Socialsekreterare i Barn- och ungdomsgruppen

Säters kommun präglas av både småstad och landsbygd och ligger i hjärtat av Dalarna, med närhet till bra kommunikationer. I Säter hittar du lugnet, nära till jobbet, nära till skolan. En rikare fritid. En tryggare tillvaro. Vi är ett litet socialkontor med ett glatt gäng socialarbetare, där vi alla värdesätter ett gott skratt även om vi arbetar med utmanande uppgifter. Majoriteten av personalgruppen består av erfarna socionomer med många år i yrket och på arbetsplatsen. Vi väljer hellre att se lösningar än problem eftersom det är den enda vägen framåt. Arbetsuppgifter Som socialsekreterare i barn- och ungdomsgruppen arbetar du med myndighetsutövning för barn, unga och deras föräldrar. Vi arbetar med kontinuerlig metodutveckling och genomför både utredningar och insatser i den unges egen hemmiljö i nära samarbete med våra familjebehandlare. Vi har ett fokus på lokal samverkan samt att arbeta med förebyggande och tidiga insatser i kommunen. Kvalifikationer Du har socionomutbildning, har du erfarenhet av yrket så vore det toppen. Är du nyexaminerad så är det ett mycket bra kontor att få erfarenhet på, då arbetsplatsen bjuder på en stor beredd av uppgifter. Och det finns möjlighet att få stöd i processen. B-körkort är ett krav. Om du är nyexaminerad har du möjlighet att delta i Yrkesresan, där du får ta del av utbildningar som hjälper dig framåt i ditt yrkesliv. Personliga egenskaper Du har ett respektfullt bemötande med förmåga att skapa goda relationer till både klienter och samarbetspartners. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi värnar även om en god arbetsmiljö som vi gemensamt tar ansvar för.  Vi erbjuder Som anställd i Säters kommun har du en generös flexram och möjlighet att delvis arbeta hemifrån. Vi erbjuder även friskvård, extern handledning samt möjlighet till semesterväxling.  På Socialtjänsten i Säter värdesätter vi att alla kollegor kan ha en bra balans mellan arbete och fritid. Vi är mycket mån om att alla anställda ska må bra och ha ett stöd både i kollegor och i ledningsgrupp. Klimatet är varmt och skratt ligger nära till hands. Det läggs stor vikt vid den psykosociala miljön på arbetsplatsen.  Kontaktinformation Sofie Arvidsson, 1:e socialsekreterare, 0225-55255, [email protected] Elin Proos, 1:e Socialsekreterare, 0225-55393, [email protected] Emma Sandgren, Verksamhetschef, 0225-55310, [email protected] Arbetsplats Gränsgatan 3A 783 30 Säter

8 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Säljare på resande fot - Snittlön 35.000 kr

Just nu söker vi efter fler stjärnor som vill jobba med våra fantastiska säljare! Ingen tidigare erfarenhet inom försäljning krävs. Vi utbildar samtliga nyanställda inom en säljstruktur som gynnar säljaren hos oss likväl som i framtiden inom andra yrken eller områden. Har du kanske framtidsplaner på att starta eget? Bli entreprenör? Lär dig allt inom försäljning från grunden hos oss! Om tjänsten Här erbjuds en heltidstjänst där du besöker kunderna i olika städer inom Sveriges gränser. Under besöken säljer du olika typer av tjänster från välkända varumärken från en av våra uppdragsgivare. Vi står för samtliga resor samt boendekostnader till alla våra säljare! Kontraktstyp Heltid. Arbetstider mån-fre kl 13:00-21:00 & fre 14:00-20:00. Provanställning 6 mån, därefter tillsvidare. Vi söker dig som: Motiveras av personlig utveckling och resultat. Målmedveten och tävlingsinriktad. Utåtriktad med en positiv inställning. Lärovillig och engagerad. Vi erbjuder: Generös provision (utan tak). Utvecklingsmöjligheter inom vårt snabbväxande företag. Teoretisk samt praktisk utbildning inom sälj. Varierande arbetsuppgifter med givande och starka varumärken. Löpande coachning och utbildning. Säljtävlingar, resor och festligheter! Meriterande B-körkort (inget krav). Är det dig vi söker? Skicka din ansökan idag! https://jobb.valuesales.se/ Om oss Value Sales är ett ungt och snabbväxande företag som arbetar inom fält- och eventförsäljning samt telemarketing. Vi samarbetar med väletablerade affärspartners och hjälper organisationer att utveckla sitt viktigaste element - vi säljer! Vårt huvudkontor ligger beläget i Kista, Stockholm. Hemsida: www.valuesales.se Följ vår resa på sociala medier: Instagram: @valuesalesab / TikTok: @valuesales

