Vill du arbeta som lastbilschaufför och bli en del av ett bolag som värdesätter god sammanhållning och värnar om sina medarbetare? Nu har du din chans! För dig som antingen vill byta karriär eller vidareutvecklas, erbjuder vi en unik möjlighet där du kostnadsfritt får behörigheter för att arbeta i rollen som yrkeschaufför samt en fantastisk möjlighet att utvecklas framåt hos ÖGS i Örebro. Varmt välkommen med din ansökan! Urval sker löpande. Om ÖGS ÖGS Bolaget, ÖGS Miljötransporter och Örebro Godstrafik Stockholm är tre bolag under samma tak. Idag är det totalt ca 130 anställda och har varit verksamma i branschen sedan 1952 och som transportör för DB Schenker sedan 1956. ÖGS har genom detta erhållit en lång erfarenhet och gedigen branschkunskap inom området. Deras transportöruppdrag för DB Schenker är linjer på Västsverige, Östergötland och Mälardalen med bas i Örebro. ÖGS är ett företag som värdesätter god sammanhållning på arbetsplatsen och strävar efter att vara ett ledande åkeriföretag med hög kvalité. Tillsammans med Professionals Nord inleder de nu en fantastisk möjlighet för rätt person att få både utbiIdning och sedan arbete på ÖGS i Örebro. Information om chaufförsskolan Programmet genomförs i samarbete med experter från branschen genom IärarIedda sessioner och sjäIvstudier. UtbiIdningen är förlagd under 12 veckor med en kombination av både teoretiska och praktiska moment som ger dig de behörigheter som krävs för att du skall kunna utföra ditt arbete som yrkeschaufför. Genom utbiIdning kommer du att ges yrkeskompetensbevis (YKB), CE-körkort, truckkort och ADR. Efter avklarad utbiIdning kommer du ha en garanterad anställning via oss med uppdrag hos vår kund ÖGS. Förstudier: 22 september – 17 oktober 2025 UtbiIdningsperiod: 20 oktober – ca 9 januari 2025 Examen: Prel. i början av januari 2026 Arbetsort: Örebro Information om tjänsten Efter avslutad utbiIdning kommer du att ha en gedigen grund att stå på inför din nya roll som yrkeschaufför. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning och du kommer vara anställd av Professionals Nord under 18 månader. Förutsatt att samarbetet fungerar bra blir du sedan överrekryterad till ÖGS. Rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och önskemål från oss och ÖGS är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]. Arbetsuppgifter Med stationering i Örebro startar du dina arbetsdagar med att ta hand om aktuella körningar som är planerade för dagen eller natten. Arbetet innebär transporter till några av Schenkers större nav, med vanliga destinationer som Stockholm, Lunda, Uppsala, Borås och Göteborg. Du har ett varierat och självständigt arbete där rutterna kan skifta beroende på vilka körningar som är aktuella. Tjänsten innefattar både dag- och nattkörningar, där det största behovet finns nattetid. Arbetspassen börjar vanligtvis mellan cirka 19:00 och 22:00 och varar i omkring 10 timmar, inklusive en timmes rast. Du arbetar antingen tre längre pass per vecka eller fyra pass per vecka, vilket även kan innefatta helgarbete. Vi söker dig som • Har ett stort intresse och är motiverad för att långsiktigt arbeta i rollen som yrkeschaufför • Har B-körkort • Är 21 år eller äldre då det krävs för att kunna slutföra vår utbiIdning • Har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift • Meriterande om du har truckkort, men inget krav Vi tror att dina personliga egenskaper spelar en avgörande roll för att du ska lyckas med utbiIdningen och trivas i arbetet. Därför söker vi dig som har rätt inställning, driv och motivation att genomföra programmet – och som vill växa in i en viktig och ansvarsfull roll. Du är självgående, tar gärna egna initiativ och har lätt för att hitta lösningar när utmaningar uppstår. Du arbetar strukturerat och trivs i ett effektivt tempo. Eftersom många körningar sker under kvälls- och nattetid behöver du också vara trygg i att arbeta ensam och kunna ta ansvar för uppdraget från början till slut. Du är flexibel i ditt arbete och har lätt för att anpassa dig efter situation och förändrade förutsättningar. START: UtbiIdningsstart 20 oktober 2025 OMFATTNING: Heltid STAD: Örebro URVAL: Sker löpande KONTAKT: Mia Haaster #ÖGS, #CE-chaufför, #ChaufförsskoIan Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
