Renhållningsarbetare

Norsjö kommun Norsjöbygden är en plats som andas framåtanda, drivkraft och utveckling mitt i Västerbottens inland, med närhet till både kust och fjäll. Här bor du familjevänligt, bra och billigt, har tillgång till en rik fritid och bra skolor. Föreningslivet bjuder på ett brett utbud av aktiviteter och här möter du mängder av engagerade eldsjälar. Att bo och verka i Norsjöbygden ger dig möjligheten att ha ett utvecklande arbete samtidigt som du har tid och resurser över till familj, vänner och intressen. Vår vision är att tillsammans skapa världens bästa vardag.  Kommunens arbete genomsyras av kommunens värdegrund där positivitet, professionalitet, engagemang och respektfullhet är ledorden. Beskrivning Vi söker en medarbetare till vår renhållningsverksamhet som ska arbeta med insamling och återvinning av avfall. Tjänsten är inplacerad i verksamhetsområdet kommunal utveckling och avdelningen GVA. Våra renhållningsanläggningar finns i Norsjö och Bastuträsk. Vi har också mobila återvinningsvagnar samt att vi gemensamt med Malå och Sorsele kommuner (Treparten) samlar in avfall från hushåll och verksamheter med hjälp av vår sopbil runt om i alla tre kommuner.   Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna kan variera inom området renhållning beroende på vem du är som sökande. Ansvar för daglig tillsyn, skötsel och underhåll av våra anläggningar och utrustning ingår i alla delar av verksamheten.  Vid arbete på ÅVC är du medborgaren behjälplig med information om hur avfallet ska sorteras. Visst administrativt arbete med bokning och hantering av hämtning/transporter och kontakter med våra leverantörer och samarbetspartners samt uppföljning ingår.   Vi ser gärna att du vill och har förmågan att aktivt delta i planeringen för underhåll, utveckling och effektivisering av anläggningar för att nå upp till gällande krav och mål. Att motivera, instruera och praktiskt handleda samt stödja andra medarbetare som anvisats till arbetsplatsen via arbetsmarknadsåtgärder eller andra insatser för att människor arbetsförmåga ska prövas och stärkas ingår också som en viktig del i vår verksamhet.     Kvalifikationer Personliga egenskaper: Vi tror att du är social, lyhörd, engagerad och har mycket god förmåga att bemöta människor. Det är viktigt att du företräder kommunen på ett positivt sätt och skapar en välkomnande attityd till arbetsplatsen. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.  Körkort för personbil är ett krav.  Vi ser gärna att du har utbildning inom området hantering av farligt avfall eller praktisk erfarenhet av riskfyllda arbetsmoment.  ADR, arbete på väg och avsändarutbildning ser vi som ett stort plus. Erfarenhet från annat avfalls- eller miljöarbete funktioner är också meriterande.   Övrigt Stationeringsort: Norsjö   Vi eftersträvar i möjligaste mån en jämt könsfördelning på våra arbetsplatser.   Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

16 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Verksamhetsansvarig för insamling av kommunalt avfall

