På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund i Örnsköldsvik. Denna tjänst är på 70% och arbetstiderna är kl. 14.30-20.30 under vardagar och 10.00-18.00 under helger. Under lov och röda dagar jobbar du dagtid. Vi ser gärna att du har möjlighet att börja omgående eller enligt överenskommelse. OM KUNDEN Vår kund bor cirka 10 minuter från centrala Örnsköldsvik med sin familj. Som personlig assistent kommer du att hjälpa henne med all hennes omvårdnad och finnas till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser. Det kan till exempel innebära att hjälpa henne vid matsituationer, hygien, kommunikation samt motivera till träning och lek. Hon tar sig oftast fram med hjälp av rullator och med stöd av dig. Vidare kommer du främst att vistas i hemmiljön men det är ett uppdrag där du får mycket frihet och där ni två kan hitta på roliga saker även utanför hemmet. Kunden är en tjej som tycker om när det händer saker runt omkring och uppskattar lika mycket en stund i lekparken som att du läser en bok för henne. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som är glad, positiv och lyhörd inför andras behov. För att trivas i rollen har du en förmåga att arbeta självständigt och kan ta egna initiativ. I gengäld erbjuds du ett stimulerande arbete i en familjär arbetsmiljö. Vissa förflyttningar som i och ur vagn sker i tjänsten och du bör därför inte ha några besvär i rygg och axlar. KRAV Körkort och tillgång till bil. Ej allergisk mot pälsdjur. MERITER Van med barn via arbete, skola eller privat. Erfarenhet av att använda bildstöd. Sysselsättningsgrad: 70%. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Werden Sie Teil unseres Vertriebsteams als Junior Partner Success Manager für die DACH-Region! Wir sind auf d.er Suche nach unserem nächsten Kollegen, der unserem erfolgreichen Team bei Clavister beitritt und uns dabei hilft, die Beziehungen zu unseren Partnern in der DACH-Region von unserem Hauptsitz in Örnsköldsvik aus zu stärken. As a Junior Partner Success Manager (PSM), you will play a key role in retaining and expanding business with our dedicated partners. Your focus will be on managing renewals, supporting partners and distributors, assisting with operational tasks, and qualifying incoming leads from marketing. You’ll work closely with Sales Managers and collaborate across teams to ensure a seamless partner experience. Most of your work will be done remotely using digital communication channels and phone calls, so being organized and structured is essential. If you're proactive, motivated, and passionate about cybersecurity and partner relationships, this role is for you! What You’ll Do Drive renewals and up-sell opportunities with existing customers. Ensure a smooth renewal process for partners and distributors. Manage run-rate tasks such as license inquiries and order processing. Build and nurture strong partner relationships. Handle incoming operational issues and support escalations. Be the customer advocate in discussions with our support team. Assist in executing marketing campaigns and promotional activities. Qualify and follow up on leads generated by marketing. Who You Are Highly organized with a structured approach to work. Positive, solution-oriented, and a strong team player. A self-starter who takes initiative and gets things done. A great communicator who fosters strong business relationships. Passionate about sales with a proactive, customer-focused mindset. Able to present progress and updates clearly to internal and external stakeholders. What You Bring Strong relationship-building and communication skills. Excellent written and verbal English and German skills (additional languages are a plus). Experience in the IT industry is preferred but not required. Experience in sales or partner management is preferred but not required. Proficiency in CRM systems and managing renewal business is preferred but not required. What We Offer At Clavister, we offer a dynamic and collaborative work environment where innovation and teamwork drive success. We believe that diversity strengthens us, and we embrace different backgrounds, perspectives, and experiences. Joining us means working alongside talented colleagues from around the world, tackling exciting global challenges, and contributing to a mission that matters—securing organizations with cybersecurity solutions made in Europe. We’re reviewing applications continuously—apply today and become part of our journey!
