Lediga jobb i Ödeshög
Sök totalt 10 lediga jobb i Ödeshög
Ödeshögs kommun är beläget i sydvästra Östergötland, med Omberg i norr, Vättern i väster, den bördiga östgötaslätten i öster och Holavedens djupa skogar i söder. Genom kommunen går E4:an som möjliggör att du enkelt når både Linköping och Jönköping på 40 minuter med bil. I Ödeshögs kommun bor ca 5400 invånare och kommunen är med sina ca 400 tillsvidareanställda inom fyra olika förvaltningar kommunens största arbetsgivare. Vi är stolta över vår kommun och våra medarbetare av flera skäl. 30 % av maten till äldreomsorg- och skola är lagad på lokalproducerade råvaror, vår sjukfrånvaro ligger under rikssnittet och är lägst i länet. Detta och mycket mer gör Ödeshög till en attraktiv kommun att både bo och verka i. Ödeshögs kommun är en liten kommun med stora möjligheter. Vi har korta beslutsvägar, ett gott företagsklimat och goda möjligheter till rekreation. Ödeshög, en trygg plats där det är extra gott att bo, leva och verka. Ur bördig jord, rika skogar och klart vatten bygger vi framtiden tillsammans. Om din arbetsplats, socialkontoret: Vår handläggare för rekrytering av resurspersoner och familjerätt ska lämna oss för nya utmaningar och vi söker en socialsekreterare som ersätter henne. På socialkontoret i Ödeshög arbetar 20 personer med vuxenärenden, barn och ungdom, öppenvård, biståndshandläggning och administration. Barn och ungdom utreder barn och unga 0-20 år och följer upp beviljade insatser för målgruppen. En medarbetare är inriktad på familjerätt och rekrytering av resurspersoner Vuxengruppen handlägger ansökningar om ekonomiskt bistånd enligt socialtjänstlagen samt utreder resurser och hinder för egen försörjning. I gruppen handläggs också missbruksärenden och våld i nära relation. Biståndshandläggare utreder och beviljar insatser enligt Socialtjänstlagen och LSS. Du ingår i en arbetsgrupp med 4 andra socialsekreterare och som stöd i arbetet finns fyra behandlare som arbetar med barn, unga, familjer och personer med missbruksproblem. Du har stöd i arbetet av myndighetschef och 1:e socialsekreterare som alltid finns nära till hands vilket innebär korta beslutsvägar. Varmt välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Ditt uppdrag som socialsekreterare familjehem och familjerätt består av att rekrytera resurspersoner såsom familjehem, kontaktfamiljer och kontaktpersoner utifrån de insatser som socialsekreterare beslutar om enligt socialtjänstlag och LSS. Till stöd har du arbetsledare och de nätverk som finns i länet. Som familjerättssekreterare arbetar du med vårdnadsutredningar, faderskap, adoptioner och namnärenden. Även inom familjerätten finns nätverk i länet som stöd. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen eller annan, enligt Socialstyrelsens krav, lämplig examen samt tidigare erfarenhet av utredningsarbete. Vi ser det som meriterande om du tidigare arbetat inom kommunal socialtjänst. Vi ser också att du har god förmåga att skapa och behålla goda relationer, god förmåga att samarbeta med andra professionella och du kan planera ditt arbete på ett strukturerat sätt. Vidare ser vi att du har goda kunskaper i barns utveckling och du har en förmåga att sätta dig in i barns- och föräldrars skiftande levnadsvillkor och bemöta dem med respekt och lyhördhet. Vi ser det också som viktigt att du har en vilja att bidra med flexibilitet, nytänkande och metodutveckling. Arbetsuppgifterna förutsätter intresse och fallenhet för handläggning och dokumentation och god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Särskilt meriterande är aktuella kunskaper om och erfarenheter av arbete med utredningar och handläggning gällande familjerätt och rekrytering av resurspersoner. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav. ÖVRIGT Ödeshögs kommun tillämpar individuell lönesättning och möjlighet till distansarbete. Kommunen erbjuder även friskvård och semesterväxling. Välkommen att skicka in ditt CV och personliga brev senast 250714. Vi önskar att du i din ansökan bifogar examensbevis från högskola/universitet för att styrka de meriter du uppger i CV. Vi tar helst emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Har du frågor om tjänsten eller skyddad identitet ska du ringa till Catrin enligt nedan för att säkerställa att din ansökan hanteras säkert. Vi undanber oss vänligt men bestämt från att bli kontaktade av externa rekryterings- och annonseringsföretag Tjänsten tillsätts under förutsättning att vederbörliga beslut fattas.
