Är du en resultatinriktad person som drivs av att ge kunderna de bästa tekniska lösningarna? SiTek utvecklar, tillverkar och säljer med sin världsledande teknik avancerade detektorer för positionering, elektron- och strålningsdetektering. Nu söker vi efter en teknisk säljare som vill vara med på deras fortsatta tillväxtresa! Som teknisk säljare på SiTek Electro Optics AB kommer du ingå i ett dedikerat och internationellt team. Du kommer arbeta med avancerade produkter och tekniska lösningar hos välkända samt internationella kunder inom industri, medicin, rymd och försvar. Eftersom SiTek har sin utveckling och produktion i samma lokaler kommer du få insyn i hela processen från ”ax till limpa” och på så sätt vara med på hela kundresan. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden; Utveckla och upprätthålla starka och goda relationer med SiTeks befintliga distributörer och kunder. Ta fram offerter och underlag till distributörer och kunder i ett nära samarbete med produktion och R&D. Fånga upp önskemål och behov för att ta fram nya tekniska lösningar och på sätt vara med och bidra till SiTeks utveckling av ny teknik. Regelbunden uppföljning av kunder och distributörer runt om i världen. Hitta och bygga starka relationer med nya distributörer och marknader. Ansvara för marknadsaktiviteter exempelvis planering och genomförande av mässor. Uppnå aktivitetsmål och vidareutveckla verksamheten. Tjänsten kommer innebära planerade resor till Asien, USA och Europa samt Sverige för att besöka kunder och distributörer. Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet av teknisk försäljning och som är nyfiken på att lära dig nya saker. Har du dessutom erfarenhet från optronikbranschen är det starkt meriterande! Du har ett stort tekniskt intresse och lätt för att sätta dig in i tekniska lösningar. Som person är du initiativtagande och driven och ser till att alltid sätta kunden i fokus. För att lyckas i rollen behöver du självständigt kunna driva säljarbetet framåt. Du ska kunna förklara och sälja in SiTeks produkter, med stöd av R&D, samt hjälpa kunderna att navigera i användningsområdet. Du är relationsskapande, affärsmässig, initiativtagande och bidrar gärna med nya idéer och perspektiv. Dina kvalifikationer: Minst 5 års erfarenhet av teknisk försäljning med komplexa tekniska komponenter. Meriterande med erfarenhet från optronikbranschen. Eftergymnasial utbildning inom teknik/elektro/fysik alternativt motsvarande relevant arbetslivserfarenhet inom teknisk B2B-försäljning. Goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Du har möjlighet att resa i tjänsten några gånger per år. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper vilket du bör kunna styrka med goda och relevanta referenser. Om SiTek: SiTek utvecklar, tillverkar och säljer avancerade detektorer för positionering, elektron- och strålningsdetektering. Deras teknik är världsledande och tillväxten imponerande. De består idag av 15 medarbetare som innehar roller inom sälj/marknad, adminstration, produktion och R&D. SiTeks största engagemang är att förstå kundens speciella önskemål och erbjuda den bästa lösningen för varje applikation. I och med deras eget kompletta renrum adderar de ett stort värde för kunden genom att göra specifika anpassningar för de mest krävande applikationer. Läs mer på www.sitek.se Vad kan SiTek erbjuda dig? Som säljare på SiTek erbjuds du en utvecklande roll i både ett framgångsrikt och familjärt tillväxtbolag med korta beslutsvägar. Du kommer få arbeta med frihet under ansvar utifrån uppsatta mål, med möjlighet att både påverka och utveckla ditt arbetssätt inom ditt kompetensområde. SiTek är en trygg arbetsplats med låg personalomsättning och god arbetsmiljö, och du blir en del av ett ambitiöst team med mångårig erfarenhet i branschen. Välkommen med din ansökan! Snabbfakta: Företag: SiTek Electro Optics AB Tjänst: Internationell Teknisk säljare Omfattning: Heltid Lön: Fast månadslön Tillträde: Efter överenskommelse Placeringsort: Partille Sista ansökningsdag: 2025-08-31 Ansökan: Vi arbetar med löpande urval. Ansökan sker endast genom www.adwisehr.se. Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med rekryteringskonsult Kajsa Sundqvist på AdwiseHR AB, telefon 0735261517. Ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt och i enlighet med GDPR.