Trivs du i rollen som spindeln i nätet och har ett intresse för mäklaryrket? Vill du vara en viktig del av vårt engagerade team och ge våra kunder den bästa upplevelsen på marknaden? Svensk Fastighetsförmedling i Örnsköldsvik söker nu en mäklarkoordinator - välkommen med din ansökan! Svensk Fastighetsförmedling har sedan starten 1937 växt till ett av landets största mäklarföretag och förmedlar idag allt från bostäder till skog & lantbruk. Vi är därmed Sveriges största rikstäckande och oberoende mäklarkedja. Om tjänsten Som mäklarkoordinator kommer du att ha en nyckelroll i vår bobutik. Dina huvudsakliga uppgifter inkluderar att stötta mäklarna i försäljningsprocessen och att ge våra kunder en service utöver det vanliga. Du kommer också att ansvara för administrativa uppgifter, hantera kundkontakter, delta i inköpsprocesser och marknadsföring via sociala medier. Utöver det ansvarar du för att hålla bobutiken representativ och i gott skick. För att trivas i rollen ser vi att du är en person som tycker om att möta nya människor och som trivs i en miljö där försäljning är i fokus. Du bör ha en stark känsla för service, vara bekväm med att arbeta kreativt och kunna hantera flera uppgifter samtidigt. Vi ser också att du är självgående, ansvarsfull och har en positiv attityd. Vi söker dig som: Bor i Örnsköldsvik med omnejd Har gymnasial utbildning Har B-körkort Har erfarenhet av att arbeta med administration Meriterande: Eftergymnasial utbildning för mäklarassistent eller fastighetsmäklare Arbetat som fastighetsmäklare eller mäklarkoordinator Om oss: Svensk Fastighetsförmedling är Sveriges största rikstäckande och oberoende mäklarkedja. Hos oss blir du en del av ett engagerat team med 1250 kollegor som stöttar varandra och utvecklas tillsammans. Vi är stolta över att flera år i rad ha utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Som medarbetare erbjuds du löpande utbildningar, unika verktyg och möjligheten till delägarskap. Vårt fokus är att vara ledande idag och i framtiden. Läs mer om hur det är att jobba hos oss via jobb.svenskfast.se. Kontakt: Är du nyfiken och vill veta mer om tjänsten? Du är varmt välkommen att kontakta TA-Partner Vendela Ejdenwik på [email protected]. Notera att alla ansökningar sker via annonsen av GDPR-skäl. Vi ser fram emot att få din ansökan snarast då urvalet kommer att ske löpande. Start för tjänsten är enligt överenskommelse. Välkommen in med din ansökan! Läs mer om oss här https://jobb.svenskfast.se/ https://www.facebook.com/svenskfastkarriar/ https://www.instagram.com/livetpasvenskfast/
Vi på Northern Skill söker nu flertalet Däckmontörer/skiftare, för uppdrag på plats ute hos våra kunder i Örnsköldsvik! Planerad start för uppdraget är runt mitten på mars och förväntas pågå 4-6 veckor Som Däckmontör kommer du att ha följande ansvarsområden: Däckmontage: Du kommer att ansvara för att demontera och montera däck på kundernas bilar ( Du kör in bilen i verkstaden ) Däckservice: Det kan förekomma däckreparationer Kundservice: Ge våra kunder en högklassig service genom att svara på deras frågor och ta väl hand om dom Säkerhet: Utföra ditt jobb efter arbetsplatsens säkerhetsrutiner För att vara framgångsrik i rollen som Däckmontör är följande meriterande men inte ett krav: Erfarenhet av däckmontage och service. Kunskap om däcktyper, däckdimensioner och däckmönster. Förmåga att använda däckmaskiner och balanseringsutrustning. Ha ett vaket säkerhetstänk. Utmärkt kundserviceförmåga. Fysiskt stark och kapabel att lyfta och hantera däck och utrustning. Ansvarstagande och noggrann i arbetsutförandet. B-körkort är ett krav ( Manuell växel ) Arbetstider 07-16, Måndag till Fredag Ta chansen och sök för ett jobb med mycket fart där du samtidigt får jobba fysiskt! Har du inget flashigt CV så funkar det ändå men skriv då gärna lite kort om vem du är och vad du kan.
