Däckmontör sökes i Sigtuna!

Vi söker nu däckmontörer till våra kunder i Stockholm! Vi ser att du har tidigare jobbat under däcksäsongen och har erfarenhet av däck montering samt balansering. Du kommer att arbeta på heltid måndag till fredag 08–17 med goda förutsättningar att arbeta övertid. Arbetsuppgifterna består främst av montering, balansering samt reparationer av däck. Även truckkörning, däckskifte och däcktvätt kan ingå. All typ av tidigare erfarenhet av verkstadsmiljö, fordons utbildning alternativt däck är mycket relevant för denna tjänst. Detta är en bra möjlighet för dig som vill utvecklas och skapa nya kontakter inom fordonsbranschen. Vi söker dig som: - Har driv och vill lära dig nya saker. - Är lösningsorienterad och social. - Har kapacitet att arbeta fysiskt. - Behärskar svenska i tal och skrift. - Tidigare erfarenheter/utbildning inom fordonsbranschen. - Har B-Körkort Meriterande: - Militär tjänstgöring. - Engelska eller annat språk. Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då tillsättningar sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig konsultchef Markus Jakobsson på 073 537 41 40 alternativt [email protected] Om oss: Aura personal tror på människor och att alla som vill kan. Våra år i branschen har gjort oss övertygade om att många fler kan skapa sin egen framgång bara någon ser dem och ger dem chansen. Vårt fokus ligger på att hitta just de som vill utvecklas och se möjligheter. Sökord: däck , fordon , bilar , mekaniker

10 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Refunder

Global Blue is a global leader with the concept of Tax Free Shopping. Global Blue enables international shoppers to claim VAT off their Tax Free Shopping eligible purchases, and to receive a seamless Payment experience while abroad. In the financial year ending 31 March 2020, Global Blue processed 35 million Tax Free Shopping transactions with a total value of €18.5 billion sales in store, and 31 million Added-Value Payment Solutions transactions with a total value of €4.4 billion sales in store. Global Blue operates in more than 50 countries and it is listed on NYSE. We are looking for Refunders for an hourly and fixed-term -positions, to strengthen our Arlanda Airport Refund team until 30.9.2024. The Refund point operates from Monday to Sunday from early morning to late evening. We are looking for someone who can work flexibly as per these opening hours. Also, during summer season, there will be more shifts available to cover the summer holidays in the team. Therefore this position is optimal for e.g. students. Your role As a Refunder you will support the team in providing best possible customer experience while refunding VAT and controlling export of goods from Sweden at Arlanda Airport. Refunder is not just a typical customer service role – it offers you the possibility to work in an international and dynamic environment with multiple cultures and languages when at the same time focusing on creating a great customer experience. The position also provides a great insight to the Tax Refund industry. Main duties and responsibilities As a Refunder you will be: Reviewing tax free forms for completeness, accuracy and compliance Applying good judgement and making on spot decisions on tax refund eligibility Controlling Travellers’ export of goods Processing cash and non-cash transactions for eligible customers Following the Fraud Prevention and security policies Delivering professional customer experience with various Travellers Observing Global Blue policies, guidelines and preparing reports and statistics Following Airport rules and policies Participating in Recovery project Support External agent when needed Cash Management Other office tasks Preferrable skills and competencies Fluent in English and Swedish Extra language skills are benefit Dedication to customer service and providing the best possible customer experience Strong analytical and problem-solving skills Trustworthy to handle large amounts of cash Able to work under pressure Positive attitude towards colleagues and good team player Agile but thorough Flexible in terms of working hours Experienced in using of Microsoft Office software Clean criminal record as per Airport requirements Driving license Experience Preferably with 1-2 years of work experience in customer service roles. Additional information If you recognize yourself as the candidate we are looking for, don't hesitate to apply. Please send your application (with CV and cover letter) via our company website as soon as possible. We are reviewing the applications and having the discussions with the candidates continuously and will fill the position when we find a suitable candidate.

