Operationssjuksköterska med erfarenhet – Vrinnevisjukhuset, Norrköping Vårt erbjudande För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt. Vi ingår i ett hälsobefrämjande projekt vilket innebär 34 timmars arbetsvecka med heltidslön när man ingår i 24/7 verksamhet. Här kan du läsa om dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning Anestesi- och intensivvårdskliniken vid vrinnevisjukhuset söker nu en erfaren operationssjuksköterska till vår centraloperationsavdelning. Här arbetar över 100 medarbetare i team kring patienten, med både planerade och akuta operationer dygnet runt. Vi söker dig som har flerårig erfarenhet som operationssjuksköterska, gärna från högspecialiserad eller akut vård. Du blir en viktig del i att upprätthålla vår höga kvalitet i en verksamhet där samarbete, kompetens och engagemang står i centrum. Vi har inget uttalat sektionsarbete utan vill att alla ska ha en bred kompetens och handlingsberedskap för att klara av jourarbetet. Du kommer att ta hand om både akut verksamhet samt planerade operationer. Arbetsgrupp Varje dag arbetar du med patienten tillsammans med narkossjuksköterska, undersköterska samt anestesiläkare och operatörer. Arbetsgruppen är stabil och det finns enormt mycket erfarenhet inom samtliga yrkeskategorier. Vi vill att man är beredd att bidra till att göra sina kollegor bättre och har därför höga krav på bemötande, kommunikation, återkoppling och medarbetarskap. Vi tillämpar en individuell introduktion utifrån dina förkunskaper och erfarenhet. Om dig Du är legitimerad specialistsjuksköterska inom operationssjukvård. Vi ser gärna att du har erfarenhet sedan tidigare som operationssjuksköterska, gärna från hög-specialiserad vård. Tidigare erfarenhet av akut sjukvård är meriterande. Har du utbildning inom bemötande, kommunikation eller teamarbete ser vi det som en fördel. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Goda svenska språkkunskaper krävs i tal och skrift då du ska kommunicera med patienter, närstående och kollegor, samt dokumentera i journal. Ansökan och anställning Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Vi söker nu sjuksköterskor till BB/Gyn avdelning, Kvinnokliniken i Norrköping. Vår vision är: Tillsammans - för kvinnans bästa hälsa genom livet. Vårt erbjudande För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt Här kan du läsa om vår karriärstege för sjuksköterskor och även om dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning Vi söker sjuksköterskor till BB-gyn som vill arbeta i en spännande verksamhet där utveckling och ständiga förbättringar sker med familjen i fokus. På gyn-sidan vårdas patienter inom gynekologisk slutenvård. Du kommer också ta emot akuta jourfall på vår gynekologiska jourmottagning kvällar och helger. Rotation till vår gynekologiska mottagning kan vara aktuellt. Som sjuksköterska på BB arbetar du med familjen i centrum samt med att stärka paret i deras föräldraskap. Amningsstöd är en viktig del av arbetet och vi har en aktiv amningsgrupp som arbetar med ständiga förbättringar och utbildningsinsatser. Här ingår även postoperativ vård av patienter som har genomgått elektivt kejsarsnitt. I arbetstiden här hos oss ingår utbildning och möjlighet till utvecklingsarbete. Vi tillhandahåller individanpassad introduktion och alla nya medarbetare får en mentor. Arbetsgrupp Du kommer att ingå i ett arbetsteam tillsammans med andra sjuksköterskor, barnmorskor, undersköterskor och läkare där vi stöttar varandra och har ett bra arbetsklimat. Vi är en kvalitetsmedveten, ISO certifierad klinik och vi har en lärande och tillåtande atmosfär. Om dig Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Vi söker både dig som är nyutexaminerad och dig med erfarenhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom kvinnosjukvård. Då du arbetar i ständig dialog med patienter och kollegor är det ett krav att du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och i skrift. Som person är du stabil, strukturerad och självgående. Du har lätt för att anpassa dig till olika situationer, samt har en mycket god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta i team tillsammans för patientens bästa. Vi förutsätter att du har ett positivt, empatiskt och professionellt förhållningssätt i ditt arbete, där vården av patienten är i fokus. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Ansökan och anställning Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Om tjänsten Som skiftprovtagare kommer du att hämta och analysera prover i fabriken, rapportera resultat i labbdatasystemet och vidare till driftsenheter. Du är ansvarig för att upprätthålla en säker arbetsmiljö med fokus på flexibilitet och variation. Om dig Vi söker dig som kan arbeta omgående och en bit in på hösten och är bekväm med att arbeta skiftgång i ett 6-skift. Du bör ha grundläggande kompetens inom datahantering för att kunna rapportera in resultat i labbdatasystemet effektivt. Goda referenser är ett krav, och det är viktigt att du har ett systematiskt arbetssätt och är noggrann i ditt arbete. Vi söker dig som kan arbeta hela sommaren, i din skiftgång finns schemalediga dagar inplanerat. Meriterande Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av laboratoriearbete eller provtagning, då detta ger dig en fördel i att snabbt komma in i arbetsuppgifterna. Erfarenhet av att arbeta i en dynamisk och flexibel miljö där säkerhet prioriteras högt är också värdefullt. Förmågan att både arbeta självständigt och i grupp kommer att hjälpa dig att trivas och utvecklas i rollen. OM JOB&TALENT Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Job&Talent startade 2009 i Spanien och är numera ett globalt bolag som återfinns på de största europeiska marknaderna, i USA och Sydamerika. I Norden ingår även Storesupport och Jobzone i koncernen.
Arbetsbeskrivning Har du tidigare arbetat som controller och vill arbeta på företag som arbetar med samhällsnytta? Har du tidigare arbetat med statlig redovisning och har goda kunskaper i analysverktyg? Vår kund SMHI söker just nu en controller till deras kontor i Norrköping! Arbetet som controller innebär stöd till avdelningarnas ledningsgrupper, chefer på olika nivåer, projektledare m.fl. Du som controller medverkar i att ta fram underlag som belyser ekonomi och verksamhetsuppföljning. Vidare arbetar du löpande med intäkts- och kostnadsuppföljning, månads- och tertialuppföljning, kortsiktiga och långsiktiga prognoser, analyser, med mera. Du som controller ger även stöd till verksamheten i samband med budget, prognoser och uppföljning. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Detta är ett uppdrag med start senast 2025-08-25 och kommer att fortlöpa till och med 2026-07-30, med möjlighet till totalt 6 månaders förlängning. Arbete sker huvudsakligen i SMHI´s lokaler i Norrköping, viss möjlighet till distansarbete finns. Ifall detta uppdrag passar dig, sök redan idag! Ansvarsområden stöd till avdelningarnas ledningsgrupper, chefer på olika nivåer, projektledare m.fl ta fram underlag som belyser ekonomi och verksamhetsuppföljning löpande arbete med intäkts- och kostnadsuppföljning, månads och teritaluppföljning, långsiktiga prognoser, analyser med mera stöd till verksamheten i arbete med budget, prognoser och uppföljning Kvalifikationer gymnasium eller likvärdig utbildning kandidatexamen inom ekonomi och/eller arbetslivserfarenhet som bedöms vara likvärdig minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som controller goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView, Insikt och Power BI) kunskaper i ekonomisystem (exempelvis Unit 4 ERP, Raindance, Visma m.fl.) kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift. Mervärdes krav som tas hänsyn till i urvalsprocessen: du bör ha minst två (2) års arbetslivserfarenhet av statlig redovisning. du bör ha minst två (2) år arbetslivserfarenhet inom ekonomistyrning. du har möjlighet att introduceras i uppdraget mellan 2025-06-23 och 2025-07-09 för att sedan påbörja uppdraget 2025-08-25 . Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
