Sjuksköterska sökes till sommar uppdrag
VårdIX AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Som bemanningssjuksköterska på VårdIX får du möjlighet att arbeta flexibelt och på dina egna villkor. Vi tror på att skapa långsiktiga och värdefulla relationer. Hos oss är du inte bara en ersättare för någon annan, du är en viktig del av vårt team, och vi ser och lyssnar på dig. Din erfarenhet, dina behov och din arbetsglädje är viktiga för oss. Varför välja VårdIX? Personlig kontakt: Hos oss är du mer än en resurs. Vi lyssnar på dina önskemål och ser till att du får uppdrag som passar just dig, både när det gäller arbetsplats, arbetstider och arbetsmiljö. Flexibilitet: Vi erbjuder en rad olika uppdrag inom sjukvården som kan anpassas efter dina behov. Du väljer när och var du vill arbeta. Respekt och värde: Vi uppskattar den viktiga roll du spelar för patienterna och för oss. Din kompetens och engagemang är något vi verkligen värdesätter och vill belöna på bästa möjliga sätt. Starta eget? Vi hjälper dig – Om du är intresserad av att starta eget bolag kan vi guida dig genom processen och ge dig det stöd du behöver för att komma igång. Förmåner utöver det vanliga – Som en del av vårt nätverk får du tillgång till exklusiva rabatter på hotell, hyrbilar, resor och gym, vilket gör ditt arbete och resande både enklare och mer förmånligt. Så här går det till: Skicka en intresseanmälan och berätta kort om var, när och hur du vill arbeta. Vad är viktigt för dig när det gäller arbetsuppdrag? Vad har du för förutsättningar? Vi ringer upp dig inom 48 timmar för att prata vidare. Vi vill förstå dina behov, önskemål och hur vi bäst kan matcha dig med uppdrag som passar dig perfekt. När vi hittat den bästa matchningen för dig, ser vi till att du får de bästa förutsättningarna för att trivas i ditt arbete och kunna göra skillnad för dina patienter. Hos VårdIX får du vara en del av ett team som verkligen bryr sig om din arbetsglädje och utveckling. Vi vill skapa förutsättningar för att du ska kunna göra det du älskar, samtidigt som du har balans i livet. För oss handlar det om att bygga långsiktiga relationer med våra sjuksköterskor, där både du och patienterna får det bästa. Är du redo för ett meningsfullt och flexibelt jobb där du verkligen blir sedd och hörd? Registrera dig på vår hemsida så kontaktar vi dig inom 48 timmar. Vi ser fram emot att kontakta från dig! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

35 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Sjuksköterska till akutmottagningen, IVAK Piteå Sjukhus
REGION NORRBOTTEN
Grundutbildade sjuksköterskor

Vi behöver bli fler på akutmottagningen och erbjuder en unikmöjlighet att bli en av oss. Akutmottagningen är en del av IVAK som tillhör verksamhetsområde akut omhändertagande och division Länssjukvård 1.  Vi erbjuder ett roligt och omväxlande arbete tillsammans med ett glatt gäng. Vi sökerVi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och som har god kunskap i svenska språket i både tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet i yrket och speciellt från akutsjukvård. Nu söker vi dig som är intresserad av akutsjukvård. För att trivas i denna roll uppskattar du ett varierande tempo där ingen dag är den andra lik. Som person är du trygg och stabil, har gott omdöme och empatisk förmåga. Du kan anpassa dig till varierande situationer och trivs i en föränderlig miljö, där patienten alltid kommer först. Vi söker dig som är flexibel, stresstålig, ansvarstagande, har servicekänsla och hög samarbetsförmåga. Du ser fördelarna med att arbeta i nära samarbete med dina kollegor. Hög arbetsmoral är ett måste. Det här får du arbeta medPå akuten får du ett intressant dygnet runt arbete med akutsjukvård där medarbetarna möter patienter i alla åldrar som drabbats av allvarlig sjukdom eller skada. Du arbetar självständigt och i team med att ta emot, bedöma och omhänderta akut sjuka patienter. Patientfokus och helhetssyn kring patienten genomsyrar ditt arbetssätt. Vi lägger stor vikt vid utbildning, utveckling och värdegrundsarbete vad gäller patient processer och din personliga utveckling. På akutmottagningen värdesätter vi idéer till förändring och arbetar ständigt för att förbättra för patienten och verksamheten. Det här erbjuder vi dig- Individuell och strukturerad introduktion - Kontinuerlig kompetensutveckling genom intern utbildning - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid. Arbetstiden är förlagd enligt rotationsschema dag, kväll och natt. Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  Verksamheten omfattas av: Dubblerad ersättning för arbete under obekväm arbetstid. En satsning Region Norrbotten gör för medarbetare i dygnet runt verksamhet, något som gör oss unika bland regioner i Sverige Verksamheten omfattas av Region Norrbottens extrasatsning på sjuksköterskor, https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!

