Proffsgymnasiet söker vikarierande yrkeslärare, lastbilsmekaniker.
Proffsgymnasiet Örebro AB
Lärare i yrkesämnen

Proffsgymnasiet är en friskola som funnits sedan 1999. Skolan arbetar med praktiska gymnasiala yrkesutbildningar mot två av Skolverkets nationella program, Fordon- och transportprogrammet med två inriktningar: karosseri och lackering samt lastbil och mobila maskiner samt Industritekniska programmet, inriktning svetsare. Skolan utbildar därtill inom Introduktionsprogrammet, inriktning yrkesintroduktion. Skolan har ett fungerande elevhälsoteam med skolsköterska, kurator, skolpsykolog och skolläkare samt specialpedagog. Hos oss finns även anställd lokalvårdare samt bespisnings- och cafépersonal. Till höstterminen 2020 flyttade skolan sin verksamhet till nya lokaler i området Berglunda i Örebro. Lokalerna är på lite drygt 3300 kvm (ca 600 kvm teoridel och resterande är verkstadsdel) och är väldigt anpassade för skolans utbildningar. Proffsgymnasiet har de största och finaste verkstadslokalerna i länet. Från och med 2025 är skolkoncernen Cedergrenska huvudman för Proffsgymnasiet. Vi på Proffsgymnasiet i Örebro söker en engagerad och kunnig lärare inom lastbilsmekanik till vårt Fordons- och transportprogram. Som lärare hos oss får du arbeta nära både elever och kollegor för att ge ungdomar de kunskaper och färdigheter som krävs för att lyckas i yrkeslivet som lastbilsmekaniker. För oss är eleven i centrum och det blir den genom att du som lärare är kreativ och stimulerande. Du som söker ska självklart ha erfarenhet av och/eller arbetar inom fordonsmekanikerbranschen och företrädesvis mot lastbilar. Har du pedagogisk erfarenhet och undervisat är det ett stort plus, men stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Arbetsuppgifterna för tjänsten innebär att undervisa och stimulera våra gymnasieelever i deras lärande. Vi trycker mycket på att vara anställningsbar efter avslutad gymnasieutbildning, dvs. att eleverna ska vara praktiskt kunniga men framförallt ha en social kompetens där eleven visar engagemang, motivation, nyfikenhet och en lust att vilja lära sig ännu mer. Du kommer att undervisa i kurser inom fordons- och transportprogrammet, närmare bestämt inriktnings- och programfördjupningskurser för elever i årskurs 2 och 3. Som undervisande lärare är du ansvarig för kurserna, vilket innebär att du planerar, undervisar, ger omdömen, dokumenterar elevernas kunskapsutveckling, betygssätter, utvärderar och ansvarar för APL (arbetsplatsförlagd utbildning), vilket eleverna har sammanlagt under 15 veckor i årskurs 2 och 3. Allt detta sköts tillsammans med erfarna utbildade pedagoger, andra yrkeslärare, en APL-samordnare samt skolledningen. Vi är ett sammansvetsat, positivt och hjälpsamt team på skolan och som lärare har du alltid stöd och stöttning av kollegor och ledning. Tjänsten är ett vikariat från och med 2025-08-07 till 2025-11-30 med möjlighet till förlängning.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Biomedicinsk analytiker Klinisk mikrobiologi, Universitetssjukhuset Örebro
REGION ÖREBRO LÄN
Biomedicinska analytiker m.fl.

