Teacher, Swedish as Second Language, Ages 10 - 16

Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group ("friskola") with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is through both Swedish and English, with English the language of the corridors. IES is one of Sweden's largest school groups at "Grundskolan" with 46 schools and around 32,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993. More about the company and its schools can be found at www.engelska.se Internationella Engelska Skolan Sigtuna söker en dynamisk och entusiastisk lärare i svenska som andra språk åk 5-9. Vi söker dig som är legitimerad lärare i svenska som andra språk, som älskar att undervisa och som sätter eleven i centrum. Du har ett positivt och professionellt förhållningssätt, är flexibel och visar stort engagemang i ditt arbete. Din egen undervisning som lärare från Sverige sker på svenska men kollegor emellan talar vi engelska. Internationella Engelska Skolan Sigtuna är en skola för årskurserna F-9 med 608 elever och 65 medarbetare. Skolan har en internationell inriktning och undervisning bedrivs både på engelska och svenska. Vi är en multikulturell skola med varierande elevbehov. Vi strävar mot att vara en skola där lärare kan fokusera på att undervisa, elever ges möjlighet att lära sig och där alla tycker om att komma till skolan varje dag. Alla lärare har den berikande erfarenheten av att vara klassmentor tillsammans med en kollega.  Skolan verkar för att lärande och kunskap sätts i främsta rummet. Du kommer att vara del av ett välfungerande arbetslag i svenska och även tillhöra ett årkurslag med de andra mentorerna i någon av årskurserna du undervisar.  Eleverna lär sig ta ett personligt ansvar för sin egen utveckling och arbetsmiljö och att respektera sina skolkamrater, lärare och sig själva. IES är stolta över sina medarbetare och har tagit fram en metod för att skapa en lugn och trygg skolmiljö. Detta gör att våra lärare får mer tid till att dela sin kunskap, både med elever och kollegor. Vi behöver: - Svensk lärarbehörighet i svenska som andraspråk - tvåspråkighet i svenska och engelska (engelska är arbetsspråket) Observera att vi vid denna tidpunkt endast kommer att kontakta och boka intervjuer med kandidater med svensk lärarlegitmiation i svenska som andraspråk.

2 april 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
SOMMARJOBB inom varuhantering

Vi söker nu fler stjärnor till vår varuhantering. Är du en effektiv och positiv person som gillar att röra på dig och sätter värde i att utföra ett bra arbete? Är du kanske student på universitet eller högskola och behöver ett extrajobb vid sidan av dina studier i sommar? Då är det här jobbet för dig! Jobbet utförs dagtid på vardagar under sommaren 2024. Du kommer främst att jobba med plock och pack av varor för leverans ut till kund samt sortering och inleverans av varor från våra leverantörer för vidare hantering och förvaring av dessa. Om oss Timarco är ett marknadsledande e-handelsbolag inom segmentet märkesunderkläder på nätet. De underkläder vi säljer är från välkända märken såsom Calvin Klein, Hugo Boss, Triumph, Sloggi, Björn Borg, Abecita, Swegmark, Calida m fl. och vi levererar över 400 000 paket per år till ett värde som överstiger 200 miljoner. Vi finns med egna företag i de nordiska länderna samt med lokalt anpassade sajter i Tyskland, Nederländerna, Österrike och England. Vårt mål är att bli referensnamnet för underkläder på nätet i Europa, vilket innebär att vi nu utökar vår verksamhet. Vi är ca 40 engagerade medarbetare som sitter i helt nybyggda lokaler i Arlandastad (ca 25 min från Uppsala och Centrala Stockholm) där vi har både kontor, lager och gym samt gott om parkeringsplatser. Vår huvudsajt finner du på http://timarco.com Om dig Vi söker dig som har möjlighet att jobba vardagar (dagtid) under flertalet av veckorna i sommar. Arbetet kan stundvis vara stressigt, så det gäller att du kan hantera det på ett bra sätt! Vårt varulager har inga truckar så truckkort är ej nödvändigt vid ansökan till detta arbete. Vi söker dig som - kommer i tid - är pigg, noggrann och effektiv - gärna kan rycka in med kort varsel vid behov av mer personal Vi söker dig som vill ingå i ett team där effektivitet och kvalitet är en viktig del i vardagen. Du har eget ansvar för att arbetsuppgifterna blir gjorda vilket ställer krav på att du har egen drivkraft och vågar ta egna initiativ. Du som söker ska ha grundläggande datorkunskaper samt ha goda läs- och skrivkunskaper i svenska. Ansökan I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Välkommen med din ansökan redan idag! Tillträde enligt överenskommelse. Maila din ansökan till: [email protected] och märk din ansökan med Varuhantering sommar