Om företaget Vätternpotatis i Ödeshög har en av Europas modernaste fabriker för potatisförädling med en hög automatiseringsgrad. Vätternpotatis AB grundades 1964, har 50 anställda och omsätter ca 200 MSEK och ägs av den tyska koncernen Wernsing Feinkost GmbH. Förutom Vätternpotatis så ingår ytterligare fyra svenska bolag i koncernen. Läs mer om oss på www.vatternpotatis.se Med utsikt över Vättern, på den bördiga slätten tillreds vår Vätternpotatis. Varje dag förädlas över 100 ton potatis i vår anläggning i Ödeshög. Förstklassig potatis som vi levererar till kunder inom livsmedelsindustri och storhushåll. Vi söker nu dig som vill bidra till kontinuerlig utveckling och förbättring av Vätternpotatis kvalitets – och miljöarbete. Dina arbetsuppgifter Som Ordermottagare på Vätternpotatis kliver du in i ett utvecklande arbete där ingen dag är den andra lik. Här får du chansen att växa i rollen, samtidigt som du blir en viktig del av ett engagerat och sammansvetsat team. Du har ett nära samarbete med dina kollegor och tar ansvar i ett flöde som omfattar den dagliga driften. Vid behov är du en stödfunktion mot ordermottagare på våra fabriker på de andra orterna. Vätternpotatis är en etablerad aktör på den svenska livsmedelsmarknaden. Det ger dig möjlighet att vara en del av ett dynamiskt flöde där dina insatser bidrar till att vi kan leverera hög kvalitet. I dina arbetsuppgifter ingår det bland annat att: Orderhantering och kundkontakt – Ta emot och registrera kundorder samt ge support i frågor kring beställningar, leveranser samt reklamationer. Fakturering och kreditbedömning – Arbeta med fakturering, kreditprövningar och uppföljning av kundreskontra. Transport och logistik – Planera utfrakter i samarbete med åkerier, boka transporter och hantera fraktfakturor. Försäljning och administration – Bidra till merförsäljning via innesälj, samtidigt som du arbetar med statistik, lagerinventering och övriga administrativa uppgifter. Din profil Vi tror tjänsten passar dig som har gymnasial utbildning med inriktning mot administration alternativt några års erfarenhet inom serviceyrken eller administrativa tjänster där det har förekommit mycket kundkontakt. Du har en god datavana samtidigt som du talar och skriver på svenska och engelska utan svårigheter. Har du dessutom ett intresse för mat och matlagning blir vi extra glada! Känner du igen dig i egenskaper som utåtriktad, ansvarstagande, kommunikativ. Bra! Då har du goda förutsättningar att lyckas i rollen. Vi söker dig som trivs i sociala miljöer och som både kan arbeta självständigt och fatta egna beslut med både kundens och företagets bästa i fokus. Med din systematiska och analytiska förmåga skapar du ordning och reda samtidigt som du är engagerad och intresserad av både ditt arbete och dina kollegor. Vi ser fram emot att välkomna dig till ett jordnära företag där glädje, energi och familjär anda, kännetecknar vår kultur. Känner du dig peppad och redo att bli vår nya kollega? Ansökningsförfarande I denna rekryteringsprocess samarbetar Vätternpotatis med Skill. Du är välkommen med din ansökan på skill.se. Går du vidare i urvalet så blir nästa steg två digitala test där du får göra ett personlighetstest och ett kapacitetstest. Vi jobbar med löpande urval och ser fram emot att få ta del av din ansökan så snart som möjligt, dock senast 24 augusti! Vid frågor vänligen kontakta ansvariga rekryterare Linda Algeskog på 036-18 82 96, [email protected] eller Maria Svensson på [email protected] 076-6771288.