En av våra medarbetare har nu gått i pension och klinisk mikrobiologi söker biomedicinsk analytiker. På vår enhet finns en bred mikrobiologisk kompetens och vi bedriver diagnostik inom bakteriologisk odling, molekylärbiologi samt virus- och bakterieserologi. Laboratorieverksamheten i Region Örebro län är en länsklinik, vilket innebär ett samlat ansvar för den laboratoriemedicinska service som bedrivs vid laboratorierna inom Universitetssjukhuset Örebro, Karlskoga lasarett och Lindesberg lasarett. Vi driver en bred verksamhet inom områdena klinisk kemi, bakteriologi, virologi, immunologi, transfusionsmedicin inklusive terapeutisk plasmaferesbehandling, patologi, cytologi och genetik. Här arbetar drygt 300 personer med rutindiagnostik, forskning och utveckling samt utbildning. Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv. Biomedicinsk analytiker Klinisk mikrobiologi, Universitetssjukhuset Örebro Arbetsuppgifter Vi söker dig som vill arbeta som biomedicinsk analytiker på vårt odlingslaboratorium. Vi erbjuder ett omväxlande arbete med goda utvecklingsmöjligheter på en enhet som ligger långt fram både gällande analyser och instrumentering. Vår enhet är forskningstät och verksamhetsutveckling är en naturlig del av arbetet. Vi har även nationella och internationella referensuppdrag inom bakteriologi. Hos oss får du arbeta i ett positivt gäng, ca 50 personer, där vi tillsammans tar oss an utmaningar och förändringar. Övrig information Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Kvalifikationer Legitimerad biomedicinsk analytiker. Tidigare erfarenhet av odlingsdiagnostik är meriterande. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper som ett gott bemötande av kollegor och kunder, service- och ansvarskänsla samt god samarbetsförmåga och kvalitetsmedvetenhet. Ansökan Intervjuer sker fortlöpande. Ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju. Om du är eller tidigare varit anställd i Region Örebro län kommer vi ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Kontroll av registerutdrag från Polismyndigheten kan komma att ske enligt aktuell lagstiftning. Vi krigsplacerar våra tillsvidareanställda och i vissa fall även visstidsanställda. Läs mer om vad det innebär. Läs mer här Vårt erbjudande till dig samt information om hur det är att leva och bo i vårt län https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig

8 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Biträdande enhetschef avdelning 42, VO Huvud, Hals och Plastikkirurgi
REGION ÖREBRO LÄN
Chefer inom hälso- och sjukvård

Vill du vara med och utveckla vården framåt på avdelning 42 och har ett intresse för arbetsledning? På avdelning 42 arbetar vi med en bred och varierad patientgrupp. Vi vårdar patienter från, främst plastik-, käk- och öron-näsa kirurgiska men också bröst-endokrin samt vissa neurokirurgiska patienter. Majoriteten av vår verksamhet är planerad, men akutintag förekommer. Vi arbetar i nya lokaler i H-huset. Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv. Biträdande enhetschef avdelning 42, VO Huvud, Hals och Plastikkirurgi Arbetsuppgifter Som biträdande enhetschef leder och planerar du det dagliga arbetet på avdelningen. Tillsammans med enhetschefen arbetar du med att driva och utveckla vården framåt. Du bistår avdelningschefen i ansvaret för bland annat personal, bemanning, avvikelsehantering, arbetsmiljö och verksamhetsutveckling. Du ersätter enhetschefen vid dennes frånvaro. I tjänsten ingår både kliniska och administrativa arbetsuppgifter. Övrig information Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Kvalifikationer Legitimerad sjuksköterska. Goda ledaregenskaper och ledarskapserfarenhet. Tidigare omvårdnadserfarenhet av patienter inom plastikkirurgi eller öron-, näs och hals är meriterande. Vi fäster stor vikt vid din personliga kompetens. Du behöver vara professionell och ha förmåga att skapa engagemang och laganda, samt vara lösningsorienterad. Att arbeta med vardagens operativa frågor, motivera och leda medarbetare mot gemensamma mål samt att leda verksamheten i ständig förbättring ser du som inspirerande och utmanande. Ansökan Ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju. Om du är eller tidigare varit anställd i Region Örebro län kommer vi ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Kontroll av registerutdrag från Polismyndigheten kan komma att ske enligt aktuell lagstiftning. Vi krigsplacerar våra tillsvidareanställda och i vissa fall även visstidsanställda. Läs mer om vad det innebär. Läs mer här Vårt erbjudande till dig samt information om hur det är att leva och bo i Örebro län https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig

8 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
It-arkitekt - PO körkort
Transportstyrelsen
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid. Om jobbet Här finner du gemenskap och nybyggaranda. Vi arbetar inom agila team som ansvarar för förvaltning och nyutveckling av både interna och externa it-lösningar inom körkortsområdet. Nu söker vi dig som brinner för it-arkitektur och som vill jobba inom en verksamhet där samhällsnytta kommer i första hand. Vi kan erbjuda dig samarbete, gemenskap, kunskap och glädje. Du har tillsammans med dina ambitiösa och trevliga kollegor, stora möjligheter till kompetensutveckling och många interna karriärmöjligheter. Hos oss finner du viljan att tänka framåt. Som it-arkitekt är du med i utvecklingen av effektiva, smarta och hållbara lösningar för det svenska samhället. Hos oss är du viktig Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar.   https://www.transportstyrelsen.se/sv/om-transportstyrelsen/jobba-hos-oss/ Du kommer att - ingå i ett team som ansvara och förvalta it-arkitekturen inom ditt verksamhets- eller teknikområde vilket innebär att du ansvarar för att analysera och ta fram lösningar för verksamhetens behov, för en kort- och långsiktigt hållbar it-arkitektur - ingå i nätverket av it-arkitekter på myndigheten - göra avvägningar mellan kort- och långsiktiga lösningar - designa och utforma it-lösningar så att de uppfyller både verksamhetens krav samt de tekniska regler och riktlinjer som gäller - stötta och vägleda systemutvecklare och systemförvaltare för att säkerställa en hög kvalitet samt att beslutade strategier följs - samarbeta med systemdrift för att lösa akuta problem och anpassa lösningar för att få en effektiv och stabil drift - ha en vision och plan för att kunna möta framtidens behov inom området. Tekniker och verktyg vi för närvarande arbetar med: - C# - .Net Core/ ASP.Net - Angular - MVC - .Net Web Api /WCF - Javascript - Enhetstestning & automatiska tester - Enterprise Architect. Du måste ha - en akademisk utbildning inom it-området eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt - minst 3 års erfarenhet av .Net-utveckling - minst 3 års aktuell erfarenhet av arbete som it-arkitekt - goda kunskaper i svenska och engelska. Det är meriterande om du också har - certifiering inom it-arkitektur som DF-kompetens eller motsvarande - erfarenhet av att ha arbetat inom systemutvecklingsområdet i en stor och komplex it-organisation - erfarenhet av arbete i Windows-miljöer - erfarenhet av it-drift - arbetat med utveckling och drift av samhällskritiska system - erfarenhet av agila metoder/team - erfarenhet av Enterprise Architect - erfarenhet av modellering. Vi vill att du - är analytisk och tycker om att sätta dig in i många olika problem samtidigt - känner dig trygg i att ta välgrundade och motiverade beslut - tar stort eget ansvar med en hög initiativförmåga - är lyhörd - är kommunikativ och kan prata med olika personer på deras språk, oavsett om de är programmerare eller användare. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Mer information Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning.  Som medarbetare hos oss finns möjlighet att arbeta på distans upp till tre dagar i veckan. Det är verksamhetens behov och karaktären på arbetsuppgifterna som avgör om och i vilken utsträckning det är möjligt. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.  Välkommen att kontakta sektionschef Maarit Bergdahl vid frågor, via e-post [email protected]. Saco-s Benedicte Johansson och ST, Siv Nederman nås via vår växel på 0771-503 503. Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.  Ansök Ansök via vår webbplats och bifoga ett komplett CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2025-6892. Vi behöver din ansökan senast den 10 augusti 2025. Har du skyddade personuppgifter, ska du skicka in din ansökan per post, kontakta rekryterande chef för information om hur du går tillväga. I dina ansökningshandlingar behöver du beskriva på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid utbildnings-/examensbevis samt tjänstgöringsintyg som styrker de kunskaper och erfarenheter som är relevanta för tjänsten uppvisas. Välkommen att bli vår nya kollega! Kort om Transportstyrelsen Antal anställda: Ca 2000. Verksamhetsområden: Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten. Verksamhetsorter: Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro. Huvudkontoret ligger i Norrköping. https://www.transportstyrelsen.se/ Kort om avdelning It Avdelning It består av fem enheter med tillhörande sektioner. Vi är cirka 300 medarbetare. Vi stöder samtliga avdelningar inom Transportstyrelsen både strategiskt och operativt i it-frågor. Vi arbetar med arkitektur, systemutveckling, förvaltning och drift av it-system samt infrastruktur.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Account Manager B2B med 30% provision (remote)

