Vill du göra karriär inom försäljning och samtidigt hjälpa människor att förbättra sin ekonomi? På Reducero söker vi nu engagerade lånehandläggare som vill vara med och göra skillnad för våra kunder! Om rollen Som lånehandläggare hos oss är du kundens första kontakt. Din uppgift är att guida dem genom ansökningsprocessen och boka in möten med våra rådgivare. Du arbetar i en positiv och resultatorienterad miljö där vi stöttar varandra och firar framgångar! Varför Reducero? Utvecklingsmöjligheter: Vi satsar på din karriär! Med våra utbildningar inom försäljning, låneförmedling och ekonomi har du stora chanser att växa inom företaget. Attraktiv lönemodell: Trygg grundlön i kombination med en provision utan tak – du bestämmer hur mycket du vill tjäna! Starkt team: Vi är en sammansvetsad grupp som motiverar och lyfter varandra. Kul på jobbet: Tävlingar, afterworks och gemensamma aktiviteter skapar en härlig arbetsmiljö. Vi söker dig som: Är social, driven och älskar att bygga relationer Motiveras av mål och har en vilja att lyckas Vill utvecklas inom försäljning och ekonomi Har ett positivt mindset och trivs i en snabbföränderlig miljö Har erfarenhet av kundkontakt (meriterande men inget krav) Vad erbjuder vi? Gedigen utbildning inom försäljning och låneförmedling Trygg anställning med garantilön och förmånlig provisionsmodell Centralt beläget kontor i Örebro Möjlighet att växa internt och klättra på karriärstegen Ansök idag! Vi anställer löpande – så vänta inte! Klicka på ansökningsknappen nedan och bli en del av Reducero. Har du frågor om tjänsten? Kontakta oss på [email protected] Låter detta som något för dig? Sök nu och starta din resa med oss!
Vill du utvecklas som säljare och samtidigt hjälpa människor med deras ekonomi?Arbetsuppgiften Som lånehandläggare är du ansvarig för den första kundkontakten. Du hjälper kunden att skapa en ansökan över telefon och bokar kunden för ett möte med en rådgivare. Det bästa med tjänsten är att den är helt kostnadsfri och bindningsfri (då vi får betalt av våra samarbetsbanker), och just därför är våra kunder extra tacksamma för vår hjälp! Garantilön och provisionLönemodellen bygger på en trygg garantilön, samt en förmånlig provisionsmodell utan tak och baseras helt på din prestation. Ju fler kunder du hjälper, desto mer tjänar du! Vem är du?Vi söker dig som vill arbeta med försäljning och som brinner för att hjälpa människor! Har du viljan att utvecklas, så kommer du få den utbildning och coaching du behöver för att lyckas hos oss! Vad vi erbjuder dig Utbildningar inom låneförmedling, bank och finans samt säljteknik som du kan ta med dig inom hela din karriär. En enorm möjlighet att klättra på karriärstrappan och därmed växa med företaget. En stark gemenskap och en stark lagande. Trygg inkomst med garantilön + förmånlig provisionsmodell där du själv påverkar din lön. Tävlingar, aktiviteter, AW:s m.m. Centralt beläget kontor i Örebro. Tillträde Vi anställer löpande handläggare till Reducero. Du är alltid välkommen att söka genom att klicka på knappen nedan. Om ReduceroReducero jämför lån och hjälper privatpersoner att spara pengar och förbättra sin privatekonomi. Vi har idag över 120 anställda på tre kontor, och växer fortfarande i rasande takt. FrågorHar du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta mig på [email protected].
