Beringskolan söker musiklärare

Örkelljunga är en del av ”Familjen Helsingborg” där 11 kommuner i det expansiva Skåne Nordväst tillsammans arbetar för att gynna den gemensamma regionen. Örkelljunga är en kommun med stabil ekonomi och har idag drygt 10 000 invånare. Örkelljunga kännetecknas av en närhet där ett starkt samarbete och korta beslutsvägar utgör styrkan i kommunen. Här har du som medarbetare större möjlighet att påverka din personliga utveckling likväl som verksamhetens utveckling i stort. I Örkelljunga kommun arbetar vi med ett professionellt bemötande präglat av våra tre värdeord; kunskap, omtanke och handling. Som en del av Örkelljunga kommun har du möjlighet att arbeta gränsöverskridande och göra stor skillnad. Skolan ligger i tätorten med närhet till simhall, större idrottsanläggningar och bibliotek med mera. Att arbeta här innebär självständighet, engagemang och initiativtagande men även god samarbetsförmåga med övriga kollegor ARBETSUPPGIFTER Tjänsten innebär att arbeta som musiklärare på Beringskolan och kan även innebära viss undervisning på anpassad grundskola. Med engagemang och entusiasm skapar du en trygg lärandemiljö för elever som bygger på ömsesidig respekt, samarbete och stimulerar elever till lärande. Du har ett gott ledarskap och håller dig à jour inom omvärldsbevakning och skolutveckling. I samarbete med annan personal strävar du efter att skapa en trivsam miljö för både elever och personal. Du kommer att använda dig av InfoMentor, som verktyg för dokumentation samt för elev- och föräldrakontakter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad musiklärare. Vi ser gärna att du även är behörig i ett sidoämne t.ex. svenska eller matematik, Du är van att arbeta med tydligt målfokus utifrån styrdokumenten. För att lyckas i arbetet krävs att du skapar förtroendefulla relationer till dina elever och har lätt att samarbeta med kollegor. Du har engagemang, entusiasm och ett genuint intresse för undervisning. Vidare är du en trygg pedagogisk ledare med förmåga att kritiskt analysera ditt arbete, god förmåga att använda digital teknik i undervisningen samt som redskap för information, planering och dokumentation. Som person är du kommunikativ, lyhörd och väl förtrogen och lever upp till de yrkesetiska principerna för lärare samt har fallenhet att analysera och dokumentera elevers förmågor och kunskaper. För att vi ska kunna ta ställning till din ansökan ska du bifoga examensbevis samt lärarlegitimation. Om du erbjuds anställning krävs ett utdrag ur polisens belastningsregister enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ i Skollagen. För tjänsten krävs legitimation. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Som ett led i att bli en mer hälsobringande kommun tillämpar vi rökfri arbetstid. Vi bedriver både jämställdhets och mångfalds främjande insatser. Vi ber dig att söka digitalt för att säkerställa kvalitet och vår hantering av ansökningarna. Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag.

22 mars 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Semestervikarie LSS Örkelljunga

Välkommen till Attendo Pumpmakaregatan Nu söker vi noggranna och engagerade personer som vill jobba hos oss under sommarmånaderna juni-augusti när vår ordinarie personal tar semester . Vi söker dig som har lätt för att samarbeta, pratar och skriver god svenska samt bidrar till en god och trevlig stämning på arbetsplatsen. Beskrivning av tjänsten Du bör ha relevant utbildning (Vård och Omsorg och/eller Barn och Fritids) samt erfarenhet från omsorgsarbete inom LSS och kunna arbeta minst 4 veckor i sträck under perioden juni-augusti. Arbetet är schemalagt dag, kväll och helg enligt schema på mellan 60-100%. Vi har sovande jour. Körkort är ett krav. Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag! Vi går igenom ansökningarna löpande. Före anställning ska utdrag ur belastningsregistret visas. Låt oss tillsammans skapa en fin sommar! bransch!

