Vi söker en Laboratorieassistent – Naturliga vaxljus & Hemdofter

Är du noggrann, praktiskt lagd och har ett öga (och näsa!) för kvalitet och doft? Vill du vara en viktig del av utvecklingen och kvalitetssäkringen av väldoftande och vackra produkter för hemmet? Då kan du vara den vi söker! Om Candles Candles Scandinavia, med kunder som H&M, Åhléns, Lyko, Rituals med flera, är idag en ledande europeisk leverantör av doftljus producerade med 100% växtbaserat, biologiskt nedbrytbart vax, baserad på svenskodlad raps. Bolaget erbjuder ett hållbart och miljövänligt alternativ till den annars paraffindominerade ljusmarknaden där råvaran utvinns av fossilt bränsle. Bolagets styrka ligger främst i en kostnadseffektiv metod för storskalig produktion av kundanpassade doftljus, helt av naturligt och miljövänligt vax. Candles Scandinavia bedriver sin verksamhet i fräscha och ändamålsenliga lokaler centralt i Örebro och är idag ca 50 medarbetare med en omsättning på ca 200 miljoner kronor. Candles Scandinavia AB (publ) är sedan november 2021 noterade på Nasdaq First North Growth Market. Våra värdeord är viktiga för oss och finns med oss i vårt dagliga arbete: VI vågar och är innovativa VI vet VI gör det nu VI är effektiva VI är förändringsbenägna & arbetar annorlunda VI kommunicerar & involverar Om rollen Som laboratorieassistent kommer du att stödja kvalitetskontroll- och produktutvecklingsteamen genom att utföra praktiska tester, inspektioner och dokumentation för att säkerställa att råmaterial och färdiga produkter uppfyller företagets krav på kvalitet, säkerhet, doftupplevelse och utseende. Ditt arbete är avgörande för att bibehålla en konsekvent hög standard för våra vaxbaserade ljus och hemdoftsprodukter. Du rapporterar till R&D, Regulatory & Quality Manager. Huvudsakliga arbetsuppgifter Kvalitetskontroll & Testning: • Utföra rutinmässiga tester på ljus och doftprodukter, såsom brinntid, vaxyta, vekeegenskaper, avkylningsbeteende, separation och doftspridning • Mäta egenskaper som densitet, brytningsindex, DSC-analys, GCMS, flampunkt, doftprofil och färg • Genomföra utvärderingar av doftintensitet enligt interna standarder • Utföra tester för värme- och UV-stabilitet över tid Provberedning & Laboratoriestöd: • Förbereda testprover genom att väga, värma och hälla vaxblandningar i behållare enligt utvecklings- eller produktionsrecept • Märka och organisera provburkar för att säkerställa spårbarhet och korrekt dokumentation Dokumentation & Spårbarhet: • Registrera analysresultat korrekt i kvalitetssystemet eller laboratoriejournaler • Följa testmetoder och säkerhetsrutiner • Rapportera eventuella avvikelser, anomalier eller ovanliga observationer till ansvarig kemist eller kvalitetschef Samarbete: • Arbeta nära produktion, produktutveckling och kvalitetsteam • Assistera vid utvärdering av nya doftoljor, vaxsorter eller vekar • Stödja kundprovsberedning, reklamationsutredningar och stabilitetstester Kvalifikationer Utbildning & Erfarenhet: • Grundläggande utbildning inom kemi, naturvetenskap, kosmetik eller liknande områden. Högre utbildning är meriterande • Tidigare erfarenhet av laboratoriearbete är meriterande (särskilt arbete med GCMS eller DSC) • Erfarenhet av visuell bedömning (doft, utseende, textur) är mycket värdefull • Grundläggande förståelse för arbete med vaxmaterial och parfymerade produkter • Utmärkta kunskaper i svenska och engelska Personliga egenskaper: • Noggrann och kvalitetsmedveten med starka dokumentationsfärdigheter • Praktisk och händig med god känsla för doft och visuellt utseende • Ansvarsfull, organiserad och följer rutiner noggrant • Lagspelare som är flexibel och lösningsorienterad Vi erbjuder • En dynamisk och innovativ arbetsmiljö i ett företag med stark tillväxt och fokus på hållbarhet. • Möjlighet att påverka och utveckla processer inom produktion och inköp. • Ett engagerat och stöttande team med hög kompetens. • Konkurrenskraftig lön och förmåner. • Friskvårdsbidrag och flexibla arbetstider. • Möjligheter till vidareutbildning och karriärutveckling.   Ansökan Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 15 augusti 2025. Urval sker löpande, så vänta inte med att söka! Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega som delar vår passion för hållbarhet, kvalitet och innovation! Har du frågor är du välkommen att maila till [email protected] Tjänsten tillträds så snart som möjligt. Mer information om oss hittar du på www.candles.se Du ansöker senast 2025-08-15 genom att klicka på knappen nedan.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Finance & HR Manager – En nyckelroll i ett växande entreprenörsföretag