35 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Extra natt personal Receptionen
Piteå Stadshotell AB
Hotellreceptionister m.fl.

Om oss Piteå Stadshotell är ett 4-stjärnigt cityhotell i centrala Piteå, och invigdes 1906, vi har en anrik miljö med ett modernt utbud och de 94 hotellrummen har olika karaktär. Hit kommer de som vill ha ett trevligt boende med närhet till shopping, restauranger och nattliv. Vi är en naturlig mötesplats för såväl turister, affärsresenärer som pitebor. Vårt fokus är personligt bemötande och gästnöjdhet. Restaurang Fiore är en del av Piteå Stadshotell. Här finns ca 240 sittplatser i restaurangen, festvåning för ca 200-300 sittande gäster. Vi serverar boende gäster med frukost och konfererande gäster med förmiddagskaffe, lunch, eftermiddagskaffe och middag. Vi har också många á la cartegäster till lunch och middag. I festvåningen firas det ofta bröllop eller bemärkelsedagar, när den inte används för företagsevent. För större sällskap erbjuder vi specialkomponerade menyer samt arrangemang. Vi söker extra natt personal till receptionen och ser att du: är genuint intresserad av människor och service har god datorvana och mycket goda kunskaper i svenska och engelska hanterar in- och utcheckning, telefon- och mail samt hantering av bokningar, fakturor, kassa, konferensbokningar och recensioner Under arbetspasset ansvara du för att hålla receptionsområdet, samt andra lokaler välkomnande. Vara behjälplig för våra gäster innan, under och efter vistelsen och se till att de får bästa möjliga upplevelse Ha en hög kompetensnivå och alltid hålla sig uppdaterad om arbetet i receptionen samt lösningsorienterad. Du är flexibel och tycker om att arbeta i högt tempo och känner dig bekväm med snabba förändringar Kan jobba alla typer av skift dag/kväll samt natt Då lagen kräver att man är över 20 år för att kunna vara alkoholansvarig så ser vi gärna att dom sökande är över 20 år då tjänsten innefattar alkoholservering Som person är du ödmjuk, kreativ och resultatinriktad. Du vill ha roligt på jobbet och sätter stolthet i att leverera äkta service. Du är resultatinriktad, ansvarsfull, strukturerad och noggrann. Du har en naturlig förmåga att planera, utföra och följa upp ditt arbete. Du trivs att arbeta med förbättring och utveckling, är flexibel och är inte rädd för förändringar. Vi erbjuder dig en trygg och rolig arbetsplats med äkta kollegor som du kommer att vara stolt över! Meriterande Erfarenheter av Techotel Picasso. Tidigare jobb inom hotell Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Mejla din ansökan till Lea Bodin [email protected]

36 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Chef Underhållsteknik
Smurfit Kappa Kraftliner Piteå AB
Övriga ingenjörer och tekniker

