Har du ett stort intresse för dataanalys och vill bidra till utvecklingen av Sveriges största flygplatser? Då kan du vara den vi söker till rollen som Senior Analytiker hos oss på Swedavia. Som analytiker blir du en del av enheten Datadriven utveckling, som har ett övergripande ansvar för att ta fram beslutsunderlag för våra tio flygplatser. Avdelningen ansvarar även för Swedavias centrala Business Intelligence-funktion och arbetar för att genom datadriven analys optimera investeringar och tillgångsförvaltning i takt med nuvarande och framtida efterfrågan. Om rollen I denna roll arbetar du nära fem erfarna analytiker och en kapacitetsutvecklare. Ditt uppdrag är att stödja utvecklingen av Swedavias flygplatser i syfte att utveckla verksamheten och möta framtidens behov. Det innebär att du tar fram beslutsunderlag, genomför analyser och föreslår förbättringsåtgärder. Exempel på arbetsuppgifter kan vara att modellera framtida behov av incheckningsdiskar, analysera passagerarflöden eller utreda effekter av en ombyggnation. Du arbetar huvudsakligen i Power BI, Python, Databricks och CAST – ett branschspecifikt simuleringsverktyg. Då flygplatser är komplexa och föränderliga miljöer, är det viktigt att du även kan bidra till att utveckla metoder och modeller för att hantera nya frågeställningar. Din profil Vi söker dig som har en mycket god analytisk förmåga och trivs i samarbeten. Du är strukturerad, lösningsorienterad och kan förklara komplex information på ett pedagogiskt sätt. Vi ser att du har: Civilingenjörsexamen eller annan relevant akademisk utbildning Gedigen erfarenhet av att samla in, analysera och tolka stora datamängder God förståelse för prognos- och modellutveckling samt algoritmer Förmåga att visualisera och kommunicera analysresultat på ett lättillgängligt sätt Svenska och Engelska i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av Power BI, Databricks, Power Query och Python Kunskaper i programmering och andra analysverktyg Vad vi erbjuder Hos Swedavia får du en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö där tempot är högt men klimatet varmt. Vi lägger stor vikt vid arbetsglädje och gemenskap, och strävar efter att du ska känna dig sedd, utvecklas i din roll och bidra till vår gemensamma resa mot framtidens flygplatser. Kontakt: Vid frågor om tjänsten, kontakta gärna Johan Torstensson på [email protected] Sista ansökningsdag är den 13 maj, urval sker löpande och annonsen kan stängas tidigare så tveka inte att söka redan idag! Hur är det att arbeta på Swedavia? Vårt fokus är att möjliggöra hållbart resande och uppmuntra nytänkande för att skapa en välkomnande, trygg och inkluderande arbetsgemenskap där du kan växa och göra verklig skillnad – läs mer här! Jobba hos oss | Om Swedavia Då flygplatser är en säkerhetsklassad verksamhet genomgår samtliga kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen en bakgrundskontroll. För vissa tjänster även en säkerhetsprövning. Swedavia är även en drogfri arbetsplats med nolltolerans mot droger. Drogtester genomförs före anställning och sker slumpmässigt under anställningen.
Om jobbet: Vi på RestaurangAssistans söker duktig och erfaren personal inom hotellstäd till vårt grymma städteam på Arlanda. Vem är du? har minst 6 månaders erfarenhet av hotellstäd i Sverige är flexibel är positiv, driftig, lojal och inte rädd för hårt jobb kan kommunicera på svenska eller engelska är noggrann och har ett sinne för detaljer trivs att jobba i ett högt tempo Om tjänsten städning av hotellrum du kommer att arbeta på ett av Arlandas många hotell vi erbjuder en anställning för enstaka dagar tjänsten beräknas tillträdas snarast Varför ska du jobba på RestaurangAssistans? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.
Vi söker dig som är senior projektledare och som kan ta dig an ett uppdrag under sju månader med start 1:a juni. Uppdraget är uppskattat till 50-75% och är beläget i närheten av Arlandastad. Vi söker dig som är tillgänglig från och med 1:a juni och sju månader framåt. Du behöver vara erfaren av att självständigt driva projekt. I stora drag handlar det om att drifta en anläggning, vara kontakten för kunder, besökare och leverantörer. Arrangera visningar av anläggningen och schemalägga samt tillsätta extrapersonal. Anställningen blir via oss på Vi Bemannar.nu och en uthyrning som konsult till vår kund. Vi ser med fördel att du bor norrort Stockholm. Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt.