Om företaget Vätternpotatis i Ödeshög har en av Europas modernaste fabriker för potatisförädling med en hög automatiseringsgrad. Vätternpotatis AB grundades 1964, har 50 anställda och omsätter ca 200 MSEK och ägs av den tyska koncernen Wernsing Feinkost GmbH. Förutom Vätternpotatis så ingår ytterligare fyra svenska bolag i koncernen. Läs mer om oss på www.vatternpotatis.se Med utsikt över Vättern, på den bördiga slätten tillreds vår Vätternpotatis. Varje dag förädlas över 100 ton potatis i vår anläggning i Ödeshög. Förstklassig potatis som vi levererar till kunder inom livsmedelsindustri och storhushåll. Vi söker nu dig som vill bidra till kontinuerlig utveckling och förbättring av Vätternpotatis kvalitets – och miljöarbete. Dina arbetsuppgifter Som Ordermottagare på Vätternpotatis kliver du in i ett utvecklande arbete där ingen dag är den andra lik. Här får du chansen att växa in i rollen, samtidigt som du blir en viktig del av ett engagerat och sammansvetsat team. Du har ett nära samarbete med dina kollegor och tar ansvar i ett flöde som omfattar den dagliga driften. Vid behov är du en stödfunktion mot ordermottagare på våra fabriker på de andra orterna. Vätternpotatis är en etablerad aktör på den svenska livsmedelsmarknaden. Det ger dig möjlighet att vara en del av ett dynamiskt flöde där dina insatser bidrar till att vi kan leverera hög kvalitet. I dina arbetsuppgifter ingår det bland annat att: Orderhantering och kundkontakt – Ta emot och registrera kundorder samt ge support i frågor kring beställningar, leveranser samt reklamationer. Fakturering och kreditbedömning – Arbeta med fakturering, kreditprövningar och uppföljning av kundreskontra. Transport och logistik – Planera utfrakter i samarbete med åkerier, boka transporter och hantera fraktfakturor. Försäljning och administration – Bidra till merförsäljning via innesälj, samtidigt som du arbetar med statistik, lagerinventering och övriga administrativa uppgifter. Din profil Vi tror tjänsten passar dig som har gymnasial utbildning med inriktning mot administration alternativt några års erfarenhet inom serviceyrken eller administrativa tjänster där det har förekommit mycket kundkontakt. Du har en god datavana samtidigt som du talar och skriver på svenska och engelska utan svårigheter. Har du dessutom ett intresse för mat och matlagning blir vi extra glada! Känner du igen dig i egenskaper som utåtriktad, ansvarstagande, kommunikativ. Bra! Då har du goda förutsättningar att lyckas i rollen. Vi söker dig som trivs i sociala miljöer och som både kan arbeta självständigt och fatta egna beslut med både kundens och företagets bästa i fokus. Med din systematiska och analytiska förmåga skapar du ordning och reda samtidigt som du är engagerad och intresserad av både ditt arbete och dina kollegor. Vi ser fram emot att välkomna dig till ett jordnära företag där glädje, energi och familjär anda, kännetecknar vår kultur. Känner du dig peppad och redo att bli vår nya kollega? Ansökningsförfarande I denna rekryteringsprocess samarbetar Vätternpotatis med Skill. Du är välkommen med din ansökan på skill.se. Går du vidare i urvalet så blir nästa steg två digitala test där du får göra ett personlighetstest och ett kapacitetstest. Vi jobbar med löpande urval och ser fram emot att få ta del av din ansökan så snart som möjligt, dock senast 24 augusti! Vid frågor vänligen kontakta ansvariga rekryterare Linda Algeskog på 036-18 82 96, [email protected]
