Lediga jobb i Nyköping

Sök totalt 291 lediga jobb i Nyköping

Fotvårdsspecialist till rehabiliteringskliniken Sörmland
REGION SÖRMLAND
Fotterapeuter

Fotsjukvården Nyköping samt Gnesta Om oss Rehabiliteringskliniken Sörmland är en verksamhet som präglas av arbetsglädje, samarbete och ett starkt engagemang. Vårt fokus är att främja hälsa och livskvalitet hos dem vi möter – med respektfullt bemötande, delaktighet och hög kompetens. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med möjligheter till professionell utveckling – både genom utbildning och kollegialt erfarenhetsutbyte. Vi värnar om balansen mellan arbete och fritid och erbjuder därför flexibla arbetstider, fria läkarbesök och ett friskvårdsbidrag på 5 000 kronor per år. I dag arbetar 20 fotvårdsspecialister inom kliniken. Vi är ett sammansvetsat team som värdesätter gott samarbete och mycket skratt. Nu söker vi dig som vill vara med och vidareutveckla fotsjukvården i Region Sörmland! Om tjänsten Tjänsten är fördelad mellan två mottagningar – Fotsjukvården på Nyköpings lasarett och Vårdcentralen Gnesta. Fördelningen är 50?% på vardera ort, men viss flexibilitet finns utifrån verksamhetens behov. Som fotvårdsspecialist arbetar du med medicinsk fotsjukvård: bedömning, behandling, uppföljning och utbildning. Din huvudsakliga patientgrupp är personer med diabetes. På sikt blir du också en viktig del av vårt multidisciplinära fotsårsteam i Nyköping, där vi arbetar med svårläkta sår i nära samarbete med andra professioner. Remisser kommer från läkare, diabetessjuksköterskor och sjuksköterskor. I arbetet ingår även dokumentation och bokning i vår datajournal. Tjänsten innebär resor mellan mottagningarna, vilket gör att körkort är en fördel. Din kompetens • Utbildning i medicinsk fotvård samt undersköterskeutbildning är ett krav • Erfarenhet av arbete med personer med diabetes och sår • Genomgången diabetes- och sårutbildning är meriterande • God datorvana är ett krav • Körkort B är meriterande. Vi söker dig som • Är trygg, engagerad och professionell i din roll • Arbetar självständigt, strukturerat och med hög noggrannhet • Har god samarbetsförmåga och tycker om att bidra till ett gott arbetsklimat • Är positiv till utveckling och förändring – vi är en verksamhet i ständig rörelse Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Anställningsform Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av Enhetschef fotsjukvården, Niclas Asp-Collin, 072-144 11 69. Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på fotsjukvården! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-08-03. Intervjuer sker efter ansökningstiden löp ut. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Idag
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Sjuksköterska till psykosmottagningen i Nyköping
REGION SÖRMLAND
Grundutbildade sjuksköterskor