6 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Elevassistent till vårt mentorsteam

Säter, en av Dalarnas vackraste och mest nära städer präglas av både småstad och landsbygd. Staden ligger i hjärtat av Dalarna med närhet till bra kommunikationer - Falun-Borlängeregionen ligger inom 20 minuters bilresa och till Stockholm tar det ca två timmar med tåg. Att bo i Säter är att bo vackert och lugnt, men ändå ha aktiviteter, storstadsliv, utbildning, arbete och kommunikationer inom räckhåll. I Säter hittar du lugnet i tillvaron, samtidigt som du har nära till allt du önskar för dig och din familj. Nära till jobbet. Nära till skolan. En rikare fritid. En tryggare uppväxt för din familj. Vi är Klockarskolan, Säters kommuns skola för elever i årskurs 7-9. För oss är KUNSKAP och TRYGGHET viktigt för att både elever och personal ska LYCKAS.     Klockarskolan är en stimulerande arbetsplats där du ges förutsättningar att verka och utvecklas i din roll tillsammans med kollegor, vilket vi tycker är viktigt för din trivsel och arbetsmiljö.  Vår personal trivs, är trygga i sin roll och rekommenderar Klockarskolan. I vår verksamhet arbetar ca 330 elever och 50 personal. Vi är organiserade i ämnes-, lär- och mentorsteam och arbetar kontinuerligt för god kommunikation, ledning och stimulans och att synliggöra goda exempel i vardagen. Vår verksamhet förstärks av en expedition med IT-kompetens, studie- och yrkesvägledare och Elevhälsa med bl.a. specialpedagog, skolkurator och skolsköterska.    För studiero och struktur tillämpar vi trivselrutiner och eleverna har egna datorer att använda i undervisningen med tillgång till digitala verktyg som Office365 med Teams, Gleerups, Inläsningstjänst, Digiexam, Magma och Unikum. Arbetsuppgifter Som elevassistent arbetar du i mentorsteamet med mentorer, elevassistenter, socialpedagog, studie- och yrkesvägledare, elevcoach, skolkurator och skolsköterska och tillsammans verkar ni för att förstärka lärarnas arbete för att eleverna ska lyckas under sin skoltid.   Mentorsteamet träffas dagligen för att planera och organisera arbetet med våra elever och övrig personal utifrån ett inkluderande perspektiv och gemensamt förhållningssätt. Som elevassistent har du en viktig roll i att skapa en trygg miljö för våra elever och samtidigt skapa förutsättningar för dem att utvecklas utifrån sin förmåga genom att bl.a. • stödja eleverna i deras lärande med uppgifter som pedagogisk ansvarig lärare utformat. • ansvara för elevers personliga omvårdnad utifrån elevernas behov. • finnas med som stöd vid elevernas sida utifrån behov under skoldagen (ex. lektioner, raster, lunch, förflyttningar). Tjänsten är tidsbegränsad till läsåret 24/25 med möjlighet till förlängning. närmaste chef är rektor.  Facklig representant från Kommunal är Johanna Lundgren ([email protected]). Kvalifikationer Vi söker dig med tidigare erfarenhet av arbete som elevassistent eller liknande. Vi ser gärna att du har en grundutbildning inom barn- och utbildningsprogrammet, omvårdnadsprogrammet eller annan likvärdig utbildning. Erfarenhet av arbete inom skola, omvårdnadsarbete och tydliggörande pedagogik (ex. bildstöd och teckenkommunikation) är meriterande. För att förstärka aktuellt mentorsteam är kvinnliga sökande med körkort önskvärt. Vi erbjuder en möjlighet att verka för en bra skoltid för våra ungdomar. Varmt välkommen till oss! Intervjuer sker löpande. Personliga egenskaper För att klara av jobbet behöver du vara flexibel, självgående och stabil med god samarbetsförmåga. Du behöver ha god pedagogisk insikt, visa på gott omdöme, ha förmågan att skapa bärande relationer, kunna motivera och vara professionell i din roll. Som anställd på Klockarskolan är du en representant för Säters kommun och förväntas vara lojal mot arbetsgivaren och serviceinriktad.   Vi erbjuder Arbetsplats Klockaregatan 2, 783 32 Säter   Kontaktinformation   Per Sandberg Rektor 0225-552 65  Kontaktinformation Per Sandberg, Rektor, +46 0225-552 65 Arbetsplats Klockaregatan 2 783 32 Säter