Vi söker nu en lagbas till vårt team som arbetar med anläggning och trädgårdsskötsel i Örnsköldsvik. Den huvudsakliga arbetsuppgiften är att leda och kvalitetssäkra det dagliga arbetet avseende skötsel av utemiljön. I rollen kommer det även finnas möjlighet att utforma förslag på nya utemiljöer. I rollen som lagbas ingår att samordna och arbetsleda personalen. Genom rondering och kontinuerlig dialog med kunden säkerställer du att arbetet håller en hög standard och utförs enligt avtal. Mer administrativa sysslor som ingår i tjänsten är planering, inköpshantering, räkna på jobb, tidrapportering, etc. Du arbetar även i produktionen som en del av arbetslaget med de sysslor som uppkommer. För denna tjänst söker vi en engagerad och kommunikativ person med erfarenhet av en arbetsledande position inom den gröna sektorn. Du har en relevant 2-årig trädgårdsutbildning eller motsvarande kompetens och har erfarenhet av att arbeta praktiskt med trädgårdsanläggning- och skötsel. Du behöver god datavana och körkort B. Fortsättningsvis ser vi att du är en naturlig organisatör som på ett strukturerat sätt arbetar lösningsorienterat för att lösa hastigt uppkomna problem. Vi värdesätter god samarbetsförmåga, ansvarstagande och kvalitetsmedvetenhet. Under arbetstoppar har du inga problem med att hålla många bollar i luften. För rätt person erbjuder vi en anställning i ett av branschens ledande företag med en framgångsrik verksamhet och kompetenta medarbetare. Vi har en stark organisation på plats med ett sammansvetsat team och söker dig som brinner för utemiljö. Vi kommer att kalla till intervju löpande och vill därför tipsa dig om att skicka in din ansökan så snart som möjligt
Vi på Omexom växer! På Omexom brinner vi för energiomställningen och nu behöver vi förstärka vårt reservkraftsteam i Örnsköldsvik med en tekniker. På Omexom bygger, driftar och underhåller vi kritisk infrastruktur inom reservkraft, eldistribution, energilagring, e-mobility, järnvägssystem och belysning. Som tekniker är du med och gör energiomställningen möjlig. Bli en del av vårt team! OM ROLLEN Som tekniker inom Omexom Reservkraft arbetar du med olika reservkraftsanläggningar ute hos kund. Projekten är belägna i hela Sverige; från Malmö till Kiruna. Dina huvudsakliga ansvarsområden är: Service av befintliga reservkraftsanläggningar hos kund Felsökning och problemlösning av reservkraftsanläggningar Driftsättning av reservkraftsaggregat Automatikbyten på reservkraftsanläggningar Inledningsvis ges du möjlighet att arbeta parallellt med erfarna tekniker för att successivt växa in i rollen. Du rapporterar till teknikchefen inom Omexom Reservkraft i Örnsköldsvik. Tjänsten är placerad i Örnsköldsvik och resor förekommer i hela Sverige. DIN PROFIL För att bli framgångsrik i rollen som tekniker bör du ha en gymnasieutbildning inom teknik, el, styr- eller reglerteknik. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet och kunskaper inom elkraftsystem. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av reservkraft, UPS, likriktaranläggningar, ställverk samt kunskap inom PLC. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift samt har goda kunskaper i officepaketet samt innehar B körkort. Som person gillar du utmaningar och är glad, positiv och nyfiken. Du har förmågan att arbeta strukturerat och noggrant samtidigt som du klarar av att hantera pressade situationer och att arbeta självständigt. Mot kunder, leverantörer och kollegor är du serviceminded och ödmjuk. VI ERBJUDER På Omexom är medarbetarna företagets absolut viktigaste resurs. Hos oss ges du som medarbetare möjlighet till kompetensutveckling och delaktighet. Vi erbjuder ett konkurrenskraftigt förmånspaket; friskvårdsbidrag, tjänstepension ITP, arbetstidsförkortning, sjukvårdsförsäkring med mera. Vi har kollektivavtal med Installatörsföretagen. Tjänsten som tekniker är en tillsvidareanställning med tillträde snarast möjligt. Placeringsort är Örnsköldsvik. ANSÖKAN Vi ser fram emot din ansökan senast 16 mars 2025. Vänta inte med att