Psykiatriska kliniken Nyköping/Katrineholm Vi söker dig som är sjuksköterska som vill arbeta med oss på psykosmottagningen! Om oss Psykiatriska kliniken i Nyköping/Katrineholm söker nu en sjuksköterska till psykosmottagningen. Arbetet i öppenvården är självständigt och vi använder oss bland annat av FACT, fast vårdkontakt, PPI , IMR. Öppenvården består också av en dispensär dit patienter kommer för att erhålla sina läkemedel. Den individuella vårdplanen ligger till grund för patientens goda omvårdnad. Personalgruppen består av sjuksköterskor, mentalskötare, läkare, psykolog, bemanningsassistent, arbetsterapeut och mottagningen stöttas av medicinska sekreterare. Vi erbjuder dig en trygg anställning med goda karriärmöjligheter. Vi har en positiv syn på kompetensutveckling, exempelvis erbjuder vi vidareutbildning till specialistsjuksköterska inom psykiatri. Handledning ser vi som en naturlig del i arbetet. Dina arbetsuppgifter Som sjuksköterska är du ytterst omvårdnadsansvarig och har en arbetsledande funktion. Du leder arbetet i teamet. I rollen som sjuksköterska ingår upprättande av omvårdnadsplan tillsammans med patienten ,dokumentation, läkemedelshantering, samtal med patient och anhöriga. Kommunikationsvägen som vi använder oss av till våra vårdgrannar är via PRATOR (kommande LINK) som du som arbetsledare ansvarar för. Utöver de sedvanliga arbetsuppgifterna får du möjlighet att vara med och bedriva utvecklings arbete på enheten för närvarande pågår utveckling med gruppbehandlingar. Din kompetens Du som söker är legitimerad sjuksköterska, gärna med specialistutbildning inom psykiatri samt psykiatrisk erfarenhet. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Du bör vara stabil och trygg i din yrkesroll. Du ska vara flexibel, ansvarstagande, arbeta självständigt och ta egna initiativ samt ha en god samarbetsförmåga. Ett professionellt förhållningssätt och en helhets syn på människan är av stor vikt. Anställningsform Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av Vårdenhetschef psykosmottagningen i Nyköping Birgitta Lott, 0155-46 07 11 eller 072-141 67 39. Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på psykosmottagningen! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-08-11. Intervjuer kan komma att ske löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Idag
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Sjuksköterska till psykosmottagningen i Nyköping
REGION SÖRMLAND
Psykiatrisjuksköterskor

Psykiatriska kliniken Nyköping/Katrineholm Vi söker dig som är sjuksköterska som vill arbeta med oss på psykosmottagningen! Om oss Psykiatriska kliniken i Nyköping/Katrineholm söker nu en sjuksköterska till psykosmottagningen. Arbetet i öppenvården är självständigt och vi använder oss bland annat av FACT, fast vårdkontakt, PPI , IMR. Öppenvården består också av en dispensär dit patienter kommer för att erhålla sina läkemedel. Den individuella vårdplanen ligger till grund för patientens goda omvårdnad. Personalgruppen består av sjuksköterskor, mentalskötare, läkare, psykolog, bemanningsassistent, arbetsterapeut och mottagningen stöttas av medicinska sekreterare. Vi erbjuder dig en trygg anställning med goda karriärmöjligheter. Vi har en positiv syn på kompetensutveckling, exempelvis erbjuder vi vidareutbildning till specialistsjuksköterska inom psykiatri. Handledning ser vi som en naturlig del i arbetet. Dina arbetsuppgifter Som sjuksköterska är du ytterst omvårdnadsansvarig och har en arbetsledande funktion. Du leder arbetet i teamet. I rollen som sjuksköterska ingår upprättande av omvårdnadsplan tillsammans med patienten ,dokumentation, läkemedelshantering, samtal med patient och anhöriga. Kommunikationsvägen som vi använder oss av till våra vårdgrannar är via PRATOR (kommande LINK) som du som arbetsledare ansvarar för. Utöver de sedvanliga arbetsuppgifterna får du möjlighet att vara med och bedriva utvecklings arbete på enheten för närvarande pågår utveckling med gruppbehandlingar. Din kompetens Du som söker är legitimerad sjuksköterska, gärna med specialistutbildning inom psykiatri samt psykiatrisk erfarenhet. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Du bör vara stabil och trygg i din yrkesroll. Du ska vara flexibel, ansvarstagande, arbeta självständigt och ta egna initiativ samt ha en god samarbetsförmåga. Ett professionellt förhållningssätt och en helhets syn på människan är av stor vikt. Anställningsform Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av Vårdenhetschef psykosmottagningen i Nyköping Birgitta Lott, 0155-46 07 11 eller 072-141 67 39. Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på psykosmottagningen! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-08-11. Intervjuer kan komma att ske löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Idag
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Räddningspersonal i beredskap (deltidsbrandmän) till Sörmlandskustens räddn