6 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Är du vår nya toppsäljare? Ansök idag!

Just nu söker vi efter fler stjärnor som vill jobba med våra fantastiska säljare! Ingen tidigare erfarenhet inom försäljning krävs. Vi utbildar samtliga nyanställda inom en säljstruktur som gynnar säljaren hos oss likväl som i framtiden inom andra yrken eller områden. Har du kanske framtidsplaner på att starta eget? Bli entreprenör? Lär dig allt inom försäljning från grunden hos oss! Om tjänsten Här erbjuds en heltidstjänst där du besöker kunderna i olika städer inom Sveriges gränser. Under besöken säljer du olika typer av tjänster från välkända varumärken från en av våra uppdragsgivare. Vi står för samtliga resor samt boendekostnader till alla våra säljare! Kontraktstyp Heltid. Arbetstider mån-fre kl 13:00-21:00 & fre 14:00-20:00. Provanställning 6 mån, därefter tillsvidare. Vi söker dig som: Motiveras av personlig utveckling och resultat. Målmedveten och tävlingsinriktad. Utåtriktad med en positiv inställning. Lärovillig och engagerad. Vi erbjuder: Generös provision (utan tak). Utvecklingsmöjligheter inom vårt snabbväxande företag. Teoretisk samt praktisk utbildning inom sälj. Varierande arbetsuppgifter med givande och starka varumärken. Löpande coachning och utbildning. Säljtävlingar, resor och festligheter! Meriterande B-körkort (inget krav). Är det dig vi söker? Skicka din ansökan idag! https://jobb.valuesales.se/ Om oss Value Sales är ett ungt och snabbväxande företag som arbetar inom fält- och eventförsäljning samt telemarketing. Vi samarbetar med väletablerade affärspartners och hjälper organisationer att utveckla sitt viktigaste element - vi säljer! Vårt huvudkontor ligger beläget i Kista, Stockholm. Hemsida: www.valuesales.se Följ vår resa på sociala medier: Instagram: @valuesalesab / TikTok: @valuesales

3 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Sem vik Skötare, Rättspsykiatriska kliniken Säter