2 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Säkerhetskontrollpersonal sökes till Avarn Security på Arlanda!

Har du ett intresse för säkerhet och service? Nu söker vi säkerhetskontrollanter till Arlanda. Sök tjänsten redan idag! I rollen som flygplatskontrollant hanterar du säkerheten för såväl resenärer som personal. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att tillsammans med dina kollegor ansvara för att inga obehöriga personer eller otillåtna föremål passerar säkerhetskontrollen. I rollen är det viktigt att du är uppmärksam, stresstålig, ansvarstagande och fokuserad. Arbetet är fysiskt krävande då du under hela arbetsdagen står och går. Det kan även förekomma en del tunga lyft. Detta är en direktrekrytering vilket innebär att du kommer bli anställd direkt av Avarn. Vi söker dig som vill arbeta heltid i sommar. Anställningen inleds med en betald obligatorisk utbildning under 2 veckors tid. Efter godkänd avslutad utbildning och praktik är du redo för att arbeta. Arbetstiderna varierar under veckans alla dagar utefter vald anställningsgrad och du måste räkna med att kunna jobba såväl tidiga morgnar som sena kvällar. Som person är har du ett starkt säkerhetstänk i kombination med hög servicenivå. Du är positiv och trivs att arbeta med människor. Du klarar av att kombinera säkerhet och service och på så sätt skapa trygghet för både resenärer och kollegor. Din profil Som person är har du ett starkt säkerhetstänk i kombination med hög servicenivå. Du är positiv och trivs att arbeta med människor. Du klarar av att kombinera säkerhet och service och på så sätt skapa trygghet för både resenärer och kollegor. För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla följande krav: • vara minst 18 år • ha minst 2 års arbetslivserfarenhet • ha svenskt medborgarskap • vara ostraffad och laglydig • vara flytande i svenska och engelska i tal och skrift • ha god hälsa och fysik • ha godkänt slutbetyg i svenska och engelska på gymnasienivå eller motsvarande utbildningsnivå • Fungerande färgseende och hörsel • Kunna vara arbetsredo på Arlanda kl 03:50 på morgonen • Anmärkningsfri ekonomi Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom säkerhetsbranschen. För att få arbeta på Arlanda krävs en godkänd säkerhetsprövning, vilket innebär att du ska kunna styrka din sysselsättning under de fem senaste åren. Detta skall styrkas i form av intyg, betyg eller likvärdigt som dokumenterar perioden februari 2018 till nu. Säkerställ att du har dokumentationen i ordning inför en eventuell intervju. Notera att du inte får ha fler än 28 sammanhängande dagar odokumenterat. För dig som får tjänsten väntar en härlig arbetsplats med omväxlande arbetsuppgifter samt möten med alla slags människor - allt i en internationell flygplatsmiljö. Välkommen med din ansökan, vi arbetar med löpande intervjuer och urval. Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

2 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Sommarjobba som säkerhetskontrollant på Arlanda flygplats!

