Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Jag är en kille i 50-årsåldern som har MS i progressiv form. Jag sitter i rullstol och behöver hjälp med det mesta i min vardag. Jag bor med min fru och hund i Stockholm, men jag är uppvuxen på bondgård utanför Sävsjö i Småland så jag älskar skog och natur. Jag är en social person och min vardag fyller jag bl.a. med att vara ute på promenader, träffa vänner, träna, och vara med min familj. Likaså är lugn och ro viktigt för mig och en go film då och då ligger också i mitt intresse. Jag kommer att spendera mycket tid på vårt landställe i Småland under vår och sommar, från slutet av april till september. Tjänsterna är tidsbegränsade anställningar under perioden slutet av april-september. Arbetstiden schemaläggs under dag-, kvälls- och nattid, på vardagar och under helger. Omfattning: Deltid. Antal tjänster: 2. Tillträde: Enligt överenskommelse och de tidsperioder som nämnts ovan. Urval och intervjuer sker löpande. Om dig - Jag söker dig som älskar att vara i naturen och uppskattar det lugn som finns i skog och mark. Du som söker tjänsten är lugn och trygg i dig själv. Du är lyhörd för mina behov och kan vara social men även gå undan till assistentrummet när jag önskar det. Du bör ha god fysik då det ibland förekommer en del fysiskt krävande arbetsmoment. Du bör kunna vara flexibel och hoppa in och ta pass vid annan assistents frånvaro. Som personlig assistent ser vi gärna att du, utöver ovan nämnt, är samarbetsvillig, ansvarstagande och en bra lagspelare. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är meriterande om du: Delar kundens intressen, Har erfarenhet inom personlig assistans. Det är krav på att du: Är rök- och snusfri, Innehar B-körkort, Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från Polisen vid en eventuell anställning. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta hos denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret vid en eventuell anställning. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Jag är en kille i 50-årsåldern som har MS i progressiv form. Jag sitter i rullstol och behöver hjälp med det mesta i min vardag. Jag bor med min fru och hund i Stockholm, men jag är uppvuxen på bondgård utanför Sävsjö i Småland så jag älskar skog och natur. Jag är en social person och min vardag fyller jag bl.a. med att vara ute på promenader, träffa vänner, träna, och vara med min familj. Likaså är lugn och ro viktigt för mig och en go film då och då ligger också i mitt intresse. Jag kommer att spendera mycket tid på vårt landställe i Småland under vår och sommar, från slutet av april till september. Tjänsterna är tidsbegränsade anställningar under perioden slutet av april-september. Arbetstiden schemaläggs under dag-, kvälls- och nattid, på vardagar och under helger. Omfattning: Deltid. Antal tjänster: 2. Tillträde: Enligt överenskommelse och de tidsperioder som nämnts ovan. Urval och intervjuer sker löpande. Om dig - Jag söker dig som älskar att vara i naturen och uppskattar det lugn som finns i skog och mark. Du som söker tjänsten är lugn och trygg i dig själv. Du är lyhörd för mina behov och kan vara social men även gå undan till assistentrummet när jag önskar det. Du bör ha god fysik då det ibland förekommer en del fysiskt krävande arbetsmoment. Du bör kunna vara flexibel och hoppa in och ta pass vid annan assistents frånvaro. Som personlig assistent ser vi gärna att du, utöver ovan nämnt, är samarbetsvillig, ansvarstagande och en bra lagspelare. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är meriterande om du: Delar kundens intressen, Har erfarenhet inom personlig assistans. Det är krav på att du: Är rök- och snusfri, Innehar B-körkort, Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från Polisen vid en eventuell anställning. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta hos denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret vid en eventuell anställning. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Vi söker en säljare för ett eget varumärke vi har inom Stödstrumpor,ortoser och stöd. Arbetet kommer i första hand att utgå från vårat företag i sävsjö men kan också innebära ett visst resande om kundmöten mm mer behöver tas. Vi säljer ut till olika företag runt om i hela Sverige Erfarenhet sedan innan är ett plus Skicka ansökan till [email protected]
