Lediga jobb i Munkfors

Sök totalt 17 lediga jobb i Munkfors

Butiksmedarbetare
Corgea AB
Butikssäljare, dagligvaror

Vi söker Dig som är redo att börja arbeta omgående! Detta är ett väldigt socialt arbete som kräver att Du kan ta eget ansvar. Du ska vara butikens trevliga ansikte utåt samtidigt som Du ska ansvara för att allt i butiken flyter på under ditt arbetspass. För det mesta arbetar Du själv men under vissa timmar av dagen är vi fler personal på plats. Du som söker behöver vara löhörd, arbeta effektivt, kunna jobba i ett mindre team, ta eget ansvar och se vad som behöver göras. Att ha god hygien är ett måste. Vi hanterar mycket livsmedel så att torka, diska och plocka hör till de vardagliga sysslorna. Arbetet innebär allt från tidiga morgnar till kvällspass och helgjobb. Observera att Det inte är extrapersonal vi söker utan det är 2 stycken tjänster på ca 80% vardera som det handlar om Har du butiksvana och nära till skratt så är det en fördel. Att du är 18 år och att du inte har ett kriminellt förflutet är ett krav. Ansökningar mottages via Telefon eller Direktkontakt. Inga ansökningar tas emot via mail. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Idag
Sista ansökan:
26 maj 2025
Barn- och ungdomsbibliotekarie
Munkfors kommun
Bibliotekarier och arkivarier

Vill du bli en del i vår framtidskommun? I Munkfors kommun bor och förenas människor, infödda och inflyttade, i en kommun som ger en trygg och trivsam livsmiljö med kommunala verksamheter som sätter alla medborgare i fokus. Munkfors är den lilla kommunen som är bäst på att vara liten och utnyttja fördelarna litenheten ger nu och i framtiden. Munkfors kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som för oss framåt. Vår vision vilar på fyra värdeområden som är extra viktiga för Munkfors kommuns utveckling: livskvalitet, bäst på att vara små, tillgänglighet och Munkforsandan. Tillsammans är de vår gemensamma plattform. Vill du bli en viktig del av vårt lilla bibliotek med de stora möjligheterna? Här kan du göra skillnad på riktigt om du söker en ny utmaning som innebär att våga tänka nytt och göra litenheten till en fördel. Beskrivning Vår tidigare barn- och ungdomsbibliotekarie har fått ett nytt uppdrag så vi söker dig som vill bidra till att öka barns och ungdomars läsande och deltagande i kultur- och samhällsaktiviteter. Vi behöver förstärka teamet med en kreativ och utåtriktad person med fokus på läsfrämjande och aktivitetsutveckling för målgruppen barn och unga. Biblioteket i Munkfors kommun har öppet varje vardag och ligger centralt beläget i kommunhuset. I dagsläget har vi två anställda och din kollega är utbildad bibliotekarie och har en lång erfarenhet så du kommer ha bra stöd runt dig. Biblioteksverksamheten hör till utskottet Bildning och hälsa där även skolverksamheterna och kostenheten finns. Tjänsten ligger direkt under verksamhetschef. Vi erbjuder ett spännande, utvecklande och kreativt arbete med stor möjlighet att forma och utveckla biblioteksverksamheten tillsammans med din kollega och chef. Arbetsuppgifter Vi söker dig som vill inspirera och bidra till utvecklingen av verksamheten. Uppdraget handlar främst om att öka läslusten och läsförståelsen hos barn och ungdomar. Det innebär också ett nära samarbete med förskola och skola samt att stimulera barn och unga att ta del av och utveckla andra kulturaktiviteter. Det kan till exempel handla om att ta emot klassbesök på biblioteket och att arrangera varierade och engagerande lovaktiviteter. Du blir också kontaktperson och stöd till den eller de personer som kommer bemanna våra skolbibliotek enligt nya lagkrav. Rollen som Barn- och ungdomsbibliotekarie innebär att arbeta för att alla barn och unga ska få ökad läslust. Du bidrar till att de får tillgång till ett varierat utbud av böcker i olika form och på olika språk. Du ger också inspiration och skapar möjligheter till sammanhang, förståelse och samtal om det lästa. Det handlar först och främst om lässtimulering, men också om informationssökning och källkritik. Du kommer möta barn från åk 0 till 9, inklusive anpassad grundskola. Du behöver därför ha kunskap, erfarenhet och intresse av att arbeta med barn och unga.  Eftersom arbete i utlåningsdisken ingår innebär det att du kommer träffa många olika människor och det är därför viktigt att du har hög social kompetens och lätt för att skapa tillitsfulla relationer. I dagens samhälle är biblioteket kanske viktigare än någonsin. Arbetet kommer att ställa stora krav på att du kan entusiasmera, samarbeta och nätverka med föreningar, organisationer och övriga bibliotek i länet. Munkfors bibliotek ingår i Bibliotek Värmland, ett samarbete mellan alla kommuner i Värmland, vilket ger dig tillgång till ett omfattande nätverk av kompetenta och engagerade bibliotekspersonal. Vi delar bibliotekssystem och webbplats, men vi gör också andra satsningar tillsammans och det finns mycket goda möjligheter för dig att vara med och utveckla samarbetet ytterligare. I tjänsten kommer ingå att delta i olika nätverk, främst de som rör barn och unga. Kompetenskrav Relevant akademisk utbildning eller annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet. Vi söker dig som har en förmåga att ta initiativ, sätta i gång aktiviteter och driva dessa vidare till resultat. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt har god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och för människors olika förutsättningar. Du lyssnar och är engagerad i enskilda möten och i små och stora grupper. Du är trygg, stabil och arbetar bra med andra människor, men kan också driva projekt självständigt. Det är också viktigt att du har goda kunskaper i svenska och engelska. Eftersom det är en liten organisation är det av extra vikt att du har lätt för att anpassa dig efter förutsättningarna och kan arbeta självständigt inom dina ansvarsområden. Vi ser därför att du behöver ha tidigare erfarenhet av arbete på bibliotek.  Andra meriter av betydelse: - Dokumenterad erfarenhet av arbete med barn och unga. - Goda kunskaper i informationssökning och Book-IT. - Kunskaper om sociala medier. - Digitala verktyg- och informationskanaler. - Kunskaper i andra språk än svenska och engelska. Bildning och hälsa som arbetsplats Bildning och hälsa i Munkfors kommun ansvarar för skola, utbildning, bibliotek, badhus, kostenhet, föreningsverksamhet och folkhälsa. Arbetet syftar till att skapa förutsättningar för barn, elever och vuxna att utvecklas och ta ansvar utifrån sina individuella förmågor och behov. Med fokus på hälsa och lärande arbetar medarbetarna för att stödja och främja ett friskt och hälsosamt liv för varje individ.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
11 maj 2025
Allakando läxhjälp Munkfors, privatlärare 2 lektioner/vecka, Ekonomi Uni
Allakando AB
Arbetsförmedlare

Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid! Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid Mycket utvecklande och en merit som imponerar Gör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan Extrajobbet passar perfekt för dig som: Går på exempelvis gymnasiet eller universitet Vill göra skillnad för andra människor Är positiv och engagerande Har goda ämneskunskaper i dina ämnen Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper: Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa Jobba på de dagar och tider som passar dig Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig! Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till jobbet på 3-4 minuter Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando! Läs mer om oss här: https://www.allakando.se En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/ Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/ Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Personlig nanny: https://nannypoppins.se/ Privat barnvakt: https://barnvakt.se/ Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/ Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/ Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/ Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/

4 dagar sedan
Sista ansökan:
7 maj 2025
Sommarjobb som lokalvårdare – gör skillnad med oss!

Inför sommaren 2025 söker vi flera engagerade kollegor till våra lokalvårdsuppdrag på olika platser i Sverige. Vill du ha ett sommarjobb där du både kan utvecklas och ha roligt, är Coor den perfekta arbetsplatsen för dig! Vi söker dig som älskar att ge det lilla extra. Hos oss på Coor får du chansen att vara en del av ett dynamiskt företag och skapa fantastiska upplevelser för våra kunder. Vad kommer du få arbeta med? Som lokalvårdare hos oss på Coor kommer du ha en viktig roll i att säkerställa en ren och trivsam miljö för våra uppdragsgivare. Tillsammans med ditt team kommer du att ansvara för att planera, genomföra och säkerställa kvaliteten på den dagliga lokalvården. Exempel på arbetsuppgifter: Hantering av städvagnar och material - Städning av hygienutrymmen, allmänna ytor, kontor och trappor - Maskinkörning, golvvård och fönsterputs Vi söker dig som har ett starkt servicefokus och trivs med både självständigt arbete och teamwork. Du är noggrann, ansvarstagande och har förmågan att snabbt kunna prioritera och lösa problem. Du är flexibel, pålitlig och har en positiv attityd. Vi söker dig: - Har ett intresse för lokalvård och städ - Kan uttrycka dig väl på svenska, både muntligt och skriftligt - Erfarenhet av lokalvård är önskvärt - B-körkort är ett krav Ta chansen och bli en del av Coor! Här får du möjlighet att växa, skapa minnesvärda upplevelser och vara en del av ett team som stöttar och inspirerar varandra varje dag. Övrig information Anställningsform: Timanställning/visstidsanställning (vikariat sommaren 2025). Arbetstid: Främst dagtid under vardagar. Kvällar och helger kan förekomma.  Du är tillgänglig för arbete mellan vecka 24 och 34 sommaren 2025. I vissa uppdrag kan introduktionen börja tidigare. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. För att följa GDPR tar vi endast emot din ansökan via vår annons. Vi genomför bakgrundskontroller på all vår personal vid anställning. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade och kräver svenskt medborgarskap. I dessa fall kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan anställning kan erbjudas.  Vi använder oss av personlighetstest i rekryteringen. Läs mer om vår rekryteringsprocess här:  https://www.coor.se/karriar/rekryteringsprocessen/ Vi ser fram emot din ansökan! På Coor möter vi varandra med nyfikenhet och är stöttande. Hos oss jobbar människor med olika personlighet, bakgrund och talang tillsammans. Vi blir starkare, har roligare och ger mer värde till våra kunder när vi blir inkluderade och litade på. Vi ser det varje dag. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa de bästa arbetsmiljöerna i Norden – smarta, hållbara och fulla av glädje, för våra kunder och oss själva. Vårt sätt att lyckas med det och de komplexa utmaningar vi står inför varje dag är att ha ambition att se längre än våra konkreta arbetsuppgifter. Det är antagligen därför vi är ett av Nordens ledande företag inom Facility Management.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
30 april 2025
Biståndshandläggare Äldreomsorg
Munkfors kommun
Biståndsbedömare m.fl.