Nu söker vi säkerhetskontrollanter till Arlanda för ett meriterande sommarjobb. Har du ett intresse för säkerhet och service? Sök då tjänsten redan idag! I rollen som flygplatskontrollant hanterar du säkerheten för såväl resenärer som personal. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att tillsammans med dina kollegor ansvara för att inga obehöriga personer eller otillåtna föremål passerar säkerhetskontrollen. I rollen är det viktigt att du är uppmärksam, stresstålig, ansvarstagande och fokuserad. Arbetet är fysiskt krävande då du under hela arbetsdagen står och går. Det kan även förekomma en del tunga lyft. Detta är en direktrekrytering vilket innebär att du kommer bli anställd direkt av Avarn. Vi söker dig som vill jobba på 50, 70 % med start under våren och för sommarjobb under sommaren. Anställningen inleds med en betald obligatorisk utbildning under 2 veckors tid. Efter godkänd avslutad utbildning och praktik är du redo för att arbeta. Arbetstiderna varierar under veckans alla dagar utefter vald anställningsgrad och du måste räkna med att kunna jobba såväl tidiga morgnar som sena kvällar. Din profil Som person är har du ett starkt säkerhetstänk i kombination med hög servicenivå. Du är positiv och trivs att arbeta med människor. Du klarar av att kombinera säkerhet och service och på så sätt skapa trygghet för både resenärer och kollegor. För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla följande krav: • vara minst 18 år • ha minst 2 års arbetslivserfarenhet • ha svenskt medborgarskap • vara ostraffad och laglydig • vara flytande i svenska och engelska i tal och skrift • ha god hälsa och fysik • ha godkänt slutbetyg i svenska och engelska på gymnasienivå eller motsvarande utbildningsnivå, betyg behöver bifogas i ansökan • Fungerande färgseende och hörsel • Kunna vara arbetsredo på Arlanda 03:50 på morgnar • Anmärkningsfri ekonomi Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet inom säkerhetsbranschen. För att få arbeta på Arlanda krävs en godkänd säkerhetsprövning, vilket innebär att du ska kunna styrka din sysselsättning under de fem senaste åren. Detta skall styrkas i form av intyg, betyg eller likvärdigt som dokumenterar perioden februari 2018 till nu. Säkerställ att du har dokumentationen i ordning inför en eventuell intervju. Notera att du inte får ha fler än 28 sammanhängande dagar odokumenterat. För dig som får tjänsten väntar en härlig arbetsplats med omväxlande arbetsuppgifter samt möten med alla slags människor - allt i en internationell flygplatsmiljö. Välkommen med din ansökan, vi arbetar med löpande intervjuer och urval. Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

2 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Sixt rent a car Arlanda söker Branch Manager