skicka in din ansökan då urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningarna via mail med hänsyn till GDPR. Har du frågor är du välkommen att höra av dig till Maud Vestberg; 070-210 10 78, [email protected] OM OMEXOM Omexom levererar tjänster genom hela värdekedjan inom energidistribution och verkar för att det moderna samhället ska fungera så bra som möjligt. Idag finns Omexom i 39 länder, till största del i Europa, men även i länder som Nya Zeeland, USA, Mocambique och i Brasilien. I Sverige har vi kontor från Umeå till Malmö. Total omsättning för Omexom globalt är över 57 miljarder SEK. Omexom är ett varumärke inom VINCI Energies som är en del av VINCI - en stor global koncern med över 220 000 medarbetare världen över. VINCI Energies är verksamma inom industri-, infrastruktur-, och ict-segmenten. I Sverige har VINCI Energies över 2500 anställda och representerat av varumärkena Omexom, Axians, Building Solutions och Actemium. www.omexom.se
Vi på Omexom växer! På Omexom brinner vi för energiomställningen och nu behöver vi förstärka vårt team i Örnsköldsvik med en konstruktör. På Omexom bygger, driftar och underhåller vi kritisk infrastruktur inom reservkraft, eldistribution, energilagring, e-mobility, järnvägssystem och belysning. Som tekniker är du med och gör energiomställningen möjlig. Bli en del av vårt team! OM ROLLEN Som konstruktör ansvarar du för att säkerställa att reservkraftsystem konstrueras och installeras enligt teknisk kravspecifikation samt med kvalitet. Producera tillverkningsunderlag Bereda för mekaniska installationer i kundens anläggning Inköp av material och tjänster Stöd till installationsmontörer ute på anläggning Ta fram anbud tillsammans med projektledare och teknikteam Som konstruktör rapporterar du till teknikchefen inom Omexom Reservkraft i Örnsköldsvik. Tjänsten är placerad i Örnsköldsvik med möjlighet till hybridarbete. Resor är förekommande. DIN PROFIL För att bli framgångsrik i rollen som konstruktör har du en teknisk gymnasieutbildning med inriktning mot mekanik. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som anläggningsinstallatör alternativt projektör. Vidare är det meriterande om du har kunskaper i CAD system. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift samt har goda kunskaper i officepaketet samt innehar B körkort. Som person gillar du utmaningar och är glad, positiv och nyfiken. Du har förmågan att arbeta strukturerat och noggrant samtidigt som du klarar av att hantera pressade situationer och att arbeta självständigt. Att skapa goda relationer är en styrka som du har samt mot kunder, leverantörer och kollegor är du serviceminded och ödmjuk. VI ERBJUDER På Omexom är medarbetarna företagets absolut viktigaste resurs. Hos oss ges du som medarbetare möjlighet till kompetensutveckling och delaktighet med stort inflytande vid beslut som påverkar. Vi erbjuder ett konkurrenskraftigt förmånspaket; friskvårdsbidrag, tjänstepension ITP, arbetstidsförkortning, sjukvårdsförsäkring med mera. Vi har kollektivavtal med Installatörsföretagen. Tjänsten som konstruktör är en tillsvidareanställning med tillträde snarast möjligt. Placeringsort är Örnsköldsvik och vi tillämpar hyrbidarbete. ANSÖKAN Vi ser fram emot din ansökan senast 16 mars 2025. Vänta inte med att skicka in din ansökan då urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningarna via mail med hänsyn till GDPR. Har du frågor är du välkommen att kontakta Maud Vestberg; 070-210 10 78, [email protected] OM OMEXOM Omexom levererar tjänster genom hela värdekedjan inom energidistribution och verkar för att det moderna samhället ska fungera så bra som möjligt. Idag finns Omexom i 39 länder, till största del i Europa, men även i länder som Nya Zeeland, USA, Mocambique och i Brasilien. I Sverige har vi kontor från Umeå till Malmö. Total omsättning för Omexom globalt är över 57 miljarder SEK. Omexom är ett varumärke inom VINCI Energies som är en del av VINCI - en stor global koncern med över 220 000 medarbetare världen över. VINCI Energies är verksamma inom industri-, infrastruktur-, och ict-segmenten. I Sverige har VINCI Energies över 2500 anställda och representerat av varumärkena Omexom, Axians, Building Solutions och Actemium. www.omexom.se