Vill du bli en del i vår framtidskommun? I Munkfors kommun bor och förenas människor, infödda och inflyttade, i en kommun som ger en trygg och trivsam livsmiljö med kommunala verksamheter som sätter alla medborgare i fokus. Munkfors är den lilla kommunen som är bäst på att vara liten och utnyttja fördelarna litenheten ger nu och i framtiden. Munkfors kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som för oss framåt. Vår vision vilar på fyra värdeområden som är extra viktiga för Munkfors kommuns utveckling: livskvalitet, bäst på att vara små, tillgänglighet och Munkforsandan. Tillsammans är de vår gemensamma plattform. Nu söker vi en engagerad biståndshandläggare som vill vara med och göra skillnad! Hos oss får du arbeta i en verksamhet som präglas av nära arbetsledning, stödjande kollegor och ett stimulerande arbetsklimat där utveckling och professionalism står i fokus. Beskrivning Som biståndshandläggare ansvarar du för att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser till äldre enligt socialtjänstlagen. Arbetet innebär att ta emot ansökningar och anmälningar, informera och vägleda individer samt skapa individuellt anpassade lösningar. Du följer upp insatserna och bidrar aktivt till verksamhetens utveckling. Du kommer att vara en viktig del i att utveckla det förebyggande arbetet och möta kraven i den nya socialtjänstlagen. Du blir en del av en arbetsgrupp där vi stöttar och lär av varandra i vardagen, med målet att hela tiden utvecklas och höja kvaliteten i vårt arbete. Vi tror på kraften i det goda samarbetet och uppskattar när våra medarbetare bidrar med både engagemang och nytänkande. Tillsammans strävar vi efter att göra vanliga saker ovanligt bra. Kvalifikationer Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor och vill arbeta med att skapa goda levnadsvillkor för andra. För tjänsten som biståndshandläggare söker vi dig med socionomutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi söker dig som har: Goda kunskaper om relevant lagstiftning, förordningar och föreskrifter inom området. Förmåga att samla in, analysera och utvärdera information för att kunna föreslå välgrundade åtgärder. Empatisk förmåga och ett lösningsfokuserat arbetssätt där individens behov står i centrum. Flexibilitet, nytänkande och ekonomisk medvetenhet. Meriterande: - Erfarenhet av utredning och handläggning av ärenden och insatser. - Vana att arbeta i verksamhetssystemet Treserva och utredningsmetoden IBIC. - Erfarenhet från äldre- och funktionshinder området. Förutom erfarenhet och utbildning är det viktigt vem du är som person. Stor vikt kommer därför att läggas vid dina personliga egenskaper kopplade till kompetenserna vi söker. Som person är du ansvarstagande, lyhörd och trygg i din yrkesroll. Du har lätt för att samarbeta och trivs med att arbeta både självständigt och i team.  Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden – så vänta inte med att skicka in din ansökan!   Vi erbjuder dig Att arbeta i Munkfors kommun innebär en möjlighet att vara med och bidra till ett samhälle där vi tar hand om varandra. Du blir en del av den gemenskap, energi och gemensamma riktning som genomsyrar arbetet i Munkfors. Vi erbjuder en arbetsmiljö som präglas av trygghet, öppenhet och utveckling – där du som medarbetare är en viktig del av helheten. Här finns goda möjligheter till kompetensutveckling och vi strävar efter att du ska känna dig både delaktig och uppskattad i ditt dagliga arbete. Vi erbjuder även kollektivavtal, friskvårdsbidrag och andra personalförmåner som främjar hälsa och balans i livet. I Munkfors kommun ser vi våra medarbetare som vår främsta resurs. Det är människorna som skapar värde och kvalitet i våra verksamheter. Vi arbetar tillsammans i ett klimat präglat av respekt, tillit och dialog – där allas kompetens tas till vara och där vi lär av varandra. Du blir en viktig spelare i lag Munkfors kommun. Vi vill framåt och välkomnar dig i laget! Ta chansen att bidra till Munkfors kommuns utveckling och skapa värde för våra medborgare. Omsorg och