10 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Timvikarier till Hemskogen

Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit! Vård- och omsorgsförvaltningen ger service, stöd, vård och omsorg till äldre och personer med funktionsnedsättning samt ansvarar för myndighetsutövning enligt gällande lagstiftning. Förvaltningen bedriver verksamhet inom äldreomsorg, LSS, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, anhörigstöd och myndighetsutövning. Allt arbete utförs med invånaren i fokus med utgångspunkt i värdegrunden; bemötande, delaktighet, förtroende och trygghet. Tillsammans gör vi varandra bra och arbetar för att uppnå Vård- och omsorgsförvaltningen vision som är livskvalitet hela livet. Hemskogen är ett äldreboende i utkanten Sigtuna som består av 54 lägenheter. Boendet är inriktat på både somatik och kognitiv svikt/demenssjukdom. Alla våra särskilda boenden för äldre är profilboenden och Hemskogen har profilen natur och kultur. ARBETSUPPGIFTER Tillsammans med dina kollegor är du en viktig person i omsorgen om de boende. Som undersköterska/vårdbiträde motiverar och stimulerar du de äldre utifrån deras individuella förutsättningar, behov och önskemål. Du ger god omsorg, service och omvårdnad genom att se det friska hos de boende. I arbetsuppgifterna ingår att planera, genomföra, dokumentera samt följa upp omsorgsarbetet med de boende. Det ingår även att utföra hälso- och sjukvårdsinsatser samt rehabiliterande insatser på delegering från sjuksköterska, fysioterapeut/sjukgymnast och arbetsterapeut. Arbetstiden är schemalagd efter de verksamhetens behov. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska/ vårdbiträde. Det är meriterande om du har erfarenhet av vård- och omsorgsarbete och har erfarenhet att dokumentera i IT-system såsom t.ex. Lifecare. Som undersköterska har du dokumentationsskyldighet, vilket förutsätter att du kan uttrycka dig väl i skrift i det svenska språket. Som undersköterska har du kunskap om och agerar utifrån de lagar och regler som styr verksamheten. Du har en positiv människosyn, tålamod, ett professionellt bemötande och förhållningssätt samt ett genuint engagemang för uppdraget. Du är flexibel inom verksamheten och i arbetsgruppen. Du har en god samarbetsförmåga och är hjälpsam, men har även förmågan att arbeta självständigt. Du har en god inställning som innebär att du vill arbeta tillsammans med teamet för att förbättra verksamheten samt göra arbetsmiljön så bra som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan. ÖVRIGT Din ansökan gör du enkelt genom att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor kopplade till denna tjänst. Vi ber dig dock att inte bifoga personligt brev. Före erbjudande om anställning ska ett giltigt utdrag ur belastningsregistret uppvisas. Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

10 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
HMShost söker Assisterande Restaurangchefer till Arlanda flygplats