Vill du driva Sveriges största Sixt-station? Sixt Rent a Car är ett globalt biluthyrningsföretag som representerar premium och förstklassig service. På Sixt finner du en tydlig premiumprofil med en innovativ företagskultur som erbjuder utmanande och omväxlande arbetsuppgifter. Vi söker nu en vinnare till Sixt Arlanda. Hos oss arbetar vi efter mottot ”Bästa argument vinner”, vi söker dig som inte är rädd för att förändra och påverka. Din roll som Branch Manager Leda arbetet och personalen på stationen emot uppsatta mål. Vara drivande i utvecklingsarbetet på stationen och ansvara för att kvalitetssäkra SIXT Arlanda Flygplats. Leda och säkerställa stationens gemensamma ansvar att upprätthålla SIXT Code of Conduct och SIXT Corporate Identity i den dagliga verksamheten. Som Branch Manager rapporterar du till Ledningsgruppen. Ansvars- och arbetsområden Ledarskap: Ansvara för att coacha, stödja och utveckla personalen för att uppnå teamets, den enskilda medarbetarens och företagets mål. Personalhantering: Hålla personalansvar, arbetsmiljöansvar och bemanningsansvar för stationen samt i samråd med HR delta i rekryteringsprocesser. Ytterst ansvarig för utbildning av ny personal på stationen. Kompetensutveckling: Ansvara för att stationens personal är kompetent och motiverad, genom att säkerställa att personalen tar del av den kompetensutveckling som SIXT tillhandahåller. Ansvara för att personalen har rätt verktyg på plats för att kunna uppnå bästa resultat och kundnöjdhet. Daglig drift: Leda den dagliga driften av stationen och ansvara för planering av vagnpark och fleet control i samarbete med Junior Branch Manager. Hantera relevanta rapporter i Sixt affärssystem. Kundnöjdhet: Säkerställa en hög nivå av kundnöjdhet genom att hantera kundklagomål och upprätthålla en positiv kundupplevelse. Budget och resultat: Ansvara för att uppnå stationens budget- och omsättningsmål och rapportera resultatet till ledningsgruppen. Företagskultur: Upprätthålla och främja företagets värderingar och kultur bland medarbetarna samt upprätthålla Sixt code of conduct och Sixt corporate identity. Hyrbilscenter Arlanda: Tillsammans med övriga lokala aktörer, samarbeta och delta i möten och dialog avseende frågor som rör “Hyrbilscenter Arlandas” drift och utveckling. Vi söker dig med följande kompetenser Innehar B körkort med behörighet för manuell växellåda Genomförd gymnasial utbildning Minst 3 års arbetslivserfarenhet i personalledande befattning för en medelstor arbetsgrupp Goda datorkunskaper Utmärkta kommunikationsfärdigheter i engelska och svenska, både i tal och skrift Erfarenhet av problemlösning och konflikthantering Om dig som person Du drivs av att konstant möta nya utmaningar samt av att vägleda och utveckla dina medarbetare Trivs med att arbeta självständigt och att själv strukturera din arbetsdag Uppskattar en rak och tydlig kommunikation Kundorienterad Pålitlig och Lojal Flexibel Vad kan vi erbjuda dig? Du får arbeta i en föränderlig arbetsmiljö Pension och Sjukvårdsförsäkring Friskvårdsbidrag Möjlighet till förmånsbil Möjlighet till bonus God marknadsmässig lön

2 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Cargo Reservation

We are currently seeking a Reservation professional to join our esteemed Cargo team in Stockholm. This pivotal role is designed to drive the expansion of our sales initiatives across Sweden and Finland regions. The successful candidate will occupy a dynamic and demanding leadership role, offering ample opportunities for personal and professional growth. Qualifications: o Bachelor's degree from a recognized university in a relevant field or extensive experience in air cargo sales or business-to-business (B2B) environment, demonstrating a thorough understanding of job-related responsibilities. o Proficiency in both English(C1-C2) and Swedish languages(L1), enabling effective communication. o Familiarity with IATA/TACT Regulations, ensuring compliance with industry standards and protocols. o Eligible to receive appropriate security clearances after satisfactory completion of a criminal and financial background check. Job definition: o Handle booking inquires and provide schedule trucking information by KE CSS system, phone and emails on daily basis o Manage related Cargo booking and management system o Maintain accurate booking information and maintain constant communication with the agents o Process AWB to determine shipping charges and prepare freight bills, manage DG regulation compliance o Manage rates, percentages and appliable rate category o Trace irregularity cases such as delay, damages, missing and cancelations The abovementioned position is fulltime, during weekdays. To Apply: o Send CV and motivation letter in English to: [email protected] o Write title in the following format: [Job application] Administration - (surname) o If you have any questions about the role, please feel free to contact us, at [email protected] or 085 937 8866

2 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Sommarjobb som Budbilschaufför för DHL i Arlanda