Har du ett intresse for denim och mode? Älskar du jeans, och framförallt Levi´s som märke? Nu har du chansen att bli vår nya säljare och kollega! Levis Allum söker en ny kollega som är redo för att ta sig an nya utmaningar som butikchefens högra hand. Som säljare hos oss på Levi´s Store tar du hand om våra kunder på bästa tänkbara sätt genom att lyssna, hjälpa, inspirera och sälja. Du är tillsammans med resten av teamet ansvarig för att butiken är inspirerande och inbjudande för våra kunder, och att ni stävar mot att nå butikens mål. För oss är det viktigt att alla våra kunder får en ovanlig köpupplevelse när de besöker våra butiker. Detta uppnår vi genom en inkluderande och positiv arbetsmiljö, där vi fokuserar på personlig utveckling och gott humör. Du har erfarenhet från servicebranschen, men din personlighet och ditt intresse för Levi's och människor är minst lika viktigt. För att bli vår nya kollega behöver du: - Vara engagerad och få en "kick" av att ge förstklassig service - Ha ett genuint intresse för jeans och mode - Gilla att jobba med människor och glädja andra - Trivas i en ung, social och dynamisk miljö - Vara flexibel på både arbetsuppgifter och arbetstider Vi kan erbjuda: - Värdefull erfarenhet av försäljning och service som du kan dra nytta av under hela ditt arbetsliv - Möjligheten att påverka och vidareutveckla Levi´s Store - En ung och inkluderande miljö - Bonusordning - Förmånlig personalrabatt i Varners butiker - Betydande roll som butikchefens högra hand Är du den vi söker? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan idag. Vi ser fram emot att höra ifrån dig! Sedan 1873 har Levi’s® varit den ledande experten inom denim och skapat några av världens mest ikoniska plagg. I våra Levi’s®-butiker kan kunderna hitta det största urvalet av Levi’s-produkter i Norden under ett och samma tak, allt från de ikoniska 501-jeansen, till tidlösa jackor och de senaste säsongsnyheterna. Vår personal erbjuder utmärkt produktkunskap och kundservice på hög nivå. Varner Brand Stores driver Levi’s®-butiker på franchisebasis i Norge, Sverige och Finland. Det är en del av modegruppen Varner som består av flera välkända detaljhandelskedjor – Dressmann, Cubus, Carlings, Bik Bok, Volt och Junkyard. Företaget driver för närvarande sex nätbutiker och över 1150 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland och Island.
Personlig assistent sökes – heltid i Partille Min nuvarande assistent går vidare i livet – och nu söker jag dig som vill kliva in och göra skillnad på riktigt. Jag är en vuxen person med ett aktivt liv som behöver stöd i vardagen, både med det praktiska och det mänskliga. Du kommer att jobba nära mig och bli en viktig del av mitt liv – så det är viktigt att vi klickar som människor. Det praktiska: Timanställning på 100 % med god chans till visstidsanställning så länge assistansuppdraget varar, om vi trivs tillsammans Start i början av september Arbetstiderna är 07:00–00:00 på rullande schema, inklusive vardagar och var tredje helg Körkort är ett krav – men du behöver ingen egen bil, vi kör min Om dig: Du är pålitlig, närvarande och trygg i dig själv. Kanske har du redan erfarenhet av assistans eller vård, kanske inte – det viktigaste är att du är lyhörd, gillar att ta ansvar och är bekväm med att både ta i där det behövs och ge utrymme där det räknas. Och du har troligen kommit en bit i livet – du vet hur man får vardag och jobb att lira ihop. GIL samordnar personlig assistans