SMHI är en svensk expertmyndighet med ett brett uppdrag inom meteorologi, hydrologi, oceanografi och klimatologi. Inom varje ämnesområde har SMHI möjlighet att inrätta en professur. Vi söker nu efter vår fjärde professor, denna gång inom meteorologi. Vår vision är ett hållbart samhälle i en värld i förändring tack vare vår kunskap om väder, vatten och klimat. Vi bidrar med beslutsunderlag och kunskap som stärker samhällets motståndskraft mot väder- och klimatrelaterade risker. En viktig pusselbit i det arbetet är vår högkvalitativa tillämpade forskning som sker inom nationella och internationella samarbeten, för att möta samhällets utmaningar. Genom att bidra till den vetenskapliga utvecklingen ska tillsättningen av en professor i meteorologi stärka SMHIs förmåga att förse samhället med relevant kunskap, information och produkter inom meteorologi. Professuren skall även bidra till att stärka relevanta nätverk och samarbeten mot högskolor och institut. Professorn har också en viktig roll i att bidra till att kunskap och forskningsresultat förs ut till allmänhet och intressenter. Ämnesbeskrivning Vid SMHIs forskningsenhet för meteorologi bedrivs kvalificerat forsknings- och utvecklingsarbete inom områdena väderprognoser, klimatanalys, atmosfäriska processer och luftmiljö. Arbetet omfattar både analys och hantering av observationsdata samt utveckling av modeller för regionala väderprognoser i Norden, liksom fjärranalys, klimatanalys och luftkvalitetsbedömningar på såväl urban som global skala. Arbetet sker till stor del i externfinansierade nationella och internationella projekt, men också i anslagsfinansierade projekt. Forskningens inriktning styrs av politiska mål genom SMHIs instruktion, myndighetsdialoger, regleringsbrev och särskilda uppdrag. En kärna i verksamheten är den kontinuerliga utvecklingen och förbättringen av beräkningssystem. Forskningen stärker den vetenskapliga grunden för (prognos-)modellerna genom att förfina beskrivningarna av de fysikaliska processerna i atmosfären och nära landytan, förbättrar modellernas upplösning samt integrera data från nya datakällor. Forskningen inom meteorologi präglas i dag av betydande framsteg inom högupplösta simuleringar, dataassimilering och digitala tvillingar. Det växer fram ett nytt och dynamiskt forskningsfält genom användningen av artificiell intelligens och maskininlärning inom tillämpad meteorologi där SMHI kommer att behöva bryta ny mark och utforska nya metoder och teknologier. Här har SMHI har som ambition att vara i forskningens framkant. Det är samtidigt avgörande att den klassiska kärnan av beräkningssystem, processförståelse och vetenskaplig kvalitet upprätthålls och vidareutvecklas. Läs mer om enheten och dess forskning på SMHIs webbplats. Flera olika forskningsinriktningar kan vara aktuella för professuren, såsom: • Utveckling och användning av artificiell intelligens och maskininlärning mot t.ex. förbättrade nederbördsanalyser från radar/satellit, meteorologiska prognoser och efterbehandling baserade på djupinlärning/maskininlärning, eller luftmiljöprognoser. • Metoder för dataassimilering och initialisering på korta tidsskalor. • Nyttjande av observationer, in-situ och fjärranalys, och att införliva data från nya datakällor (t.ex. privata mätstationer). • Högupplösta återanalyser. • Modellering av (mikro-)fysikaliska processer för bättre beskrivning av moln, nederbörd, turbulens eller konvektion. • Ökad förståelse av processer kopplade till utbyte mellan atmosfär, land och hav samt förfining av beskrivningarna av de fysikaliska processerna i atmosfären och nära landytan genom t.ex. ökad upplösning i modellsystemen. • Förbättring av spridningsmeteorologiska modeller med hjälp av t.ex., dataassimilering, maskininlärning, förbättrade beskrivningar av atmosfärskemi, fysikaliska processer samt emissionsmodellering. Som sökande ska du ha forskat inom något eller några av de nämnda områdena, eller annat relevant område. Till ansökan ska en forskningsplan skrivas som redogör för den forskning du vill bedriva, samt hur