa nageltippar som sätts fast på den egna nageln. Nagelterapeuter utför också manikyr på naturliga naglar genom att fila, lacka och dekorera naglar och ge arm- och handmassage.
Om rollen: Bilmekaniker Som bilmekaniker hos vår kund kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att bestå av service, underhåll, felsökning och reparation av personbilar av olika märken. Du kommer arbeta nära dina kollegor i verkstaden för att säkerställa att alla arbeten utförs enligt högsta standard. Utföra felsökning och diagnostik av fordon Reparation och byte av reservdelar Förberedelse och genomförande av service enligt specifikationer Kvalifikationer Erfarenhet som bilmekaniker Kunskap inom modern fordonsdiagnostik och felsökning Manuellt B-körkort Flytande svenska i tal och skrift Din profil Vi söker dig som är lösningsorienterad och noggrann i ditt arbete. Du är en lagspelare med en positiv inställning och kan arbeta självständigt när det krävs. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och är alltid redo att ta dig an nya utmaningar. AnsökanVi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag Om Fordonsakademin Fordonsakademin startades av specialister inom fordonsbranschen. Med mångårig erfarenhet i ryggen upptäcktes en lucka inom området – det saknades branschbaserade utbildningar. Marknaden behövde specialister med dokumenterade färdigheter, direkt kopplade till området.Vi brinner för att arbetsgivare ska få rätt person med rätt kompetens, i rätt tid. Detta uppnår vi genom att tillhandahålla tjänster inom rekrytering, bemanning och utbildning. Genom våra tjänster har vi blivit en ledande aktör när det kommer till kompetenshöjning i branschen.
Controller till affärsnära roll i internationell miljö Vill du arbeta nära affären och vara med och driva lönsamheten i en internationell kontext? Nu söker vi en Controller till Hedin Motor Company AB, ett distributionsbolag som ansvarar för Ford import med verksamhet i både Sverige och Finland. En roll för dig som gillar att kombinera analys med verklighetens utmaningar och som vill påverka på riktigt. Din roll hos oss Som Controller har du en nyckelroll i att driva ekonomistyrning och sprida lönsamhetsinsikter inom bolaget och koncernen. Du fungerar som en länk mellan ekonomiavdelningen och verksamheten och är ett naturligt bollplank för både VD, CFO och andra nyckelpersoner. Rollen är bred och omväxlande och du får möjlighet att påverka beslut som gör skillnad i vardagen. Du ansvarar för både löpande rapportering och ad hoc-analyser, och du bidrar med konkreta förslag på vad organisationen bör fokusera på framåt. Rollen omfattar såväl finansiell och operativ uppföljning som utveckling av arbetssätt, modeller och processer. Rollen rapporterar till bolagets CFO. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Mölndal. Du kommer bland annat att: Ansvara för finansiell och operativ uppföljning och analys varje månad, kvartal och år Ta fram beslutsunderlag och affärsanalyser Följa upp resultat och nyckeltal, samt bidra med insikter för lönsamhetsutveckling Utveckla modeller för kostnadsuppföljning och nyckeltal Driva budget- och målprocesser Delta aktivt i utvecklingen av controlling- och ekonomifunktionen Arbeta med KPI:er och förbättringsinitiativ Vara ett bollplank i affärsstrategiska frågor Rollen kommer att omfatta ansvar för både den svenska och den finska marknaden, samt kontakt med Ford Europa, vilket gör det viktigt att trivas i en internationell miljö med flera kontaktytor. Vem är du? Vi söker dig som har några års erfarenhet som Controller eller i en liknande roll i en affärsnära miljö. Du är affärsdriven, analytisk och har förmågan att kommunicera ekonomisk information på ett tydligt och engagerande sätt. Du gillar att ta initiativ, driva förändring och bidra till förbättringar – alltid med verksamheten i fokus. Vi ser gärna att du har: Akademisk examen inom ekonomi eller liknande Mycket god kommunikationsförmåga i både svenska och engelska Goda kunskaper i Excel och gärna erfarenhet av BI-verktyg Erfarenhet av ekonomisk analys, rapportering och affärsstyrning Erfarenhet av arbete i internationella bolag är meriterande Kunskaper i finska är ett plus, men inget krav Vad vi erbjuder Du får en central roll i ett bolag som är i ständig utveckling. Vi kombinerar ett starkt affärsfokus med korta beslutsvägar och en kultur som bygger på samarbete, engagemang och respekt. Du får möjlighet att påverka, utveckla och växa – både i din roll och inom organisationen. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag – vi intervjuar löpande! Varför jobba med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som exempelvis förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinmobilitygroup.com
