Brinner du för kvinnohälsa och vill vara med och leda vården framåt? Avdelning 23 är en slutenvårdsavdelning uppdelad i processområden inom gynekologi och eftervård. Inom eftervården vårdar vi nyblivna mammor och barn. Inom gynekologin bedriver vi både planerad och akut verksamhet vilken består av benign och malign kirurgi och andra akuta gynekologiska åkommor. I samverkan med vår mottagning bedriver vi en gynakut med tillhörande telefonrådgivning. Vi vårdar och stöttar även kvinnor som genomgår aborter och missfall. Universitetssjukhuset Örebro (USÖ) är ett av länets tre akutsjukhus där vi bedriver avancerad sjukvård, forskning och utbildning. Både 2020 och 2019 mottog USÖ tidningen Dagens Medicins prestigefyllda utmärkelse Bästa universitetssjukhus. USÖ vann den tyngsta kategorin medicinsk kvalitet, hade bästa resultat i kategorin tillgänglighet, ekonomi, samt kategorin att undvika trycksår och överbeläggningar. USÖ toppar också resultatet i områdena hjärta, njursvikt och kärlkirurgi. USÖ har cirka 3500 anställda. Vi som arbetar här är mycket stolta över vårt sjukhus och bygger vårt arbete på samarbete, utveckling och professionalism. Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv. Biträdande enhetschef avdelning 23, VO Obstetrik och gynekologi USÖ Arbetsuppgifter Som biträdande enhetschef arbetar du i nära samarbete med ansvarig enhetschef, medicinskt ansvariga läkare och övriga enhetschefer för att driva och utveckla vården framåt. Du ersätter enhetschefen i dennes frånvaro. I den dagliga driften har vi stöd av schema- och bemanningsassistenter. De arbetar i första hand med bemanning och att lägga schema där även du har en viktig övergripande roll. Under din första tid som chef har du möjlighet att delta i utbildningar som stöd i ditt ledarskap. Du som söker är villig att ta dig an ett uppdrag där arbetsmiljö, patientsäkerhetsfrågor samt verksamhetsutveckling står i fokus. Förståelse för forskning är ett krav, egen forskningserfarenhet är meriterande. Att handleda studenter av olika kategorier är en naturlig del för oss och vi jobbar aktivt för ett studentvänligt klimat och goda introduktioner. För chefer i vårdverksamhet uppmuntras kliniskt arbete. För vissa chefsuppdrag kan en fastställd fördelning finnas. För andra sker detta mer flytande. Omfattning och utformning sker i dialog med chef och chefens chef. Övrig information Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Kvalifikationer Legitimerad barnmorska eller sjuksköterska med god samarbetsförmåga och engagemang. Du ska vara flexibel, lösningsorienterad och ansvarstagande. Vi arbetar personcentrerat. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Ansökan Intervjuer sker löpande med reservation för semestertider Ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju. Om du är eller tidigare varit anställd i Region Örebro län kommer vi ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Kontroll av registerutdrag från Polismyndigheten kan komma att ske enligt aktuell lagstiftning. Vi krigsplacerar våra tillsvidareanställda och i vissa fall även visstidsanställda. Läs mer om vad det innebär. Läs mer här Vårt erbjudande till dig samt information om hur det är att leva och bo i vårt län https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig
Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på Apoteket Älgen. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollenSom farmaceut på Apoteket Älgen kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Älgen är ett stort, fräscht och nyrenoverat apotek med många återkommande kunder och stammisar. Apoteket ligger i området Väster, nära city och med smidiga kommunikationer, bara ett stenkast från järnvägsstationen. Här blir du en del av en stabil och erfaren arbetsgrupp med duktiga kollegor runt omkring dig. En möjlighet för dig som vill utvecklas i din farmaceutiska roll samtidigt som du bidrar till ett starkt team. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: vardagar 09-18 samt lördagar 09-14. Välkommen till Apoteket!
Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på Apoteket Universitetssjukhuset EA i Örebro. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollenSom farmaceut på Apoteket Universitetssjukhuset EA kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Apoteket Universitetssjukhuset EA i Örebro ligger i huvudentrén på sjukhuset och har en bred kundkrets – från patienter och vårdpersonal till allmänheten. Här arbetar 25 engagerade medarbetare, varav 15 farmaceuter och 10 rådgivare, i en dynamisk och utvecklande miljö. Apoteket har öppet alla dagar och erbjuder en spännande variation av arbetsuppgifter. Bli en del av vårt team och gör skillnad varje dag! Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: vardagar 07-21 samt helger 08-21. Välkommen till Apoteket!