Har du ett starkt intresse för mikrobiologi och vill arbeta i en roll där din insats är avgörande för att säkerställa produktkvaliteten? Vi söker nu en engagerad och strukturerad Laboratoriekoordinator till vårt team i Sävsjö. Ditt uppdrag Som Laboratoriekoordinator ansvarar du för det dagliga arbetet i laboratoriet och att krav på kvalitet, säkerhet och hygien uppfylls. Du fungerar som en viktig länk mellan laboratoriet och övriga avdelningar i fabriken och säkerställer att arbetet sker enligt fabrikens mål, globala kvalitetskrav och avdelningens strategiska riktning. Exempel på arbetsuppgifter: * Koordinera laboratoriets dagliga arbete och bemanning * Planera och samordna analyser, utföra och övervaka mikrobiologiska tester * Leda utbildningar och förbättringsprojekt inom laboratoriet * Hantera dokumentation, rutiner och laboratorieutrustning Du är en förebild för kvalitetsfokus och livsmedelshygien, och bidrar aktivt till att förbättra produktkvaliteten genom att utveckla rutiner, metoder och arbetssätt. Målet är att säkerställa att snuset är säkert och av rätt kvalitet. Du rapporterar till Kvalitets- och Miljöchef. Din profil Vi söker dig som har ett starkt intresse för mikrobiologi och erfarenhet från en laboratoriemiljö. Som person är du analytisk, strukturerad och har ett starkt engagemang för kvalitet. Du har lätt för att samarbeta med olika funktioner i en produktion och trivs i en roll där du får ta ansvar och bidra till utveckling. Krav: * Högskoleutbildning inom mikrobiologi eller motsvarande arbetslivserfarenhet från ett laboratorium * Erfarenhet av arbete i ett laboratorium * Goda kunskaper i Microsoft Office * Tekniskt intresse och förståelse för utrustning och processer * Tala och skriva obehindrat på svenska och engelska Det är meriterande om du har arbetat i en liknande roll i produktionsmiljö och inom branscher som tobaksindustrin eller livsmedelsbranschen. Vad vi erbjuder Hos Skruf Snus får du en varierad roll där du gör skillnad - både i laboratoriet och i fabriken. Du blir en del av ett engagerat team med starkt fokus på kvalitet, samarbete och ständig förbättring. Du erbjuds även Konkurrenskraftiga villkor och goda utvecklingsmöjligheter. Skruf Snus är Nordens näst största snustillverkare med över 300 medarbetare, och vi fortsätter att växa. Inte bara med en stark position på den svenska marknaden, men också på den europeiska. Skruf Snus AB ligger bakom varumärkena Skruf, Knox, Smålands Brukssnus och ZONE X. Läs mer på www.skruf.se. Skruf Snus ingår i den globala koncernen Imperial Brands med verksamhet i över 120 marknader. Vi är ett inkluderande och innovativt globalt FMCG-företag med 25 000 medarbetare världen över. Vår smidighet och samarbetsförmåga driver vår ambition, innovation och framgång - allt stöds av prisbelönta utvecklingsprogram som skapar spännande och givande karriärmöjligheter. Vi främjar inkludering både lokalt och globalt och är fullt engagerade i att skapa och upprätthålla en arbetsmiljö som respekterar och firar olikheter. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar Skruf Snus med Jefferson Wells och du blir anställd direkt hos Skruf Snus. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Eva Ekdahl på [email protected]. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten är 100% på plats i produktionen i Sävsjö. Vi ser fram emot att höra från dig - välkommen med din ansökan!
Vi söker en säljare för ett eget varumärke vi har inom Stödstrumpor,ortoser och stöd. Arbetet kommer i första hand att utgå från vårat företag i sävsjö men kan också innebära ett visst resande om kundmöten mm mer behöver tas. Vi säljer ut till olika företag runt om i hela Sverige Erfarenhet sedan innan är ett plus Skicka ansökan till [email protected]
Stuffstore AB är en internetbutik som säljer blandade produkter då vi har en rad olika webshopar. Leksaker,Elektronik, heminredning,husgeråd och mycket mera. Vi söker nu en person som kan ta emot order via dator,skriva ut sköta mail mm och packa varor till kund. Du behöver ha bra datavana och vara flexibel. Jobbet är omväxlande med olika arbetsuppgiter.Du ska behärska svenska i skrift och tal flytande. Arbetsplatsen ligger i Sävsjö. Tjänsten är halvtid till att börja med Du kommer att få börja med några dagars inlärning. Välkommen att söka! Skicka din ansökan till [email protected] Stuffstore Online Group AB Slakterigatan 29 57633 sävsjö
Bra Liv Sävsjö/ Vrigstad vårdcentral Är du redo för en ny utmaning och vill vara med och bidra till bästa möjliga hälsa för invånarna? Då är det dig vi söker till tjänsten som legitimerad fysioterapeut/ sjukgymnast på Sävsjö/ Vrigstad vårdcentral! Rollen som fysioterapeut/ sjukgymnast Som fysioterapeut/ sjukgymnast hos oss kommer du att ha ett självständigt och stimulerande arbete där du gör bedömningar och behandlar patienter i alla åldrar med varierande behov. Du kommer vara vårdcentralens första instans för besvär från rörelseapparaten där du både får chans att arbeta självständigt och i nära samarbete med övriga fysioterapeuter/ sjukgymnaster. Vi är måna om att ta till vara på din kompetens och du kommer att delta i olika förbättringsarbeten. Vi arbetar mycket tillsammans med övriga professioner genom teamsamverkan och olika typer av behandlingsinterventioner bland annat olika gruppbehandlingar. Din blivande arbetsplats På Bra Liv Sävsjö/ Vrigstad vårdcentral arbetar en erfaren och kunnig medarbetargrupp, som ger våra patienter god kontinuitet och gott bemötande vilket leder till goda resultat. Vårdcentralen har cirka 11 500 listade patienter, 55 medarbetare och ingår i Vårdcentralerna Bra Liv. Vår gemensamma målsättning är ”en bättre hälsa för alla”, vilket vi når genom att visa omtanke, tänka helhet och skapa kvalitet. Vårdcentralen är belägen på det småländska höglandet. Vår verksamhet bygger på personliga möten där du genom ditt engagemang och professionella förhållningssätt är med och bidrar till utveckling och ständiga förbättringar. Vi sätter tydliga mål och vill ständigt utvecklas och bli bättre, därför vill vi ge alla våra medarbetare förutsättningar till samverkan och erfarenhetsutbyte och vi uppmuntrar kreativa lösningar. Vår arbetsmiljö är viktig och den ska präglas av dialog och trivsel! Din profil Vi söker förstärkning till vårt team när en av våra medarbetare ska vara föräldraledig. Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut/ sjukgymnast. Tjänsten är ett vikariat på heltid med tillträde i september och sex månader framåt till att börja med. Erfarenhet av primärvård är önskvärt men inga krav. Du är flexibel och vill utveckla verksamheten tillsammans med oss. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt och med olika yrkesprofessioner samt att du på ett självständigt sätt kan strukturera, planera och ta ansvar för ditt arbete. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Vårt erbjudande till dig Vi erbjuder dig: - Individuell introduktion utifrån din kompetens och erfarenhet för att känna trygghet - Individuell kompetensutveckling - En bra, härlig och kompetent personalgrupp där du får handledning - Omväxlande och stimulerande arbete där ingen dag är den andra lik - En god och fin arbetsmiljö - Ett arbete som sker både självständigt och tvärprofessionellt Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner, Region Jönköpings län (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Vid frågor vänligen kontakta verksamhetschef Lise- Lotte Lagerqvist, telefon: 010-243 86 07 Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är den 14 juli, urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan. Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/)
Om jobbet Fenix Omsorg är ett väletablerat behandlingshem för män med beroendeproblematik, ofta i kombination med kriminalitet och psykisk ohälsa. Vi arbetar med 12-stegsprogrammet som behandlingsteoretisk grund och har därtill kompetenser som psykolog, psykiater och sjuksköterska. Då vi befinner oss i ett expansivt läge söker vi nu personal till behandlingsteamet. Du bör minst vara utbildad behandlingspedagog med erfarenhet av målgruppen. Det är särskilt meriterande med kunskap och erfarenhet av 12-stegsprogrammet. I det dagliga arbetet ingår det att hålla föreläsningar kopplat till 12-stegsprogrammet, leda redovisningar men också hålla samtal och socialt umgänge med våra klienter. Det tillkommer därtill provtagning, dokumentation, städning och viss matlagning samt att hålla i kvällsmöte och att dela medicin utifrån delegation. Vidare ingår körningar och transporter. Tillsyn och social kontroll är också en viktig del av arbetet. Du som söker måste ha ett stort intresse och engagemang för att hjälpa människor med en problematisk livssituation. Du står för likabehandling och tar avstånd från alla former av kränkande särbehandling. Då arbetet under kväll och helg i regel innebär ensamarbete behöver du vara trygg i dig själv och i din yrkesroll, ha förmåga att självständigt prioritera och ta initiativ, vara flexibel samt uppskatta ett nära klientarbete. Om du känner igen dig i ovanstående väntar ett fantastiskt roligt arbete. Erfarenhet av beroendevård eller annat arbete med målgruppen är starkt meriterande och har du erfarenhet genom eget beroende krävs minst 3 års dokumenterad nykterhet/drogfrihet. Du behöver också kunna uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret. Initialt söker vi en behandlare på 100%. B-körkort för manuell växellåda är ett krav. Arbetstiden kommer att vara förlagd till dagtid, kvällstid, helger samt sovande jour. Varmt välkommen med din ansökan.