Vill du utvecklas inom försäljning och finans och samtidigt hjälpa Sveriges låntagare med deras ekonomi? Är du social, tävlingsinriktad och motiveras av att nå resultat? Vill du jobba i en energifylld miljö där du utvecklas snabbt och får värdefull erfarenhet inom försäljning och ekonomi? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Som låneförmedlare på Reducero är du den första kontakten med våra kunder. Din uppgift är att guida dem genom ansökningsprocessen, förstå deras behov och boka in dem för rådgivning. Du blir en del av ett säljdrivet team där vi firar framgångar tillsammans! Vi letar efter dig som älskar att prata med människor, drivs av mål och vill bygga en karriär inom försäljning. Erfarenhet är inget krav – vi ger dig all utbildning du behöver för att lyckas! Vad vi erbjuder dig? En arbetsplats med energi, driv och en stark teamkänsla Trygg garantilön med en attraktiv provisionsmodell Utbildning i försäljning, bankmarknaden och låneförmedling – bli en stjärna på kundkontakt! Snabb utveckling för rätt person – väx in i rollen som rådgivare Tävlingar, AW:s och resor med företaget – vi har kul på jobbet! Centralt beläget kontor i Örebro Vi söker dig som: Social och gillar att bygga relationer Har ett intresse för ekonomi och vill utvecklas inom försäljning Är en tävlingsmänniska som motiveras av att uppnå mål. Uthållig och ser utmaningar som möjligheter Motiveras av en prestationsbaserad lön Det är meriterande om du tidigare arbetat med försäljning eller rådgivning inom bank och försäkring. Övrig information Arbetstider mån-tors: 08:30-17:00 fre: 08:30-16:00 Snabb karriärmöjlighet inom rådgivning och försäkringsförmedling Tacksam prestationsbaserad lön, garanterad ersättning oavsett resultat Tillträde Vi anställer löpande handläggare till Örebro. Du är alltid välkommen att söka genom att klicka på knappen nedan. FrågorHar du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta mig på [email protected]
Söker du ett meningsfullt och utvecklande arbete? Hos oss får du chansen att arbeta i ett av Sveriges största studieförbund. Vi är en idéburen folkbildningsorganisation med visionen om ett samhälle där människor växer genom kunskap, insikt och delaktighet. När du arbetar inom SV är du också delaktig i att bidra till ett demokratiskt och hållbart samhälle. Nu söker vi en erfaren ekonom med controllerinriktning till Redovisningscentralen i Örebro. Du kommer att ingå i ett kompetent team med ekonomer och ekonomiassistenter med god sammanhållning som jobbar tillsammans för att ge våra avdelningar bästa service. Vi sitter i moderna och trivsamma lokaler, centralt i Örebro. Du rapporterar till chefen för redovisningscentralen. Om jobbet: I samarbete med övriga ekonomer ansvarar du för leverans av bokslut och ekonomisk uppföljning för ett antal av våra avdelningar. Du arbetar tillsammans med en ekonomiassistent kopplad till respektive avdelning. Du bidrar till att säkerställa korrekt och kvalitativ redovisning, men också i controllerinriktat arbete i syfte att utveckla SV:s gemensamma ekonomistyrning genom att utveckla processer, rapporter och analyser som stödjer beslut och planering för våra avdelningar. Ekonomisk rådgivning, fakturakontroll och betalningar är andra vanligt förekommande arbetsuppgifter, liksom att bistå våra avdelningar med kvalificerat stöd i ekonomiska frågor. Vanliga arbetsuppgifter är: • Förberedelse, upprättande och uppföljning av månadsbokslut • Fakturakontroll och betalningar • Hantering av arbetsgivaravgifter och skatter • Månatliga kontoavstämningar • Prognoser, scenarioanalyser och rapportering • Löpande kontakt och ekonomiskt stöd till avdelningsansvariga • Rådgivning i ekonomiska frågor, t.ex. kring moms, skatter eller bidrag • Redovisning av externa projektbidrag och utveckling av tillhörande rutiner Till ovanstående kommer årliga arbetsmoment såsom upprättande av årsbokslut, årsredovisning och inkomstdeklaration. Du kommer också att spela en aktiv roll i att tillsammans med dina kollegor förbättra och utveckla arbetssätt, rutiner och processer. Om dig Vi söker dig som är analytisk, driven och nyfiken, och som gillar kombinationen av siffror, struktur och människor. Vi vill att du har en relevant utbildning inom ekonomi och en gedigen erfarenhet av redovisningsarbete. Ett krav är att du har goda kunskaper i Excel och har du erfarenhet av arbete i Power BI ser vi det som ett plus. I ditt arbete kommer du att ha löpande kontakter med avdelningarna kring dina arbetsuppgifter samt kollegor i teamet och övriga förbundskansliet, så du behöver gilla att samarbeta och kommunicera. Utöver god samarbetsförmåga får du ett stort ansvar för att självständigt driva ditt arbete framåt och därför behöver du ha god förmåga att planera och genomföra ditt arbete effektivt och strukturerat. Du är engagerad och angelägen om att nå både dina egna och teamets resultat, och att hålla såväl deadlines som hög kvalitet i ditt arbete. Hos oss är lärandet centralt - därför är det viktigt för oss att du har en positiv inställning och vilja till att lära nytt och lära om. Samt att du tar ansvar för det på ett aktivt sätt. Hos oss får du: - arbeta i en organisation som genom folkbildning gör skillnad för samhället och dess medborgare. - ett meningsfullt jobb där du gör skillnad för dem som arbetar i organisationen. - jobba tillsammans med ett prestigelöst och härligt gäng som gärna delar med sig av sin kunskap.??? - vara en del av en arbetsplats som hjälps åt och gör varandra bättre hela tiden. - ett arbete med hög grad av autonomi och med möjlighet till flexibilitet i arbetstider och arbetsplats. Praktiskt: Heltid tillsvidareanställning med inledande provanställning i 6 månader. Målstyrd arbetstid och 6 veckors semester. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och friskvårdstid samt förmånligt Rikskort. Tillträde så snart som möjligt, enligt överenskommelse. Placering i Örebro med viss möjlighet till distansarbete. Så här söker du jobbet: Du ansöker via ansökningsfunktionen. Bifoga CV och svara på frågorna som dyker upp när du söker jobbet. Sista ansökningsdag är 15 augusti 2025. Vi hanterar ansökningar löpande. Varmt välkommen till Studieförbundet Vuxenskolan! Studieförbundet Vuxenskolan är en idéburen folkbildningsorganisation med visionen om ett samhälle där människor växer genom kunskap, insikt och delaktighet. Vi är ett av Sveriges största studieförbund och har idag verksamhet i landets alla kommuner. Varje år når vi över 210 000 unika individer i studiecirklar och flera deltar i två eller fler cirklar. Tillsammans med de öppna arrangemangen, så som föreläsningar och kulturprogram, når vi ca 3,5 miljoner människor med vår verksamhet runt om i landet. Det är våra avdelningar som ser till att studiecirklar och kulturarrangemang äger rum och att de riktar sig till rätt deltagare. Vår värdegrund hävdar principen om människors lika värde baserat på de grundläggande mänskliga rättigheterna. Vår syn på bildning bygger på människans förmåga att själv forma sitt liv tillsammans med andra människor. Den utgår från individens rättigheter och skyldigheter att som aktiv medborgare ta ansvar för en samhällsutveckling som stärker den liberala demokratin.