Örebro universitet skapar framtiden genom internationellt konkurrenskraftig forskning och erbjuder professionsinriktade utbildningar som tillhör landets bästa. Nu söker en universitetsadjunkt i kriminologi för tidsbegränsad anställning vid Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskap. Hos oss får du möjlighet att vara med på Örebro universitets fortsatta resa med samhällsuppdraget forskning och utbildning i fokus. Ämnesområde Ämnesområdet för anställningen är kriminologi. Bakgrund Vid Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskap (BSR) erbjuds utbildning på grund-, avancerad- och forskarutbildningsnivå inom samtliga ämnen (kriminologi, psykologi, rättsvetenskap och socialt arbete). Vid BSR finns en rad starka forskningsmiljöer med framstående forskare som också deltar i undervisningen på samtliga nivåer. Institutionen präglas av samarbete över ämnesgränserna och en vilja att kontinuerligt utveckla både utbildning, samverkan och forskning. Ämnet kriminologi är en del av BSR och är ett fler- och tvärvetenskapligt ämne som är inriktat på brottslighetens utveckling och orsaker, samt på kriminalpolitiska åtgärder för att förebygga och förhindra brottslighet. Utbildningen i kriminologi vid Örebro universitet innefattar ett kandidatprogram på grundnivå (Kriminologiprogrammet 180 högskolepoäng: https://www.oru.se/utbildning/program/kriminologiprogrammet/) samt fristående nationella och internationella kurser, på grund såväl som avancerad nivå. Kriminologiämnet har även utbildning på forskarutbildningsnivå. Forskningen i kriminologi vid Örebro universitet består av tre forskningsmiljöer/grupper. Deras fokus är biopsykosocial kriminologi (BPS - Biopsykosocial kriminologi och psykologi), utvecklingskriminologi/livsförloppsperspektiv (CAPS - Center for Criminological and Psychosocial research) samt våld i nära relation och stalkning (CVS - Centrum för våldsstudier). Dessa miljöer/grupper utgör grunden för aktiviteter och forskning om orsaker till individuella och kontextuella variationer i brottslighet samt konsekvenser av att utsättas för brott, samt tillämpad kriminologi med fokus på riskbedömning, prediktion samt brottsförebyggande och trygghetsfrämjande arbete. För mer information, se https://www.oru.se/forskning/forskningsamnen/kriminologi/ Arbetsuppgifter Som universitetsadjunkt ägnar du dig huvudsakligen åt undervisning inom utbildning på främst grundnivå, samt därtill hörande samverkan. En universitetsadjunkt bör även bidra till universitetets utveckling. I arbetsuppgifterna för tjänsten som universitetsadjunkt (omfattning 50%) i kriminologi ingår undervisning på grundnivå i kriminologi, kompetensutvecklingstid samt tid för ej kursrelaterad administration. Behörighet och bedömningsgrunder För att se annonsen i dess helhet besök: https://www.oru.se/jobba-hos-oss/lediga-jobb/jobbannons/?jid=20250234 Information Anställningen är tidsbegränsad på 50 % under 6 månader. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning. Närmare upplysningar om anställningen lämnas av enhetschef Brittany Evans 019-30 12 29, e-post: [email protected] eller programansvarig Anna-Karin Ångström, e-post: [email protected]. Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt. Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten. Ansökan Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök". En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument: • Ett personligt brev med motivering till hur du kan bidra till universitetets fortsatta utveckling • CV med relevant beskrivning av samlad kompetens • Pedagogisk meritportfölj (enligt Örebro universitets riktlinjer: https://www.oru.se/globalassets/oru-sv/jobba-hos-oss/mall-for-pedagogisk-meritportfolj3.pdf) • Kopior av relevanta betyg/intyg som styrker behörighet och krav Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska och danska kan bedömas. Sista ansökningsdag är 2025-07-16. Välkommen med din ansökan! Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare. Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.
