Roslagens östra pastorat söker en församlingspedagog för åldrarna 7-20 år med placering i Norrtälje-Malsta församling. Roslagens östra pastorat är vackert beläget vid kusten och skärgården i Norrtälje kommun, en plats med rik historia, levande kulturliv och fantastiska möjligheter till friluftsliv. Här möts småstadens charm och närheten till både hav och natur. Beskrivning och arbetsuppgifter Du kommer att ha din arbetsplats på Mariagården i Norrtälje och tillhöra ett arbetslag på 20-talet medarbetare med arbetsplatser fördelat mellan Markuskyrkan och Mariagården intill Norrtälje kyrka. Din närmaste arbetsledare är församlingsherden i Norrtälje-Malsta församling. Tjänsten har ett fokus på verksamhet företrädesvis bland ungdomar och konfirmander. Visst arbete förkommer även med barn i låg- och mellanstadieåldrar. I tjänsten ingår exempelvis: Konfirmander och ungdomar, Ung-ledareutbildning, miniorer och juniorer, lägerverksamhet och medverkan i gudstjänst. Kvalifikationer För tjänsten ser vi gärna att du har en flerårig erfarenhet av arbete med barn i ålder 7-20 år och en utbildning som församlingspedagog Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet varför även andra kombinationer av erfarenhet och utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig kan vara aktuella för tjänsten. Utbildningar som då kan vara meriterande är t.ex.: Fackutbildning från universitet/ högskola Pastoralteologisk utbildning 1 år Förskollärarexamen Lärarexamen eller högskolexamen som motsvarar lägst kandidatexamen Övrigt Du är medlem i Svenska kyrkan. Tjänsten är tillsvidare på heltid. Tillträde 2025-09-01 eller senare enligt överenskommelse Det är meriterande med B-körkort och tillgång till bil. Upplysningar om tjänsten lämnas av församlingsherde Thorbjörn Larsson, 070-4842593, mailto:[email protected]
EMJ Installation & Bemanning AB söker flera Snickare för projekt i Norrtälje. projektet är nyproduktion av villa/parhus i trä. Primära uppgifter: Utvändigt arbete: Resning och montering av trästomme (väggar, bjälklag och takstolar) Montering av ytterväggar och takskivor Montering av ytterpanel och fasadbeklädnad Fönster- och dörrmontage Isolering av ytterväggar samt montering av vind- och fuktskydd Takläggningsförberedelser (läkt, papp) – i vissa fall även montering av takbeläggning Bygge av altaner, entrétrappor, carportar och liknande Invändigt arbete: Invändig regelväggsresning Isolering och montering av ångspärr Gipsning av väggar och tak Montering av innerdörrar, foder och socklar Köksmontering och annan fast inredning Förberedande arbeten inför el och VVS (i samarbete med installatörer) Golvläggning och invändiga snickeriarbeten Rivning och uppbyggnad av väggar, väggkonstruktioner i badrum och kök, fönsterbyten, snickerier, takarbeten m.m. Krav: Minst 5 års erfarenhet Bra svenska Körkort B Referenser Meriterande: Egna verktyg (Arvode tillkommer) Yrkesbevis som träarbetare/snickare (alt. dokumenterad yrkeserfarenhet) Flera års erfarenhet av nyproduktion, särskilt småhus, villor eller parhus God kunskap i regelresning, stomresning och fasadmontage Erfarenhet av gipsning, invändiga snickeriarbeten och köksmontering Vana vid att arbeta självständigt med ritningar och arbetsbeskrivningar
Restaurang Pad Thai/ Lotsvillan söker thailänsk kock. du ska ha erfarenhet av Thailänsk mat, I arbetsuppgifterna ingår förberedelser matlagning städning. bostad kan ordnas
Vill du vara med och utveckla framtidens äldreomsorg tillsammans med oss? Är du undersköterska och har ett stort engagemang och en vilja att bidra till att våra boende får en kvalitativ vård och omsorg? Då är du vår nya kollega! Vad innebär jobbet som undersköterska på Norlandia Äldreomsorg? En undersköterska inom Norlandia är en värdefull nyckelperson och vi söker dig som är skicklig i din yrkesroll och som tycker om att möte människor i olika situationer. Tillsammans i teamet med sjuksköterska, rehab och chef samverkar vi kring den boende för att ge ett gott liv varje dag. Vi söker dig med ett genuint intresse för den äldre människan där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utforma en trygg och säker personlig vård och omsorg. Du stödjer den boende i sin tillvaro och