Lediga jobb i Säter
Sök totalt 27 lediga jobb i Säter
När du arbetar i Säters kommun arbetar du för framtidstro och livskvalitet för Säterborna. Med engagemang och samarbete arbetar vi för ett hållbart samhälle, och du är välkommen till oss! Med närhet till det mesta som ger livskvalitet, är det trivsamt och lätt att leva och jobba i vår kommun. ARBETSUPPGIFTER Som strategisk samhällsplanerare i Säters kommun ansvarar du för att leda kommunens översiktsplaneprocess. Utifrån antagen planeringsstrategi pågår ett arbete med att aktualisera och uppdatera delar av översiktsplanen, samtidigt som vi på sikt behöver ta oss an arbetet med en ny och digital översiktsplan. I rollen kommer du leda och samordna planeringsuppdrag och projekt inom ramen för översiktsplaneprocessen. Du kommer arbeta med att ta fram utredningar, policys och strategier samt genom workshops och dialoger förankra inriktningar och resultat i nära samarbete med medarbetare, chefer och beslutsfattare. Du sätter aktivt samman och leder projektgrupper bestående av såväl interna som externa resurser och du kommer även vara aktiv och drivande i att utveckla arbetssätt, såväl internt som externt i syfte att få till en kontinuerlig översiktsplaneprocess. För att lyckas i rollen ser vi att du har ett tydligt intresse för hållbar samhällsplanering. Du är trygg i att ta ansvar för projekt och processer och är duktig på att engagera och inspirera människor för att få dem att arbeta mot gemensamma mål. Du drivs av att strukturera och utveckla arbetssätt där intresse för digitalisering och GIS är centralt för att kunna ansvara för arbetet med att skapa kommunens digitala plattform för översiktsplanprocessen. Vi erbjuder dig en fri roll med stort ansvar och utrymme för personlig utveckling på en arbetsplats som präglas av tillit, samverkan och allas lika värde. Generellt ser vi positivt på distansarbete, även om uppdraget alltid måste styra de exakta överenskommelserna. I en roll som denna kommer det ibland vara av stor vikt att du befinner dig i Säter samtidigt som delar av uppdraget utan problem kan genomföras på distans. KVALIFIKATIONER Vi ser att du som sökande uppfyller följande kvalifikationer: Högskoleutbildning inom samhällsplanering, fysisk planering • Minst 3 årig högskoleutbildning inom samhällsplanering, fysisk planering eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Kunskap och förståelse för relevant lagstiftning • Såsom Plan och bygglagen, Miljöbalken och annan relevant lagstiftning samt förordningar, föreskrifter med mera rörande fysisk planering Översiktsplaneprocessen är bekant • Viss erfarenhet av att arbeta med samhällsplanering och översiktsplaneprocessen inom kommunal verksamhet. Digitala arbetssätt och verktyg • Kunskap och erfarenhet kring de vanligaste verktygen inom kommunal förvaltning, såsom Microsoft Office 365 med tillhörande programvaror. Du har god vana av att författa rapporter, driva utredningsarbete och ta fram olika typer av beslutsunderlag. Svenska i tal och skrift • Mycket god förmåga att på svenska uttrycka dig i både tal- och skrift. Arbete med verktyget Planeringsstrategi • Erfarenhet av att ta fram en Planeringsstrategi för kommunal verksamhet. Politiskt styrd organisation • Erfarenhet av att arbeta med politisk styrning, kunskap om hur beslutsunderlag tas fram och vad som är viktigt att presentera för att skapa förståelse och trygghet i beslutsfattandet. Projektledning • Dokumenterad erfarenhet av att ansvara för projektarbete samt utbildning inom projektledning. Arbete med GIS-baserade verktyg • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med GIS-baserade verktyg. Vidare ser vi att du som sökande har förmågan att: • Arbeta med andra människor, lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös, uppmärksammar och belönar andras bidrag. • Tala tydligt och utstråla trovärdighet och självförtroende. Du håller presentationer och föreläsningar anpassade efter målgruppens behov och förståelse. • Förverkliga organisationens mål, du har lätt för att identifiera samt utveckla positiva och gränsöverskridanden visioner och planer. • Planera och organisera ditt arbete, du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter. Vi ser också att det är meriterande om du har förmågan att: • Skapa och bibehålla goda relationer, både internt och externt. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner. • Anpassa dig till förändrade förhållanden. Du uppmuntrar och stödjer förändringsinitiativ och har lätt för att anpassa ditt beteende i förhållande till andra människors behov. ÖVRIGT Tjänsten annonseras under semestertider, det betyder att vi har begränsade möjligheter att besvara frågor. Enklast kan vara att skicka oss ett mejl så svarar vi när möjlighet finns. Från och med den 4/8 är vi som kontaktpersoner åter i tjänst.