Ödeshögs kommun är beläget i sydvästra Östergötland, med Omberg i norr, Vättern i väster, den bördiga östgötaslätten i öster och Holavedens djupa skogar i söder. Genom kommunen går E4:an som möjliggör att du enkelt når både Linköping och Jönköping på 40 minuter med bil. I Ödeshögs kommun bor ca 5400 invånare och kommunen är med sina ca 400 tillsvidareanställda inom fyra olika förvaltningar kommunens största arbetsgivare. Vi är stolta över vår kommun och våra medarbetare av flera skäl. 30 % av maten till äldreomsorg- och skola är lagad på lokalproducerade råvaror, vår sjukfrånvaro ligger under rikssnittet och är lägst i länet. Detta och mycket mer gör Ödeshög till en attraktiv kommun att både bo och verka i. Ödeshögs kommun är en liten kommun med stora möjligheter. Vi har korta beslutsvägar, ett gott företagsklimat och goda möjligheter till rekreation. Ödeshög, en trygg plats där det är extra gott att bo, leva och verka. Ur bördig jord, rika skogar och klart vatten bygger vi framtiden tillsammans. Välkommen till oss! Inom Vård- och omsorg arbetar vi med en värdegrund som innebär gott bemötande med respekt, hänsyn och lyhördhet för den enskildes behov. Vi har ett flexibelt arbetssätt och uppmuntrar den boende till självbestämmande. Vi vill att den enskilde känner sig bekräftad och uppleva delaktighet, meningsfullhet och sammanhang i tillvaron. I Ödeshögs kommun arbetar vi aktivt med E-hälsa och använder oss av IT-stöd för att förenkla och kvalitetssäkra i våra verksamheter. ARBETSUPPGIFTER Arbetsbeskrivning På Solgårdens äldrecentra finns det flera enheter. Särskilt boende för äldre och med inriktning demens samt korttidsboende. Som anställd inom Vård och Omsorg har du en hemavdelning men arbetar på flera enheter efter behov. Vi arbetar med genomförandeplaner och vårdplaner samt kontaktmannaskap. Som kontaktman ansvarar du för att upprätta och följa upp genomförandeplaner utifrån den boendes behov. Stöd till anhöriga ingår också i kontaktmannens ansvar. I arbetsuppgifterna ingår att ge vård, omsorg och service till de boende. Det innefattar även vardagssysslor såsom städ, tvätt, kök och sociala aktiviteter. Du förväntas kunna utföra hälso- och sjukvårdsuppgifter efter instruktion/ordination och delegering av legitimerad personal t.ex. specifik rehabilitering, palliativ vård, läkemedelshantering, sårvård, sondmatning etc. Du ansvarar för att dokumentera ditt arbete och de uppgifter du utför för att kvalitetssäkra vår verksamhet. Vi använder oss av planeringsverktyg i verksamheten. KVALIFIKATIONER Kvalifikationer Undersköterskeutbildning med skyddad yrkestitel. Vi söker dig som är lösningsfokuserad, har ett gott bemötande, lyhörd, flexibel och tålmodig. Du har lätt för att samarbeta med andra samtidigt som du kan arbeta självständigt och "ser vad som behöver göras". Stor vikt fästs vid personlig lämplighet. Du ska ha intresse av att utföra hälso- och sjukvårdsuppgifter. Erfarenhet av rehabilitering, demensvård och/eller andra specialiteter samt intresse och erfarenhet av teknik/IT-stöd i vården är meriterande. B-körkort är meriterande. ÖVRIGT Lön och anställningsvillkor Annonsen avser en tillsvidaretjänst på ca 88%.Hemavdelning är Rosengården. Tillträde 250713 eller efter överenskommelse. Arbetstidschema med dag, kväll och helgtjänstgöring (arbete varannan helg). Ödeshögs kommun tillämpar individuell lönesättning. Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 250629. Vi vill att du i din ansökan bifogar kopior på skyddad yrkestitel, undersköterska alternativt gymnasiebetyg och andra intyg som styrker dina meriter i CV. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Sandra Hård Tel:0144-35150 eller via mejl [email protected] Fackliga företrädare (Kommunal) nås på [email protected] eller tel nr 010-442 8670, må-fre 9-16. Du som söker jobb och har skyddad identitet ska ringa till rekryterande chef (se ovan i annonsen) för att fråga om hur din ansökan ska hanteras. Ödeshög, en trygg plats där det är extra gott att bo, leva och verka. Ur bördig jord, rika skogar och klart vatten bygger vi framtiden tillsammans.