hälsa som arbetsplats Omsorg och hälsa omfattar särskilt boende, hemtjänst, LSS, socialpsykiatri, hemsjukvård, familjerådgivning, individ- och familjeomsorg samt arbetsmarknadsfrågor. Varje del av verksamheten spelar en avgörande roll för att skapa trygghet och välmående. Här står individens behov i centrum och vi arbetar för att alla ska få det stöd de behöver, dygnet runt, året om. Individ- och familjeomsorgen som arbetsplats Avdelningen för individ- och omsorg omfattar öppna insatser, kontaktperson, familjehem, familjebehandling samt myndighetsutövning. Verksamheten erbjuder ett brett utbud av stöd för att möta varje individs specifika behov och förutsättningar. Målet är att ge rätt insatser för att främja personlig utveckling och skapa trygghet för den enskilde.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
1 maj 2025
Djurvårdare nivå 3 med intresse för avancerad vård och natur
Svenska Veterinärgruppen Holding AB
Övriga djuruppfödare och djurskötare

Är du djurvårdare på nivå 3 och söker din nästa arbetsplats med närhet till natur och friluftsliv? Bli en del av vårt team på Mjönäs Djurklinik! Om tjänsten & vem vi söker Är du på jakt efter din nästa utmaning och vill arbeta på en modern, familjär och välutrustad klinik som konstant strävar efter förstklassigt bemötande gentemot kunder och patienter? Mjönäs Djurklinik söker nu dig som är djurvårdare på nivå 3 och helst med några års arbetslivserfarenhet från yrket. Vi letar efter dig som arbetar med stort intresse och engagemang för dina patienter och kunder. Vi är ett kompetent litet team och här finns det duktiga kollegor att lära av och skapa goda samarbeten med. Vi gillar att umgås med varandra, både på jobbet och utanför, och vi söker efter någon med samma inställning och stark samarbetsförmåga. Vi tror också att du trivs i naturen och allt vad det innebär med tanke på vart kliniken ligger. Då tjänsten kommer innebära jourberedskap är flexibilitet också mycket viktigt. Svenska är inte ett krav men det är däremot engelska i både tal och skrift. Om du känner att du inte helt stämmer in på erfarenhetsbiten, tveka inte att höra av dig med ditt intresse och din profil ändå. För oss är personlighet, driv och inställning till arbetet minst lika viktigt. Vad vi erbjuder Hos oss får du arbeta i en modern och mycket välutrustad klinikmiljö. Vi erbjuder våra patienter alltifrån poliklinik, datortomografi, röntgen, ultraljud, laboratorium, operation, ortopedi, titthålskirurgi, laserkirurgi, tandvård, laserterapi, rehab, cellterapi samt avlivning. Med detta sagt finns det enorma utvecklingsmöjligheter för dig som vill vidareutvecklas inom specifika områden och lära av skickliga kollegor. Vi är en del av Svenska Veterinärgruppen som är en större sammanslutning av veterinärkliniker och djursjukhus över hela Sverige. Vi samarbetar klinikerna emellan och hjälper varandra med allt ifrån professionell rådgivning till vidareutbildningar. Utöver fysiska och digitala utbildningar inom gruppen möjliggörs även samarbetet auskultation hos gruppens meriterade experter och specialister inom olika medicinska områden. Om kliniken Vår klinik ligger i de värmländska skogarna och erbjuder kvalificerad djursjukvård och förebyggande hälsovård. Kliniken öppnade upp sina portar i januari 2010 och drivs av Karlijn och Richard som ursprungligen kommer från Nederländerna. Från första stund har målet alltid varit att växa och vara tillgänglig för den allmänna men även den mer avancerade veterinärvården. Det absolut viktigaste för oss är att hålla förstklassig nivå av personlig och professionell service gentemot våra kunder och patienter. Våra arbetstider är 8-17 på vardagar samt jourberedskap under kvällar och helger. Vi är ett sammansvetsat och personligt team på femton personer där fyra stycken arbetar som legitimerade veterinärer. Lär gärna känna oss bättre på vår hemsida. Övrig information Kliniken ligger i Munkfors, ca 6 mil norr om Karlstad. Tjänsten avser en heltidstjänst med startdatum enligt överenskommelse. Vi ser fram emot din ansökan!