Aliana frisörsalong söker en herrfrisör som har en bred erfarenhet att klippa hår med alla stilar och fixa skägg vi söker dig som en duktig , social, självständig person.
Vill du vara med och utveckla, analyserar och identifierar förutsättningar för fastighetsutvecklingsprojekt inom Swedavia Real Estate? Vad innebär rollen? I rollen som portföljledare Arlanda och regionala flygplatser och senior fastighetsutvecklare arbetar du medaffärsutveckling av fastigheter, marknadsplan, detaljplaner fram till genomförandebeslut från VD. Dettainnebär att du ansvarar för attidentifiera affärsmöjligheter, bearbetar potentiella kunder, hyresförhandlar, initierar projektering och byggnation samtförbereder för avyttring för att skapa värdetillväxt för fastigheter inom Swedavias flygplatser. Rollen innebär många kontakter - med allt frånarkitekter och tekniska konsulter via Swedavias leding tillkommun eller andra myndigheter. Vidare innebär rollen Affärsansvar för planering och genomförande av fastighetsutveckling för affärsprojekt på flygplatsen Leda fastighetsutvecklingsprojekt och verksamheten mot uppställda och beslutade mål Etablera samarbeten/partnerskap för finansiering och utveckling av kommersiella fastigheter samt teckna hyresavtal med hyresgäster och hålla ihop hyresaffären tekniskt, juridiskt och ekonomiskt Utreda marknads- och tekniska förutsättningar för kommersiella projekt från start till mål inkluderande både tekniska och kommersiella förutsättningar för försörjningsmedia och infrastruktur Ta fram programhandlingar för kommersiella utvecklingsprojekt (definiera volym och kvalitet) Ta fram och lägga beställning för genomförande till projektorganisation inklusive att säkerställa dess utformning Strategisk samordning med andra utvecklingsprojekt på flygplatsen Detaljplaneläggning av kommersiella utvecklingsområden Vem är du? Vi söker dig som har akademisk exameneller erfarenhet som kan bedömas likvärdig. Du har ett gedigettekniskt kunnande, erfarenhet av att arbeta med komplexa byggnader samt dokumenterad erfarenhet att arbeta med fastighetsutveckling. Vi ser att du har erfarenhet av arbete med kommersiell fastighetsutveckling - gärna hotell och kontor - på byggbolag och fastighetsbolag och har bred erfarenhet av avtalsförhandlingar. Du behöver ha erfarenhet av att leda konsulter ochprojektutvecklaresamt ha gedigen beställarkompetens. Meriterande är tidigare roller som projekteringsledare, inköpare/upphandlare, projektchef eller fastighetsutvecklare. Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig en omväxlande och glad arbetsplats där ingen dag är den andra lik. Visste du att på Swedavia får du bidrag till din arbetsresa om du åker kollektivt, elbil, cykel eller tillsammans med en kollega? Du har också möjlighet att semesterväxla och byta bort din semesterersättning mot lediga dagar. Du kan läsa mer om våra förmåner på Förmåner | Om Swedavia Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jesper Sandahl på [email protected]. Sista ansökningsdag är den 11 maj. Vi ser fram mot din ansökan! Hur är det att arbeta på Swedavia? Vårt fokus är att möjliggöra hållbart resande och uppmuntra nytänkande för att skapa en välkomnande, trygg och inkluderande arbetsgemenskap där du kan växa och göra verklig skillnad – läs mer här! Jobba hos oss | Om Swedavia Då flygplatser är en säkerhetsklassad verksamhet genomgår samtliga kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen en bakgrundskontroll. För vissa tjänster även en säkerhetsprövning. Swedavia är även en drogfri arbetsplats med nolltolerans mot droger. Drogtester genomförs före anställning och sker slumpmässigt under anställningen.
Om jobbet: Vi på RestaurangAssistans söker duktig och erfaren personal inom hotellstäd till vårt grymma städteam på Arlanda. Vem är du? har minst 6 månaders erfarenhet av hotellstäd i Sverige är flexibel är positiv, driftig, lojal och inte rädd för hårt jobb kan kommunicera på svenska eller engelska är noggrann och har ett sinne för detaljer trivs att jobba i ett högt tempo Om tjänsten städning av hotellrum du kommer att arbeta på ett av Arlandas många hotell vi erbjuder en anställning för enstaka dagar tjänsten beräknas tillträdas snarast Varför ska du jobba på RestaurangAssistans? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.
