På konsult- och serviceförvaltningen ger vi förvaltningarna stöd och service inom våra områden fastighet, drift- och service, kost, IT samt administrativa stödtjänster. Vi söker kockar till olika verksamheter inom Örnsköldsviks kommun! Vi är ett stort och glatt gäng där många inom de olika enheterna har jobbat tillsammans i många år. Vårt arbetssätt att täcka för varandra inom köken gör att du också ska kunna arbeta i andra kök inom området. Arbetsuppgifter Som kock arbetar du med tillagning av måltider, även specialkoster och konsitstensanpassning. Du tar även han om disk, servering, städ, tvätt, beställningar och administrativa arbetsuppgifter i kostdataprogrammet Matilda och beställningar via webb. Vi jobbar efter egenkontroll med tydliga arbetsordningar, rutiner och listor. Vi är ett stort och glatt gäng där många av oss jobbat tillsammans i många år. Vårt arbetssätt att täcka för varandra inom köken gör att du också ska kunna arbeta i andra kök inom området. Kvalifikationer Du bör ha kockutbildning och vad arbetsgivaren bedömer som tillräcklig erfarenhet för arbete inom kök och/eller kökspool. Vi vill att du har vana av att tillaga måltider, specialkoster och i konsistenser inom storkök. Du ska ha god datavana. Vi vill att du har ett gott bemötande, är serviceinriktad, flexibel och kan arbeta självständigt även i stunder då det är högt tempo. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Då vi befinner oss i en föränderlig verksamhet ser vi gärna att du har ett utvecklande arbetssätt i det praktiska arbetet i köket men även inom olika system/verktyg som vi använder oss av. Arbetet kräver tillräckliga kunskaper i svenska språket i tal och skrift för att ta del av arbetsordningar, rutiner, checklistor, recepthantering, beställningar, kommunikation med kollegor, gäster etc. Vid arbete inom pool ingår pooltillägg och möjlighet till kilometerersättning i enlighet med gällande regler. Du kommer att vara delaktig i vårt utvecklande arbetssätt, jobb med de bästa av kollegor och få ta del av friskvårdsförmån/motionstid som påverkar din hälsa gott. Giltigt körkort med lägst B-behörighet och tillgång till egen bil är ett krav för poolanställning. Tjänsterna är följande, du kommer få berätta vilken/vilka av tjänsterna du helst föredrar när du gör ansökan: Kock inom poolverksamhet, tillsvidareanställning på heltid 100%, dagtid, måndag-fredag rullande schema Kock till kökspool Geneskolan tillsvidareanställning på deltid 90%, dagtid, helgfri måndag till fredag Kockar till Örnsköldsgården (2 tjänster)tillsvidareanställning på deltid ca 80%, dagtid, måndag-fredag rullande schema Bifoga CV och personligt brev med din ansökan http://inspiration.ornskoldsvik.se/ Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Dessa tjänster kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.
Arbetsbeskrivning Vill du arbeta nära människors vardag och samtidigt leda ett team med fokus på hälsa, struktur och service? Hos oss på Euro Accident får du möjligheten att påverka – på riktigt. Vi söker en teamledare inom vårdkoordinering som vill driva förändring och utveckling tillsammans med kompetenta kollegor. Du leder ett engagerat team med legitimerade sjuksköterskor och fysioterapeuter som koordinerar vårdärenden med kunden i centrum. Ditt uppdrag handlar om att skapa förutsättningar för både medarbetare och verksamhet att växa. Du har ett tydligt personalansvar och arbetar operativt nära teamets dagliga uppgifter. Vi erbjuder · Hos oss är kultur, omtanke och balans viktiga delar av arbetslivet. Vi erbjuder: · Hybridarbete och flexibla arbetstider · Tjänstepension, sjukförsäkring och sjukvårdsförsäkring · Generöst friskvårdsbidrag · EA-spirit – vår gemenskap byggs genom gemensamma aktiviteter, föreläsningar och sociala initiativ Arbetsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Örnsköldsvik. Ansökan: Intervjuer sker löpande så ansök redan idag. Randstad Care ansvarar för rekryteringsprocessen men du blir anställd av EuroAccident. För mer information om tjänsten eller för ett förutsättningslöst samtal, kontakta gärna: Pernilla Håkansson Rekryteringskonsult Randstad Care 0701-606446 alt. [email protected] Ansvarsområden · Leda och stötta teamet i den dagliga planeringen och prioriteringen · Kvalitetssäkra arbetet och bidra till utvecklingen av gemensamma arbetssätt · Hålla medarbetarsamtal och driva kompetensutveckling · Förankra beslut och skapa tydlighet i förändring · Bygga engagemang och trygghet – även i högt tempo Kvalifikationer Du är en trygg, driven ledare som trivs i en vardag med puls, riktning och människor. Du är nyfiken, förändringsbenägen och tydlig i din kommunikation – och du har hjärtat med dig i ledarskapet. Vi ser gärna att du har: · Minst 3 års erfarenhet som chef med personalansvar · Erfarenhet från kundnära eller vårdrelaterad verksamhet, exempelvis 1177, företagshälsovård eller liknande · Mycket god digital kompetens (Officepaketet + affärssystem) · Flytande svenska och god engelska i tal och skrift · Legitimation som sjuksköterska eller fysioterapeut Om företaget Euro Accident Livförsäkring AB På Euro Accident har vi en tydlig ambition: att bidra till ett friskare och tryggare samhälle genom försäkringar som stärker livskvalitet. Vi är en ledande aktör inom sjukvårdsförsäkring och kombinerar medicinsk kompetens med moderna digitala tjänster. Vårt mål? Hållbara medarbetare – för våra kunder och för samhället i stort.
Arbetsbeskrivning Har du erfarenhet inom skadereglering, innehar ett stabilt ledarskap och en förmåga att skapa riktning i förändring? Vi söker nu en interim teamledare till ett företag inom sjukvårdsförsäkring som befinner sig i en omfattande förändringsresa. Uppdraget är tidsbegränsat och passar dig som vill göra skillnad här och nu – och som har god vana av att leda i förändring. Placering: Örnsköldsvik Start: Augusti Omfattning: Heltid Uppdragets längd: 3 månader med möjlighet till förlängning Ansvarsområden I rollen som interim teamledare ansvarar du för att leda och utveckla en grupp skadereglerare som arbetar med sjukvårdsförsäkring. Du kombinerar daglig operativ styrning med ett tydligt förändringsuppdrag. Uppdraget kräver en trygg ledare med förmåga att bygga struktur, skapa engagemang och driva förbättringsarbete – med affären i fokus. Du kommer in i ett läge där ett tryggt och tydligt ledarskap är avgörande. Verksamheten utvecklas i snabb takt och du förväntas snabbt kunna ta ansvar, fatta beslut och skapa riktning för gruppen. Ansvarsområden Leda och coacha teamet i den dagliga driften Säkerställa kvalitet i skaderegleringsprocesser Planering, bemanning och uppföljning mot mål Förankra beslut, leda förändringsinitiativ och bidra till affärsutveckling Skapa struktur, arbetsro och riktning i en verksamhet under förändring Intervjuer och urval till detta uppdrag sker löpande, sök därför gärna så snart som möjligt. För mer information om uppdraget - välkommen att kontakta [email protected] Kvalifikationer Du är en trygg och lösningsorienterad ledare med stark förändringsförmåga och affärsdriv. Du har lätt för att skapa engagemang och riktning i team och trivs i ett högt tempo där du får vara med och påverka på riktigt. Skallkrav: Gymnasieutbildning Erfarenhet av skadereglering inom personrisk (t.ex. sjukvårdsförsäkring) Minst 3 års erfarenhet som chef med personalansvar Goda kunskaper i Officepaketet samt god systemvana Flytande svenska och obehindrad engelska i tal och skrift Meriterande: Universitetsutbildning Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Är du en naturlig ledare som gillar att ta ansvar, jobba med människor och inspireras av träning? Då kan du vara vår nästa platsansvarig – en roll där du får kombinera team, utveckling och träningsglädje varje dag! Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med över 350 klubbar och ett antal padelanläggningar runt om i landet. Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra klubbar och att ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, personal – och inte minst pris. Vi erbjuder ett brett utbud av träning och välmående för alla åldrar, har över 500 000 medlemmar och fortsätter vår expansionsresa framåt. Vi söker nu en platsansvarig till vår klubb i Örnsöldsvik. Det här är en perfekt möjlighet för dig som är redo att ta ditt första steg in i ledarskap – eller kanske redan har provat och vill växa vidare i en fartfylld och positiv miljö. Om rollenSom platsansvarig är du klubbens ledare och förebild. Du ansvarar för att skapa en klubbmiljö där både medlemmar och medarbetare trivs. Du jobbar nära teamet i receptionen, coachar i service och sälj och ser till att klubben håller högsta standard. Ansvaret vilar på dig, men inte exklusivt. Du arbetar tillsammans med din distriktschef, divisionschef och andra platsansvariga. Dessutom har ni hjälp av gemensamma system och stöd för att briljera inom HR, sälj, ekonomi, marknad och It. Din huvudsakliga arbetstid är i receptionen och förläggs inom klubbens bemannade öppettider. Det betyder inte att du arbetar hela dessa tider, men du behöver kunna jobba minst två kvällar i veckan och minst en helg per månad. Klubbens öppettider med personal på plats är: Måndag–torsdag kl. 09.00–21.00 Fredag kl. 09.00–19.00 Lördag kl. 10.00–16.00 Söndag kl. 12.00–18.00 Exempel på vad du kommer göra: Leda och stötta ditt team i det dagliga arbetet Bemanna och schemalägga Jobba praktiskt i receptionen – service, försäljning och medlemskontakt Ha koll på budget, administration och klubbens resultat Skapa lokala event och inspirera till träningsglädje Vara med och forma klubbens kultur och stämning Vi söker dig som: Vi söker dig med stort ansvarstagande som kan driva medlemsutvecklingen och klubbens träningsupplevelse framåt. Du är flexibel, gillar att arbeta i ett högt tempo och tycker det är roligt med förändringar i ditt arbete. Sälj och service är arbetsuppgifter du trivs med och är van vid samt att du tycker om att motivera och leda dina medarbetare i det dagliga arbetet. Tjänsten som platsansvarig sätter din förmåga att arbeta självständigt på prov och som person är du lösningsorienterad, positiv och professionell i alla möten med såväl medlemmar, medarbetade och kollegor. Vi ser att du har goda kunskaper i det svenska språket och kan använda det såväl i tal som skrift. Vad du får hos oss: En rolig och inspirerande arbetsplats där vi växer tillsammans Fri träning på alla våra klubbar Möjlighet att utvecklas – vi ser ofta våra platsansvariga ta nästa kliv inom företaget Stöd från chefer och kollegor som vill se dig lyckas Ett arbete där du gör skillnad – varje dag Ansökan Tjänsten är på 100 % Vi tillämpar 6 månaders provanställning Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller, och genom att skicka in din ansökan godkänner du att en sådan kan utföras. Sök idag – vi vill höra från dig!Urval och intervjuer sker löpande – så vänta inte. Skicka in din ansökan idag och bli en del av Nordic Wellness-familjen, där vi tillsammans lever våra värdeord: Fun. Movement. Strong. Together.