När du arbetar i Säters kommun arbetar du för framtidstro och livskvalitet för Säterborna. Med engagemang och samarbete arbetar vi för ett hållbart samhälle, och du är välkommen till oss! Med närhet till det mesta som ger livskvalitet, är det trivsamt och lätt att leva och jobba i vår kommun. Kost- och Lokalvård har ca 60 medarbetare. Varje dag produceras 2 100 portioner på våra 11 kök till förskola, skola och äldreomsorg. Inom lokalvården sköter vi städning på 50 städobjekt. I vårt uppdrag ingår att följa kommunens beslutade riktlinjer för mat och måltider samt för lokalvården att följa folkhälsomyndighetens rekommendationer. Vi har som mål att laga maten nära matgästerna med fokus på miljö, bra råvaror och matglädje. ARBETSUPPGIFTER Som resurskock kommer du att arbeta på olika kök inom Säters kommun. Du som söker tjänsten bör vara strukturerad och ha en god planerings- och prioriteringsförmåga. Som kock ingår alla arbetsmoment i ett kök såsom matlagning, specialkosthantering, beställning, egenkontroll, servering, diskning och enklare lokalvård. Vid varuhantering och tillagning förekommer tunga lyft. Eftersom att anställningen som resurs kock innebär att att du ska förflytta dig mellan olika arbetsplatser behöver du ha körkort och tillgång till bil. KVALIFIKATIONER Utbildning Vi söker dig med kockutbildning alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig. Du har förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag. Du har förmågan att anpassa dig till förändrade förhållanden. Du uppmuntrar och stödjer förändringsinitiativ. Du har lätt för att anpassa ditt beteende i förhållande till andra människors behov.
När du arbetar i Säters kommun arbetar du för framtidstro och livskvalitet för Säterborna. Med engagemang och samarbete arbetar vi för ett hållbart samhälle, och du är välkommen till oss! Med närhet till det mesta som ger livskvalitet, är det trivsamt och lätt att leva och jobba i vår kommun. Köket lagar ca 250–300 luncher per dag till förskola och skola, utöver detta serveras även frukost och mellanmål. Som kock så ska du kunna rotera och arbeta i alla delar av köket. Även servering diskning och enklare lokalvård ingår i uppdraget. I köket arbetar 4 personal och arbetet leds av en köksansvarig på plats. Vi erbjuder dig ett utvecklande och meningsfullt arbete där vi har som mål att utveckla en modern och professionell kostverksamhet med matglädje i fokus och god kvalitet. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Vi söker en kock till Kost -och lokalvårdsservice med huvudsaklig placering i Skedvi skola men viss förflyttning kan ske vid behov. Som kock ingår alla arbetsmoment i ett kök såsom matlagning, specialkosthantering, beställning, egenkontroll, servering, diskning och enklare lokalvård. KVALIFIKATIONER Utbildning Vi söker dig med kockutbildning alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig. Du har ett genuint intresse av matlagning och att ge god service till våra matgäster. Du trivs att arbeta i team och ser till helheten i köket. Det är viktigt att du är flexibel och har ett ekonomiskt tänkande i ditt dagliga arbete. Vi söker en person som har dokumenterad erfarenhet av arbete inom storkök. Du är duktig på att planera ditt arbete och kan arbeta både självständigt och även i grupp. Du behärskar svenska språket väl i tal och skrift. Du har goda digitala kunskaper då möten, beställningar och fakturering, sker digitalt. Vi ser gärna att du har kunskaper inom något kostdataprogram och Office-paketet.