I din roll som lokalvårdare kommer du ansvara för att kundernas lokaler alltid är fräscha och i gott skick. Vi lägger stor fokus på våra kunder, ha hög kvalité och som lokalvårdare på QLNR lägger vi även stor vikt vid att alla medarbetare har kontakt med kunder och ansvara för att utveckla relationen med dessa. Din dagliga avstämning sker till driftansvarig och/eller driftchef och du kommer arbeta i Örebro och Kumla med omnejd. Vi söker en person som kan tänka sig börja på timme för att växa in i rollen och uppdragen, för att så snabbt det går fylla en deltid och i förlängningen en heltid om så önskas. Transporter till och från kunder sker i företagets bilar och vi står självklart för all relevant utbildning och kompetensutveckling. Är du rätt person för jobbet? Det här jobbet passar dig som uppskattar en arbetsplats i ständig förändring mot det bättre, där ingen dag är den andra lik. Vi söker efter ytterligare entusiastiska, lojala och organiserade kollegor. Vi ser gärna att du har något års erfarenhet av service och att arbeta som lokalvårdare men prioriterar rätt person med rätt inställning. Vi önskar även att du * Är van vid kundkontakt * Behärskar det svenska språket i tal och skrift *Tycker om att jobba i team * Har B-körkort Vi tar endast emot ansökningar via vårt HR-system, ansökningar direkt via email kommer inte att kunna besvaras.
På Miljöavdelningen arbetar vi för länets hållbara utveckling, ur såväl ett miljömässigt som ett ekonomiskt och socialt perspektiv. Vi hanterar till exempel frågor som rör miljöfarliga verksamheter och skydd och skötsel av värdefull natur. Vi arbetar också med förvaltning av vatten och nationalparker. Vår personal arbetar både i fält och på kontor. Nu söker vi en vattenvårdshandläggare som ska arbeta med frågor som rör tillsyn och prövning av vattenverksamhet. Arbetsbeskrivning Du kommer tillsammans med arbetsgruppen ansvara för delar av Länsstyrelsens arbete med vattenverksamhet. Det rör sig bland annat om tillsyn av vattenuttag, markavvattning och vattenreglering samt att hantera anmälnings- och tillståndsärenden. Arbetet innebär också att du deltar i samråd, svarar på remisser och för Länsstyrelsens talan i domstol. Du kommer, genom myndighetsutövning, att bevaka miljöintresset och andra allmänna intressen. En viktig del i detta är bedömningen av miljöpåverkan och vilka åtgärder som kommer att behövas utifrån bland annat ramdirektivet för vatten. För dig som är intresserad av de frågor som är förknippade med miljöanpassning av vattenverksamhet ger arbetet goda möjligheter till fördjupade kunskaper inom området. Arbetsuppgifter avgörs delvis av intresse och kompetens och vi hjälps åt med alla arbetsuppgifter som finns på enheten. Därtill kan förändringar inom myndighetens uppdrag också göra att fler uppgifter än det som beskrivs i annonsen blir aktuella. Det finns därför goda möjligheter att utvecklas till att hantera fler av enhetens, och Länsstyrelsens arbetsområden. Det finns även möjlighet till nationella uppdrag och projekt i samarbete med andra länsstyrelser. Arbetet utgörs huvudsakligen av kontorsarbete men även visst fältarbete med besök vid bland annat vattenanläggningar ingår. Det är företrädesvis ett självständigt arbete men även ett teamarbete med avstämningar av inriktning, prioritering och bedömningar med övriga medarbetare på enheten. Arbetet inkluderar också deltagande vid nätverksmöten, ha kontakter med verksamhetsutövare, entreprenörer, enskilda personer, företag, kommuner och andra myndigheter. Kontakter med media kan förekomma. Du kommer att tillhöra enheten Vatten och naturmiljö som har drygt 20 medarbetare och är en av fyra enheter som tillhör Miljöavdelningen. Enheten har god sammanhållning och diskuterar ärenden tillsammans och stöttar varandra vid behov. Hos oss finns goda möjligheter att förena privatliv med arbetsliv genom flexibla arbetssätt och flertalet uppskattade förmåner såsom; möjlighet till distansarbete del av tiden (när det fungerar för verksamheten), bra semestervillkor och möjlighet till löneväxling. Kvalifikationer Du kan ha en utbildningsbakgrund inom hydrogeologi, hydrologi, limnologi, biologi och ekologi eller olika ingenjörsutbildningar med koppling till miljö- och vattenvård. Du har: - Minst treårig universitets- eller högskoleutbildning med inriktning mot miljö eller naturvetenskaplig inriktning alternativt annan inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten - Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift - B-körkort. Det är meriterande om du har: - Utbildning eller erfarenhet i