skapar förutsättningar för en trygg och meningsfull vardag. Som undersköterska ansvarar du för att ge de boende en god vård och omsorg av hög kvalitet i enlighet med vad som har överenskommits med boende i genomförandeplanen. Detta omfattar bland annat: Arbete som kontaktman utifrån Norlandias koncept Din dag. Personlig omvårdnad och omsorg och tillvarata boendes egna resurser. Arbete utifrån Norlandias koncept Smaklig måltid för att våra boende ska uppskatta maten och att måltidsupplevelsen ger guldkant i vardagen Dokumentera enligt Socialtjänstlagen; föra social journal och upprätta samt följa upp genomförandeplan. Planera, erbjuda och genomföra dagliga aktiviteter, utevistelse, underhållning, pyssel, kulturaktiviteter, m.m. såväl individuella som gruppaktiviteter Utföra serviceuppgifter såsom städning av lägenhet, tvätt av kläder, ledsagning och inköp med mera. Ta emot och utföra delegerade arbetsuppgifter såsom till exempel läkemedelsdelegering Ta ansvar i ombudsroller. Aktivt medverka i verksamhetens kvalitets- och förbättringsarbete Om Granparkens äldreboende Granparken är ett mysigt äldreboende belägen i Kvisthamra, Norrtälje med närhet till natur. Granparken har 48 boende platser fördelat på 6 avdelningar. En avdelning är med inriktning demens resterande fem är omvårdnad. Varje enhet har gemensamma utrymmen såsom kök, matsal, balkonger samt ett stort allrum där boende umgås, intar måltider, ser på TV eller dricker en kopp kaffe. För mer information om vårt äldreboende besök www.norlandia.se/Granparken Vi erbjuder dig: Kompetensutveckling Friskvårdsbidrag Rabatter och erbjudande på våra hotell och stuganläggningar samt rabatt på Norwegianflyg Systematiskt arbete för att nå den bästa arbetsmiljön där vi tillsammans skapar en trivsam arbetsplats med stor arbetsglädje Kollektivavtal via arbetsgivarorganisationen Almega Bransch F vilket även omfattar pensionsavsättning och försäkring Vem söker vi? För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som vill göra skillnad och vill bidra till att skapa ett Gott Liv – Varje dag för våra boende. Vi ser gärna att du är flexibel, ansvarstagande, ödmjuk och lyhörd. Du ska trivas med att samarbeta med andra samt ha en förmåga att anpassa din kommunikation utifrån mottagaren och skapa förtroende. Du bidrar till ett positivt arbetsklimat och delar vår värdegrund. Du behöver ha bevis om rätt att använda yrkestiteln undersköterska från Socialstyrelsen Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet inom vård och omsorg Du behöver ha goda kunskaper inom dokumentation Du behärskar svenska språket väl i både tal och skrift Vi ser gärna att du har god datorkunskap/datorvana Vi vill att du har god kännedom om de nationella kvalitetsregister som är aktuella för verksamheterna Om Norlandia Äldreomsorg Vi är ett familjeägt företag med mer än 15 års erfarenhet av äldreomsorg. Vi erbjuder spännande arbetsplatser från Boden i norr till Malmö i söder. I dagsläget driver vi ett 50-tal äldreboenden med huvudkontor i Stockholm och ett ekonomi- och lönekontor i Skene. Våra ledord Gott liv - varje dag innebär att våra medarbetare arbetar nyfiket, engagerat och uppmuntrande där den boendes individuella behov och önskemål ständigt är i fokus. Övrig information Anställningsform: Tillsvidare anställning Omfattning: 75% enligt överenskommelse Tillträde: Enligt överenskommelse Provanställning: vi tillämpar 6 månaders provanställning Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Inför en eventuell anställning ska du kunna uppvisa ett utdrag från belastningsregistret. Du behöver även kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES alternativt ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag: 2025-09-01 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Samordnare: Josefine Salmela E-postadress: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Forma framtidens mobilitet med Hedin Automotive Som en av Europas ledande aktörer inom mobilitetsbranschen brukar vi säga att vi har något för alla. Men det finns egentligen bara en sak som är viktig: vi har något för dig. Nu behöver vi stärka upp med en personbilsförsäljare med fokus på begagnade bilar i vår nya och fräscha anläggning