Forma framtidens mobilitet med Hedin Automotive Som en av Europas ledande aktörer inom mobilitetsbranschen brukar vi säga att vi har något för alla. Men det finns egentligen bara en sak som är viktig: vi har något för dig. Nu får du möjligheten att bli en del av vårt team i rollen som Fordonstekniker på vår anläggning i Mölndal. Med vår bredd, erfarenhet och marknadsledande position erbjuder vi dig något mer. Mer utmaningar. Mer ansvar. Mer trygghet. Mer samarbete. Mer utveckling. Mer möjligheter. Mer glädje. Mer för dig, helt enkelt. Arbetsuppgifter Som en del av vår verkstad kommer du främst att arbeta med bilmärket KIA. Du kommer ingå i ett sammansvetsat team på 30 personer där dina arbetsuppgifter huvudsakligen innefattar: Felsökningar Service Underhåll Reparationsarbete Nyckelkompetenser/förmågor: Vi söker dig som har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat, samtidigt som du trivs i en dynamisk miljö där noggrannhet, kvalitet och säkerhet alltid står i fokus. Med din serviceinriktade och lösningsorienterade inställning ser du möjligheter där andra ser hinder. Vidare ser vi att du har: Fordonsteknisk utbildning Några års erfarenhet av mekaniskt arbete God datorvana Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift B-körkort Tidigare erfarenhet av felsökning och servicearbete är ett stort plus, men viktigast för oss är att du har en vilja och ett driv att ständigt utvecklas i rollen som Fordonstekniker hos oss. Varför arbeta med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se
LIA-praktik försäljning & affärsutveckling Plats: Mölndal (möjlighet till viss distansarbete) Start: Omgående eller hösten 2025 Vill du utveckla dina färdigheter inom försäljning och affärsutveckling i en framtidsbransch? Hållbarhetsbyrån 360 söker drivna LIA-praktikanter som studerar B2B Sales, Account Management, Key Account Management, eller liknande försäljningsutbildningar. Hos oss får du möjlighet att arbeta med hela försäljningsprocessen - från prospektering och behovsanalys till erbjudande och avslut. Vad vi erbjuder: Hållbarhetsbyrån 360 är en modern konsultbyrå som erbjuder: Affärsutveckling kopplat till hållbarhet Interimskonsulter för uppdrag inom hållbarhet Utbildning inom hållbarhet Vi hjälper företag att integrera hållbarhet i sina affärsmodeller och skapar därmed värde som gynnar både kundernas lönsamhet och deras positiva påverkan på samhälle och miljö. Dina arbetsuppgifter under praktiken: Prospektering och identifiering av nya kundmöjligheter Kontakta potentiella kunder och genomföra behovsanalyser Delta i utformning av försäljningvägar och lösningar Bygga relationer med både nya och befintliga kunder Samverka med våra hållbarhetskonsulter för att matcha rätt lösningar med kundernas utmaningar Vi söker dig som: Studerar försäljning, B2B, Account Management eller motsvarande Är nyfiken och vill förstå hur hållbarhet och affärsutveckling hänger ihop Trivs med både självständigt arbete och teamarbete Vill utvecklas inom rådgivande försäljning av tjänster Ansökan: Skicka din ansökan och kort beskrivning av varför du vill göra din LIA hos oss. Vi ser fram emot din ansökan!
Vi söker nu erfarna plattsättare till vårt team i Göteborg. Arbetet kräver att du är självgående, ansvarstagande och noggrann. Krav: Minst 2 års erfarenhet som plattsättare Goda språkkunskaper inom engelska, svenska eller polska. Om du tror att du är rätt person för tjänsten och vill vara en del av vårt team på MTB Plattsättning AB så hör av dig till oss via mejl.