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Rättspsykiatriska kliniken ansvarar för högspecialiserad vård på läns-, region- och riksnivå. Vi vårdar i huvudsak patienter enligt lagen om rättspsykiatrisk vård, men även patienter som insjuknar under pågående kriminalvård eller under häktningstiden. Totalt har vi 78 vårdplatser uppdelat på sju avdelningarna som är bemannade med erfarna sjuksköterskor och skötare. Sjuksköterskor och skötare arbetar tillsammans i vårdlag och samarbetar med klinikens behandlingsteam med kurator, psykolog, arbetsterapeut, beroendebehandlare och läkare. Vi arbetar hela tiden med att utveckla och förbättra arbetsmiljön för våra medarbetare. Sem vik Skötare, Rättspsykiatriska kliniken Säter Arbetsuppgifter Som skötare är samtal med patienter, anhöriga och vårdgrannar en viktig arbetsuppgift. Vi arbetar också med gruppverksamhet, IMR på avdelningen. På avdelningen arbetar vi med kontaktmannaskap där man som skötare/sjuksköterska är ansvarig för sina patienter. Du kommer att delta i det dagliga omvårdnadsarbetet på avdelningen. Vi arbetar för att erbjuda patienterna färdigheter som främjar återhämtning. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med rättspsykiatrisk vård i sommar. Vi söker i första hand dig som har har examen från Vård- och omsorgsprogrammet alternativt YH-utbildning Skötare inom Psykiatrisk verksamhet 400 poäng eller motsvarande relevant utbildning. Dock läggs stor vikt vid personlig lämplighet. Erfarenhet av psykiatrisk vård är meriterande men inget krav. Vi söker dig som har god samarbetsförmåga och vill jobba i team där patienten ingår som självklar medlem. Du är intresserad av att arbeta med vård- och behandlingsinsatser till patienterna. Som en del i vår rekryteringsprocess kommer utdrag begäras från belastningsregister och Kronofogdemyndigheten, samt att vid en eventuell anställning så kommer Du få genomgå ett drogtest. Intervjuer och tillsättning sker fortlöpande. Det är meriterande om du har programfördjupning Psykiatri och Samhällsbaserad psykiatri om du gick Vård- och omsorgsprogrammet tidigare. Ansökan Intervjuer och tillsättning sker löpande. Vi räknar med att semesterrekryteringen är klar vecka 18. Det innebär att du som är aktuell för anställning kommer att kontaktas innan dess. Här kan du läsa mer om hur det är att vara semestervikarie hos oss. Information om yrkestiteln Fr o m 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du behöver ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska inom vård och omsorg. Du kan ansöka om beviset från och med den 1 juli 2023. Har du inget bevis kan du fortsätta att arbeta i vård och omsorg, men med en annan titel än undersköterska. För dig som blir erbjuden ett arbete hos oss i Region Dalarna efter 1 juli innebär det att titeln i ditt anställningsavtal kommer att vara Omvårdnadsassistent tills att du kan uppvisa ditt bevis. Du som hade en tillsvidareanställning med titeln undersköterska när de nya reglerna började gälla den 1 juli 2023, kan fortsätta att använda underskötersketiteln i 10 år. Du kan behålla titeln även om du byter arbetsplats/arbetsgivare efter den 1 juli. Därefter behöver du ha ett bevis om skyddad yrkestitel för att få använda titeln undersköterska. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba hos oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Övriga chefskontakter: Marianne Hedman, Enhetschef 0225-494335 [email protected] Tina Lindgren, Enhetschef 0225-494286 [email protected] Maria Vestberg, Enhetschef 0225-494371 [email protected] Maria Nielsen, Enhetschef 0225-494323 [email protected] Fackliga kontaktuppgifter Här hittar du kontaktuppgifter till våra fackliga organisationer.

3 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Vi söker framtidens ledare till särskilt boende

Säters kommun präglas av både småstad och landsbygd och ligger i hjärtat av Dalarna, med närhet till bra kommunikationer. I Säter hittar du lugnet, nära till jobbet, nära till skolan. En rikare fritid. En tryggare tillvaro. Är du sugen på en ny utmaning? Vi söker en ledare med förmågan att skapa arbetsglädje, delaktighet och engagemang inom ett av våra nybyggda, särskilda boenden. Här får du möjligheten att vara med och skapa bästa förutsättningar att ge våra äldre en meningsfull vardag. Arbetsuppgifter I rollen som enhetschef ansvarar du för att leda och utveckla verksamheten tillsammans med din chefskollega på enheten. Tillsammans motiverar och stödjer ni ert team i det dagliga arbetet och ser till att verksamheten bedrivs utifrån gällande lagstiftning och styrdokument. I ditt uppdrag ingår bland annat planering, ekonomiansvar, ledning av personal samt arbetsmiljöansvar. De särskilda boenden som du och din chefskollega ansvarar för heter Prästgärdet, centralt beläget i Säter. Tack vare nybyggda, fräscha lokaler erbjuds ett modernt och tryggt boende. Totalt sett rör det sig om sjuttio lägenheter som delas in i sex boendeenheter och en korttidsavdelning på husets två plan. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Universitets- eller högskoleutbildning om 180hp med för tjänsten relevant inriktning, alternativt utbildning i kombination med för tjänsten relevant och aktuell erfarenhet som vi bedömer tillräcklig. Erfarenhet av arbete som ledare med personalansvar God vana av IT-baserade verksamhetssystem God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har: Erfarenhet av att arbeta i en kommun Personliga egenskaper Som ledare på Säters kommun motiveras du av att få människor att växa genom ett närvarande ledarskap. Du har därmed förmågan att skapa tillit, engagemang, delaktighet och bygga förtroende hos våra boende och deras anhöriga. Utöver dina ledaregenskaper är det viktigt att du är kommunikativ, tydlig och kan anpassa ditt budskap till olika målgrupper. Du arbetar målmedvetet, strukturerat och trivs att samarbeta med andra. Eftersom det ofta kan svänga snabbt i en politiskt styrd organisation är det viktigt att du har ett flexibelt förhållningssätt och trivs i förändring. Anställningsvillkor Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är måndag 20/5.    Kontaktinformation Camilla Thommes, Verksamhetschef, +46 0225-553 63 Kristina Lindfors, Vision, 0225-55000 Arbetsplats Jönshyttevägen 6 783 32 Säter

2 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Säljare i Norr!

Vill du vara en del av ett dynamiskt företag med fokus på att bygga långsiktiga relationer och leverera imponerande resultat? Impressive Relations söker nu en resande säljare som brinner för uppsökande försäljning och vill vara med och driva företagets tillväxt. Impressive Relations: Viär ett ledande företag inom försäljnings - och kommunikationstjänster. Vi hjälper våra kunder att stärka sina varumärken och öka sin närvaro på marknaden genom innovativa strategier och kreativa lösningar. Vår passion för att skapa starka relationer och leverera exceptionella resultat driver oss framåt varje dag. Arbetsuppgifter: Ansvara för att utföra uppsökande försäljning genom att identifiera och kontakta potentiella kunder. Presentera våra tjänster på ett övertygande sätt. Skapa skräddarsydda lösningar för att möta kundernas behov och utmaningar. Utveckla affärsrelationer med kunder. Kvalifikationer: Tidigare erfarenhet av framgångsrik försäljning 1-3 år En naturlig talang för att bygga relationer och skapa förtroende. Driven och målinriktad med förmåga att arbeta självständigt & i Team. Utpräglad kommunikationsförmåga och förmåga att anpassa budskapet efter olika målgrupper. Flexibilitet att resa i arbetet samt inneha körkort. Förmåner: Attraktiv Fastlön + Provision. Kontinuerlig utbildning och utveckling för att stödja din karriärväg. Möjlighet att vara en del av ett inspirerande team som strävar efter excellens. Skicka in din ansökan med CV och ett personligt brev där du berättar varför du är den perfekta kandidaten för rollen som resande säljare på Impressive Relations. Vi ser fram emot att lära känna dig och diskutera hur du kan bidra till vår fortsatta framgång! Rekryteringsteamet, Impressive Relations

30 april 2024
Sista ansökan:
17 oktober 2024
Farmaceut till Kronans Apotek i Säter

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som farmaceut för Kronans Apotek i Säter Vi söker en driven och engagerad farmaceut till vårt apotek i Säter. Apoteket är beläget i centrala Säter och i närområdet finns det mataffär, café, bank etc. Den typiska kunden hos oss är äldre trogna stamkunder på receptsidan men också barnfamiljer med stora och små besvär. Du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av 3 farmaceuter samt 2 apotekstekniker som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga patientrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. Apoteket är öppet 9-18 på vardagar, 10-14 på lördagar och stängt på söndagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid eller deltid och du välkomnas till apotekschef Sofia´s team. Önskad start omgående eller enligt överenskommelse. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökan Om detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Apotekschef Sofia på telefonnummer 070-1985949 Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Följ med på en unik förändringsresa med apoteksbranschens nya aktör som består av Apoteksgruppen och Kronans Apotek som tillsammans kommer fortsätta sin resa under varumärket Kronans Apotek. Tillsammans är vi Sveriges tredje största aktör med flest apotek runt om i hela landet samt en e-handel. Genom att behålla det bästa från båda företagen är vi starkare, smartare och en modig utmanare i branschen. Tycker du att detta låter lika spännande som vi gör? Härligt – häng med på resan!

30 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Undersköterskor till Särskilt boende Säters kommun

Säters kommun präglas av både småstad och landsbygd och ligger i hjärtat av Dalarna, med närhet till bra kommunikationer. I Säter hittar du lugnet, nära till jobbet, nära till skolan. En rikare fritid. En tryggare tillvaro. Enbackagården är beläget centralt i Enbacka, Gustafs, och har utsikt över vida åkrar. Boendet har 42 lägenheter, varav 16 av dessa är särskilt avsatta för personer med demenssjukdom. Alla lägenheter ligger på markplan och uteplatser finns i anslutning till varje avdelning, samt en gemensam innergård. Utöver den boendes egen lägenhet finns gemensamma matsalar och vardagsrum, andra aktivitetsutrymmen samt uteplatser och innergårdar.  I din roll som undersköterska samverkar du dagligen med kollegor och övriga samarbetspartners i teamet för att ge den boende stöd i att uppnå högsta möjliga levnadsnivå, genom social samvaro, aktiviteter och en god vård och omsorg av hög kvalité. På Enbackagården arbetar vi gemensamt mot Säters mål: Ett rikare liv, En hållbar framtid, En omsorgsfull boendeutveckling och En serviceinriktad organisation. Gemensamt utvecklar vi oss i digitala hjälpmedel och strävar efter att erbjuda våra boende och varandra en trivsam och utvecklande miljö. Vi har nu några kollegor som skall studera och vi kan erbjuda tillsvidareanställning på både somatisk avdelning och demensinriktad avdelning. Arbetet omfattas av varannan helg, och är baserat på fast rullande schema med dag/kväll.  Du som söker till oss, kan bli aktuell för ett vidare steg i rekryteringsprocessen genom ett digitalt videointervjuverktyg.   Antalet tjänster som erbjuds förutsätts av att erforderliga beslut fattas. Arbetsuppgifter   Arbetet innebär att du hjälper omsorgstagarna med deras behov utifrån gällande biståndsbeslut samt samverkar i Team tillsammans med kollegor, sjuksköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut och enhetschef för vårdtagarens bästa. Utöver Enbackagårdens omsorgsteam, finns även kommunens Medicinskt ansvarig sjuksköterska, demenssjuksköterska och övriga professioner som ger metodstöd och fortbildning av både ny och befintlig personal. Som Omsorgspersonal tilldelas du kontaktmannaskap för 1-2 omsorgstagare, vilket innebär fördjupad kunskap och engagemang för omsorgstagarens personliga omvårdnad, samt verka för att individens personliga behov och önskemål uppfylles enligt bästa möjligheter utifrån biståndsbeslut. Som kontaktperson är du den främsta länken mellan individen, omsorgsteamet och anhöriga. Att vara tålmodig och arbeta motiverande är en självklarhet för att öka individens livskvalitet och tillgång på daglig stimulans. I arbetsuppgifterna ingår att utgöra ett stöd för individen i dennes vardag gällande aktivering, daglig utevistelse och samvaro. För att säkerställa en trygg och vård och omsorg, dokumenterar du löpande under ditt arbetspass samt medverkar till kvalitetsutveckling genom att rapportera eventuella avvikelser som sker kring individens biståndsbeslut och situation. Säter arbetar i dag med hjälp av verksamhetssystemet Combine. För att vara aktuell för tjänsten krävs att: - Har fyllt 18 år. - Är utbildad undersköterska eller kunna intyga annan utbildning/ erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. - Att du är bekväm med att dagligen använda digitala verktyg i ditt arbete, och kunna hantera svenska språket väl i både tal och skrift. Det är meriterande med arbetslivserfarenhet inom äldreomsorg samt om du har erfarenhet av dokumentation inom vård och omsorg. Det är meriterande om du har erfarenhet och/ eller utbildning rörande personer med demenssjukdom. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Personliga egenskaper Som person bör du ha ett genuint intresse av att arbeta med människor samt sträva efter att bidra till en god och kvalitets-säker vård och omsorg. Vi söker en flexibel person med stor empati för våra omsorgstagare och som med tålamod arbetar motiverande för att öka individens förutsättningar till god livskvalité och tillgång på daglig stimulans.  Du behöver förstå din viktiga roll i arbetslaget och kunna bidra till att skapa relationer samt bidra till ett trivsamt arbetsklimat. Äldreomsorgen genomgår ständig utveckling och förbättring, och du behöver kunna hantera och lära dig använda digital teknik som hjälpmedel. Att vara serviceinriktad och strukturerad är självklara egenskaper som krävs för yrkesrollen, och det är även viktigt att kunna leda sig själv i ett arbete som ständigt kräver anpassningar kring individ och situation. Med andra ord, det här är ett yrke för dig som trivs med att ta ett stort eget ansvar och ständigt växa och utvecklas tillsammans med andra! Vi ser varmt fram emot Din ansökan! Kontaktinformation Jennica Nyhlén, Enhetschef, 0243 - 783 80, [email protected] Sara Tångring, Enhetschef, 0243 - 783 81, [email protected] Arbetsplats Åkervägen 1 783 50 Gustafs

