Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang. I Sverige finns 3,4 miljoner registrerade fastigheter. Hos oss kan du bidra till att säkra ägandet av Sveriges fastigheter genom att informationen i fastighetsregistret är riktig. Du kan också bidra med service till våra kunder och lämna ut information på ett rättssäkert sätt. Ditt arbete lägger bland annat grunden till en fungerade kredit-och fastighetsmarknad. ARBETSUPPGIFTER I din vardag som handläggare kommer du hantera ärenden som varierar i omfattning och komplexitet, vissa är enkla och snabba medan andra tar mer tid. Du analyserar och bedömer olika typer av underlag, begär in kompletteringar via telefon, mejl och brev i kontakt med privatpersoner och organisationer. Med stöd av lagar och regler gör du bedömningar och fattar beslut. I ditt arbete ingår muntlig och skriftlig kontakt med privatpersoner, organisationer och andra myndigheter. Tillsammans med teamet planerar du din egen arbetsdag och driver dina ärenden både självständigt och i samverkan med andra. Arbetet är kvalificerat och du lär dig och får nya kunskaper löpande tillsammans med dina kollegor i teamet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med som har minst 3-årig högskoleförberedande gymnasieutbildning. Det är meriterande att du har läst fristående kurser med relevant juridisk inriktning t ex familjerätt eller fastighetsrätt, alternativt har arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig (erfarenhet av handläggning och beslutsfattande inom offentlig verksamhet eller arbetslivserfarenhet från bank- eller mäklarbranschen). Du har även goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi arbetar i team så det är viktigt att du trivs med att samarbeta med andra. Vi letar därför efter dig som har en god kommunikativ förmåga, är samarbetsorientrad och flexibel. För tjänsten är det också viktigt att du har ett eget driv och förmåga att arbeta efter mål och göra vad som krävs för att uppnå dem på ett strukturerat sätt. Tjänsten hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan anställning. ÖVRIGT Lantmäteriet är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här, våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. I medarbetarskapet ingår att vi agerar utifrån den statliga värdegrunden och våra värdeord: service, öppenhet och handlingskraft. Som medarbetare på Lantmäteriet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. När verksamheten tillåter har du bland annat möjlighet att utföra dina arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Läs mer om vårt erbjudande på lm.se/jobbahososs För att skicka in din ansökan, klicka på länken i annonsen. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering och fokuserar på din kompetens för att bedöma dig och andra kandidater objektivt. Utifrån detta begär vi enbart CV och önskar att du inte bifogar något foto eller personligt brev till din ansökan. Du som har skyddade personuppgifter ska inte lägga in din ansökan i vårt rekryteringssystem, istället ber vi dig kontakta rekryterande chef. Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.
Säljande receptionist till Nordic Wellness Norrtälje Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med närmare 350 klubbar och ett antal padelanläggningar runt om i landet. Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra anläggningar och ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, personal och pris. Vi erbjuder ett brett utbud av träning och välmående för alla åldrar, har närmare 500 000 medlemmar och fortsätter vår expansionsresa framåt. Nu söker vi en säljande receptionist till Nordic Wellness Norrtälje. Är du en serviceinriktad person med driv och engagemang? Vill du vara med och skapa en inspirerande träningsmiljö där våra medlemmar känner sig välkomna och motiverade? Då kan detta vara jobbet för dig! Vi söker dig som vill arbeta: Deltid på en av våra anläggningar I en roll där service, försäljning och medlemskontakt står i fokus Med varierande arbetstider, inklusive kvällar och helger Om rollenSom säljande receptionist är du klubbens ansikte utåt och ansvarar för att skapa en välkomnande och inspirerande miljö. Du ser till att varje medlem får en förstklassig träningsupplevelse och att anläggningen alltid