den passar in i SMHIs verksamhet och i den meteorologiska forskningsenhetens befintliga forskning. Huvudsakliga arbetsuppgifter Anställningen omfattar vetenskaplig ledning och utveckling av forskningsmiljön på SMHI genom exempelvis arbete i SMHIs ämnesstrategigrupp för meteorologi. I arbetet ingår att initiera och driva interna, nationella och internationella forskningsprojekt, samt att söka externa medel. En viktig uppgift är att pedagogiskt kommunicera forskningsresultat till samhällets olika aktörer, samt forskning och handledning av forskning på olika nivåer inom inriktningen för tjänsten. Beskrivning av tjänsten i sin helhet, behörighetskrav och vad ansökan ska innehålla kan du läsa mer om här och på SMHI.se. SMHI är en svensk expertmyndighet med globalt perspektiv och en livsviktig uppgift i att förutse förändringar i väder, vatten och klimat. Med vetenskaplig grund och genom kunskap, forskning och tjänster bidrar vi till att öka hela samhällets hållbarhet. Varje dag, dygnet runt, året om. SMHI är en beredskapsmyndighet och som anställd kan du komma att krigsplaceras vid myndigheten. Tänk på att de handlingar och uppgifter du skickar till SMHI genom din ansökan blir en allmän handling. Detta betyder att allt material i ansökan, inklusive bilagor, kan behöva lämnas ut till den som begär det om uppgifterna inte omfattas av sekretess enligt offentlighets- och sekretesslagen. Tänk på att i första hand skriva det som du bedömer är relevant i förhållande till kraven på tjänsten. Tänk på din integritet och undvik att lämna information som innehåller känsliga personuppgifter, uppgifter om din eller närståendes hälsa, politiska åsikter eller religiös övertygelse.
Phonecall är ett växande företag med nyrenoverade lokaler i centrala Norrköping och vi söker nu efter mötesbokare som vill vara med och utveckla företaget tillsammans med oss. Vi erbjuder: - Förmåner så som friskvård, gymkort m.m. - Hög provision - Löpande utbildning - Säljutbildning - Coachning Arbetsbeskrivning: Som mötesbokare på Phonecall kommer du att ansvara för att kontakta potentiella kunder via telefon och boka in kundmöten. Erfarenhet som mötesbokare är meriterande men inget krav då vi erbjuder löpande utbildning och coachning på plats. Profil: Vi söker dig som är samarbetsvillig, social och vill leverera goda resultat både individuellt och i grupp. Du är bekväm att prata i telefon och har lätt för att bygga relationer. Du ska vara målinriktad och resultatinriktad trotts motgångar. Som person är du kommunikativt skicklig i både tal och skrift och van att ta egna initiativ och jobba effektivt. Om anställningen: Lön: Fast grundlön samt provision, 20 000 - 40 000 :- Placering: Norrköping Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse Anställningsvillkor: Heltid Arbetstider: Dagtid, mån-fre Vill du vara med på vår resa? Sök jobbet som mötesbokare hos Phonecall nu!
Om Talangbron: Vi är specialister på rekrytering och bemanning inom farmaci och samarbetar med ledande aktörer i branschen. Vår styrka är att hitta rätt matchning mellan arbetsgivare och farmaceuter för långsiktiga och givande samarbeten. Hos oss får du en trygg och flexibel arbetslösning anpassad efter dina önskemål. Om rollen: Nu söker vi flera farmaceuter till både bemanningsuppdrag och rekryteringslösningar till både e-apotek och öppenvårdsapotek i Östergötland. Du kommer att arbeta med sedvanliga arbetsuppgifter på respektive apotek. Oavsett vilket apotek du arbetar på finns goda möjligheter till kompetensutveckling inom områden du vill utvecklas inom. Vi berättar mer om uppdragen vid inledande samtal. Vi söker dig som: Är legitimerad apotekare eller legitimerad receptarie Vill bli del av ett team som arbetar med högkvalitativ service Trivs i att arbeta både självständigt och i team Vill ta nästa steg i sin karriär. Vi erbjuder: Möjlighet att utvecklas i din yrkesroll Stöd från en rekryteringskonsult genom hela processen Ett nätverk av spännande karriärmöjligheter inom farmaci Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!