Ödeshögs kommun är beläget i sydvästra Östergötland, med Omberg i norr, Vättern i väster, den bördiga östgötaslätten i öster och Holavedens djupa skogar i söder. Genom kommunen går E4:an som möjliggör att du enkelt når både Linköping och Jönköping på 40 minuter med bil. I Ödeshögs kommun bor ca 5400 invånare och kommunen är med sina ca 400 tillsvidareanställda inom fyra olika förvaltningar kommunens största arbetsgivare. Vi är stolta över vår kommun och våra medarbetare av flera skäl. 30 % av maten till äldreomsorg- och skola är lagad på lokalproducerade råvaror, vår sjukfrånvaro ligger under rikssnittet och är lägst i länet. Detta och mycket mer gör Ödeshög till en attraktiv kommun att både bo och verka i. Ödeshögs kommun är en liten kommun med stora möjligheter. Vi har korta beslutsvägar, ett gott företagsklimat och goda möjligheter till rekreation. Ödeshög, en trygg plats där det är extra gott att bo, leva och verka. Ur bördig jord, rika skogar och klart vatten bygger vi framtiden tillsammans. Om din arbetsplats, socialkontoret: Öppenvården är en del av Socialkontoret i Ödeshög och där arbetar totalt ca 20 personer med vuxenärenden, barn och ungdom, öppenvård, biståndshandläggning och administration. Stöd i det dagliga arbetet på socialkontoret ges av 1:e socialsekreterare, gruppledare samt myndighetschef som finns nära till hands, vilket innebär korta beslutsvägar. Barn och ungdom utreder barn och unga 0-20 år och följer upp beviljade insatser för målgruppen, en tjänst är inriktad på familjerätt och rekrytering av resurspersoner. Vuxengruppen handlägger ansökningar om ekonomiskt bistånd enligt socialtjänstlagen samt utreder resurser och hinder för egen försörjning. I gruppen handläggs också missbruksärenden och våld i nära relation. Biståndshandläggare utreder och beviljar insatser enligt Socialtjänstlagen och LSS. Öppenvården ger stöd till familjer med barn och ungdomar, 0-20 år, stöd till våldsutsatta och våldsutövare samt till personer med missbruk/beroende och deras anhöriga. Vi strävar efter att utföra ett kvalificerat förändrings -och behandlingsarbete på hemmaplan genom ett evidensbaserat socialt arbete med ett helhetsperspektiv och anpassade lösningar för individen. Vi erbjuder både biståndsbedömda insatser och insatser som inte är biståndsbedömda. Varmt välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Som behandlare på socialkontorets öppenvårdsteam arbetar du med andra behandlare. Ditt uppdrag som behandlare i öppenvården är främst att ge stödinsatser efter genomförd utredning eller på direkt ansökan från klient, men även förebyggande stöd, enskilt och i grupp. Behandlarens arbete innebär stödjande, vägledande samtal i syfte att uppnå en positiv och bestående förändring för individen men kan också vara av mer praktisk karaktär för att exempelvis få en godtagbar boendesituation i syfte att uppnå självständighet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är socionom, alkohol- och drogterapeut eller har motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har god kännedom om och erfarenhet av stödjande och behandlande arbete och att du är utbildad i relevanta behandlings- och kartläggningsmetoder. Vi ser att du har en god förmåga att uttrycka dig och kommunicera i tal och skrift. I din roll krävs att du har en god samarbetsförmåga likväl som du förmår att arbeta självständigt och strukturerat. Arbetet kräver också flexibilitet och en förmåga att hantera oförutsedda situationer. Som person är du lugn, stabil och förtroendeingivande och bra på relationsskapande och tror på individens förmåga till förändring. B-körkort är ett krav. ÖVRIGT Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 250713. Vi undanber oss vänligt men bestämt från att bli kontaktade av externa rekryterings- och annonseringsföretag. Du som söker jobb och har skyddad identitet ska ringa till rekryterande chef (se nedan i annonsen) för att möjliggöra en bra hantering av din ansökan. Vill du veta mer om om tjänsten kontakta tf myndighetschef Catrin Hultén på 0144- 35155 eller [email protected]