Technical Sales Manager This is not a typical sales job but an opportunity to make a difference by driving the adoption of an innovative system based on technology that makes a positive difference. Micvac is a technology pioneer with a focus on providing integrated equipment and packaging solutions for producing delicious ready-to-eat meals. This system based technology was invented and patented by us, and delivers superior benefits across the value chain from producers, to retailers, and consumers. We are solidly established in the Nordics (30% of the Swedish market) and already present in multiple markets across the globe. Bringing an innovative technology to the market requires an innovative approach in itself. This is not about selling a “me too” product. We are changing the way food is produced: more sustainable, more cost effective, and eliminating the bad stuff that is too often used in food production. This is why we are looking for a special profile – someone that can be a champion and ambassador of this new technology to increase the adoption and drive Micvac’s growth. What characteristics do you likely have? Engineering or science background with a solid understanding of complex systems. Are you an engineer who always felt curious and drawn to business and commercial topics? You potentially are a great fit. Extraverted personality and capability to articulate our value proposition to the widest range of audience, from C suite to the factory floor workers. Curiosity about new technologies and innovation, interest and ability to learn fast. During your onboarding we will provide a thorough training on how the technology works, who our target customers are, and what are the best approaches and the toolbox to sell to them. Ability to manage multiple sales projects simultaneously, and follow structured sales processes. To further support our internationalization, German, Spanish or French language skills is a big plus. Why join Micvac? Unique technology to sell and work with. Lean diverse and international organization of 20 people passionate about things they work with. Opportunities to grow your career along with the company’s growth. Clear ownership in driving your customer sales processes and ability to see direct impact of things you do on business growth and success. Opportunity to travel to customers around the world as a part of the sales process. Not just sitting in online meetings, but actually visiting the production facilities and hosting customer visits to our office and pilot facility. Newly bespoke facility in the Gothenburg area, where you can show our production and technology to potential customers Open communication and feedback culture. We are in this together, and open for new ideas from everyone in the company.
Micvac is a technology pioneer with a focus on providing integrated equipment and packaging solutions for producing delicious ready-to-eat meals. This system based technology was invented and patented by us, and delivers superior benefits across the value chain from producers, to retailers, and consumers. We are solidly established in the Nordics (30% of the Swedish market) and already present in multiple markets across the globe. Bringing innovative technology to the market requires an innovative approach in itself. We are changing the way food is produced: more sustainable, more cost effective, and eliminating the bad stuff that is too often used in food production. To support us on this mission we are looking for a Senior PLC Developer with a strong background in machine automation and control systems. The ideal candidate will have extensive experience in designing, programming, and optimizing PLC systems for industrial machinery. The majority of work is carried out at our office and workshop in Gothenburg, with the flexibility to support customers remotely when needed. Since our customers are spread across the globe, primarily in Europe, occasional travel (30–50 days per year) is required to assist with the commissioning of new machines and upgrades. Our current PLC platform utilizes a Codesys-based PLC (Binar) and an HMI developed in Delphi. We are now in the process of developing a new platform based on Siemens TIA Portal, designed for future machine production — an exciting challenge for you to take the lead on and decide on architecture and technologies to be used. Key Responsibilities: Design, develop, and implement PLC control systems for automated machinery Program and optimize PLC and HMI/SCADA systems Troubleshoot and improve existing automation solutions Work with electrical, mechanical, and software engineers to integrate control systems Commissioning of our machines in workshop and at a customer site Ensure compliance with industry standards and safety regulations Provide technical support and documentation Skills & Qualifications: Bachelor’s degree in Electrical Engineering, Automation, or related field 5+ years of experience in PLC programming and automation Proficiency in Siemens TIA and Codesys based development environment i.e. Beckhoff, Binar, Wago, Schneider Electric Strong knowledge of industrial communication protocols (e.g., Profibus, Can-bus, Ethernet/IP) Experience with motion control and machine vision systems is a plus Previous experience in the food processing industry is a big advantage Object based programming language, preferably experience from building HMIs integrated to PLC-system preferable Delphi (Embarcadero) Why join Micvac? Unique technology to work with. You’ll be a part of the team shaping the offer of the future of ready meals. Lean diverse and international organization of 20+ people passionate about things they work with. You’ll get to work side-by-side with some of the most experienced and talented people in the domain. Opportunities to grow your career along with the company’s growth. Clear ownership in driving your processes and ability to see direct impact of things you do on business growth and success. Open communication and feedback culture. We are in this together, and open for new ideas from everyone in the company.