Candles Scandinavia AB
Ekonomi- och finanschefer

Vill du kombinera ekonomi, HR och ledarskap i en dynamisk miljö med stark entreprenörsanda? Vi söker nu en Finance & HR Manager som vill vara med och bygga strukturer, driva affären framåt och samtidigt bidra till en positiv och hållbar företagskultur. Du blir en viktig del av ledningsgruppen och rapporterar till bolagets CFO/COO (vice VD). Om rollen I denna breda och operativa roll har du ett helhetsansvar för ekonomi, personalfrågor och administration. Du arbetar både strategiskt och hands-on, med möjlighet att påverka företagets utveckling i en fas av tillväxt och innovation. Om Candles Candles Scandinavia, med kunder som H&M, Åhléns, Lyko, Rituals med flera, är idag en ledande europeisk leverantör av doftljus producerade med 100% växtbaserat, biologiskt nedbrytbart vax, baserad på svenskodlad raps. Bolaget erbjuder ett hållbart och miljövänligt alternativ till den annars paraffindominerade ljusmarknaden där råvaran utvinns av fossilt bränsle. Bolagets styrka ligger främst i en kostnadseffektiv metod för storskalig produktion av kundanpassade doftljus, helt av naturligt och miljövänligt vax. Candles Scandinavia bedriver sin verksamhet i fräscha och ändamålsenliga lokaler centralt i Örebro och är idag ca 50 medarbetare med en omsättning på ca 200 miljoner kronor. Candles Scandinavia AB (publ) är sedan november 2021 noterade på Nasdaq First North Growth Market. Våra värdeord är viktiga för oss och finns med oss i vårt dagliga arbete: VI vågar och är innovativa VI vet VI gör det nu VI är effektiva VI är förändringsbenägna & arbetar annorlunda VI kommunicerar & involverar   Huvudsakliga arbetsuppgifter Ekonomi / Finans • Operativt ansvara för företagets ekonomifunktion, inklusive redovisning, rapportering och likviditetsstyrning • Månads- och årsbokslut • Extern kvartalsrapportering samt intern månadsrapportering • Budget- och prognosarbete samt uppföljning av nyckeltal (KPI:er) • Analys av lönsamhet, kostnadsstruktur och investeringar • Fortsätta utveckla bolagets controlling genom Business Intelligence • Stöd till CFO, VD och övrig ledning i affärsekonomiska beslut • Utveckla finansiella processer rutiner och affärssystem • Ansvar för bolagets kontakter med bank och myndigheter tillsammans med bolagets CFO   HR / Personal • Stöd till chefer i HR-relaterade frågor – rekrytering, onboarding, arbetsrätt, personalärenden • Ansvar för arbetsmiljö, policies och personalhandbok • Driva personalutveckling, kompetensplanering och kulturarbete • Lönehantering • Supportera ledningsgruppen och bidra till strategisk kompetensförsörjning • Vara en kulturbärare och bidra till en trivsam, utvecklande arbetsplats   Kvalifikationer • Högskoleutbildning inom ekonomi, HR eller liknande • Minst 5 års erfarenhet i en bred roll inom ekonomi och/eller HR, gärna i ett ägarlett företag. Erfarenhet från arbete i en noterad miljö är meriterande • Mycket goda kunskaper inom redovisning • Erfarenhet och förståelse för ekonomi i ett producerande bolag (lager och tillverkning) • Erfarenhet av att utveckla och införa strukturer, processer och system • Goda kunskaper i Excel och ekonomisystem. Erfarenhet av Microsoft Dynamics 365 Business Central samt Power BI är extra meriterande. • Du besitter kunskap inom arbetsrätt, rekrytering och förändringsledning • Vi ser att du har erfarenhet av personalledning, direkt eller indirekt. • Meriterande om du har arbetat i en internationell miljö – gärna i en matrisorganisation • Flytande i svenska och mycket goda kunskaper i engelska   Personliga egenskaper • Prestigelös, självgående och handlingskraftig • Affärsorienterad med god förståelse för helheten • Trygg i din kompetens men nyfiken på att lära nytt • Relationsbyggare med god kommunikationsförmåga • Van att arbeta i en dynamisk miljö med många bollar i luften samtidigt • Trivs i ett bolag där alla hjälper till och bidrar – oavsett titel     Vi erbjuder • En dynamisk och innovativ arbetsmiljö i ett företag med stark tillväxt och fokus på hållbarhet. • Möjlighet att påverka och utveckla processer inom produktion och inköp. • Ett engagerat och stöttande team med hög kompetens. • Konkurrenskraftig lön och förmåner. • Friskvårdsbidrag och flexibla arbetstider. • Möjligheter till vidareutbildning och karriärutveckling. Ansökan Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 15 augusti 2025. Urval sker löpande, så vänta inte med att söka! Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega som delar vår passion för hållbarhet, kvalitet och innovation! Har du frågor är du välkommen att maila till [email protected] Tjänsten tillträds så snart som möjligt. Mer information om oss hittar du på www.candles.se Du ansöker senast 2025-08-15 genom att klicka på knappen nedan.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Processoperatör
Candles Scandinavia AB
Processövervakare, kemisk industri

Vi söker en processoperatör! Processoperatören säkerställer att produktionen fungerar smidigt och effektivt genom att övervaka och hantera fyllningsmaskiner och packmaskiner. Rollen inkluderar kvalitetskontroll, ställa in maskinerna, framtagande av dokumentation och grundläggande problemlösning. Om Candles Candles Scandinavia, med kunder som H&M, Åhléns, Lyko, Rituals med flera, är idag en ledande europeisk leverantör av doftljus producerade med 100% växtbaserat, biologiskt nedbrytbart vax, baserad på svenskodlad raps. Bolaget erbjuder ett hållbart och miljövänligt alternativ till den annars paraffindominerade ljusmarknaden där råvaran utvinns av fossilt bränsle. Bolagets styrka ligger främst i en kostnadseffektiv metod för storskalig produktion av kundanpassade doftljus, helt av naturligt och miljövänligt vax. Candles Scandinavia bedriver sin verksamhet i fräscha och ändamålsenliga lokaler centralt i Örebro och är idag ca 50 medarbetare med en omsättning på ca 200 miljoner kronor. Candles Scandinavia AB (publ) är sedan november 2021 noterade på Nasdaq First North Growth Market. Våra värdeord är viktiga för oss och finns med oss i vårt dagliga arbete: VI vågar och är innovativa VI vet VI gör det nu VI är effektiva VI är förändringsbenägna & arbetar annorlunda VI kommunicerar & involverar Huvudsakliga arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter utgörs av: • Hantera och övervaka de olika maskinerna i vår produktion • Utföra visuella och återkommande kvalitetskontroller av produkter under produktion • Hantera och justera inställningar på maskinerna för att uppnå önskade egenskaper • Dokumentera utfallet i produktionen, felorsaker och avbrott i de olika systemen • Rapportera tekniska avvikelser till underhållsteamet eller produktionsledningen • Hålla rent och snyggt på arbetsplatsen och i och kring maskinerna   Kvalifikationer Vi ser att: • Du har erfarenhet av tillverkning eller liknande roller inom industriproduktion, speciellt helautomatiserad tillverkning och/eller robottillverkning • Du är trygg i att arbeta med maskiner i produktion – framförallt packnings- och fyllningsmaskiner • Du har grundläggande teknisk kompetens och förståelse för tekniska instruktioner • Du talar mycket bra svenska och engelska • Du har gått teknisk utbildning på gymnasium eller högre nivå. • Du har arbetet minst 7 år med maskiner inom tillverkningsindustri   Personliga egenskaper: • Du är noggrann • Du är villig att lära och du följer gärna fastställda rutiner • Du kan arbeta självständigt såväl som i ett team • Du kommunicerar väl med andra och du är duktig på att lösa problem. • Även om du ser helheten missar du inte detaljerna   Vi erbjuder: • En dynamisk och innovativ arbetsmiljö i ett företag med stark tillväxt och fokus på hållbarhet. • Möjlighet att påverka och utveckla processer inom produktion och inköp. • Ett engagerat och stöttande team med hög kompetens. • Konkurrenskraftig lön och förmåner. • Friskvårdsbidrag och flexibla arbetstider. • Möjligheter till vidareutbildning och karriärutveckling.   Ansökan Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 15 augusti 2025. Urval sker löpande, så vänta inte med att söka! Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega som delar vår passion för hållbarhet, kvalitet och innovation! Har du frågor är du välkommen att maila till [email protected] Tjänsten tillträds så snart som möjligt. Mer information om oss hittar du på www.candles.se Du ansöker senast 2025-08-15 genom att klicka på knappen nedan.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Undersköterskor till Södermalmshemmet