Örebro universitet skapar framtiden genom internationellt konkurrenskraftig forskning och erbjuder professionsinriktade utbildningar som tillhör landets bästa. Nu kan du söka jobbet som universitetslektor i engelska och få möjlighet att vara med på Örebro universitets fortsatta resa med samhällsuppdraget forskning och utbildning i fokus. Ämnesområde Ämnesområdet för anställningen är engelska. Bakgrund Som universitetslektor i engelska kommer du tillhöra Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap (HumUS). HumUS erbjuder utbildning på grund- och avancerad nivå inom ett brett spektrum av ämnen och områden, både i form av fristående kurser och program. Vid HumUS bedrivs även framstående forskning och forskarutbildning. Institutionen präglas av samarbete över ämnesgränserna och en vilja att kontinuerligt utveckla både utbildning och forskning. Engelskämnet är en del av HumUS och bedriver forskning med såväl språkvetenskaplig som litteraturvetenskaplig inriktning inom teman som språksociologi, ämnesdidaktik, amerikansk litteratur och retorik. Undervisningsuppdraget är framför allt inom lärarutbildning men omfattar också kurser på kandidatprogrammet Språk, retorik och kommunikativt ledarskap samt tematiska kurser. Engelska ingår i en flerdisciplinär enhet med de närliggande ämnena historia, litteraturvetenskap, retorik och svenska språket. Forskning inom ämnet bedrivs bland annat inom forskargrupperna Språk och retorik i samhället (SORIS), Berättande, liv, mening (BLM) samt Undervisning, lärande, humaniora. Engelska är en av inriktningarna inom forskarutbildningsämnet humanistiska studier. Arbetsuppgifter Som universitetslektor ägnar du din arbetstid åt undervisning i engelsk språkvetenskap och språkfärdighet på samtliga nivåer, forskning och därtill hörande samverkan. I arbetsuppgifterna ingår förutom undervisning, forskning och samverkan även utvecklingsarbete, administration och kompetensutveckling. Undervisningen kan dessutom omfatta handledning, examination, kursutveckling, planering och utvärdering. Behörighet Behörig att anställas som universitetslektor är den som dels visat pedagogisk skicklighet, dels har avlagt doktorsexamen inom för anställningen relevant ämnesområde eller har motsvarande vetenskaplig kompetens eller någon annan yrkesskicklighet som är av betydelse med hänsyn till anställningens ämnesinnehåll och de arbetsuppgifter som skall ingå i anställningen. Bedömningsgrunder Vid anställning av lärare prövas såväl vetenskaplig som pedagogisk skicklighet och dessa ska ägnas lika stor omsorg. I prövningen ska meriter från samverkan med det samhälle som universitetet är en del av också värderas, liksom nationell och internationell erfarenhet och mobilitet. Lärare ska ha förmåga att informera, att samverka med det omgivande samhället och att verka för nyttiggörande av universitetets forskning. Dessutom prövas den sökandes lämplighet. Med lämplighet avses att den sökande ska uppvisa sådana personliga egenskaper som krävs för att fullgöra de aktuella arbetsuppgifterna, förmåga att kunna samarbeta med övrig personal och förmåga att bidra till utveckling av verksamheten. Vetenskaplig skicklighet Den vetenskapliga skickligheten ska visas genom självständiga forskningsinsatser och fortsatt vetenskaplig publicering efter doktorsexamen. Även etablering i forskarsamhället samt erfarenhet av planering, administration och ledning av egen forskning ska tillmätas betydelse. Pedagogisk skicklighet Vid Örebro universitet sammanfattas pedagogisk skicklighet i kategorierna pedagogiskt förhållningssätt, förverkligandet av pedagogiskt förhållningssätt samt professionell utveckling som lärare. Den sökandes pedagogiska meriter dokumenteras helst enligt Örebro universitets mall för pedagogisk portfölj och relaterar tydligt till Örebro universitets pedagogiska grundsyn. Den pedagogiska skickligheten ska visas genom varierade insatser i utbildning såsom planering, genomförande, utvärdering och uppföljning av undervisning samt av handledning och examination. Den sökande ska kunna redogöra för sina pedagogiska utgångspunkter och ställningstaganden, ha förmåga att reflektera över den egna pedagogiska utvecklingen och lärarrollen. Den sökande ska även ha bidragit till utveckling av pedagogisk verksamhet. Information Anställningen är 80% till och med juni 2026. För vårterminen 2026 finns möjlighet till höjning av tjänstegraden. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning Närmare upplysningar om anställningen lämnas av enhetschef Mattias Jacobsson, e-post: [email protected]. Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt. Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten. Ansökan Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök". En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument: • Ett personligt brev med motivering till hur du kan bidra till universitetets fortsatta utveckling • CV med relevant beskrivning av samlad kompetens • Pedagogisk portfölj (enligt Örebro universitets riktlinjer) • Vetenskaplig portfölj • Publikationslista • Kopior av relevanta betyg/intyg som styrker behörighet och krav Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas. Mer information för dig som sökande hittar du på vår Lediga-jobb-sida: https://www.oru.se/jobba-hos-oss/lediga-jobb/information-for-dig-som-sokande-och-sakkunnig/ Sista ansökningsdag är 2025-08-01. Välkommen med din ansökan! Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare. Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.