Vi på HWT Transport söker nya medarbetare. Just nu växer företaget och vi är i behov av fler chaufförer. Arbetet består av hemleveranser till privatpersoner i och runt om Göteborg. Arbetstiden för hemleveranser är förlagd till kvällstid mellan ca kl15-23. Vi levererar från söndag till fredag. Vi söker folk som vill köra varje dag, 5 dagar i veckan. Vi ser gärna att både killar och tjejer söker tjänsterna. ------------------------------------------------------------- Som chaufför bedöms man utifrån en algoritm efter varje arbetspass och blir sedan lagt på en driverlevel mellan 5-10. Lönen är prestationsbaserad och ser ut som följer. *Minimilön 140kr/h +OB mellan 19-23 145kr/h + OB mellan 19-23 150kr/h + OB mellan 19-23 160kr/h + OB mellan 19-23 *Försäkring (AFA) och extra Tjänstepension (SAF-LO) via Fora *Semesterersättning 12% ------------------------------------------------------------- Krav B-körkort. Kunna flytande svenska i tal och skrift.(Meriterande) Alternativt flytande engelska. ------------------------------------------------------------- Då vi har otroligt mycket att göra under dagarna så besvarar vi frågor via mail. Maila till [email protected] om du har funderingar. Vi tar emot alla arbetsansökningar via E-post. CV och Personligt brev skickas till [email protected] OBS, nämn i titeln på ansökan: "Jobbansökan HWT Transport hemleverans"
Vårt kvalitetsteam söker nu förstärkning av en noggrann kvalitetsingenjör med fokus på compliance och interna processer. Om Plejd Plejd är ett snabbväxande och innovativt svenskt techbolag inom smart belysning och hemautomation. Vi brinner för att göra elektrikerns vardag enklare genom att utveckla produkter och tjänster som utnyttjar den nya tekniken på rätt sätt. Genom vår ledande position inom belysningsautomation har vi etablerat oss som en nyckelaktör på den svenska marknaden. Vi är ett integrerat fullstack-företag med intern expertis och vi stoltserar med en bred grupp av specialister inom områden som produktion, automation, elektronik, mekanik, inbyggda system, apputveckling och moln/backend-teknologier. Allt under ett tak. Om rollen Vi söker nu en person till vårt kvalitets- och compliancearbete som vill vara med och säkerställa att vi lever upp till regelverken på de marknader där vi är verksamma. Du blir en del av vårt Quality Team och kommer att arbeta både med interna processer och extern regelefterlevnad. Rollen är bred och innebär ansvar för att strukturera, projektleda och stötta organisationen i att förstå och uppfylla regulatoriska krav. Du kommer att följa upp befintliga direktiv, se till att vi uppdaterar oss vid nya eller ändrade regelverk och hantera dokumentation kopplad till våra produkter. På sikt finns möjlighet att utvecklas vidare mot en mer specialiserad roll som complianceingenjör. Exempel på arbetsuppgifter: - Kontakt med testhus och externa parter - Tolkning av EU-förordningar och landspecifika krav - Svara på förfrågningar om dokumentation och teknisk information - Identifiera och åtgärda eventuella brister i befintligt material - Underhålla och kvalitetssäkra regulatorisk produktdokumentation - Skapa struktur och rutiner som underlättar regelefterlevnad i hela organisationen Vem söker vi? Vi söker dig som har erfarenhet av compliencearbete och interna processer för detta. Du är analytisk och noggrann, har lätt för att sätta dig in i regelverk och kan arbeta både självständigt och i samverkan med andra. Du trivs i en miljö där det ställs höga krav på struktur, men där det också finns stort utrymme att utveckla arbetssätt och ta initiativ. Vi ser gärna att du har: - Grundläggande kunskap om produktcompliance i Europa (t.ex. CE-märkning, RoHS, harmoniserade standarder) - Minst ett års erfarenhet från produktutveckling, design, compliance, kvalitet eller relaterade områden - Högskoleutbildning inom teknik, kvalitet eller annan relevant inriktning Vi ser det som givet att du har ett intresse för struktur, regelverk och dokumentation, och att du trivs med att arbeta självständigt samt hantera flera parallella arbetsuppgifter. Om processen Vi tillämpar löpande urval och tjänsten tillsätts så snart vi hittar den person som passar bäst för rollen. Som en del av vår rekryteringsprocess använder vi tester för att säkerställa ett kompetensbaserat urval och minska påverkan av omedvetna bias.
Välj ett jobb för att visa detaljer