Svetsare sökes!
Wikan Personal AB
Svetsare och gasskärare

Svetsare sökes till kunder i Ovanåker Om företaget Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Vi söker nu på uppdrag av kund, erfaren och självgående Svetsare för arbete i området Ovanåkers kommun. I den här annonsen har vi tillsammans med vår kund valt att inte gå ut med kundföretagets namn, men vi kommer att informera dig om det vid en första intervju. Dina arbetsuppgifter Du kommer arbeta självständigt, ha hand om egna projekt, läsa och bygga efter ritning från grunden till att montera produkter. Dina arbetsuppgifter är blandade arbetet består huvudsakligen av att svetsa större detaljer, såväl i serier som prototyper. Din bakgrund/Dina egenskaper Vi söker dig som har några års god erfarenhet från arbete med svetsning samt goda kunskaper i ritningsläsning. Du är en kreativ, händig person som vill "hugga i" och hjälpa andra när det behövs. Du har B-körkort, är punktlig och ansvarsfull. Information och kontakt Tjänsten som Svetsare är ett konsultuppdrag, du blir anställd av Wikan Personal och arbetar som uthyrd konsult hos kundföretaget med start omgående. Om du har frågor kring tjänsten, kontakta Catrine Pehrsson via epost, [email protected] eller ring på 0278- 52 33 12. Om Wikan Personal Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se. Wikan Personal kan bland annat erbjuda dig: - Att arbeta för en ledande leverantör inom verkstadsarbete. - Konkurrenskraftiga anställningsvillkor och löner. - En lokal och närvarande konsultchef. - Friskvårdsbidrag årligen efter 6 månader. - Kollektivavtal.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Mark- och exploateringsingenjör

Kommunstyrelseförvaltningen ansvarar för flera olika verksamhetsområden. Verksamhetsområdena omfattar både stöd och support till övriga förvaltningar samt verksamheter som riktar sig direkt till kommuninvånare och besökare. Den röda tråden för oss som arbetar inom kommunstyrelsen är att vi tycker om att bidra till ett attraktivt samhälle för våra invånare. Dina ansvarsområden Tjänsten som mark- och exploateringsingenjör på planeringsavdelningen innebär att du kommer att jobba med alla sorters mark- och exploateringsfrågor av juridisk, teknisk och ekonomisk art. I arbetet ingår bland annat köp och försäljning av fast egendom, genomförande av detaljplaner, mark- och rättighetsåtkomst för kommunala anordningar samt handläggning av lantmäteriärenden. Du har också det övergripande ansvaret för att långsiktigt förvalta kommunens marktillgångar och ansvarar för handläggning av olika former av nyttjanderättsavtal. I arbetet ingår även ansvar för kommunens förorenade fastigheter samt förvaltning av kommunens skogsfastigheter. Dina närmsta kollegor kommer att vara avdelningens planerare samt planeringschefen. Erfarenhet Erfarenhet inom avtals- och fastighetsjuridiska frågor är meriterande.Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Din roll som mark- och exploateringsingenjör innebär i stor omfattning kontakter med fastighetsägare, exploatörer och andra tjänstepersoner varför du bör vara utåtriktad, ha stor social kompetens, vara tydlig, ha lätt för att samarbeta och ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. God förmåga att arbeta självständigt är en förutsättning, liksom din förmåga att via engagemang och samarbetsförmåga skapa goda relationer. God kännedom om politiska processer är meriterande. Kvalifikationer Relevant universitets- eller högskoleutbildning med inriktning mot lantmäteri, fastighetsrätt eller annan utbildning som tillsammans med erfarenhet bedöms som likvärdig. Körkort motsvarande nivå B är en förutsättning. Frågor Frågor om tjänsten besvaras vecka 25-26 samt 31.   Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan! Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro. Om du är eller tidigare har varit anställd i Ovanåkers kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Komminister 100%

Välkommen att arbeta som präst hos oss i Alfta Ovanåkers församling 100% Tycker du om att arbeta med stora och små, gamla som unga i olika sammanhang och miljöer så är det dig vi söker. Barn och unga, konfirmander likaväl som aktiviteter för daglediga och generationsöverskridande verksamheter är något vi gärna vill arbeta aktivt med. Vi är en församling i södra Hälsingland med vacker natur, många fina kyrkor och kapell, goda medarbetare och förtroendevalda. Vi arbetar aktivt med miljödiplomering, är regnbågscertifierade. Vi arbetar också aktivt i samarbete med olika samhällsaktörer och föreningar. Det är viktigt för oss att vi som församling är en kraft att räkna med i vår bygd. Vi har också ett väl utvecklat samarbete med övriga kyrkor och samfund så det är ett plus om du är intresserad av ekumenik. Allas lika värde är viktigt att lyfta på olika sätt. Låter detta som en plats som skulle passa dig så sök gärna till oss. Boende finns i prästbostad om så önskas. Du behöver ha körkort och tillgång till egen bil.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Gruppchef Bearbetning
Valueone AB
Produktionschefer inom tillverkning

ValueOne rekryterar ytterligare en Gruppchef till en av Sveriges äldsta producenter för kontorsmöbler och det offentliga rummet, Edsbyn i Hälsingland. Vi söker dig med tidigare ledarskapserfarenhet inom produktion i tillverkningsindustrin med intresse för produktionsadministration och produktionsstyrning. Edsbyn skapar energi och fokus på alla typer av arbetsplatser. Med högt tempo och fokus ger vi oss ut på en förbättringsresa tillsammans med våra viktigaste kunder och partners, för att utveckla och kvalitetssäkra morgondagens erbjudanden för arbetsplatsen. I ett samarbete med några av Skandinaviens bästa formgivare med närproducerat material, som blir hållbara och cirkulära möbler i vår produktionsenhet i Edsbyn, lägger vi grunden för morgondagens arbetsplats. Edsbyn grundades 1899 och har idag cirka 140 medarbetare samt en omsättning på omkring 200 miljoner kronor. Om rollen Som Gruppchef för bearbetningsavdelningen leder du det dagliga arbetet för ett team på cirka 20 personer, inklusive en teamledare. Rollen är bred och arbetsuppgifterna omfattar allt från att hantera bemanning till produktionsadministration samt skapa och förbättra rutiner. Avdelningen bearbetar materialet för möbler såsom kapning av bordsskivor, kantlistning och applicering av olika material på exempelvis bordskivor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Aktivt arbete med daglig styrning och optimering av produktionen. Uppföljning av produktion, kvalitet och leveransprecision. Detalj- och kapacitetsplanering utifrån kundorder. Lageroptimering, materialavrop och inventering. Kvalitetsarbete, reklamationer och avvikelser. Ansvara för budget, personal och utvecklingsmål. Aktivt arbeta med kompetensutveckling och medarbetarnöjdhet.  Underhållsplanering i samråd med underhållsavdelningen. Erfarenhet och kompetens Vi söker dig som haft ledaransvar inom produktion i tillverkningsindustrin. Du är van att arbeta i affärssystem och har goda kunskaper i Microsoft 365. Samt behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Det är meriterande om du även talar ytterligare språk. Det är dessutom fördelaktigt om du har erfarenhet av att leda projekt, arbeta med daglig styrning och/eller förbättringsarbete. Som person är du en trygg och närvarande ledare med en naturlig förmåga att motivera och engagera dina medarbetare. Du förstår vikten av att arbeta strukturerat, analytiskt och med ett affärsmässigt förhållningssätt. För att passa in i rollen behöver du vara självständig och inte vara rädd för att ta egna initiativ genom att du har ett öga för vilka arbetsuppgifter som ska göras utan delegering från kollegor. Vi ser gärna att du är målinriktad som person och trivs med att arbeta med ett tydligt fokus på resultat. Dessutom trivs du i förändring och har ett starkt driv att utveckla både processer och människor. Ansökan Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Emmy Aho på telefon: 076 513 40 22 alternativt 010 332 29 20.   ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
9 augusti 2025
Farmaceut till Apotek Hjärtat Edsbyn

Är du legitimerad farmaceut och är redo för din nästa utmaning? Vill du vara en del av en organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team och stora möjligheter att utvecklas i olika roller? Välkommen till Apotek Hjärtat! Om jobbet som farmaceut på Hjärtat Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång. På Hjärtat kan din karriär som farmaceut ta många spännande vägar. Du kan leda andra och specialisera dig inom till exempel farmaci, kvalitet eller kundmöte. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här. Därför ska du jobba hos oss - apotekschefen Malin berättar Välkommen till vårt fina Apotek i Hjärtat av Edsbyn! Här är det jakt, fiske, skidor och friluftsliv som dominerar. Inte att förglömma; bandyn har en alldeles särskild plats i Edsbybornas hjärtan. Vad få vet, är att datorspelet Minecraft har sitt ursprung här. Vi är ett tight gäng som jobbar tätt tillsammans. För mig som chef, är det därför viktigt att du lätt kan switcha arbetsuppgift och ser helheten som allas ansvar. Vi jobbar dagligen mot tydliga mål, kommunicerar hela tiden om vad som är viktigast idag. Ibland är det siffror, ibland är det att hinna inventera och ibland är det att skylta våra nya produkter, så kunderna inte missar dem. Alltid, alltid med kunden i första rummet. Vad vi än gör, är det med skrattet nära och målet att fortsätta vara gröna på alla mätetal. Vi väntar aldrig till sista sekund med något, utan gör det direkt och hinner därför sällan bli stressade över deadlines. Vi har varit nominerade flera gånger till Årets Apotek och nu börjar det bli dags att vinna! Vår regionchef brukar säga; ”Det här är ett team som vet vad de gör, tänk om alla hade det Edsbyn har” Vi ligger i vårdcentralen, med öppettider 9-17.30 vardagar. Här möter vi Edsby-bor, turister, olika tävlingslag i bl.a. skidor och bandy, genomresande och hemvändare. Vi har ett välfyllt apotek och vi hjälper gärna till att ta hem det kunden saknar. Sök nu, häng med på vår resa! Tjänsten är en tillsvidareanställning som farmaceut. Tjänsten är på heltid eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Är du den vi söker? Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller erfaren farmaceut och känner igen dig i beskrivningen: Du visar intresse och engagemang i mötet med kunder och samarbetar väl med kollegor på ditt apotek och i hela regionen/ hela Apotek Hjärtat Du tar ansvar för att hantera de krav som ställs på dig som farmaceut och tar hjälp av ditt team vid behov Du bidrar med en god attityd och söker enkla lösningar i vardagen På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Sista ansökningsdag: 2025-09-14 Kontaktperson: Malin Lindberg, [email protected] Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!

21 dagar sedan
Sista ansökan:
14 september 2025
Lantarbetare Bonde, växtodling, jord, skog, djur
Östman AB, Nina
Odlare av jordbruksväxter, frukt och bär