Örebro kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Är du en trygg undersköterska med ett starkt engagemang för människor som vill göra det lilla extra för våra hyresgäster? Välkommen med din ansökan till oss på Södermalmshemmet! Om tjänsten Som undersköterska har du ett samordnat ansvar där du planerar, genomför och följer upp det dagliga arbetet. Du arbetar i team tillsammans med kollegor med olika kompetenser, där vi alltid har den enskildes individuella behov och intressen i centrum. Vi arbetar med ett rehabiliterande förhållningssätt och en personcentrerad vård där hyresgästens behov, vilja och förmåga styr målen för rehabiliteringen.  För oss är kvalitet och god omsorg viktigt, och som medarbetare hos oss förväntas du bidra och delta i vårt utvecklingsarbete. Tillsammans ansvarar vi för att arbetet håller god kvalitet och att vi följer de riktlinjer och beslut som följer med uppdraget. Hos oss har du möjligheten att bidra med din kompetens!  Exempel på arbetsuppgifter: • utföra omvårdnadsuppgifter och utifrån delegation viss medicinhantering • utföra serviceuppgifter som matlagning, städning, tvätt och inköp • planera och utveckla arbetet självständigt och tillsammans med arbetsgruppen • upprätta och följa målplaner, rutinbeskrivningar, och handlingsplaner tillsammans med hyresgästen • samverka med anhöriga och andra i hyresgästens nätverk som sjuksköterskor, arbetsterapeuter och andra aktörer, t.ex. regionen • dokumentera regelbundet i verksamhetens dokumentationssystem och ta del av befintlig dokumentation • upprätta och följa upp genomförandeplaner • ha kunskap om och följa verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner Om arbetsplatsen Södermalmshemmet är beläget i centrala Örebro och är det största vård- och omsorgsboendet i Örebro kommun med 108 platser fördelat på 12 grupper. I varje grupp arbetar nio omvårdnadspersonal. Södermalmshemmet har inriktningarna kognitiv svikt och somatik. Här arbetar yrkeskategorierna omvårdnadspersonal, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, enhetschefer och assistenter i nära samarbete med anhöriga och hyresgäster. Vår ambition är att ge alla hyresgäster hos oss en trygg och meningsfull tillvaro där vi anpassar vård och omsorg utifrån våra hyresgästers individuella behov. Den aktuella tjänsten är främst på en avdelning med inriktning kognitiv svikt.  Läs mer om vår Södermalmshemmet här: Södermalmshemmet - orebro.se Område vård och omsorg är en del av Socialförvaltningen. Verksamheten omfattar vård och omsorg, förebyggande verksamhet, myndighetsutövning inom området samt boendeplacering och bostadsanpassning. Inom område Vård och omsorg arbetar vi med att stödja och hjälpa människor som behöver vård, stöd eller omsorg i sin vardag.  Läs mer om hur det är att jobba inom Örebro kommun och vård och omsorg på orebro.se/jobb/socialtarbete! Kvalifikationer Som undersköterska hos oss är du trygg och stabil som person. Du har förmåga att möta hyresgäster på ett professionellt sätt genom att vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Att vara ansvarstagande gentemot dina arbetsuppgifter ser du som en självklarhet. Du samarbetar bra med andra människor och relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare har du en positiv människosyn med stor respekt för varje människas individuella behov. Dessutom har du lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Du behärskar det svenska språket på så sätt att du kan kommunicera med hyresgästen och övrig personal, samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver. Då arbetet innefattar digital dokumentation i verksamhetssystem krävs god datorvana. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: • bevis om skyddad yrkestitel, alternativt omfattas av övergångsreglerna (tillsvidareanställd undersköterska den 1 juli 2023) Meriterande: • erfarenhet av arbete inom vård och omsorg • erfarenhet av arbete inom kognitiv svikt • erfarenhet av arbete med somatisk vård • erfarenhet av arbete med palliativ vård • erfarenhet av att arbeta i dokumentations- och verksamhetssystem Omfattning och tillträde Anställningsform: tillsvidareanställning samt vikariat. Sysselsättningsgrad: 100% Antal tjänster: 5. Tre av tjänsterna är tillsvidareanställningar och två av tjänsterna är vikariat. Tillträde tillsvidareanställning: enligt överenskommelse. Tillträde vikariat: enligt överenskommelse t.om. 31 augusti 2026. Arbetstid: schemalagd dag, kväll och varannan helg Övrig information Från och med den 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du kommer att behöva ett bevis från Socialstyrelsen för att få anställning som undersköterska. I väntan på ditt bevis är det möjligt att få anställning som vårdbiträde. Hade du en tillsvidareanställning som undersköterska den 1 juli 2023 får du dock fortsätta använda titeln. Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret. Ansökan Sista ansökningsdag är 8 juli. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Välkommen med din ansökan! Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

8 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Lärare F-3 till Stora Mellösa skola
Örebro kommun
Grundskollärare

Är du en driven person som har lätt för samarbete och sätter eleverna främst? Har du en strävan att utvecklas och lära nytt? Vi söker nu två vikarierande lärare till årskurs F-3 på Stora Mellösa Skola, välkommen med din ansökan! Om tjänsten Tjänsterna är vikariat, det ena under höstterminen 2025 och det andra under hela läsåret 2025/2026, och innebär undervisning i årskurs F-3. Som lärare kommer du ingå i ett arbetslag som arbetar utifrån ett starkt mentorskap men med ett flexibelt arbetssätt över klasserna på skolan. Vi arbetar utifrån ett elevcentrerat förhållningssätt vilket ger eleverna ökat inflytande i undervisningen. Arbetslagsmötet är din viktigaste tid på veckan då mycket av samplaneringen och det systematiska kvalitetsarbetet genomförs där. Utöver dessa möten har vi pedagogiska konferenser på veckobasis där intern kompetensutveckling sker genom våra förstelärare.  Exempel på arbetsuppgifter: • planera, genomföra och utvärdera undervisning inom aktuell årskurs F-3 • använda metoder och arbetssätt för bästa möjliga måluppfyllelse hos våra elever • bidra till att utveckla undervisningen • arbetslagsarbete kopplat till skolans åk F-3 • tillsammans med skolans personal delta och bidra i utvecklingsarbetet på skolan Om arbetsplatsen Stora Mellösa skola är en F–6-skola med cirka 200 elever. Skolan ligger vackert belägen några mil öster om Örebro. Vi är organiserade i fyra arbetslag; fritidshemmet, F-3, 4-6 samt specteamet. Verksamheten genomsyras av vår profil hälsa och lärande i samspel och vår värdegrund. Gemensamt strävar vi efter ett brett hälsotänkande där vikten av såväl psykisk som fysisk hälsa betonas. Vi lägger stor vikt vid värdegrundsarbetet för att skapa en trygg skola med god lärmiljö för våra elever. Stora Mellösa skola är en intraprenad vilket innebär större frihet och större ansvar. Skolan har uppmärksammats för sitt kvalitativa arbete kring eleverna. Vi är också övningsskola där vi samarbetar med lärarutbildningen på Örebro universitet och tar emot studenter regelbundet under deras VFU.  Du kan läsa mer om vår skola här: orebro.se/storamellosaskola Läs mer om hur det är att jobba som grundskollärare i Örebro kommun på orebro.se/jobb/grundskollarare! Inom Förskole- och grundskoleförvaltningen arbetar cirka 4530 medarbetare. Vi möter de unga örebroarna från första dagen i förskolan till sista dagen i grundskolan.     Vi ansvarar tillsammans för att bidra till att skapa likvärdiga förutsättningar för de unga örebroarna och lägger grunden till ett lärande som sträcker sig genom hela livet. Med tillit och mod bygger vi våra förskolor och skolor tillsammans. Vi tar oss an framtidens utmaningar, för varje barns bästa. Kvalifikationer Som lärare är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga där du lyssnar och kommunicerar samt bidrar till en lugn och trygg skolmiljö. Du ska även ha kunskap om barns utveckling och lärande samt kompetens och förmåga att anpassa undervisningen utifrån gruppen och enskilda elevers behov och förutsättningar. Du kommunicerar på ett tydligt sätt, säkerställer att budskap når fram och påminner och följer upp. Du skapar engagemang och delaktighet och kan leda och motivera elevgrupper. Du kan även skapa och underhålla relationer. Vidare har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt och du ser möjligheter i