Att vara en del av Sörmlandskustens räddningstjänst är att vara en del av något större än en själv. Vår uniform inger förtroende och vi ser det som en förmån att få vara någon andra kan lita på. Ytterst handlar allt vi gör om att skapa ett tryggare samhälle. Det engagemanget präglar hela vår organisation och skapar en svårslagen känsla av att vi har ett viktigt och meningsfullt uppdrag. Tillsammans är vi 200 medarbetare som dagligen arbetar inom räddningstjänst, rådgivning och utbildning, myndighetsutövning, brottsförebyggande arbete, internt skydd samt säkerhetsskydd och krisberedskap. Sörmlandskustens räddningstjänst bidrar till att skapa säkerhet och trygghet för cirka 95 000 invånare i Nyköpings, Oxelösunds, Gnestas och Trosas kommuner. Räddningspersonal i beredskap är en viktig del av svensk räddningstjänst och en viktig resurs för att förebygga olyckor, men även att arbeta med släckning av bränder, räddningsinsatser vid trafikolyckor, sanering av utsläpp, hjärtstoppslarm med mera. Du blir en del av en yrkeskår vars gemensamma uppgift är att se till att konsekvenserna av bränder och andra olyckor blir så begränsade som möjligt. Det försämrade säkerhetspolitiska läget ställer nya krav på räddningstjänsten. Räddningstjänsten är en del av det civila försvaret och måste kunna agera under höjd beredskap för att rädda liv och egendom. Räddningspersonal i beredskap är en viktig del av Sveriges civila försvar, genom att bli deltidsbrandman kan du vara med och bidra. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu dig som vill bli räddningspersonal i beredskap (deltidsbrandman) vid sidan av ditt ordinarie arbete vid någon av brandstationerna i Oxelösund, Gnesta, Trosa, Nyköping, Nävekvarn eller Vrena. Skriv i ansökan vilken station du kan tjänstgöra på. Som räddningspersonal i beredskap har du en annan huvudarbetsgivare men inställer dig snabbt på brandstationen vid larm om brand eller andra olyckor. Du har beredskap var tredje eller var fjärde vecka beroende på vilken station du söker till och ska då kunna rycka ut från brandstationen inom vanligtvis 5-10 minuter. Du behöver bo och/eller arbeta så nära att du klarar inställelsetiden för din station. Du som söker till Oxelösund station har också möjlighet att bli brandman i beredskap med egen bil (BiB). Då har du tillgång till ett fordon både i hemmet och på det ordinarie arbetet. När larmet går åker BiB direkt till olycksplats och bemannar upp styrkan, utan att behöva ta sig till stationen först. Det gör att du kan bo och jobba i större delen av Oxelösunds kommun och ändå kunna jobba som deltidsbrandman. Här kan du klicka vidare för att läsa mer: https://www.nykoping.se/sormlandskustens-raddningstjanst/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/deltidsbrandman/ Utbildning Du får den utbildning och övning du behöver av oss. Först får du en grundutbildning som är planerad till våren 2026. Grundutbildningen är fyra veckor, uppdelad i två perioder om två veckor vardera. Inför grundutbildningen kommer du även att få genomgå 16 timmar teoretisk utbildning, som du gör i egen takt via webben. Du behöver kunna vara ledig från ditt ordinarie arbete och delta under alla fyra utbildningsveckor. Vecka 6-7 och 11-12 är planerade för 2026. Inom en tvåårsperiod ska du även gå del två i utbildningen som sker på en av Myndigheten för samhällsskydd och beredskaps (MSB) skolor. Den utbildningen är tre veckor lång. Du får lön från oss under utbildningarna och vid övningar. De flesta övningstillfällena är på kvällstid, men vissa utbildningstillfällen är förlagda dagtid, vardagar. Vi står för huvuddelen av körkortsutbildningen för C-behörighet (tungt fordon). KVALIFIKATIONER Du som söker ska: - Vara minst 18 år. - Ha B-körkort. - Vara svensk medborgare - Kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska - Klara ett fysiskt arbetsprov (rullbandstest). - Vid larm kunna ta dig till brandstationen där du är stationerad och rycka ut på 5-10 minuter (detta beroende på vilken station du söker). - Ha intyg från din huvudarbetsgivare om att du får lämna din arbetsplats vid larm under ordinarie arbetstid samt genomgå grundutbildningen. - Genomgå, och godkännas i medicinska kontroller som är tillämpliga för räddningspersonal. Som en del i rekryteringen kommer du att få genomföra olika tester, du blir kontaktad för datum för dessa om du är intressant för Sörmlandskustens räddningstjänst. Så går rekryteringen till: Sista ansökningsdag: 30 september 2025, urval sker löpande Arbetsprov: Oktober- du får gå på ett rulband i 6 min, i en viss grads lutning iklädd larmställ. Testdag: November- vi avsätter en heldag där du får genomgå en intervju, bilkörning, höjd-test, ett test för att se hur du klarar trånga utrymmen samt en arbetsbana. Läkarundersökning och anställning: Därefter Grundutbildning: Våren 2026, veckorna 6,7, 11 och 12. Du anställs som räddningspersonal i beredskap enligt gällande RiB-avtal. Enligt nuvarande avtal får du ersättning per beredskapstimme, vilket för en hel veckas beredskap ger cirka 5 500 kronor. Utöver det ersätts alla utbildningar och varje övning och larmutryckning ersätts per timme. Vi erbjuder ett meningsfullt extrajobb där du verkligen gör skillnad. Som brandman inom Sörmlandskustens räddningstjänst är du en ambassadör för organisationen i kontakterna med kommuninvånarna. Därför är det viktigt att du är kommunikativ och professionell i ditt bemötande. Som person bör du även vara trygg, stabil och ansvarstagande. Du arbetar effektivt i grupp och trivs med att lösa uppgifter tillsammans med andra. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering. Mångfald gynnar verksamheten och utvecklingen. Vi eftersträvar därför en jämnare köns- och åldersfördelning samt varierad etnisk och kulturell bakgrund hos våra medarbetare.