Arbetsbeskrivning Vi söker innesäljare! Vill du vara en del av en innovativ industribransch där kvalitet, hållbarhet och teknik står i fokus. Som innesäljare hos vår kund får du en varierad roll i ett bolag som utvecklas snabbt – du har kontakt med kunder, produktion, teknikavdelning, säljare, lager och logistik varje dag. Det är en perfekt tjänst för dig som gillar struktur, problemlösning och att bygga relationer – både lokalt och internationellt. Vi söker en engagerad och självgående innesäljare som trivs i en kommunikativ roll med många kontaktytor. Här får du vara en viktig del i försäljningskedjan – från offert till order och vidare mot nöjda kunder över hela världen. Är det du? Vänta inte med att söka! Annonsen ligger över sommaren och urval kan komma att ske under sommaren. Arbetet är förlagt dagtid på kontoret i Örebro. Uppdraget väntas starta eftersommaren, med goda möjligheter till att övergå i anställning hos kunden efter 6 månader som konsult. om ansökan. Du ansöker på www.randstad.se, innan den 2025-08-03. För Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Randstad Professional är karriärpartnern som hjälper dig att hitta rätt jobb, brinna för det du gör och utveckla din karriär. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Med tillgång till ett brett utbud av möjligheter, ett stort globalt nätverk och vår utpräglade specialisering är vi din vägledande partner som hjälper dig att bygga en givande karriär. personligt brev för ansökningsprocessen. För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver du bifoga ditt CV i din ansökan. Önskar du även skicka med ett personligt brev eller annan kompletterande information kring din ansökan ber vi dig lägga med det i samma dokument, t.ex. som en inledning på ditt CV. Ansvarsområden Som innesäljare hos kunden är du navet mellan kund, teknikavdelning, utesäljare, och produktion. Du: Hanterar orderregistrering, offerter och leveransbevakning Har daglig kontakt med produktion och lager Supportar våra affärsutvecklare i vårt tillväxtarbete Har eget kundansvar och daglig kontakt med kunder via telefon och mejl Hanterar logistik- och tekniska frågor Arbetar flexibelt med att backa upp kollegor vid behov Får ta hand om specialförfrågningar och hitta lösningar i realtid Kvalifikationer Du är noggrann, serviceinriktad och van att arbeta digitalt. Du trivs när det händer mycket och har förmåga att hålla många trådar i luften. Vi söker dig som: Har erfarenhet av kundservice och försäljning Har god datorvana – du jobbar huvudsakligen digitalt Har mycket goda kunskaper i engelska, framför allt i skrift Är van att jobba med många kontaktytor – internt och externt Är flexibel, lösningsorienterad och strukturerad Meriterande men inget krav: Erfarenhet från industri, försäljning eller logistik Tekniskt kunnig och tekniskt intresserad Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Nu söker vi en Psykolog till Vuxenhabiliteringens Autismteam. Vuxenhabiliteringens uppdrag är att ge specialiserad habilitering och rehabilitering till patienter som har betydande funktionsnedsättningar. Vår målgrupp är patienter med autism, intellektuell funktionsnedsättning, rörelsehinder, flerfunktionsnedsättning, förvärvad hjärnskada och neurologisk sjukdom. Vi är organiserade i tre diagnosteam, Autismteamet, Neuro- hjärnskadeteamet och Teamet för patienter med intellektuell funktionsnedsättning. Habilitering och hjälpmedels verksamheter ska främja människors utveckling och finna varje människas bästa möjliga funktionsförmåga, skapa förutsättningar för fysiskt och psykiskt välbefinnande, jämlikhet i livsvillkor och delaktighet i samhällslivet. Verksamheterna ska också stödja anhöriga och närstående. Vuxenhabiliteringen i Örebro län ger habilitering och rehabilitering till personer som har bestående funktionsnedsättningar. Vi arbetar i specialiserade team med olika yrkeskategorier. Målet med våra insatser är att de personer med funktionsnedsättningar som vi möter, ska nå ökad självständighet, delaktighet och tillfredsställelse i sitt vardagsliv. Vi involverar närstående och personal/personliga assistenter i arbetet. Vi samverkar med andra aktörer som svarar för insatser till vår målgrupp. Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv. Psykolog till Vuxenhabiliteringen, Örebro Arbetsuppgifter Som psykolog i Autismteamet får du ett brett och omväxlande arbete. Vår målgrupp är personer med Autismspektrumtillstånd och normalbegåvning. Dina arbetsuppgifter består av individuell samtalsbehandling, stödsamtal och att leda gruppinsatser. Vi erbjuder både fysiska möten med patienter och digital vård. Du har ditt kontor i Örebro men vi har också mottagning i länsdelarna så en hel del resande ingår i tjänsten. Vi ger även information och konsultation till patientens nätverk och personal kring patienter samt samverkar med vårdgrannar och andra samhällsaktörer. Du planerar självständigt ditt arbete i nära samverkan med teamet. Som nyanställd har du en mentor under den första tiden samt regelbunden extern handledning. Övrig information Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Kvalifikationer Legitimerad psykolog. Erfarenhet av målgruppen är meriterande. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och samarbetsförmåga. Då arbetet innefattar både teamarbete och samverkan med andra vårdgivare och myndigheter är god samarbetsförmåga och flexibilitet viktiga egenskaper. Vidare är det av stor vikt att du är en god kommunikatör med förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift. Vi vill att du har ett driv och ser möjligheter i stället för svårigheter. Tjänsten är förenad med resor varför B-körkort är ett krav. Ansökan Ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju. Om du är eller tidigare varit anställd i Region Örebro län kommer vi ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Kontroll av registerutdrag från Polismyndigheten kan komma att ske enligt aktuell lagstiftning. Vi krigsplacerar våra tillsvidareanställda och i vissa fall även visstidsanställda. Läs mer om vad det innebär. Läs mer här Vårt erbjudande till dig samt information om hur det är att leva och bo i vårt län https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig
Vi söker en universitetsadjunkt i informatik för tidsbegränsad anställning vid Handelshögskolan vid Örebro Universitet. Ämnesområde Ämnesområdet för anställningen är: Informatik Bakgrund Informatikämnet, med 24 medarbetare, söker en universitetsadjunkt som kan undervisa på båda våra program. Ämnet bedriver idag utbildning inom Systemvetenskapliga programmet och Masterprogrammet i informatik – med inriktning ledning och styrning av informationssäkerhet. Systemvetenskapliga programmet har som mål att utbilda IT-konsulter som kan integrera verksamhets- och programutveckling. Studenterna utbildas därför i ett flertal olika verksamhets- och systemutvecklingsmetoder samt programutvecklingsmiljöer för att ge dem en bred kunskap inom systemutveckling. Det internationella masterprogrammet har som mål att utbilda personer för ledande poster i informationssäkerhet. Studenterna utbildas i att styra informationssäkerhet med administrativa, sociala och tekniska åtgärder. Båda programmen erbjuder möjlighet till praktik-/verksamhetsförlagd utbildning. Arbetsuppgifter Som universitetsadjunkt ägnar du dig huvudsakligen åt undervisning inom utbildning på främst grundnivå, samt därtill hörande samverkan. En universitetsadjunkt bör även bidra till universitetets utveckling. För denna anställning är även undervisning på kurser inom masterprogrammet aktuellt. I arbetsuppgifterna ingår förutom undervisning till exempel i form av föreläsningar, seminarieledning och projekthandledning även viss kursutveckling och kursansvar på masternivå. Behörighet Behörig att anställas som universitetsadjunkt är den som visat pedagogisk skicklighet och avlagt examen på lägst magisternivå (eller motsvarande) inom relevant område. Annan teoretisk kompetens i kombination med relevant erfarenhet från ämnesområdet kan prövas motsvara magisterexamen. Bedömningsgrunder Vid Örebro universitet grundas lärandet i vetenskap och beprövad erfarenhet och utgår från universitetspedagogisk och didaktisk forskning och reflektion. Lärare ska ha förmåga att informera, att samverka med det omgivande samhället och att verka för nyttiggörande av universitetets forskning. Nationell och internationell erfarenhet och mobilitet ska beaktas. Dessutom prövas den sökandes lämplighet. Med lämplighet avses att den sökande ska uppvisa sådana personliga egenskaper som krävs för att fullgöra de aktuella arbetsuppgifterna, förmåga att kunna samarbeta med övrig personal och förmåga att bidra till utveckling av verksamheten. Pedagogisk skicklighet Vid Örebro