förändringar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: • lärarlegitimation med behörighet att undervisa i årskurs F-3, alternativt behörighetsgivande examen som berättigar till legitimation Meriterande: • erfarenhet av arbete i grundskola • erfarenhet av ICDP • erfarenhet av arbete inom hälsa och idrott • erfarenhet av betygssättning • erfarenhet av arbete i lärplattform, t.ex. It's learning Omfattning och tillträde Anställningsform: vikariat Sysselsättningsgrad: 100% Tillträde: enligt överenskommelse, men vikariaten sträcker sig; Vikariat 1: 11 augusti 2025 tom 16 juni 2026 Vikariat 2: 11 augusti tom 19 december 2025 Antal tjänster: 2 Övrig information Lärarlegitimation med angiven behörighet ska bifogas i ansökan, alternativt behörighetsgivande examensbevis som berättigar till legitimation. Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig. Ansökan Sista ansökningsdag är 11 juli. Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan! Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

8 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Säljare heltid Thansen Örebro Sommarjobb
thansen AB
Butikssäljare, dagligvaror

Vi söker nu en butikssäljare på heltid till vårt team i Örebro med start omgående. Tjänsten gäller under sommaren, med goda möjligheter till förlängning. Har du erfarenhet från försäljning av reservdelar, cyklar eller montering/balansering av däck och vill vara med på en fantastisk resa med stor utvecklingspotential så ser vi detta som ett stort plus när du söker. Skicka in din ansökan via vår hemsida jobb.thansen.se Drömmer du om en utvecklande och intressant arbetsdag där du kan finslipa dina kunskaper och utveckla dina ambitioner? Är du en serviceperson som gör allt för att kunden ska bli nöjd? Är du intresserad av bilar, cyklar eller andra av våra produktgrupper? Hos oss på thansen är det viljan som räknas om du vill komma långt i karriären. Vi har en platt struktur där alla kan hjälpa till att sätta sin prägel på thansen-konceptet. Som säljare i thansen möter vi kunden med ett leende varje dag, brinner för service och är lagspelare. En del av vårt serviceutbud omfattar bland annat reservdels försäljning, däck försäljning och montering i vår verkstad, montering av bilbarnstolar, cykelställ, vindrutetorkare, takboxar och ställ m.m. Erfarenhet eller relevant certifikat kopplat till detta är meriterande men inget krav. Utbildning kommer att tillhandahållas. Vi erbjuder: •Ett spännande jobb i ett starkt växande företag •Stora möjligheter till personlig utveckling •Lön enligt kollektivavtal • Förmånliga personalrabatter Önskade kvalifikationer: •Erfarenhet från försäljning av reservdelar, cyklar , däck •Du behärskar svenska i tal och skrift •God förståelse för IT är meriterande Vi rekryterar kontinuerligt och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansök redan idag om du är intresserad! Sökande måste vara över 18 år. Om oss På T. Hansen Gruppen A/S arbetar vi varje dag för att kunderna ska få den bästa servicen. thansen är fast förankrat i dansk detaljhandel och betjänar idag kunder i alla åldrar inom ett brett sortiment. I dagsläget har vi ett medarbetarteam på över 1 800 engagerade medarbetare, varav drygt 850 jobbar i butikerna. Under hela året arbetar vi efter vårt kundprogram ANK – Alltid nöjda kunder. Med programmet vill vi skicka en tydlig signal om att vi finns till för våra kunder.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
26 juli 2025
Containerlossare/lagermedarbetare till Örebro
Performiq AB
Lager- och terminalpersonal

Tjänstebeskrivning & erbjudande Har du tidigare erfarenhet av att arbeta inom lager och logistik? Gillar du fysiskt arbete kombinerat med truckkörning och orderplock? Vill du hitta en långsiktig arbetslösning inom lager och logistik? Då kan tjänsten som lagermedarbetare till vår samarbetspartner vara rätt för dig! Tjänsten passar dig som är noggrann och strukturerad, som kan arbeta effektivt och samtidigt leverera med kvalité. Du kommer till ett team, där det är viktigt att du kan arbeta självständigt och dra ditt strå ditt stacken, samtidigt som man vill lyckas tillsammans som ett lag. Personprofil Vi söker dig som har truckkort och gärna erfarenhet av lagerarbete och containerlossning. Som person känner du igen dig i nedanstående: - Du är initiativtagande och effektiv i ditt arbete - Du trivs