Vi på Omexom växer! På Omexom brinner vi för energiomställningen och nu behöver vi förstärka vårt team i Örnsköldsvik med en konstruktör. På Omexom bygger, driftar och underhåller vi kritisk infrastruktur inom reservkraft, eldistribution, energilagring, e-mobility, järnvägssystem och belysning. Som tekniker är du med och gör energiomställningen möjlig. Bli en del av vårt team! OM ROLLEN Som konstruktör ansvarar du för att säkerställa att reservkraftsystem konstrueras enligt teknisk kravspecifikation med kvalitet- där tex kontrollanläggning, ställverk och reläskyddsfunktioner ingår. Producera tillverkningsunderlag Bereda för elektriska installationer i kundens anläggning Inköp av material och tjänster Stöd till tekniker ute på fält Ta fram anbud tillsammans med projektledare och teknikteam Som konstruktör rapporterar du till teknikchefen inom Omexom Reservkraft i Örnsköldsvik. Tjänsten är placerad i Örnsköldsvik med möjlighet till hybridarbete. Resor är förekommande. DIN PROFIL För att bli framgångsrik i rollen som elkonstruktör har du en gymnasieutbildning med inriktning mot el. Vi ser att du har kunskaper med att arbeta i CAD system. Det är meriterande om du har erfarenhet av PLC system och om du tidigare har arbetat som konstruktör eller tekniker inom elkraft. Vidare är det meriterande om du har en ingenjörsutbildning med inriktning elektronik, automation, elkraft eller motsvarande kunskaper inhämtade på annat sätt. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift samt har goda kunskaper i officepaketet samt innehar B körkort. Som person gillar du utmaningar och är glad, positiv och nyfiken. Du har förmågan att arbeta strukturerat och noggrant samtidigt som du klarar av att hantera pressade situationer och att arbeta självständigt. Att skapa goda relationer är en styrka som du har samt mot kunder, leverantörer och kollegor är du serviceminded och ödmjuk. VI ERBJUDER På Omexom är medarbetarna företagets absolut viktigaste resurs. Hos oss ges du som medarbetare möjlighet till kompetensutveckling och delaktighet med stort inflytande vid beslut som påverkar. Vi erbjuder ett konkurrenskraftigt förmånspaket; friskvårdsbidrag, tjänstepension ITP, arbetstidsförkortning, sjukvårdsförsäkring med mera. Vi har kollektivavtal med Installatörsföretagen. Tjänsten som konstruktör är en tillsvidareanställning med tillträde snarast möjligt. Placeringsort är Örnsköldsvik och vi tillämpar hyrbidarbete. ANSÖKAN Vi ser fram emot din ansökan senast 16 mars 2025. Vänta inte med att skicka in din ansökan då urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningarna via mail med hänsyn till GDPR. Har du frågor är du välkommen att kontakta Maud Vestberg; 070-210 10 78, [email protected] OM OMEXOM Omexom levererar tjänster genom hela värdekedjan inom energidistribution och verkar för att det moderna samhället ska fungera så bra som möjligt. Idag finns Omexom i 39 länder, till största del i Europa, men även i länder som Nya Zeeland, USA, Mocambique och i Brasilien. I Sverige har vi kontor från Umeå till Malmö. Total omsättning för Omexom globalt är över 57 miljarder SEK. Omexom är ett varumärke inom VINCI Energies som är en del av VINCI - en stor global koncern med över 220 000 medarbetare världen över. VINCI Energies är verksamma inom industri-, infrastruktur-, och ict-segmenten. I Sverige har VINCI Energies över 2500 anställda och representerat av varumärkena Omexom, Axians, Building Solutions och Actemium. www.omexom.se