Arbetsbeskrivning Är du en erfaren ledare med bakgrund som legitimerad sjuksköterska eller fysioterapeut och van vid att snabbt sätta dig in i nya sammanhang? Vi söker nu en interim teamledare till ett företag inom sjukvårdsförsäkring som befinner sig i en omfattande förändringsresa. Uppdraget är tidsbegränsat och passar dig som vill göra skillnad här och nu – och som har god vana av att leda i förändring. Placering: Norra Stockholm Omfattning: Heltid Start: Augusti Längd: 3 månader med möjlighet till förlängning Ansvarsområden Som interim teamledare leder du ett team bestående av legitimerade sjuksköterskor och fysioterapeuter som arbetar med vårdkoordinering och skadereglering inom sjukvårdsförsäkring. Rollen är operativ, nära teamet – men du förväntas också bidra strategiskt till att stabilisera och utveckla arbetssätt i en föränderlig vardag. Du kommer in i ett läge där ett tryggt och tydligt ledarskap är avgörande. Verksamheten utvecklas i snabb takt och du förväntas snabbt kunna ta ansvar, fatta beslut och skapa riktning för gruppen. Uppdragets fokus: Leda och coacha teamet i det dagliga arbetet Planering, bemanning och uppföljning av verksamheten Säkerställa kvalitet i ärendehantering och kundbemötande Bidra aktivt till förändringsarbete och implementering av nya arbetssätt Stärka strukturer, samarbete och kommunikation i en intensiv fas Intervjuer och urval till detta uppdrag sker löpande, sök därför gärna så snart som möjligt. För mer information om uppdraget - välkommen att kontakta [email protected] Kvalifikationer Du är en trygg och lösningsorienterad ledare med stark förändringsförmåga och affärsdriv. Du har lätt för att skapa engagemang och riktning i team, och trivs i ett högt tempo där du får vara med och påverka på riktigt. Skallkrav: Legitimerad sjuksköterska eller fysioterapeut Minst 3 års erfarenhet som chef med personalansvar Erfarenhet från kundserviceverksamhet med högt tempo (t.ex. 1177, SOS Alarm, företagshälsovård, callcenter) Goda kunskaper i Officepaketet och god systemvana Flytande svenska och obehindrad engelska i tal och skrift Du är även en handlingskraftig och kommunikativ ledare med dokumenterad förmåga att: Skapa struktur och stabilitet i förändring Bygga tillit och engagemang i team Ta initiativ och fatta beslut snabbt Navigera i verksamheter med hög komplexitet och tempo Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Din framtida utmaning Vi söker nu dig som vill arbeta som CNC specialist till våra stora maskiner med märkena SHW, Toshiba och PAMA speedram 2000. Rollen som CNC specialist hos oss innebär att du får arbeta med våra stora maskiner. De maskiner det gäller är en PAMA Speedram 2000, ett arborrverk/golvfräsverk som kan arbeta inom arbetsområdet x=20000mm, y=5000mm, z=1600mm och w=1200mm. Maskinen kan bearbeta 5m höga och 20 meter långa detaljer, styrsystemet för maskinen är Siemens 840D SL. En annan maskin är vår Toshiba, ett arborrverk som används vid bearbetning av skrov och större detaljer, maskinen kan bearbeta 18 m långa och 4 meter höga detaljer. En ytterligare maskin är vår SHW Uniforce 6 ett arborrverk som kan bearbeta 16 m långa och 4,1 meter höga detaljer. Rollen som CNC specialist vid våra stora maskiner innebär möjligheten att få ett attraktivt lönetillägg utöver grundlönen. Vi erbjuder även flyttbidrag. Den du är Vi söker Dig som har god verkstadsvana och mångårig erfarenhet av programmering och styrning av CNC maskiner. Kunskap om olika styrsystem som Heidenhain, Millplus, Siemens och Turnplus är meriterande. Som person är du noggrann, drivande och trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du är flexibel samt har god ordning och reda. Eftersom vi verkar i en internationell miljö behöver du ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift. Hos oss kommer du att ha kul på jobbet och ingen dag kommer att vara den andra lik! Du kommer att få vara med när produkten blir till från idé till dess att den rullar ut till kund. Du kommer att få jobba med framtidens teknik i ett globalt företag där du har stora möjligheter till kompetens- & karriärutveckling. Om du inte kan se filmen, klicka på länken: https://youtu.be/sbvv-Jm2PhI BAE Systems levererar några av världens mest avancerade, teknikledande lösningar inom försvar, flyg och säkerhet. Vi har 82 500 kvalificerade medarbetare i mer än 40 länder. Genom att vi arbetar tillsammans med kunder och lokala partners, levererar vi produkter och tjänster med militär kapacitet, som skyddar människor och den nationella säkerheten samt säkrar viktig information och infrastruktur. BAE Systems Hägglunds fokuserar på utveckling, tillverkning, integration och support av ett brett spektrum av militära fordon till kunder över hela världen. Våra främsta produkter är medeltunga stridsfordon (CV90), bepansrade terrängfordon (BvS10), stöd och support samt elhybrida drivsystem för den civila marknaden. Pålitlig, Innovativ och Djärv är ledorden för vår verksamhet. Läs gärna mer om Örnsköldsvik och Höga Kusten på www.jobbaochlev.se/ - www.inspiration.ornskoldsvik.se - www.hogakusten.com/sv Kontaktperson Har du frågor kring tjänsten, kontakta: Niklas Kallin, rekryterande chef på telefon 0660-809 83, eller rekryteringskonsult Ola Pettersson, AxÖ Consulting, 070 - 377 02 45. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort Örnsköldsvik. Intervjuerna kommer ske efter sista ansökningsdagen den 10/8 Vi arbetar med försvarssekretess, vilket innebär både legala krav samt speciella krav från våra kunder på oss som företag. Alla som anställs ska därför genomgå säkerhetskontroll och drogtest. Varmt välkommen med din ansökan!