i Norrtälje, beläget vid Norrteljeporten. Om rollen som säljare av begagnade bilar Som säljare hos oss får du chansen att arbeta med ett brett utbud av begagnade bilar. Din huvudsakliga uppgift blir att guida kunder genom hela försäljningsprocessen – från första kontakten till att leverera nycklarna och bilen. Du hjälper kunder att hitta rätt lösningar genom att presentera vårt utbud av begagnade bilar, ge råd om tillbehör och finansieringsalternativ, samt säkerställa att varje kund får en upplevelse som överträffar förväntningarna. Norreljeportens Handelsplats i Norrtälje Precis vid infarten till vackra Norrtälje ligger ett nytt och fräscht shoppingområde med affärer, restauranger, matbutiker och padelbanor. Här finns även vi och erbjuder försäljning av bilar. Utöver anläggningen belägen i Norrteljeportens Handelsplats finns Hedin också på Stockholmsvägen 39 där vi erbjuder service, reparation och däckhotell. De bägge anläggningarna arbetar tight tillsammans för att ge kunden den bästa möjliga kundupplevelsen. Vem är du? Vi vill att du har ett genuint intresse för att bygga långsiktiga relationer, där du skapar förtroende hos både kunder och kollegor genom din lyhördhet och förmåga att lösa problem. Du är målinriktad och trivs med att ta ansvar. Du behöver arbeta proaktivt och säkra upp nya kunder samt ta hand om och utveckla redan befintliga kundrelationer. Vidare kräver vi att du har: Tidigare erfarenhet av bilförsäljning. Förmåga att självständigt strukturera ditt arbete i en dynamisk arbetsmiljö. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. B-körkort med behörighet för manuellt växlad bil. Ett gott sinne för ordning & reda. Lyhörd och att du uppskattar att lära dig nya saker. Varför jobba med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se
Är du intresserad av att arbeta i en samhällsviktig och händelserik verksamhet, tillsammans med kunniga och drivna kollegor? Då kan detta vara ett jobb för dig! Anställningen är ett vikariat på sex månader, men kan därefter komma att övergå till fast anställning om intresse och möjlighet finns. Arbetet innebär Inom ramen för ditt arbete kommer du bland annat att: • Bemanna säkerhetskontrollen. • Vid behov av höjd säkerhet närvara vid förhandlingar samt vid behov bistå med teknisk hjälp i förhandlingssalar. • Bemanna receptionen. • Hantera larm, passersystem och besöksrutiner. • Delta i arbetet med den interna servicen som posthantering, lokaltillsyn, teknik- och IT-frågor, leveransmottagning, underhåll och skötsel. • Utföra administrativa arbetsuppgifter såsom lämna ut offentliga handlingar, fördela och besvara förfrågningar, arbeta med det digitala nämndemannasystemet, digitala utbetalningssystem och fakturahanteringssystem. • Arbeta med ärende- och målhantering, vilket innebär bland annat att förbereda förhandlingar, registrera inkomna handlingar, expediera domar, gallring, annan ärendehantering och arbete med gemensamma ansökningar om äktenskapsskillnad m.m. • Ansvara för brandskyddsarbete och brandronder. Flexibel arbetstid tillämpas men som ordningsvakt vid domstolen är viss arbetstid schemalagd samtidigt som det ingår visst övertidsarbete då rättegångar ibland kan pågå även efter ordinarie arbetstids slut. Vi söker dig som • har giltigt ordningsvaktsförordnande • har godkänd gymnasieutbildning med slutbetyg/examensbevis, • har erfarenhet av liknande arbete som beskrivs ovan, • är van datoranvändare och har intresse och fallenhet för att lära dig nya datorstödsprogram, • har goda kunskaper i svenska och engelska. Tidigare erfarenhet från arbete i säkerhetskontroll i domstol eller i övrigt inom rättsväsendet, företrädesvis domstol eller annan myndighet som arbetsgivaren bedömer relevant, är meriterande. Eftersom arbetet som ordningsvakt innebär att vara ansiktet utåt är det viktigt att du har ett bra bemötande, ett gott omdöme och en utpräglad känsla för service. Eftersom du har eget ansvar för ett flertal arbetsuppgifter är det viktigt att du har ett eget driv samt är ansvarstagande och har förmåga att se arbetsuppgifter och uppkomna situationer ur ett helhetsperspektiv. Du har mycket god samarbetsförmåga, är strukturerad och har även en god planeringsförmåga.