med att arbeta fysiskt - Du har en god samarbetsförmåga - Du har truckkort kategori A1-4 och B1-4 Vidare trivs du med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Övrigt Omfattning: Heltid Plats: Örebro Startdatum: Omgående Om PerformIQ PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Som konsult hos PerformIQ omfattas du av kollektivavtal, vilket innebär att du kan känna dig trygg med dina anställningsvillkor hos oss. På PerformIQ ser vi oss själva som ett lag där alla medarbetare är lika viktiga och vi behandlar våra konsulter som lagkamrater. När du blir en del av vårt lag får du en tränare som finns tillgänglig för dig under hela din anställning. För mer information, besök www.performiq.se

8 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Bilmekaniker sökes omgående till Örebro
Mekonomen Detaljist AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Vi söker nu en driven och nyfiken mekaniker till vår verkstad. Vi tror att du som söker är tekniskt kunnig, kommunikativ och du är självfallet stolt i ditt yrkesutövande. När du arbetar som bilmekaniker hos oss ska du ha ett gott sinne för affärer och förstå vikten av att sätta kunden och service i första rummet. Du kommer att jobba nära kunden och behöver därför ha förmågan att skapa långsiktiga kundrelationer. Tjänsten innebär service, reparationer och felsökningar på personbilar, lätta lastbilar av de flesta märkena. För att vara aktuell för rollen ser vi att du har: • Ett brinnande teknik- och fordonsmekaniskt intresse • Dokumenterad relevant utbildning • Dokumenterad erfarenhet av arbete som fordonsmekaniker • God administrativ förmåga och datorvana • Goda kommunikativa egenskaper • Ett gott kundbemötande Du är flexibel och strukturerad i ditt arbete samtidigt som du är ansvarsfull och ser utmaningar som ett naturligt steg i karriären. Du är socialt utåtriktad, har samarbetsförmåga och kan även arbeta under tidspress. Du har lätt för att ta till dig nya instruktioner och vi ser det som en självklarhet att du har ett starkt bilintresse och har känsla för service. Minst B körkort är ett krav. Tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning samt individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Personuppgiftshantering Meko Sweden AB. nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: PowerPoint Presentation Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Sjuksköterska till Aferesmottagningen, VO laboratoriemedicin USÖ
REGION ÖREBRO LÄN
Grundutbildade sjuksköterskor

Är du utbildad sjuksköterska och intresserad av variation i arbetet? Då kan vi ha uppdraget just för dig! Verksamhetsområde laboratoriemedicin har ett samlat ansvar för den laboratoriemedicinska service som bedrivs vid laboratorierna inom Universitetssjukhuset Örebro, Karlskoga lasarett och Lindesbergs lasarett. Vi driver en bred verksamhet inom områdena klinisk kemi, bakteriologi, virologi, immunologi, transfusionsmedicin inklusive terapeutisk plasmaferesbehandling, patologi, cytologi och molekylärgenetik. Inom verksamhetsområdet ryms även Sterilteknik. Här arbetar närmare 300 personer med rutindiagnostik, forskning och utveckling samt utbildning. Universitetssjukhuset Örebro (USÖ) är ett av länets tre akutsjukhus där vi bedriver avancerad sjukvård, forskning och utbildning. Både 2020 och 2019 mottog USÖ tidningen Dagens Medicins prestigefyllda utmärkelse Bästa universitetssjukhus. USÖ vann den tyngsta kategorin medicinsk kvalitet, hade bästa resultat i kategorin tillgänglighet, ekonomi, samt kategorin att undvika trycksår och överbeläggningar. USÖ toppar också resultatet i områdena hjärta, njursvikt och kärlkirurgi. USÖ har cirka 3500 anställda. Vi som arbetar här är mycket stolta över vårt sjukhus och bygger vårt arbete på samarbete, utveckling och professionalism. Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv. Sjuksköterska till Aferesmottagningen, VO laboratoriemedicin USÖ Arbetsuppgifter Aferesen är laboratoriemedicins patientbehandlingsenhet med tre dagvårdsplatser. Här arbetar sex sjuksköterskor och transfusionsmedicinsläkare. Vi behandlar patienter med framför allt blod- och autoimmuna sjukdomar med hjälp av aferesutrustning, venesectio och infusionsbehandling. Till största del är det planerade behandlingar men akutverksamhet förekommer vilket innebär att behandling kan ske på ex IVA. Du ansvarar/utför behandlingar som autolog stamcellsskörd, plasmabyte, immunoadsorbtion, venesectio och infusionsbehandlingar. Övrig information Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Kvalifikationer Legitimerad sjuksköterska. Har du erfarenhet av patientbehandlingar med medicinskteknisk utrustning är det meriterande. Som person tycker du om ett omväxlande arbete och kan hantera situationer med både högre och lägre tempo på ett strukturerat sätt. För att trivas hos oss har du en god förmåga att samarbeta och kommunicera med dina kollegor, likaså ett gott bemötande och förståelse för våra patienter/kunder. Naturligtvis erbjuds du introduktion och utbildning av erfaren personal. Ansökan Ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju. Om du är eller tidigare varit anställd i Region Örebro län kommer vi ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Kontroll av registerutdrag från Polismyndigheten kan komma att ske enligt aktuell lagstiftning. Vi krigsplacerar våra tillsvidareanställda och i vissa fall även visstidsanställda. Läs mer om vad det innebär. Läs mer här Vårt erbjudande till dig samt information om hur det är att leva och bo i vårt län https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig

8 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Medicinsk vårdadministratör till Verksamhetsområde ögon, USÖ
REGION ÖREBRO LÄN
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Bli en del av den administrativa enheten för verksamhetsområde ögon! Vi söker dig som är driven och lösningsorienterad som gillar varierade arbetsuppgifter och utmaningar. I rollen som vårdadministratör hos oss erbjuds du ett utvecklande och stimulerande arbete med eget ansvar och stor möjlighet att själv utveckla din roll. Här finns även möjlighet till egna ansvarsområden och individuellt anpassat schema samt distansarbete utifrån vad verksamheten tillåter. VO ögon är belägen på våra tre sjukhus i länet (Örebro, Karlskoga och Lindesberg), det arbetar drygt 145 medarbetare, varav 22 medarbetare tillhör administrationen. Vi har sedan 1 april 2025 ett länsuppdrag för specialiserad ögonsjukvård. Verksamhetsområdet har mottagning, operationsavdelning, vårdavdelning och administration. VO ögon har en omfattande mottagning där vi årligen tar emot cirka 45 000 patientbesök och vi genomför cirka 5000 operationer. Den administrativa enheten samarbetar med verksamhetsområdets alla enheter och yrkeskategorier. Sedan februari 2021 har vi vår verksamhet i det högteknologiska H-huset. Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv. Medicinsk vårdadministratör till Verksamhetsområde ögon, USÖ Arbetsuppgifter I tjänsten ingår sedvanliga arbetsuppgifter för en MVA som medicinsk dokumentation, patientkallning, remisshantering, scanning, 1177 e-tjänster, kvalitetsregister med mera. Du kommer att arbeta självständigt samt ingå i ett mindre team där vi jobbar nära varandra och hjälps åt för att ge ett så bra stöd som möjligt till vår verksamhet. Vi hjälps även åt att bemanna vår reception på mottagningen samt arbete som vårdkoordinator på vår ögonavdelning. Övrig information Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Kvalifikationer Godkänd utbildning som medicinsk vårdadministratör, medicinsk sekreterare eller läkarsekreterare. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och önskar att du är självständig, initiativtagande, noggrann och har en god samarbetsförmåga. Vi söker dig som har förmågan att prioritera, planera och genomföra ditt arbete på ett lösningsorienterat och strukturerat sätt. Det är meriterande med erfarenhet av vårdsystemet Cosmic och Officeprogrammen. Ansökan Intervjuer kan komma att göras löpande så vänta inte med din ansökan. Ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju. Om du är eller tidigare varit anställd i Region Örebro län kommer vi ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Kontroll av registerutdrag från Polismyndigheten kan komma att ske enligt aktuell lagstiftning. Vi krigsplacerar våra tillsvidareanställda och i vissa fall även visstidsanställda. Läs mer om vad det innebär. Läs mer här Vårt erbjudande till dig samt information om hur det är att leva och bo i vårt län https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig

8 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025