Är du en erfaren elektriker som gillar att arbeta fysiskt och har god koll på starkström? Vill du ha ett uppdrag där säkerhet, kvalitet och teamkänsla är i fokus? Då har vi ett uppdrag i Örebro som kan passa dig perfekt! Om uppdraget Vi söker en elektriker till vår kund i Örebro. Här blir du en del av ett yrkesskickligt team som arbetar med större elinstallationer inom industri eller större anläggningar. Du kommer att arbeta med bland annat kabeldragning, installation av starkströmslösningar och arbete på höjd – ofta i miljöer med särskilda säkerhetskrav. Hos vår kund värdesätts struktur, ansvar och en god kommunikation i det dagliga arbetet. Arbetstider och omfattning Heltid Måndag–torsdag kl. 06:45–20:00 (ledig fredagar) Uppdraget startar omgående och pågår till vecka 33 Möjlighet till förlängning finns Vi söker dig som: Har arbetat med starkström och trivs i en fysiskt aktiv roll Är utbildad Elektriker Har B-körkort Är registrerad i ID06 Är van vid att arbeta på höjd och använder fallskydd vid behov Följer säkerhetsföreskrifter noggrant, särskilt vid riskfyllt arbete Har egna verktyg och komplett skyddsutrustning (inkl. kläder och skor med stålhätta) Arbetar självständigt och bidrar till en god teamanda Övrigt Låter det intressant? Ansök redan idag då vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vid frågor är du varmt välkommen att maila ansvarig rekryterare Amir Sten på [email protected]
Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi driver egna specialskolor på olika orter i Sverige. Vi erbjuder också stöd till förskolor och skolor i hela landet för att tillsammans skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Dessutom fördelar vi statsbidrag och utvecklar läromedel. Tillsammans röjer vi hindren! Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden är några saker som just nu finns på vår agenda. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb Alla elever har rätt till en skola som ger dem möjlighet att utvecklas utifrån egna förutsättningar. SPSM driver skolor på uppdrag av staten. Vi erbjuder eleverna en lärmiljö som ger dem möjlighet till delaktighet, lärande och utveckling. Vi erbjuder ett meningsfullt, stimulerande och viktigt pedagogiskt arbete på våra skolor. Skoldrift inom verksamhetsområdet Specialskola inrättades 1 juni 2025 som ett led i ett myndighetsövergripande förändringsarbete. Skoldriftsenheten säkerställer ett ändamålsenligt verksamhetsstöd för våra skolor och ansvarar för samordningen av myndighetsgemensamma områden som skolkök, vaktmästeri och arbetet med specialskolornas löpande skoladministration. Vi söker nu en timvikarie inom lokalvård till Skoldriftsenheten med placering i Örebro. Denna roll kommer att arbeta på våra skolor, Birgittaskolan eller Ekeskolan i Örebro. Birgittaskolan är en skola för elever som är döva eller har en hörselnedsättning. Skolan ligger i Örebro och tar emot elever från Dalarnas, Södermanlands, Värmlands, Västmanlands, Örebro och Östergötlands län. För elever som inte kan dagpendla till skolan har Birgittaskolan elevboende. Det är cirka 100 medarbetare som arbetar på skolan alternativt på våra elevboenden. Vi erbjuder våra elever en miljö som ger möjlighet till delaktighet och utveckling. Alla kan delta i det sociala samspelet, känna tillhörighet och utvecklas som individer i en tvåspråkig utbildning i teckenspråkig miljö. Ekeskolan ligger i Örebro och undervisar elever med synnedsättning och ytterligare funktionsnedsättningar från förskoleklass till och med årskurs 10. Undervisningen ska bidra till goda förutsättningar för elevernas utveckling och lärande samt förbättrade kunskapsresultat. Vår personal arbetar mycket med form och känsla för alla sinnen. Vi erbjuder boende för de elever som inte kan pendla varje dag till skolan. ARBETSUPPGIFTER Skoldriftssenheten söker en timvikarie inom lokalvård till Örebro. Du kommer att vara placerad på Birgittaskolan eller Ekeskolan i Örebro. Som lokalvårdare kommer du att sköta den dagliga lokalvården på Birgittaskolan eller Ekeskolan, som består av utbildnings-, mötes- och kontorslokaler, samt allmänna ytor. Din huvudsyssla kommer att vara allmänt förekommande arbetsuppgifter inom lokalvård i samtliga lokaler och utrymmen och givetvis att ge den bästa servicen. Vid behov kan även vissa köksuppgifter förekomma. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Erfarenhet och kunskap av lokalvårdsarbete inom skolverksamhet. • Körkortsklass B • Intresse av att lära sig teckenspråk Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av SPSM:s målgrupp • Erfarenhet av att möta elever med olika funktionsnedsättningar i ditt vardagliga arbete • Erfarenhet av arbete inom statlig verksamhet • Kunskaper i svenskt teckenspråk • Genomförd kompetensutveckling inom området dom senaste två åren med gott resultat Personliga egenskaper: Som medarbetare ska du vara driven, självgående, strukturerad och ha ett öga för vad som behöver utföras. Du behöver även vara prestigelös och serviceinriktad samt ha god prioriteringsförmåga. Vidare behöver du ha goda kunskaper i Microsoft Office och god förmåga att formulera dig i skriven svenska. Du tar ett stort ansvar för det självständiga arbetet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning. I händelse av samhällskris kan du komma att arbetsledas mellan myndighetens verksamhetsområden utifrån din placeringsort. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Om rollen Som Lönechef / Löneansvarig hos oss kommer du att tillsammans med löneteamet ansvara för cirka 5 700 löner för lokala bolag inom Team Olivia. Du har en strategisk, men samtidigt operativ, viktig roll i arbetet med analys av lönedata och insikter som kan påverka företagets långsiktiga planer och beslut. Du kommer att samarbeta med ekonomer, controllers, HR-chef och ledningsgrupper för att utveckla avdelningen. Löneavdelning utgår från Kuras huvudkontor på Aspholmen i Örebro, där du förväntas vara på plats 3-4 dagar i veckan. Känner du igen dig? Du trivs i en operativ roll och motiveras av att i rollen som lönechef/löneansvarig vara med och driva utveckling av lönefunktionen. Din förmåga att analysera arbetet, identifiera förbättringsområden och driva de förändringar som krävs leder oss till framgång. Vidare är du ansvarstagande, kommunikativt skicklig och motiveras av att vara ett tryggt stöd för dina medarbetare och för våra chefer i organisationen. Du är även en naturlig relationsbyggare och förstår att det i ditt uppdrag är av stor betydelse att du kan agera rådgivare till dem som inte har lönefrågor som sin kärnkompetens. Att vara en engagerad samarbetspartner och utveckla lösningar både strategiskt och operativt är självklart för dig. Vår ideala kandidat har mycket god erfarenhet inom lön samt intresse inom löneområdet i stort, som leder teamet till resultat, får medarbetare att växa i sina roller och överträffar förväntningar på god service. Du vill arbeta i den privata omsorgssektorn för att med dina kunskaper utmana och bidra till att utveckla branschen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och viljan att utvecklas i din roll tillsammans med oss. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Ledarskap: Leda löneteamets medarbetare och säkerställa att teamet har den kompetens som krävs för att kunna tillhandahålla expertis och service på hög nivå Utveckling: Kontinuerligt förbättra processer och verktyg för lönearbetet samt aktivt bidra till digitaliseringsprojekt, samt samordna implementation av nya system och processförändringar Lag- och avtalsefterlevnad: Övervaka förändringar i lag- och kollektivavtalsbestämmelser som påverkar ersättningar Lönekartläggning: Genomförande av lönekartläggning tillsammans med HR-chef, liksom samordning av processen kring lönerevision Rapportering: Skapa rapporter och analyser från lönedata för att stödja beslutsfattande inom HR och företagsledning, samt ge rekommendationer för effektivisering som syftar till en hållbar ekonomisk utveckling Kvalifikationer Krav Relevant utbildning inom ekonomi, löneadministration eller motsvarande erfarenhet Mycket goda kunskaper inom lagstiftning kopplat till lön Erfarenhet av förändringsarbete kopplat till lön Tidigare erfarenhet från personalintensiva verksamheter Mycket goda kunskaper i Excel eller motsvarande i Google Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift Meriterande