19 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Produktionsledare till Munkfors sågar!
Framtiden i Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Munkfors sågar fortsätter att växa och letar nu efter en produktionsledare inom tillverkningsindustrin. Har du tidigare erfarenhet av produktionsarbete, drivs av att leda personal och har ett tekniskt intresse? Då är detta något för dig! Om rollen Som produktionsledare på Munkforssågar kommer du att ha en central roll i den dagliga driften och vidareutvecklingen av produktionen. Du kommer att leda ett team på 15–20 engagerade medarbetare där du även har det yttersta personalansvaret. Vi ser att du är en närvarande ledare som gärna befinner dig ute i produktion. Din uppgift är att skapa förutsättningar för ett effektivt och kvalitativt arbetsflöde. I rollen som produktionsledare kommer du driva ett kontinuerligt arbete med att utveckla både medarbetare och processen. Du driver förbättringsarbete, planerar för säkerheten och har ett naturligt säkerhetstänk i allt du gör. Här erbjuds du frihet under ansvar- du får stora möjligheter att påverka ditt arbete och att utveckla produktionen tillsammans med ditt team. Hos Munkforssågar är ingen dag den andra lik, det händer alltid något! Din profil För att trivas i den här rollen ser vi att du som person är öppen, lyhörd och har en förmåga att arbeta strukturerat samt drivas av att leda en grupp framåt. Till det här uppdraget söker vi dig som tidigare har arbetat inom produktion, industri och- eller har en eftergymnasial utbildning inom teknik/industri. Har du tidigare arbetat med LEAN eller andra förbättringsmetoder är det starkt meriterande. Du behärskar svenska flytande i tal och skrift. Skallkrav Tidigare erfarenheter inom industrin alternativt eftergymnasial utbildning Svenska i tal och skrift Allmän datavana, Officepaketet Tekniskt intresse Meriterande Tidigare erfarenhet av Monitor ERP Har tidigare erfarenhet som arbetsledare eller har arbetat i en ledande roll inom produktion Har goda kunskaper och erfarenhet inom Lean och strävar efter att förbättra processen och flöden Om Munkforssågar Munkfors är en svensk familjeägd bandsågbladstillverkare i tredje generationen som använder globalt erkända högkvalitativa material och tillverkningstekniker. De har toppmoderna produktionsmaskiner, inklusive egenutvecklad produktionsutrustning som drivs av högkvalificerad och erfaren personal. För att ligga i framkant har dem en nära relation med sina kunder och tar ständigt feedback från dem för att hela tiden bli bättre. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du inledningsvis vara anställd genom oss på Framtiden och arbeta som konsult hos Munkfors sågar. Villkor Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, tillsv. Arbetstid: Mån-fre 7-15.30 Ort: Munkfors Lön: Enligt överenskommelse