21 mars 2024
Sista ansökan:
7 september 2024
Erfarna CNC-operatörer

Ekets Group har sedan starten utvecklats till en av norra Europas mest kvalificerade företagsgrupp inom avancerad skärande bearbetning. Med totalt 4 produktionsenheter, en omsättning på ca 850 mkr och 485 medarbetare förser vi våra kunder i stora delar av världen med avancerade produkter. Vi är en komplett leverantör som erbjuder våra kunder skärande bearbetning, slipning, värmebehandling och montering. Basen i våra produktionsenheter är en modern maskinpark, lokalt engagemang och entreprenörskap samt framför allt vår kvalificerade och hängivna personal som tillverkar och levererar kundspecifika produkter med kvalitet i världsklass. Vi har fabriker i Skillingaryd, Eket, Alvesta och Habo. Vi söker erfarna CNC-operatörer till Ekets Precision OM DIG Du jobbar idag inom CNC och har minst några års erfarenhet DIN PROFIL FÖR ATT KLARA JOBBET Gymnasial teknisk utbildning eller motsvarande. Utbildning inom CNC-teknik alt. lång yrkeserfarenhet av produktion i CNC-styrda maskiner. Har du erfarenhet av styrsystem som Iso, Heidenhain, Fanuc, Traub är det meriterande. För att trivas i rollen bör du som person ha lätt för att samarbeta och drivas av att lära dig mer och utvecklas. Du är noggrann med kvaliteten och strävar alltid efter att göra ett bra jobb. Vidare tror vi att du har en vilja att utvecklas tillsammans med företaget. Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift på svenska DIN ROLL I din roll som CNC-operatör ingår ansvar för produktion, operatörsunderhåll. Du kommer arbeta i CNC-styrda maskiner, utföra verktygsbyten samt ställ. Vidare kommer även kvalitetskontroller samt avsyning ingå i ditt arbete, arbetstid är skift. VI FINNS NÄRA Till vår fabrik i Eket tar du dig på ca 10 minuter med bil från Örkelljunga eller ca 30 minuter från Helsingborg. VI ERBJUDER En professionell arbetsmiljö där du blir inkluderad i vårt värdeskapande lag och ges möjlighet att utvecklas samt ta stort eget ansvar. Vi genomför just nu ett antal större investeringar i vår maskinpark vilket ger oss teknik i absoluta framkant. Vi erbjuder generösa anställningsförmåner som exempelvis friskvårdsbidrag, personalförmåner via Benify. SKICKA DIN ANSÖKAN IDAG! Välkommen att skicka ditt cv och personligt brev till [email protected] senast 30/6. Märk ansökan ”CNC-operatör, i samband att du skickar in ansökan samtycker du att Ekets Group med dotterbolag registrerar och behandlar personuppgifterna om dig i rekryteringssyfte enligt GDPR Intervjuer sker löpande och tillträde kommer att ske snarast möjligt efter överenskommelse Du är välkommen att ställa frågor om tjänsten till Produktionsledare Mario Maric, tel. 0435-570 61, [email protected] frågor kring rekryteringsprocessen till HR-chef Leif Sönnichsen, tel. 0370-795 06 [email protected]. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.

19 mars 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Sommarvikariat Vårdbiträde till Solhaga Vårdhem