håller högsta kvalitet. Dina arbetsuppgifter inkluderar att: Välkomna och hjälpa medlemmar samt gäster Skapa en ren, fräsch och trivsam miljö på anläggningen Hantera försäljning av medlemskap och produkter Bidra till en familjär och positiv atmosfär Säkerställa ordning och reda i receptionen och på gymmet Arbetet är varierande och kräver att du är flexibel och självgående. Ingen dag är den andra lik, och du kommer att spela en viktig roll i att skapa den bästa möjliga träningsupplevelsen för våra medlemmar. Vem söker vi?Vi letar efter dig som: Är 18 år eller äldre Trivs i mötet med människor och skapar goda relationer Har en positiv och serviceinriktad inställning Är flexibel och kan arbeta både dagtid, kvällar och helger Är självgående, tar egna initiativ och ser vad som behöver göras Trivs i ett högt tempo och kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Tidigare erfarenhet av service eller försäljning är meriterande, men inget krav. Det viktigaste är din inställning, energi och vilja att utvecklas! Vad erbjuder vi? En inspirerande arbetsmiljö fylld med träningsglädje och teamkänsla Möjlighet att utvecklas och växa inom företaget Chansen att engagera dig i gruppträning och andra delar av verksamheten Ett roligt och omväxlande jobb i en växande organisation AnsökanSom en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller, och genom att skicka in din ansökan godkänner du att en sådan kan utföras. Sök idag – vi vill höra från dig!Urval och intervjuer sker löpande – så vänta inte. Skicka in din ansökan idag och bli en del av Nordic Wellness-familjen, där vi tillsammans lever våra värdeord: FUN MOVEMENT STRONG TOGETHER
En 40-årig man med autism söker nu fler personliga assistenter. För att passa in i rollen som personlig assistent krävs att du är lyhörd och flexibel. Vi söker i första hand personal som kan hoppa in vid behov. Han har assistans dygnet runt förutom när han är på daglig verksamhet. I nuläget söker vi dig som kan jobba dagar och kvällar. Om dig Det är även väldigt viktigt att du är en person som kan vara ute i ur och skur då han tycker väldigt mycket om att promenera i alla väder. I arbetsuppgifterna ingår sedvanliga hushållsuppgifter, det är även viktigt att du kan passa tider då det även ingår att hämta honom på daglig verksamhet. Erfarenhet av autism är meriterande men det viktigaste är din personliga lämplighet och din samarbetsförmåga. På grund av kundens funktionsnedsättning är det även viktigt att du kan tala svenska. För att söka denna tjänst behöver du skapa ett konto via följande länk: https://nara.primass.se/primass/Register.aspx Du fyller sedan i din rekryteringsprofil samt laddar upp ditt cv och personliga brev. Du kan sedan söka tjänsten under fliken ”lediga tjänster”. Vi rekryterar löpande så skicka din ansökan redan idag, tillträde enligt överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan! Om NÄRA Hos NÄRA har vi arbetat med personlig assistans sedan 1995. Vi vill att våra kunder ska uppleva kvalité i den personliga assistansen. Kvalité är inte lika för alla - vi uppskattar olika saker, har olika drömmar och framför allt sätt att vilja leva våra liv på. Personlig assistans hos NÄRA utförs därför med respekt för individens självbestämmande. Arbetet som personlig assistent är mångsidigt och kan vara både spännande och utvecklande. Hos NÄRA omfattas personliga assistenter alltid av kollektivavtal. I rekryteringar hos NÄRA kan kunder/arbetsledare/anhöriga komma att läsa ansökningarna. Bakgrundskontroll kan förekomma i våra rekryteringar och utdrag ur polisens belastningsregister tas alltid i uppdrag hos minderåriga. Du behöver kunna styrka din identitet och din rätt att arbeta i Sverige.