Är du vår nya ledare inom underhållsutveckling? Vill du vara med och driva utvecklingen av underhållsarbetet vid ett av Europas största kraftlinerbruk? Vi söker dig som har ett starkt teknikintresse, ett strategiskt tänk och ett engagerande ledarskap. Hos oss får du en nyckelroll i att forma framtidens underhållsverksamhet – där tillgänglighet, säkerhet och kostnadseffektivitet står i centrum. Om tjänsten Tjänsten är placerad vid Smurfit Westrock Piteå, en del av Smurfit Westrock-koncernen – en av världens största tillverkare av pappersbaserade förpackningar. Vi är ett internationellt företag med verksamheter i 40 länder, vilket innebär att du även kommer att samverka med kollegor och funktioner globalt. Internationellt erfarenhetsutbyte och samarbete kring bästa praxis är en naturlig del av din roll. Om rollen I den här rollen har du ett övergripande ansvar för att leda och utveckla vårt arbete med underhållsutveckling. Du leder ett team med fokus på underhållsteknik, reservdelshantering och lagefterlevnad inom teknisk säkerhet. Tillsammans arbetar ni för att modernisera och effektivisera underhållsarbetet genom strukturerade metoder, datadrivet arbetssätt och långsiktig planering. Du ansvarar för vårt underhållssystem och driver utvecklingen av förebyggande underhåll, reservdelsstrategi samt den övergripande planeringen av planerade stopp. En viktig del av rollen är också att säkerställa att kontroller av teknisk utrustning enligt gällande lagkrav och föreskrifter utförs korrekt och i rätt tid. Dina huvudsakliga ansvarsområden: - Ansvara för utvecklingen av vårt underhållsarbete – metoder, strategier och system - Leda och utveckla gruppen inom underhållsteknik, reservdelshantering och tekniska kontroller - Säkerställa effektiv användning och vidareutveckling av underhållssystemet - Utveckla förebyggande underhåll och långsiktig stopplanering - Arbeta datadrivet med analys av tillgångars prestanda, risker och förbättringsmöjligheter - Säkerställa att kontroller enligt tekniska säkerhetskrav planeras, genomförs och dokumenteras - Delta i internationellt samarbete och erfarenhetsutbyte inom koncernen Din profil - Civilingenjör eller motsvarande med relevant teknisk inriktning - Flera års erfarenhet av underhåll, teknik eller projektverksamhet inom processindustri - Dokumenterad ledarskapserfarenhet med förmåga att engagera, strukturera och utveckla team - Kännedom om gällande lagar och föreskrifter inom teknisk säkerhet. - God analytisk förmåga och vana att fatta beslut baserat på data - Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift   Ansökan Låter detta som rätt nästa steg för dig? Skicka din ansökan senast 2025-08-03. Vi planerar att starta urvalsarbetet och intervjuprocessen under senare delen av augusti. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Weronica Lundberg, Teknisk chef på 0911-97160 eller [email protected].     Smurfit Westrock Piteå är Europas största kraftlinerbruk med ca 510 anställda. Här produceras årligen över 700 000 ton kraftliner som används i tillverkning av högklassig wellpapp. Pappersbruket i Piteå ingår i Smurfit Westrock, det största och världsledande företaget inom hållbart papper och hållbara pappersbaserade förpackningslösningar med verksamhet i 40 länder och över 100 000 anställda.

37 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Manufacturing Production Process Engineering Experienced Professional
Hitachi Energy Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

The Opportunity Are you passionate about advanced materials and eager to shape the future of high-voltage technology? Join us at Hitachi Energy’s competence center in Piteå, where we specialize in high-performance polymer Fiber composites. We are looking for two experienced, committed Production/Process Development Engineers to help drive innovation and enhance our composite product manufacturing for high-voltage applications. As a production development engineer, you participate in both the development of new products and manufacturing processes, as well as in the review of existing production to increase quality and capacity. You act as an important link between production and quality. The role includes specification, selection, commissioning, and adaptation of equipment and manufacturing methods for new products. It also involves contributing to the preparation of investment justifications to enhance the factory's productivity and capacity in line with the increasing demand for our products. How you´ll make an impact Develop and optimize manufacturing processes Produce and improve production documentation Participate in risk assessments and risk management Evaluate new manufacturing methods Identify and recommend improvement opportunities and implement improvement projects Ensure that new or altered production processes meet established requirements Participate in investment projects and commissioning of new machines Your background Engineering education at high school or university level with a focus on industrial engineering, production engineering, mechanical engineering, or similar Experience in CNC machining and CAM preparation, or road experience in industrial manufacturing processes for high-performance polymer Fiber composites Good knowledge of reading drawings and tolerances Analytical, meticulous, structured, and responsible Ability and willingness to acquire and convey new knowledge and skills Team player who finds it easy to collaborate with others Good communication skills in both spoken and written Swedish and English are a mandatory requirement Knowledge in automation is an advantage What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply now! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Nils Björk, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer:  Marcus Nordlund-Oja, +46 107 38 46 19; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 10 7387043; Unionen: Per Lidman + 46 107 38 98 66. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Johanna Davidsson Drakou,  [email protected].