vattenverksamhets- och vattenmiljöfrågor eller fått sådan kunskap på annat sätt - Arbetat med tillsyn eller prövning enligt miljöbalken, särskilt med vattenverksamhet (11 kap miljöbalken) - Utbildning i miljörätt - Arbetat med ärendehandläggning som omfattar myndighetsutövning hos Länsstyrelse, kommun eller motsvarande. Som person behöver du ha en problemlösande analytisk förmåga, dvs. du ska kunna bryta ner och lösa komplicerade problem. Du ska ha gott omdöme, vara ansvarstagande, självgående och noggrann samt kunna arbeta mål- och resultatorienterat. Det innebär att du ska kunna identifiera arbetsuppgifter samt genomföra dem genom att på ett strukturerat vis planera och prioritera arbetet. Du ska även ha pedagogisk förmåga, dvs. du är tydlig och kan kommunicera samt förklara ställningstaganden samt ha god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du arbetar enligt vår vision och den statliga värdegrunden samt bidrar till ett gott arbetsklimat. Körkort för bil krävs. Villkor Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning Omfattning: 100% Tillträde: Enligt överenskommelse Med anställning följer skyldighet att krigsplaceras. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 14 augusti 2025. Vi på Länsstyrelsen i Örebro län erbjuder dig en spännande arbetsplats. Vi kännetecknas av framåtanda, god arbetsmiljö och medarbetare med bred kompetens. Vi har korta beslutsvägar och bedriver många verksamhetsöverskridande samarbeten. Som medarbetare hos oss får du ungefär 220 kompetenta kollegor – allt från kunniga experter till ambitiösa generalister – som alla arbetar utifrån våra fyra ledord: samverkande, serviceinriktade, rättssäkra och drivande. Länsstyrelsen i Örebro län företräder regeringen i länet. Vi utför dock många av våra uppdrag i samverkan med kommuner, näringsliv, ideella sektorer och medborgare. Detta utifrån vår vision "Tillsammans för ett hållbart och levande Örebro län”. Länsstyrelsen arbetar för att vara en myndighet fri från diskriminering och vill ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten.
Har du erfarenhet av att köra motviktstruck och trivs med att jobba i högt tempo? Nu söker vi på Manpower motviktstruckförare för ett spännande heltidsuppdrag hos en av våra kunder i Örebro. Låter detta som något för dig? Skicka då in din ansökan redan idag! Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och DHL. Du kommer att bli anställd av oss på Manpower men arbeta på plats hos vår kund i Örebro. Hur är det att arbeta som truckförare hos DHL? I rollen som truckförare kommer du att spela en central roll i det dagliga logistikarbetet. Ditt huvudsakliga ansvar blir att ta emot inkommande lastbilar, säkerställa korrekt lossning av gods, samt se till att allt material hanteras effektivt och säkert. Du arbetar med motviktstruck för att lyfta, transportera och placera varor på rätt plats i lagret, enligt företagets rutiner och säkerhetsföreskrifter. Övrig information Placeringsort: Örebro Arbetstider: Dagtid där arbetstiderna varierar Anställningsform: 6 månader visstid med chans till förlängning Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, ansvarstagande och har förmågan att arbeta självständigt. Du har god kommunikationsförmåga och trivs med att samarbeta i team. Vi värdesätter att du är organiserad och noggrann, så att du kan säkerställa att rätt produkter plockas och hanteras korrekt. Du har en god arbetsförmåga och ett starkt fokus på kvalitet och säkerhet i ditt arbete. I övrigt krävs det att du * Behärskar svenska väl i tal och skift * Har fyllt 18 år * Har truckkort A1-A4 och B1-B4 * Har erfarenhet av ledstaplare (A2) och motviktstruck (B1) Det anses meriterande om du sedan innan har erfarenhet av skjutstativ (B3). I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundskontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning. Erbjudande Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Om ambulerande-rollen Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område. Sök tjänsten idag! Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Agnes Halvardson via e-post: [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! Påminnelse inför ansökan För att vi ska kunna granska din ansökan på bästa sätt ber vi dig att tydligt beskriva din tidigare arbetslivserfarenhet. Ange dina tidigare arbetsplatser, din titel och tidsperioden för varje arbete. Om du även har arbetat åt ett bemanningsföretag tidigare, vill vi gärna veta det också. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail! Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.