Idag
Sista ansökan:
30 september 2025
IT-samordnare till Samhällsbyggnad, Nyköpings Kommun
Nyköpings kommun
Systemförvaltare m.fl.

Nyköping är en kommun i stark tillväxt och med ett strategiskt läge nära Stockholm. Kommunen arbetar med flera stora projekt som utveckling av nya stadsdelar, Ostlänken och utveckling av Skavsta flygplats som företagsområde. Samhällsbyggnad har som uppdrag att säkra att tillväxten sker på ett socialt, ekologiskt och ekonomiskt hållbart sätt. Vi ser till att det finns lämplig mark för bostäder, företag och verksamheter samt platser för rekreation. Vi arbetar både strategiskt och operativt inom områdena kart/mät/GIS, stadsplanering, markförvaltning, naturvård, exploatering, miljö och hälsa, livsmedelskontroll och tillstånd, bygglov samt kollektivtrafik - alltid med den övergripande samhällsutvecklingen i fokus. Uppdragen kommer från Miljö- och samhällsbyggnadsnämnden samt Kommunstyrelsen. Totalt är vi ca 110 medarbetare på Samhällsbyggnad. Våra medarbetare är allt från samhällsplanerare, ingenjörer, strateger, arkitekter och inspektörer till handläggare och administratörer. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en IT-samordnare som kan vara spindeln i nätet vad gäller IT-samordning, förvaltning och digitalutveckling. I dina arbetsuppgifter ingår: • Systemförvaltningssamordning • Lokal informationssäkerhetssamordnare och personuppgiftskoordinator, delta i arbetet med informationsklassning, riskanalyser eller incidentrapportering • Digitaliseringssamordnare på Samhällsbyggnad • Systemansvar för flera av Samhällsbyggnads verksamhetssystem • Ambassadör Microsoft 365 • Delta i centrala forum inom kommunen och föra verksamhetens behov vidare till centrala IT-funktioner eller projekt • Vara en länk mellan leverantör, centrala IT och verksamheterna inom Samhällsbyggnad och följa upp leveranser och driftproblem • Samordna utvecklingsfrågor kopplat till verksamhetssystem och digitalisering av tjänster och processer • Bidra med IT-perspektiv i utvecklingsprojekt eller förbättringsarbeten • Planera och hålla i internutbildningar, introduktion för nya medarbetare och kommunicera IT-relaterade förändringar till verksamheten KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Högskoleexamen med inriktning mot IT, systemvetenskap eller liknande • God kunskap i Office 365 • Erfarenhet från systemförvaltning • Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Meriterande är: • Kunskap om informationssäkerhet och GDPR • Erfarenhet av projektledning • Erfarenhet av användarstöd, support eller internutbildning Du är serviceinriktad, har ett logiskt tänkande och förmåga att analysera fakta är värdefulla egenskaper i jobbet. Du är driven och har en analytisk förmåga att ta välgrundade beslut, förstår vikten av att arbeta strukturerat, är självgående i dina uppdrag och har en känsla för hur man ska prioritera uppdragen. Du tar egna initiativ till förändring när du ser områden där det finns behov av utveckling. Samtidigt ser vi att du kan skapa hållbara rutiner i ditt arbetssätt och att du ser värdet av att ständigt följa upp och effektivisera. Du har hög arbetskapacitet och är van att arbeta resultatinriktat. Vi ser gärna att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Arbetet kräver att du har god servicekänsla och förmåga att bemöta frågeställningar rörande IT på olika nivåer. Du är pedagogisk och anpassar ditt IT-språk så att det blir begripligt för dem du kommunicerar med. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som passar rollen. Nyköpings kommun har flextidsavtal och subventionerad friskvård. Det finns möjlighet till distansarbete i viss mån. Låter detta intressant, tveka inte att söka! ÖVRIGT Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En snabbt växande kommun med hållbarhetsfokus och god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare. Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat byggs Ostlänken som är en 16 kilometer ny dubbelspårig järnväg mellan Järna och Linköping. Det byggs också nya resecentrum: ett i centrala Nyköping och ett vid Stockholm Skavsta flygplats. Utvecklingen kommer att påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om arbetsmarknad och god medborgarservice. Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 300 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer. •Provanställning kan komma att tillämpas. •Denna tjänst kan komma att krigsplaceras i kommunens krigsorganisation vilket innebär att kommunen säkerställer tjänsten vid höjd beredskap. •För denna tjänst kan en säkerhetsprövning komma att göras enligt säkerhetsskyddslagen. •Tester i tidigt urval kan komma att användas i denna rekrytering. •När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. •Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. •Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för redan anställd personal. #LI-Hybrid

Idag
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Vaktmästare/Fastighetsskötare Mikaeliskolan

Vi söker dig som är händig och van att ta hand om fastighet och trädgård. Du har intresse i trädgård. Du är bekväm med tekniska systemer med ventilation och värme. Du har ansvar för egen kontroller av vatten, värme och luft. Du kan snickra och hitta lösningar på praktiska problem. Du kan lyfta och bära och flytta saker när det behövs Tjänsten är deltid på 30-40% och arbetstiden kan vara flexibel. Du gillar barn och är en positiv, lösnings orienterat och social kompetent person, som kommer att vara en del av den medarbetar kår som gör Mikaeliskolan til en bra arbetsplats.

Igår
Sista ansökan:
25 juli 2025
Plattsättare Nyköping
CERAMO AB
Murare m.fl.

Vi söker erfarna och engagerade plattsättare i Nyköping för uppdrag inom nyproduktion och renovering.  Rekryteringen sker på uppdrag av en seriös byggfirma  med kollektivavtal. Anställning sker direkt av byggfirman, ej uthyrning/bemanning.   Vi erbjuder: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Goda villkor enligt kollektivavtal Varierande och utvecklande arbetsuppgifter Våra krav:    Du måste tala flytande svenska eller engelska.  Yrkesbesvis eller minst 3 års erfarenhet inom plattsättning, tätskikt och relevanta arbetsuppgifter, helst i Sverige Noggrannhet och uppmärksam på detaljer Positiv attityd och lagspelare som även kan arbeta självständig Vilja att utvecklas och alltid vara en hjälpande hand till de som behöver det Lojalitet mot bolaget och respekt mot kunder och kollegor Erfarenhet från träarbete/snickeri är meriterande B-körkort är meriterande Goda referenser    Ansökan: Välkommen med din ansökan redan idag! Skicka in en komplett ansökan via e-post. Observera att vi INTE hanterar ansökningar via telefon. Vi kontaktar kandidater som går vidare till nästa steg i rekryteringen.