Om mig Jag är en 22-årig kille som bor i egen lägenhet. Jag är kreativ och tycker om musik och djur. Jag har just nu fullt fokus på rehab, träning och aktiviteter. Det är viktigt för mig att få pepp att göra detta och utmana mig att nå ett steg längre. Jag behöver assistans med all daglig livsföring såsom personlig hygien, tvätt, städ, matlagning mm. Om dig: Jag söker sig om är aktiv, tycker om att röra på dig, vara ute och promenera samt tycker att träning är kul. Det är ett plus om du är kreativ och tycker om att hitta på "pyssliga" aktiviteter. Jag ser även att du är strukturerad och noggrann i ditt arbete. Jag uppskattar att du är empatisk, omtänksam och kan arbeta lika bra ensam som tillsammans med andra. Bemanning: Det ingår ett utökat (och arvoderat) bemanningsuppdrag i den här tjänsten som innebär att man vissa veckor måste vara anträffbar på annan tid än arbetstid, för att i situationer då ingripande krävs ringa in en vikarie eller själv hoppa in och assistera. Detta är Assistans i Balans sätt att säkerställa att våra uppdragsgivare alltid har en välbekant assistent vid sin sida. Uppdraget delas av alla assistenter som arbetar efter ett regelbundet schema. Tjänsten: Är på 80%. Arbetet är förlagt på 12-timmars pass, dag eller vakennatt och eventuellt någon helg, på rullande schema. För att anställas måste du uppvisa giltig ID-handling utdrag ur polisregistret och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Om Assistans i Balans: Assistans i Balans anordnar - med lång och egen erfarenhet - högkvalitativ personlig assistans till personer med omfattande funktionsnedsättning i enlighet med LSS och Independent Living-rörelsen. Vi vill bidra till en jämlikare värld där alla oavsett funktionsnedsättning ges en möjlighet att leva ett självständigt liv med självbestämmande och självrespekt i fokus. Vår service är nära, personlig och kontinuerlig och vår ambitionsnivå är hög. Alla medarbetare får grundlig introduktion, fortlöpande utbildning, ta del av vårt värderingsarbete, friskvårdsbidrag och trygghet genom kollektivavtal (Fremia - Kommunal). Läs mer på www.assistansibalans.se
Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team Världens roligaste extrajobb!Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb Djungelgympa – lekfull gymnastikträning för barn i åldern 2-6 år. Till vår verksamhet söker vi nu en inspirerande ledare som vill lära ut grunderna i gymnastik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att: Arbeta som barngymnastiksledare. Alternativt har du själv sysslat med gymnastik och har ledarerfarenhet från annan barnverksamhet. Att du har ett brinnande intresse för barnidrott ser vi som en självklarhet. Dina arbetsuppgifter Att vara ledare för Djungelgympa består i huvudsak av att leda gymnastikpassen och på ett pedagogiskt sätt sprida glädje till barnen. Som ledare hos oss arbetar du utifrån vårt färdiga träningsupplägg. Upplägget som är framtaget av Active Academys idrottspedagoger. Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! Du förväntas visa stort engagemang för att skapa rörelseglädje för dem deltagande barnen. Det här får du som är ledare hos oss Inför terminen får du gå vår ledarutbildning. Du får även löpande coachning och stöttning från personalen på Active Academys kontor. Utöver ovan får du även världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper. Anställningsvillkor Timanställning med start vecka 35, 2025 Kurs 1 startar v.35-42 och pågår i 8 veckor. Kurs 2 startar v.45-50 och pågår i 6 veckor. Passen är förlagda på vardagar mellan 17-19 eller dagtid på helgerna. Mer info kommer vid en eventuell intervju. VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL ACTIVE ACADEMYS LEDARTEAM! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!
Personal Roslagen är ett bemannings- och rekryteringsföretag som grundades år 2000 och har kontor i Norrtälje och Åkersberga. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag och arbetar med personaluthyrning och rekrytering i de flesta branscher och yrken. Vi söker nu maskinoperatörer för uthyrning till ett av våra kundföretag i Norrtäljetrakten. Uppdraget startar så fort som möjligt. Du kommer att arbeta i vår kunds tekniskt avancerade produktion. Inga tunga lyft förekommer. Uppdraget pågår till slutet av december, med möjligheter till förlängning. Du får gärna ha några års arbetslivserfarenhet av montering och inom industrin. Det är en fördel om du är tekniskt lagd. Som person bör du vara lugn och stabil och van att jobba i IT-styrda miljöer. Du behöver behärska svenska och engelska. Det är en fördel om du kan börja med kort varsel. Eftersom vår kund finns i Roslagen bör du vara bosatt i Roslagen, eller beredd att flytta hit. Vi kommer att kalla sökande till intervjuer vartefter ansökningar inkommer, varför du bör ansöka så snart som möjligt.