UPPDRAG & PERIOD Vi söker just nu sjuksköterskor för bemanningsuppdrag inom kommunala verksamheter under sommar perioden Lediga uppdrag via SÄBO, Hemsjukvården , regioner alt kriminalvården, du väljer själv vilket område du önskar. Vi arbetar alltid med schyssta villkor och konkurrenskraftiga löner. KVALIFIKATIONER Dina arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter för sjuksköterska inom kommun. ATT JOBBA MED OSS Tillsammans skapar vi en arbetssituation där du som vårdpersonal kan arbeta med bra villkor och rätt lön. Tjänstepension - För att arbete oavsett anställningsform ska vara långsiktigt. Resor och boende - Så att du kan stödja vården där behoven är som störst utan att hindras av geografi. Arbetskläder - Det är lättare att jobba om man är bekväm. Försäkringar - Om något händer ska du känna dig trygg i att du får stöd. Utbildningar - För att du alltid ska känna dig trygg på en ny arbetsplats. Vi jobbar alltid med individuell lönesättning där din kompetens och tidigare erfarenhet samt uppdragets karaktär är vägledande. VIRALIV Målsättningen är att erbjuda mer trygghet och flexibilitet än andra vårdbemanningsföretag och såklart högre löner än dem inom regionerna. Arbete med oss innebär därför branschens bästa villkor. Vi jobbar också hårt med att vara en arbetsgivare som bryr sig och som finns tillgänglig oavsett tid på dygnet. Vill du veta mer om oss eller läsa vad andra undersköterskor, sjuksköterskor och läkare tycker om att jobba med oss så kan du läsa mer på Bemlo:https://www.bemlo.se/companies/viraliv/ ANSÖKAN Ansök direkt via länken, eller ring oss på 08-50074050
EMJ Installation & Bemanning AB söker flera Snickare för projekt i Norrtälje. projektet är nyproduktion av villa/parhus i trä. Primära uppgifter: Utvändigt arbete: Resning och montering av trästomme (väggar, bjälklag och takstolar) Montering av ytterväggar och takskivor Montering av ytterpanel och fasadbeklädnad Fönster- och dörrmontage Isolering av ytterväggar samt montering av vind- och fuktskydd Takläggningsförberedelser (läkt, papp) – i vissa fall även montering av takbeläggning Bygge av altaner, entrétrappor, carportar och liknande Invändigt arbete: Invändig regelväggsresning Isolering och montering av ångspärr Gipsning av väggar och tak Montering av innerdörrar, foder och socklar Köksmontering och annan fast inredning Förberedande arbeten inför el och VVS (i samarbete med installatörer) Golvläggning och invändiga snickeriarbeten Rivning och uppbyggnad av väggar, väggkonstruktioner i badrum och kök, fönsterbyten, snickerier, takarbeten m.m. Krav: Minst 5 års erfarenhet Bra svenska Körkort B Referenser Meriterande: Egna verktyg (Arvode tillkommer) Yrkesbevis som träarbetare/snickare (alt. dokumenterad yrkeserfarenhet) Flera års erfarenhet av nyproduktion, särskilt småhus, villor eller parhus God kunskap i regelresning, stomresning och fasadmontage Erfarenhet av gipsning, invändiga snickeriarbeten och köksmontering Vana vid att arbeta självständigt med ritningar och arbetsbeskrivningar
Nu är det dax för vår kollega att gå på föräldraledighet. Det innebär att vi söker dig som är sugen på att prova på att arbeta hos oss under läsåret 25/26, med eventuell förlängning. Om Lotsen Förskolan Lotsen är en fristående förskola som ligger på Väddö. Förskolans verksamhet bedrivs i nybyggda lokaler med en nyanlagd förskolegård som har många olika miljöer så som skog, gräsytor och en planerad lekmiljö. På Lotsen står leken i fokus. I vår utbildning är det viktigt att barnen känner sig sedda, hörda och lyssnade på. Barnen har ett reellt inflytande i utbildningen, barnens intresse och nyfikenhet ligger som grund för undervisningen. Vi ser det som viktigt att vistas ute i varierad miljö, och vi har gångavstånd till skog, idrottsplats och naturreservat. Vi har ett nära samarbete med vårdnadshavare genom ett aktivt föräldraråd. På Lotsen får du kostnadsfria måltider och arbetskläder för undervisning inne och ute. Arbetsuppgifter Vi behöver dig som vill arbeta och trivs i ett mindre arbetslag. Du är nyfiken, engagerad, positiv och samarbetar i arbetslaget med engagemang. Tillsammans med arbetslaget bygger du en utbildning där barnens utveckling och lärande står i fokus. Du ska vara flexibel, engagerad