29 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Sjuksköterska och Specialistsjuksköterska

För bästa ekonomiska villkor och support! Bli Bemanningssköterska hos Omsorg & Behandling Vi erbjuder: Bästa möjliga ekonomiska villkor (Högre inkomst) Regionuppdrag nationella avtalet med uppdrag i hela Sverige (Valfrihet) Kommunuppdrag avtal med över 100 kommuner i hela Sverige (Valfrihet) Personligt engagerat team med hög vårdkunskap (Trygghet) Arbeta via eget företag eller som anställd (Flexibilitet) Hög rekryteringsbonus som ska gynna samtliga parter Kollektivavtal (Justa villkor) Balans i Livet: Vi värdesätter din hälsa och balans mellan arbete och privatliv och erbjuder flexibla arbetstider. Vi finns där för dig och tillsammans säkerställer vi att Sverige har en vård i världsklass Om oss: Omsorg & Behandling vårdbemanning är ett av Sveriges ledande bemanningsföretag inom vård och omsorg. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag och har kollektivavtal (justa villkor). Vår vision och målsättning är att alltid skapa en god arbetsmiljö och de bästa förutsättningar för vår personal. Tredjepartscertifierade: Kvalitécertifiering ISO 9001:2015 Miljöcertifiering ISO 14001:2015 Arbetsmiljöcertifiering ISO 45001:2018 Bra vård börjar med dig! Vänligen kontakta oss för mer information och ett personligt möte. E-post: [email protected] Hemsida: www.omsorgbehandling.se

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024