Sommar vikarier! Vi på Forenede Care söker dig som vill jobba som vårdbiträde och vill jobba under hela eller delar av sommaren till vårt hemtrevliga vårdboende Solhaga i Skånes Fagerhult! Som vårdbiträde hos oss på Forenede Care arbetar du med att ge god omsorg, service och vård till våra boende. Varje dag på Forenede Care är du med och formar framtidens äldreomsorg tillsammans med kunniga och engagerade kollegor. Vi söker nu nya vårdbiträden till vårt hemtrevliga vårdboende Solhaga. Solhaga Vårdhem riktar sig till personer med demenssjukdom och psykiska funktionsnedsättningar som önskar en säker och trygg miljö där de kan bo och utvecklas. Även personer i behov av korttid där de i lugn och ro kan hitta återhämtning och rehabilitering. Viss del av vår verksamhet arbetar på uppdrag ifrån Migrationsverket i vård- och omsorgssyfte. Solhaga Vårdhem är uppdelat i 2 stycken huskroppar fördelat på 5 olika avdelningar i hjärtat utav ett naturskönt Skånes Fagerhult. Hos oss får du kompetenta och hängivna chefer som stöttar och utvecklar dig i din roll som vårdbiträde och i din utveckling på Forenede Care. Vi driver ett företag där du är med och växer tillsammans med oss. I tjänsten som vårdbiträde hos oss kommer du att utföra vård och omsorg utifrån kundens önskemål, och i enlighet med gällande biståndsbeslut med stort fokus på kvalitet. Det görs exempelvis genom att utföra personlig hygien, hjälpa till vid förberedelser och servering av måltid, svara på larm och socialt umgänge. Socialt umgänge kan bland annat handla om samtal, spel, cykeltur, musikaktiviteter eller liknande. Som sommarvikarie hos oss har du goda chanser att få förlängning av tjänsten eller tillsvidareanställning. Beskrivning av tjänsten Vi söker just nu flera kollegor på heltid/deltid till ett sommarvikariat med start vecka 24 eventuellt tidigare vid möjlighet. För att vara aktuell för tjänsten behöver du: - Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift Vi ser det även som meriterande ifall du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorg och demensvård. Innan vi erbjuder anställning ska du uppvisa oöppnat utdrag ur polisens belastningsregister. Vi efterfrågar även uppvisning av giltigt svenskt arbetstillstånd, exempelvis ett pass eller godkänt arbetstillstånd från Migrationsverket. Referenser tas alltid innan anställning. Vad får du av oss? - Påverkan. Vi jobbar ständigt för förbättring för att kunna erbjuda den mest högkvalitativa omsorgen och som vårdbiträde får du dagligen möjlighet att påverka hur vi arbetar. - Personlig utveckling samt kompetensutveckling. Vi kompetensutvecklar oss tillsammans för att tillsammans växa och nå företagets mål. - Trygghet och kollektivavtal. Du får en långsiktig och engagerad arbetsgivare som ser människor som sin viktigaste resurs. Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 7400 medarbetare. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998. Hos oss kan du vara trygg som arbetstagare då vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Med en kultur fylld av värme, glädje och stort engagemang arbetar vi kvalitativt med fokus på att alla vi arbetar för att alla ska få leva livet, hela livet. Utöver äldreboende har vi verksamheter som bedriver hemtjänst, ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Sista ansökningsdag Tar emot ansökningar och anställer löpande. Sista ansökningsdag 240531. Du är efterlängtad - välkommen till oss!

12 februari 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Timvikarier till vårdboende i Skånes Fagerhult

