I välfärdsförvaltningen arbetar cirka 2500 medarbetare. Förvaltningen styrs av Välfärdsnämnden med utgångspunkt i förvaltningens verksamhetsidé - ”Tillsammans underlättar vi människors möjlighet att leva ett meningsfullt liv” - arbetar vi för att uppnå kommunens vision: Vi bygger bäst tillsammans. Vi i Nattpatrull Norr söker nu en engagerad undersköterska/vårdare till vårt team! Vi är en liten grupp med stort upptagningsområde, vi arbetar i byarna runt Gideå, Husum, Björna och Trehörningssjö. Vi utgår från Björkhem vård och omsorgsboende i Gideå. Välkommen in med din ansökan! Arbetsuppgifter Som medarbetare är din främsta uppgift att ge stöd, motivation och omsorg till våra boende. Vi arbetar hälsofrämjande med syftet att stärka individens egna förmågor och att alla som bor i området ska ha möjlighet att få leva livet, hela livet. Delaktighet, utveckling och gemenskap är nyckelord hos oss där ständiga förbättringar ger förutsättningar för att skapa god kvalitet. I arbetsuppgifterna ingår bland annat personlig omvårdnad, hälso- och sjukvård och administration. Vi arbetar teambaserat vilket innebär att många olika yrkesgrupper har som gemensamt mål att skapa en god livskvalitet och en bra miljö för våra boende. Kvalifikationer Vi söker dig som är undersköterska eller har annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som tillräcklig. Vi ser gärna att du har vidareutbildning mot äldre och/eller demens eller har en utbildningsinriktning mot psykiatri. Erfarenhet av att arbeta inom vård och omsorg är ett krav. Det är viktigt att du tycker om och trivs med att arbeta med människor samt att du är flexibel och lyhörd för nya idéer och arbetssätt. För arbetet krävs tillräckliga kunskaper i svenska i tal och skrift för att bland annat kunna kommunicera med brukare, utföra vårddokumentation samt erhålla medicindelegering. Giltigt körkort, behörighet B, samt tillgång till egen bil är krav. Tjänsten är en tillsvidareanställning 68% nattarbete med start snarast enligt överenskommelse. Bifoga CV och personligt brev med din ansökan. Välkommen in med din ansökan redan idag, då vi gör intervjuer löpande under ansökningstiden. Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Dessa tjänster kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.
Kura Omsorg i Sverige AB fokuserar på att sätta kunden i centrum och att det ska vara roligt att gå till jobbet. Om jobbet Vi söker några skärpta och lugna personer som vill ha nya erfarenheter. Det är bra om du har ett öppet sinne och en känsla för humor. Här finns det möjlighet att jobba dag, kväll, dygn och natt. Vi är ett härligt gäng som alla trivs på jobbet. Uppdraget går ut på att hjälpa en supergullig 22-årig tjej i hennes vardag. Hennes intressen är bland annat djur, natur, skapande och musik. Hon tycker även om att vistas utomhus i alla väder. Hon är en snäll, tacksam och levnadsglad tjej. Som assistent hjälper du henne i de vardagliga momenten. Exempel på dessa är sondmatning, mediciner, förflyttningar, följa med till stallet, badet eller på andra roliga utflykter. Vår kund tycker om uteaktiviteter, pyssla, djur och musik med mera. Arbetsplatsen är i en välordnad och strukturerad miljö där det finns tydliga rutiner. Du kommer också under dag- och kvällstid alltid ha en kollega vid din sida! Vidare kommer du att få en gedigen inskolning och start sker i överenskommelse med dig. Det kommer att finnas stora möjligheter att jobba på en schemarad över sommaren. Är du den vi söker? Vi söker dig som är noggrann, lyhörd och engagerad som person. Vi ser också att du är lojal och kan ha en öppen/rak dialog med din arbetsgivare och kollegor. Inga förkunskaper krävs, vi anställer utifrån din personlighet. Körkort och tillgång till bil för att ta dig till och från arbetet. Ej pälsallergiker, pälsdjur finns i hemmet. Du ska vara rökfri. Start: Inskolning sker enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad: Timvikariat/Sommarjobb Arbetstider: Dag, kväll, natt och dygn Intervjuer kommer att ske löpande och kan tillsättas redan innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker nu dig som vill arbeta som personlig assistent på cirka 70-75 % hos vår fantastiska kund i Örnsköldsvik. Det förekommer dubbelassistans under större delen av dygnet. Du erbjuds jobba under dag, kväll, och natt. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 14.30-21.00, 15.00-21.00 kväll Kl. 07.00-17.00 helg kl. 21.00-07.00 natt Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Vår kund är en snäll och levnadsglad tjej i 20-årsåldern som bor strax utanför Örnsköldsvik. Som personlig assistent hjälper du henne i de vardagliga momenten. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat sondmatning, mediciner, förflyttningar, följa med till stallet, badet eller på andra roliga utflykter. Vidare tycker kunden om uteaktiviteter, leka, pyssla, djur och musik med mera. Arbetsplatsen är i en välordnad och strukturerad miljö där det finns tydliga rutiner. Du kommer också under dag- kvällstid alltid ha en kollega vid din sida! ÄR DU DEN VI SÖKER? Vår kund söker dig som är noggrann, lyhörd och engagerad som person. Vidare bör du vara lojal och kan ha en öppen/rak dialog med din arbetsgivare och kollegor. Vi har inga krav på att du ska ha arbetat som personlig assistent tidigare utan tar stor hänsyn till personlig lämplighet. KRAV Körkort och tillgång till bil för att ta dig till och från arbetet Ej pälsdjurallergi, hund finns i hemmet Du ska vara rökfri Sysselsättningsgrad: Cirka 70-75 %. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Beskrivning av tjänsten som Personlig assistent. Vi söker nu för en av våra kvinnliga kunder, en visstidsanställd personlig assistent. Till den här tjänsten söker vi dig som är lugn och flexibel. Du behöver vara stabil och stresstålig eftersom vissa dagar händer det mycket och andra dagar mindre. Vi tror att du uppskattar rutiner, men ibland behöver de brytas och att du då har framförhållning, kan ligga steget före för att förutse vad som kan ske. Hantera brutna rutiner och därefter återgå till rutiner. Exempel på förekommande arbetsuppgifter: Som assistent kommer du arbeta strukturerat och följa det dagsschema som kunden har. Du kommer arbeta själv, men ha en nära kontakt med kunds anhöriga och god man. Kunden har egen lägenhet, men är ibland hos sin familj. Du kommer stötta kunden i hennes vardag och vara med på daglig verksamhet. Du kommer i samråd med kunds anhöriga och dina kollegor planera och se till så aktiviteter i kunds vardag fungerar, hälsovård m m. Sedvanligt omvårdnadsarbete där även sondmatning och att sköta stomi ingår. Sedvanligt hushållsarbete, där du ansvarar för att plocka undan de ni använt och sköta den städning som kunden normalt skulle utföra i hemmet. Viss erfarenhet av att arbeta med I-pad och arbeta med struktur i vardagen är en fördel. Har du erfarenhet inom autism, IF, kromosomavvikelse och/eller synnedsättning så är även det en fördel. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Meriterande om du har erfarenhet av autism, IF, synnedsättning, sondmatning och stomi. Personliga egenskaper: lugn och flexibel. Ansvarstagande och bra på att samarbeta med dina kollegor, kund och kunds anhöriga. Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Visstidsanställning, samt behovsanställning Omfattning: Deltid, ca 75%. Arbetstid: Du kommer arbeta på rullande schema, vissa dygnspass men även dagtid. 11-timmarspass. Tillträde: Snarast. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Arbetsplatsen är belägen 3 mil sydväst om Örnsköldsvik. Du behöver kunna ta dig till och från arbetsplatsen på egen hand, varför vi ser att du har egen bil eller bor i närområdet, Bjästa, Bredånger eller Näske området. I arbetet har du ej behov av bil. Sista ansökningsdag 20250815, rekrytering påbörjas innan. Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: jessica.nejströ[email protected] eller [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker dig som trivs med att jobba fysiskt och inte har tummen mitt i handen. Mellan 14/7-1/8 ska vi hjälpa en av våra kunder med att montera stålstaket i Nordanås utanför Ö-vik. Jobbet är på heltid månd-fred 08.00-17.00. Arbetet sker under handledning så det är viktig att kunna ta instruktioner och att jobba i team. Humpab är ett företag som främst bygger scener och hjälper kunder med etablering inom kultur och event så om allt funkar bra finns möjlighet till att fortsätta jobba extra med andra uppdrag framöver. För att söka ska du ha fyllt 18 år, detta pga förekomst av tunga lyft. Om du jobbat på byggarbetsplats tidigare och innehar ID06 är det meritterande men ej ett krav.