37 dagar sedan
Sista ansökan:
15 november 2025
Anestesi och Intensivvårds speciallist sjuksköterska sökes till uppdrag
VårdIX AB
Anestesisjuksköterskor

Som anestesi och intensivvård speciallist sjuksköterska hos VårdIX får du möjlighet att arbeta flexibelt och på dina egna villkor. Vi tror på att skapa långsiktiga och värdefulla relationer där du är mer än bara en vikarie – du är en nyckelspelare i vårt team. Vi ser och lyssnar på dig, och vi värdesätter din erfarenhet, dina behov och din arbetsglädje. Varför välja VårdIX? Personlig kontakt – Vi ser dig som en viktig del av vårt team och matchar dig med uppdrag som passar dina önskemål gällande arbetsplats, arbetstider och arbetsmiljö. Flexibilitet – Välj själv när, var och hur du vill arbeta. Vi erbjuder uppdrag anpassade efter dina behov och preferenser inom anestesi och intensivvård. Respekt och värde – Vi uppskattar din kompetens och den viktiga roll du spelar i akutsjukvården. Din erfarenhet och ditt engagemang är något vi verkligen värdesätter, och vi ser till att du får de bästa förutsättningarna att trivas. Starta eget? Vi hjälper dig! – Är du intresserad av att starta eget bolag? Vi guidar dig genom processen och ger dig det stöd du behöver för att komma igång. Förmåner utöver det vanliga – Som en del av vårt nätverk får du tillgång till exklusiva rabatter på hotell, hyrbilar, resor och gym, vilket gör ditt arbete och resande både enklare och mer förmånligt. Så här går det till: Skicka en intresseanmälan – Berätta kort om var, när och hur du vill arbeta. Vilka är dina viktigaste krav och önskemål? Vi kontaktar dig inom 48 timmar – Vi vill förstå dina behov och hitta det perfekta uppdraget för dig. Vi matchar dig med rätt uppdrag – När vi hittat en passande tjänst ser vi till att du får de bästa förutsättningarna att göra skillnad i din yrkesroll. Hos VårdIX får du vara en del av ett team som bryr sig om din arbetsglädje och utveckling. Vi vill att du ska kunna fokusera på det du älskar – att rädda liv – samtidigt som du har balans i livet. Är du redo för ett meningsfullt och flexibelt jobb där du blir sedd och hörd? Registrera dig på vår hemsida så kontaktar vi dig inom 48 timmar. Vi ser fram emot att kontakta från dig! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

39 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Backcity grillen söker medarbetare!
HEDVIC AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Tjänsten vi söker just nu är heltid (med möjlighet att gå ner i tid) och innebär varierande arbetstider på dagar, kvällar och helger (ej nattöppet). Känner du att ett jobb inom snabbmatsbranschen är något för dig? Kanske är du ute efter en karriär eller ett extrajobb? Oavsett vilka framtidsplaner du har så tror vi att du kan trivas att jobba med oss. Här finns väldigt goda möjligheter att växa och utvecklas! Kvalitet och service är viktigt för oss och som medarbetare erbjuder vi dig ett fartfyllt jobb med ett högt arbetstempo tillsammans med ett härligt gäng. Tillsammans med dina kollegor ser du till att våra gäster får en fantastisk matupplevelse. Vi ser gärna att du är positiv, ansvarsfull, noggrann och effektiv. Att du är serviceinriktad och har ett fint bemötande. Inga förkunskaper krävs då utbildning sker på plats men tidigare erfarenhet är meriterande. Som restaurangbiträde är dina arbetsuppgifter allt från att stå i kassan, servera gäster, tillaga maten till att diska och håller rent i restaurangen. Start enligt överenskommelse. Vi ser fram emot din ansökan!