sedan 1989. Kooperativet har arv från Independent Living-rörelsen, som utgår från principen att den som har en funktionsnedsättning själv bäst vet hur den vill leva sitt liv. I normalfallet är den assistansberättigade själv assistenternas närmsta chef, eller så utses en person som har särskilt ingående kunskaper om den assistansberättigade. Som personlig assistent stödjer du en person med funktionsnedsättning att leva det liv hen själv vill leva. För att få och behålla kompetenta och nöjda assistenter satsar vi på utbildning och event. Vi tror att utveckling och att möta andra leder till motiverade och trygga assistenter som trivs och tycker att det är roligt att arbeta hos oss. - GIL har kollektivavtal med Fremia-kommunal. - GIL erbjuder sina anställda upp till 2 500 kr/år i bidrag för friskvård och hälsa. - GIL tillämpar individuell lönesättning. Lön enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande! Lycka till!
Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Utbildningsförvaltningen ansvarar för kommunens barnomsorg och utbildningsverksamhet från förskola och fritids till förskoleklass, grundskola, anpassad skola, gymnasieskola, vuxenutbildning och olika uppdragsutbildningar. Vår vision är att varje elev lämnar skolan rik på kunskaper och övertygad om sin förmåga att tillsammans med andra skapa sin framtid. Alla elever ska också minnas sin skoltid som trygg, rolig och lärorik. Utbildningsförvaltningens olika verksamheter har ett tydligt gemensamt fokus på alla barn och elevers förutsättningar för fullföljda studier. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi dig som är utbildad speciallärare till Vallhamra skola! Ditt arbete kommer främst riktas mot matematikundervisning, men även mot andra ämnen. Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas kopplat till skolans elevhälsoarbete, och förstärker med en speciallärare som kommer få vara med och sätta sin prägel på den specialpedagogiska verksamheten. Du får en viktig roll i skolans förebyggande och hälsofrämjande arbete, och hjälper våra elever att nå läroplanens mål. Som speciallärare arbetar du med att organisera lärande och skapa strukturer kring våra elever som är i behov av särskilt stöd i undervisningen. En viktig del i arbetet består av att genomföra pedagogiska kartläggningar och ta fram åtgärdsprogram utifrån den enskilda elevens unika behov. Du driver arbetet med användandet av hjälpmedel i undervisningen framåt, och ser till att elever som har rätt till hjälpmedel får det, och lär sig att tillgodogöra sig dem. Framgång i uppdraget nås genom samarbete och samverkan med såväl olika funktioner i skolans elevhälsoteam som med skolans pedagoger. Det specialpedagogiska elevarbetet genomförs såväl enskilt som i mindre elevgrupper och vid ordinarie lektioner. Det ingår också i tjänsten att vara ett pedagogiskt stöd till skolans lärare och pedagoger kopplat till elever som har behov av individuella anpassningar i undervisningen. Bland skolans personal finns en bred pedagogisk kompetens och ett stort driv i pedagogiskt utvecklingsarbete. Här bedrivs kollegialt lärande i olika former som ett led i skolans utveckling, vilket gör att du får möjlighet att tillsammans med dina kollegor utvärdera och vidareutveckla dina arbetsmetoder och din undervisning. Söker du en tjänst där du kan göra skillnad, och en arbetsplats med härligt samarbetsklimat? Då tror vi att denna tjänst kan passa dig! Rekryteringen avser en visstidsanställning på heltid med eventuell möjlighet till förlängning KVALIFIKATIONER Till denna tjänst söker vi dig som är legitimerad lärare med speciallärarexamen. Det är meriterande om du har matematikinriktning och har behörighet att undervisa i matematik för åk 7-9. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet samarbete med olika myndigheter. Som person är du trygg och stabil och mån om att bidra till ett positivt arbetsklimat på arbetsplatsen. Du har en god didaktisk och pedagogisk förmåga och leder och organiserar det specialpedagogiska arbetet med tydlighet för inblandade parter. Du har lätt för att samarbeta med såväl elever och vårdnadshavare som lärare och personal. Du har ett positivt förhållningssätt och ser möjligheter i förändringar. Med engagemang och kreativitet bidrar du till att göra vår skola till en trygg och lärorik plats för våra elever! Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Här kan du läsa mer om spännande utvecklingsarbeten som pågår i vår verksamhet! https://www.partille.se/barn--utbildning/inblick/ I den här rekryteringen vill vi inte att du skickar in personligt brev. Du kommer i stället få besvara ett antal enkätfrågor i samband med att du skickar in din ansökan. Detta i syfte att samla in relevant information för rekryteringen, där alla sökande får besvara samma frågor. Svaren används sedan tillsammans med ditt CV i urvalsprocessen. Skulle vi trots allt få in personligt brev kommer detta inte att beaktas. Innan en eventuell anställning behöver du uppvisa giltigt pass eller nationellt ID för kontroll av id- och medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Även ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister behöver uppvisas innan anställning. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Utbildningsförvaltningen ansvarar för kommunens barnomsorg och utbildningsverksamhet från förskola och fritids till förskoleklass, grundskola, anpassad skola, gymnasieskola, vuxenutbildning och olika uppdragsutbildningar. Vår vision är att varje elev lämnar skolan rik på kunskaper och övertygad om sin förmåga att tillsammans med andra skapa sin framtid. Alla elever ska också minnas sin skoltid som trygg, rolig och lärorik. Utbildningsförvaltningens olika verksamheter har ett tydligt gemensamt fokus på alla barn och elevers förutsättningar för fullföljda studier. Vallhamra skola ligger i den södra delen av Sävedalen, Partille kommun, i ett naturskönt område alldeles intill Vallhamra torg. Hos oss går cirka 950 elever, från förskoleklass upp till årskurs 9. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en engagerad musiklärare för ett vikariat under läsåret 2025/2026. Vi söker dig som har förmågan att skapa nyfikenhet och glädje för ämnet musik! Välkommen till oss på Vallhamra skola! Pedagogisk dokumentation, föräldrasamverkan och andra vanligt förekommande uppgifter som hör läraryrket till ingår i dina arbetsuppgifter. I ämneslaget arbetar ni tillsammans med ett ständigt pågående, strukturerat systematiskt förbättringsarbete på vetenskaplig grund. Du kommer att samarbeta tätt med dina kollegor och tillsammans med dem sträva efter hög kvalitet och likvärdighet. På Vallhamra skola arbetar vi för barnens lust och glädje i sitt lärande, samt för att de skall trivas, utvecklas och känna sig trygga i sin skolmiljö. Vi strävar mot en hög kvalitet i verksamheten och har ett tydligt fokus på pedagogisk utveckling. Du kommer att arbeta i ett ambitiöst kollegium med hög kompetens, som tycker att omtanke om varandra, goda skratt och trivsel är viktigt. Välkommen till oss! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad musiklärare med behörighet att undervisa i åk 4-6, eller dig som är i slutet av din utbildning. Som musiklärare hos oss värdesätter vi din förmåga att engagera och motivera våra elever. Du har god samarbetsförmåga och en hög grad av personlig mognad. För oss är det viktigt att du är bra på att etablera och upprätthålla goda relationer, att du har initiativförmåga samt att du är tydlig och strukturerad i ditt arbetssätt. Du har förmågan att se alla elever och att ta hänsyn till deras olika förutsättningar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. I denna rekrytering kan vi komma att tillämpa löpande urval. Vi ser fram emot att läsa din ansökan! ÖVRIGT Här kan du läsa mer om