Som undersköterska/vårdbiträde hos oss på Forenede Care arbetar du med att ge god omsorg, service och vård till våra boende. Varje dag på Forenede Care är du med och formar framtidens äldreomsorg tillsammans med kunniga och engagerade kollegor. Vi söker nu nya undersköterskor/vårdbiträden till vårt hemtrevliga vårdboende i Skånes Fagerhult. Solhaga Vårdhem riktar sig till personer med demenssjukdom och psykiska funktionsnedsättningar som önskar en säker och trygg miljö där de kan bo och utvecklas. Även personer i behov av korttid där de i lugn och ro kan hitta återhämtning och rehabilitering. Viss del av vår verksamhet arbetar på uppdrag ifrån Migrationsverket i vård- och omsorgssyfte. Solhaga Vårdhem är uppdelat i 2 stycken huskroppar fördelat på 5 olika avdelningar i hjärtat utav ett naturskönt Skånes Fagerhult. Hos oss får du kompetenta och coachande chefer som stöttar och utvecklar dig i din roll som undersköterska och i din utveckling på Forenede Care. Vi driver ett företag där du är med och växer tillsammans med oss. I tjänsten som undersköterska/vårdbiträde hos oss kommer du att utföra vård och omsorg utifrån kundens önskemål, och i enlighet med gällande biståndsbeslut med stort fokus på kvalitet. Det görs exempelvis genom att utföra personlig hygien, hjälpa till vid förberedelser och servering av måltid, svara på larm och socialt umgänge. Socialt umgänge kan bland annat handla om samtal, spel, cykeltur, musikaktiviteter eller liknande. Du kommer också utföra delegerade arbetsuppgifter från legitimerad personal i form av läkemedelsgivning och träning. Beskrivning av tjänsten Vi söker just nu flera kollegor för timanställning hos oss med start så fort som möjligt. För att vara aktuell för tjänsten behöver du: - Visa upp ett intyg från Socialstyrelsen som undersköterska( om du är utbildad USK) - Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift Vi ser det även som meriterande ifall du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorg och demensvård. För att trivas i tjänsten bryr du dig om dina medmänniskor, är bra på att skapa relationer, har ett stort engagemang och är serviceinriktad. Hos oss jobbar vi i team såväl som självständigt så det är viktigt att du är bekväm i den miljön. Referenser tas alltid före anställning. Känner du igen dig i ovan? Sök redan idag, vi rekryterar löpande! Innan vi erbjuder anställning ska du uppvisa oöppnat utdrag ur polisens belastningsregister. I den mån det begärs ska du även uppvisa giltigt svenskt arbetstillstånd, exempelvis ett pass eller godkänt arbetstillstånd från Migrationsverket. Vad får du av oss? - Påverkan. Vi jobbar ständigt för förbättring för att kunna erbjuda den mest högkvalitativa omsorgen och som undersköterska får du dagligen möjlighet att påverka hur vi arbetar. - Personlig utveckling samt kompetensutveckling. Vi kompetensutvecklar oss tillsammans för att tillsammans växa och nå företagets mål. - Trygghet och kollektivavtal. Du får en långsiktig och engagerad arbetsgivare som ser människor som sin viktigaste resurs. - Motion. Friskvårdsbidrag. Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 7400 medarbetare. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998. Hos oss kan du vara trygg som arbetstagare då vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Med en kultur fylld av värme, glädje och stort engagemang arbetar vi kvalitativt med fokus på att alla vi arbetar för att alla ska få leva livet, hela livet. Utöver äldreboende har vi verksamheter som bedriver hemtjänst, ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Sista ansökningsdag Intervju och anställning sker löpande. Du är efterlängtad - välkommen till oss!

12 februari 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Apotekschef

Vi söker en Apotekschef med driv och engagemang, redo att lyfta våra fina apotek i Örkelljunga till nya höjder! Om rollen Som ansvarig för Apoteket Ljungen i Örkelljunga, kommer du att stå i spetsen för vårt dedikerade team av 4 fantastiska medarbetare. Förutom att ha ansvaret för försäljnings- och resultatmålen för båda apoteken, kommer du även att spela en viktig roll i det dagliga arbetet. Här ligger fokus på att bygga starka kundrelationer, förstå deras behov och säkerställa att försäljning och service alltid är av högsta kvalitet. Du tillsammans med ditt team kommer vara avgörande för apotekets framgång och utveckling! Dina huvudsakliga arbetsområden - Aktivt engagera dig i kundmöten för att stärka Apotekets position på den lokala marknaden - Säkerställa att arbetsplatsen upprätthåller höga standarder inom kvalitet, säkerhet och miljö - Hantering av rekrytering, schemaläggning och utveckling av teamet - Initiera och underhålla samarbeten med lokala aktörer för att utvidga apotekets affärsverksamhet Dina kompetenser För denna roll söker vi dig som har erfarenhet av att arbeta med försäljning och framgångsrikt nått uppsatta mål. Du har haft ledaransvar, antingen i en liknande chefsroll eller som exempelvis läkemedelsansvarig eller säljledare. Du har erfarenhet av att skapa och vidareutveckla goda relationer med kollegor och skapa en gemensam målbild som ni tillsammans strävar mot. Du gillar även att vara kreativ när det kommer till att hitta nya lösningar för att till exempel optimera verksamheten eller rekrytera in nya kollegor. Utöver detta vill vi gärna att du - Har minst 3 års erfarenhet inom apoteksbranschen - Är utbildad apotekare eller receptarie - Är målorienterad med en bra förmåga att hitta nya möjligheter och strategier för att nå uppsatta mål - Har en kreativ problemlösningsförmåga och gillar att utmana gränser När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen till Apoteket