41 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Ett Sommarjobb med mening
Enkv Assistans AB
Personliga assistenter

Om tjänsten: Är du på jakt efter ett viktigt och meningsfullt sommarjobb? Som personlig assistent får du möjlighet att göra en verklig skillnad och bidra till att förbättra någon annans liv på ett personligt plan. Vi söker timvikarier till en snart 28-årig tjej i Skellefteå som lever ett självständigt och aktivt liv. Hon älskar att umgås med vänner, ta en fika på stan och delta i olika aktiviteter som boccia. Under sommaren tillbringar hon mycket tid i familjens stuga i Piteå, och vi söker därför assistenter som kan följa med och arbeta där. Din roll blir att stötta henne i vardagen – med allt från personlig hygien och förflyttningar till matlagning, hushållssysslor och att strukturera dagen. Har du ett ansvarstagande och lyhört sätt, och trivs du i en social och positiv miljö? Då kan detta vara det perfekta jobbet för dig! Vi söker en engagerad och lyhörd assistent – är det du? Vi letar efter dig som har lätt för att känna in situationer – som vet när det är dags att ta initiativ och när det är bättre att bara finnas där. Att du klickar med vår uppdragsgivare är viktigast, så vi ser gärna att du är i en liknande ålder för att underlätta gemensamma intressen och förståelse. Det är ett stort plus om du har erfarenhet av kommunikationshjälpmedel, men det viktigaste är din inställning och vilja att vara ett stöd i hennes vardag.   God samarbetsförmåga – både med vår uppdragsgivare och hennes familj. Körkort krävs – då jobbet innebär vistelser i Piteå under sommaren.   Ej allergisk mot katter – familjen har en katt. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Enligt överenskommelse.  Avtal: Innan sommaren kommer du att ha inskolning så att du kan känna dig bekväm i arbetsuppgifterna och komma in i rutinerna.  Arbetspass: Dagar, kvällar och helger.  Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Ser du fram emot att spela en viktig roll i en annan människas liv och samtidigt utvecklas professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!

42 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Operations Controller
W3 Renewables AB
Övriga handläggare