spännande utvecklingsarbeten som pågår i vår verksamhet! https://www.partille.se/barn--utbildning/inblick/ I den här rekryteringen vill vi inte att du skickar in personligt brev. Du kommer i stället få besvara ett antal enkätfrågor i samband med att du skickar in din ansökan. Detta i syfte att samla in relevant information för rekryteringen, där alla sökande får besvara samma frågor. Svaren används sedan tillsammans med ditt CV i urvalsprocessen. Skulle vi trots allt få in personligt brev kommer detta inte att beaktas. Innan en eventuell anställning behöver du uppvisa giltigt pass eller nationellt ID för kontroll av id- och medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Även ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister behöver uppvisas innan anställning. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Inom vård och omsorgsförvaltningen finns idag korttidstillsyn för skolungdomar samt korttidsvistelse i form av korttidshem, lägerverksamhet och stödfamilj. Vår målgrupp är barn och ungdomar med olika funktionsnedsättning. Vi erbjuder en trygg och meningsfull fritid, social gemenskap och miljöbyte. ARBETSUPPGIFTER Till oss på enheten för korttidsvistelse och korttidstillsyn för barn och unga med funktionsnedsättning söker vi nu en stödpedagog! Ditt uppdrag är främst placerat på våra två korttidshem där vi också har korttidstillsyn för skolungdomar på eftermiddagar och lov. Verksamhetens huvudsakliga mål är att erbjuda bästa möjliga vistelse för våra deltagare utifrån gällande lagstiftning och riktlinjer. En viktig del av dina arbetsuppgifter är såldes att säkerställa arbetet mot uppsatta utvecklingsmål som utfärdats enligt beslut och genomförandeplan. Som stödpedagog ansvarar du för att beslutade metoder och arbetssätt implementeras i verksamheten och i arbetet med brukaren. Du initierar till och tar tillsammans med dina kollegor fram handlingsplaner kring specifika brukare utifrån behov. I vardagen arbetar du löpande med att stödja, motivera och vägleda dina kollegor. I din roll har du ett övergripande ansvar för AKK och social dokumentation och är ett stöd till övrig personal i arbetet med detta. Du söker kunskap samt håller dig uppdaterad och informerad kring nya metoder och arbetssätt inom LSS. I arbetsgruppen arbetar du aktivt med att implementera ett etiskt förhållningssätt som främjar brukarens självbestämmande, delaktighet och integritet. I nära samarbete med enhetschef arbetar du med bland annat beläggning, bemanning och andra uppgifter utifrån kompetens. Du kommer ha möjlighet att påverka ditt uppdrag och forma det utifrån dina kompetenser. Våra stödpedagoger inom avdelning funktionshinder ingår i ett övergripande nätverk som drivs av våra tre metodutvecklare. Detta innebär att du regelbundet träffar kollegor från andra verksamheter inom avdelningen för att utbyta erfarenheter. Våra metodutvecklare erbjuder även vid behov utbildning/handledning till alla våra personalgrupper. Du arbetar dag, kväll samt varannan helg. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom funktionshinderområdet som omfattar minst 200 YH-poäng alt. 60 högskolepoäng eller motsvarande, exempelvis stödpedagog, socionom eller socialpedagog. Vidare behöver du ha arbetat i en arbetsledande/handledande eller likande roll tidigare. Du har god kunskap om social dokumentation, evidensbaserade metoder och AKK. Meriterande är att tidigare ha arbetat med barn. Körkort är ett krav för tjänsten. Då korttidsvistelse är en föränderlig verksamhet behöver du som person var flexibel, gilla utmaningar samt vara lösningsfokuserad. Du behöver tycka om att arbeta i ett högt tempo och vara snabb på att ställa om när nya verksamhetsbehov dyker upp. Du har även en välutvecklad pedagogisk förmåga med god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och människors olika förutsättningar. Du anpassar ditt sätt att förmedla budskap till mottagaren. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer kommer att hållas löpande. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT I den här rekryteringen vill vi inte att du skickar in personligt brev. Du kommer i stället få besvara ett antal enkätfrågor i samband med att du skickar in din ansökan. Detta i syfte att samla in relevant information för rekryteringen, där alla sökande får besvara samma frågor. Svaren används sedan tillsammans med ditt CV i urvalsprocessen. Skulle vi trots allt få in personligt brev kommer detta inte att beaktas. Innan en eventuell anställning behöver du uppvisa giltigt pass eller nationellt ID för kontroll av id- och medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. För arbete inom vård- och omsorgsförvaltningen i Partille kommun behöver du ha godkänt betyg i svenska från grundskolan, alternativt SFI-D för att kunna hantera dokumentation.
Nu söker vi dig som vill arbeta som personlig assistent hos en av våra uppdragsgivare boende i Jonsered utanför Partille. Uppdragsgivaren har till följd av en muskeldystrofi personlig assistans dygnet runt med viss dubbelassistans. Uppdragsgivaren har framförallt stora fysiska behov då han till stor del är förlamad. Han har olika hjälpmedel, bl.a. PEG och andningsstöd. Vem är du? För att passa för tjänsten så tror vi att du har ett lugn i dig själv och är bra på att läsa av andra människor. Du sprier en trygghet runt dig och gillar att vara ett stöd för någon annan i dess vardag. Vidare så tror vi att du: Har ett moget förhållningssätt. Kommunicerar flytande på svenska i tal och skrift. Är minst 20år gammal Är rökfri. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av assistansyrket, men inget krav då introduktion ges. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Om tjänsten. Tjänsten är ca 70% med arbetspass förlagda dag, kväll och natt alla veckodagar. Om Konsensus Personlig Assistans Konsensus Personlig Assistans är arbetsgivare och anordnare av assistansen. Vi är en assistansanordnare med stark värdegrund och stor kompetens i frågor som rör personlig assistans. Kunskap, Engagemang och Respekt är ledorden som genomsyrar hela verksamheten och allt vi gör. För oss är dessa ledord avgörande i strävan efter att uppnå kvalitet i varje uppdrag och i varje assistanssituation. Våra assistenter är nyckeln till att den personliga assistansen ska hålla den höga kvalitet som vi eftersträvar. Som nyanställd hos oss på Konsensus Personlig Assistans kommer du att få introduktion så att du lär dig dina nya arbetsuppgifter, om uppdragsgivarens behov och önskemål i assistansen. Inom Konsensus Personlig Assistans ser vi arbetsmiljöarbete och våra anställdas möjlighet till kompetensutveckling som ett viktigt led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Som personlig assistent hos oss kommer du att erbjudas stöd och fortbildning i syfte att skapa trygghet för både dig i din yrkesroll och för vår uppdragsgivare. Vi tillämpar individuell lönesättning och följer kollektivavtal mellan Fremia-Kommunal. Trivsel, samhörighet och utveckling är viktigt hos oss på Konsensus och vi vill erbjuda våra anställda ett kontinuerligt stöd och möjlighet till utbildning/fortbildning och friskvård. Vill du veta mer om Konsensus Personlig Assistans är du välkommen att besök vår hemsida www.konsensus-assistans.se