19 dagar sedan
Sista ansökan:
8 maj 2025
Enhetschef LSS
Munkfors kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Vill du bli en del i vår framtidskommun? I Munkfors kommun bor och förenas människor, infödda och inflyttade, i en kommun som ger en trygg och trivsam livsmiljö med kommunala verksamheter som sätter alla medborgare i fokus. Munkfors är den lilla kommunen som är bäst på att vara liten och utnyttja fördelarna litenheten ger nu och i framtiden. Munkfors kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som för oss framåt. Vår vision vilar på fyra värdeområden som är extra viktiga för Munkfors kommuns utveckling: livskvalitet, bäst på att vara små, tillgänglighet och Munkforsandan. Tillsammans är de vår gemensamma plattform. Munkfors kommun söker nu en engagerad enhetschef som vill vara med och forma framtidens socialtjänst! Beskrivning Vi söker en driven enhetschef med starkt engagemang för LSS-verksamhetens viktiga uppdrag. Som enhetschef får du möjlighet att påverka ditt arbete och utveckla strategier för att säkerställa hög kvalitet inom LSS. Du främjar ett gott arbetsklimat genom tydligt ledarskap och strukturerad planering. Vårt viktigaste uppdrag är att stötta och utveckla individer med individens behov i centrum. Samtidigt har du ett stort ansvar för personal, arbetsmiljö, ekonomi och verksamhet. Du verkar för en trygg och stödjande miljö där medarbetare och omsorgstagare trivs och utvecklas. Som enhetschef för LSS-bostäder ansvarar du för daglig drift, personalledning, planering och kvalitetssäkring. Rollen är både strategisk och operativ. Du rapporterar till verksamhetschef och ingår i ledningsgruppen.  Hos oss får du möjlighet att göra skillnad och bidra till medborgarnas välmående – varje dag.   Arbetsuppgifter Vill du arbeta långsiktigt, hållbart och strategiskt med värdeskapande verksamhetsnytta – och ha hjärtat på rätt ställe? Då är detta tjänsten för dig. I ditt ledarskap skapar du engagemang, arbetsglädje och delaktighet. Du utmanar både dig själv och dina medarbetare i ett klimat av nyfikenhet och utveckling. Du kommer att: - Leda och utveckla verksamheten enligt lagar, avtal och riktlinjer. - Driva kvalitets- och förbättringsarbete. - Arbeta med budget, uppföljning och resursoptimering. - Skapa goda relationer med omsorgstagare, anhöriga, personal och myndigheter. - Säkerställa en hållbar arbetsmiljö samt rekrytera, coacha och utveckla medarbetare. I den här rollen krävs också att du har förmågan att se helheten, kan tänka strategiskt och långsiktigt, samt att du har mål och resultat i fokus i såväl din planering som i ditt agerande. Som chef skapar du motivation, engagemang och delaktighet och du tydliggör mål och förväntningar för ditt team.   Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad socionom eller har en motsvarande högskoleutbildning inom det beteendevetenskapliga området som vi bedömer likvärdig. Du har god kunskap inom verksamhetsområdet, god svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska. B-körkort krävs. Meriterande är: - Erfarenhet av sociala utredningar inom offentlig sektor. - Erfarenhet av att verkställa beslut inom omsorg eller LSS. - Erfarenhet av budgetarbete, personalansvar och daglig verksamhet.   Som person är du strukturerad och målmedveten. Du planerar effektivt, är trygg och behåller lugnet i pressade situationer. Du har en lösningsfokuserad inställning och lätt för att skapa relationer. Du tar ansvar, delar med dig av din kunskap och leder dina medarbetare med prestigelöshet och positiv energi. Du har ett professionellt förhållningssätt, arbetar självständigt och är trygg i att fatta beslut.  Vi söker en lyhörd och tydlig ledare med ett närvarande ledarskap. Du har erfarenhet av att utveckla team, trivs nära verksamheten och är flexibel inför förändringar inom ekonomi, personal och drift. Du skapar ett gott klimat för samverkan där delaktighet och utveckling uppmuntras och du stimuleras av att skapa förutsättningar för dina medarbetare att utvecklas och växa i ett klimat som inspirerar till delaktighet, effektivitet och arbetsglädje. Social kompetens, intresse för människor och ett coachande ledarskap ser vi därför som en självklarhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och engagemang för våra invånare. Vi som jobbar inom Munkfors kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle. Med empati, kunskap och engagemang bidrar verksamheterna inom Omsorg & Hälsa till att skapa ett Munkfors där alla får plats. Har du ett starkt ledarskap och brinner för att utveckla kvalitativa omsorgstjänster? Vill du vara en del av en organisation som aktivt arbetar för att förbättra livskvaliteten för personer inom LSS med funktionsnedsättning. Då kan detta vara rollen för dig. Stämmer ovanstående in på dig? Vänta inte med din ansökan då vi gör urval löpande.   Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete med möjlighet att påverka och utveckla insatser inom funktionsstöd. Som enhetschef har du en ledande roll i en verksamhet som präglas av nära ledarskap, snabba beslutsvägar och ett starkt utvecklingsfokus.  Som stöd i ditt arbete har du centrala resurser i form av HR och ekonomi. Vi erbjuder även kollektivavtal, friskvårdsbidrag och möjlighet till kompetensutveckling. Att arbeta i Munkfors kommun innebär en möjlighet att vara med och bidra till ett samhälle där vi tar hand om varandra. Du blir en del av den gemenskap, energi och gemensamma riktning som genomsyrar arbetet i Munkfors. I Munkfors kommun är människor den främsta resursen. Det är personalresurserna som genererar värde, kvalitet och innehåll i våra verksamheter. Du blir en viktig spelare i lag Munkfors kommun och har en nyckelroll i den strategiska ledningen av det spännande arbete som ligger framför oss. Vi vill framåt och välkomnar dig i laget! Ta chansen att bidra till Munkfors kommuns utveckling och skapa värde för våra medborgare. Omsorg och hälsa som arbetsplats Omsorg och hälsa omfattar särskilt boende, hemtjänst, LSS, socialpsykiatri, hemsjukvård, familjerådgivning, individ- och familjeomsorg samt arbetsmarknadsfrågor. Varje del av verksamheten spelar en avgörande roll för att skapa trygghet och välmående. Här står individens behov i centrum och vi arbetar för att alla ska få det stöd de behöver, dygnet runt, året om.