Vill du vara en viktig del av den förnybara energiomställningen och spela en central roll i vårt Operations Control Center? Som en del av vårt team kommer du att vara med och övervaka och säkerställa driftstatus för våra kunders vindparker och anläggningar inom förnybar energi. Detta är en nyckelposition där du får arbeta som en självständig lagspelare för att säkerställa tillgänglighet i elproduktionen – dygnet runt, året om. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med ditt team för att säkerställa att alla processer följs enligt våra rutiner. Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat: • Övervaka parker i realtid och rapportera driftstatus • Dokumentera händelser, avvikelser och driftstörningar • Samordna med serviceleverantörer kring underhåll, säkerhet och framkomlighet • Säkerställa närvaroregistrering för att uppfylla samordningsansvar • Rapportera till elhandlare om tillgänglighet, avvikelser och produktionsstopp • Samarbeta med serviceleverantörer för att minimera produktionsförluster • Kommunicera vid tekniska problem och externa rapporteringskrav • Agera på larm och driftstopp Vem vi letar efter Vi söker dig som är driven, strukturerad och har ett stort sinne för ordning. Du har en naturlig förmåga att fatta beslut och gillar att ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Din problemlösningsförmåga och självledarskap är avgörande för att du ska trivas och lyckas i rollen. Som person är du proaktiv och trivs med att arbeta självständigt samtidigt som du har en god samarbetsförmåga. Du ser det som motiverande att effektivisera arbetssätt och hitta lösningar för att förbättra processer. Viktigt att veta: Denna tjänst innebär arbete på skift, 24/7, 365 dagar per år. Du kommer under vissa delar av dygnet att arbeta ensam (framför allt på kvällar, nätter och helger), så det är viktigt att du känner dig bekväm med att ta eget ansvar och arbeta självständigt. Rollen är inte en hybridtjänst, utan vår driftcentral är alltid bemannad. Erfarenheter och meriter Erfarenhet från roller där du haft ett stort eget ansvar och är van att arbeta självständigt är meriterande. Relevant utbildning eller erfarenhet inom teknik kan också vara en fördel, men inte ett krav. Du behöver kunna uttrycka dig väl på både svenska och engelska, både i tal och skrift. OM W3 ENERGY På W3 Energy driver vi både teknisk och finansiell förvaltning av förnybar energi och har idag cirka 4 300 MW i vår portfölj – en betydande del av Sveriges energiomställning. Som en del av vår tekniska avdelning blir du en del av ett kunskapsdrivet och framåtblickande team där vi ständigt förfinar våra processer, delar kunskap och hittar smarta lösningar tillsammans. Vi värdesätter samarbete, innovation och ett starkt engagemang för våra kunder. Vi är idag 45 medarbetare, med kontor i Umeå och Piteå. Vi arbetar i en miljö där utveckling, hållbarhet och kundfokus går hand i hand – och där du får möjligheten att växa tillsammans med oss. VAD VI ERBJUDER På W3 Energy blir du en del av ett företag i framkant inom förnybar energi och ett engagerat, sammansvetsat team där vi stöttar varandra och skapar en positiv arbetsmiljö. Vi sätter samarbete, professionalism och gemenskap i fokus för att tillsammans leverera hög kvalitet. Som anställd hos oss får du ta del av generösa personalförmåner, inklusive friskvårdsbidrag, friskvårdstimme och en trygghetspolicy som omfattar tjänstepension, livförsäkring och privat sjukvårdsförsäkring. W3 Energy är ett växande företag, vilket ger möjligheter att utvecklas inom din roll och på sikt växa med oss. Vi söker dig som vill bidra långsiktigt till vårt team och vara en del av vår resa framåt. Våra värdeord – Stolthet, Omtanke, Framtidskraft och Proaktivitet – präglar vår kultur och vårt sätt att arbeta. Om du delar vår inställning och vill vara en del av ett företag i framkant inom förnybar energi, ser vi fram emot din ansökan och att få lära känna dig! Planerat startdatum för tjänsten är den 1 september. Processen kan dra ut något på tiden i och med sommarsemestrar – vi tackar för tålamodet!

44 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Ett Sommarjobb med mening
Enkv Assistans AB
Personliga assistenter

Om tjänsten: Är du på jakt efter ett viktigt och meningsfullt sommarjobb? Som personlig assistent får du möjlighet att göra en verklig skillnad och bidra till att förbättra någon annans liv på ett personligt plan. Vi söker timvikarier till en snart 28-årig tjej i Skellefteå som lever ett självständigt och aktivt liv. Hon älskar att umgås med vänner, ta en fika på stan och delta i olika aktiviteter som boccia. Under sommaren tillbringar hon mycket tid i familjens stuga i Piteå, och vi söker därför assistenter som kan följa med och arbeta där. Din roll blir att stötta henne i vardagen – med allt från personlig hygien och förflyttningar till matlagning, hushållssysslor och att strukturera dagen. Har du ett ansvarstagande och lyhört sätt, och trivs du i en social och positiv miljö? Då kan detta vara det perfekta jobbet för dig! Vi söker en engagerad och lyhörd assistent – är det du? Vi letar efter dig som har lätt för att känna in situationer – som vet när det är dags att ta initiativ och när det är bättre att bara finnas där. Att du klickar med vår uppdragsgivare är viktigast, så vi ser gärna att du är i en liknande ålder för att underlätta gemensamma intressen och förståelse. Det är ett stort plus om du har erfarenhet av kommunikationshjälpmedel, men det viktigaste är din inställning och vilja att vara ett stöd i hennes vardag.   God samarbetsförmåga – både med vår uppdragsgivare och hennes familj. Körkort krävs – då jobbet innebär vistelser i Piteå under sommaren.   Ej allergisk mot katter – familjen har en katt. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Enligt överenskommelse.  Avtal: Innan sommaren kommer du att ha inskolning så att du kan känna dig bekväm i arbetsuppgifterna och komma in i rutinerna.  Arbetspass: Dagar, kvällar och helger.  Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Ser du fram emot att spela en viktig roll i en annan människas liv och samtidigt utvecklas professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!

49 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025