Vi Bemannar.nu söker efter dig med A-truckkort För att kunna söka detta jobb är det ett krav att du kan uppvisa ett studieintyg eller ett anställningsintyg på minst 50%. Vi Bemannar.nu finns i Rosersberg och är ett kompetensutvecklande företag med rekrytering och bemanning inom logistik, transport och industri i fokus. Vi har lång erfarenhet av både rekrytering och bemanning och försörjer Arlandaregionen med lokal kompetens. Vi Bemannar.nu söker efter personal med truckkort till vår kund som är belägen i Rosersberg för jobb varje måndag 08-17. För att kunna söka detta jobb måste du kunna uppvisa ett studieintyg eller ett anställningsintyg på minst 50%. Bifoga gärna det i ansökan. För att passa in i rollen som konsult hos oss ser vi gärna att du är en person som bidrar med positiv energi, har lätt för att anpassa dig till nya miljöer och tycker om att ta dig an nya arbetsuppgifter. För just denna roll behöver du ha viss erfarenhet av lagerarbete. Vi söker dig som: Har truckkort A Är stresstålig, noggrann och punktlig Kan prata och läsa svenska obehindrat Gärna plockerfarenhet från lager samt vana att jobba med scanner Vill arbeta i kylrum ca +4 grader Kan lyfta tungt ibland Är trevlig mot både kollin, trucken och kollegor Arbetstider: Endast måndagar 0800-1700 Du blir anställd av Vi Bemannar.nu och uthyrd till kund. Vi erbjuder dig en engagerad, lyhörd och glad konsultchef som finns på plats 1-2 gånger i veckan för att svara på frågor, lyssna på eventuella problem, peppa och se till att alla mår bra. Varmt välkommen att söka!
Vill du vara med och skapa smakupplevelser i världsklass? Då kan det här vara rätt möjlighet för dig! På Gate Gourmet ser vi till att flygpassagerare får njuta av välkomponerade, välsmakande måltider – nu söker vi dig som vill bli en del av vårt team som kallskänka på Arlanda. Information om rollen Som kallskänka hos oss kommer du att arbeta med att förbereda och tillaga kalla rätter i stor volym. Du ansvarar för att säkerställa att måltiderna håller högsta kvalitet och uppfyller de krav som ställs inom flygbranschen. Arbetet innebär även att hantera och förvara råvaror på ett korrekt sätt för att garantera hållbarhet, samt att följa våra strikta hygien- och säkerhetsrutiner. Du kommer att arbeta nära dina kollegor i ett effektivt produktionsflöde där samarbete är avgörande. Tjänsten är förlagd på två skift, 06:00–14:30 och 14:15–22:45, med rullande helgarbete. Vår idé om vem du är Vi söker dig som har ett öga för detaljer och som motiveras av att arbeta med precision, estetik och kvalitet. Du har en känsla för finess och noggrannhet, och drivs av att skapa välkomponerade rätter som både smakar och ser fantastiska ut. Vi ser även att du har Tidigare erfarenhet från restaurang, storkök eller liknande Ett gott säkerhetstänk och förståelse för hygien- och livsmedelssäkerhet En god samarbetsförmåga och trivs med att vara en del av ett team Talar och skriver svenska och engelska obehindrat Ett genuint engagemang för mat och kvalitet Utbildning som kock, kallskänka eller konditor är meriterande. Vi sätter stor vikt på personlig lämplighet. Säkerhet och ansökan Då arbetsplatsen ligger på Arlanda flygplats som ingår i säkerhetsklass genomgår alla våra framtida medarbetare en säkerhetsprövning. För det behövs bland annat dokumentation för vad du har gjort de senaste fem åren, att du är ostraffad, samt har giltigt ID-kort. Låter det intressant? Skicka in din ansökan och bli en del av vårt kök där vi sätter smakupplevelsen och säkerheten i första rummet.