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: VÅRT ERBJUDANDE Vill du säkra ditt sommarjobb redan nu? Tycker du om att köra bil? Då kan detta vara jobbet för dig! ARBETSBESKRIVNING Rollen som budbilsförare innebär att du bland annat har hand om utkörning av paket till företag och privatkunder. För att du ska trivas i rollen bör du vara social, ha kunden i fokus och stresstålig då tempot kan vara högt i perioder. I arbetsuppgifterna ingår leverans av paket till privat- och företagskunder där du ansvarar för att rätt försändelse kommer ut till rätt part. Även sortering och lastning av gods tillhör dina arbetsuppgifter, detta kan innebär tunga lyft och därmed bör du vara i god fysisk form. Dina arbetstider kan/kommer se ut på detta vis 08.30-17.30 (5 dagar i veckan) 08.00-19.00 (4 dagar i veckan) - Det kan innebär att man arbetar ett eller båda tidspass under sommaren. Önskemål om tider tas emot men inte något vi kan garantera då vi kan behöva göra justeringar. DINA KVALIFIKATIONER B-körkort (manuell växel) ett minimum på två år. Du bör kunna arbeta fr o m maj/juni månad till slutet utav augusti/september. Flytande svenska/engelska i både tal och skrift. MERITERANDE Erfarenhet av arbete inom Logistik. DIN PROFIL För att lyckas och trivas i rollen så tror vi att du: vara stresstålig då tempot kan vara högt i perioder. är ansvarsfull och har god känsla för detaljer. har en hög servicenivå. är strukturerad och noggrann. är självständig men samtidigt en lagspelare. OM OSS Jobandtalent tillhandahåller en digital plattform med målet att förändra arbetsmarknaden och göra den mer effektiv och rättvis. Vi är ett globalt företag som tillhandahåller tio-tusentals medarbetare till kunder som Amazon, Uber, Santander, och H&M från våra kontor i Storbritannien, Frankrike, Spanien, Tyskland, Portugal, Mexiko, Colombia och Sverige. Jobandtalent är en av Sveriges största bemanningsföretag inom vår sektor, och vi specialiserar oss inom lager och logistik samt industri och verkstad. ANSÖKAN Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Bifoga CV och personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan!

2 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Servis

vi söker dig som är stress tålig, älskar att jobba med folk, och är arbetsvillig, känner du att detta är nått för dig. Hör av dig

1 april 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Kock ale cart, lunch

Hej vi söker dig som är erfaren inom köket och kan hantera stress i köket. vi söker dig som kan jobba vardagar lunch o kvällar. Känner du dig träffade hör gärna av dig.

1 april 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Mötesbokare

Flexibla arbetstider och unika försäljningsmöjligheter Kwin sales AB Troligtvis en av Sveriges bästa utbetalda provisioner för liknande tjänster. Ditt arbete ger dig friheten att arbeta hemifrån med flexibla tider, där du aktivt kommer att bidra till både våra kunders och säljares framgång genom din förmåga att effektivt boka möten. Denna roll är en direkt väg till företagets tillväxt och framgång. Mötesbokare: Jobba hemifrån, deltid, halvtid eller heltid! K Win Sales AB är stolt ägare som driver varumärken/domäner. www.ytterdorrspecialisten.se www.altanspecialisten.nu www.bytafonsterab.se Vi söker nu telemarketingmedarbetare ( TM ) som är entusiastiska inför möjligheten att boka kostnadsfria hembesök åt våra utesäljare. Vår Mission: Vi strävar efter att erbjuda personligt anpassade Ytterdörrs lösningar, Altaner och Fönsterbyten. Genom att erbjuda både kostnadsfria hembesök, och generösa rabatter. Din Roll: Som telemarketingmedarbetare hos oss kommer du att: Boka kostnadsfria hembesök Idealisk Kandidat: Självgående med en stark drivkraft att överträffa säljmål. Utmärkt i att bygga relationer och kommunicera över telefon. Tidigare erfarenhet av telemarketing är ett plus. Vi Erbjuder: Flexibilitet att arbeta hemifrån med anpassade arbetstider. Attraktiv provisionsbaserad lön. Möjligheter för personlig och professionell utveckling. En chans att vara en del av ett företag som erbjuder kvalitativa produkter och innovativa lösningar för hemmet. Kontakta Oss: För mer information och ansökan, skicka din ansökan till Tomas Söder, chef för personal och rekrytering, på [email protected] Gör skillnad i folks hem och i din karriär med K Win Sales AB!

30 mars 2024
Sista ansökan:
29 april 2024