Vad vi erbjuder 💼 Möjlighet att arbeta heltid (40h/vecka) på distans med flexibilitet i arbetstiderna. 💰 30 % provision på nyförsäljning – din prestation avgör din inkomst. 🎯 Gedigen introduktion i våra arbetssätt och försäljningssystem. 🌟 En väletablerad produkt och starkt varumärke i studentvärlden. Vill du arbeta med försäljning hemifrån och har erfarenhet av uppsökande B2B-försäljning sedan tidigare? Trivs du med att arbeta självständigt, driva hela säljprocessen från första kontakt till långsiktiga kundrelationer och med provisionsbaserad lön? Vem söker vi? Vi söker dig som vill jobba med uppsökande B2B försäljning där du självständigt söker upp företag som du sedan kontaktar över telefon i syfte att sälja annonsplatser på omslaget av Studieblocket, Sveriges mest använda kollegieblock. Vi söker dig som vill ha mer frihet i vardagen genom att bestämma dina arbetstimmar själv, samtidigt som din prestation är direkt kopplad till din lön. För att trivas i rollen behöver du vara disciplinerad, målmedveten och drivas av att tjäna pengar. Vi söker dig som: Har ungefär 1-5 års erfarenhet av uppsökande försäljning över telefon. Är van att arbeta med telefon och dator som verktyg, samt har en kontorsuppsättning hemma. Har erfarenhet av att arbeta på distans, därmed självdisciplin att arbeta strukturerat på egen hand. Trivs med att arbeta prestationsbaserad med tydliga målsättningar och därmed har ett inre driv att lyckas. Vi tillhandahåller dig mjukvaran som krävs, men du behöver ha en egen kontorsuppsättning hemma med fungerande dator och headset. Vi ser gärna att du har möjlighet att ta dig till vårt huvudkontor i Eskilstuna för upplärning och sedan besöka HK ungefär en gång i kvartalet för teamaktiviteter eller workshops, därmed är det ett krav att du är bosatt i Sverige. Om oss Universitetsmedia är en del av den nordiska mediekoncernen Lifestyle Mediapartner och ett av Sveriges största företag riktat mot högskole- och universitetsstudenter. Vi samarbetar med studentkårer i hela landet och erbjuder unika möjligheter för företag att nå studenter genom annonsplatser på Studieblocket – ett av Sveriges mest använda kollegieblock som sedan 2002 distribuerats på över 30 universitet och högskolor. Övrig information Arbetstid: 40h/vecka (heltid) fördelat enligt dina önskemål. Lön: Endast provisionsbaserad lön, 30% provision på nya kunder och 23% provision på befintliga kunder. Arbetsort: Distans, men inom Sveriges gränser. Välkommen med din ansökan!

8 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Vi söker resande elektriker för långt projekt
eLinked AB
Installations- och serviceelektriker

Jobbeskrivning Som elektriker får man ett varierande arbete och utför arbetsuppgifter inom allt ifrån installation, underhåll och felsökning. Du får egen servicebil och åker mellan dina kunder emellanåt arbetar man i lag men oftast självständigt. Arbetsuppgifterna kommer skilja sig på dem olika arbetsplatserna då projekten är i olika skeden. Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med kunder och analysera samt dokumentera arbetet för att säkerställa kvalité och en trygg miljö. Du planerar din dag med informationen i respektive uppdrag. Rotationsgång Måndag-Torsdag (Restid på måndagar under arbetstid) Måndag-Måndag (7/7 rotation). Vanligt förekommande arbetsuppgifter: Felsökning av elmätare Byte av tygkablar Installation av mätare  Driftsättning Din profil För att vara en attraktiv elektriker på eLinked ser vi gärna att du värdesätter yrkesstolthet, en vilja att göra ett snyggt och bra jobb samtidigt som du är en schysst arbetskollega. Det är viktigt att kunna samarbeta likaväl som att arbeta självständigt. Krav för att söka tjänsten: Fullständig El-utbildning ECY eller likvärdigt el-certifikat godkänt/validerat utlåtande av installatörsföretagen Minst 2 års erfarenhet som elektriker. Körkort B, Manuell. Meriterande: Kurser och certifikat såsom liftkort, fallskydd, ESA etc. Snöskoter körkort Tidigare erfarenhet av arbete som serviceelektriker mot privatkunder.   Tjänsten erbjuder Som elektriker på eLinked arbetar du ihop med våra övriga elektriker och ledande montörer ute på projekten. Du går som uthyrd konsult till dom projekten vi är med och samarbetar på. När projektet sedan är klart placerar vi om dig på något nytt likvärdigt projekt, eller efter nya önskemål om du vill testa något annat.Här ges möjligheten att få bredda sin kompetens och sitt kontaktnät inom branschen. Utöver det så erbjudes många härliga arbetskollegor i ett ungt och dynamiskt gäng, med många trevliga aktiviteter på firman. Vi arbetar kontinuerligt med att kompetensutveckla våra elektriker genom att följa deras erfarenhet och utbilda inom kurser. Många av våra elektriker har startat som 1-3 års montörer och är idag Ledande montör på projekt, eller ledande montörer som idag är arbetsledare eller projektledare. eLinked erbjuder: God lön efter bakgrund/erfarenhet Arbetstelefon med fria samtal och surf Dator eller surfplatta - till projekt/ansvarsroller som kräver tydlig dokumentation Fora: Olycksfalls försäkring - Tjänstepension Friskvårdsbidrag via Nordic Wellness, Sats, 24/7. Ett stort kontaktnät i el-branschen Trevliga aktiviteter med firman God uppföljning och kompetensutveckling Möjlighet att växa internt Utbildningar & Kurser Ansökan Välkommen med att registrera din ansökan via länken med ett uppdaterat CV. Löpande urval tillämpas, därmed kan tjänsterna komma att tillsättas innan annonsen löper ut.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Sixt Biluthyrning söker Bilvårdare till Örebro
S.Bil Stockholm AB
Bilrekonditionerare, fönsterputsare m.fl.