Om Talangbron: Vi är specialister på rekrytering och bemanning inom farmaci och samarbetar med ledande aktörer i branschen. Vår styrka är att hitta rätt matchning mellan arbetsgivare och farmaceuter för långsiktiga och givande samarbeten. Hos oss får du en trygg och flexibel arbetslösning anpassad efter dina önskemål. Om rollen: Nu söker vi flera farmaceuter till både bemanningsuppdrag och rekryteringslösningar till både e-apotek och öppenvårdsapotek i Östergötland. Du kommer att arbeta med sedvanliga arbetsuppgifter på respektive apotek. Oavsett vilket apotek du arbetar på finns goda möjligheter till kompetensutveckling inom områden du vill utvecklas inom. Vi berättar mer om uppdragen vid inledande samtal. Vi söker dig som: Är legitimerad apotekare eller legitimerad receptarie Vill bli del av ett team som arbetar med högkvalitativ service Trivs i att arbeta både självständigt och i team Vill ta nästa steg i sin karriär. Vi erbjuder: Möjlighet att utvecklas i din yrkesroll Stöd från en rekryteringskonsult genom hela processen Ett nätverk av spännande karriärmöjligheter inom farmaci Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!
Kirurgisk vård är spännande, med svårslagen bredd och variation. Är du redo att ta dig an en komplex specialitet så är du välkommen till vårt härliga gäng på avdelning 10. "Jag fick en gedigen introduktion på åtta veckor vilket gav en trygg start i yrket. Det här är en arbetsplats där man snabbt känner sig som en del av teamet." Isabelle, sjuksköterska avdelning 10. "Om man vill växa i sitt yrke utan att någonsin tröttna på sin arbetsplats samtidigt som man har fantastiska kollegor och utvecklingsmöjligheter åt många olika håll, då är det här rätt plats att jobba på." Ella, specialistsjuksköterska avdelning10. Se gärna vår Youtube film där William och Lina beskriver sitt arbete på avdelning 10. Vårt erbjudande För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt. Vi har glädjande fått möjligheten att utöka vår verksamhet med flera vårdplatser från och med hösten 2025 och behöver därför fler sjuksköterskor till vårt team. Som nyutexaminerad sjuksköterska på kirurgen avdelning 10, erbjuds du introduktion under 8 veckor med möjlighet till förlängning vid behov. Är du erfaren sjuksköterska anpassar vi introduktionen utifrån dina behov. Introduktionen varvas med teori och praktik. I klinikens introduktionsprogram ingår det även schemalagda gruppträffar under ett år där innehållet utgår från kärnkompetenserna inom kirurgisk vård. På avdelningen arbetar vi med kompetenskort för exempelvis V-sond, centrala infarter och EDA. Som nyanställd tilldelas du en mentor. På avdelningen finns utbildningsledare som är till för att du får det du behöver i din introduktion. Här kan du läsa om vår karriärstege för sjuksköterskor och om dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning Verksamheten inom kirurgiska kliniken vrinnevisjukhuset är inriktad på diagnostik och behandling, mot sjukdomar i mag-tarmkanalen och kroppens endokrina system, samt trauma. På kliniken finns även en urologisk enhet med 6 platser. Kliniken bedriver både akut och planerad verksamhet. Som sjuksköterska på kliniken arbetar du inom de olika sektionerna. I din roll ingår det att leda och fördela arbetet i teamet kring den kirurgiska och urologiska patienten. Under ett arbetspass har man dag och kväll ansvar för 4-6 patienter, tillsammans med 1-2 undersköterskor. Arbetet är omväxlande i både tempo och arbetsuppgifter. Ingen dag är den andra lik. Arbetsgrupp Runt omkring dig finns många professioner och funktioner som också är en del av teamet, exempelvis