Erfarenhet av att leda team Erfarenhet av SD Worx Erfarenhet av personlig assistans, eller branschen i stort Vi Erbjuder En spännande och utmanande arbetsmiljö i ett bolag i tillväxt. En affärskritisk roll att utvecklas inom men också själv utveckla för att vi ska kunna möta morgondagens utmaningar. Du verkar i en miljö där samarbete, teamkänsla, affärsmässighet och förändringsarbete är naturliga delar av vardagen. Mer om tjänsten och rekryteringen Tjänsten är heltid och tillsvidare, vi tillämpar provanställning. Tjänsten utgår från Kuras huvudkontor i Örebro där du förväntas vara på plats 3-4 dagar i veckan. Sista ansökningsdag är den 15 juli 2025, urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Med hänsyn till semestertider kan svar på din ansökan dröja, men vi återkopplar som senast när rekryteringen är avslutad. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringen är du välkommen att kontakta HR-chef Team Olivia, Christina Johansson; [email protected] eller rekryteringschef Team Olivia; Regina Lindstedt: [email protected] Personlighetstester under rekryteringen Under rekryteringen kan vi genomföra personlighetstester som en del i vår urvalsprocess. Tester gör urvalsprocessen mer träffsäker och rättvis för dig som söker arbete hos oss och återkopplar till det som är relevant för tjänsten. Om du går vidare till detta steg får du länkar skickade till dig, och återkopplingen sker automatiskt via systemet direkt efter genomförda tester. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. Vi kan komma att tillämpa bakgrundskontroller i denna rekrytering. Kura Omsorg en del av Team Olivia Kura är en del av Team Olivia som är en av Sveriges ledande assistansutförare som på ett värderingsstyrt och personligt sätt bedriver verksamheter genom lokala bolag och verksamheter. Totalt är vi cirka 5 700 medarbetare som alla vill vara med och göra skillnad för andra människor, varje dag. Vi arbetar alla med målet att få möjligheten att hjälpa fler kunder/brukare att ges möjligheten till en meningsfull vardag. Läs gärna mer om oss här: Kura Team Olivia
CSG söker nu utbildade väktare till år Örebroverksamhet för arbete under sommaren 2025 CSG är ett auktoriserat bevakningsföretag med verksamhet i hela Sverige. Vi är ca 900 medarbetare som jobbar med alla former av bevakningstjänster i syfte att skapa en tryggare och säkrare tillvaro dygnet runt, årets alla dagar! CSG söker utbildade väktare för omgående anställning Nu söker vi nya medarbetare för behovsanställning under sommaren 2025. Som väktare kommer du vara en viktig del i vårt uppdrag att skapa en trygg och säker vardag för våra kunder inom Örebro. Din kompetens och kunskap kommer vara avgörande för att lyckas i rollen. Arbetsuppgifterna kommer variera men vi ställer krav på att du innehar B-körkort då rondering både till fots och bil kommer ske. Dina erfarenheter För tjänsten krävs det att du: - Innehar B-körkort. - Har goda språkkunskaper i svenska och engelska (både i tal och skrift). - Har en tillräckligt god hälsa samt god fysik för att klara av förekommande arbetsuppgifter. - Har en psykisk stabilitet och stresstålighet för att klara av förekommande arbetsuppgifter. - Har fullgjord och godkänd väktarutbildning. Vi ser det som meriterande om du är flerspråkig och har några års arbetslivserfarenhet. Vi erbjuder CSG erbjuder en familjär tillvaro och en dynamisk arbetsplats. Bli en del av ett spännande uppdrag med högt tempo och varierande arbetsuppgifter. - Lön utgår enligt kollektivavtal mellan Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetarförbundet. - Alla uppdragsutbildningar som krävs tillhandandahålls av oss. - CSG erbjuder friskvårdsbidrag - På CSG får du genom vår partner Cappy även en unik möjlighet att erhålla en del av din intjänade lön direkt nästkommande vardag. Rekrytering sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Innan en anställning kan bli aktuell måste du först genomgå en säkerhetsprövning där registerkontroll genomförs samt bli godkänd hos Länsstyrelsen för arbete i ett auktoriserat bevakningsföretag. Välkommen med din ansökan via vår hemsida www.csgab.se/jobb Är du redo att utmana dig själv? Sök idag!