ValueOne söker en analytisk inköpare med några års erfarenhet av kommersiellt inköp till ett konsultuppdrag hos vår kund i Örnsköldsvik. Uppdraget ska tillsättas omgående och löper på under ett år med möjlighet till förlängning. ValueOne söker ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du: Marknadsmässig lön, som du själv kan påverka Tjänstepension Sjuk- och vårdförsäkring Friskvårdsbidrag Personlig coachning och karriärrådgivning Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar Kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org) Om rollen Du kommer att arbeta med direkt material och kommersiellt inköp. Leverantörsarbetet sker på kort och medellång sikt. Rollen passar dig som vill utvecklas inom strategiskt inköpsarbete i en komplex teknisk miljö, med goda möjligheter att växa i takt med uppdraget. Ansvara för inköp av råvaror, komponenter eller halvfabrikat som används direkt i tillverkningsprocessen. Utföra leverantörsbedömningar, förhandlingar och kontrakt på kort och medellång sikt. Arbeta med leverantörsutveckling och kostnadsoptimering inom tilldelade ansvarsområden. Samarbeta tätt med teknik, produktion, kvalitet och logistik för att säkerställa rätt produkter till rätt pris och rätt tid. Hantera strategiska och taktiska inköpsbehov inom ramen för övergripande strategier. Arbeta strukturerat med uppföljning, riskbedömning och förbättringar kopplade till leveranssäkerhet, prisutveckling och tillgänglighet. Skapa och uppdatera inköpsdokumentation, avtal och prislistor. Erfarenhet och kompetens Vi söker dig som har några års erfarenhet av inköpsarbete inom kommersiellt inköp på taktisk eller strategisk nivå, gärna inom tillverkande företag. Du har erfarenhet av att arbeta med inköp av direkt material och kan hantera inköpsofferter, inköpsavtal och förhandla med leverantörer. Goda kunskaper i Excel och erfarenhet av SAP. Eftergymnasial utbildning inom teknik, inköp, logistik eller ekonomi är önskvärd, men relevant arbetslivserfarenhet kan väga upp. God svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. För att söka denna roll behöver du även inneha svenskt medborgarskap. Placeringsorten är i Örnsköldsvik med möjlighet att delvis arbeta på distans efter introduktionen. Ansökan Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Emmy Aho på telefon 076 513 40 22 alternativt 010 332 29 20.