Igår
Sista ansökan:
1 september 2025
Vi söker en driven hallvärd till Kamux – Nyköping
Kamux AB
Marknads- och försäljningsassistenter

Är du intresserad av bilar och söker ett sommarjobb? Drömmer du om ett jobb i bilbranschen? Då kan det vara dig vi söker! Att jobba som hallvärd Du blir en viktig del i vårt fortsatta arbete med att utveckla och stärka varumärket. Vi jobbar märkesoberoende och hanterar en stor variation av modeller, årsmodeller och fabrikat. I rollen som hallvärd är typiska arbetsuppgifter att: Hälsa kunder välkomna och se till att alla besökare blir sedda Arbeta för att våra showrooms ger en inbjudande upplevelse, damma av bilar, säkerställa att alla bilar har prisskylt samt står uppställda enligt angivna regler Assistera hantering av sommar- och vinterdäck Supporta dina kollegor vid billeveranser Supporta vid provkörningar och säkerställa den bästa körupplevelser kopplat till kundens behov Administrativa uppgifter som exempelvis fotografering, modda bilar samt uppdatera biluppgifter och data på hemsidan Hålla god ordning på parkeringen Transportera bilar mellan butik, bilprovning och verkstäder Utföra skickbeskrivningar och varudeklarationer Tvätta bilar vid behov Arbetstider varierar och helgarbete kan förekomma. Att jobba på Kamux Kamux är ett stort, börsnoterat företag som expanderat kraftigt i Sverige under de senaste åren och vi kommer fortsätta växa. Detta innebär att vi kan erbjuda en stabil arbetsplats. Personalen är otroligt viktig för oss. Vi värnar om att de anställda ska trivas och satsar mycket på att utbilda och coacha våra anställda så de ska ha de största möjligheterna att lyckas. Är du den vi söker? Tjänsten kräver att du har ett manuellt B-körkort och en slutförd gymnasieutbildning Öppen, ärlig och positiv med en stark känsla för service Vi månar om en god teamkänsla och därför är det viktigt att du har rätt attityd och kan identifiera dig med våra värderingar: Integritet, passion och innovation Du har en strukturerad förmåga och ser fördelarna med att arbeta noggrant. Du tar ansvar för att dina arbetsuppgifter blir gjorda enligt planering Initiativrik och beredd på att göra det lilla extra för att kunden ska bli nöjd eller för att hjälpa en kollega Vi erbjuder dig Vi erbjuder en dynamisk och inspirerande arbetsmiljö där du blir en viktig del av vårt framgångsrika team. Hos oss får du en gedigen introduktionsutbildning och kontinuerlig coachning från din områdeschef för att säkerställa att du känner dig väl rustad för dina arbetsuppgifter. Vi tror på att ständigt växa och utvecklas, vilket är varför vi ger dig möjligheter att göra just det inom Kamux. Hos oss får du inte bara ett jobb, utan en plattform för personlig och professionell tillväxt. Bli en del av Kamux - Ansök redan idag! Vill du vara en del av vårt team i Nyköping och ha sommarens roligaste jobb? Skicka in ditt CV och personliga brev via länken så fort som möjligt men senast den 9 juli. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så tveka inte att söka redan idag! Vänligen notera att vi enbart tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Emilios Silverörn, [email protected].  Vi ser fram emot din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
9 juli 2025
Kalibreringstekniker till Instrumentcenter Sweden AB
