Lediga jobb i Oskarshamn
Sök totalt 116 lediga jobb i Oskarshamn
Är du en person som värdesätter flexibilitet och ansvarstagande samtidigt som du har en fallenhet för ordning och reda? Är du dessutom en bilentusiast som alltid strävar efter att erbjuda den bästa servicen? Då har vi det perfekta jobbet för dig! Vilka är Måltidsfabriken? Måltidsfabriken AB är ett företag som idag erbjuder måltidsservice till offentlig sektor och privata företag. Med verksamhet etablerad i 18 orter runt om i Sverige befinner vi oss i en mycket expansiv fas. Vårt företag utför främst måltidstransporter åt kommuner där vi har regelbundna transporter som kräver en hög grad av självständighet och eget ansvar. Vi söker nu efter en person som vill vara en del av vårt team och utföra dessa transporter på ett noggrant och effektivt sätt. Du kommer att spela en avgörande roll i att säkerställa högsta kvalitet i våra leveranser och följa ett schema anpassat efter våra kunders behov. Erfarenhet av måltidsleveranser är meriterande men inget krav. Vi söker en kandidat som uppfyller följande krav: Ansvarstagande och plikttrogen med en stark arbetsmoral och förmåga att utföra uppgifter till högsta standard. Har en förmåga för att hantera flera bollar samtidigt och trivs med att lösa utmaningar. Drivs av att arbeta i högt tempo och trivs med en dynamisk arbetsmiljö. Följer processer och rutiner noggrant och effektivt för att säkerställa en smidig verksamhet. Flexibel för att hantera förändringar och snabbt anpassa sig till nya situationer. Fysiskt kapabel med förmågan att hantera tunga lyft om det behövs. Innehavare av ett giltigt B-körkort för manuell växellåda. Detta är en timanställning med möjlighet till utökning och förlängning. Vi söker någon som är flexibel, pålitlig och ansvarsfull, och som alltid sätter kunden i första hand. Om du tror att du är rätt person för denna position och vill vara en del av vårt team, tveka inte att skicka in din ansökan!
Saft-koncernen är ledande inom forskning, utveckling och tillverkning av högteknologiska batterier för industri-, kommunikations-, rymd- och försvarsapplikationer. Koncernen har drygt 4,000 anställda, 31 säljkontor runt om i världen och 16 tillverkande enheter. Saft är ett helägt dotterbolag till TotalEnergies som är ett stort världsomspännande bolag inom energibranschen. På Saft i Oskarshamn arbetar drygt 450 medarbetare som utvecklar, producerar och levererar produkter och tjänster till kunder över hela världen. Vi på Saft i Oskarshamn har en tydlig vision som sträcker sig till år 2040, där automatisering är ett centralt ledord. Nu vill vi förstärka vårt team med en ny medarbetare inom automation! Brinner du för produktionsförbättringar, automation och vill skapa en störningsfri effektiv produktion i världsklass - samtidigt som du utvecklar dig själv och ditt team? Då kanske du är den automationsingenjör som vi nu söker. I denna roll får du möjlighet att arbeta brett inom området automatisering. Du förväntas ha goda kunskaper inom automation och programmering samt viss robotkunskap och elkonstruktion. Dina arbetsuppgifter Projektleda flera parallellt pågående industriella automatiseringsprojekt inom maskin- och robotutrustningar samt processutrustningar Driva våra automatiseringsprocesser framåt genom att utmana tekniken och hitta nya spännande och innovativa lösningar som bidrar till kostnadseffektivitet i vår produktionsprocess Agerar som expert och kompetensbärare inom automatisering och följer aktivt utvecklingen inom området Ansvarar för projekt med olika tidsplaner från några månader till ett par år, som projektledare har du budgetansvar för investeringskostnaden och planerar projektets tidsplaner Stöttar vår dagliga verksamhet genom olika uppdrag och ärenden För att trivas i rollen är det viktigt att du har lätt för att leda och delegera. Du drivs av att skapa effektiva team och har lätt för att få människor i din närhet att arbeta mot gemensamma mål samtidigt som du växer i din nya roll. Vi söker dig som Du som söker tjänsten är en positiv, driven, strukturerad och problemlösningsorienterad med ett genuint tekniskt intresse. Du lägger stort värde i att vara uppdaterad inom den ständigt pågående tekniska utvecklingen. Följande saker passar också in på dig och din profil: Du tycker om att testa ny teknik Har lätt för att se breda strategier omvandlas till tydliga och specifika mål Ser till att alla i ditt team förstår och arbetar mot gemensamt uppsatta mål Är tydlig i din kommunikation och har lätt för att skapa samt bibehålla relationer Du har goda kunskaper inom automation Uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska såväl som på vårt koncernspråk engelska Vi ser att du har vidareutbildning inom relevant tekniskt område samt att du helst har några års arbetslivserfarenhet av att leda/delta i projekt mot specialmaskiner/robotceller/processutrustning. Vi tillämpar löpande urval, så vänta inte med din ansökan. Rekryteringsprocessen pausas under semesterveckorna v.29–32. För en säker och trygg arbetsmiljö tillämpar vi drogtester och bakgrundskontroller i samband med nyanställning.