Vi på Omexom växer! På Omexom brinner vi för energiomställningen och nu behöver vi förstärka vårt reservkraftsteam i Örnsköldsvik med en projektledare. På Omexom bygger, driftar och underhåller vi kritisk infrastruktur inom eldistribution, energilagring, e-mobility, järnvägssystem och belysning. Som projektledare är du med och gör energiomställningen möjlig. Bli en del av vårt team! OM ROLLEN Som projektledare ansvarar du för genomförande av projekt från kalkyl till avslut utefter en fastlagd projektprocess. Projekten är totalentreprenader med ABT06 som huvudsakliga kontraktsform och projekten varierar i både komplexitet och storlek. Storleken på projekten ligger mellan 0,5 och 40 miljoner i omsättning och du ansvarar för att genomföra projekten tillsammans med egna anställda såväl som externa underentreprenörer. Projekten är belägna i hela Sverige. Dina huvudsakliga ansvarsområden är bland annat: De ekonomiska resultaten med löpande uppföljning. Projektens tekniska framdrift och optimal planering; inköp av material och tjänster. Säkerställa att projektens leveranser sker med rätt kvalité, vid rätt tidpunkt och till kalkylerade kostnader. Identifiera, analysera och hantera risker som kan påverka projektets framgång samt se över åtgärder och uppföljning. Fakturering. Löpande dialog med kunder, teknikchef och underleverantörer. Resursplanering samt upprätta tidsplaner tillsammans med teknikchef. Anbud- och kravhanteringsarbete i samråd med teknikchef och projektteam. Som projektledare rapporterar du till affärsenhetschefen inom Omexom Reservkraft i Örnsköldsvik. Support av intern controller och övriga stödfunktioner är en självklarhet. Tjänsten är placerad i Örnsköldsvik med möjlighet till hybridarbete. Resor är förekommande. DIN PROFIL För att bli framgångsrik i rollen som projektledare ser vi att du har en avslutad högskoleexamen inom elkraft eller liknande alternativt en utbildning på lägst gymnasial nivå inom teknik och minst tre års erfarenhet som arbetsledare i fält eller minst sju års erfarenhet av arbete som elektriker eller motsvarande. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift samt har goda kunskaper i officepaketet samt innehar B körkort. Det är meriterande om du har erfarenhet av större anläggningsprojekt, reservkraft, entreprenadjuridik samt offentliga upphandlingar. Inledningsvis ges du möjlighet att arbeta parallellt med erfarna projektledare för att succesivt växa in i rollen. Som person trivs du i en händelserik och dynamisk miljö. Du älskar att vinna affärer och driva projekt. Med god analytisk förmåga ser du vad som behöver göras och har drivkraften att genomföra det. Du kommunicerar på ett tydligt och effektivt sätt med dina intressenter och driver ditt projektteam med stort engagemang mot uppsatta mål. Vidare är du flexibel i ditt arbetssätt, stresstålig och kan med en god struktur ha "många bollar i luften". VI ERBJUDER På Omexom är medarbetarna företagets absolut viktigaste resurs. Hos oss ges du som medarbetare möjlighet till kompetensutveckling och delaktighet med stort inflytande vid beslut som påverkar. Vi erbjuder ett konkurrenskraftigt förmånspaket; friskvårdsbidrag, tjänstepension ITP, arbetstidsförkortning, bilpolicy, sjukvårdsförsäkring med mera. Vi har kollektivavtal med Installatörsföretagen. Tjänsten som projektledare är en tillsvidareanställning med tillträde snarast möjligt. Placeringsort är Örnsköldsvik och vi tillämpar hybridarbete. ANSÖKAN Vi ser fram emot din ansökan senast 15 mars 2025. Vänta inte med att skicka in din ansökan då urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningarna via mail med hänsyn till GDPR. OM OMEXOM Omexom levererar tjänster genom hela värdekedjan inom energidistribution och verkar för att det moderna samhället ska fungera så bra som möjligt. Idag finns Omexom i 39 länder, till största del i Europa, men även i länder som Nya Zeeland, USA, Mocambique och i Brasilien. I Sverige har vi kontor från Umeå till Malmö. Total omsättning för Omexom globalt är över 57 miljarder SEK. Omexom är ett varumärke inom VINCI Energies som är en del av VINCI - en stor global koncern med över 220 000 medarbetare världen över. VINCI Energies är verksamma inom industri-, infrastruktur-, och ict-segmenten. I Sverige har VINCI Energies över 2500 anställda och representerat av varumärkena Omexom, Axians, Building Solutions och Actemium. www.omexom.se