Om oss Capio Vårdcentral Sävedalen är en välfungerande vårdcentral med ca 9300 listade patienter. Bredden bland patienterna är stor och variationsrik vilket många upplever stimulerande att arbeta med. Vårdcentralen är belägen precis vid kommungränsen mellan Göteborg och Partille i närheten av Östra sjukhuset. Det är cykelavstånd från stan och det är även enkelt att ta sig hit med kollektivtrafik. Arbetsplatsen är liten, trivsam och välstrukturerad med bra kollegor som är trevliga, hjälpsamma och mycket kunniga. Vi har en bra stämning i arbetsgruppen med högt i tak och vi är måna om varandra för att vi är varandras arbetsmiljö. Vi har korta beslutsvägar och vi ställer oss positiva till förbättringsförslag och förändringsarbete. Vi har förutom sedvanlig läkarmottagning, diabetesmottagning, astma/KOL-mottagning, hypertonimottagning, distriktssköterskemottagning, äldremottagning, motiverande samtal, samordnare vid psykisk ohälsa, KBT-terapi, rehabkoordinator, laboratorium, BVC, samt sekreterare och receptionist. Din roll Vi söker nu dig som är sjuksköterska för arbete på vår mottagning. Arbetet innebär sedvanliga arbetsuppgifter för sjuksköterska i primärvård så som rådgivning via telefon och chatt, mottagningsarbete både i team med läkare, på lab, men även egen mottagning. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en positiv och utvecklande arbetsplats med tydligt patientfokus. Vår organisation bygger på den lokala enhetens självstyre med engagemang och delaktighet från medarbetare vilket leder till korta beslutsvägar. Samtidigt finns en större organisation i bakgrunden som ger stöd och möjlighet till utveckling och erfarenhetsutbyte. Start 250901, eller enligt överenskommelse Om dig Du som söker är legitimerad sjuksköterska med minst 2 års arbetslivserfarenhet inom yrket. Du är trygg i både person och profession samt har ett patientfokuserat arbetssätt. Vi ställer mycket höga krav på bemötande mot såväl patienter som kollegor. Du är bekväm med att fatta egna beslut, har en förmåga att jobba strukturerat och effektivt samt vara flexibel. Sista ansökningsdag: 2025-07-27 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Tar du studenten 2025 och vill kickstarta din karriär inom försäljning? Vi söker dig som är nyfiken, målmedveten och vill ha ett jobb där du kan utvecklas och tjäna pengar från dag ett – utan krav på tidigare erfarenhet Vad erbjuder vi ? Fast månadslön + marknadens bästa bonusar Unik karriärstege med goda chanser att klättra inom företaget Inspirerande kontorslokaler mitt i Centrala Göteborg (vid Liseberg) Prisbelönt utbildningsprogram inom försäljning, ledarskap och personlig utveckling. Konferensresor till t.ex. Barcelona, Mexiko och Sydafrika Hjälp med att ta körkort (möjlighet till tjänstebil finns) Vilka är Key Solutions? Key Solutions har sedan starten 2008 hjälpt några av världens bästa varumärken med sin kundtillväxt, såsom Google, Telia, Netflix m.fl. En av Sveriges bästa arbetsplatser: Vi har 13 år i rad blivit utsedda till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser av Great Place to Work och blev nyligen utsedda till Sveriges 3:e bästa arbetsplats 2025. Årets #1 Partner: Vi har flera gånger blivit utsedda till Årets Säljpartner av marknadsledande varumärken som exempelvis Telia, Eon och Tele2. En plats att växa på: Hos oss på Key Solutions blir du en del av ett engagerat team med över 200 kollegor i Stockholm, Göteborg och Helsingfors. Här får du de rätta verktygen, de bästa förutsättningarna – och en unik möjlighet att utvecklas snabbt och bygga en framgångsrik karriär. Vi ser gärna att du som söker är... - En sann glädjespridare och har god social kompetens - Är en person som gillar att bidra med din positiva och glada personlighet - Tävlingsinriktad och har en stark vilja att ständigt bli bättre - Pratar och skriver obehindrat på svenska Tidigare erfarenhet inom service, restaurang eller arbete i butik är meriterande, dock inget krav. Låter detta intressant?Ansök via vår webbplats eller skicka ett kortfattat mejl till [email protected] Inget formellt CV behövs – berätta istället om dig själv. OBS! Spana in våra sociala medier. https://linktr.ee/keysolutionsse
Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Utbildningsförvaltningen ansvarar för kommunens barnomsorg och utbildningsverksamhet från förskola och fritids till förskoleklass, grundskola, anpassad skola, gymnasieskola, vuxenutbildning och olika uppdragsutbildningar. Vår vision är att varje elev lämnar skolan rik på kunskaper och övertygad om sin förmåga att tillsammans med andra skapa sin framtid. Alla elever ska också minnas sin skoltid som trygg, rolig och lärorik. Utbildningsförvaltningens olika verksamheter har ett tydligt gemensamt fokus på alla barn och elevers förutsättningar för fullföljda studier. Skulltorps F-5 skola är en fin liten skola som ligger i ett mångkulturellt område med engagerade medarbetare. På skolan finns en stark Vi-känsla där vi alla gör vårt yttersta för att eleverna ska minnas sin skoltid som trygg, rolig och lärorik. Vi söker nu en speciallärare som vill bli en del av oss och som vill göra skillnad. ARBETSUPPGIFTER Söker du ett omväxlande uppdrag som speciallärare? Välkommen till vår mångkulturella skola där vi varje dag arbetar för att skapa en trygg, rolig och lärorik skoldag för våra elever. Du kommer att arbeta brett i rollen som speciallärare för våra elever från förskoleklass till årskurs fem. I Partille gör vi en särskild satsning för läsa-skriva-räkna-garantin skall bli verklighet och du är en viktig del av detta arbete! Du kommer att ha ett nära samarbete med specialpedagog och övriga pedagoger på skolan samt elevhälsoteamet. Det är viktigt för oss att du är införstådd med vikten av det kompensatoriska uppdraget i skolan. Arbetsuppgifternas fokus: • Arbeta nära eleverna med fokus på matematik, läs och skriv • Planera, genomföra och följa upp undervisning utifrån elevernas individuella behov och förutsättningar. • Skapa en trygg, tydlig och stödjande lärmiljö. • Använda varierade pedagogiska metoder och verktyg för att möta olika lärstilar. • Samarbeta med specialpedagog och pedagoger kring anpassningar och åtgärdsprogram. • Ha en nära dialog med vårdnadshavare och delta i utvecklingssamtal. • Dokumentera elevernas utveckling enligt gällande riktlinjer. • Delta i arbetslag och bidra till undervisningens utveckling genom erfarenhetsutbyte. • Arbeta kontinuerligt med utvärdering och anpassning av undervisningen. • Hålla dig uppdaterad och ta del av relevant fortbildning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är erfaren, behörig och legitimerad lärare för låg och/eller mellanstadiet. Du har även examen och är legitimerad speciallärare med fokus på antingen matematik eller läs och skriv. Som person är du lösningsinriktad, flexibel och har en god samarbetsförmåga med såväl elever, vårdnadshavare som kollegor. Du är lyhörd som person och har förmåga att anpassa ditt bemötande och din kommunikation med eleverna utifrån deras behov. För att trivas i rollen behöver du ha förmåga att skapa ett strukturerat arbetssätt, vara ansvarsfull samt tillämpa ett lågaffektivt relationellt förhållningssätt i situationer som kräver det. Du tycker att det är viktigt och roligt att jobba i team kring elever! Låter det som rätt uppdrag för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Urvalsarbete sker kontinuerligt under hela ansökningsperioden. Ansök gärna redan idag! ÖVRIGT Här kan du läsa mer om spännande utvecklingsarbeten som pågår i våra verksamheter! https://www.partille.se/barn--utbildning/inblick/ I den här rekryteringen vill vi inte att du skickar in personligt brev. Du kommer i stället få besvara ett antal enkätfrågor i samband med att du skickar in din ansökan. Detta i syfte att samla in relevant information för rekryteringen, där alla sökande får besvara samma frågor. Svaren används sedan tillsammans med ditt CV i urvalsprocessen. Skulle vi trots allt få in personligt brev kommer detta inte att beaktas. Innan en eventuell anställning behöver du uppvisa giltigt pass eller nationellt ID för kontroll av id- och medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Även ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister behöver uppvisas innan anställning. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välj ett jobb för att visa detaljer