När du arbetar i Säters kommun arbetar du för framtidstro och livskvalitet för Säterborna. Med engagemang och samarbete arbetar vi för ett hållbart samhälle, och du är välkommen till oss! Med närhet till det mesta som ger livskvalitet, är det trivsamt och lätt att leva och jobba i vår kommun. Stora Skedvi skola ligger mitt i byn Kyrkbyn nära till större orter som Falun, Borlänge och Hedemora. På enheten arbetar idag ca 50 pedagoger med olika kompetenser. Vi har nära till natur och fina omgivningar. Skolan är renoverad och till viss del nybyggd sedan 2018. ARBETSUPPGIFTER Elevassistent under skoltid KVALIFIKATIONER Undersköterska Kunskap och erfarenhet av epilepsi och diabetes Du har förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag. Du har förmågan att anpassa dig till förändrade förhållanden. Du uppmuntrar och stödjer förändringsinitiativ. Du har lätt för att anpassa ditt beteende i förhållande till andra människors behov.
Gustafs Scandinavia fortsätter att växa och nu söker vi flera duktiga kollegor till vår fina produktionsanläggning i Gustafs. Ett modernt snickeri Vår tillverkning finns i Gustafs i Dalarna och arbetet präglas av stor omväxling. Gustafs har en världsledande och unik tillverkning av sofistikerade träinredningar för offentliga miljöer. Träbeklädnad av väggar och tak är vår specialitet. Våra produkter finns runt om i hela världen. Med känsla för material, modern teknik och personlig support underlättar vi skapandet av trivsamma miljöer med kreativ design. Med moderna produkter Gustafs produkter är baserade på rena, naturliga material som uppfyller miljökrav och som ger obegränsade designmöjligheter. De inbyggda tekniska egenskaperna uppfyller dagens höga brandsäkerhetskrav samtidigt som de ger goda akustiska egenskaper. Dessa egenskaper i kombination med vår uppmärksamhet för detaljer bidrar till en produkt av högsta klass. Vår erfarenhet från projekt i hela världen förenat med vår expertis inom träinredningsproduktion har banat väg för en global marknad. Kvalifikationer Vi söker människor med teamkänsla, ett eget driv och en vilja att utvecklas tillsammans med oss andra på Gustafs. Det är inget krav, dock självklart en fördel om du har en bakgrund som snickare eller maskinoperatör med erfarenhet av till exempel finsnickeri, ytbehandling, CNC-styrda maskiner eller någon annan form av teknisk bakgrund. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt och att du har en god känsla för kvalitet. Även truckkort är meriterande. Mer information & ansökan Har du frågor om tjänsterna, ring Jan Åström, produktionsledare, på 070-480 42 20. Skicka din ansökan med CV till [email protected]. Urval och rekrytering sker löpande.
Vill du vara med och driva utvecklingen av morgondagens säkerhetssystem framåt? Är du en driven och kompetent tekniker som söker nya utmaningar? Vill du gå till jobbet varje dag och bidra till att våra kunder får en tryggare vardag? Trivs du med att arbeta självständigt men samtidigt känna tillhörigheten i ett starkt team? Då ska du läsa vidare och söka tjänsten som larmtekniker hos oss! Om tjänsten Som larmtekniker hos oss på Teknofix kommer du att arbeta med installationer, driftsättning och service av främst Securitas Directs anläggningar men även andra system. Vi jobbar i hela Dalarna samt Kopparberg. Arbetsuppgifterna innefattar planering, kabelförläggning, installationer, driftsättning, funktionstest och dokumentation. Då det är viktigt för oss att alltid säkerställa att våra kunder har rätt lösning kommer du även att jobba med merförsäljning. Arbetet är omväxlande med företagskunder inom många olika branscher och uppdrag av varierande karaktär. Tjänsten erbjuder såväl självständiga arbetsuppgifter som uppdrag tillsammans med dina kollegor och du kommer får möjlighet att utveckla kompetenser inom flertalet olika teknik- och säkerhetsområden. Vi erbjuder larm och larmlösningar för många olika situationer, exempelvis inbrottslarm, larm för personskydd, överfallslarm, brandvarningssystem, driftlarm och objektskydd. Vi erbjuder också kompletta lösningar inom kameraövervakning och passagekontroll. Vårt utbud av produkter och tjänster till företag kan du läsa mer om på www.securitasdirect.se Vi vänder oss i huvudsak till företag, men även privatpersoner som har höga krav på säkerhetsinstallationer. Grunden för våra larm, inbrottslarm och säkerhetssystem är högteknisk kvalitet med snabb och säker uppkoppling. Med en egen dygnet-runt bemannad larmcentral blir vi en mycket stark organisation med lokal närvaro för en snabb och säker insats. Vem söker vi? - Som person ser vi att du är en lagspelare som besitter stor social kompetens. - Du ska kunna arbeta målinriktat i ett högt tempo både självständigt och i grupp. - Du har lätt för att ta egna initiativ och är drivande i din egen utveckling. - Det är meriterande med en teknisk utbildning på minst gymnasienivå i form av t.ex svagström/larm/säkerhet eller som elektriker. - Då tät och daglig kontakt med våra kunder är ett viktigt inslag i din vardag behöver du ha ett sätt som är tillmötesgående, professionellt och som kännetecknas av hög kvalitet. - Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av vår bransch. Kanske har du jobbat med larminstallationer tidigare eller så har du erfarenhet av andra områden inom kamera eller brand- och utrymningslarm och vill utvecklas tillsammans med oss. - Du är van vid teknik och tycker om att visa framfötterna och att har lätt för att lära dig nya saker. - Du trivs med ett flexibelt arbete där du tar ett stort eget ansvar. Då du kommer att arbeta med säkerhetsklassade objekt kommer vi behöva göra ett utdrag från belastningsregistret. Svenskt medborgarskap samt körkort B är ett krav. Vi erbjuder Hos Teknofix blir du en del av ett glatt gäng med höga ambitioner som ser kvalitet, service och kundnöjdhet som en självklarhet. Du kommer få möjligheten att vara med och påverka hur din arbetsdag ska se ut och ju tryggare du blir i rollen desto mer eget ansvar över ditt arbete kommer du att få. Vi erbjuder möjligheten att ta del av över 30 års erfarenhet från säkerhets- och installationsbranschen vilket ger dig möjligheten att utveckla kompetenser inom en rad områden. Du kommer även få gå Securitas Directs utbildningar inom larm och kamera. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med fast månadslön. Du kommer att utgå från hemmet och vårat kontor ligger i Gagnef. Arbetet är förlagt till dagtid och tillträde sker efter överenskommelse. Vi kommer att tillämpa ett löpande urval. Detta betyder att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi ber dig därför ansöka så snart du har möjlighet.
Om Viljan Sävik Viljans behandlingshem Sävik har sedan 1994 hjälpt individer att skapa hållbara livsmönster. Vi erbjuder behandling för män i åldern 18-55 år med inriktning mot missbruk, kriminalitet och psykisk ohälsa. Vi utgår från KBT som metod i vår behandling och nu söker vi ytterligare en KBT-terapeut till vårt arbete. Om rollen Som KBT-terapeut håller du grupper och föreläsningar inom KBT, våra manualbaserade teman: missbruk/beroende, kriminalitet, våld och aggressivitet, samt livsteman. Vår metod är KBT-baserad behandling med mål att höja klientens funktionsnivå. Behandlingen är evidensbaserad och anpassad efter socialstyrelsens senaste krav och rekommendationer. Vem är det vi söker? Vi söker en utbildad KBT-terapeut som förutom utbildning hunnit arbeta med KBT (steg-1) och har minst ett års arbetslivserfarenhet från detta. Kvalifikationer: Utbildning KBT-terapeut (steg 1) är ett krav Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift B-körkort Meriterande: Erfarenhet av arbete inom missbruksvård Erfarenhet av arbete inom HVB verksamhet/ behandlingsverksamhet Erfarenhet av arbete inom kriminalvård Utbildning i motiverande samtal Att ge våra klienter en trygg miljö liksom att skapa ett engagerande och positivt arbetsklimat för medarbetare är viktigast för oss och vi fäster därför stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Lyhörd, ansvarsfull, flexibel och lugn är egenskaper vi värdesätter högt. Vi erbjuder Ett dynamiskt och roligt arbete där du får använda många olika förmågor. En arbetsroll med möjlighet att påverka och ytterligare utveckla en fin och expansiv verksamhet och bidra till enskilda individers nästa positiva steg i livet Regelbunden kompetensutveckling Friskvård 2000kr/år samt tillgång till vår förmånsportal. AttendoPlus, via Benifex Kollektivavtal Rekryteringsprocessen Sista ansökningsdag 27 Juni 2025, men rekrytering och urval sker löpande, och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden. Vi välkomnar dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Före anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. För frågor om tjänsten, kontakta Verksamhetschef, Diana Heidenborg på: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Om Viljan Viljan är en del av Attendo, ett av Nordens största omsorgsföretag, som funnits sedan 1985. Det gör att vi är en trygg arbetsgivare, med många erfarna kollegor du kan lära dig av, och där vi tack vare vår storlek som arbetsgivare kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder friskvård och andra förmåner, samt interna utbildningsmöjligheter och kollektivavtal. För nästa positiva steg i livet!
Nu söker vi en timvikarierande boendestödjare till vårt härliga team på Läkarvägen. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Tjänsten är en visstidsanställning som innefattar dag, jour samt vaken natt. Vi tror att du tycker om att möta människor och att du är intresserad av att förstå vad som ligger bakom olika beteenden. Du brukar förmodligen hitta nya sätt att lösa en situation. Det löser sig oftast för du är trygg i dig själv, nyfiken, lyhörd, och närvarande. Om det här stämmer in på dig kanske du vill jobba med oss på Läkarvägens gruppboende? Om Läkarvägen Läkarvägen är en nybyggd, modern gruppbostad med 6 platser i ett lugnt område i utkanten av Säter. På Läkarvägen är det sjöutsikt och det finns natur och vandringsleder runt knuten. Verksamheten ligger ca 1,7 km från Säters centrum. Ett par hundra meter från verksamheten finns närmaste busshållplats. På Läkarvägen finns cirka 20 medarbetare i alla anställningsformer. Våra medarbetare har erfarenhet och kunskap för att arbeta med målgruppen. De har relevant utbildning inom social omsorg i form av till exempel omvårdnadsprogram, KY-utbildning inom social omsorg eller socionomutbildning. På Läkarvägen arbetar vi med verksamhetsnära ledarskap. Vi har en samordnare som arbetar dagtid så väl som en verksamhetschef fördelad på två boenden i Dalarna. Om rollen I rollen som boendestödjare på Läkarvägen utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Arbetstiderna är förlagd 07:30 - 21:45, vardagar och helger samt dygn med sovande jour (07:30 - 08:00 dagen efter). Vaken natt 21:00-08:30. I den vakna natten innefattar ditt uppdrag att vaka över en boende i dennes lägenhet och finnas tillgänglig när behov uppstår under natten. Vi söker dig som är bekväm att arbeta både dag- och nattpass. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning, så som barnskötarutbildning, behandlingsassistent, social- eller stödpedagog. Du ska kunna visa upp ditt undersköterskebevis eller annat relevant examensbevis vid anställningsintervjun. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen och har arbetat några år inom omsorg. I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: Visstidsanställning med möjlighet till förlängning i form av annan anställningsform. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: Intervjuer sker löpande, dock senast 2025-07-13. Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas (arbete med barn med funktionsnedsättning) vid en eventuell anställning Krav: B Körkort är ett krav. Uppvisande av undersköterskebevis eller annat relevant examensbevis För mer information kontakta: Samordnare Helena Wiberg, 070-78 23 707, [email protected] Verksamhetschef Angelica Lindeborg, 073-50 40 548, [email protected] Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Rättspsykiatriska Kliniken i Säter (RPK) bedriver högspecialiserad vård på region- och på riksnivå. Totalt finns 78 vårdplatser på sju vårdavdelningar med erfarna sjuksköterskor och skötare. Patientgruppen bär i huvudsak psykosproblematik och neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, ofta med samtidigt substansbruk/beroende. Vården anpassas utifrån patientens individuella stödbehov och syftet är en ökad förmåga att hantera sin sjukdom och sociala vardag. Målet är i första hand återgång till samhället, med eller utan fortsatta psykosociala stödinsatser. Teamet för Behandling och Verksamhetsuppföljning arbetar med långvariga behandlingskontakter för patienter dömda till rättspsykiatrisk vård. Gruppen består idag av psykologer, PTP-psykolog, kuratorer, rehab-assistenter, beroendebruksbehandlare, patientsäkerhetssamordnare (SSK) och en enhetschef. Teamet är drivet och samarbetsinriktat, du