19 dagar sedan
Sista ansökan:
27 april 2025
Reservdelsman till MECA Munkfors!
Meca Sweden AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Vill du bli vårt ansikte utåt och arbeta i ett starkt och skickligt team i en spännande och gynnsam verksamhet? Är du också en driven och flexibel person med ett stort service- och bilintresse? Då kanske det är dig vi söker som Reservdelsman till vårt Expresslager i Munkfors! Ansvarsområden Vi förväntar oss att du som Reservdelsman ska brinna för service till 100 procent, vara kundorienterad, initiativtagande och ha goda kunskaper om hur en bil fungerar. Du kommer att arbeta med lagerhantering, försäljning och orderhantering via webb och telefon. Leverera varor med expressbil blir också en del av dina arbetsuppgifter. Du ska vilja och kunna engagera dig i mötet med kunden och ha förmågan att ge våra kunder det där lilla extra som gör att de kommer tillbaka till just oss! Du är en uppskattad lagspelare som har lätt för att arbeta i team och bidra till helheten. Att du tar ansvar för ditt arbete och din egna prestation är en förutsättning för att arbeta på MECA. Huvudsakliga arbetsuppgifter; - Arbeta aktivt med försäljning och ordermottagning - Hålla god ordning och reda samt organisera varor och produkter - Köra och leverera varor med budbil - Säkerställa att leveranser och returer från kunden tas emot på lager och behandlas på korrekt sätt - Fordonsteknisk utbildning eller motsvarande är meriterande - Tidigare erfarenhet och kunskap om försäljning och orderhantering inom fordonsbranchen - Kunskaper i svenska i såväl tal som skrift - Datorvana - B körkort Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från en liknande bransch, där fordonskunskap och erfarenhet från verkstad premieras. Erfarenhet av tunga fordon är önskvärt. Som person har du en hög social förmåga, har en positiv inställning och är lösningsorienterad. Du är engagerad, ansvarsfull samt service- och kundfokuserad. Tjänstens omfattning - Tillsvidare, heltid 100%, 6 månaders provanställning tillämpas - Lönesättning enligt kollektivavtal - Start enligt överenskommelse - Placering: Munkfors Vi intervjuar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För oss som arbetar på MECA är mångfaldsfrågor en del av vår vardag. Vi strävar efter en högre representation av medarbetare med internationell bakgrund, en jämnare könsfördelning och en åldersstruktur som på bästa sätt representerar våra kunder. Varför ska du arbeta på MECA? Vi erbjuder dig ett utvecklande och spännande arbete i ett framgångsrikt och offensivt företag. Tjänsten kan komma att tillsättas före utsatt ansökningsdatum. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan! Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan! Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Personuppgiftshantering MECA Sweden AB, org.nr. 556356-5612, är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf MECA med huvudkontor i Stockholm och Malmö omsätter 1 miljard. Vi på MECA differentierar oss genom att vara hela Sveriges mest förstående bilexpert. Vi ingår i börsnoterade MEKO och agerar på den svenska eftermarknaden för bilar. Genom störst förståelse för våra konsumenters och kunders vardag skapar vi helhetslösningar som ska göra oss till förstahandsvalet. Det sker dels genom vår fristående verkstadskedja, MECA Bilservice med ca. 400 verkstäder, där vi vill skapa den bästa konsumentresan. Dels genom att vi som grossist säljer och distribuerar verkstadsutrustning, reservdelar och biltillbehör via våra 60 lokala Expresslager till alla Sveriges verkstäder. Inom vår verkstadskedja hanteras det varje år 450 000 bilar. Vi ska alltid vara Professionella, Innovativa, Kompetenta och Engagerade. Vi arbetar aktivt med ständigt lärande och CSR, och i Sverige arbetar 1300 personer under varumärket MECA. Vi skapar förutsättningar för alla att ta sig dit de vill. Alltid. Läs mer om oss på meca.se Personuppgiftshantering MECA Sweden AB, org.nr. 556356-5612, är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf

25 dagar sedan
Sista ansökan:
15 maj 2025
Sommarjobb som lokalvårdare – redo att göra skillnad med oss?

Inför sommaren 2025 söker vi flera engagerade kollegor till våra lokalvårdsuppdrag på olika platser i Sverige. Vill du ha ett sommarjobb där du både kan utvecklas och ha roligt, är Coor den perfekta arbetsplatsen för dig! Vi söker dig som älskar att ge det lilla extra. Hos oss på Coor får du chansen att vara en del av ett dynamiskt företag och skapa fantastiska upplevelser för våra kunder. Vad kommer du få arbeta med? Som lokalvårdare hos oss på Coor kommer du ha en viktig roll i att säkerställa en ren och trivsam miljö för våra uppdragsgivare. Tillsammans med ditt team kommer du att ansvara för att planera, genomföra och säkerställa kvaliteten på den dagliga lokalvården. Exempel på arbetsuppgifter: Hantering av städvagnar och material - Städning av hygienutrymmen, allmänna ytor, kontor och trappor - Maskinkörning, golvvård och fönsterputs Vi söker dig som har ett starkt servicefokus och trivs med både självständigt arbete och teamwork. Du är noggrann, ansvarstagande och har förmågan att snabbt kunna prioritera och lösa problem. Du är flexibel, pålitlig och har en positiv attityd. Vi söker dig: - Har ett intresse för lokalvård och städ - Kan uttrycka dig väl på svenska, både muntligt och skriftligt - Erfarenhet av lokalvård är önskvärt - B-körkort är ett krav Ta chansen och bli en del av Coor! Här får du möjlighet att växa, skapa minnesvärda upplevelser och vara en del av ett team som stöttar och inspirerar varandra varje dag. Övrig information Anställningsform: Timanställning/visstidsanställning (vikariat sommaren 2025). Arbetstid: Främst dagtid under vardagar. Kvällar och helger kan förekomma.  Du är tillgänglig för arbete mellan vecka 24 och 34 sommaren 2025. I vissa uppdrag kan introduktionen börja tidigare. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. För att följa GDPR tar vi endast emot din ansökan via vår annons. Vi genomför bakgrundskontroller på all vår personal vid anställning. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade och kräver svenskt medborgarskap. I dessa fall kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan anställning kan erbjudas.  Vi använder oss av personlighetstest i rekryteringen. Läs mer om vår rekryteringsprocess här:  https://www.coor.se/karriar/rekryteringsprocessen/ Vi ser fram emot din ansökan! På Coor möter vi varandra med nyfikenhet och är stöttande. Hos oss jobbar människor med olika personlighet, bakgrund och talang tillsammans. Vi blir starkare, har roligare och ger mer värde till våra kunder när vi blir inkluderade och litade på. Vi ser det varje dag. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa de bästa arbetsmiljöerna i Norden – smarta, hållbara och fulla av glädje, för våra kunder och oss själva. Vårt sätt att lyckas med det och de komplexa utmaningar vi står inför varje dag är att ha ambition att se längre än våra konkreta arbetsuppgifter. Det är antagligen därför vi är ett av Nordens ledande företag inom Facility Management.

30 dagar sedan
Sista ansökan:
30 april 2025