7 februari 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Sommarvikarier sökes till Örkelljunga

Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Vi tillämpar individuell lönesättning, semester och OB enligt kollektivavtal med Vårdföretagarna. Om Kompis Assistans Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare.  Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden. Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning i hela Sverige. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor är placerad i Borlänge och har även kontor i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm. Kompis Assistans är en av de 25 största assistansanordnarna i Sverige med cirka 650 medarbetare. Att arbeta som personlig assistent hos oss Personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete. Det innebär att du behöver vara trygg i dig själv och lyhörd för andras behov. Självbestämmande, valfrihet, integritet och delaktighet är Kompis Assistans värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån. Belastningsregistret För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - utdrag (442.3). Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas vid en eventuell intervju. Vill du ha det roligaste sommarjobbet? Då är det jobbet som personlig assistent du ska söka! Vill du ha ett av de viktigaste yrkena på arbetsmarknaden och är intresserad av att arbeta med människor? Då kan vi på Kompis Assistans erbjuda dig ett fint jobb som personlig assistent i sommar! Du kommer fylla en viktig funktion då den ordinarie personalen är på ledighet och du kommer att få utvecklas och lära dig massor som du har med dig in i framtiden. Som personlig assistent hos oss är du vårt främsta och viktigaste verktyg för att ge det individuella stödet som din assistansberättigade behöver i livets alla situationer. Ditt arbete är där den assistansberättigade befinner sig. Det kan exempelvis vara hemma, borta eller på stranden. Man vet aldrig hur en dag ser ut! Vi har assistansberättigade i alla åldrar med olika funktionsvariationer och vi finns runt om i hela landet. Arbetstider: Varierar under dag, kväll, helg, natt (både vaken och jour). Kan vara olika på de olika arbetsplatserna så skriv i din ansökan hur just du kan arbeta. Anställningsvillkor: Vikarie juni-aug sommaren 2024. Tjänstgöringsgraderna kan variera upp till 100%. Intervjuer och introduktion sker löpande under hela annonsperioden. Utdrag ur polisens belastningsregister krävs vid ev. anställning hos oss. För oss på Kompis Assistans är det viktigt att kunna ha en god kommunikation med våra kandidater samt kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och vi ber därför vänligen att skicka in ansökan via länken digitalt och inte genom e-post. Det här erbjuder vi dig som anställd hos oss! * Längre uppsägningstider än vad kollektivavtalet regler * Marknadsmässiga löner * Kompetens- och utvecklingsmöjligheter * Friskvårdsbidrag * Handikappanpassade semesterhus i Sälen och Spanien att semestra i * Profilkläder från vår egen webbshop * Assistentträffar runt om i landet

29 januari 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Biscuit International - Supply and Demand Planner