Manpower AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Har du ett brinnande intresse för teknik, gillar att lösa problem och är noggrann i ditt arbete? Vi söker nu en kalibreringstekniker som söker ett praktiskt arbete både i laborativ miljö och ute på fältet. Hos oss får du en varierad och självständig roll med stort ansvar. Låter det som något för dig? I denna roll ansvarar du för att kalibrera och justera mätinstrument, både i vårt eget laboratorium (placerat i Nyköping) och på plats hos kund. Du arbetar utifrån tillverkares tekniska specifikationer och ser till att både våra kunders och våra egna instrument håller högsta möjliga mätnoggrannhet. Du ansvarar även för att våra interna referenser kontrolleras enligt gängse standard högre upp i spårbarhetskedjan på ett korrekt och tillförlitligt sätt. Du kommer att ha en bred roll med inslag av både teknik, kunddialog och administrativa uppgifter. Vi söker dig som trivs med variation, har god problemlösningsförmåga och som vill bidra till hög kvalitet och service. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: * Kalibrering och justering av mätinstrument i företagets labb och hos kund * Medverkan vid fastställande av priser på kalibreringstjänster * Behovsanalys av reservdelar och förbrukningsmaterial kopplat till kalibrering * Genomföra tekniska analyser för våra interna processer * Hantering av kalibreringsärenden i interna system * Felsökning och åtgärdsanalys vid reklamationer * Hålla dig uppdaterad kring produkter, applikationer och tjänsteerbjudanden Du kommer att vara en viktig del i att säkerställa att vårt arbete utförs med hög kvalitet och precision, samtidigt som du har möjlighet att utveckla våra interna processer. Tjänsten är placerad i Nyköping och en tillsvidareanställning hos Instrumentcenter. Vi söker dig som har: * Gymnasieutbildning med teknisk inriktning, eller motsvarande erfarenhet * Gärna två års erfarenhet av tekniskt arbete * B-körkort * Goda datakunskaper * Förmåga att uttrycka dig väl i både svenska och engelska, i tal och skrift * God kännedom om mätinstrument och relevant bransch Som person tror vi att du är strukturerad, serviceinriktad och har en stark känsla för noggrannhet. Du trivs med att arbeta självständigt men har också lätt för att samarbeta med andra. Du är initiativtagande och har ett genuint intresse för teknik och att ge god kundservice. Ansökan Välkommen att söka tjänsten eller höra av dig om du vill veta mer! I denna rekrytering samarbetar Instrumentcenter med Jefferson Wells (ManpowerGroup). Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryteringskonsult Maria Stenbäck på [email protected] eller 072-208 08 92. Intervjuer kommer påbörjas i v 33. Om Instrumentcenter Sweden AB Instrumentcenter Sweden AB, är sedan 2015 ett helägt dotterbolag till Tillquist Group AB. Med över 30 års erfarenhet, hög kompetens och ett brett sortiment bidrar vi till att våra kunder når framgång. Vi säljer högkvalitativa Test- och Mätinstrument och vänder oss till utvecklings- och tillverkningsbolagen inom kraftelektronikindustrin, elektronikindustrin, forskning och laboratorier plus tjänsterna spårbar kalibrering i vårt eget laboratorium eller på plats hos kund samt uthyrning av instrument. Instrumentcenters kontor och kalibreringslaboratorium finns i Nyköping ca 10 mil söder om Stockholm. Tillquist Group AB är en teknikhandelskoncern med egna produkter inom mätteknik samt representanter för flertalet välkända varumärken av mätrelaterade komponenter, produkter och system inom Kraftautomation, Fotonik, Maskinbyggare/OEM, Processautomation och Elektronikindustrin. Tillquist Group AB har ca 50 medarbetare och finns i Kista och i Göteborg.

Igår
Sista ansökan:
9 augusti 2025
Legitimerad Sjuksköterska Sökes i Nyköping
Omsorg & Behandling 1 AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Kollektivavtal: Vi är medlem i Tjänsteföretagens Arbetsgivarförbund genom Almega och vi har gällande kollektivavtal för branschen. Vi erbjuder dig:- Konkurrenskraftiga löner - Friskvårdsbidrag - Arbeta som underkonsult via eget bolag - Konsultchefer som har kompetens och erfarenhet inom vården - Sjuklön - Tjänstepension - Inskolning vid nytt uppdrag - Vi är rikstäckande och erbjuder dig uppdrag i hela Sverige - Flexibla arbetstider Är du intresserad så tveka inte att höra av dig till oss. Vi är här för att hjälpa just dig!

Igår
Sista ansökan:
1 juli 2025