Vi på AdeoCare brinner för vår uppgift och vi vill vara den mest glädjande hemtjänsten. Vi har varierande och meningsfulla arbetsuppgifter, roliga kollegor och kompetenta chefer. Vi erbjuder också goda utbildnings- och utvecklingsmöjligheter. Glädje, engagemang, innovation och flexibilitet är våra värdeord som avspeglas i vår vardag - i varje möte med våra kunder och hur vi är mot varandra. Nu söker vi undersköterskor som vill jobba dagar och kvällar hos oss i Rosersberg. På Rosersbergs kontoret är vi cirka 15 medarbetare och 1 biträdande enhetschef som varje dag gör det bästa för våra kunder. Arbetstiderna är: 07.00-15.30 och 15:30-22:30. Vårt kontor ligger vid goda kommunikationer med buss och tåg. I hela region Sigtuna är vi cirka 100 medarbetare, en enhetschef och 4 biträdande enhetschefer. Vi har våra kontor i Sigtuna, Märsta och Rosersberg. Arbetsuppgifter Du går hem till våra kunder och erbjuder stöd i deras vardag. Till dina arbetsuppgifter hör att hjälpa bland annat med: omvårdnad och hygien städning inköp tvätt måltider promenader Till arbetsuppgifterna hör också att dokumentera enligt lagkraven. Kvalifikationer och egenskaper: Vi söker dig som är utbildad undersköterska och har åtminstone ett par års erfarenhet från äldreomsorgen, gärna från hemtjänsten. Du behöver kunna dokumentera på datorn och du har goda kunskaper i svenska. B-körkort är ett krav. Du som söker brinner för att ge god service till dina kunder och en av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du gillar att jobba både självständigt och i team och tar gärna egna initiativ. Vi erbjuder: AdeoCare har en unik kompetens inom demens och kognitiva sjukdomar och du erbjuds utbildning som du kommer att ha nytta av i din fortsatta karriär. Våra engagerade, erfarna och kunniga medarbetare tar hand om dig och erbjuder en fin introduktion. Ansökan: Vi gör löpande urval så skicka din ansökan gärna så fort som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! Om oss AdeoCare är ett privatägt omsorgsföretag grundat 2011. Vår verksamhet är demensinriktad och vi verkar utifrån Silviasystrarnas palliativa vårdfilosofi.
Vi på AdeoCare brinner för vår uppgift och vi vill vara den mest glädjande hemtjänsten. Vi har varierande och meningsfulla arbetsuppgifter, roliga kollegor och kompetenta chefer. Vi erbjuder också goda utbildnings- och utvecklingsmöjligheter. Glädje, engagemang, innovation och flexibilitet är våra värdeord som avspeglas i vår vardag - i varje möte med våra kunder och hur vi är mot varandra. Nu söker vi undersköterskor som vill jobba dagar och kvällar hos oss i Sigtuna. På Sigtuna kontoret är vi cirka 15 medarbetare och 1 biträdande enhetschef som varje dag gör det bästa för våra kunder. Arbetstiderna är: 07.00-15.30 och 15:30-22:30. Vårt kontor ligger vid goda kommunikationer på Stora gatan i Sigtuna. I hela region Sigtuna är vi cirka 100 medarbetare, en enhetschef och 4 biträdande enhetschefer. Vi har våra kontor i Sigtuna, Märsta och Rosersberg. Arbetsuppgifter Du går hem till våra kunder och erbjuder stöd i deras vardag. Till dina arbetsuppgifter hör att hjälpa bland annat med: omvårdnad och hygien städning inköp tvätt måltider promenader Till arbetsuppgifterna hör också att dokumentera enligt lagkraven. Kvalifikationer och egenskaper: Vi söker dig som är utbildad undersköterska och har åtminstone ett par års erfarenhet från äldreomsorgen, gärna från hemtjänsten. Du behöver kunna dokumentera på datorn och du har goda kunskaper i svenska. B-körkort är ett krav. Att kunna cykla är meriterande för denna tjänst. Du som söker brinner för att ge god service till dina kunder och en av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du gillar att jobba både självständigt och i team och tar gärna egna initiativ. Vi erbjuder: AdeoCare har en unik kompetens inom demens och kognitiva sjukdomar och du erbjuds utbildning som du kommer att ha nytta av i din fortsatta karriär. Våra engagerade, erfarna och kunniga medarbetare tar hand om dig och erbjuder en fin introduktion. Ansökan: Vi gör löpande urval så skicka din ansökan gärna så fort som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! Om oss AdeoCare är ett privatägt omsorgsföretag grundat 2011. Vår verksamhet är demensinriktad och vi verkar utifrån Silviasystrarnas palliativa vårdfilosofi.
Välj ett jobb för att visa detaljer