Därför är detta jobb för dig Därför att du vet att kvalitet handlar om mer än att följa standarder – det handlar om att skapa hållbara, effektiva och pålitliga produkter. Du ser möjligheten att påverka hela värdekedjan, från utveckling till produktion, för att säkerställa högsta kvalitet och prestanda. Som en del av vårt engagerade team, på plats hos någon av våra kunder i regionen, arbetar du nära utveckling, produktion och leverantörer för att driva förbättringar och stärka processer. Genom analyser och riskbedömningar omvandlar du avvikelser till insikter och insikter till konkreta förbättringar. Med din expertis inom kvalitet är du en nyckelspelare i industrins utveckling – och vi ser fram emot att göra det tillsammans med dig. Du kommer att arbeta inom vårt affärsområde Hardware & Design där vi kombinerar bred ingenjörskompetens med djup specialistkunskap och ett användarcentrerat förhållningssätt – för att utveckla fysiska produkter och digitala upplevelser hela vägen från koncept till storskalig produktion. Ansvarsområden Säkerställa att produkter och processer uppfyller kvalitetskraven genom granskning, analys och förbättringsarbete. Driva kvalitetsförbättringar, analysera avvikelser och implementera lösningar för att optimera produktions- och utvecklingsprocesser. Identifiera förbättringsområden, införa effektiva arbetsmetoder och bidra till en mer hållbar och konkurrenskraftig verksamhet. Kvalifikationer Vi söker dig som är kommunikativ och utåtriktad person som trivs med att samarbeta och bygga starka relationer. Du drivs av att lösa problem och trivs i en föränderlig miljö där du behöver fatta snabba beslut och anpassa dig efter kundens behov. Utöver dina personliga egenskaper vill vi att du har: Ingenjörsexamen inom maskinteknik, industriell ekonomi, produktionsteknik eller annat relevant område. Minst 3–5 års erfarenhet av kvalitetsarbete inom tillverkande industri Erfarenhet av leverantörskvalitet, projektkvalitet eller processförbättringar. Erfarenhet av kvalitetsstandarder och certifieringar såsom ISO 9001 eller IATF 16949. Teknisk kompetens inom kvalitetsverktyg och metoder såsom 8D, FMEA, PPAP, SPC och Root Cause Analysis (RCA). Du kommunicerar flytande på svenska och engelska. Då vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess, kan det krävas godkänd säkerhetsprövning. En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning, placerad på vårt kontor i Örebro, Drottninggatan 23. Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-08-24. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elin Berg, Talent Acquisition Specialist. Observera att vi, på grund av GDPR, endast tar emot ansökningar via vår karriärsida. Vi ser fram emot att höra från dig!
Därför är detta jobb för dig Enkelt, du vill vara kreativ och innovativ i att lösa tekniska problem. Och det är precis vad vi erbjuder dig. Du är experten; du berättar för oss vilken lösning som du anser är bäst. Du kommer inte att vara ensam, nyckelordet är samarbete. Tvärfunktionella team skapas för att lösa projekt, snarare än att välja projekt för en redan befintlig grupp. Produkter och affärsområden kommer att skilja sig åt och du kommer att bygga nya spännande lösningar. Din utveckling är vår utveckling. Det vi erbjuder dig är ingen förutbestämd väg att följa. Vi gör saker på vårt eget sätt. Du har kontroll över din utveckling, oavsett vilken riktning du vill ta. Oavsett om det handlar om att nå en ny roll i framtiden eller fördjupa dig inom en specifik teknik, finns vi här för att hjälpa dig framåt. Du kommer att arbeta inom vårt affärsområde Hardware & Design där vi kombinerar bred ingenjörskompetens med djup specialistkunskap och ett användarcentrerat förhållningssätt – för att utveckla fysiska produkter och digitala upplevelser hela vägen från koncept till storskalig produktion. Arbetsuppgifter Du kommer att möta människor som bryr sig. Inte bara om projektet och tekniken, utan också om varandra. Vi gör det tillsammans – det är så vi tar oss framåt. Du kommer att arbeta med mekanikkonstruktion och produktutveckling Analysera och bryta ner tekniska problem för att hitta de bästa lösningarna tillsammans med ditt team Ta ansvar i projekt och dela din kunskap, samtidigt som du självständigt tar ansvar för ditt eget arbete Arbeta med kontinuerlig integration och leverans som centrala delar i din roll Kvalifikationer Vi söker dig som trivs med att brottas med knepiga tekniska utmaningar och att analysera. Du tycker om att tillsammans med teamet bryta ner dessa utmaningar för att nå den bästa lösningen. Du är en person som tycker om att dela med dig av dina kunskaper samtidigt som du självständigt kan driva ditt eget arbete framåt. Utöver dina personliga egenskaper behöver du ha följande: Ingenjörsexamen inom maskinkonstruktion eller produktutveckling Minst 4 års erfarenhet av att arbeta som mekanikkonstruktör, inom konstruktion och produktutveckling Goda kunskaper i CAD och PDM-system Du kommunicerar flytande på svenska och engelska Erfarenhet från arbete i försvarsindustri är meriterande En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning, placerad på vårt kontor i Örebro, Drottninggatan 23. Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-08-24. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elin Berg, Talent Acquisition Specialist. Observera att vi, på grund av GDPR, endast tar emot ansökningar via vår karriärsida. Vi ser fram emot att höra från dig!