Vill du bli en del av ett tryggt och växande företag inom färdtjänst och samhällsnytta? Växjö Safety Taxi AB söker nu fler engagerade taxiförare som vill ingå i vårt team i Oskarshamn. Vi söker både dig som vill arbeta heltid, deltid eller vid behov (extra vid sjukdom, ledighet och helger). Vi är ett seriöst och växande bolag med fokus på trygg service, punktlighet och professionellt bemötande. Nu behöver vi förstärka vårt team inför ökad trafikvolym. Placeringsort: Oskarshamn Anställningsformer: Heltid Deltid Behovsanställning (extra) Arbetstider: Skiftarbete förekommer – både dag, kväll, natt och helg. Arbetstiderna planeras i förväg enligt schema. Kvalifikationer: Giltig taxiförarlegitimation (TFL) Goda kunskaper i svenska (tal och förståelse) Punktlig, serviceinriktad och pålitlig Erfarenhet är meriterande, men inget krav Vi erbjuder: En trygg anställning i ett växande företag God arbetsmiljö med stöd från trafikledning Trygga anställningsvillkor Tjänstepension betalas enligt avtal Möjlighet att växa inom företaget Ansökan: Skicka din ansökan med CV till: [email protected] Urval sker löpande – vänta inte med att höra av dig!
Om företaget NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Tjänstebeskrivning För kunds räkning söker vi nu efter personer som vill vara en del av ett innovativt projekt vid OKG kärnkraftverk i Oskarshamn och sätt ditt avtryck på framtidens energilandskap. Utvecklas inom industrin, jobba med banbrytande teknik och bli en nyckelspelare i ett dynamiskt team. Ta chansen att påverka och sök nu! Som demonterings- och rivningsarbetare kommer du att arbeta med att demontera och riva delar av OKG kärnkraftverk, med fokus på säkerhet och effektivitet, under ledning av en arbetsledare. Du ansvarar för att säkerställa att alla arbetsmoment utförs enligt de uppsatta riktlinjerna och bidrar aktivt till att projektet fortskrider inom tidsramarna. Du kommer att samarbeta med kollegor för att lösa tekniska utmaningar och implementera innovativa lösningar, allt medan du upprätthåller en hög standard av säkerhet och precision. Denna roll erbjuder en unik möjlighet att utveckla din kompetens inom industrin, samtidigt som du spelar en avgörande roll i ett historiskt projekt som formar framtidens energilandskap. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet från industrisektorn och ett starkt säkerhetstänk. Du är noggrann och följer rutiner samt har god arbetsmoral och förmåga att arbeta efter instruktioner. Ett B-körkort och egen bil är ett krav, liksom god svenska i tal och skrift. För att få tillträde till OKG krävs ett rent brottsregister. Behärskar du travers, lift, truck, svetsning eller mekaniskt underhåll är det en fördel. Du har kanske tidigare arbetat som betongarbetare, snickare, hantverkare eller svetsare och har en förståelse för dessa processer. Meriterande Det är meriterande om du bor nära Oskarshamn, eller inte har problem med att pendla, och har tidigare erfarenhet från arbete på kärnkraftverk. Har du arbetat med avancerad teknisk utrustning kan det ge dig en fördel i urvalsprocessen. Erfarenhet från rivningsprojekt och tunga industriuppgifter är också värdefullt. Kompetens inom strålskyddsteknik, logistik eller betongarbete är ytterligare plus i kanten. Låter detta intressant? Har du frågor, så tveka inte att ringa konsultchef Viktor Lilja på telefon 079-5594049, alternativt skicka ett mail till [email protected] Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Dock senast 10/8 2025 Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.
Välkommen till öarnas och sjöarnas plats! Här i Oskarshamn kan du uppleva lugnet i värmen och tryggheten och finna din energi i närheten och gemenskapen. Vi är stolta över att vara landets fjärde örikaste kommun, med över 6 000 öar i vår skärgård och i våra 500 sjöar. Oavsett om du söker avkoppling eller äventyr, så har Oskarshamn något att erbjuda. Med havet som fond och barrdoft runt hörnet är det lätt att förälska sig och slå sig till ro. I Oskarshamn kan du växa och utvecklas. Med stora arbetsgivare inom industri och teknik, drivna entreprenörer och småföretagare, erbjuder Oskarshamn ett välmående näringsliv och spännande möjligheter. Närheten mellan landsbygd, stad, hav och skog ger alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar. Välkommen att kasta ankar i Oskarshamns kommun. Vill du arbeta med att motivera och stödja individer till ett självständigt liv? Drivs du av att få andra människor att växa? Vill du arbeta med personer som har en funktionsnedsättning? Då är du välkommen att söka till oss! Till området Omsorg för personer med Funktionsnedsättning (OF) söker vi en omsorgsassistent med placering på Humleplan som är en gruppbostad för vuxna 9§9 LSS. ARBETSUPPGIFTER Som omsorgsassistent har du i uppdrag att ge service till personer med funktionsnedsättning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter handlar om att tillgodose våra brukares behov av omsorg, vård och bemötande. Du utgår från brukarnas individuella förutsättningar grundat på individens behov och intresse som är formulerat i genomförandeplan. I ditt uppdrag deltar du i alla förekommande arbetsuppgifter. Det kan exempelvis handla om förflyttningar, personlig hygien och medicinering på delegation av legitimerad personal. Tunga lyft och dokumentation är ett återkommande inslag. I uppdraget ingår ibland ensamarbete. Som en av oss deltar du självklart i vår kvalitetssäkring, verksamhets- och kompetensutveckling. Du har din placering på Humleplan men kan komma att göra arbetspass i andra verksamheter inom OF i Oskarshamns kommun. KVALIFIKATIONER Du har en undersköterskeexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom området funktionsnedsättning/psykiatri och/eller en vidareutbildning i alternativ kommunikation. Vi önskar också att du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med målgruppen och du behöver ha kunskap och förståelse för brukarens behov. B-körkort är nödvändigt samt att du är tydlig i din kommunikation i tal och skrift på svenska. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi söker dig som är: · tydlig och trygg med tillhörande lågaffektivt förhållningssätt. · en social lagspelare med förmåga att bygga goda relationer. · strukturerad och motiverad av utveckling med brukarna i fokus. · lösningsfokuserad, självständig och kan ta egna initiativ. · flexibel, du kan rätta dig efter rådande omständigheter. · erfaren i kontaktmannaskap och har erfarenhet av att skapa genomförandeplaner och planera för brukare. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal. Löpande rekrytering sker och provanställning kan förekomma. För att kunna bli aktuell för en anställning behöver du kunna visa upp följande utdrag ur belastningsregistret: Kontroll av egna uppgifter. Detta hittar du under: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Du som söker och är intresserad av tjänsten, ansök redan nu om utdraget. Språktester kan förekomma som en del av rekryteringsprocessen. Läs mer om språktester här: https://www.oskarshamn.se/rekryteringsprocessen Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst. Läs gärna mer på https://oskarshamn.com/ Kika gärna på vår fina film om vår stad: https://youtu.be/_T9Cy0C-H_o
Välkommen till öarnas och sjöarnas plats! Här i Oskarshamn kan du uppleva lugnet i värmen och tryggheten och finna din energi i närheten och gemenskapen. Vi är stolta över att vara landets fjärde örikaste kommun, med över 6 000 öar i vår skärgård och i våra 500 sjöar. Oavsett om du söker avkoppling eller äventyr, så har Oskarshamn något att erbjuda. Med havet som fond och barrdoft runt hörnet är det lätt att förälska sig och slå sig till ro. I Oskarshamn kan du växa och utvecklas. Med stora arbetsgivare inom industri och teknik, drivna entreprenörer och småföretagare, erbjuder Oskarshamn ett välmående näringsliv och spännande möjligheter. Närheten mellan landsbygd, stad, hav och skog ger alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar. Välkommen att kasta ankar i Oskarshamns kommun. Äldreomsorgen är förvaltningens största område med ansvar för särskilda boende, gruppboende, korttidsboende, trygghetsboende, hemtjänst, anhörigstöd, träffpunkt och myndighetshandläggning. Vi arbetar efter socialförvaltningens löften där vi lovar att möta dig och dina anhöriga i din situation och sätta dina behov i centrum. Att bemöta dig respektfullt och professionellt. Att vara ett tryggt stöd med kontinuitet i vårt arbete och att värna om din delaktighet samt personal som samarbetar för ditt bästa och som är lätta att nå. På Nyhem i Kristdala finns fyra särskilda boenden. Nu söker vi en vikarierande undersköterska till oss. Du kommer att ingå i ett arbetslag med en enhetschef, personalplanerare, undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Tillsammans bedrivs ett nära teamsamarbete med sjuksköterska, sjukgymnast, arbetsterapeut samt distriktsläkare. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som undersköterska är du direkt underställd enhetschefen. Arbetet består av att verkställa beviljade omsorgsinsatser och serviceinsatser enligt Socialtjänstlagen (SoL) och hälso/sjukvårdsinsatser enligt Hälso-sjukvårdslagen (HSL). Nyhem är ett särskilt boende där du tillsammans med övrig personal verkställer beviljade insatser för omsorg, vård och service till personer bosatta i det egna hemmet. Arbetsuppgifterna är skiftande, det kan handla om personlig omvårdnad, aktiviteter, städ och inköp av mat. Vi håller på att utveckla ett arbetssätt där vardagsrehabilitering och aktivering för de som bor på Nyhem. Detta ska vara en naturlig del i vardagen. I uppdraget ingår det även att vara kontaktman samt att upprätta genomförandeplaner. Vidare ingår det att ge medicin enligt delegering. Det kan även förekomma andra sjukvårdsuppgifter på delegering av sjuksköterska. Värdegrunden i socialtjänstlagen är ett viktigt verktyg i vår arbetsgrupp. Vår utgångspunkt är alltid den enskilde och dennes välmående. För kännedom finns det en katt på boendet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska, gärna med erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du arbetat inom äldreomsorgen tidigare. Likaså erfarenhet gällande demens och/eller psykiatri. Som person är du öppen, trygg i dig själv och har en professionell framtoning. Du har en analytisk förmåga och är positiv. Du har god förmåga att se helheten och varje enskild individs förutsättningar och behov. Du är lyhörd, har god samarbetsförmåga och är flexibel och har lätt för att anpassa dig till rådande omständigheter. Du trivs i en verksamhet med högt tempo och arbetsglädje. Dokumentation är ett återkommande inslag via våra datasystem varför du behöver kunna kommunicera väl i tal och skrift på svenska. Vi lägger även stor vikt på personlig lämplighet. ÖVRIGT Löpande rekrytering tillämpas så tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För att kunna bli aktuell för en anställning behöver du kunna visa upp följande utdrag ur belastningsregistret: Kontroll av egna uppgifter. Detta hittar du under: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Du som söker och är intresserad av tjänsten, ansök redan nu om utdraget. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst. Läs gärna mer på https://oskarshamn.com/ Kika gärna på vår fina film om vår stad: https://youtu.be/_T9Cy0C-H_o
Välkommen till öarnas och sjöarnas plats! Här i Oskarshamn kan du uppleva lugnet i värmen och tryggheten och finna din energi i närheten och gemenskapen. Vi är stolta över att vara landets fjärde örikaste kommun, med över 6 000 öar i vår skärgård och i våra 500 sjöar. Oavsett om du söker avkoppling eller äventyr, så har Oskarshamn något att erbjuda. Med havet som fond och barrdoft runt hörnet är det lätt att förälska sig och slå sig till ro. I Oskarshamn kan du växa och utvecklas. Med stora arbetsgivare inom industri och teknik, drivna entreprenörer och småföretagare, erbjuder Oskarshamn ett välmående näringsliv och spännande möjligheter. Närheten mellan landsbygd, stad, hav och skog ger alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar. Välkommen att kasta ankar i Oskarshamns kommun. Äldreomsorgen är förvaltningens största område med ansvar för särskilda boende, gruppboende, korttidsboende, trygghetsboende, hemtjänst, anhörigstöd, träffpunkt och myndighetshandläggning. Vi arbetar efter socialförvaltningens löften där vi lovar att möta dig och dina anhöriga i din situation och sätta dina behov i centrum. Att bemöta dig respektfullt och professionellt. Att vara ett tryggt stöd med kontinuitet i vårt arbete och att värna om din delaktighet samt personal som samarbetar för ditt bästa och som är lätta att nå. På Nyhem i Kristdala finns fyra särskilda boenden. Nu söker vi en undersköterska till oss. Du kommer att ingå i ett arbetslag med en enhetschef, personalplanerare, undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Tillsammans bedrivs ett nära teamsamarbete med sjuksköterska, sjukgymnast, arbetsterapeut samt distriktsläkare. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som undersköterska är du direkt underställd enhetschefen. Arbetet består av att verkställa beviljade omsorgsinsatser och serviceinsatser enligt Socialtjänstlagen (SoL) och hälso/sjukvårdsinsatser enligt Hälso-sjukvårdslagen (HSL). Nyhem är ett särskilt boende där du tillsammans med övrig personal verkställer beviljade insatser för omsorg, vård och service till personer bosatta i det egna hemmet. Arbetsuppgifterna är skiftande, det kan handla om personlig omvårdnad, aktiviteter, städ och inköp av mat. Vi håller på att utveckla ett arbetssätt där vardagsrehabilitering och aktivering för de som bor på Nyhem. Detta ska vara en naturlig del i vardagen. I uppdraget ingår det även att vara kontaktman samt att upprätta genomförandeplaner. Vidare ingår det att ge medicin enligt delegering. Det kan även förekomma andra sjukvårdsuppgifter på delegering av sjuksköterska. Värdegrunden i socialtjänstlagen är ett viktigt verktyg i vår arbetsgrupp. Vår utgångspunkt är alltid den enskilde och dennes välmående. För kännedom finns det en katt på boendet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska, gärna med erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du arbetat inom äldreomsorgen tidigare. Likaså erfarenhet gällande demens och/eller psykiatri. Som person är du öppen, trygg i dig själv och har en professionell framtoning. Du har en analytisk förmåga och är positiv. Du har god förmåga att se helheten och varje enskild individs förutsättningar och behov. Du är lyhörd, har god samarbetsförmåga och är flexibel och har lätt för att anpassa dig till rådande omständigheter. Du trivs i en verksamhet med högt tempo och arbetsglädje. Dokumentation är ett återkommande inslag via våra datasystem varför du behöver kunna kommunicera väl i tal och skrift på svenska. Vi lägger även stor vikt på personlig lämplighet. ÖVRIGT Löpande rekrytering tillämpas så tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För att kunna bli aktuell för en anställning behöver du kunna visa upp följande utdrag ur belastningsregistret: Kontroll av egna uppgifter. Detta hittar du under: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Du som söker och är intresserad av tjänsten, ansök redan nu om utdraget. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst. Läs gärna mer på https://oskarshamn.com/ Kika gärna på vår fina film om vår stad: https://youtu.be/_T9Cy0C-H_o
Vi söker en Varuhuschef! Brinner du för detaljhandel? Drivs du av de utmaningar som finns i ett varuhus? Då är det dig vi söker som vår nya varuhuschef till varuhuset i Oskarshamn. Det är ju i varuhusen slaget om kunderna står och nu behöver vi dig för att vinna detta slag. Din viktigaste uppgift blir att varje dag presentera ett välskött och tilltalande varuhus med positiva och hjälpsamma medarbetare. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Det vore jättekul om du vill vara med och utveckla Rusta tillsammans med oss! Din roll som Varuhuschef Som varuhuschef ansvarar du för den dagliga driften och inspirerar dina medarbetare till att ta eget ansvar. Du vill ständigt utveckla försäljningen och du vet att god lönsamhet är en förutsättning för ditt varuhus. För dig är kostnadsmedvetenhet, effektivitet och resultatfokus självklara hörnpelare i varuhusdriften. Ditt ansvar som Varuhuschef: • att uppnå försäljnings- och resultatmål i varuhuset – du ansvarar för effektivisering av kostnader och nyckeltal, optimering av omsättning och lönsamhet samt budgetering • personalansvar för alla medarbetare i varuhuset, från rekrytering och introduktion till utveckling och avslut • att säkerställa och genomföra koncept samt förankra och genomdriva centralt fattade beslut Din Profil Framför allt är du en person som trivs med ett högt tempo och som är trygg med att fatta beslut. Du är kommunikativ och närvarande i ditt ledarskap. Att engagera och utveckla dina medarbetare är något av det bästa du vet. Dina ambitioner är höga och du gillar att arbeta hårt. Raka puckar och ett glatt humör är självklart för dig. Dessutom har du: • flera års erfarenhet från ledande befattning inom handel, med personal- och budgetansvar • kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljöarbete • erfarenhet av försäljningsverksamhet, gärna från en verksamhet som hanterar stora volymer • lätt för att få med dig gruppen Om du inspireras av att jobba i en föränderlig miljö där flexibilitet är en nyckel, då kommer du att trivas hos oss! Våra värderingar Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. De fungerar som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som ledstjärna i det dagliga arbetet. Det är viktigt för oss att du agerar och levererar i enlighet med våra värderingar. Sätt igång och ansök! Låter det här som en tjänst för dig? Sök redan i dag, ansökningarna behandlas löpande. Välkommen att registrera CV och personligt brev! Som en del av rekryteringsprocessen för tjänsten som varuhuschef genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/ I samband med denna rekrytering samarbetar Rusta med Retail Recruitment och frågor rörande tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare. Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa produkter av god kvalitet till bästa pris. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 200 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rusta arbetar långsiktigt med att öka medvetenheten kring socialt- och miljömässigt ansvarstagande, för att säkerställa en hög kvalitet på våra produkter och samtidigt medverka till ett mer hållbart samhälle.
Vi söker en Varuhuschef! Brinner du för detaljhandel? Drivs du av de utmaningar som finns i ett varuhus? Då är det dig vi söker som vår nya varuhuschef till varuhuset i Oskarshamn. Det är ju i varuhusen slaget om kunderna står och nu behöver vi dig för att vinna detta slag. Din viktigaste uppgift blir att varje dag presentera ett välskött och tilltalande varuhus med positiva och hjälpsamma medarbetare. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Det vore jättekul om du vill vara med och utveckla Rusta tillsammans med oss! Din roll som Varuhuschef Som varuhuschef ansvarar du för den dagliga driften och inspirerar dina medarbetare till att ta eget ansvar. Du vill ständigt utveckla försäljningen och du vet att god lönsamhet är en förutsättning för ditt varuhus. För dig är kostnadsmedvetenhet, effektivitet och resultatfokus självklara hörnpelare i varuhusdriften. Ditt ansvar som Varuhuschef: • att uppnå försäljnings- och resultatmål i varuhuset – du ansvarar för effektivisering av kostnader och nyckeltal, optimering av omsättning och lönsamhet samt budgetering • personalansvar för alla medarbetare i varuhuset, från rekrytering och introduktion till utveckling och avslut • att säkerställa och genomföra koncept samt förankra och genomdriva centralt fattade beslut Din Profil Framför allt är du en person som trivs med ett högt tempo och som är trygg med att fatta beslut. Du är kommunikativ och närvarande i ditt ledarskap. Att engagera och utveckla dina medarbetare är något av det bästa du vet. Dina ambitioner är höga och du gillar att arbeta hårt. Raka puckar och ett glatt humör är självklart för dig. Dessutom har du: • flera års erfarenhet från ledande befattning inom handel, med personal- och budgetansvar • kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljöarbete • erfarenhet av försäljningsverksamhet, gärna från en verksamhet som hanterar stora volymer • lätt för att få med dig gruppen Om du inspireras av att jobba i en föränderlig miljö där flexibilitet är en nyckel, då kommer du att trivas hos oss! Våra värderingar Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. De fungerar som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som ledstjärna i det dagliga arbetet. Det är viktigt för oss att du agerar och levererar i enlighet med våra värderingar. Sätt igång och ansök! Låter det här som en tjänst för dig? Sök redan i dag, ansökningarna behandlas löpande. Välkommen att registrera CV och personligt brev! Som en del av rekryteringsprocessen för tjänsten som varuhuschef genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/ I samband med denna rekrytering samarbetar Rusta med Retail Recruitment och frågor rörande tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare. Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa produkter av god kvalitet till bästa pris. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 200 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rusta arbetar långsiktigt med att öka medvetenheten kring socialt- och miljömässigt ansvarstagande, för att säkerställa en hög kvalitet på våra produkter och samtidigt medverka till ett mer hållbart samhälle.