Vill du ta nästa steg i din restaurangkarriär? Vi söker en engagerad och driven Assisterande Restaurangchef till vår snabbväxande kedja – ChopChop! Som Assisterande Restaurangchef är du en nyckelperson i vårt ledningsteam. Tillsammans med restaurangchefen leder du den dagliga driften och motiverar teamet till att nå både högt ställda mål och härlig arbetsglädje. Du kommer att arbeta nära våra gäster och kollegor för att säkerställa att vi varje dag levererar på våra tre ledord: Gott. Snabbt. Enkelt. Om oss ChopChop är Europas första asiatiska drive-thru och grundades 2011. Idag finns vi på 43 platser runt om i Sverige – och fler blir det! Vi erbjuder våra gäster god mat lagad på råvaror av hög kvalitet, och en upplevelse som går bortom det vanliga inom snabbmat. Dina ansvarsområden: Som Assisterande Restaurangchef är du en viktig del av teamet och jobbar tätt ihop med restaurangchefen för att få både människor och resultat att växa. Du leder det dagliga arbetet, planerar scheman och ser till att både gäster och kollegor trivs. Med fokus på service, kvalitet och arbetsglädje håller du restaurangen på topp – varje dag! Tillsammans med teamet kommer du att driva detta: Driva restaurangen mot uppsatta mål genom tydliga handlingsplaner. Leda teamet i det dagliga arbetet och vara ett föredöme i både service och arbetsglädje. Planera personal, schemaläggning och bemanning. Säkerställa en hög nivå av kundbemötande och service. Ansvara för rutiner kring kvalitet, renlighet, underhåll och regelefterlevnad. Bidra till lokal marknadsföring och försäljningsaktiviteter. Aktivt följa upp resultat och driva förbättringar. Vem är du? Du är en naturlig ledare med minst ett till två års erfarenhet av personalansvar, gärna inom restaurang eller servicebranschen. I din roll trivs du med att ta ansvar, fatta egna beslut och påverka resultatet på riktigt. Du är strukturerad, lösningsfokuserad och har ett starkt driv att arbeta mot tydliga mål. Din positiva energi smittar av sig, och du har förmågan att motivera och inspirera andra till att göra sitt bästa. Eftersom vi verkar i en snabb och serviceinriktad miljö är det också viktigt att du har tidigare erfarenhet från restaurang- eller servicebranschen – det ser vi som ett grundkrav. Vad erbjuder vi? Hos oss får du en utvecklande och fartfylld roll i ett företag som ständigt växer och satsar framåt. Du får möjlighet att påverka både din egen och verksamhetens utveckling, och växa som både ledare och person. Med ett starkt varumärke i ryggen och höga ambitioner för framtiden erbjuder vi en stabil och trygg arbetsplats där du kan känna dig säker i din roll. Samtidigt får du vara en del av ett team som stöttar varandra, inspirerar och har roligt tillsammans varje dag. Redo att ta klivet? Skicka in din ansökan och bli en del av ChopChop-familjen. Tillsammans skapar vi inte bara god mat – utan också framtidens snabbmatsupplevelse.
Vi på Nordecta AB söker ständigt duktiga svetsare och smeder som vill vara ute hos våra kunder. Kunderna finns runt hela Sverige så det är bra om du kan åka på res jobb och sova borta. Denna kund önskar att man kan vara i Hallstavik under veckorna. Arbetet beräknas kunna starta runt V.32 Din Profil Du som söker till oss har vana av svetsning i dom flesta material grupper på både vita och svarta material. Svetsmetod i detta arbete är att kunna svetsa rostfritt/syrafast och krav på giltig svetsarprövning. Ritningsläsning är ett krav då man ska kunna kliva in hos kunden och starta arbetet rätt omgående. Du bör lägga stor vikt på noggrannhet i ditt utförda arbete. Att lämna ifrån sig ett väl utfört arbete med känslan av stolthet samt en nöjd kundgarantiStor vikt läggs på personliga egenskaper. Ditt arbete kommer att innebära arbete med svetsning, du bör kunna arbeta både ensam och i grupp, ta egna initiativ. Krav: Svetsare, manuell - 2-4 års erfarenhet, B-Körkort tillgång till egen bil . Meriter: Ritningsläsning Heta Arbeten Travers Körkort Språk: Förstå och göra sig förstådd på svenska Vi tar endast emot ansökan via länken Vid rekryteringen lägger vi stor vikt vid din personlighet. Vi ser därför att du är positiv och lösningsorienterad. Lagarbete är en förutsättning för oss och en självklarhet för dig. Trivs du med att arbeta i ett högt tempo är detta jobb för dig! Nordecta AB är ett serviceföretag inom bemanning. Vi bemannar inom alla områden, men är speciellt nischade inom främst industri, verkstad, lager och logistik. Sedan Nordecta AB startade 2010 har ett antal företag gett oss sitt förtroende med vår personal. Nordecta har kollektivavtal och är auktoriserat bemaningsföretag.