Biscuit International is the leading private label biscuit and bread substitute manufacturer in Europe. Our vision is to bake biscuits for people to share and enjoy everywhere at their leisure and our commitments are to take responsibility for the health of our consumers and the environmental balance of the planet. Our Swedish site is a fast-growing business unit within the group specializing in Swedish Cookies and we are well known for our delicious own brand of Swedish Cookies, Gille. Biscuit International Sweden is now looking for an energetic and solution-oriented Supply and Demand Planner to act as a liaison between supply chain, operations and sales. With your strong knowledge of Supply Chain concepts and processes you will play a key role in managing the important balance between Supply and Demand. Biscuit International Sweden is offering you to work in a fast-paced and inspiring organization and since this is a new role you will be given a great opportunity to make a real impact. As a Supply and Demand Planner you are responsible for mid and long-term capacity planning, making sure all stock keeping units are produced on time and in full. With your ability to analyse and use critical thinking, you will work to ensure we have the correct processes in place to continuously improve the organization. Together with the rest of the Supply Chain function you will form an excellent team that lead and follow-through on activities and projects that support development and efficiency in our local supply chain. Further more, you will: - Work in close collaboration with sales to develop demand forecasts, support in budgeting and inventory management. - Perform root cause analysis of demand issues and provide permanent resolutions. - Monitor and report on important changes in sales forecasts, budgets, and business strategies. - Assist in developing and executing demand plan to achieve company goals. - Schedule monthly demand and supply review meetings. - Proactively identify supply and demand gaps and propose actions. - Develop an executable master production schedule for manufacturing operations, which balances customer service, material availability, plant capacities and targeted inventory levels. - Challenge Marketing & Sales plans in order to enable excellence in execution, lowest cost and lean assortment. - Work with cross-functional team relationships and stakeholder management. - Develop key production planning principles on machine lines e.g. ABC/XYZ You will report to Supply Chain Manager. We need you have: - 3+ years’ experience in Supply and Demand planning. - A degree, preferably in Business administration, Supply Chain or Operations Management. - Excellent communication skills in both English and Swedish. - An analytical, thorough and solution-oriented mindset. - ERP experience, preferably SAP. - Food, Chemicals or MedTech experience Biscuit International has over 400 years of expertise in delivering excellent taste and value. Our operations encompass 32 factories, employing more than 5,000 people and we are present at over 40 markets which means you will find our products at almost any supermarket across Europe. Biscuit International Sweden today has two production sites, one in Örkelljunga and one in Åsljunga a few kilometres apart. We have done a tremendous team effort the past years and have increased our turnover from 500 MSEK in 2017 to 850 MSEK in 2022. In this recruitment Biscuit International collaborates with Incopia - specialists in supply chain. This position refers to an employment directly with Biscuit International Sweden, Örkeljunga. For questions regarding the position or the recruitment process, please contact: Talent Acquisition Specialist, Nathalie Cullenham Corbeus, [email protected] 0735 18 25 45 We review applications continuously, therefore we look forward to receive your application as soon as possible!

18 januari 2024
Sista ansökan:
6 juli 2024
Sjuksköterska timanställning på 20% samt vid behov

Vi söker en sjuksköterska som är intresserad av timanställning och vill bli en del av vårt fantastiska team! Som sjuksköterska i Forenede Care är du en viktig del i organisationen och där din kompetens värdesätts högt. Du är en del av teamet och har en arbetsledande roll med stora möjligheter att påverka verksamheten. Här kommer du att arbeta: Solhaga är ett vårdhem beläget i Skånes Fagerhult som ligger på landsbygden i norra Skånes, Örkelljunga kommun. Verksamheten består av två separata hus, Haga och Berga med totalt 48 platser. Här finns platser för olika inriktningar. Placeringar sker genom ramavtal med SKR för boende med kognitiv svikt, psykosociala svårigheter, SÄBO, korttidsplatser. Vi har även ett avtal med migrationsverket för migranter som är i behov av vård. Varje boendeenhet har en gemensam matsal och gemensamhetsutrymmen för social samvaro. Vi har en kock som lagar all mat till de boende vilket ger en god kvalitet och guldkant på tillvaron. Arbetstid är förlagd dagtid måndag till fredag. Kvällar och helger har vi tillgång till Resursteamet som är vår egna jourverksamhet. Vi erbjuder I det familjeägda Forenede Care ingår du i ett sammanhang där du varje dag ges möjlighet att förändra och göra skillnad genom kompetens och engagemang. Vi erbjuder dig interna och externa utbildningar där du som individ får möjlighet att växa och utvecklas både som människa och i din roll professionellt. Vi har kollektivavtal och friskvårdbidrag. Vem är du? Du är ansvarstagande, självständig och trygg med att göra prioriteringar och leda andra. Du trivs med att handleda personal i hälso- och sjukvårdsfrågor samt är prestigelös och motiveras av att tillsammans med dina kollegor organisera omvårdnaden på bästa sätt. I din roll ingår att ha kontinuerlig dialog med närstående och informera vid förändringar i hälsotillståndet. Du samarbetar med kollegor, läkare, paramedicinare och andra, både interna och externa kontakter för att säkerställa en god omvårdnad. För att lyckas i ditt arbete behöver du vara insatt i nationella kvalitetsregister så som BPSD och Senior Alert och palliativa registret. Du som Sjuksköterska ska ha följande kvalifikationer och erfarenheter - Legitimerad sjuksköterska  - Minst 2 års yrkesvana som sjuksköterska - Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - B-körkort Meriterande Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorg. Intervjuer sker löpande så vi tar tacksamt emot din ansökan redan idag. Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 7400 medarbetare. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998. Hos oss kan du vara trygg som arbetstagare då vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Vår vision är att vi vill göra skillnad för människan, samhället och framtiden. Med en kultur av ansvar, engagemang och omtanke arbetar vi kvalitativt med fokus på att alla vi arbetar för ska få leva livet, hela livet. Utöver äldreboende har vi verksamheter som bedriver hemtjänst, ASiH, personlig assistans och hemsjukvård. Arbetstid/Varaktighet Timanställning med 20% fast samt eventuellt vid behov så som semester och sjukfrånvaro. Enligt kollektivavtal tillämpas 6 månaders provanställning. Lön Vi tillämpar individuell och marknadsanpassad lönesättning. Tillträde Enligt ök. Kontaktperson Marie Skogsbäck, Enhetshetschef E-post: [email protected] Rekrytering sker löpande så vi tar tacksamt emot din ansökan redan idag. Du är efterlängtad - välkommen till oss! Vi undanber oss rekryteringshjälp.