Norsjö kommun Norsjöbygden är en plats som andas framåtanda, drivkraft och utveckling mitt i Västerbottens inland, med närhet till både kust och fjäll. Här bor du familjevänligt, bra och billigt, har tillgång till en rik fritid och bra skolor. Föreningslivet bjuder på ett brett utbud av aktiviteter och här möter du mängder av engagerade eldsjälar. Att bo och verka i Norsjöbygden ger dig möjligheten att ha ett utvecklande arbete samtidigt som du har tid och resurser över till familj, vänner och intressen. Vår vision är att tillsammans skapa världens bästa vardag.  Kommunens arbete genomsyras av kommunens värdegrund där positivitet, professionalitet, engagemang och respektfullhet är ledorden. Treparten är en gemensam renhållningsnämnd som samverkat kring bostadsnära insamling av hushållsavfallet med sopbilar i de tre deltagande kommunerna Norsjö, Malå och Sorsele i tjugo års tid. Kommunerna ha under det senaste året infört insamling av utsorterat matavfall och står nu redo inför att ta över insamlingsansvaret för förpackningar vid årsskiftet.  Arbetsuppgifter Tillsammans med chefer i samtliga tre samverkande kommuner arbetar du med att omforma verksamheten efter dess nya grundförutsättningar. Du ser till att vi skapar grunder för en verksamhet med fortsatt hög kvalitet, även efter den förändring som verksamheten står inför. Din anställning finns i Norsjö Kommun men stationeringsort är möjlig i alla de tre samverkande kommunerna. Du växlar dagligen mellan de mer strategiska och de direkt operativa uppgifterna i verksamheten. Du leder, följer upp och utvecklar verksamheten och har personal-, ekonomi- och utvecklingsansvar. Du ansvarar för den dagligaverksamheten och sköter samordningen mellan berörda chefer i de samverkande kommunerna.  Du är föredragande mot den politiska nämnden och omsätter antagna mål och beslut i praktisk handling. Det innebär att producera beslutsunderlag och att ha övergripande ansvar för planering, utförande, och uppföljning. Du ansvar för att politiska ärenden eller remisser som inte kan behandlas färdigt av nämnden bereds till respektive kommuns beslutande instans. Ditt arbete är starkt sammankopplat med de samverkande kommunernas egna avfallsorganisationer.  Du planerar och genomför, tillsammans med kommunikatörer i de tre samverkande kommunerna, informationskampanjer och sköter dialog med avfallskollektivens medlemmar. Du bevakar det som sker både regionalt och nationellt för Trepartens räkning inom avfallsområdet och deltar i de samverkansnätverk som Treparten ingår i.  Kvalifikation Vi söker efter en engagerad och kompetent medarbetare som kan hoppa in smidigt i rollen och snabbt sätta sig in i våra arbetsprocesser. Vi tror att du har en relevant utbildning på eftergymnasial nivå  eller tidigare erfarenhet inom logistik, transport eller miljö- och avfallsfrågor. Till denna befattning är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av chefs- eller ledarskapsuppdrag samt kundrelationer. Det är även en merit om du har kunskap om avfallsförordningen eller miljöbalken. Tjänsten kräver att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt har en god administrativ förmåga och ett strukturerat sätt. Det är även av största vikt att du har goda kunskaper inom datoranvändning och olika programvaror samt har förmågan att arbeta i team. Personlig lämplighet värderas högt.  Övriga upplysningar Avfallsbranschen är inne i en mycket spännande fas just nu och du har här chans att vara del i tre kommuners utvecklingsresa. Urval sker löpande, vänta inte med din ansökan. Provanställning kan komma att tillämpas.  Vi värnar om våra medarbetares välmående och du som anställd har möjlighet att ta del av kommunens omfattande förmånspaket med bland annat möjlighet till friskvård på arbetstid, flexibel arbetstid och löneväxling. Är du nyexaminerad? Tveka inte att söka! Vid rätt person kan vissa delar av tjänsten anpassas. Vi ser framemot att träffa ambitiösa nyexaminerade som vill vara med och forma vår framtid. Hos oss kan du växa och utvecklas professionellt.  Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

16 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Vik. Personlig assistent till en 12-årig solstråle

Beskrivning Vill du jobba med en 12-årig solstråle? Ett arbete som är fyllt av värme och glädje, där du  tillsammans med dina kollegor får jobba med att utveckla flickans förmågor. Leken är ett viktigt verktyg för att utvecklas, därför är det bra om du har barnasinnet kvar. Flickans stora intressen är dans och musik, vatten – både att leka med och att bada, bollar, kasta stenar, studsmatta, spela spel m.m. Arbetsuppgifter I arbetet jobbar du med att utveckla det sociala samspelet, utveckla språket och utveckla leken. Att ge flickan förutsättningar för livet. Flickan behöver stöd och aktiv tillsyn. Flickan är en glädjespridare med mycket vilja. Flickan har begränsningar i kommunikation. Som assistent kommer du att vara till hjälp där funktionshindret är begränsande, vilket omfattar till exempel kommunikation, personlig omvårdnad, förflyttningar och olika aktiviteter.  Kvalifikationer Utbildning/erfarenhet: Det är önskvärt att du som söker tjänsten har utbildning/erfarenhet av arbete med barn eller ungdomar. Det är en fördel om du har erfarenhet av att jobba inom vård, omsorg och/eller personlig assistans samt vet vad det innebär att arbeta i en familjs hem. Personliga egenskaper: Du som söker ska ha ett stort engagemang och kunna ta egna initiativ, ha intresse att jobba med barn med funktionshinder och du är trygg och har en god samarbetsförmåga. Du är flexibel och lyhörd för andra människors behov. Det finns en stor frihet under ansvar i arbetet, därför är det bra om du är påhittig och lekfull. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Bra att veta Vikariat under ordinarie personals semester, natt 2024-07-01--2024-08-04, dagtid 2024-07-15--2024-08-16.  Dag och nattarbete förekommer. Finns möjlighet till att jobba heltid dagtid och heltid på natt. För att du ska kunna bli aktuell för anställning krävs att du kan visa upp ett utdrag ur polisens belastningsregister. Urval och intervjuer kan ske löpande. Tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

16 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Fibertekniker till Install i Skellefteå!

Har du ett stort tekniskt intresse och söker nya utmaningar? Kommer du dessutom från en bakgrund inom elteknik eller fiberteknik? Då kanske det är precis dig vi söker! Information om tjänsten Install erbjuder helhetslösningar inom mark och anläggning, energi, elkraft och kommunikation. Vi värdesätter hållbarhet, långsiktiga relationer och säkerställer alltid en trygg affär för våra anställda och kunder. Våra norrländska rötter är vad som präglar oss, vi värdesätter delaktighet och gemenskap. Just nu expanderar vi och söker därför en till fibertekniker som vill bidra till vårt team i Skellefteå. Tillsammans installerar vi framtiden! Vi erbjuder dig Genom en anställning hos oss på Install erbjuds du en trygg och flexibel anställning med ett individuellt skräddarsytt onboardingprogram samt schema. Trots att vi är en stor växande koncern föredrar vi att jobba familjärt och utför därmed lokala anpassningar utifrån vilka orter vi befinner oss på. För den som önskar finns goda chanser för utveckling och interna befordringar till högre tjänster. Vi är en del av Söderberg och Partners Benefitprogram vilket gynnar dig som anställd genom unika fördelspaket och utöver det erbjuder vi även andra förmåner såsom friskvårdsbidrag, förlängda raster etcetera. Självklart är vi kollektivavtalsbundna. Arbetsuppgifter Som fibertekniker hos oss kommer du jobba måndag till fredag 7–16. Dina dagar börjar oftast med frukost på vårt kontor i Skellefteå innan du tillsammans med en kollega åker ut till våra kunder och utför fiberinstallationer, underhåll och service i varierande miljöer. Din roll ute i projekten kan vara både som ledande och/ eller deltagande. Våra förväntningar på dig är att du uppfyller att kundens önskemål förverkligas och helst av allt överträffas. Exempel på vanligt förekommande arbetsuppgifter: • Förläggning av fiber • Inkoppling och blåsning av fiber • Skarvning och svetsning av fiber • Representera Install på ett professionellt sätt Vi söker dig som Vi söker dig med elteknisk/fiberteknisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom branschen. Vi ser med andra ord gärna att du är certifierad fibertekniker. Har du dessutom certifikat inom arbete på väg, heta arbeten eller utbildning inom ESA-14 är det starkt meriterande. Störst vikt för den här tjänsten kommer dock att läggas på personliga egenskaper. För att trivas bäst i rollen tror vi att du är social, har lätt för att skapa förtroende runt omkring dig samt att du är strukturerad och noggrann. Vidare tror vi du har förmågan att jobba parallellt med flera olika uppgifter samtidigt och att du drivs av att uppnå goda resultat. Krav för tjänsten är körkort B samt god svenska i tal och skrift. Övrigt Stad: Skellefteå Omfattning: Heltid Tillträde enligt överenskommelse Kontaktperson för rekryteringen: Amanda Nordström, [email protected] Innan en eventuell anställning på Install kommer det ske ett utdrag ur belastningsregistret. I den här rekryteringsprocessen använder vi oss av löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Drifttekniker - vatten och avlopp

Norsjö kommun Norsjöbygden är en plats som andas framåtanda, drivkraft och utveckling mitt i Västerbottens inland, med närhet till både kust och fjäll. Här bor du familjevänligt, bra och billigt, har tillgång till en rik fritid och bra skolor. Föreningslivet bjuder på ett brett utbud av aktiviteter och här möter du mängder av engagerade eldsjälar. Att bo och verka i Norsjöbygden ger dig möjligheten att ha ett utvecklande arbete samtidigt som du har tid och resurser över till familj, vänner och intressen. Vår vision är att tillsammans skapa världens bästa vardag.  Kommunens arbete genomsyras av kommunens värdegrund där positivitet, professionalitet, engagemang och respektfullhet är ledorden. Beskrivning Nu finns en unik möjlighet till ett arbete med utvecklingsmöjlighet inom VA-branschen hos oss i Norsjö Kommun. Vi söker efter en drifttekniker som kan utvecklas att bli samordnare för vår VA-verksamhet på sikt. Du anställs och bidrar direkt i verksamheten som drifttekniker och efter genomförd yrkesutbildning kan du därefter erbjudas möjligheten till ett större ansvar som VA-samordnare.   Vi söker efter dig som vill utvecklas i ditt arbete och som vill ta ansvar för att skapa förutsättningar för en bättre vardag idag och i framtiden till medborgare och verksamheter i Norsjö kommun med huvudfokus på att att säkerställa vår viktiga dricksvattenförsörjning och avloppshantering. Arbetsuppgifter I din roll som drifttekniker hos oss kommer du i huvudsak att arbeta med drift och underhåll av våra Va-anläggningar allt från vattentäkten via ledningsnätet och till avloppsreningsverket. Vi är en liten organisation där alla bidrar för kommunens bästa, du bör därför kunna tänka dig att kunna ta ansvar även över sådant som inte direkt ligger inom ditt eget huvuduppdrag. Arbetet är till stor del av praktisk karaktär så du behöver uppskatta att arbeta fysiskt för att trivas i rollen. Rollen innebär att du i huvudsak arbetar med att säkerställa driften genom daglig rondering, byte av vattenmätare, skötsel av anläggningar och mätinstrument samt felsökning och planering och genomförande av åtgärder vid både akuta och planerade driftavbrott. Det är ett omväxlande arbete där även provtagningar, vattenanalyser samt avrop av tjänster, driftmaterial och kemikalier ingår. Du är också en viktig del i vårt utvecklingsarbete där du aktivt deltar i förbättringsarbete, driftoptimering och att utforma nya rutiner och arbetssätt. Vi analyserar kontinuerligt vår teknik och du förväntas komma med förslag på förbättringar i verksamheten. Det ingår också att bemöta frågor från kunder och medborgare, det kan exempelvis röra sig om vattenförbrukning eller information om störningar. Du kommer att ha en samhällsviktig funktion i vår kommun, tjänsten är därför säkerhetsklassad och säkerhetsprövning kommer att genomföras. Beredskap ingår som en del i tjänsten. Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant teknisk utbildning för arbetet på lägst gymnasienivå eller erfarenhet av relevanta tekniska arbetsuppgifter. Du innehar B-körkort, är en van datoranvändare och kan uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Du har även en god grundfysik och klarar av att arbeta på höga höjder. Eftersom du har beredskap kommer du troligen behöva vara bosatt inom kommunen åtminstone på deltid då viss inställelsetid gäller. Förutom grundkraven vad gäller kompetens lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Viktigt för oss är att du kan visa ett intresse av att arbeta med teknik och miljö i samverkan med andra. Som person är du praktiskt lagd, du trivs med att arbeta i team men äger också förmågan att arbeta självständigt. Du är noggrann, lugn och trygg som person och du kan hantera oförutsedda situationer. Du har ett positivt sätt som smittar av sig och du har en god förmåga att skapa ett gott samarbetsklimat. Du behöver visa ett stort intresse och nyfikenhet på ny kunskap, inte rädas förändring och drivas av en vilja att förbättra den verksamhet du arbetar i för att passa i rollen. Övriga relevanta kvalifikationer kan vara: Säkerhet på Väg utbildning, Heta arbeten, C-körkort, tid el-kompetens, erfarenhet av processteknik eller styrsystem, arbetsledande roller. Villkor Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning på 6 månader kan bli aktuellt Omfattning: Heltid Tillträde: 2024-06-01 eller enligt överenskommelse Stationeringsort: Norsjö Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vänta inte med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

10 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Serviceresor Boreal Sverige

Boreal Sverige söker taxichaufförer till Västerbottens inland En av de största fördelarna med att arbeta som taxichaufför för Boreal Sverige är tryggheten. Vi erbjuder fasta löner och heltidstjänster. För oss är balansen mellan jobb och fritid viktig. Nollvisionen ligger som grund för vårt säkerhetsarbete, vilket innebär att vi ska arbeta för en verksamhet utan skador på människor, miljö och material. Vi söker dig som redan har en taxiförarlegitimation men även dig som är intresserad av att ta taxikortet. Du trivs i mötet med människor och känner en stolthet över ditt yrke och den samhällsnytta som den fyller. Vi söker chaufförer till Lycksele, Storuman, Sorsele, Malå och Vilhelmina som vill arbeta heltid som taxichaufför/servicereseförare. Arbetet innebär bland annat färdtjänst, sjukresor med bårtransporter, rullstolstransporter och skoltransporter.  Låter detta intressant? Vänta inte med att skicka in din ansökan! Information om tjänsten lämnas av områdeschef, Hussein Rage, 0910-21 14 72 eller Camilla Luithell karlsson 0910-21 10 33  I denna rekrytering kommer vi att be om ett utdrag ur belastningsregistret för aktuella kandidater.

4 april 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Extrapersonal till Norsjö Simhall

Norsjö kommun Norsjöbygden är en plats som andas framåtanda, drivkraft och utveckling mitt i Västerbottens inland, med närhet till både kust och fjäll. Här bor du familjevänligt, bra och billigt, har tillgång till en rik fritid och bra skolor. Föreningslivet bjuder på ett brett utbud av aktiviteter och här möter du mängder av engagerade eldsjälar. Att bo och verka i Norsjöbygden ger dig möjligheten att ha ett utvecklande arbete samtidigt som du har tid och resurser över till familj, vänner och intressen. Vår vision är att tillsammans skapa världens bästa vardag.  Kommunens arbete genomsyras av kommunens värdegrund där positivitet, professionalitet, engagemang och respektfullhet är ledorden. DIN NYA ARBETSPLATS På Norsjö simhall arbetar idag ett glatt gäng på fyra personer. Vi söker dig som vill ha ett omväxlande arbete och kan komplettera vårt gäng främst på kvällar och helger, men även dagtid och under skollov. Är du en serviceinriktad person som gillar att träffa människor och vill ha ett omväxlande arbete? Då är det här jobbet för dig. Du är en person som tar stort ansvar och som är glad, trevlig och flexibel. Ett arbete hos oss innebär att du möter människor i olika åldrar med olika behov. Låter det här som ett arbete för dig? Varmt välkommen med din ansökan! DITT UPPDRAG Som extrapersonal i simhallen arbetar du som badvakt/badvärd och ger stöd och service till besökare i anläggningen. Arbetsuppgifterna är varierande. Du är en del i arbetsgruppen som sköter den dagliga driften och utvecklar simhallens verksamhet. Dina arbetsuppgifter innebär att du arbetar med badbevakning, lokalvård, kassa mm. Möjligheten att arbeta med simskola och som vattenträningsinstruktör finns om du har utbildning. DIN KOMPETENS Arbetet passar dig som är driven, serviceinriktad och ansvarstagande. Du har bra samarbetsförmåga och är en lagarbetare som tycker om att arbeta med människor och friskvård. Du är serviceinriktad och bemöter alla kunder med respekt. Utbildning inom HLR (hjärt-lungräddning) är önskvärt men inte ett krav. Resterande utbildning fås på plats. Tidigare erfarenhet inom liknande arbeten är meriterande. Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet. KRAV Du ska ha fyllt 18 år. Du ska behärska det svenska språket i så väl tal som i skrift. BRA ATT VETA Anställning sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Vid eventuellt erbjudande om anställning kommer ett aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister att efterfrågas. Vi eftersträvar i möjligaste mån en jämn könsfördelning på våra arbetsplatser. Arbetstagare lönesätts efter inlämnande av betyg respektive tjänstgöringsintyg. När vi inte fått in underlag lönesätts du på ingångslön. Tjänstgöringsintyg är ett intyg som arbetsgivare skriver och som bekräftar att du varit anställd och under vilken tidsperiod du haft anställning Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

18 mars 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Sök sommarvikariat som personlig assistent i hela Sverige! (Norsjö kommun)

Nu söker våra assistansanvändare i JAG i hela Sverige efter årets sommarvikarier! Att arbeta som personlig assistent kräver personlig mognad, lyhördhet och respekt för en annan människas sätt att leva sitt liv. Du kommer jobba i olika miljöer; i personens hem och arbetsplats, på resa, på stranden eller kanske på lantstället. Assistansanvändarna i JAG har olika önskemål kring sina assistenter så vi ställer inga specifika krav på utbildning eller erfarenhet utan vi vill veta vem just DU är och vad du tror att du kan bidra med! Ange i ansökan hur mycket och vilka veckor du kan arbeta. Skriv också om du kan hoppa in som timvikarie resten av året. Din ansökan blir synlig för våra assistansanvändare och deras personliga arbetsledare. Blir du utvald kontaktar arbetsledaren dig för en intervju. Innan du börjar arbeta får du en betald introduktion så du kan känna dig trygg i ditt uppdrag. Vi ser fram emot din ansökan! Fyll i formuläret och skicka in redan idag! 🌟 Din arbetsgivare blir JAG Personlig assistans. Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstintresse. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss påJAG.SE. Annonsens ID-nummer: 225852 Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi finns i hela Sverige och har dotterbolag i Norge och Finland. De vanligaste svaren från våra anställda på frågan Vad är det bästa med jobbet som personlig assistent? är: - Att göra skillnad för en annan människa - Variationen, friheten och glädjen Välkommen du också!

7 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Timvikarier till omsorgen

Norsjö kommun Norsjöbygden är en plats som andas framåtanda, drivkraft och utveckling mitt i Västerbottens inland, med närhet till både kust och fjäll. Här bor du familjevänligt, bra och billigt, har tillgång till en rik fritid och bra skolor. Föreningslivet bjuder på ett brett utbud av aktiviteter och här möter du mängder av engagerade eldsjälar. Att bo och verka i Norsjöbygden ger dig möjligheten att ha ett utvecklande arbete samtidigt som du har tid och resurser över till familj, vänner och intressen. Vår vision är att tillsammans skapa världens bästa vardag.  Kommunens arbete genomsyras av kommunens värdegrund där positivitet, professionalitet, engagemang och respektfullhet är ledorden. Beskrivning Vill du ha ett omväxlande arbete och samtidigt göra skillnad för människor som behöver stöd och hjälp? Det här är ett omväxlande arbete där du finns till och gör skillnad för människor som behöver dig. Ett arbete hos oss innebär att du möter människor som behöver din hjälp, ditt stöd och ditt engagemang. Låter det här som ett arbete för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Vi söker vikarier till: - Hemtjänsten - Äldreboenden - Personliga assistenter - Funktionsnedsättningsomsorgen Vilken verksamhet du än väljer, ska du kunna bemöta människor på ett bra sätt och tycka om att ge stöd, hjälp och omtanke. Arbetsuppgifter Som vikarie kommer du att ge omvårdnad, stöd och service till brukare som är beviljade insatser enligt socialtjänstlagen samt utföra arbetsuppgifter inom hälso- och sjukvårdslagen. Du kommer tillsammans med andra professioner att stödja och hjälpa brukare till ett värdigt liv och välbefinnande utifrån brukarens egna förutsättningar. Arbetet passar dig som tycker om förändring, utmaning och att se möjligheter istället för problem. Kvalifikationer Du ska ha fyllt 18 år. Du ska behärska det svenska språket i så väl tal som i skrift. Du ska kunna hantera mobiltelefon och dator. Du som söker inom hemtjänst behöver B-körkort. Vi prioriterar sökande med godkänd eller pågående utbildning motsvarande omvårdnadsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tidigare erfarenhet inom vården är meriterande. Vi sätter stort värde vid att du som söker är lugn och stabil, även i stressade situationer, ansvarsfull och pålitlig. Vi ser att du har empatisk förmåga, är lätt att samarbeta med samt tycker om att ge god service. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det är viktigt att du i din ansökan uppger inom vilken verksamhet du önskar arbeta. Övrigt Vid ett erbjudande om arbete med barn kommer ett utdrag ur belastningsregistret att krävas. Arbetstagare lönesätts efter inlämnande av betyg respektive tjänstgöringsintyg. Om vi inte får in några underlag lönesätts du på ingångslön. Tjänstgöringsintyg är ett intyg som arbetsgivare skriver och som bekräftar att du varit anställd och under vilken tidsperiod du haft anställning. Ansök gärna så snart som möjligt eftersom tillsättning sker löpande. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

18 januari 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Sommarvikarier till omsorgen 2024

Norsjö kommun Norsjöbygden är en plats som andas framåtanda, drivkraft och utveckling mitt i Västerbottens inland, med närhet till både kust och fjäll. Här bor du familjevänligt, bra och billigt, har tillgång till en rik fritid och bra skolor. Föreningslivet bjuder på ett brett utbud av aktiviteter och här möter du mängder av engagerade eldsjälar. Att bo och verka i Norsjöbygden ger dig möjligheten att ha ett utvecklande arbete samtidigt som du har tid och resurser över till familj, vänner och intressen. Vår vision är att tillsammans skapa världens bästa vardag.  Kommunens arbete genomsyras av kommunens värdegrund där positivitet, professionalitet, engagemang och respektfullhet är ledorden. Beskrivning Vill du ha ett omväxlande arbete och samtidigt göra skillnad för människor som behöver stöd och hjälp?  Vi söker dig som vill arbeta med människor och är intresserad av ett viktigt, omväxlande och roligt sommarjobb. Ett jobb hos oss innebär att du möter personer som är i behov av din hjälp, ditt stöd och ditt engagemang. Du kan arbeta på boende för äldre människor, i hemtjänsten där du tar hand om brukare i deras hem eller med personer med olika former av funktionsnedsättning. Våra verksamheter pågår dygnet runt, varje dag i veckan så du kan få arbeta dag, kväll, helg eller natt. Vi behöver sommarvikarier under juni, juli och augusti. Du som kan arbeta under hela sommaren prioriteras då det är viktigt för våra brukare med kontinuitet, att träffa samma personer och lära känna dem. Vilken verksamhet du än väljer, ska du kunna bemöta människor på ett bra sätt och tycka om att ge stöd, hjälp och omtanke. Låter det här som ett arbete för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Vi söker vikarier till: - Hemtjänsten - Äldreboenden - Personliga assistenter - Funktionsnedsättningsomsorgen Arbetsuppgifter Som sommarvikarie kommer du att ge omvårdnad, stöd och service till brukare som är beviljade insatser enligt socialtjänstlagen samt utföra arbetsuppgifter inom hälso- och sjukvårdslagen. Du kommer tillsammans med andra professioner att stödja och hjälpa brukare till ett värdigt liv och välbefinnande utifrån brukarens egna förutsättningar. Arbetet passar dig som tycker om förändring, utmaning och att se möjligheter istället för problem. Kvalifikationer Du ska ha fyllt 18 år. Du ska behärska det svenska språket i så väl tal som i skrift. Du ska kunna hantera mobiltelefon och dator. Vi prioriterar sökande med godkänd eller pågående utbildning motsvarande omvårdnadsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tidigare erfarenhet inom vården är meriterande. Vi sätter stort värde vid att du som söker är lugn och stabil, även i stressade situationer, ansvarsfull och pålitlig. Vi ser att du har empatisk förmåga, är lätt att samarbeta med samt tycker om att ge god service. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Villkor Antal tjänster och sysselsättningsgrad varierar efter behov. Det är viktigt att du i din ansökan uppger inom vilken verksamhet du önskar arbeta. Rekrytering sker löpande. Vid ett erbjudande om arbete med barn kommer ett utdrag ur belastningsregistret att krävas. Arbetstagare lönesätts efter inlämnande av betyg respektive tjänstgöringsintyg. Om vi inte får in några underlag lönesätts du på ingångslön. Tjänstgöringsintyg är ett intyg som arbetsgivare skriver och som bekräftar att du varit anställd och under vilken tidsperiod du haft anställning. Ansök gärna så snart som möjligt eftersom tillsättning sker löpande. Bonus till dig som arbetar hela sommaren Om du väljer att arbeta båda semesterperioderna (2024-06-17-2024-08-11) som innefattar åtta veckor, på schemalagd arbetstid om minst 80%, får du 10 000 kronor utöver din ordinarie bruttolön. Summan betalas ut efter sommaren. För dig som är pensionär gör vi en särskild satsning. När du anställs och arbetar under tidsperioden 2024-06-01 – 2024-08-31 får du 25 procent extra utöver din grundlön. Efter sommarperioden återgår du till ordinarie grundlön. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

18 januari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024