Textilia levererar tvätt-och textilservice till kunder med höga krav på hållbarhet, service, kvalitet och hygien. Genom Engagemang, Nytänkande och Affärsfokus skapar vi tillsammans med våra kunder en renare morgondag. Om tjänsten Textilia i Rimbo är ett modernt och tekniskt utvecklat tvätteri. Som tvättbiträde på Textilia arbetar du inom alla olika delar av vår produktionsverksamhet: från sortering och tvätt till efterbehandling och packning. Vi tycker att det är viktigt att alla våra medarbetare ges möjlighet att lära sig nya saker och utvecklas och det gäller även den här tjänsten. Nu söker vi dig som med stort engagemang vill arbeta i en högt automatiserad processindustri som dagligen levererar en mycket viktig textilservice till våra kunder. Du rapporterar till en av enhetens produktionsledare. Vem är du? Vi tror att du är en positiv person som tycker om att samarbeta och skapa resultat tillsammans med dina kollegor. Du är engagerad, nyfiken och tar ett stort ansvar för dina uppgifter. Det är viktigt att du har förmågan att uttrycka dig själv både i tal och skrift och kan ta till dig instruktioner och annan information som är viktig för att kunna utföra arbetet. Övrigt om tjänsten Arbete sker över två skift, dag och kväll. Tidsbegränsad anställning kan tillämpas. Lön enligt kollektivavtal. Vi gör bakgrundskontroller. Rekryterings och bemanningsföretag undanbes vänligen att höra av sig. Låter det intressant? Sök redan idag! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum! TILLSAMMANS FÖR EN RENARE MORGONDAG! En renare morgondag innebär att vi skräddarsyr lösningar som underlättar våra kunders vardag – med ren tvätt som följd. Det innebär också att vi strävar efter att göra det på ett så långsiktigt hållbart sätt som möjligt, med handlingar som främjar både miljö och människa. För att lyckas har vi tillsammans med Textilia Danmark närmare 2600 medarbetare utspridda på 28 tvätterier. I Sverige finns vi över hela landet - från Boden i norr till Malmö i Söder. Vi har över 40-nationaliteter representerade, ett stort åldersspann och en könsfördelning på cirka 50 % män/kvinnor inom hela företaget och 40 % kvinnor i ledning. Sunt förnuft i stället för regler och manualer På Textilia drivs vi av syfte, tydliga intentioner och värderingar – inte av regler och manualer. Vi använder vårt omdöme och sunda förnuft när vi utför vårt arbete, och vi vågar göra fel på vägen för att lära oss och växa. Självklart har vi mål, handlingsplaner och ledningssystem precis som i många andra företag, men vi kombinerar det med en platt ledningsstruktur och decentraliserat ansvar. Ledaren finns till som stöd och medarbetaren är expert inom sitt område. Det skapar tillit och utgör grunden för att det inom Textilia är möjligt att växa med uppgiften. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på textilia.se/jobb.
Vi på Submit söker nu efter en Fönsterrenoverare till vår samarbetspartner i Stockholm.Om företaget: Vår kund är ett stabilt bolag som sätter personalen i första hand. Företaget arbetare med målning och även fönsterrenoveringar runtom i Norrtälje/Roslagen. Arbetsuppgifter: Som fönsterrenoverare hos vår kund så utgår du ifrån deras verkstad belägen i Norrtälje. I arbetet ingår det att man demonterar och transporterar fönsterbågar till verkstaden, slipar, skrapar och målar fönstrerna. Sedan ska man även transportera tillbaka fönsterna, därav som det är ett krav på B-körkort manuellt. Profil: Tekniskt intresserad Jobbar bra själv men är även service inriktad Lyhörd och har lätt att lära sig Krav: B-Körkort manuellt Tidigare erfarenhet inom måleri eller snickeri (Går bra om man bara gått som lärling) Goda referenser Bor i Norrtälje eller i närheten Meriterande: Arbetat som snickare eller målare tidigare Plats: Norrtälje Start: Omgående Lön: Enl ö.k Arbetstid: 7-16 vardagar Om oss:Vi på Submit kännetecknas av ett genuint engagemang och strävar alltid efter att skapa de mest gynnsamma förutsättningarna. Vi värdesätter varje individ och sätter stor värdering på att skapa en arbetsmiljö där våra medarbetare inte bara trivs utan också har möjlighet att utvecklas fullt ut. Som konsult hos Submit öppnas dörrar till professionell tillväxt och möjligheter att bygga värdefulla nätverk som kommer att vara en tillgång för dig i framtiden. Vi tror på att investera i våra medarbetares personliga och professionella utveckling. Därför tillhandahåller vi en dedikerad konsultchef som stöttar dig genom hela din resa, och som finns där för att ge vägledning och stöd på vägen mot framgång. Låter detta som något för dig? Ansök idag! Vid frågor om tjänsten kontakta [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer