Utredare inom avfall och återvinning till Norrtälje Vatten och Avfall

Norrtälje Vatten och Avfall levererar dagligen tjänster och produkter inom vatten, avlopp, avfall och återvinning. Vi skapar även förutsättningar för att lokalsamhället ska kunna växa och utvecklas på ett hållbart sätt. Vi finns till för våra kunder och medarbetarna är vår viktigaste resurs. Om tjänsten Avfallsverksamheten är i en utvecklingsfas, vilket är kopplat till ny lagstiftning och höjda krav på bland annat ökad sortering av förpacknings-, bygg- och textilavfall. I och med detta söker vi ytterligare en kollega som kan förstärka vår grupp som arbetar med avfall inom avdelningen Planering och utveckling. Kom och arbeta i en utvecklande och spännande bransch! Norrtälje Vatten och Avfall har spännande utmaningar på grund av kommunens geografiska läge och dess spridda befolkning, både på fastland och i skärgård. Då kommunen har ett stort antal fritidshus råder även stora årstidsvariation beträffande antalet personer som vistas i kommunen. Från och med 2024 övergick ansvaret för förpackningsinsamling till kommunerna. Det innebär bland annat att vi nu driver alla återvinningsstationer och arbetar för att senast 2027 ha infört fastighetsnära insamling av förpackningar i alla hushåll. Vi har även ett stort arbete framför oss gällande ombyggnation av flera återvinningscentraler, arbeta fram en ny avfallsplan samt andra spännande projekt kopplade till ökad återvinning.   Arbetsbeskrivning I din roll som utredare inom avfall och återvinning är du en viktig person i Norrtälje Vatten och Avfalls hållbarhetsarbete! Du driver självständigt utredningar och projekt i tidiga skeden, upprättar avtal, hanterar remisser och arbetar strategiskt inom avfallsfrågor tillsammans med dina kollegor inom avdelningen. Du kommer att agera som sakkunnig inom avfallsfrågor och fungera som rådgivare internt och externt. Rollen är bred och innehåller arbete i långa projekt kombinerat med arbetsuppgifter med korta tidsplaner. I rollen ingår kontakter med såväl invånare, kommunen, myndigheter, konsulter, entreprenörer och kollegor där kommunikationen kan beröra såväl tekniska som ekonomiska och juridiska aspekter. Du kommer även att samarbeta med många av avfallsverksverksamhetens funktioner inom drift- och projektavdelningarna.  Exempel på arbetsuppgifter: • Planera, utreda och följa upp införandet av förpackningsinsamling • Vara ansvarig för utredningar och förstudier samt projektering i tidiga skeden • Bistå med kravställning och vara delaktig vid framtagande av förfrågningsunderlag till upphandlingar • Omvärldsbevakning och kontakt med närliggande kommuner • Nära kontakt med kommunens samhällsbyggnadsförvaltning • Kontakt med bostadsrättsföreningar, markägare, privatpersoner och verksamheter • Representera avfallsverksamheten genom att besvara vissa kundärenden, åka på kundbesök, hålla presentationer och företräda avdelningen och bolaget i avfallsfrågor internt såväl som externt   Kvalifikationer Vi söker dig som har stort intresse för miljö- och avfallsfrågor och gärna en bred erfarenhet inom området. Exempel på erfarenheter som vi värderar högt: • Högskoleutbildning inom ett för tjänsten relevant område alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. • Minst 3 års arbetslivserfarenhet • Erfarenhet av att driva projekt • Erfarenhet av avfallsbranschen • Kunskap inom avfallslagstiftning • Erfarenhet av upphandlingsfrågor • Erfarenhet av transportplanering • B-körkort Du är en engagerad, flexibel och strukturerad person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har lätt för att kommunicera med entreprenörer och kollegor och är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift. Du kan snabbt ställa om utifrån förändrade omständigheter och navigera mellan detaljfrågor och helhetsperspektiv. Rollen innebär mycket samarbete inom och utanför organisationen och därför är samarbetsförmåga en viktig egenskap samt att du ska trivas med att skapa nya kontakter. Vi lägger stor vikt vid god kommunikativ förmåga i och med att tjänsten innebära många sociala kontakter, både internt och externt. Som person är du självgående, du tar ett eget ansvar för ditt arbete genom att strukturera, planera och driva ditt arbete framåt. Du bidrar till god stämning och strävar efter ett gott samarbete med dina kollegor.   Om arbetsplatsen Norrtälje Vatten och Avfall ansvarar för insamling och behandling av kommunalt avfall från ca 50 000 kunder, latrinavfall från ca 2 700 kunder och slamavfall från ca 30 000 enskilda avloppsanläggningar. Vi ansvarar också för planering, utveckling och upphandling av insamlings- och behandlingstjänster samt för att ta fram avfallstaxa, lokal avfallsplan och lokala föreskrifter om avfallshantering. Insamling och borttransport av kommunalt avfall sköts av upphandlade entreprenörer, medan kommunens återvinningscentraler bemannas av vår egen personal. Anställningsform Heltid, tillsvidare Tillträde enligt överenskommelse  Urvalsarbete och intervjuer sker löpande under annonseringstiden. Norrtälje Vatten och Avfall är ett aktiebolag som ägs av Norrtälje kommun. Den 1 mars 2021 tog bolaget över verksamheterna från VA-avdelningen och renhållningsavdelningen på kommunen. Norrtälje Vatten och Avfall har ungefär 140 anställda. Surfa in på vår webbplats www.nvaa.se. Där kan du läsa mer om verksamheten, vad vi står för och hur du kommer i kontakt med oss. Ansökningshandlingar till denna tjänst är att betrakta som offentliga handlingar som vi kan komma att lämna ut på begäran. Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.

10 maj 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Två personliga assistenter sökes till kvinna i Rimbo

Vem är du? Vi söker dig som är lugn, initiativtagande och självgående. Du behöver kunna se var du behövs och vad du behöver göra själv. Du är även lyhörd och ansvarstagande. Det är viktigt att det finns en personkemi mellan dig och kunden och detta kan lägga grunden för ett anställningsbeslut. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg och i synnerhet inom personlig assistans. Det är en fördel om du tycker om djur, då det kan finnas djur i kundens hem. För denna tjänst behöver du ha körkort och tillgång till egen bil för att kunna ta dig till kunden, då det är ett par kilometer mellan närmsta busstation och kunden. Om tjänsten: Vi på Nordström Assistans söker två personer som vill arbeta på heltid (100 %) med personlig assistans. Arbetstiderna är förlagda främst mellan 07:00-19:00, mån-sön. Det är krav på att du: Har B-körkort och tillgång till egen bil. Är praktiskt lagd och kan utföra vardagliga hushållssysslor, såsom matlagning, mathandling och att hålla i ordning i hemmet. Behärskar det svenska språket väl i tal- och skrift. Inte är pälsallergiker, då det finns djur i kundens hem. Anställningsform: Heltid. Tillträde: Omgående. Urvalet sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar är i enlighet med kollektivavtal. RekryteringsprocessenDin ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid anställning kan ett utdrag ur belastningsregistret behöva uppvisas. Det beställs på polisens hemsida - BelastningsregistretFör dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Ersättning utbetalas i form av timlön. Om inget annat avtalas tillkommer12% semesterersättning ochOB-ersättning. Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se/

10 maj 2024
Sista ansökan:
27 oktober 2024
Riggare eller händig seglare

Yrkeskunnig Riggare eller händig seglare I och med bra efterfrågan på våra tjänster så söker vi på Linjettvarvet nu en erfaren riggare. Personen kommer jobba med stående och löpande rigg för både nyproduktion och servicebåtar. Du ska kunna hantera på- och avrigging, reparationer och underhåll samt nya master till Linjettsegelbåtar. Under vinterhalvåret kommer jobbet varvas med varierat servicearbete. I rollen behöver man kunna hantera ansvar och självständigt arbete. Minst 3 års erfarenhet inom yrket är ett krav. Hos oss finns det goda möjligheter att fortsätta utvecklas tillsammans med vårt team. Vi söker efter dig som har bred kunskap om riggning, tampar och splitsarbete. Kanske är du en intresserad seglare som är händig och vill utvecklas inom service och riggning av segelbåtar? Du behöver vara bra på att hålla en struktur och ordning på ditt arbete och självständigt kunna planera och genomföra arbetsuppgifterna. Noggrannhet som person är viktigt. Stora utmaningar finns inom området och vi skall ligga i framkant med hög kompetens rörande marint snickeri och ytbehandling under de närmaste åren. För rätt person så finns stor frihet i arbetet kombinerat med kompetenta och glada medarbetare. Vi strävar efter mångfald på alla sätt – bland annat ser vi gärna kvinnliga sökanden! Om Rosättra Vi är ett modernt båtvarv med 127 åriga traditioner och ca 30 anställda beläget 15 km från Norrtälje. Vi bygger Linjett segelbåtar med moderna metoder och tar även hand om dessa under vintern. Efterfrågan på våra handbyggda Linjettsegelbåtar och tjänster ökar och vi behöver stärka oss för framtida kommande projekt. Våra kunder har mycket höga förväntningar på våra Linjetter och servicearbeten. Vi som arbetar här har en stark känsla för kvalitet och service och sätter alltid båtägaren i fokus. Samtliga personer som arbetar på Rosättra Båtvarv behöver ha ett eget driv och entusiasm för att bidra. Vår arbetsvecka slutar 13.30 på fredagar och ger ett längre veckoslut, vi har friskvårdsbidrag och GS-avtal. Arbetet innebär personlig frihet och ansvar som måste kunna hanteras av samtliga anställda på varvet

10 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Båtbyggare Laminering / Gelcoatering

I och med bra efterfrågan på våra båtar ökar och produktionen växer så söker Linjett Yachts nu erfarna laminerare till vår plastbåtproduktion. Du behöver ha erfarenhet och kunskap om något område inom: Gelcotering/lagning av gelcoat, Polyester-laminering för hand eller med injicering genom vacuumteknik, applicering av glasfiberväv. Vår produktion hanterar båtar mellan 10-15 m och kräver yrkeskicklighet och erfarenhet av nämnda områden. Erfarenhet från laminering med epoxi och kolfiber är också kvalificerande men ej ett krav. SNI kod: 30.120 Hos oss finns det goda möjligheter att fortsätta utvecklas och bygga sin kunskap ihop med produktionen av våra båtar. Du behöver vara bra på att hålla en struktur och ordning på ditt arbete och självständigt kunna planera och genomföra installationerna under ansvar. Att samarbeta med teamet är lika viktigt som att kunna styra sig själv i sitt arbete. Vi som båtvarv jobbar för att ligga i framkant med hög kompetens. För rätt person så finns stor frihet i arbetet, kombinerat med kompetenta och glada medarbetare som alla jobbar för att utvecklas och hjälpa varandra. Vi är en arbetsplats som värderar mångfald på alla sätt. Om Linjett Vi är ett modernt båtvarv med 127 åriga traditioner och ca 45 anställda beläget 15 km från Norrtälje. Vi bygger Linjett segelbåtar med modern teknologi och tar även hand om båtarna under vintern. Efterfrågan på våra handbyggda segelbåtar och tjänster ökar och vi behöver stärka oss för framtida kommande projekt. Våra kunder har mycket höga förväntningar på våra Linjetter och servicearbeten. Vi som arbetar här har en stark känsla för kvalitet och service och sätter alltid båtägaren i fokus. Samtliga personer som arbetar på Linjettvarvet behöver ha ett eget driv och entusiasm för att bidra. Vår arbetsvecka slutar 13.30 på fredagar och ger ett längre veckoslut, vi har friskvårdsbidrag och GS-avtal. Arbetet innebär personlig frihet och ansvar som måste kunna hanteras av samtliga anställda på varvet.

10 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Yrkeskunnig Maskinsnickare / Möbelsnickare till båtproduktion

Yrkeskunnig Maskinsnickare / Möbelsnickare I och med bra efterfrågan på våra båtar så söker Rosättra Båtvarv nu erfaren maskinsnickare. Personen med erfarenhet skall kunna hantera självständigt arbete under ansvar. Minst 3 års erfarenhet inom yrket samt yrkesutbildning i grunden är ett krav. Här krävs en vilja att utveckla sig själv och sin kunskap om trä och dessa egenskaper ihop med konstruktionen i våra båtar. Vi söker efter dig som har erfarenhet och kunskap från maskinsnickeri och finsnickeri. Du behöver vara bra på att hålla en struktur och ordning på ditt arbete och samtidigt självständigt kunna planera och genomföra hantverket. Stora utmaningar finns inom området och vi skall ligga i framkant med hög kompetens rörande marint snickeri och ytbehandling under de närmaste åren. För rätt person så finns stor frihet i arbetet kombinerat med kompetenta och glada medarbetare. Att skriva och tala svenska är ett krav. Vi strävar efter mångfald på alla sätt – bland annat ser vi gärna kvinnliga sökanden! SSYK kod: 7111 Träarbetare, snickare Om Rosättra Vi är ett modernt båtvarv med 127 åriga traditioner och ca 30 anställda beläget 15 km från Norrtälje. Vi bygger Linjett segelbåtar med moderna metoder och tar även hand om dessa under vintern. Efterfrågan på våra handbyggda Linjettsegelbåtar och tjänster ökar och vi behöver stärka oss för framtida kommande projekt. Våra kunder har mycket höga förväntningar på våra Linjetter och servicearbeten. Vi som arbetar här har en stark känsla för kvalitet och service och sätter alltid båtägaren i fokus. Samtliga personer som arbetar på Rosättra Båtvarv behöver ha ett eget driv och entusiasm för att bidra. Vår arbetsvecka slutar 13.30 på fredagar och ger ett längre veckoslut, vi har friskvårdsbidrag och GS-avtal. Arbetet innebär personlig frihet och ansvar som måste kunna hanteras av samtliga anställda på varvet

10 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Möbelsnickare

Noggrann och duktig möbelsnickare till vårt finsnickeri i Rimbo norr om Stockholm sökes. Vårt systerbolag Ekberg Snickeri startade vi för 1,5 år sedan och idag arbetar vi två personer där men har ambitionen att bli flera. Vi tillverkar allt inom specialsnickerier åt företag och privatpersoner, t.ex. receptionsdiskar, fönster, kök och garderober. Vår ambition är att enbart leverera högsta kvalitet åt krävande kunder. Vårt snickeri är fullutrustat med moderna maskiner och bekväma personalutrymmen. Vi söker någon med mycket energi och som är en lagspelare men även kan arbeta självständigt. Vi förutsätter att du har lämplig utbildning och flera års erfarenhet från liknande arbete. Vi söker någon som kan börja arbeta direkt efter semestern, men ansök gärna redan idag med ett kort personligt brev där du berättar om dig själv och din erfarenhet, samt ett cv.

10 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Vikariat bemanningsassistent/samordnare till Birgittagården | Tiohundra

Nu behöver vi stärka upp med en samordnare! Är du undersköterska, har administrativa erfarenhet och är självständig i ditt arbete? Då kan vikariatet som samordnare på Birgittagården passa dig. Välkommen till vårt trygga team! Om tjänsten Vår ordinarie bemanningsassistent/samordnare är tjänstledig för studier och därför söker vi nu en ersättare till vår vård- och omsorgsboendet Birgittagården. I arbetsuppgifterna ingår att sköta den dagliga bemanningen, schemaläggning, sjuk- och semesteranmälan. Även uppgifter såsom att lägga och ta emot beställningar, attestera och kontera fakturor, beställa arbetskläder och namnbrickor, introduktion av nya medarbetare, felanmälan, larm och utbildning i larm, avvikelsehantering och andra vanligt förekommande administrativa arbetsuppgifter ingår i rollen. Vid behov på ingår omsorgsarbete på avdelningen. Din arbetsplats är i Rimbo. Tjänsten är på 100% och arbetstiderna är dagtid måndag - fredag, helgarbete kan förekomma. Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat: Schemaläggning Daglig bemanning och hantera frånvaro Kontering Avvikelsehantering Om vårt erbjudande: Vi erbjuder sistans utefter verksamhetens och friskvårdsbidrag på 5000 kr för år 2024. Du kan läsa mer om våra förmåner här. Om dig För den här tjänsten behöver du: Vara legitimerad undersköterska och ha ansökt om skyddad yrkestitel Erfarenhet av administrativt arbete God data-och systemvana Mycket god svenska i tal och skrift Det är meriterande om du också har: Erfarenhet av bemanning & schemaläggning Erfarenhet från äldreomsorgen Erfarenhet av arbete med patienter med demenssjukdom Erfarenhet av Heroma och Clockwork För att lyckas i rollen ser vi att du först och främst är självgående och strukturerad i ditt arbete. Vidare är du problemlösande och flexibel på så vis att du snabbt kan växla arbetsuppgifter beroende avdelningarnas behov. Därtill har du en god samarbetsförmåga och har lätt för att skapa relationer. Slutligen har du en god helhetssyn och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll men ser till verksamhetens bästa i agerande och beslut här och nu men också framöver. Du delar vår värdegrund som bygger på delaktighet, trygghet och respekt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om oss Birgittagården är ett vård- och omsorgsboenden i Rimbo. Birgittagården har totalt 8 avdelningar med 72 lägenheter.  Vi har även ett korttidsboende med växelvård, och en dagverksamhet med gäster på vardagar. Hos oss erbjuder vi både återkommande gemensamma aktiviteter samt aktiviteter för den enskilde utifrån personens önskemål och behov. Små aktiviteter i vardagen som att sitta ner och prata en stund, titta på fotografier, fixa håret eller kanske att måla naglarna, värdesätts lika mycket som en gemensam utflykt eller en kräftskiva. Det finns många möjligheter för de boende att umgås på flera platser i huset. Sommartid sker ett flertal gemensamma aktiviteter på enheternas uteplats/trädgård. Vi är en del av Tiohundra – det kompletta vårdbolaget i Roslagen. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

10 maj 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
ST-läkare till Bergshamra vårdcentral | Tiohundra

Vill du göra din ST på en välfungerande vårdcentral några mil norr om Stockholm? Vi är en liten vårdcentral där vi har en familjär stämning, hjälper varandra och har hög kompetens bland våra medarbetare. Välkommen till Bergshamra vårdcentral i vackra Roslagen! Om tjänsten Som ST-läkare inom primärvården i Tiohundra erbjuds du en flexibel arbetsmiljö. Du kommer ingå i en stabil, välfungerande läkargrupp, där man har sina egna listade patienter. Vi trivs tillsammans och stöttar varandra. Som ST-läkare på Tiohundra kommer du även snabbt att märka av den täta och personliga kontakten med såväl specialisterna på Norrtälje sjukhus som personalen på de övriga vårdcentralerna. Denna tjänst inleds först med ett vikariat motsvarande heltid på 3 månader eller om du har gjort din AT-tjänstgöring på vårdcentralen.   Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat: Sedvanligt mottagningsarbete vilket inkluderar exempelvis årsuppföljningar och utredningar, akutbesök, mindre kirurgiska ingrepp, gynekologi, ögon- och öronsjukdomar med mycket mera Hemsjukvård Rondarbete tillsammans med sjuksköterska Fortlöpande kvalitetsarbete både på den egna enheten samt gemensamt i primärvården TioHundra Handledning av studenter och övriga yrkeskategorier  Om vårt erbjudande: Flexibel/individuellt anpassad tjänst Schemalagd intern fortbildning Extern fortbildning 6% av månadslönen till din tjänstepension Du får god handledning av erfarna kollegor och får själv vara med och utforma din plan och utveckla specialintressen. Vi erbjuder utbildningsdagar lokalt, utöver egen studietid och gemensamma utbildningar med ST-forum Nordost inom Region Stockholm. Hos oss finns möjlighet till både flexibla arbetstider och viss del distansarbete. Du ges också möjlighet till eget inflytande över din tidbok. Vi erbjuder ett friskvårdsbidrag på 5000 kr för år 2024. Du kan läsa mer om våra förmåner här. Om dig För den här tjänsten behöver du: Vara legitimerad läkare med ett genuint intresse för allmänmedicin Ha erfarenhet av svensk primärvård Ha mycket goda kunskaper i svenska språket Vi värdesätter laganda, samt förmågan och viljan att ta egna initiativ. Du delar vår värdegrund som bygger på delaktighet, trygghet och respekt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och värdesätter den kvalitet som mångfald tillför vår verksamhet. Du delar vår värdegrund som bygger på delaktighet, trygghet och respekt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om oss Bergshamra vårdcentral är belägen cirka 2,5 mil från Norrtälje. Här finns 15 medarbetare med en rad kompetenser. Det är cirka 4000 listade patienter. På Bergshamra vårdcentral arbetar distriktsläkare, sjuksköterskor, distriktssköterskor, undersköterskor och medicinska sekreterare. Vi är en stabil personalgrupp med bred kompetens som präglas av ett gott arbetsklimat och samarbete över yrkesgränserna. Medarbetarna är fördelade på Blidö och Bergshamra vårdcentral. Blidö vårdcentral är en filial till Bergshamra vårdcentral. Vårdcentralerna i Tiohundra ingår i samma verksamhetsområde som Norrtälje sjukhus. Inom verksamhetsområdet finns flera vårdcentraler. Vi samverkar i kvalitets- och utvecklingsfrågor både mot sjukhuset och andra verksamheter inom bolaget. Vi är en del av Tiohundra – det kompletta vårdbolaget i Roslagen. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

10 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Undersköterska till Ängsgården | Tiohundra

Socialstyrelsens årliga undersökning visar att de äldre är nöjda med Tiohundra. Både boenden och hemtjänst får 96 procents nöjdhet med personalens bemötande. Läs mer om det här! Vill du vara med och fortsätta bidra till ett trygg boende och gott bemötande för våra äldre i Norrtälje kommun? Välkommen med din ansökan! Om tjänsten I rollen som undersköterska kommer du att utföra arbetsuppgifter både på vårt äldreboende Ängsgården med delegering från sjuksköterska avseende bla: medicinering, byte av kateter, såromläggning, provtagning etcetera. Dokumentation förs löpande digitalt. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 50 % med förläggning dag- och kvällspass samt varannan helg. Vi har fast schema.  Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat: Arbete på både äldreboende och korttidsboende Ta emot delegerade uppgifter avseende medicinering, byte av kateter, såromläggning, provtagning etcetera Digital dokumentation  Om vårt erbjudande: Vi erbjuder friskvårdsbidrag på 5000 kr för år 2024. Du kan läsa mer om våra förmåner här. Om dig För den här tjänsten behöver du: Vara utbildad undersköterska och ha ansökt om skyddad yrkestitel Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift Det är meriterande om du också har: Utbildning alternativt erfarenhet av psykisk ohälsa samt geriatriska sjukdomar Kunskap i det finska språket Som person är du trygg, flexibel och har en personlig mognad.  Du är empatisk och har ett genuint intresse för att arbeta med människor. Vidare är du ansvarstagande, har god samarbetsförmåga och tar egna initiativ samt kan hantera stressiga situationer.  Du delar vår värdegrund som bygger på delaktighet, trygghet och respekt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om oss Ängsgårdens äldreboende ligger vid Norrtäljes södra infart. Det är lätt att ta sig hit med bil och Stockholmsbussarna har sin hållplats alldeles intill. Ängsgården har 30 lägenheter för permanent boende fördelat på våning 2 och 3.  Ängsro korttidsboende ligger i samma fastighet som Ängsgårdens äldreboende, och är ett boende där vi erbjuder service och omvårdnad dygnet runt under en begränsad period. Ängsro korttidsboende är bemannat dygnet runt och hos oss arbetar förutom undersköterskor och vårdbiträden även sjuksköterskor dagligen. Några dagar i veckan har vi även tillgång till arbetsterapeut, fysioterapeut och läkare.  Vi är ett sammansvetsat gäng som arbetar för våra gäster/ boende med högt i tak och glädje på jobbet så tar vi hand om varandra, välkommen hit!  Vi är en del av Tiohundra – det kompletta vårdbolaget i Roslagen. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

10 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Farmaciledare

Nyckeln till framgång! Om du har en stark affärssyn, vilja att utmana både dig själv och ditt team och motiveras av att ha en central roll för vår tillväxt, är rollen som farmaciledare rätt val för dig. Du kommer vara en viktig nyckel till vår fortsatta framgångngresa Om rollen Som farmaciledare på vårt apotekÖrnenhar du en central och viktig roll där du aktivt driver utvecklingen av kundmötet inom receptkanalen. Genom att dela med dig av din expertis och engagemang skapar du en stimulerande arbetsmiljö och förstärker en positiv kundupplevelse. I denna rollsamarbetar dusamarbeta med säljledare, läkemedelsansvarig (LMA) samt regional farmaciledare i det strategiska arbetet kring våra nyckeltal för att vi tillsammans ska nå våra mål. Din förmåga att inspirera och coacha dina kollegor är nyckeln till vår framgång. Vi ska utvecklas som en framgångsrik apoteksverksamhet och vill ha med dig på den resan. I rollen som farmaciledare förväntas du därför även bidra med idéer och initiativ för att vi blir ett självklart val för våra kunder. Dina huvudsakliga arbetsområden Coacha, stötta och inspirera dina kollegor i kundmötet i receptkanalen Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Driva förbättringar och aktiviteter kopplat till kundmöte och nyckeltal I samarbete med läkemedelsansvarig, driva användning av EES Dina kompetenser För den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du har arbetat i minst ett år som farmaceut på apotek. Förutom det letar vi efter dig som har: En passion för kundservice och att hjälpa kunder att göra de bästa valen för sin hälsa och välbefinnande Förmåga att hålla dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor En stark affärsmässig förståelse och målinriktning Ett lösningsorienterat förhållningssätt vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår God samarbetsförmåga och bidrar till att skapa välfungerande team Goda kunskaper i MS Office När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramarna för det lokala apotekets öppettider: vardagar 08.30-17, helger 09.30-1400 Välkommen till Apoteket!

10 maj 2024
Sista ansökan:
27 oktober 2024