Därför är detta jobb för dig Omställningen och en stor efterfrågan på våra tjänster kräver ytterligare en kreativ och driven person som inte är rädd att tänka nytt. Nu finns chansen att bli en del av teamet på Knightec Group i Örebro. Du kommer att arbeta inom vårt affärsområde Hardware & Design där vi kombinerar bred ingenjörskompetens med djup specialistkunskap och ett användarcentrerat förhållningssätt – för att utveckla fysiska produkter och digitala upplevelser hela vägen från koncept till storskalig produktion. Arbetsuppgifter I rollen som projektledare kommer du agera som rådgivare, driva förstudier, driva förändrings- och nyutvecklingsprojekt hos kunder eller leda inhouse-projekt på Knightec Group. Räkna med stor variation på projekten du driver. Vi söker projektledare inom flera olika områden. Du kan komma att arbeta inom: Produktionsutveckling Produktutveckling Produktionsinvesteringar Process Kvalitet Kvalifikationer Vi söker dig som är självgående och lösningsorienterad med ett starkt tekniskt intresse. Du har förmågan att leda och motivera andra. Du är van att hantera komplexa projekt och att skapa resultat under både tidspress och föränderliga förutsättningar. Utöver dina personliga egenskaper vill vi att du har: Utbildad civilingenjör, högskoleingenjör eller motsvarande inom relevant område (t.ex. maskinteknik, industriell ekonomi eller elektroteknik). Minst 5-7 års erfarenhet av projektledning inom den tillverkande industrin. Erfarenhet av projektledningsverktyg (t.ex. MS Project, Jira, eller liknande) samt kunskap om produktutveckling, produktionsprocesser och kvalitetssäkring. Du kommunicerar flytande på svenska och engelska. Då vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess, kan det krävas godkänd säkerhetsprövning för uppdraget. En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa. Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning, placerad på vårt kontor i Örebro, Drottninggatan 23. Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-08-24. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elin Berg, Talent Acquisition Specialist. Observera att vi, på grund av GDPR, endast tar emot ansökningar via vår karriärsida. Vi ser fram emot att höra från dig!
Vi söker för kunds räkning. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/utlaningsspecialist-1. Vi ser fram emot din ansökan! Om Kommuninvest Kommuninvest är Sveriges ledande finansinstitut för kommuner och regioner, med uppdrag att stödja samhället med hållbar och effektiv finansiering. Vi har hjärtat i kommunsektorn och hjärnan i finansbranschen och hos oss får du chansen att bli en del av en organisation som kombinerar finansiell expertis med en passion för hållbarhet och samhällsutveckling. Varför Kommuninvest? Kommuninvest är en drivande kraft för förändring, mer än bara en finansiell institution. Vi är en väsentlig aktör i det finansiella systemet med ett uppdrag att finansiera utveckling inom kommunsektorn, erbjuda en säker placering för investerare och fungera som ett kunskapscentrum inom kommunfinansiering och långsiktig hållbarhet. Vi bidrar till Sveriges utveckling med en lika fantastisk som enkel idé: Fler kommuner får bättre lånevillkor tillsammans, än var och en för sig. Sedan 1986 har idén bidragit till att sänka svenska kommuners lånekostnader med miljardbelopp. Vi ägs av 296 kommuner och regioner. Våra kunder finns inom kommun och region samt kommunala bolag och stiftelser. Om tjänsten – Utlåningsspecialist i Utlånings- och rådgivningsavdelningen Utlåningsgruppen utgör tillsammans med rådgivningsgruppen och kreditgruppen Kommuninvests utlånings- och rådgivningsavdelning. Utlåningsgruppen ansvarar för utlåning samt support och utveckling av digitala tjänster inom KI Finans. Avdelningen hanterar en total utlåningsvolym på i storleksordningen 545 miljarder kronor. Inom gruppen finns ett tiotal tjänster: utlåningsspecialister och produktägare. Gruppen samarbetar tätt inom avdelningen och med andra delar av verksamheten för att förmedla rätt lösningar till kunderna. Vi står inför en spännande tid där vi bland