Vi är en del av världens äldsta biluthyrningsfirma som grundades redan 1912. Vi är ett globalt växande varumärke som de senaste fem åren har haft en tillväxt med 265%. Vi finns på mer än 100 platser i Sverige och i 105 länder runt om i världen. Hos oss på SIXT Biluthyrning kommer du att arbeta med välkända varumärken som Audi, BMW och Mercedes-Benz. Du kommer ta plats i ett team som tillsammans levererar en förstklassig upplevelse. Din roll Du som bilvårdare kommer att ha huvudansvaret för att bilarna kontrolleras och färdigställs inför nästa hyra. Det innefattar arbetsuppgifter som, Skadekontrollera bilar vid återlämning. Färdigställa bilarna för uthyrning, utföra in- och utvändig tvätt. Tanka bilar. Leverera och transportera bilar. Hjälpa och bemöta kunder vid återlämning av hyrbil. Om dig Ansvarstagande. Gillar att arbeta fysiskt. Goda kunskaper i att kommunicera på engelska. B Körkort för manuell växellåda. Anställningsvillkor Tjänsten är en särskild visstidsanställning med timlön med upp till 50% arbetsgrad. Arbetstider Möjliga arbetstider är vardagar kl. 15-19 eller kl. 16-20. Om arbetsgivaren Sixt rent a car startades i München av familjen Sixt 1912. Sixt börsintroducerades i mitten på 1980-talet och blev då också marknadsledande i flera Europeiska länder, framförallt i Tyskland. Sixt är fortfarande i familjen Sixt ägo och drivs idag av Erik och Regine Sixts två söner Alexander och Konstatin Sixt. I Sverige drivs Sixt som franchise och finns på de flesta stora orter, flygplatser och järnvägsstationer med ca 120 utlämningsställen från Kiruna i norr till Malmö i söder och vi expanderar med nya kontor hela tiden. Vår affärsidé är att förse våra kunder med mobilitetslösningar från 1 dag upp till 3 år. Vi erbjuder kundservice i världsklass och premiumbilar tillhörande märken som BMW, Audi och Mercedes-Benz, med flera. Ansökan Maila din ansökan till [email protected] och märk din ansökan med: Bilvårdare Örebro

8 dagar sedan
Sista ansökan:
26 juli 2025
Lagermedarbetare Motonet Örebro
Motonet AB
Butikssäljare, fackhandel