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Jag är en kille i 50-årsåldern som har MS i progressiv form. Jag sitter i rullstol och behöver hjälp med det mesta i min vardag. Jag bor med min fru och hund i Stockholm, men jag är uppvuxen på bondgård utanför Sävsjö i Småland så jag älskar skog och natur. Jag är en social person och min vardag fyller jag bl.a. med att vara ute på promenader, träffa vänner, träna, och vara med min familj. Likaså är lugn och ro viktigt för mig och en go film då och då ligger också i mitt intresse. Jag kommer att spendera mycket tid på vårt landställe i Småland under vår och sommar, från slutet av april till september. Tjänsterna är tidsbegränsade anställningar under perioden slutet av april-september. Arbetstiden schemaläggs under dag-, kvälls- och nattid, på vardagar och under helger. Omfattning: Deltid. Antal tjänster: 2. Tillträde: Enligt överenskommelse och de tidsperioder som nämnts ovan. Urval och intervjuer sker löpande. Om dig - Jag söker dig som älskar att vara i naturen och uppskattar det lugn som finns i skog och mark. Du som söker tjänsten är lugn och trygg i dig själv. Du är lyhörd för mina behov och kan vara social men även gå undan till assistentrummet när jag önskar det. Du bör ha god fysik då det ibland förekommer en del fysiskt krävande arbetsmoment. Du bör kunna vara flexibel och hoppa in och ta pass vid annan assistents frånvaro. Som personlig assistent ser vi gärna att du, utöver ovan nämnt, är samarbetsvillig, ansvarstagande och en bra lagspelare. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är meriterande om du: Delar kundens intressen, Har erfarenhet inom personlig assistans. Det är krav på att du: Är rök- och snusfri, Innehar B-körkort, Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från Polisen vid en eventuell anställning. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta hos denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret vid en eventuell anställning. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Jag är en kille i 50-årsåldern som har MS i progressiv form. Jag sitter i rullstol och behöver hjälp med det mesta i min vardag. Jag bor med min fru och hund i Stockholm, men jag är uppvuxen på bondgård utanför Sävsjö i Småland så jag älskar skog och natur. Jag är en social person och min vardag fyller jag bl.a. med att vara ute på promenader, träffa vänner, träna, och vara med min familj. Likaså är lugn och ro viktigt för mig och en go film då och då ligger också i mitt intresse. Jag kommer att spendera mycket tid på vårt landställe i Småland under vår och sommar, från slutet av april till september. Tjänsterna är tidsbegränsade anställningar under perioden slutet av april-september. Arbetstiden schemaläggs under dag-, kvälls- och nattid, på vardagar och under helger. Omfattning: Deltid. Antal tjänster: 2. Tillträde: Enligt överenskommelse och de tidsperioder som nämnts ovan. Urval och intervjuer sker löpande. Om dig - Jag söker dig som älskar att vara i naturen och uppskattar det lugn som finns i skog och mark. Du som söker tjänsten är lugn och trygg i dig själv. Du är lyhörd för mina behov och kan vara social men även gå undan till assistentrummet när jag önskar det. Du bör ha god fysik då det ibland förekommer en del fysiskt krävande arbetsmoment. Du bör kunna vara flexibel och hoppa in och ta pass vid annan assistents frånvaro. Som personlig assistent ser vi gärna att du, utöver ovan nämnt, är samarbetsvillig, ansvarstagande och en bra lagspelare. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är meriterande om du: Delar kundens intressen, Har erfarenhet inom personlig assistans. Det är krav på att du: Är rök- och snusfri, Innehar B-körkort, Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från Polisen vid en eventuell anställning. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta hos denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret vid en eventuell anställning. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Välj ett jobb för att visa detaljer