10 januari 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Underhållstekniker-mekaniker till Areco Profiles AB

Kort om Areco Areco är en svensk privatägd koncern som bildades 1944. Bolaget är verksamt inom stål, metall och produktion av byggplåtsprodukter samt utveckling och förvaltning av fastigheter. Total omsättning för koncernen är 4,3 mdr SEK och har idag 370 anställda i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Polen. Om tjänsten Underhålls teamet har anläggnings och underhållsansvar för sitens produktionsutrustning, Ett väl utvecklat underhållsarbete är en förutsättning för att åstadkomma en långsiktigt driftsäker produktion. För att kunna genomföra detta, behöver underhålls teamet förstärkas. Utrustningarna innehåller ett brett spektrum av tekniklösningar med allt från automation, olika robotstationer och mekanik. Som underhållstekniker-mekaniker behöver du därför ha bred kunskap inom både mekanik och automation. Din placeringsort skall kunna vara i Skånes Fagerhult alternativt Arlöv och du kommer rapportera till Fabrikschefen eller Produktionschefen beroende på placeringsort. Vi håller på och färdigställer en utav Nordeuropas modernaste produktionsanläggningar i Skånes Fagerhult där vi har byggt en ny fabrik med en produktionsyta på ca 6 500 m2 och installerar helt ny högteknologisk linje för produktion av sandwichpaneler med start i mars 2024. Vår ambition är att en utav dem nyrekryterade underhållsteknikerna skall vara med och aktivt deltaga i installationsprocessen samt vara en del av teamet som skall ansvara för drift övertagande av den nyinstallerade linjen vid produktions uppstart. Önskvärda kvalifikationer: - Erfarenhet av underhåll från verkstadsindustrin eller processindustri är meriterande. - Andra kunskaper som är meriterande är kunskap inom el, mekanik, pneumatik, hydraulik, styr/regler och automationsteknik. - Goda språkkunskaper i svenska i tal och skrift. - Mångfald är för oss nyckeln till vår nuvarande och framtida framgång. Hos oss finns en fantastisk bredd av olikheter, som vi omvandlar till konkurrensfördelar. Arbetstiden är förlagd på dagtid. Personliga egenskaper Vi söker dig som har ett utvecklat ordningssinne, är allmänt teknisk intresserad, nyfiken på att lära sig att förstå hur olika produktionsutrustningar opererar och besitter en stor vilja att utvecklas tillsammans med oss. Du måste både kunna jobba självständigt i tidspressade situationer och långsiktigt efter gemensamt överenskomma rutiner/planer. Din energi, drivkraft och attityd är framgångsfaktorer för dig och vår verksamhet. Hos oss står en god arbetsmiljö, engagemang och arbetsglädje i fokus. Kontaktperson: Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta Fabrikschef/Operations Manager Perica P på [email protected]

28 december 2023
Sista ansökan:
15 juni 2024