LANTARBETARE - BONDE Verksamhetsbeskrivning Hälsingegården & Hälsinglands Lammkvalité är ett mindre jordbruk i byn Långhed ca 6 km från Alfta efter turistvägen Stora Hälsingegårdars Väg. Vi som bor på gården är numera pensionärer och arbetar ideellt med syfte att bevara starkt utrotningshotade lantraser, ett unikt kulturlandskap och äldre byggnader i samråd med bl.a. lantrasföreningar, Jordbruksverket, Svenska Kulturlandskap och Gävleborgs fäbodförening. På gården finns även ett sommarkafé och en mindre byggnadsvårdbutik. Gården är ursprungligen från 1800-talet och består av en moderniserad mangårdsbyggnad, äldre k-märkt gammelgård, ekonomibyggnader och ett arkitektritat fårhus med VVS-rum, uppehållsrum och hönshus. I den äldre ladugården finns plats för 7 fjällnära kor. På gården finns även15 helsingefår, gotlandskaniner, katter och hundar. Vi som bor på gården är även författare och agrarhistoriker. Gården drivs som ett enklare självhushåll med markoch djurskötsel, grönsaksodlingar och kulturturism i relation till Hälsingegårdarna som Unesco Världsarv i en traditionellt utpräglad kulturmiljö. Vi söker nu en säsongsarbetare som kan arbeta självständigt med samma värderingar och målbild som vi. Att sköta platsen som en levande och unikt småskaligt välskött jordbruk. Arbetet är av praktisk utomhuskaraktär och är omväxlande. Du bör vara frisk och stark samt ha kunskaper i traditionell bondekunskap. Ett drömjobb för rätt person. Kvalifikationer Du bör vara driftig, ha sunt förnuft och kunna arbeta självständigt och effektivt i en liten sårbar verksamhet där vi måste ha förtroende för varandra. Du ska vara ärlig och uppriktig. Du bör kunna ta ansvar för såväl gårdens yttre samt djurens välbefinnande. Du bör ha god erfarenhet av småskaligt jordbruk, gärna ekologisk inriktning. Du bör ha goda kunskaper i småskalig äldre markskötsel och odling. Du ska ha god erfarenhet av kor, kunna hantera gårdens 1-åriga avelstjur och även kunna mjölka småskaligt för gårdens behov. Djurens skötsel är en del av verksamheten och viktig. Du bör ha god djurmoral och god etik. Du bör även har kunskap om skogsarbete samt ha motorsågskort och röjsåg. Du bör ha maskinkunskap, traktorvana samt kunskaper i snickeri, byggnation och underhåll. Vi har stora krav på ordning och reda samt god renhållning av djurstallar och byggnader. Du bör vara noggrann, ha god hygien och kunna ta eget initiativ. Du bör också kunna ställa upp vid behov av övertid till exempel vid höskörd eller om djur rymmer. Arbetsuppgifter Arbetet innebär daglig skötsel av kor, små kalvar och får i småskalig och småskalig gammaldags verksamhet. Rengöring och reparation/underhåll av djurstallar och att hålla kor rena. Mockning, rengöring, utfodring enligt föreskrifter, förflyttning av kor och får till olika sommarbeten. Daglig tillsyn, vattenförsörjning, stängning och lagning av stängsel (fåret och rovdjursstängsel) på 3 olika betesområden. Röjning under el-trådar. Utkörning av gödsel, plöjning, harvning, sådd mm med äldre maskiner. Ut-mockning och rengöring av fårhus.Skötsel och underhåll av gårdens maskiner. (Buster Volvo BM + MF 85hk med redskap som balmaskiner, inplastare, dragredskap, motorsåg, röjsåg mm) Ansvara för höskörd på ca 12 hektar, kunna hantera och ev laga vår balmaskin, höbalar och hantera traktorredskap. I arbetet ingår även trädgårdsskötsel, gräsklippning, rensning av ogräs, handgrävning av odlingsbäddar, sätta och ta upp potatis för hand. Underhåll och målning med linoljefärg på gårdens lador, byggnader och fastighet. Enklare snickeri med inriktning på byggnadsvård. Hålla noggrann ordning på gårdens alla redskap samt ansvara för verktyg och ordning i gårdens lilla snickeri. Var sak på sin plats men ändå kunna vara effektiv i arbetet. Övriga krav Ej rökare, droger eller beroendeproblematik. Svensk medborgare. Social kompetens och kommunikationsförmåga. Språk: Svenska Boende Möjlighet till boende erbjuds i enklare husvagn eller möjlighet att hyra ett sommarboende på närliggande gård. Eget boende i hyreslägenhet kostar ca 4 000 kr/månad. Varaktighet och Tillträde Säsongsarbete omgående - 30/9, eventuellt med möjlighet till förlängning. Arbetstid/Varaktighet Deltid med möjlighet till extra arbetsinsatser. Kontakt [email protected] Sista ansökningsdag 20250530 Övrigt om ansökan CV och personligt brev mejlas till ; [email protected] Platsen kan tillsättas tidigare än sista ansökan. Ansökan via e-post [email protected] Kompetens Byggnadsunderhåll, lantbruk (Meriterande) Djuruppfödning, lantbruk (Meriterande) Fjäderfäskötsel (Meriterande) Fårskötsel (Meriterande) Husdjursskötsel (Meriterande)

22 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Personlig assistent
Ovanåkers kommun
Personliga assistenter

Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp. Beskrivning Vi söker personliga assistenter till en vuxen man. Du som söker skall vara minst 18 år. Arbetet utgår från brukarens individuella behov och innebär många differentierade arbetsuppgifter. Du bör kunna jobba självständigt i samverkan med brukaren.  Arbetsuppgifter I arbetet som personlig assistent ger du stöd, vård och omsorg till brukaren i dennes egna hem samt följer med på aktiviteter och situationer som sker i det vardagliga livet för den enskilde individen.  Assistenterna rekryteras utifrån brukarens behov och egna önskemål och mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Erfarenhet Tidigare erfarenhet av att arbeta som personlig assistens är meriterande. Kvalifikationer För att trivas hos oss i rollen som personlig assistent bör du ha ett genuint intresse av att arbeta med människor. Du behöver vara flexibel, ansvarsfull och lyhörd för andras behov, ha god servicekänsla och samarbetsförmåga. Vi ser gärna att du har genomgått Vård- och omsorgsutbildning eller annan likvärdig utbildning. B-körkort är ett krav. Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan! Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro. Om du är eller tidigare har varit anställd i Ovanåkers kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

27 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Fysioterapeut till Ovanåkers kommun
Ovanåkers kommun
Fysioterapeuter och sjukgymnaster

Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp. Dina ansvarsområden Arbetet som fysioterapeut i kommunen innebär att du arbetar med hemsjukvård hos personer som bor i ordinärt boende och i kommunens särskilda boenden samt vistas på korttids. Du ingår i ett hälso-och sjukvårdsteam tillsammans med arbetsterapeut, fysioterapeut, sjuksköterskor och rehabassistenter. I samråd med individen görs bedömning av aktivitetsförmåga och behov av rehabiliteringsinsatser. Du arbetar aktivt med rehabilitering inom den kommunala hälso- och sjukvården, handleder personal, ansvarar för bedömning, träning, uppföljning samt förskrivning av hjälpmedel. Du har ett nära samarbete med enhetschefer och omvårdnadspersonal. Det innebär bland annat att handleda/utbilda personalgrupper i ett rehabiliterande förhållningssätt och arbetsteknik, rådgivning till personal samt utveckling. Du arbetar dagtid måndag till fredag. Erfarenhet Erfarenhet av kommunal vård och omsorg är önskvärd, samt erfarenhet att arbeta i olika digitala verksamhetssystem. Goda språkkunskaper i tal och skrift samt vana att dokumentera är ett krav. Du behöver vara trygg i din yrkesroll, tydlig i kommunikationen och strukturerad i ditt arbetssätt. Kvalifikationer Du är legitimerad fysioterapeut/Sjukgymnast. Vi söker dig som är positiv, flexibel och som trivs arbeta självständigt samt i team. Du har en god pedagogisk förmåga och har lätt att skapa kontakt med patient, närstående, kollegor och omvårdnadspersonal. Du är trygg i datorbaserad dokumentation, vi dokumenterar i Lifecare HSL . Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.   Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan! Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro. Om du är eller tidigare har varit anställd i Ovanåkers kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

29 dagar sedan
Sista ansökan:
28 juni 2025
Personlig assistent sökes till glad tjej i Viksjöfors
Vi Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

OM TJÄNSTEN Vi Omsorg söker nu dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund i Viksjöfors. Vi söker både dig som vill arbeta i en tjänst på cirka 60–70%, med 5–6 arbetspass i månaden, och dig som vill arbeta som timvikarie vid behov. Arbetsdagarna börjar tidigt, klockan 07:00, och beroende på dag slutar du runt 18:00 eller 19:00. OM KUNDEN  I den här rollen får du möjlighet att arbeta nära en glad och energisk tjej i 22-årsåldern, som nyligen har avslutat gymnasiet och nu står inför spännande nya utmaningar i livet. Hon har en intellektuell funktionsnedsättning, autism, ADHD och epilepsi, och för henne är tydliga rutiner en viktig del av vardagen. Hon bor nära sina föräldrar, och som personlig assistent kommer du att ha ett naturligt samarbete med dem. Som assistent hos vår kund kommer dina uppgifter bland annat att innebära: Stöd i hennes dagliga rutiner Assistera vid personlig hygien, på- och avklädning, samt vid måltider Ge stöd i sociala sammanhang, då hon kan bli utåtagerande vid höga ljud eller när hon träffar nya människor Vara med på daglig verksamhet Motivera och sysselsätta  ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som är trygg, empatisk och har en förståelse för vikten av att skapa en lugn och strukturerad miljö. Du bör även ha gott tålamod och trivas med att arbeta efter uppsatta rutiner. I rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Kunden önskar endast kvinnliga assistenter. KRAV Körkort och tillgång till bil för att ta sig till arbetsplatsen  MERITER Har tidigare erfarenhet av att arbeta inom vården eller liknande  Har tidigare arbetslivserfarenhet av att arbeta med personer som har intellektuell funktionsnedsättning, autism, adhd eller epilepsi Tillträde: Sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. Sysselsättningsgrad: 60-70% samt timvikarie vid behov.  Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG  Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

35 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
Almia söker sjuksköterska till Ovansåkers kommun
Almia AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter som Leg. Sjuksköterska med erfarenhet från SÄBO. Finner du tjänsten som Leg. Sjuksköterska till Ovanåker intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt  till Amanda Aletto eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]

36 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025