annat genomför ett större systembyte och effektivare processer. Vi har nu en vakans och söker en ny medarbetare för en tillsvidareanställning. Du kommer att vara en viktig resurs i utlåningsprocessen. Arbetsdagarna kommer att var omväxlande och dynamiska. Till arbetsuppgifterna hör att: • Hantera offerter • Hantera kunders beslutsdokumentation • Genomföra affärsavslut • Göra dokumentationskontroll • Driva en aktiv kunddialog i de olika stegen av utlåningen • Driva förbättringar och effektiviseringar i befintlig utlåningsprocess • Erbjuda support och utbildning till kunderna i deras användning av digitala tjänster • Samverka inom och utanför avdelningen för att säkra en sammanhållen och kvalificerad leverans till kund Vem är du? För att lyckas i rollen krävs en mycket god samarbetsförmåga – förmågan att arbeta effektivt tillsammans med andra är en grundläggande komponent i det dagliga arbetet. Du är en noggrann, ansvarstagande och pedagogisk lagspelare. Du har lätt för att skapa kontakt med nya människor och för att bibehålla goda relationer. Du är bra på att arbeta under tidspress och på att hålla många bollar i luften samtidigt. Du är van vid att jobba med hög kvalitet samt vid att hela tiden förbättra processer och arbetssätt. Kvalifikationer:• Minst kandidatexamen i nationalekonomi • Du har gedigen erfarenhet av att arbeta i en kundnära roll och av att bygga goda kundrelationer. • Du har minst 1 års erfarenhet av att arbeta med inom finansmarknaden, kreditgivning eller kommunal finansverksamhet. Du har ett starkt intresse för desamma. • Om du har erfarenhet från liknande roller i andra företag eller organisationer så är det meriterande. Vad vi erbjuder: På Kommuninvest blir ditt arbete en del av något större. Vi erbjuder en arbetsplats där du dagligen bidrar till samhällets välfärd och utveckling. Med korta beslutsvägar och en stark gemenskap får du möjlighet att påverka och utvecklas. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med fokus på hållbar utveckling, attraktiva och konkurrenskraftiga förmåner samt möjligheter att växa inom ett område där ditt arbete kan göra skillnad för hela samhället. Läs mer om oss och våra förmåner på vår karriärsida. Tjänsten är en tillsvidareanställning på vårt kontor i Örebro med tillträde så snart som möjligt. Rekryteringsprocessen Som en del av vår rekryteringsprocess använder vi arbetspsykologiska tester för att säkerställa en objektiv och rättvis bedömning. Genom testerna får vi en bättre förståelse för dina personliga egenskaper och problemlösningsförmåga, vilket hjälper oss att matcha rätt person till rätt roll. De tester vi använder är Assessios MAP och Matrigma, som är vetenskapligt utvecklade och väl etablerade verktyg för att utvärdera både potential, arbetsrelaterade kompetenser och potentiella riskområden. Du kommer att få mer information om dessa tester under rekryteringsprocessen. Vår ambition är att skapa en transparent och inkluderande process där vi tar välgrundade beslut baserade på såväl kompetens som personlighet. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 2025-08-04
Vi söker för kunds räkning. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/utlaningsspecialist-vt. Vi ser fram emot din ansökan! Om Kommuninvest Kommuninvest är Sveriges ledande finansinstitut för kommuner och regioner, med uppdrag att stödja samhället med hållbar och effektiv finansiering. Vi har hjärtat i kommunsektorn och hjärnan i finansbranschen och hos oss får du chansen att bli en del av en organisation som kombinerar finansiell expertis med en passion för hållbarhet och samhällsutveckling. Varför Kommuninvest? Kommuninvest är en drivande kraft för förändring, mer än bara en finansiell institution. Vi är en väsentlig aktör i det finansiella systemet med ett uppdrag att finansiera utveckling inom kommunsektorn, erbjuda en säker placering för investerare och fungera som ett kunskapscentrum inom kommunfinansiering och långsiktig hållbarhet. Vi bidrar till Sveriges utveckling med en lika fantastisk som enkel idé: Fler kommuner får bättre lånevillkor tillsammans, än var och en