universitet sammanfattas pedagogisk skicklighet i kategorierna pedagogiskt förhållningssätt, förverkligandet av pedagogiskt förhållningssätt samt professionell utveckling som lärare. Den sökandes pedagogiska meriter dokumenteras enligt Örebro universitets mall för pedagogisk portfölj och relaterar tydligt till Örebro universitets pedagogiska grundsyn. Den pedagogiska skickligheten ska visas genom tidigare meriter från undervisning eller liknande lärsituationer. Du som sökande ska även kunna redogöra för hur ett vetenskapligt förhållningssätt tillämpas i undervisningen. Då kursansvar på masternivå är aktuellt för denna anställning så är dokumenterad erfarenhet av kursansvar på den nivån, inom huvudområdet Ledning och styrning av informationssäkerhet, särskilt meriterande. Övriga bedömningsgrunder Då utbildning inom Systemvetenskapliga programmet bedrivs på svenska och utbildning inom masterprogrammet bedrivs på engelska är förmåga att kunna undervisa på både svenska och engelska ett krav. Många kurser bygger på metoden ”case based learning” samt “flipped classrum”, därmed är erfarenhet av sådan pedagogik meriterande. Det är särskilt meriterande att ha kompetens och kunna undervisa inom ledning och styrning av informationssäkerhet gällande organisatoriska, mänskliga och tekniska aspekter. Då flera av kurserna på masternivå fokuserar på teorianvändning samt vetenskapligt skrivande är kunskap om teorier inom informationssystemsforskning samt egen publicering inom detta område särskilt meriterande. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Vi söker en engagerad person med god samarbetsförmåga och initiativförmåga. Örebro universitet förväntar sig hög närvaro på arbetsplatsen och deltagande i såväl ämnes- som enhets- och institutionsgemensamma möten och uppgifter. Information Anställningen är 100 %, under 6 månader, med önskat tillträde 18 augusti 2025. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning. Närmare upplysningar om anställningen och svar på frågor lämnas av Jonas Moll, enhetschef, 019-30 38 78, e-post: [email protected], Andreas Ask, biträdande enhetschef, 019-30 37 45, e-post: [email protected] eller Shang Gao, programansvarig masterutbildning, 019-30 34 31, e-post: [email protected]. Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt. Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten. Ansökan Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök". En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument: • Ett personligt brev med motivering till hur du kan bidra till universitetets fortsatta utveckling • CV med relevant beskrivning av samlad kompetens • Pedagogisk portfölj (enligt Örebro universitets riktlinjer) • Kopior av relevanta betyg/intyg som styrker behörighet och krav Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas. Mer information för dig som sökande hittar du på vår Lediga-jobb-sida: https://www.oru.se/jobba-hos-oss/lediga-jobb/information-for-dig-som-sokande-och-sakkunnig/ Sista ansökningsdag är 2025-07-11. Välkommen med din ansökan! Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare. Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.
Är du en strukturerad och kommunikativ person som vill ta dina första steg inom rekrytering och personalfrågor? Då tycker vi att du ska söka tjänsten som Personaladministratör hos oss på StudentConsulting i Örebro Som personaladministratör hos oss kommer du tillhöra ett härligt team med framåtanda, engagemang och där något hela tiden händer. I rollen innebär det att stötta kollegor i deras dagliga arbete. I tjänsten ingår både administrativa arbetsuppgifter, kontakt med kandidater och konsulter. Du kommer även ingå i det centrala jourteamet, där du hanterar sjukfrånvaro på våra uppdrag. Arbetsuppgifterna i rollen innebär bland annat, - Annonsutformning - Urval, telefonintervjuer, inbokning av intervjuer samt referenstagning - Arbetsmarknadsaktiviteter, såsom affischering, deltagande på mässor mm - Schemaläggning - Telefonkontakt med konsulter och delvis kunder - Administrativa uppgifter, såsom sortering, uppdatering av listor mm - Tillhöra centrala jouren, på ca 1 pass i veckan (natt) - Bemanning av kontor Tjänsten är på deltid och vi behöver att du är tillgänglig för att arbeta ca 10-20 timmar/vecka under terminstid. Arbetstiderna är mån-fre dagtid, även halvdagar kan förekomma, jourpass är från 17:00-08:00. Då vår arbetsbelastning är väldigt varierad kan behovet av din hjälp variera mycket från vecka till vecka. Vi ser gärna att du är flexibel och kan hoppa in med kort varsel. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som läser på Universitet eller Högskola inom personal eller liknande och har minst 1 år kvar av dina studier. Har du arbetslivserfarenhet inom personalarbete, service, rekrytering ses detta som mycket meriterande, dock är det inget krav. Vi tror att du som person har hög social kompetens och älskar att möta nya människor och skapa goda relationer över tid. Du är självgående och handlingskraftig med förmåga att prioritera det som i slutändan påverkar ditt resultat. Du drivs av att leverera mot uppsatta mål och deadlines. I Teamet är du lagspelaren som har lätt för att samarbeta med personer i din omgivning. Du har en positiv inställning och är orädd för nya uppgifter och du är den som ser möjligheter i utmaningar. Vi ser att du har b-körkort för att kunna arbeta även i Karlstad under vissa dagar. Inkommande ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kommer att tillsättas så fort vi hittar rätt person. Välkommen med din ansökan! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Vill du följa med på en bättre resa tillsammans med dina kollegor? Om så är fallet så kan vi erbjuda dig en plats på väg mot en bättre resa. På våra cirka 100 bemannade stationer så är ingen dag den andra lik och du kommer att ha ett otroligt varierande arbete, likväl som lika stor variation i människor som besöker nån av våra stationer. Lite kort om Preem Preem är Sveriges största drivmedelssbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Preems två raffinaderier som är belägna i Göteborg och Lysekil räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Läs allt om detta på preem.se Vi har också ett rikstäckande servicenät med flera hundra drivmedelsstationer för privat- och yrkestrafik. Det är till en av dessa drivmedelsstationer som vi nu söker Säljare! Om rollen som Säljare Rollen som Säljare innebär primärt kassatjänst, vilket innefattar servering av freshfood, uthyrning av släp, försäljning av biltvätt och andra varor. Det förekommer också många sekundära arbetsuppgifter som tillhör en bensin/servicestation såsom städning, uppfyllning i butik m.m. Din viktigaste roll blir dock att ge varje kund ett bemötande i världsklass, vi söker därför dig som är utstrålar glädje, är utåtriktad och tycker om att ge bra service. Förutom att du kan ta hjälp av medarbetare på Preem finns det även ett etablerat nätverk av medarbetare utöver de som finns på din station. Du blir en viktig del av Preems varumärke För oss är det viktigt att du delar våra värderingar, ansvarstagande, nyskapande och inkluderande eftersom de ligger till grund för allt vi gör. Som Säljare har du en av Preems viktigaste roller är Preems ansikte utåt och du kommer att vara en viktig ambassadör för Preems varumärke. Vad ser vi att du behöver för att lyckas? Vi tror mycket på engagemang och viljan att lyckas. Det viktigaste är att du brinner för och tycker det är roligt att ge våra kunder en upplevelse i världsklass. Vi ser även att du gillar att arbeta i team och ser vikten i att knyta goda relationer. Det är dock meriterande om du tidigare arbetat med service. Kanske på bensinstation, restaurang eller inom liknande verksamheter. En drivmedelsstation för alla På Preem är mångfald och inkludering en av våra viktigaste frågor. Varje person bidrar genom sin unika bakgrund, kompetens, personlighet och erfarenhet till att vi ständigt ska kunna bli bättre. Vi på Preem ser mångfalden som en förutsättning för att vi hela tiden ska utveckla det vi gör och vara en ledande aktör i omställningen till ett hållbart samhälle. Vi lägger ett stort värde i våra olikheter där vi som bolag kan spegla samhället och våra besökare på station. Anställningsvillkor Lön: Enligt kollektivavtal Startdatum: Omgående Anställningsform: Behovsanställning Stationens öppettider: 05:30-22:00 (Helg 08:00-22:00) Arbetstider: Vardagar, kvällar och helger Ta reda på mer! Om du är nyfiken på Preem som bolag så kan läsa mer på Preem.se. Om du har ytterligare funderingar om rollen så kan du nå ut till Stationschef Pontus Thorngren här nedan; Mail: [email protected] Urval och Intervjuer kommer att ske löpande så dröj inte med din ansökan. Vi ser fram emot din ansökan!