Brinner du för försäljning, struktur och kundservice? Då är detta jobbet för dig när vi söker en tillfällig lagermedarbetare på deltid till vårt lager i Örebro fram till och med 31 december!  Vad söker vi i dig? Vi söker dig som besitter tidigare erfarenhet av lagerarbete, butiksarbete eller varuhusarbete. Vi ser gärna att du har intresse inom ett eller flera flera utav följande områden: bil, båt, motorcykel, cykel, fiske, jakt, friluftsliv eller trädgård.  Som person..  Har du erfarenhet av lagerarbete eller liknande Är du strukturerad, noggrann och har god organisationsförmåga Har du förmåga att arbeta självständigt och i ett team Är du serviceminded och vill bidra till en positiv kundupplevelse Drivs du av att uppnå mål och göra ett bra jobb varje dag Har du truckkort  Rollen som lagermedarbetare  Ta emot, packa upp och lagerföra inkommande leveranser Säkerställa ett effektivt varuflöde från lager till butik Utföra varupåfyllnad i varuhuset Hålla lagret och butiksytorna organiserade och representabla Bidra till god service genom att underlätta för butiksteamet och möta kund vid behov På Motonet arbetar vi som ett lag, vilket innebär att dina arbetsuppgifter kan variera för att vi ska kunna erbjuda den bästa kundupplevelsen. Varför ska du välja Motonet? Motonet är ett starkt och välmående bolag som drivs av den familjeägda och nästan 60 år gamla koncernen Broman Group. Motonet är kollektivavtalsanslutna genom Svensk Handel. Lönen sätter vi enligt branschvana utifrån nivåerna i kollektivavtalet.  Kompensation och förmåner utgår som minst enligt branschstandard såsom: Friskvårdsbidrag Tjänstepension Månatlig bonus En möjlighet att få vara med på Motonets uppbyggnation i Sverige Rekryteringsprocessen Låter detta intressant? Sista ansökningsdagen är den 13 juli och vi kommer att hantera ansökningarna löpande. Du kommer att bli kontaktad oavsett om du går vidare i processen eller inte. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta rekryterande chef Melissa Celik, [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vill du veta mer om Motonet? Klicka dig in på våra karriärsidor: Jobba på Motonet - Motonet Sverige

8 dagar sedan
Sista ansökan:
13 december 2025
Mechanical Designer- Fire Suppressions
Epiroc Rock Drills AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm, Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries. Learn more at www.epirocgroup.com. You will be part of a team of Designers and Analysis people that develop machines used in underground mines all around the world, normally in very harsh environments with high demands on safety, reliability and productivity.  The range of our loaders and trucks includes both diesel and battery driven machines with technology level from simple to fully automated machines.  The team is in an exciting and progressing phase; continuing to build skills and working in new development projects on existing and new product range, while fostering an inclusive culture where everyone is encouraged to think new. We look forward to welcoming you to our team and our positive workplace where everyone succeeds together. Do you have a technical interest and are you a determined person who is eager to learn and develop? Your Mission Mechanical installations on the machines and also make certifications of them. You will work on mechanical installations of the machines and assist with their certifications. Don’t worry if you don’t have prior experience — you’ll learn everything you need on the job with us. You will also work with other types of assignments, for example base development, new development projects, product maintenance and customer orders.  Your duties will include requirement specification, design, testing and documentation. It is an outward-looking job with many contacts, both internally and externally. Your profile For this role we require that you have a Bachelor of Science or Master of Science in Mechanical Engineering (or the equivalent knowledge through experience). It is a plus if you have practical experience in engineering and working with modern CAD systems, we are using Creo. Experience in design of construction machinery is meritorious. As a person you are a self-driven and communicative team player. We believe that you are proactive, analytical, and used to taking full responsibility for your work.  This is an opportunity for you to grow and collect experience within mechanical engineering and product design. You must be fluent in written and spoken English language. Location and travel This position is located in Örebro, Sweden. Occasional travel is required. Life at Epiroc By joining our team, you can expect an atmosphere of creativity, innovation, and workplace diversity. You will be a part of a group of skilled and helpful colleagues who live by our core values: Collaboration, Commitment, and Innovation. We work in a global environment with 120 different nationalities! In addition to the fact that we have a caring culture that is characterized by development combined with having a good balance between work and leisure, there are some things that makes us a little extra proud to work at Epiroc:  •    Global career opportunities •    Epiroc University, for your own competence development •    Community involvement •    Benefits package, which amongst other things include flexible working hours and bonus. Life at Epiroc can include the possibility for a hybrid workplace. It is a way of working that offers flexibility to partly work from home, based on your role, responsibilities, and individual conditions.  Application and contact information Please note that, due to the current regulations, we will only consider applications received through our system and not via email or social media.  Welcome with your application as soon as possible by creating an account in our recruitment system. In this recruitment process, we review applications continuously. The last day to apply for this position is 2025-07-09.  For questions about the position, please contact hiring manager Charlotta Ivansson, Group Manager, Material Handling R&D: [email protected].  For questions about the recruitment process or application please contact recruitment specialist Dana Gálová: [email protected]

8 dagar sedan
Sista ansökan:
26 juli 2025
Personlig assistent sökes till kvinna i Örebro
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en 49-årig kvinna bosatt i centrala Örebro har goda kunskaper i svenska har B-körkort och tillgång till egen bil är rökfri tål pälsdjur, hund och katt finns i hemmet Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 75 %. Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid, både vardagar och helger. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Mathilda Zakrisson [email protected]

8 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025