introduceras i den rättspsykiatriska miljön av öppna och stöttande kollegor. Flera av oss har flyttat till regionen och arbetet. Teamet verkar i nära samarbete med läkare och avdelningspersonal och arbetet sker på kontorstid måndag till fredag. Vik Rehabassistent med fokus fysisk aktivitet till Rättpsykiatrin i Säter Arbetsuppgifter Rehab-assistenternas arbete vid RPK syftar i första han till att erbjuda inskrivna patienter en meningsfull vardag. Detta dels för att odla engagemang, delaktighet och motivation i patientens behandling men också för funktions- och behovsbedömning samt som praktiskt inriktad aktiv behandling. Arbetet är mycket varierande och består i dagsläget består av teoretiska och praktiska aktiviteter både i grupp och individuellt. Exempel på gruppaktiviteter är ekonomiskola, stresshantering, sömnskola och konstnärligt måleri. Exempel på enskilda aktiviteter kan vara möbelvård, snickerier och olika former av social träning i och utanför RPK´s byggnader. Inom verksamheten finns till exempel snickeri, musikutrustning/musikrum och motionslokaler. Detta vikariat t o m december 2026 innebär ett särskilt fokus på fysisk aktivitet samt att främja goda kost- och sömnvanor. Exempel på moment är att leda anpassade motionspass och gruppträning, leda sportaktivitet, t.ex. bollsport eller enklare redskapsgymnastik, leda motion/träning enskilt med patient, rehabiliteringsträning med patient efter ordination, teoretisk undervisning om kost, motion och hälsofrämjande aktiviteter. Som Rehab-assistens förväntas man självständigt leda och utvärdera patienternas aktiviteter. Detta dock i nära samverkan och samarbete med övrigt behandlingsteam samt med vårdavdelningarnas personal. Allt patientarbete journalförs som del i patientens bedömnings- och behandlingsprocess. RPK Säter är idag i utvecklingsfas med fokus på ett mer aktivt och evidensbaserat behandlingsarbete. Utvecklingsarbete pågår för en mer strukturerad vårdprocess med utökad metodbredd och kvalitetsuppföljning. Som del i behandlingsteamet öppnas stora möjligheter för en position i denna utvecklingsprocess och att utforma teamets arbete efter patientgruppens komplexa behov. Långsiktiga möjligheter finns även inom Region Dalarna för vidareutbildning. Övrig information Kvalifikationer Krav: Stort intresse för fysisk idrott, träning och fysiskt aktivitet. Personlig trygghet, flexibilitet och stabilitet Relationsskapande; vilja och förmåga till att möta och arbeta med (alla) människor. Planeringsförmåga; kunna leda och följa upp praktiska och teoretiska aktiviteter tillsammans med patienter. Bekväm i både grupp och självständigt arbete. B-körkort. God svenska i tal och skrift Meriterande: Eftergymnasial utbildning inom idrotts-, hälso- och/eller beteendevetenskap. Erfarenhet från Rättspsykiatri alt. relaterad 24-7verksamhet som Psykiatrisk slutenvård, SIS, HVB-/Behandlingshem etc. Eftergymnasial utbildning inom t ex pedagogik, beteende-, human-, samhällsvetenskap eller vård/psykiatri. Erfarenhet och intresse för t ex snickeri, hantverk, undervisning, musik, idrottsverksamhet etc. Erfarenhet och/eller kunskaper om behandling för psykossjukdom, beroende/samsjuklighet, funktionsnedsättningar (IF, NPF) etc. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Utdrag ur polisens belastnings och misstankeregister samt drogtest krävs inför ev. anställning Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Kontroll i misstanke- och belastningsregister kommer att utföras. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Rättspsykiatriska Kliniken i Säter (RPK) bedriver högspecialiserad vård på region- och på riksnivå. Totalt finns 78 vårdplatser på sju vårdavdelningar med erfarna sjuksköterskor och skötare. Patientgruppen bär i huvudsak psykosproblematik och neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, ofta med samtidigt substansbruk/beroende. Vården anpassas utifrån patientens individuella stödbehov och syftet är en ökad förmåga att hantera sin sjukdom och sociala vardag. Målet är i första hand återgång till samhället, med eller utan fortsatta psykosociala stödinsatser. Teamet för Behandling och Verksamhetsuppföljning arbetar med långvariga behandlingskontakter för patienter dömda till rättspsykiatrisk vård. Gruppen består idag av psykologer, PTP-psykolog, kuratorer, rehab-assistenter, beroendebruksbehandlare, patientsäkerhetssamordnare (SSK) och en enhetschef. Teamet är drivet och samarbetsinriktat, du introduceras i den rättspsykiatriska miljön av öppna och stöttande kollegor. Flera av oss har flyttat till regionen och arbetet. Teamet verkar i nära samarbete med läkare och avdelningspersonal och arbetet sker på kontorstid måndag till fredag. Denna rekrytering utökar teamet med två nya rehab-assistenter. Två Rehabassistenter till Behandlingsteamt, Rättspsykiatrin Säter Arbetsuppgifter Rehab-assistenternas arbete syftar vid RPK i första hand till att erbjuda inskrivna patienter en meningsfull vardag. Detta dels för att odla engagemang, delaktighet och motivation i patientens behandling men också för funktions- och behovsbedömning samt som praktiskt inriktad aktiv behandling. Arbetet är mycket varierande och består i dagsläget består av teoretiska och praktiska aktiviteter både i grupp och individuellt. Exempel på gruppaktiviteter är ekonomiskola, stresshantering, sömnskola och konstnärligt måleri. Exempel på enskilda aktiviteter kan vara möbelvård, snickerier och olika former av social träning i och utanför RPK´s byggnader. Motions- och idrottsmoment ingår efter överenskommelse. Inom verksamheten finns till exempel snickeri, musikutrustning/musikrum och motionslokaler. Som Rehab-assistens förväntas man självständigt leda och utvärdera patienternas aktiviteter. Detta dock i nära samverkan och samarbete med övrigt behandlingsteam samt med vårdavdelningarnas personal. Allt patientarbete journalförs som del i patientens bedömnings- och behandlingsprocess. RPK Säter är idag i utvecklingsfas med fokus på ett mer aktivt och evidensbaserat behandlingsarbete. Utvecklingsarbete pågår för en mer strukturerad vårdprocess med utökad metodbredd och kvalitetsuppföljning. Som del i behandlingsteamet öppnas stora möjligheter för en position i denna utvecklingsprocess och att utforma teamets arbete efter patientgruppens komplexa behov. Långsiktiga möjligheter finns även inom Region Dalarna för vidareutbildning. Övrig information Kvalifikationer Krav Gymnasieutbildning B-körkort God svenska i tal och skrift Meriterande Erfarenhet från Rättspsykiatri alt. relaterad 24-7verksamhet som Psykiatrisk slutenvård, SIS, HVB-/Behandlingshem etc. Eftergymnasial utbildning inom t ex pedagogik, beteende-, human-, samhällsvetenskap eller vård/psykiatri Erfarenhet och intresse för t ex snickeri, hantverk, undervisning, musik, idrottsverksamhet etc. Erfarenhet och/eller kunskaper om behandling för psykossjukdom, beroende/samsjuklighet, funktionsnedsättningar (IF, NPF) etc. Personliga egenskaper: Personlig trygghet, flexibilitet och stabilitet Relationsskapande; vilja och förmåga till att möta och arbeta med (alla) människor Planeringsförmåga; kunna leda och följa upp praktiska och teoretiska aktiviteter tillsammans med patienter Bekväm i både grupp och självständigt arbete Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Ansökan Kontroll i misstanke- och belastningsregister kommer att utföras. Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 27 jobb