Är du en erfaren och driven teamledare som kan hålla stämningen på topp samtidigt som du driver vårt team mot framgång? Vi tror på att skapa en positiv och rolig arbetsmiljö, men samtidigt levererar vi kvalitet och resultat. Välkommen till en världsledande koncern som befinner sig i teknikens absoluta framkant! Hos oss kommer du att ha kul på jobbet och vi erbjuder dig stora möjligheter till kompetens- & karriärutveckling genom nya utmaningar. Vi ser fram emot din ansökan! Din framtida utmaning BAE Systems är nu i en intensiv period med många parallella projekt. Vi vill därför fortsätta att förstärka vår avdelning för elsystemutveckling med ytterligare en Teamleader. Du jobbar med ett projektteam som dagligen kommer driva produktutvecklingen framåt. Som Teamleader inom elsystem kommer du att arbeta över ett brett tekniskt område inom sektionen Hardware. Där ingår grupperna elektronik, elsystem, elmekanik och firmware där din uppgift blir att på ett innovativt och professionellt sätt leda och stötta ett team av kollegor. Du rapporterar till Delprojektledaren (DPL). Du kommer att ansvara för planering, ledning, utförande och uppföljning av arbete som täcker hela produktcykeln, bland annat: Utveckling av framtidens elsystem. • Val av komponenter samt upprättande av utvecklingsspecifikationer. • Framtagning av schematisk design samt tillverkningsunderlag för kablage. • Analys av marknadens existerande komponenter och delsystem. • Analys och provning mot militära standarder. • Vårt utvecklingsverktyg är E3-series och erfarenheter inom E3 eller liknande system är meriterande. Vi erbjuder dig Oavsett var du står i dag i din karriär kommer du att få ett spännande och varierande arbete i en högteknologisk miljö. Du får möjlighet att arbeta i en kunskapsintensiv verksamhet som utvecklas och växer. Ditt arbete hos oss kommer att innebära många olika kontaktytor, framför allt inom företaget men även mot leverantörer och kunder. Vi har beroende på din bakgrund möjlighet att anpassa rollen utefter dina önskemål oavsett om du är junior eller senior. Möjlighet till distansarbete finns efter behov och möjlighet i projekten och genom vårt introduktionsprogram får du insyn i andra avdelningars arbete för att lära känna företaget. Den du är Vi söker dig med erfarenhet av teamledarskap som vill stötta och coacha sina medarbetare mot företagets mål och individens utveckling. Vi ser gärna att du är utbildad Högskole- eller Civilingenjörsexamen alternativt Yrkeshögskola inom el-, automation-, elektroniksystem. Som Teamleader behöver du har en god kommunikationsförmåga samt en förmåga att inspirera och motivera ditt team. Våra projekt håller ett högt tempo och vi ser dig som en person med driv och energi och som kan bidra med kreativ problemlösning och en positiv stämning i teamet trots stressiga situationer. För den här rollen behöver du ha ett tekniskt intresse och kunnig inom området. Det är meriterande med tidigare erfarenhet av arbetsledning/ledande befattningar. Eftersom vi har en mycket internationell prägel på kunder och leverantörer behöver du ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift. Vad du blir en del av Hos oss kommer du att ha kul på jobbet och ingen dag kommer att vara den andra lik! Du kommer att få vara med när produkten blir till från idé till dess att den rullar ut till kund. Du kommer att få jobba med framtidens teknik i ett globalt företag där du har stora möjligheter till kompetens- & karriärutveckling. BAE Systems levererar några av världens mest avancerade, teknikledande lösningar inom försvar, flyg och säkerhet. Vi har 82 500 kvalificerade medarbetare i mer än 40 länder. Genom att vi arbetar tillsammans med kunder och lokala partners, levererar vi produkter och tjänster med militär kapacitet, som skyddar människor och den nationella säkerheten samt säkrar viktig information och infrastruktur. BAE Systems Hägglunds fokuserar på utveckling, tillverkning, integration och support av ett brett spektrum av militära fordon till kunder över hela världen. Våra främsta produkter är medeltunga stridsfordon (CV90), bepansrade terrängfordon (BvS10), stöd och support samt elhybrida drivsystem för den civila marknaden. Pålitlig, Innovativ och Djärv är ledorden för vår verksamhet. För mer information besök www.baesystems.com Läs gärna mer om Örnsköldsvik och Höga Kusten på www.jobbaochlev.se/ - www.inspiration.ornskoldsvik.se - www.hogakusten.com/sv Om du inte kan se filmen, klicka på länken: https://youtu.be/spyM86NLbOk Kontaktperson Har du frågor kring tjänsten, är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterande chef Björn Söderström 0660-87884 alternativt rekryteringskonsult Cathrine Lind AxÖ Consulting 070-577 06 18. Vi är ett företag som arbetar med försvarssekretess. Det finns legala krav och krav som våra kunder ställer på oss som företag. Alla som anställs ska genomföra säkerhetskontroll samt drogtest. Alla våra anställda genomgår dessa rutiner. Tjänsten är tillsvidareanställning och placeringsort är Örnsköldsvik. OBS! Vi går igenom ansökningar löpande fram till semesterperioden v 28-31, skickar du in din ansökan under semesterperioden kommer din ansökan behandlas efter sista ansökningsdagen som är 4 augusti. Varmt välkommen med din ansökan!