Tjänstebeskrivning & erbjudande Är du en affärsdriven säljare med ett starkt lokalt nätverk i Örebro med omnejd? Trivs du med att bygga kundrelationer och vill vara med på en långsiktig satsning – där du får påverka både affär och arbetsvardag? Onninen Mark & Infra söker nu en engagerad och relationsstark säljare till teamet i Örebro. Här får du stor frihet under ansvar, och möjlighet att växa i ett företag med både lokal förankring och starkt koncernstöd. Tjänstebeskrivning & Erbjudande Som Säljare på Onninen Mark & Infra i Örebro spelar du en nyckelroll i att utveckla affären inom mark, VA och Infrastruktur. Du arbetar nära både nya och befintliga kunder – framför allt mindre och medelstora entreprenörer – och bygger långsiktiga samarbeten med fokus på lösningar, service och affärsnytta. I denna roll kommer du att: • Driva försäljning och utveckla affären i Örebro med omnejd • Arbeta uppsökande och skapa starka kundrelationer • Säkra rätt produkter, lösningar och leveranser i dialog med kund • Ha ett nära samarbete med platschef, andra säljare och lagerpersonal • Vara en viktig del av vår satsning inom mark & infrastruktur I Örebro driver vi en lokal hubb där vi bygger nytt team – ett perfekt läge för dig som vill vara med från början, forma din roll och påverka din arbetsvardag. Du utgår alltså från vår hubb i Örebro och rapporterar till platschef. Personprofil Vi söker dig som: • Har erfarenhet av försäljning med starkt affärsdriv och resultatfokus • Har ett etablerat nätverk i Örebro och gillar att göra affärer lokalt • Är självgående, lösningsorienterad och van vid att ta eget ansvar • Har förmåga att sätta dig in i kundens behov och leverera rätt lösning • Är prestigelös, hands-on och gillar att samarbeta Erfarenhet från VA, bygg eller liknande teknisk försäljning är meriterande, men inget krav. Viktigast är din affärsförståelse och din förmåga att bygga förtroende och driva relationer. Du kanske arbetar som ute- eller innesäljare, teknisk säljare, KAM eller projektledare idag – och vill kliva in i en roll där du får vara med och påverka från start. Med kunden och kvalitet i fokus. Övrigt Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Plats: Örebro I den här rekryteringen samarbetare Kesko/Onninen med PerformIQ. Vid frågor, kontakta Rekryteringskonsult Camilla Aurell på 073-353 75 41 eller [email protected]. Välkommen med din ansökan redan idag – urval sker löpande! Det här erbjuder vi på Onninen På Onninen – en del av Kesko Sverige – sätter vi människan i centrum. Hos oss handlar det inte bara om produkter och projekt, utan om att bygga förtroende. Med rätt sortiment, djup kunskap och engagerad service möter vi våra kunder på deras villkor. Vi värdesätter personligt engagemang och ser det som en nyckel till både starka kundrelationer och långsiktiga affärer. Här blir du en del av en trygg arbetsgivare med kollektivavtal och goda villkor. Som medarbetare hos oss får du vara med i en snabbväxande organisation med stark lokal närvaro – samtidigt som du har styrkan från ett internationellt sammanhang genom våra varumärken K-Bygg och Onninen. Om företaget Kesko Sverige är ett helägt dotterbolag till den finska globala koncernen Kesko Oyj som driver dagligvaruhandel, bilhandel samt bygg- och teknisk handel. Kesko Oyj har 45 000 anställda med verksamhet i 8 länder. Vi finns över hela Sverige, från Storuman i norr till Hästveda i söder. Idag är vi 1400 medarbetare. Vårt huvudkontor ligger moderna lokaler i Kista, i norra Stockholm. Vi äger och driver verksamheter inom bygg- och teknisk handel. Vi har butiker med byggmaterial riktade till proffs och konsumenter, under varumärket K-Bygg. Vi erbjuder teknisk handel såsom elnät, mark, VA och infrastruktur samt installation och förnybara lösningar, under varumärket Onninen. Tillsammans har vi storleken att göra skillnad. Sökord: Försäljning, Fältsäljare, Teknisk säljare, Utesäljare, Affärsutveckling, KAM, Key Account Manager, AM, Account Manager, Kundrelation, Säljare
Välj ett jobb för att visa detaljer