och ha det omsorgsfulla lärandet i fokus. Du är trygg i din ledarroll och väl förtrogen med läroplanen, förskolans uppdrag och förskollärarens specifika uppdrag. Du ansvarar för den pedagogiska undervisningen och skapar underlag till förskolans systematiska kvalitetsarbete. Kvalifikationer Vi välkomnar dig som har förskollärarlegitimation och har några års erfarenhet av arbetet. Vi välkomnar även dig som har motsvarande yrkeserfarenhet inom ledarskap, har en annan lärarlegitimation eller god erfarenhet från förskolans arbete och utbildning. Anställningsform Tjänsten är ett vikariat ca 14 månader från och med september 2025 Ansökan Vi kommer att ha löpande intervjuer så sänd in din ansökan. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor angående Lotsen och tjänsten sänd oss ett mejl så kontaktar vi er. Tjänsten beräknas tillsättas den 1 september 2025. Om anställningen Lön Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön Anställningsvillkor Heltid Tillsvidare Var ligger arbetsplatsen? Sandviksvägen 30 76491 VÄDDÖ Arbetsgivaren Förskolan Lotsen AB
Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang. I Sverige finns 3,4 miljoner registrerade fastigheter. Hos oss kan du bidra till att säkra ägandet av Sveriges fastigheter genom att informationen i fastighetsregistret är riktig. Du kan också bidra med service till våra kunder och lämna ut information på ett rättssäkert sätt. Ditt arbete lägger bland annat grunden till en fungerade kredit-och fastighetsmarknad. ARBETSUPPGIFTER I din vardag som handläggare kommer du hantera ärenden som varierar i omfattning och komplexitet, vissa är enkla och snabba medan andra tar mer tid. Du analyserar och bedömer olika typer av underlag, begär in kompletteringar via telefon, mejl och brev i kontakt med privatpersoner och organisationer. Med stöd av lagar och regler gör du bedömningar och fattar beslut. I ditt arbete ingår muntlig och skriftlig kontakt med privatpersoner, organisationer och andra myndigheter. Tillsammans med teamet planerar du din egen arbetsdag och driver dina ärenden både självständigt och i samverkan med andra. Arbetet är kvalificerat och du lär dig och får nya kunskaper löpande tillsammans med dina kollegor i teamet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med som har minst 3-årig högskoleförberedande gymnasieutbildning. Det är meriterande att du har läst fristående kurser med relevant juridisk inriktning t ex familjerätt eller fastighetsrätt, alternativt har arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig (erfarenhet av handläggning och beslutsfattande inom offentlig verksamhet eller arbetslivserfarenhet från bank- eller mäklarbranschen). Du har även goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi arbetar i team så det är viktigt att du trivs med att samarbeta med andra. Vi letar därför efter dig som har en god kommunikativ förmåga, är samarbetsorientrad och flexibel. För tjänsten är det också viktigt att du har ett eget driv och förmåga att arbeta efter mål och göra vad som krävs för att uppnå dem på ett strukturerat sätt. Tjänsten hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan anställning. ÖVRIGT Lantmäteriet är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här, våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. I medarbetarskapet ingår att vi agerar utifrån den statliga värdegrunden och våra värdeord: service, öppenhet och handlingskraft. Som medarbetare på Lantmäteriet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. När verksamheten tillåter har du bland annat möjlighet att utföra dina arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Läs mer om vårt erbjudande på lm.se/jobbahososs För att skicka in din ansökan, klicka på länken i annonsen. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering och fokuserar på din kompetens för att bedöma dig och andra kandidater objektivt. Utifrån detta begär vi enbart CV och önskar att du inte bifogar något foto eller personligt brev till din ansökan. Du som har skyddade personuppgifter ska inte lägga in din ansökan i vårt rekryteringssystem, istället ber vi dig kontakta rekryterande chef. Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.
Välj ett jobb för att visa detaljer