Vill du vara med och driva utvecklingen mot en mer hållbar framtid inom processindustrin? På AFRY i Örnsköldsvik får du möjlighet att kombinera teknik och ledarskap när du designar och utvecklar framtidens anläggningar. I rollen får du leda både team och projekt samtidigt som du samarbetar tätt med experter från olika discipliner. Här blir du en viktig del av en innovativ och framtidsfokuserad arbetsmiljö. Låter det spännande? Skicka in din ansökan redan idag – vi gör urval löpande. OM TJÄNSTEN AFRY är en ledande aktör inom ingenjörs-, design- och rådgivningstjänster i Europa, med en stark global närvaro. De driver på övergången till ett mer hållbart samhälle. Med 19 000 engagerade experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, skapar AFRY hållbara lösningar för framtida generationer. På kontoret i Örnsköldsvik arbetar cirka 100 medarbetare inom olika roller, och de vill nu expandera teamet inom Plant Design som i dagsläget består av 4 personer. De skapar en stark grund för kontinuerlig tillväxt och innovation inom processindustridivisionen i norra Sverige. AFRY söker nu en driven ingenjör som vill utvecklas till att bli en framstående gruppchef. Som gruppchef är du belagd till cirka 80% över tid, vilket innebär att huvuddelen av din arbetsroll kommer att vara operativ i olika uppdrag och projekt. AFRY erbjuder dig en unik möjlighet att växa kontinuerligt, utbildas inom ledarskap och formas till en nyckelperson i deras team. Du erbjuds bland annat: - Bli en del av ett enormt nätverk av tekniska experter - Individuell kompetensutvecklingsplan inom ditt spetsområde - Konkurrenskraftiga förmåner inom pension, friskvård och liknande, samt företagsrabatter hos externa partners via vår förmånsportal: Benify, Advantage You och Club AFRY. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som gruppchef på AFRY arbetar du operativt inom ditt kompetensområde och deltar aktivt i projekt som ledare och teknisk expert. Du planerar och följer upp för att säkerställa leverans i tid och inom budget, samtidigt som du utvecklar och upprätthåller långsiktiga kundrelationer. Du arbetar med försäljning och identifierar nya affärsmöjligheter för att bidra till gruppens lönsamhet. Med tiden kommer du att ta på dig fler personalrelaterade uppgifter, såsom att leda och utveckla ditt team, rekrytera nya medarbetare och genomföra utvecklingssamtal. Du ansvarar för att följa upp ekonomiska resultat och budgetera, samt säkerställa att arbetet håller hög kvalitet och följer gällande regelverk och standarder. Du samarbetar också med andra grupper och avdelningar inom AFRY för att nå gemensamma mål. VI SÖKER DIG SOM - Har flera års erfarenhet, gärna inom industri och verkstad. (Exempelvis montör, mekaniker, svetsare) - Har en social förmåga och intresserad av att lära sig försäljning och kundinteraktion. - Har ett starkt intresse för ledarskap och strävar efter att utvecklas inom detta område - Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift, då språken förekommer i det dagliga arbetet - Innehar ett B-körkort Det är meriterande om du: - Har tidigare arbetat inom en liknande roll - Erfarenhet av ledarskap och personalansvar - Har kunskap inom 3D-modellering - Bor/har anknytning till Örnsköldsvik, alternativt öppen för att pendla För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Ditwin är ett innovativt företag med fokus på att leverera högkvalitativa lösningar till deras kunder. Ditwin värdesätter en inkluderande arbetsmiljö och erbjuder sina medarbetare möjligheter till utveckling och