Välkommen till öarnas och sjöarnas plats! Här i Oskarshamn kan du uppleva lugnet i värmen och tryggheten och finna din energi i närheten och gemenskapen. Vi är stolta över att vara landets fjärde örikaste kommun, med över 6 000 öar i vår skärgård och i våra 500 sjöar. Oavsett om du söker avkoppling eller äventyr, så har Oskarshamn något att erbjuda. Med havet som fond och barrdoft runt hörnet är det lätt att förälska sig och slå sig till ro. I Oskarshamn kan du växa och utvecklas. Med stora arbetsgivare inom industri och teknik, drivna entreprenörer och småföretagare, erbjuder Oskarshamn ett välmående näringsliv och spännande möjligheter. Närheten mellan landsbygd, stad, hav och skog ger alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar. Välkommen att kasta ankar i Oskarshamns kommun. Socialförvaltningen är en av de större arbetsplatserna i kommunen. Inom socialförvaltningens Individ- och Familjeomsorg (IFO) finns det tre enheter som arbetar med ärenden gällande barn och familj; en Utredningsenhet, en Placeringsenhet samt en Råd och Stödenhet. Vi är samlokaliserade i nya lokaler med närhet till övriga enheter inom IFO. Vill du göra skillnad i ett barns liv? På Utredningsenheten barn och familj får du som socialsekreterare möjlighet att vara en del i att förbättra uppväxten för barn och unga. I arbetet som utredande socialsekreterare får du ett omväxlande arbete med stora möjligheter till fortsatt utbildning och personlig utveckling. Vi utökar vår verksamhet och söker nu två socialsekreterare till Utredningsenheten. Varmt välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som socialsekreterare i Utredningsenheten ingår bl.a. följande arbetsuppgifter: • Utreda barn och ungdomars situation efter ansökan eller anmälan • Följa upp bistånd gällande familjebehandling • Ett nära samarbete med andra enheter inom Individ- och familjeomsorgen, t.ex. ett nära samarbete med Råd och stöd gällande familjer i behandling och ett nära samarbete med Placeringsenheten inför placeringar i familjehem eller HVB • Dokumentera enligt BBIC Introduktion som nyanställd hos oss får du: • Egna introduktörer som följer dig under introduktionen. • Möjlighet att komma in i arbetet utan ansvar för egna ärenden under de första månaderna • Lära dig yrket både genom teori och praktik, du får lära dig handläggning samtidigt som du är med i samtal och besök och får se hur vi arbetar på nära håll Utvecklingsmöjligheter som anställd hos oss får du: • Ta del av Yrkesresan som är en länsgemensam utbildningssatsning • Regelbunden handledning av specialiserade handledare • Möjlighet att nischa dig inom ditt intresseområde inom ramen för vårt arbete • Chansen att bidra med din kunskap och nya perspektiv • Vara en del av att skapa framtidens socialtjänst då vi står inför en ny lagstiftning Hållbart arbetsliv som anställd hos oss får du: • Nära arbetsledning och ett strukturerat arbetssätt som ökar känslan av kontroll i arbetet • Kollegialt stöd, hos oss arbetar man alltid två socialsekreterare i varje utredning • Stöd i ditt arbete via b.la. ärendetavla, regelbundna ärendegenomgångar, ärendetyngdsmätningar och veckomöten • En arbetsledning som i samverkan med fackliga arbetar för en hållbar arbetsplats med socialtrygghet • Möjlighet att arbeta hemifrån i samband med utbildningar, dokumentationsdagar eller vid överenskommelse med arbetsledning KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad socionom med tidigare erfarenhet av arbete med barn, ungdomar och familj. Du har kunskap om gällande lagstiftning inom SoL och LVU. Vi ser det som meriterande om du är van vid att arbeta utifrån BBIC samt har kunskaper i Treserva. Du är strukturerad, kvalitetsmedveten och tar initiativ till att lösa problem. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, för oss är det viktigt att du är en trygg och positiv lagspelare som kan skapa hållbara relationer. Du har god förmåga att hantera stressade situationer och anpassar dig väl till rådande omständigheter. Dokumentation är ett återkommande inslag, därför behöver du kunna kommunicera väl i tal och skrift på svenska. Körkort B krävs. ÖVRIGT Intervjuer kommer hållas fortlöpande under ansökningstiden. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst. Läs gärna mer på https://oskarshamn.com/ Kika gärna på vår fina film om vår stad: https://youtu.be/_T9Cy0C-H_o
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 116 jobb