Vem är du? Vill du ha roligt på jobbet? Är du sugen på en karriär inom snabbmatsbranschen eller ett extra jobb vid sidan av studierna? Oavsett vilket mål du har för framtiden så tror vi att du kommer att trivas hos oss! Du är en riktig lagspelare och tycker om att jobba i team. Du ser dig själv som serviceinriktad och gillar ett högt arbetstempo. Du är noggrann men samtidigt effektiv och tummar aldrig på kvalitet. Att arbeta i team är något du trivs bra med, och du delar våra värderingar mod, passion och gemenskap. MAX utgångspunkt är alla människors lika värde. För oss betyder det lika möjligheter, rättigheter och skyldigheter oavsett vem du är. Det är dina egna ambitioner och resultat som avgör hur långt du kan gå. Vi hjälper dig på vägen med en tydlig plan, interna utbildningar och goda utvecklingsmöjligheter på Sveriges godaste burgarkedja. En dag på MAX Som restaurangbiträde är dina arbetsuppgifter varierande. Du serverar våra gäster och ser till så att det är fint och rent ute i restaurangen, jobbar i köket där du bland annat tillreder burgare, smoothies och friterar pommes. Du ansvarar för kassan där du tar emot beställningar och ser till så att gästerna får rätt varor, allt detta tillsammans med dina kollegor. Arbetet innebär varierande arbetstider på dagar, kvällar, nätter och helger. Under handledning av restaurangchefen eller en erfaren kollega lär du dig jobbet steg för steg på de olika stationerna samt genom våra digitala utbildningar. Nästan alla våra chefer har börjat i den här rollen! Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig ett fartfyllt jobb i ett sammansvetsat team med väldigt goda möjligheter att växa och utvecklas. Vi erbjuder en rad olika internutbildningar för dig som är intresserad av att växa tillsammans med oss. Lön och villkor enligt kollektivavtal samt friskvårdsbidrag. MAX är Sveriges näst största burgarkedja och vi är i dagsläget strax över 7000 anställda. Vi befinner oss i en spännande expansion både i Sverige såväl som internationellt och vill ha med dig på resan. Smak, kvalitet och renlighet är värden vi aldrig tummar på. Vi är väldigt stolta över våra värderingar MOD, PASSION OCH GEMENSKAP. Vi lägger också mycket stor vikt och fokus på hälsa, miljö och socialt ansvar. Vi vill bli världens bästa burgarkedja och vägen dit är att göra världen lite godare, både genom att servera de godaste burgarna och genom att vara en god kraft i samhället. Hur går processen till? Vi har valt att slopa CV och personligt brev till våra tjänster som restaurangmedarbetare. Istället för att skicka in ditt CV och personliga brev svarar du på ett antal urvalsfrågor och gör ett Servicetest. Vi ber dig att svara utförligt på urvalsfrågorna. Efter att du har skickat in din ansökan kommer du att få ett test skickat till din mail, detta är ett Servicetest och går ut på att du svarar hur du hade agerat i en situation som kan uppstå i det dagliga arbetet på MAX. Genom testet får du som kandidat ett smakprov på hur det är att arbeta på MAX. Testet tar max 15 minuter. Efter att du har gjort testet går vi igenom din ansökan och återkopplar till dig så snart vi kan. Går du vidare i processen får du en inbjudan till intervju, går du inte vidare återkopplar vi till dig via Mail. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Observera att Servicetestet är ett obligatoriskt steg i vår rekryteringsprocess, vi tar därför inte vidare kandidater som inte genomför Servicetestet. Varmt välkommen med din ansökan! Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd
Arbetsbeskrivning Nu söker vi på Randstad en engagerad och noggrann industriarbetare till vår kund i Ödeshög. Har du tidigare erfarenhet av produktion och montering? Trivs du i en dynamisk arbetsmiljö där kvalitet och precision är i fokus? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! Som industriarbetare kommer du att arbeta som maskinoperatör och/eller montör i en modern produktionsmiljö. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Montering och sammansättning av komponenter enligt ritningar och tekniska instruktioner Övervakning och hantering av maskiner i produktionen Kvalitetskontroller och uppföljning för att säkerställa att produkterna uppfyller kraven Samarbete med teamet för att optimera arbetsflödet och produktionen Tjänsten är på heltid hos vår kund i Ödeshög med skiftarbetstider under dag och kväll. Urval kommer att ske löpande och kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Vid frågor eller funderingar, kontakta konsultchef Johan Wallin på [email protected] OBS! Vi tar ej emot ansökningar via mejl, ansök smidigt genom vår hemsida. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Randstad Professional är karriärpartnern som hjälper dig att hitta rätt jobb, brinna för det du gör och utveckla din karriär. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Med tillgång till ett brett utbud av möjligheter, ett stort globalt nätverk och vår utpräglade specialisering är vi din vägledande partner som hjälper dig att bygga en givande karriär. Randstad är specialiserade inom kvalificerade yrkesroller och är en del av Randstad, en global ledare för talanger med visionen att vara världens mest rättvisa och specialiserade talangföretag. Med huvudkontor i Nederländerna verkar Randstad på 39 marknader och har cirka 40 000 medarbetare. Genom detta globala nätverk i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är akademiker eller specialist. Som en partner för talanger och genom vår utpräglade specialisering hjälper vi dig att att säkra rätt jobb, utveckla relevant kompetens och hitta tillhörighet i arbetslivet. Ansvarsområden Montering och sammansättning av komponenter enligt ritningar och tekniska instruktioner Övervakning och hantering av maskiner i produktionen. Kvalitetskontroller och uppföljning för att säkerställa att produkterna uppfyller kraven Samarbete med teamet för att optimera arbetsflödet och produktionen Kvalifikationer Har tidigare erfarenhet av produktion, montering eller liknande industriellt arbete Är noggrann, arbetsam och har en god problemlösningsförmåga Trivs både med självständigt arbete och i team Har teknisk förståelse och kan läsa ritningar och instruktioner Har möjlighet att arbeta skift (dag- och kvällsskift) grundläggande svenska i tal och skrift Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Arbetsbeskrivning Nu söker vi på Randstad en engagerad och noggrann industriarbetare till vår kund i Ödeshög. Har du tidigare erfarenhet av produktion och montering? Trivs du i en dynamisk arbetsmiljö där kvalitet och precision är i fokus? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! Som industriarbetare kommer du att arbeta som maskinoperatör och/eller montör i en modern produktionsmiljö. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Montering och sammansättning av komponenter enligt ritningar och tekniska instruktioner Övervakning och hantering av maskiner i produktionen Kvalitetskontroller och uppföljning för att säkerställa att produkterna uppfyller kraven Samarbete med teamet för att optimera arbetsflödet och produktionen Tjänsten är på heltid hos vår kund i Ödeshög med skiftarbetstider under dag och kväll. Urval kommer att ske löpande och kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Vid frågor eller funderingar, kontakta konsultchef Johan Wallin på [email protected] OBS! Vi tar ej emot ansökningar via mejl, ansök smidigt genom vår hemsida. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Randstad Professional är karriärpartnern som hjälper dig att hitta rätt jobb, brinna för det du gör och utveckla din karriär. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Med tillgång till ett brett utbud av möjligheter, ett stort globalt nätverk och vår utpräglade specialisering är vi din vägledande partner som hjälper dig att bygga en givande karriär. Randstad är specialiserade inom kvalificerade yrkesroller och är en del av Randstad, en global ledare för talanger med visionen att vara världens mest rättvisa och specialiserade talangföretag. Med huvudkontor i Nederländerna verkar Randstad på 39 marknader och har cirka 40 000 medarbetare. Genom detta globala nätverk i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är akademiker eller specialist. Som en partner för talanger och genom vår utpräglade specialisering hjälper vi dig att att säkra rätt jobb, utveckla relevant kompetens och hitta tillhörighet i arbetslivet. Ansvarsområden Montering och sammansättning av komponenter enligt ritningar och tekniska instruktioner Övervakning och hantering av maskiner i produktionen. Kvalitetskontroller och uppföljning för att säkerställa att produkterna uppfyller kraven Samarbete med teamet för att optimera arbetsflödet och produktionen Kvalifikationer Har tidigare erfarenhet av produktion, montering eller liknande industriellt arbete Är noggrann, arbetsam och har en god problemlösningsförmåga Trivs både med självständigt arbete och i team Har teknisk förståelse och kan läsa ritningar och instruktioner Har möjlighet att arbeta skift (dag- och kvällsskift) Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 10 jobb