för sig. Sedan 1986 har idén bidragit till att sänka svenska kommuners lånekostnader med miljardbelopp. Vi ägs av 296 kommuner och regioner. Våra kunder finns inom kommun och region samt kommunala bolag och stiftelser. Om tjänsten – Utlåningsspecialist i Utlånings- och rådgivningsavdelningen Utlåningsgruppen utgör tillsammans med rådgivningsgruppen och kreditgruppen Kommuninvests utlånings- och rådgivningsavdelning. Utlåningsgruppen ansvarar för utlåning samt support och utveckling av digitala tjänster inom KI Finans. Avdelningen hanterar en total utlåningsvolym på i storleksordningen 545 miljarder kronor. Inom gruppen finns ett tiotal tjänster: utlåningsspecialister och produktägare. Gruppen samarbetar tätt inom avdelningen och med andra delar av verksamheten för att förmedla rätt lösningar till kunderna. Vi står inför en spännande tid där vi bland annat genomför ett större systembyte och effektivare processer och därför söker vi nu en medarbetare till en visstidsanställning. Du kommer att vara en viktig resurs i utlåningsprocessen. Arbetsdagarna består av mycket administration men kommer också att vara omväxlande och dynamiska. Till arbetsuppgifterna hör att: • Hantera offerter • Hantera kunders beslutsdokumentation • Genomföra affärsavslut • Göra dokumentationskontroll • Driva en aktiv kunddialog i de olika stegen av utlåningen • Driva förbättringar och effektiviseringar i befintlig utlåningsprocess • Erbjuda support och utbildning till kunderna i deras användning av digitala tjänster • Samverka inom och utanför avdelningen för att säkra en sammanhållen och kvalificerad leverans till kund Vem är du? För att lyckas i rollen krävs en mycket god samarbetsförmåga – förmågan att arbeta effektivt tillsammans med andra är en grundläggande komponent i det dagliga arbetet. Du är en noggrann, ansvarstagande och pedagogisk lagspelare. Du har lätt för att skapa kontakt med nya människor och för att bibehålla goda relationer. Du är bra på att arbeta under tidspress och på att hålla många bollar i luften samtidigt. Du är van vid att jobba med hög kvalitet samt vid att hela tiden förbättra processer och arbetssätt. Kvalifikationer:• Du har en relevant akademisk examen eller andra kunskaper som arbetsgivaren bedömer är likvärdiga. • Du har gedigen erfarenhet av att arbeta i en kundnära roll och av att bygga goda kundrelationer. • Du har minst 1 års erfarenhet av att arbeta med inom finansmarknaden, kreditgivning eller kommunal finansverksamhet. Du har ett starkt intresse för desamma. • Om du har erfarenhet från liknande roller i andra företag eller organisationer så är det meriterande. Vad vi erbjuder: På Kommuninvest blir ditt arbete en del av något större. Vi erbjuder en arbetsplats där du dagligen bidrar till samhällets välfärd och utveckling. Med korta beslutsvägar och en stark gemenskap får du möjlighet att påverka och utvecklas. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med fokus på hållbar utveckling, attraktiva och konkurrenskraftiga förmåner samt möjligheter att växa inom ett område där ditt arbete kan göra skillnad för hela samhället. Läs mer om oss och våra förmåner på vår karriärsida. Tjänsten är en visstidsanställning på 24 månader på vårt kontor i Örebro med tillträde så snart som möjligt. Rekryteringsprocessen Som en del av vår rekryteringsprocess använder vi arbetspsykologiska tester för att säkerställa en objektiv och rättvis bedömning. Genom testerna får vi en bättre förståelse för dina personliga egenskaper och problemlösningsförmåga, vilket hjälper oss att matcha rätt person till rätt roll. De tester vi använder är Assessios MAP och Matrigma, som är vetenskapligt utvecklade och väl etablerade verktyg för att utvärdera både potential, arbetsrelaterade kompetenser och potentiella riskområden. Du kommer att få mer information om dessa tester under rekryteringsprocessen. Vår ambition är att skapa en transparent och inkluderande process där vi tar välgrundade beslut baserade på såväl kompetens som personlighet. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 2025-08-04
Välj ett jobb för att visa detaljer