På bildningsförvaltningen verkar vi för att skapa goda förutsättningar för varje barns och elevs lärande, utveckling och kreativitet. Vi vill skapa en trygg och inspirerande lärandemiljö, där lusten att lära står i fokus och där barn, elever och personal möter varandra med respekt. Domsjöskolan är en F-6 skola med cirka 330 elever och 45 medarbetare i utkanten av Örnsköldsvik med en inbjudande utemiljö med närhet till skog och natur. Hos oss på Domsjöskolan kommer du bli en del av ett sammansvetsat team med behöriga kollegor, som strävar efter att ligga i framkant och där vi skapar förutsättningar för alla elever att lyckas. På Domsjöskolan arbetar vi i ett trelärarsystem där tre lärare och övriga resurser arbetar mot varje årskurs. Vi värdesätter kreativitet, nytänk och samarbete för att kollegialt utveckla vår undervisning och verksamhet. På Domsjöskolan tror vi på ett modernt ledarskap där vi vill skapa en inkluderande lärmiljö, såväl fysiskt som digitalt. För dig som är ny i ditt yrke har Örnsköldsviks kommun ett introduktionsprogram för nya lärare som innebär att du under ditt första år får en mentor. Din mentor är en erfaren lärare med samma ämnesbehörighet som kan vägleda och stödja dig. Arbetsuppgifter Du kommer att undervisa i svenska och SO- ämnena i årskurs 6och kommer ha det övergripande ansvaret för elevgruppen och sköta den dokumentation och de kontakter som detta innebär. Kontakt och samarbete med vårdnadshavare är en viktig del i arbetet. Uppdraget innebär också att tillsammans med ett arbetslag planera, genomföra och följa upp undervisning. Kvalifikationer Vi söker dig med lärarexamen med ämnesbehörighet i svenska och SO. Vi söker dig som gillar att utmanas och tänka nytt, som ser olikheter och mångfald som en grund för lärande och utveckling. Du är en trygg vuxen och är en tydlig ledare i klassrummet. Att vara en förebild och skapa en god stämning i elevgruppen och arbetslaget är för dig en självklarhet. Vi ser gärna att du har vana av att leda grupprocesser, förmåga att skapa struktur samt att anpassa undervisning utifrån gruppens och individernas behov. Du är lyhörd, tar ansvar, är engagerad och kreativ. Vänligen bifoga CV och personligt brev med din ansökan. Välkommen med din ansökan! http://inspiration.ornskoldsvik.se/ Vid anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister visas upp för arbetsgivaren. Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Dessa tjänster kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.
På konsult- och serviceförvaltningen ger vi förvaltningarna stöd och service inom våra områden fastighet, drift- och service, kost, IT samt administrativa stödtjänster. Arbetar du idag som köksbiträde? Har du intresset och viljan lära dig arbetssysslor som kock finns nu möjligheten att anmäla ditt intresse till vårt interna kompetens- och utvecklingsprogram inom Örnsköldsviks kommuns kök! Under en begränsad tid kommer du arbeta 75% i köket på Nolaskolan och ytterligare 25% gör du tillsammans med handledare där du kommer att se, lära och utföra arbetsmoment som att beräkna, bereda och tillaga mat till olika måltidsgrupper, specialkoster och i konsistenser. Du kommer också få lära dig ta ut och räkna om recept, lägga/hämta beställningar i kostadataprogram, planera och lägga varubeställningar. Teoretiska delar som kommer att ingå är att läsa, förstå och tillskaffa dig kunskap i övergripande riktlinjer, rutiner och arbetsmetoder. Kompetensutvecklingen ger inte kockexamen däremot kommer du att få intyg på programmets olika delar och diplom. Erfarenhet av arbete som köksbiträde är meriterande. När du ansöker kommer du att få motivera varför du önskar gå denna kompetensutveckling till kock. Bifoga CV och personligt brev med din ansökan. Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Dessa tjänster kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.
Välj ett jobb för att visa detaljer