Vi på Omexom växer! På Omexom brinner vi för energiomställningen och nu behöver vi förstärka vårt reservkraftsteam iÖrnsköldsvik med en Business Unit Manager.På Omexom bygger, driftar och underhåller vi kritisk infrastruktur inom eldistribution, energilagring, e-mobility, järnvägssystem och belysning. Som chef är du med och gör energiomställningen möjlig. Bli en del av vårt team! OM ROLLENSomBusiness Unit Manager på Omexom Reservkraft levererar du och ditt team framtidens energilösningar. Med fokus på lönsam tillväxt och utveckling får du i enlighet med koncernens affärskultur, processer, rutiner och värderingar driva och utveckla affärsenheten i Örnsköldsvik.Som Business Unit Manager leder du ett växande team med kompetens inom projektledning, projektering ochmontering samt en gruppchef.Förutom att du ansvarar för att skapa en hälsosam, välkomnande kultur och hållbar arbetsmiljö för din personal är enhetens tillväxt avgörande för att ge medarbetarna utvecklande och intressanta arbetsuppgifter. Därför har du ett starkt fokus på att upprätthålla goda relationer med befintliga kunder och leverantörer samtidigt som du löpande identifierar nya kunder och affärsmöjligheter för enheten.Som Business Unit Manager rapporterar du till Business Area Director i Stockholm och är en del av affärsområdet Power's ledningsgrupp. Vidaresamverkar du med andra affärsenhetschefer inom koncernen för utveckla affären och vårt erbjudande till våra kunder och kandidater.DIN PROFILFör att bli framgångsrik i rollen som Business Unit Manager behöver du ha med dig minst 3 års erfarenhet som chef med kund-, personal- och budgetansvar alternativt 3 års erfarenhet som teamledare/projektledare eller 5 års erfarenhet som arbetsledare/platschef i fält. Det är meriterande om du har drivit verksamheter inom reservkraft-,energi- eller entreprenadbranschen.Vidare har du med dig en teknisk utbildning lägst på gymnasienivå. Det är meriterande om du har gåtten utbildning inom elkraft på högskolenivå. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift samt har god datorvana och B körkort.Som person trivs du i en dynamisk miljö och kan arbeta både operativt och strategiskt. Som Business Unit Manager är du analytisk och har en förmåga att kunna anpassa ditt ledarskap mellan att vara en empatisk ledare, en strukturerad chef som är van att följa processer samt en säljare som älskar att driva och vinna affärer. Som en resultatinriktad lagspelare bygger du lätt relationer och har en utpräglad förmåga att se vad som behöver göras och drivkraften att genomföra det.VI ERBJUDER På Omexom är medarbetarna företagets absolut viktigaste resurs. Hos oss ges du som medarbetare möjlighet till kompetensutveckling och delaktighet med stort inflytande vid beslut som påverkar. Vi erbjuder ett konkurrenskraftigt förmånspaket; friskvårdsbidrag, tjänstepension ITP, arbetstidsförkortning, bilpolicy, sjukvårdsförsäkringmed mera. Placeringsort är Örnsköldsvik alternativt Umeå. ANSÖKAN Vi ser fram emot din ansökan senast 28 februari 2025. Vänta inte med att skicka in din ansökan då urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.Vi tar inte emot ansökningarna via mail med hänsyn till GDPR. OM OMEXOM Omexom levererar tjänster genom hela värdekedjan inom energidistribution och verkar för att det moderna samhället ska fungera så bra som möjligt. Idag finns Omexom i 39 länder, till största del i Europa, men även i länder som Nya Zeeland, USA, Mocambique och i Brasilien. I Sverige har vi kontor från Umeå till Malmö. Total omsättning för Omexom globalt är över 57 miljarder SEK. Omexom är ett varumärke inom VINCI Energies som är en del av VINCI - en stor global koncern med över 220 000 medarbetare världen över. VINCI Energies är verksamma inom industri-, infrastruktur-, och ict-segmenten. I Sverige har VINCI Energies över 2500 anställda och representerat av varumärkena Omexom, Axians, Building Solutions och Actemium. www.omexom.se
Välj ett jobb för att visa detaljer