karriär. Hos dem får du arbeta i en inspirerande miljö med engagerade kollegor och spännande projekt. OM TJÄNSTEN Som projektledare hos Ditwin AB kommer du att ha en nyckelroll i att driva och koordinera projekt från start till mål. Du kommer att arbeta nära Ditwins kunder och interna team för att säkerställa att projekten levereras i tid, inom budget och med hög kvalitet. Du erbjuds en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och ta stort ansvar. Du erbjuds en arbetsplats som sätter individen i fokus och har en företagskultur som präglas av innovation, hållbarhet och samarbete. Vidare erbjuds du ett mentorskap från din konsultchef som skräddarsys utifrån dina drivkrafter och egenskaper, utbildning och en gedigen onboarding. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Exempel på arbetsuppgifter som projektledare kan vara - Att leda och koordinera projektteam - Utveckla och implementera projektplaner - Säkerställa att projektmål uppnås - Hantera budget och tidsplaner - Kommunicera med kunder och intressenter VI SÖKER DIG SOM * Har några års erfarenhet som projektledare * Har goda kunskaper i projektledning och metodik * Är van vid att arbeta med komplexa projekt * Har en utbildningsbakgrund inom exempelvis maskinteknik * Är strukturerad * Har erfarenhet av att arbeta med agila metoder För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Social - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Vill du utvecklas inom inköp i ett globalt och högteknologiskt företag? På Dockstavarvet – en del av Saab – får du chansen att ta nästa steg i karriären. Vi söker dig med utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom inköp, logistik eller liknande område som vill jobba i en bred roll med både operativa och strategiska inslag. Om tjänsten Som inköpare hos oss arbetar du med allt från att lägga beställningar och följa upp leveranser till att ha kontakt med leverantörer och bidra till förbättring av inköpsflöden. Du får stöd från erfarna kollegor men också möjlighet att snabbt ta eget ansvar. Exempel på arbetsuppgifter: Hantera inköpsorder och följa upp leveranser Kommunicera och förhandla med leverantörer Arbeta i ERP-system (gärna Monitor) och Excel Säkerställa korrekta lagernivåer och priser Bidra till förbättringar av inköpsprocessen Vem är du? Vi tror att du är i början av din karriär, med: Relevant utbildning inom tex inköp, logistik eller teknikeller Arbetslivserfarenhet av inköpsarbete, lager, logistik eller administration Du har också: God datorvana och goda kunskaper i Excel God svenska och engelska i tal och skrift Förmåga att arbeta strukturerat och lösningsorienterat Meriterande är erfarenhet av affärssystem, gärna Monitor. Vi erbjuder dig En trygg anställning i ett globalt teknikföretag Stora möjligheter till kompetensutveckling Stöttande kollegor och engagerade ledare En chans att bidra till framtidens försvarslösningar Om Dockstavarvet Dockstavarvet har utvecklat och byggt båtar i över 100 år och är idag en systemleverantör inom Saab-koncernen. Vi är en del av framtidens marina lösningar, med kunder i både Sverige och internationellt. Läs mer om oss här. Din ansökanDina ansökningshandlingar bestående av cv och personligt brev skickar du in via onepartnergroup.se. Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2025-07-20. Observera att vi inte behandlar ansökningar inkomna via mail på grund av GDPR. Har du frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Malin Vedman, VD på OnePartnerGroup på 0660-689 602. Välkommen med din ansökan!
Vi är ett rikstäckande företag som hjälper butiker och leverantörer inom dagligvaruhandeln med säljdrivande tjänster! Vi har cirka 300 duktiga medarbetare ute i butik varje vecka. Vi hjälper våra kunder med alla typer av butiksarbete - men vi har också, som vårt namn antyder, en bransch-unik kompetens inom just dryckeskategorin. Som familjeföretag är det otroligt viktigt för oss att skapa en arbetsmiljö där trivsel och gemenskap är i fokus. Hos oss är det högt i tak, och vi uppmuntrar att alla ska kunna vara sig själva och bidra med sina idéer. Vi tror på att ett gott arbetsklimat ger de bästa resultaten, så vi jobbar för att skapa en avslappnad och rolig miljö där alla känner sig välkomna och respekterade. Här får du både möjlighet att utvecklas och ha kul – vi växer tillsammans! - Inför rekryteringsarbetet har Dryckeskonsult noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med rekryteringssajter eller liknande. - Vi har inte möjlighet att behandla ansökningar via mail ARBETSUPPGIFTER Som att jobba i butik - fast lite roligare! I ditt sommarjobb hos oss kommer du att ta dig an vanligt förekommande butiksarbete i dagligvaruhandeln, med fokus på dryckes- och varuplock. Det som gör den här tjänsten lite roligare, är variationen. Utöver varuplock kan även demo, inventeringar eller lösviktsplock förekomma, och dessutom besöker du oftast flera butiker per dag. Vi tror att du som kommer att trivas bäst hos oss i sommar har butikserfarenhet, en förmåga att självständigt ta dig an arbetsuppgifter, en social personlighet och en framåtanda. Dryckeskonsult erbjuder ett varierande sommarjobb på en härlig arbetsplats med möjligheter att utvecklas och växa för den som vill. Vi har kollektivavtal med Handels. Tjänsten är på 15 till 20 i veckan och arbetstiden är förlagd dagtid vardagar vecka 29 till 32. Det ska bli så kul att höra från dig! • Vi tar inte emot ansökningar via mail. Använd gärna länken. • Inför rekryteringsarbetet har Dryckeskonsult noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med rekryteringssajter eller liknande. KVALIFIKATIONER Butikserfarenhet B-körkort Tillgång till bil
I välfärdsförvaltningen arbetar cirka 2500 medarbetare. Förvaltningen styrs av Välfärdsnämnden med utgångspunkt i förvaltningens verksamhetsidé - ”Tillsammans underlättar vi människors möjlighet att leva ett meningsfullt liv” - arbetar vi för att uppnå kommunens vision: Vi bygger bäst tillsammans. Vi i ordinärt boende arbetar för att ge människor vi är till för rätt utförda insatser utifrån deras behov, utförda med respekt och gott bemötande och på så sätt skapa trygghet. Här kan du vara med och påverka dina arbetstider och vara en del av ett glatt gäng som jobbar tillsammans. Gruppen består av 32 anställda i dagsläget där stor vikt läggs på en god arbetsmiljö och trivsel på arbetet. Vi finns i centrala delarna av Örnsköldsvik. Arbetsuppgifter Som medarbetare är din främsta uppgift att ge stöd, motivation och omsorg till våra brukare. Vi arbetar hälsofrämjande med syftet att stärka individens egna förmågor och att alla som har stöd av oss ska känna trygghet att bo kvar i sitt hem. Delaktighet, utveckling och gemenskap är nyckelord hos oss där ständiga förbättringar ger förutsättningar för att skapa god kvalitet. Vi arbetar med välfärdsteknik med syfte att öka trygghet, delaktighet och självständighet för våra brukare. I arbetsuppgifterna ingår bland annat personlig omvårdnad, stötta kring hushållssysslor i brukares hem, hantera läkemedel och såromläggningar, dokumentation, kontaktmannaskapsuppgifter samt sociala och fysiska aktiviteter tillsammans med våra brukare. Vi arbetar teambaserat vilket innebär att många olika yrkesgrupper har som gemensamt mål att skapa en god livskvalitet för våra brukare. Du blir för närvarande placerad vid Sörlidens hemtjänst. Vi samarbetar även med närliggande områden inom ordinärt boende. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete där du har möjlighet att få fördjupade kunskaper inom palliativ omvårdnad, demens, vardagsrehabiliterande förhållningssätt och förflyttningsteknik. 8 tjänster är tillsvidareanställningar på heltid 100% och 2 tjänster är vikariatsanställningar på heltid 100% tom 31 januari 2026. Kvalifikationer Vi söker dig som är undersköterska eller har annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som tillräcklig. Vi ser gärna att du har vidareutbildning mot äldre och/eller demens eller har en utbildningsinriktning mot psykiatri. Erfarenhet av att arbeta inom vård och omsorg är meriterande. Det är viktigt att du tycker om och trivs med att arbeta med människor samt att du är flexibel och lyhörd för nya idéer och arbetssätt. För arbetet krävs tillräckliga kunskaper i svenska i tal och skrift för att bland annat kunna kommunicera med brukare, utföra vårddokumentation samt erhålla medicindelegering. Giltigt körkort, behörighet B samt tillgång till egen bil är ett krav. Bifoga CV och personligt brev med din ansökan. Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Dessa tjänster kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.
Välj ett jobb för att visa detaljer