specialistsjuksköterskor och avancerade specialistsjuksköterskor inom kirurgisk vård, läkare, fysioterapeuter, dietister, kuratorer med flera. Vi samarbetar nära varandra i vårdlaget med bland annat daglig teamrond utifrån en specifik rondstruktur, avstämningar och spegling. Hos oss finns möjlighet till kompetensutveckling, olika sidouppdrag, vidareutbildning samt ett mycket gott forskningsklimat. På avdelningen bedrivs också Klinisk Undervisningsavdelning (KUA) i samarbete med Linköpings universitet och vi har i år tilldelats pris som årets VFU - plats av sjuksköterskesektionen. Om dig Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Vi ser gärna att du har erfarenhet som sjuksköterska. Tidigare erfarenhet av arbete inom vården är meriterande, särskilt inom kirurgi. Då du arbetar i ständig dialog med patienter och kollegor är det ett krav att du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och i skrift. Du har god samarbetsförmåga och kan planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du är trygg och stabil och har en god självinsikt. Du har ett professionellt förhållningssätt och en god kommunikativ förmåga. Vi ser vidare att du har empati och har lätt för att lösa problem som dyker upp utmed vägen. Du har även förmågan att kunna sätta saker i sitt rätta perspektiv och agera professionellt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Ansökan och anställning Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Som operationssjuksköterska hos VårdIX får du möjlighet att arbeta flexibelt och på dina egna villkor. Vi tror på att skapa långsiktiga och värdefulla relationer där du är mer än bara en vikarie – du är en nyckelspelare i vårt team. Vi ser och lyssnar på dig, och vi värdesätter din erfarenhet, dina behov och din arbetsglädje. Varför välja VårdIX? Personlig kontakt – Vi ser dig som en viktig del av vårt team och matchar dig med uppdrag som passar dina önskemål gällande arbetsplats, arbetstider och arbetsmiljö. Flexibilitet – Välj själv när, var och hur du vill arbeta. Vi erbjuder uppdrag anpassade efter dina behov och preferenser inom operationssjukvård. Respekt och värde – Vi uppskattar din kompetens och den viktiga roll du spelar i operationssalen. Din erfarenhet och ditt engagemang är något vi verkligen värdesätter, och vi ser till att du får de bästa förutsättningarna att trivas. Starta eget? Vi hjälper dig! – Är du intresserad av att starta eget bolag? Vi guidar dig genom processen och ger dig det stöd du behöver för att komma igång. Förmåner utöver det vanliga – Som en del av vårt team får du tillgång till exklusiva rabatter på hotell, hyrbilar, resor och gym, vilket gör ditt arbete och resande både enklare och mer förmånligt. Så här går det till: Skicka en intresseanmälan – Berätta kort om var, när och hur du vill arbeta. Vilka är dina viktigaste krav och önskemål? Vi kontaktar dig inom 48 timmar – Vi vill förstå dina behov och hitta det perfekta uppdraget för dig. Vi matchar dig med rätt uppdrag – När vi hittat en passande tjänst ser vi till att du får de bästa förutsättningarna att göra skillnad i din yrkesroll. Hos VårdIX får du vara en del av ett team som bryr sig om din arbetsglädje och utveckling. Vi vill att du ska kunna fokusera på det du älskar – att ge patientsäker vård under operationer – samtidigt som du har balans i livet. Är du redo för ett meningsfullt och flexibelt jobb där du blir sedd och hörd? Registrera dig på vår hemsida så kontaktar vi dig inom 48 timmar. Vi ser fram emot att kontakta från dig! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Välj ett jobb för att visa detaljer