Om tjänsten Som handläggare infrastruktur i Försvarsmakten utför du en viktig del i ett framgångsrikt team, i en myndighet som är i stark tillväxt. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du ansvar, utveckling och utmaning. Allt detta hos en arbetsgivare som uppmuntrar till balans i livet och god hälsa. Huvudsakliga arbetsuppgifter I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår att planera, samordna och leda verksamheten inom MAL i vår verksamhet. Du kommer att stödja ansvarig chef och planeringschefen med beredning av ärenden inom detta område. Du kommer delta vid utbildningar, seminarium och brukarmöten inom Försvarsmakten och implementera information från dessa forum inom förbandet samt utföra andra sedvanligt förekommande arbetsuppgifter vid en planeringsavdelning. Vi erbjuder dig I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Verksamheten erbjuder stor variation och komplexitet vilket innebär goda utvecklingsmöjligheter och förutsättningar för intern karriärrörlighet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat: • Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål • Tre timmar träning i veckan på arbetstid och du kan få ersättning för träningskläder och startavgifter • Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28-35 semesterdagar beroende på din ålder. • Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB samt möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning • För oss är det viktigt att man tar hand om sig själv och varandra Kvalifikationer • Svensk medborgare • Universitets-, högskole- eller yrkeshögskoleexamen med bygg och fastighetsinriktning. Alternativt att du förvärvat vad arbetsgivaren bedömer likvärdiga och relevanta kunskaper på annat sätt • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift Meriterande • Kännedom om fastighets- och byggprocesser • Kännedom om Försvarsmaktens infraprocess • Erfarenhet av att projektleda, driva och delta i projekt inom bygg och anläggning Personliga egenskaper Vi söker dig som är prestigelöst, lyhörd och förtroendeingivande med förmåga att utveckla och bibehålla goda relationer. Ditt ledarskap skapar initiativkraft, du delegerar uppgifter och släpper fram andra. Tjänsten kräver att du har en god samarbetsförmåga och sinne för att planera och skapa struktur. Du är resultatinriktad och slutför dina uppgifter inom ramen för satt deadline. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Anställningsformen är en civl anställning tillsvidare, på heltid och inleds med 6 månaders provanställning för dig som inte är anställd i Försvarsmakten. Resor förekommer i tjänsten. Placeringsort är Örebro och tillträde snarast eller enligt överenskommelse, För frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-generalist Stina Bengtsson, [email protected] Välkommen med din ansökan senast 2025-07-07. DIn ansökan ska innehålla CV samt personligt brev. Bifogar även kopia på militära betyg, civila betyg och tjänstgöringsomdömen om sådana finns. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Hej Vi på TMR Terminal AB / Kumla Fjärr AB söker CE chaufför i Örebro gärna med erfarenhet men "rätt" person och attityd är viktigare. Vill du bli en del av ett gäng med helt suveräna chaufförer som hjälper varandra och alltid gör sitt bästa? Fjärrlots Örebro 4 dagars vecka, innebärande att du kör ca 10-40mil/dag 3-6 stopp per dag. Arbetet börjar på morgonen beroende på vad som kommer på "Din" bil från Luleå, arbetsdagen slutar mellan 16,30 och 17,30 beroende på upplastningen. Heltid och tillsvidareanställning med tim/provanställning till en början. Möjlighet att påbörja anställningen omgående. Lön sätts individuellt, som lägst enligt kollektivavtal +5kr/h och Eco/ansvarstillägg 1000kr/mån. Mycket viktigt att du som person är intresserad av att göra ditt bästa och hjälpas åt och ställa upp för dina kollegor så som de också ställer upp för dig, var rakryggad och står för dina misstag så blir det ingen misstänksamhet och missämja mellan kollegorna. Saker händer och inget konstigt med det, får vi reda på det så kan saker åtgärdas omedelbart och vi har fina bilar att jobba med. Det viktigaste i just detta är att vi alla kan lita på varandra och ha kul på jobbet utan att misstänka vem som gjort det ena eller det andra. God ekonomi, referenser kan fås från våra fast anställda chaufförer. Känner du att du är en rak och ärlig person som vill göra ditt bästa så tveka inte att skicka din ansökan. Är du döv så är även du välkommen att söka. Har du ADR så är det ett plus. Mvh Mats Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Välj ett jobb för att visa detaljer