Har du ett stort intresse för mat och dryck samt är en person som brinner för att leverera kvalitet? Vi är på en spännande resa och söker assisterande restaurangchefer som vill vara en del av vår expansion på Arlanda flygplats. Vi finns till för att göra resenärer lyckligare genom att maximera varje stund av deras resa - oavsett om de är på språng eller online. Med ett gemensamt utbud av tax-free försäljning, närbutiker, mat och dryck på flygplatser, motorvägar, kryssningar, järnvägar och mer, verkar vi på 1 200 platser i 75 länder. Vårt omfattande utbud innebär att vi är på rätt plats vid rätt tidpunkt för alla resenärer. I Norden erbjuder Avolta tax-free försäljning under varumärket Dufry med 16 butiker på svenska flygplatser och 14 butiker på Helsingfors flygplats, Finland. Under HMSHost-paraplyet kommer vi att driva 13 restauranger och caféer på Arlanda flygplats, Sverige och 16 restauranger och caféer på Helsingfors flygplats, Finland, vid slutet av 2024. Om rollen I rollen som assisterande restaurangchef/Store Manager hos HMShost ansvarar du tillsammans med restaurangchefen för den dagliga driften samt säkerställer god service och kvalitet på enheten. Du sätter alltid gästen i främsta rummet och får kunden att känna sig sedd - allt för att ständigt leverera service i toppklass! Huvudsakliga arbetsuppgifter: Att leda och arbeta tillsammans med ditt team i driften Tillsammans med restaurangchefen ansvarar du för att verksamheten drivs framåt och arbetar med till exempel försäljningsresultat, arbetsmiljö och bemanning Följa upp restaurangernas rutiner och säkerställa att matsäkerheten efterlevs I rollen ingår administrativt arbete såsom planering och bemanning av personal samt schemaläggning och tidrapportering i Etime Tillsammans med restaurangchefen följa upp finansiella resultat och uppsatta mål Motivera och utveckla medarbetarna såväl i driftsrelaterade frågor som i sin personliga utveckling Vem är du? Kompetenskrav: Erfarenhet inom restaurangbranschen: Minst 2 års erfarenhet av arbete inom restaurangbranschen, med fördjupad kunskap om restaurangdrift och service. Erfarenhet av att leda och motivera ett team av restauranganställda, med förmåga att skapa en positiv arbetsmiljö och upprätthålla höga standarder. Utmärkta kommunikationsfärdigheter på svenska, både muntligt och skriftligt, för att effektivt samarbeta med personal och hantera kundrelationer. Förmåga att organisera och planera arbetsflödet effektivt, inklusive schemaläggning, beställning av varor och övervakning av restaurangens dagliga verksamhet. Starkt fokus på att erbjuda enastående kundservice, med förmåga att hantera gästklagomål och säkerställa att varje gästupplevelse är positiv. Förmåga att tänka innovativt och lösa problem på ett effektivt sätt, särskilt under stressiga situationer eller högtryckstider. God förståelse för hygien- och säkerhetsföreskrifter inom restaurangbranschen, med förmåga att säkerställa att restaurangen uppfyller alla regler och bestämmelser. Grundläggande förståelse för restaurangens ekonomi och lönsamhet, med förmåga att bidra till att öka försäljningen och maximera lönsamheten. Förmåga att samarbeta effektivt med andra avdelningar inom restaurangen, såsom kökspersonal, serveringspersonal och marknadsföringsteam. Beredskap att arbeta kvällar, helger och under högtider, samt förmåga att anpassa sig till förändrade arbetskrav och krav från ledningen. Om tjänsten HMSHost Sweden AB är med i VISITA och har kollektivavtal med HRF & Unionen, lön enligt avtal. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Arbetet innebär oregelbundna arbetstider; dag, kväll och helg. Vi erbjuder friskvårdsbidrag. Flygplatsen är en säkerhetsklassad arbetsplats vilket kräver en godkänd säkerhetsprövning inklusive registerkontroll, vilket betyder att du behöver kunna uppvisa dokument som styrker din sysselsättning de senaste fem åren. Det får inte heller förekomma luckor i din sysselsättning på mer än 28 dagar, om de inte kan styrkas. Säkerställ gärna att dina senaste fem år kan styrkas i form av betyg och intyg och förbered dig innan en eventuell intervju. Du kan läsa mer hos säkerhetspolisen. Varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer kommer att ske löpande så sök gärna redan idag!

9 april 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Jobba Med Försäkringar

Sök jobbet som säljare på GX Consulting för att jobba med försäkringar! Pratar du flytande svenska & vill jobba med försäkringar? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar GX Consulting dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba med försäkringar. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Grundlön, provision, bonus & pension ∙ Fräscht kontor & hög lön ∙ Sälj- & försäkringsutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja & har jobbat med försäljning ∙ Inga belastnings-/betalningsanmärkningar

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Jobba Som Fältsäljare

Sök jobbet som fältsäljare på Submit för att jobba som fältsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som fältsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba som fältsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Säljutbildning, betalt fordon & resa Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Har körkort & jobbat med solcellsförsäljning ∙ Driven & resultatorienterad

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Vi söker C-Chaufförer inom återvinning i Rosersberg - Kväll

Nu söker vi chaufförer med C behörighet i Rosersberg. Vi söker dig som både har erfarenhet sedan tidigare eller är i början av din karriär, är du noggrann, självständig och vill vara med och göra samhället bättre? Då har du hamnat rätt. Om jobbet: Du kommer att arbeta med att samla in återvinningsmaterial i Rosersberg. Som renhållningschaufför förekommer även mycket jobb utanför lastbilen där det kan tillkomma tunga lyft vilket kräver att du är fysiskt aktiv. Vi söker dig som är redo att arbeta som C-chaufför åt ett återvinningsföretag. Som chaufför är det viktigt att du klarar av att köra fordonet på ett säkert och tryggt sätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av köra tyngre fordon, gärna lastbil med baklastare. Arbetsuppgifter: Framföra fordonet på ett säkert sätt Lasta återvinningsmaterial med hjälp av baklastare Arbeta med ett miljö och säkerhetstänk Hantera hushållssopor Hantera glas, plast och metall återvinning Om dig: Denna roll passar dig som har god körvana med C-Fordon. Du besitter god kunskap inom återvinning och transport. Du ska ha ett glatt kundbemötande och en bra inställning. Du ska vara noggrann, ansvarstagande och kunna arbeta självständigt. Är du van vid att ta egna initiativ och drivs av att ha många bollar i luften så ser vi det som extra meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Kvalifikationer: Ansvarstagande och prestigelös C-Körkort samt YKB Kunna tala och skriva svenska Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom återvinning och kunskap av att framföra tyngre fordon är meriterande. Dina arbetstider är sön-tors 13:00-22:00. Lön enligt kollektivavtal. God ersättning. Om oss: Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara. Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter. Välkommen till Simplex!

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Kranbilsförare - Rosersberg - God ersättning!

Nu söker vi kranbilsförare med C-behörighet, krankort i Stockholm. Vi söker dig som både har erfarenhet sedan tidigare eller är i början av din karriär, är du noggrann, självständig och vill vara med och göra samhället bättre? Då har du hamnat rätt. Om jobbet: Du kommer att arbeta med att samla in återvinningsmaterial i hela Stockholmsområdet. Vi söker dig som är redo att arbeta som kranbilsförare åt ett återvinningsföretag. Som chaufför är det viktigt att du klarar av att köra fordonet på ett säkert och tryggt sätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av köra tyngre fordon, gärna kranbil. Arbetsuppgifter: Framföra fordonet på ett säkert sätt Lasta återvinningsmaterial med hjälp av en kranbil Arbeta med ett miljö och säkerhetstänk Hantera glas, plast och metall återvinning Hantera farligt avfall Om dig: Denna roll passar dig som har god körvana med C-Fordon. Du besitter god kunskap inom återvinning och transport. Du ska ha ett glatt kundbemötande och en bra inställning. Du ska vara noggrann, ansvarstagande och kunna arbeta självständigt. Är du van vid att ta egna initiativ och drivs av att ha många bollar i luften så ser vi det som extra meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Kvalifikationer: Ansvarstagande och prestigelös C-körkort samt YKB Krankort Kunna tala och skriva svenska Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom återvinning och kunskap av att framföra tyngre fordon är meriterande. Lön enligt kollektivavtal. God ersättning! Om oss: Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara. Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter. Välkommen till Simplex!

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Hembiträde, fastighetsskötare, djurskötare

Tycker du om djur och vill tillbringa sköna dagar utan stress i Sigtuna? Vi söker nu någon som kan hjälpa oss med hus hem och hundar på dagtid vardagar då vår nuvarande anställda ska gå vidare efter 5 år. Vi bor i ett fantastiskt hus vid vattnet i ett skönt naturreservat. Vårt behov är någon som är djurvän som vill hjälpa oss med enkel hushållning samt ta hand om hundarna några timmar dagtid då vi inte önskar ha våra hundar på hunddagis. I familjen bor det två stora barn och två hundar på heltid, en Grand Danois och en Bordercollie. Deltid finns det även en Cane Corso valp på 6 månader. Arbetsuppgifter är enkel hushållning, tvätta kläder, plocka undan i hemmet, köra diskmaskin och promenera och aktivera hundarna. Du behöver vara en lugn hundvan person som tycker mycket om djur. I huset finns även två katter som sköter sig själva. Lön enligt Ök, hel eller deltid. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024